Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    oja heb trouwens mijn draagdoek binnen ga hem morgen ochtend meteen uitproberen met de hondjes uitlaten. Ben heel benieuwd of Lieke het fijn vind.

2. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ankje je was aan het vertellen over de schilderijtjes:), maar is me wel duidelijk hoor;). Erg leuk!

Eleni wat fijn dat het goed gaat met de jongens;)! Leuke foto:)! Vaag verhaal van die liesbreukjes zeg:(. Ach joh, je bent nog jong, werk/opleiding komt wel weer8). Maarre, je relatie heeft wel nieuwe energie nodig zo te lezen! Kom op met dat vuur;)!! Balen van die cyste zeg, kan het ook vanzelf overgaan:( Sterkte:)!!

Nieks veel plezier met de draagdoek:)! Ik heb de Mini Monkey gewonnen met de Baby vd Maand, maar heb hem nog niet...zal zelf maar weer eens mailen met de redactie;)....

Borstvoeding en werken: weet iemand hoe lang je recht hebt op die 2 uur per werkdag om te voeden? Dacht dat ik ergens had gelezen dat dit 6 maanden is, maar hoe zit het dan als je langer borstvoeding wil blijven geven:(

3. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Eleni, wat rot zeg! Dus je krijgt meer keer per jaar een cyste die dan vanzelf moet openbarsten (en daarmee weggaan?), en als niet, dan alleen operatief verwijderd kan worden? Je hebt denk ik nog heel wat jaren te gaan tot je veertigste, dat lijkt me niks. Kan een akupuncturist niet helpen?
    En wat betreft je vriend: kunnen jullie niet afspreken om minstens één avond in de week wat samen te doen? Vaste oppas/bij opa&oma ofzo? Maar misschien ben ik ook te praktisch en wil je gewoon spuien hier... 't Is ook niet niks, de zorg voor een tweeling, je hele leven staat ineens op z'n kop!

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
  5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Essie, geen idee hoe dat zit met beschikbare kolftijd na 6 maanden. Je kan er vast iets over vinden op de site van 'borstvoeding natuurlijk' of andere, soortgelijke sites & fora. Die vermijd ik allemaal maar om geen minderwaardigheidscomplex te krijgen wat betreft BV geven.

Nieks, ben heel benieuwd hoe de draagdoek gaat bevallen! :) Het is soms wel even oefenen met knopen, maar naderhand gaat het als een zonnetje! (of heb je niet zo'n lange?)

6. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Lynd kappen nou hoor! Je bent echt een doorzetter wat betreft BV!!!! Daar mag je heel erg trots op zijn!

7. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Mmja, op zich vind ik het ook wel goed van mezelf, maar omdat stoppen met BV geen punt is waar ik 100% achtersta (BV is objectief gezien toch beter dan FV, als je puur vanuit het perspectief van het kind kijkt - wat misschien helemaal niet fair is voor de moeder), ben ik best kwetsbaar voor die-hard meningen die op zulke sites verkondigd worden. Dat weet ik, en daarom mijd ik ze.

8. woops

woops Niet meer actief

Nee is niet van de Kruidvat.
    Hier komt de hanger en ketting van de juwelier af.
    Schrok zelfs van de prijs toen ik die achteraf hoorde van m`n mannetje. :)

9. woops

woops Niet meer actief

Goede morgen,

PPFFFF zo weer werken, heb nu helemaal geen zin erin.
    Ach ja nog alleen vandaag en dan heb ik weekend en begin pas volgende week vrijdag weer.
    Heb gisteren namelijk aangegeven dat ik niet zo snel iets kan gaan regelen zodat ik elke dag zou werken dus als het goed is krijg ik de maand April de tijd, maar ze willen maandag al weten wat ik doe. :$
    Nou ja jullie begrijpen wel dat ik maandag nog niet weet wat ik doe/wil en kan dus ze moeten maar wachten. :p

Gisteren was ik zo moe dat ik om halg 9 m`n bedje heb opgezocht en mannetje maakte me om 1 uur snachts wakker wanneer de kleine had gegeten. :$
    Dat was half 6 en ze sliep nog om 1 uur.
    Ze begint wel erg vroeg in de avond met haar nachtje. ;)
    Nou ze heeft om 1 uur de fles gehad en ze slaapt nu nog. :)

Vanavond gaat ons meisje voor 2 nachtjes uit-logeren bij opa en oma.
    Even rust voor de mama en morgenavond hebben we groot feest en zou ze toch gaan uit-logeren.
    Zondagmorgen zullen we pas ons meisje weer zien. :(
    Zondagmiddag gaan we naar een hondenoppas kijken in Sprang Capelle, ben erg benieuwd of het wat is en of het klikt.

Ik ga werken, tot vanmiddag waarschijnlijk.

10. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    even snel, wat Noa slaapt nog!!
    Ze zal moe zijn van dat gehuil gisteren.

@ Woops: sterkte met werken en geniet van het weekend. Zal wel weer raar zijn zonder dochter, maar ik denk dat jullie dat wel even kunnen gebruiken.

@ Nieks: ben benieuwd hoe de draagdoek bevallen is.

@ Essie: wilde schrijven dat het kolfrecht op je werk 9 maanden is, maar daar was je zelf inmiddels al achter zie ik...

@ Lynd: ik vind het echt heel knap hoor dat jij nog altijd BV geeft!!! Als ik terug denk aan wat voor gedoe dit is geweest bij jou dan zou ik al lang gestopt zijn denk ik. Van die sites word je soms echt niet vrolijk he, de BV-maffia...

@ Hier: goed geslapen. Noa lag om 23:20 uur in bed en slaapt dus nog steeds. Ga haar wel zo wakker maken, want mijn borsten staan op springen en anders lukt het me ook niet meer om 5 voedingen in een dag te proppen. Ga zo de dokter toch maar ff bellen voor een afspraak. Ik weet dat krampjes erbij horen, maar ik vind het raar dat ze het vrijwel nooit heeft gehad en het juist nu ineens op komt zetten. Toch maar ff naar laten kijken. Ben net 1,5 week terug geweest daar, omdat ik een verwijskaart nodig had voor een heupfoto voor Noa (oja, moet die afspraak nog maken...).
    Veder nog maar genieten van mijn laatste 3 vrije dagen.
    Tot later!!

11. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    nog even snel:
    @ Chevenne: hoe kwamen ze er bij jou kleintje achter dat er spruw in de darmpjes zat? En was er toen ook iets in de mond te zien of ook niet?

12. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    @ Eleni: respect girl, echt waar. Met 1 is het al zo druk, laat staan met 2 koters erbij. En in het begin is het idd zoeken hoe je het allemaal kan beredderen én genoeg tijd overhouden voor je man. Hier vindt ie het ook niet altijd leuk dat ik soms rond 23h al paraplu ben…;)
    Het verhaal van die cyste lijkt me idd ook maar niets… Hoop dat je er zonder ingreep vanaf raakt!
    Trouwens, voeden jullie de jongens dan 2-talig op?

@ kareltje: veel plezier met de kraamvisite!

@ Essie: zal wel een opluchting zijn dat Yordin niets aan de heupjes heeft!!

@ Lynd: toch mooi dat je zolang 100% BV gegeven hebt! Zoals ik al geschreven had, bij mij is het enorm aan het teruglopen, weet niet goed waarom. Gisteravond ook weer: na veel moeite 80 links en maar 35 rechts… kan het kind niet op groeien natuurlijk…;)

@ Ankje: fantastisch nieuws ivm de ramen! Geeft opnieuw een heel ander zicht hé!

@ Nieks: en? Wat heeft de nacht gebracht nadat Lieke maar kort gedronken heeft?? En jouw hubbie: er bestaan nog gentlemen!!
    Ivm KDV te groot: hangt er ook denk ik vanaf hoe het ingedeeld is. In het KDV waar Elisa uiteindelijk naartoe zal gaan zijn in totaal denk ik een 80-tal kindjes, maar verdeeld in een 6-tal groepen per leeftijd en in verschillende gebouwen met telkens 2 of 3 (jonge) begeleidsters. De sfeer die er hangt is er absoluut fantastisch en de kindjes zagen er allemaal heel gelukkig uit! :)

@ chevenne: superfoto! E heeft nog niet echt door dat ze haar mondje dicht moet houden als ze onder water gaat, met een mega hap water en wat paniek als gevolg…:D

@ Sanne: hoop dat je de krampjes verholpen krijgt…

Lees vaak dat jullie naar CP gaan, maar hebben jullie ook ervaring met Landal – De lommerbergen (Limburg) meerbepaald? Er is een superaanbieding voor een weekendje in mei en het is maar 180km van de deur.

Ben trouwens fier om m’n meid. Om 1h haar laatste fles gekregen, en weerom had ze maar 120cc gedronken. Meer lukt blijkbaar echt niet als we haar wakker maken. Ze heeft meteen doorgeslapen tot 6h en met de speen er nog een klein uurtje bijgedaan. Helemaal niet slecht zou ik zo denken. Dacht dat ze nu dan wel een mega-honger zou hebben, maar opnieuw maar 125 gedronken. Ach ja, ze zal wel van zich laten horen als ze meer wil!

13. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Goeiemorgen allemaal,

@Woops: jeetje wat vervelend zeg dat ze jou helemaal niet tegemoet willen komen:x, ze hebben lang genoeg de tijd gehad om iets te regelen lijkt me.

@Essie: over CP; we wilde inderdaad speciaal naar de Huttenheugte, volgende keer ga ik een VIP cottage (waar dan ook, behalve de Eemhof) zoeken. Over Yordin zijn heupen: JOEPIE:D

@Ankje: wow nieuwe kozijnen\ramen, gefeliciteerd. Enne leuk schilderij. Ik heb een speelgoedbankje gekocht en wil die gaan beschilderen zoals het geboortekaartje van Senna (met afbeelding van Bobbi – Monica Maas) en Senna haar naam erop. De afbeelding heb ik al op werkelijk formaat klaar, nu alleen nog bankje schuren en schilderen.

@Kareltje: niet te hard van stapel lopen hoor, je bent nog niet helemaal genezen. Heel veel plezier vandaag bij de laatste kraamvisite.

@Gewoon Sanne: genieten de komende drie dagen, het wordt mooi weer geloof ik.

@hier: Na drie dagen achter elkaar om 5:00 gewekt te worden door Senna heb ik gisteren wat geprobeerd met de voeding, ik heb haar nu om 19:00 een fles van 165 ml (was 135 ml) en om 23:00 een fles van 165 ml met anderhalve eetlepel rijstebloem gegeven en vandaag werd ze weer om 6:30 wakker, dat was wel lekker dus. Ze ligt nog in bed en ik geloof dat ze nu net in slaap begint te vallen (dus kan ik me gaan douchen en ontbijten).
    Ik ben nog steeds heel verwonderd over wat Within Temptation doet met haar, gisteren was ze erg onrustig en ik heb een CD opgezet, binnen 2 nummers was ze rustig.

Over relaties gesproken: mijn vriend en ik hebben vooral de eerste twee maanden erg op elkaar lopen mopperen, maar sinds we er niet meer uithoeven voor de nachtvoeding is onze relatie er flink op vooruit gegaan. Waar ik wel aan moet wennen is dat we gewoon af en toe te moe zijn om tijd voor elkaar te maken.

Verder ben ik ontzettend blij, ik heb gisteren via de Wij Jonge Ouders een bobike kinderzitje gewonnen. Ik was ontzettend verbaasd dat ik opeens een SMS terugkreeg waarin “gefeliciteerd” stond in plaats van het verwachte “helaas”. Half mei hoor ik meer over het zitje.

Ik ga straks Senna haar ID kaart ophalen en eens wat doen aan het huishouden hier.

14. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ha meiden,

woops: thanks voor de info!

kwek: dankje meis .. nee, Ik voed ze niet 2 talig op! Het worden ras echte kaaskoppen! :)

Cyste: hij kán zelf openbarsten! En dan is het een kwestie van goed verzorgen! Maar of het gebeurd .. ik heb er een hard hoofd in!

Hier: Alsof de duivel er mee speelde ... :(
    Mijn vriend en ik hebben vannacht ruzie gehad..
    Om een heel lang verhaal kort te maken ... hij was bij zijn broer, later op de avond had ik per toeval zijn broer aan de lijn, ik vroeg of ik even mijn vriend mocht hebben! Maar vriend was daar helemaal niet .. :(
    Ik snap het niet meer ...
    Ik heb hem gezegd dat hij zometeen uit zijn werk z'n spullen kan pakken en weg mag gaan ..
    Mijn moeder ontfermt zich even over de kinderen.

Dit is niet wat ik voor ogen had ..
    En ik begrijp er ook werkelijk niks meer van! :(

15. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Sorry damens, het lukt me maar niet om bij te lezen.
    Las net heel vluchtig....

@Eleni: het is echt heel lastig met twee kindjes om dan ook nog tijd vrij te maken voor elkaar. Dat is al met 1 kindje soms moeilijk! Ik geef je een dikke knuffel en probeer elkaar te blijven steunen.

@Lynd: sterkte met de borstvoeding.

@hier: wij waren gisteren tien jaar bij elkaar! We hebben 's avonds lekker een hapje gegeten in de stad, Laurens in de kinderwagen erbij. Ging goed!

Op dit moment ligt hij alweer gevoed en gebadderd in bed.
    Als hij wakker wordt even samen de hondjes uitlaten en meteen richting apotheek lopen voor de voeding. Dan voeden, misschien nog even een beetje het huis poetsen en rond 13h ga ik op visite bij m'n kennis en haar baby, samen wandelen.

Met Laurens gaat het nog steeds goed. Hij huilt sinds die nieuwe voeding alleen als er iets is, honger of moe-zijn of tijdens zijn dagelijkse jengeltuurtje ergens tussen vijf en zeven. Dat is heerlijk!
    Hij zit wel nog onder het eczeem, het lijkt zelfs nog meer te worden. Zijn armpjes vooral.
    En zijn hoofd zit vol schilfertjes. Geen berg volgens mij, echt meer vervellen.

Ga snel even iets doen voordat hij wakker wordt.

Tot snel en dikke knuffel iedereen!!

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Het gever Eleni! Wat een verhaal!! Wat had je vriend voor verklaring dan? Hele dikke knuffel!

17. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Suzanne, Jakob heeft ook steeds meer schilfertjes en schrale plekken (naast zijn berg). De arts gisteren zei ook dat het daarom belangrijk was de berg te behandelen, omdat dat een uitwerking kan hebben op de rest van zijn huid - daar had ik nou nog nooit van gehoord...? We zullen in elk geval veel met hem bezig moeten zijn de komende tijd: heel veel buikliggen oefenen, heel geregeld ogen druppelen (sinds geboorte beetje ontstoken, traant de hele tijd) en geregeld insmeren/berg behandelen. Moet maar!

18. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Sjees: ja, ik ben ook hsp. Altijd al geweest. Als kind moest en zou ik na school altijd even 'bijkomen' op de schoot van mijn moeder, anders was ik helemaal van slag.
    En nu heb ik er nog last van. Als ik naar een feestje ben geweest slaap ik bijna de hele nacht niet of heel erg onrustig door alle indrukken. Als ik een ander dagje dan normaal heb gehad, moet ik er echt even van bijkomen, even mezelf terugtrekken en mijn hoofd leegmaken.
    Ik kan niet goed tegen harde geluiden, schrik er snel van. Hou er niet van als mensen onverwacht over de vloer komen, dan ben ik uit mijn doen.
    Kan niet zo goed twee dingen tegelijk doen, en ik kan er ook niet tegen als er twee mensen tegelijk iets tegen me willen zeggen.
    Ik ben heel gevoelig qua aanrakingen, kan absoluut niet tegen cafeine (1 klein kopje in de ochtend en ik slaap 's nachts nog niet! Hartkloppingen, zweten, ook van cola helaas).
    Ik ben ook errug stressgevoelig.

Nou ja, het klinkt nogal zwaar als ik het zo teruglees, maar dat is het niet. Je moet er alleen mee weten om te gaan!

Ik merk aan Laurens dat hij het misschien ook heeft, of misschien zijn alle baby's wel zo. Heel snel schrikken van geluiden of onverwachte bewegingen. Gisteren waren we in een restaurant (niet heel rumoerig) en ik haalde hem uit de wagen. Hij keek rond, trok direct een pruillipje en moest huilen. Ik denk dat de ruimte te groot was. Ook moet hij echt even acclimatiseren als we ergens zijn heen geweest, dan moet hij daarna echt even tot rust komen.

19. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Essie
    Fijn dat Yordin’s heupjes goed waren. Wij moeten nog een afspraak maken voor Elianne. Je hebt kolfrecht tot 9 maanden na de geboorte 25% van je werktijd. Artikel 4:8, lid 2
    http://kolfrecht.blogspot.com/2006/12/kolfrecht-de-regels.html Daarna moet je in je eigen tijd kolven. Pauze of langer doorwerken. Maar goed, dan drinken ze ook minder vaak bij je, omdat er ook vast voedsel geïntroduceerd kan worden.

@Sanne
    Als Noa spruw heeft, zit het ook in het mondje, alleen is het niet altijd overduidelijk zichtbaar. Die plaatjes die je op internet kunt vinden, zo erg heeft Elianne het ook nooit gehad. Ze had een beetje een wit beslag op haar tong. Het kan zich daarna door het hele spijsverteringsstelsel verspreiden. Bij ons op het cb, zeiden ze dat ze geen spruw had, maar onze osteopaat zei van wel. Haar buikje was helemaal opgezet en ze had last van gisting in haar buik. Waar je op kunt letten is, als ze gepoept heeft en je verschoont daarna direct, of de poep dan schuimend is. Dat wijst op spruw in de darmen.
    Heb je alleen een brandende tepel, of heb je ook wel steken in je borst?

@Eleni
    Leuk weer eens wat van je te lezen. Wat fijn dat de jongens het goed doen. Ze lijken op de foto toch wel op elkaar. Balen van je cyste en dat je er zoveel pijn aan hebt. Hoop voor je dat het snel overgaat.
    Mag ik vragen welke kinderwagen je hebt? Kennisje van me is zwanger van een tweeling en zoekt nog een wagen. Jee Eleni, wat balen dat het zo rot loopt met je vriend. Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal vanaf bent. Heel veel sterkte!

@Lynd
    Ik kan me voorstellen, na alle pijn en ellende van de bv, dat je aan het aftellen bent. Je hebt het dan toch mooi 4 maanden volgehouden. Dat heeft hij maar weer in de pocket.

@Ankje
    Ga even kijken voor andere verf. Ik hoop dat dat scheelt.

@Nieks
    Lekker zeg! Kan me helemaal voorstellen hoe dat voelt. Denk dat ik vandaag nog even opstap. Wie weet probeer ik dan ook weer een galopje. Wil eerst zeker weten dat ik de controle heb. Dame was even vergeten dat Ho ook echt Ho was en dat been echt been was. Ik had haar megastrak aan de hulpen, maar de persoon die haar even heeft gereden, was daar wat minder streng in. Ben al weer een eindje op weg, maar ben een perfectionist wat dat aangaat. Wil niet als een ongeleid projectiel door de bak vliegen, dat trekt mijn lijf en buikspieren nog niet.

@Suzanne
    Gefeliciteerd nog met jullie tienjarig samenzijn. Fijn dat Laurens zo vooruit gaat, dat geeft een stuk meer rust.

Hier een goede nacht gehad. Rond 21.15 gevoed en daarna goed leeggekolfd (30cc :)). Om 1.45 meldde ze zich weer, maar hebben we haar laten liggen. Even later was ze weer stil en sliep weer verder. Vervolgens kwam ze om 4.30, dus helemaal goed. Net een flesje afgekolfde melk gegeven. (150cc) en zelf gekolfd (ook 150cc) voor de voorraad in de vriezer. Heb al 4 voedingen gespaard, dus gaat al heel aardig.
    Begin volgens mij haaruitval te krijgen. Verlies meer haren dan anders. We gaan zo wandelend richting ziekenhuis. Jeroen moet vandaag onderzoeken voor zijn hart hebben. Spannend!

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Lynd: nee, daar heb ik ook nog nooit van gehoord?? Ik moet aanstaande dinsdag toch naar de huisarts ivm de voedingen dus dan vraag ik het meteen.

@Eleni: ochoss meid toch!! Wat een ellende! Dit is ook wel heel vreemd gedrag van hem..... Ben ook wel benieuwd naar zijn verklaring. Ik kan niets anders doen dan je heel veel sterkte te wensen en je mag hier altijd je verhaal kwijt!!

Ga nu écht afsluiten....hoezo verslaafd....

Deel Deze Pagina