Blaine, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je armen en handen. Vooral omdat het bij jou helaas ook blijvend is. Lekker hoor om straks lekker een midweekje weg te gaan. Wij gaan ook weer naar CP. Weet nog niet naar welk park en wanneer, maar we gaan zeker. Blaine, echt zwaar is het niet, komt omdat je rug minimaal belast wordt. Julian weegt ook nog maar 4 kilo, dus het zal wel anders zijn over een tijdje. Sjees, ik ben heel erg benieuwd wat de uitslag is van jullie meisje. Het lijkt me erg eng, wanneer ze af en toe wegvalt. Lynd, jij dacht toch ook dat Jakob reflux heeft? Daar kan hij ook zo onrustig van zijn. Hilli: je kan de draagdoek gebruiken tot 5 maanden, dan liggen ze echt dicht tegen je aan. Vanaf 5 tot 18 maanden kan je deze ook nog gebruiken, maar dan kan hij er alleen zittend in(dus overeind) Mecha: ik heb de Avent handkolf ook een aantal keren gebruikt, toen ik BV gaf. In het begin zuigde deze ook niet vacuum, je moet hem goed op je tepel zetten, anders lukt het ook niet. De kraamhulp heeft me geholpen. Eerst lukte het ons ook niet, daarna ging het prima. Schattige foto van jullie en ja het gaat idd snel. Julian is ook alweer 6 weken. Over flesvoeding: Julian krijgt overdag 120 en met de laatste voeding 150. Morgen bij het CB eens kijken hoeveel hij weegt, dan kan hij waarschijnlijk ook wel naar 150 met alle flessen. Vandaag kom ik uit met 5 flessen, maar het zijn er ook nog weleens 6.
@Butterfly: Sam kreeg hiervoor ook 6x150. Ik ben gisterenmorgend begonnen en heb de uren ook opgeschreven. Het beginuur is natuurlijk afhankelijk van wanneer Sam wakker wordt. Gisteren en vannacht: 08.00 - 13.00 - 17.30 - 22.00 - 05.30 Vandaag: 09.30 - 13.15 - 17.30 en nu ga ik hem rond 22 uur weer de fles geven. Mooie foto van Melissa! @Sanne: Als ze tevreden is, lijkt het me wel dat ze genoeg binnenkrijgt. Anders moet je eens met haar op de weegschaal gaan staan. Eerst jij, dan jij met Noa. Dat deed ik ook met Sam. Het verschil op mijn weegschaal was 4.1kg en bij het CB woog hij 4160 gram. Dus wel betrouwbaar denk ik. @Jada: Wat een verschil in voeding Sam zou nogal gillen moest hij 120 krijgen Lijkt me wel een goede draagzak dan. Ik heb een buikdrager van baby bjorn. Ik heb hem één keer hier in huis gebruikt, maar ik kreeg het al vrij snel in mijn rug. Toen woog Sam nog net geen 4 kg denk ik. Maar kmoet er wel bijzeggen dat ik, sinds de zwangerschap, het vrij snel in mijn rug heb. Spijtig genoeg.
@ hilli, als her jouw een goed gevoel geeft moet je dat gewoon doen met zo'n matje. ik vond het eerst heel eng toen quiten van de bewaking af was, was toen ook telkens aan het kijken of alles goed was, dat ging hier gelukkig al snelbeter en nu niet meer zoveel zorgen. en ook al 5x 180 goed hoor van hem, nog zo'n klein hongerhalsje . en hier inderdaad de 6de week het meest gehuild vast wel 1 uur per dag , en daarna weer minder en mijn tevreden mannetje terug. @ butterfly, lang niet gezien, leuke foto hoor, hoe is het bij jullie? ik reageer ook maar even heel brutaal, schema hier 6.00-10.00-14.00-18.00-22.00 en dan 's ochtends weer om 6.00. in de tijden zit wel wat speling, soms is het 5.30 dat hij wakker wordt en ook wel eens 7.00 maar dit is het meestal. @ jada met die hoeveelheden is het ook niet zo erg dat hij eens 6 voedingen krijgt, als ik dat hier had zag ik vaak dat hij de laatste voeding weinig van maakte en dan toch gewoon door sliep, ze regelen het vaak redelijk goed zelf. lekker even weg heb ik ook zin in. @ sanne, als ze tevreden is is het vast goed. typen met 1 hand is best lastig dus sorry voor fouten
@Blaine: Netjes dat schema. Slaapt Quinten aan één stuk door tot 6 uur? Hier was Sam vannacht een aantal keer wakker. Om drie uur, en 4 uur. Om kwart na 5 heb ik hem uiteindelijk uit bed gehaald. Ik heb hem telkens zijn tutje weer gegeven, waardoor hij weer in slaap viel. Dus doorslapen is het hier nog niet Maar dat komt nog wel.
@hilli: wat knap zeg dat hij zolang tussen de voedingen kan laten.Is dit pas gekomen nadat je bent overgestapt op de 180 of sliep hij daarvoor ook al over snachts? @blaine: hoeveel krijgt de kleine bij jou?Ook al 180? En van 22:00 tot 06:00, wat ongelooflijk knap hoor. Wou dat melissa dat ook deed. Melissa heeft laatst een keer 7uur achtereen geslapen, maar daarna ook niet weer.Wel een keer 6 uurtjes, maar meestal tussen de 4 en 5. hier gaat het goed, melissa heeft nog wel vieze oogjes, maar hier heeft ze zalf voor nu.Ook spuugt ze niet meer zoveel en is ze ook niet meer aan de diaree. ze spuugde namelijk eerst veel, daardoor nutriton erdoor gedaan, maar toen giga diaree, moest elke keer alles verschonen,dus toen overgestapt naar comfort voeding,maar diaree bleef en nu uiteindelijk gemengde voeding gaan geven. Op cb woog ze afgelopen maandag 3945 gram en was ze 54 cm lang.Had verwacht dat ze niet zo goed was gegroeid omdat ze toen zoveel spuugde en aan de diaree was. nog even een fotootje.....hahaha
Hoi, Kom even spammen en iedereen een dikke knuffel geven. Ben sinds gisteren weer aan De Pil gegaan na bijna 2 jaar Pilloos te zijn. Was er gewoon emotioneel om en het is een soort van afsluiting van alles wat er gebeurd is. Morgen is ons meisje alweer 3 weekjes oud. Groetjes
@ Hilli, dat slaapt hij aan 1 stuk door, vaak hoor ik tegen 5.00 de babyfoon eens aanslaan dat begint hij dus te woelen en wakker te worden maar maakt nog geen geluidjes , (heb de babyfoon erg gevoelig staan ) En vaak gaat hij na die voeding ook nog lekker weer slapen, hoelang is dan wel wisselend, vanochtend was hij erg wakker en komt dan even in bed spelen bij mij, en dan is hij even later wel weer moe en dan gaan we nog lekker even slapen. @ Butterfly, melissa was dus goed gegroeid wat fijn, merk hier ook inderdaad dat de ontlasting wat dunner is met de nutriton maar hier niet problematisch als diarree, alleen iest vaker een vieze luier. Quinten krijgt al een paar weken 5x 180, hij is dan ook iets ouder als jullie kindjes . Hij was afgelopen maandag 5005 gram en 55,5cm op het cb, was dus wel erg trots op mijn kleine mannetje. @ Woops, leuke foto weer, en na 2 jaar werd het ook weer tijd om te beginnen . @ Lynd, balen dat Jakob zo onrustig is, weet je zeker dat hij genoeg gegeten heeft? En zoals jada zegt misschien toch van reflux of een sprongetje . @ Hier, Quinten ligt al lekker in bed te slapen, heb mijn electrische deken ook al aan gedaan dus ga ook zo lekker mijn bedje op zoeken. Weltrusten allemaal en tot morgen
Het is al laat, maar ik wilde graag nog even reageren op de borstvoedingsvraagjes en opmerkingen... Ik heb sinds gisteren ook weer een enorme dip. Fenne drinkt goed, krijgt dan teveel binnen, gaat zich verzetten en wordt dan zo onrustig dat ik haar met geen mogelijkheid meer aangelegd krijg. Bah! Mijn rechterborst is zo'n drama. En als zij niet voldoende uit die borst drinkt wordt hij steeds meer gestuwd. Word er gek van! Maar goed. Handkolf Avent: die gebruik ik ook. Werkt bij mij als een trein. In een paar minuten heb ik zo 60 ml oid gekolfd. Je moet goed naar voren gaan zitten en ik haal zelf die siliconen binnenrand eruit, want daarmee trekt hij bij mij ook niet vacuüm. Eerst snel pompen totdat je toeschiet, dan rustiger bewegen. Meestal trekt hij dan pas echt vacuüm. Sanne: ik heb net ontdekt dat mijn lieve baby niet genoeg dronk. Terwijl zij wel tevreden leek tussen de voedingen! Alleen 's avonds was ze erg onrustig. Ze had niet zoveel poepluiers en nu ze meer gevoed wordt (probeer meer op verzoek te voeden waardoor soms maar anderhalf uur tussen 2 voedingen zit) zit ze weer netjes aan de normale hoeveelheid. Plasluiers had ze wel telkens. Hoeveel zij gegroeid is de afgelopen 2 weken hoor ik dinsdag als ik naar het CB ga... ben heel benieuwd.
Sjees ik denk aan jullie en hoop mee dat Aylani morgen met jullie mee naar huis mag!!!! Woops leuke foto! Je ziet er gelukkig uit! Butterfly een echt meissie is het he?! Mooi hoor! Lynd ja teruggeven=opgeven. Ik snap wel hoe wegen werkt, was miss. wat onduidelijk; doelde dus op dat je er 1 hebt gehuurd. Ik zie dat dus echt niet zitten dat wegen. Doodvermoeiend. Ik haal er wel genoeg uit met kolven. Yordin een borst leeg laten drinken is wel een optie, als ik eerst kolf uit die borst. Ik kolf nl. vaak wel iets van 150cc (per keer per borst). Wat rot dat Jakob zo onrustig is, ik dacht juist dat het beter ging Maar misschien is het idd morgen wel over! Sterkte!! Sanne herkenbaar dus die onzekerheid over hoeveel ze binnenkrijgt. Gelukkig was Yordin enorm gegroeid, bleek op het CB. Toen was de onzekerheid in 1 klap weg. Maar ik geef wel zeker 4x gekolfde melk per dag (zie mijn vorige post waarom). Mecha ik heb de Medela mini elektric plus. Een dubbele elektrische dus, werkt super. Leuke foto!! Belle hoe bedoel je dat je dat net ontdekt hebt? Hilli als de Angelcare jou rust geeft is er toch niks mis mee!? Doorslapen: Yordin sliep op dag 16 voor het eerst 6 uur door. Nu meestal 6/7/8 uur. Heerlijk8)!
Hallo meiden! Ben al een tijdje niet online geweest, want ik en een paar dagen het huis uit geweest. Ben 2 dagen wezen slapen bij mijn vader. Het was zo'n stofzooi bij ons vanwege het spuiten, dat is nooit goed voor Jonna. Dus zijn we een paar dagen het huis uit geweest. Zaterdag hebben we het huis afgestofd en 's avonds kon Jonna weer lekker thuis komen. Wat kun je gesteld zijn op je huisje he? Vandaag zijn ze de trap aan het aftimmeren (de zaagsnede van het beton zeg maar). Ik ga vandaag de muren met latex bekliederen voor het behang. Vandaag of morgen horen we wel hoe de rest van de week gaat verlopen. Ze gaan wel proberen om de kozijnen erin te zetten deze week! Ik zal vanaf nu ook weer proberen mee te lezen. Heb al wel leuke foto's voorbij zien komen! Leuk en schattig hoor! En wat groeien onze kleintje snel zeg!! Die van ons groeit ook ontzettend hard. Morgen moeten we om 2 uur naar de CB. Ben benieuwd!
Mamanama, misschien komt je plankje vandaag..? Hier is het een groot succes (op 1x na, toen viel mijn zoon achterover en de kinderwagen steigerde mee....). Sjees, ik hoop dat je straks wat meer duidelijkheid hebt. Mecha, leuke foto! Hilli, helemaal niet gek hoor, zo'n matje. Bij onze eerste liep ik ook steeds naar zijn bedje, zo'n matje had mij een hoop rust gegeven Lynd, hoe is het nu? Onze meid huilt (en spuugt) ook steeds vaker tussen de voedingen door. Jada, zie jij resultaat met de pepti? Voeding, hier nu 5x135 en om 4.00/4.30- 8.30/9.00 - 13.30 - 18.00 - 22.30. Meestal komt het zo uit, zal eens een half uurtje verschuiven. Ik geef de laatste fles ook wel eens 150, ga dat maar standaard doen en er steeds 1 ophogen. Misschien dat ze dan nog wat langer doorslaapt. CP of landal, wij gaan eind maart een weekend of midweek weg. Heb er nu al zin in! Moeten nog wel boeken.. Essie, wat slaapt yordin lang zeg 's nachts. Lekker! Ankje, lekker dat je weer thuis bent. Hoop voor je dat het allemaal snel klaar is.
Lekker ritme hebben jullie in de voeding zeg! Hier komt Jonna nu om de 3 a 4 uur. Meestal komt ze nog om de 3 uur, maar soms slaapt ze ook 4 uur. Ze krijgt nu 120cc per keer. We geven haar meestal tussen 11 en 12 de laatste voeding en dan komt ze meestal tussen 3 en 4 en daarna pas weer om 7 a 8 uur.
Goedemorgen dames, Zo heb alles bijgelezen en probeer te reageren. Ankje: Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn! Is inderdaad toch het lekkerste! En zoals ik lees begint het nu een beetje op te schieten met de verbouwing. Gelukkig maar want het heeft lang genoeg geduurd! Sjees: hoe gaat het nu met je? En met je meisje? Hoop dat het beter gaat en dat jullie nu wel genoeg begeleiding krijgen vanuit het ziekenhuis. Lynd: gaat het nu wat beter met Jakob? Ik las dat hij zo onrustig is tussen 2 voedingen in. Hier is Jens zeer tevreden met zijn mobiel boven de box. Hij kan er uren naar gaan liggen staren en luisteren naar de muziek. Misschien een tip maar waarschijnlijk heb je dat al geprobeerd. Mecha: wat een plaatje die foto! Hoe gaat het nu met je? Heb je al wat meer rust met je de papa van Jazzley? En schiet je huisje een beetje op? Woops: leuke foto zeg! Ja het is een periode afsluiten als je weer begint met de pil! Ben blij dat het weer beter gaat! Hier gaat het goed. Jens is weer gegroeid heb hem gisteren gewogen en hij woog alweer 4500 gram. We hebben hem gisteren avond in bad gedaan en toen om 22.15 de fles gegeven daarna kwam hij om 03.45 en toen om 08.30 dus netjes. Het is nog geen nacht doorslapen maar zo heel goed te doen! Was al weer de helft vergeten dus nog niet gelukt om op iedereen persoonlijk te reageren haha
ANkje klinkt goed, zit schot in de zaak! Marleen fijn dat het goed gaat! Hier: Yordin is met vlagen erg onrustig. Hij voelt ook erg warm. Ik mat 37,2 dus lichte verhoging. In de gaten houden maar. Hij ligt nu eindelijk te slapen......
Poeh he, ik moest jullie helemaal op de 2e bladzijde zoeken.....we kletsen wel echt veel minder dan een paar weken geleden....iedereen druk-druk-druk met onze wondertjes! Zit nu met 1 hand te typen en Tessa op schoot, dus probeer straks nog even te reageren...
@ Marleentje, wat erg he dat vergeten, zwangerschapsdementie noemen ze dat vraag me toch af wanneer dat weer weg gaat . @ Ankje, lekker weer thuis dat is toch het allerfijnst. De kozijnen waren dus inderdaad nog niet geplaatst, jullie hebben ook wel erg veel pech met het weer. Succes bij het cb. ben benieuwd hoe zwaar jullie meisje is, want ze was bij de geboorte al geen kleintje, misschien kun je al wel voeding ophogen en dat ze dan wat langer ligt, vooral 's nachts is dat fijn. @ Essie, Yordin doet het goed met slapen fijn hoor. En inderdaad al dat wegen is wel veel werk. @ Belle, wat balen dat de bv nu nog niet wil wat jij wilt, zou het niet werken om eerst wat af te kolven dat de druk wat kleiner is en dan pas de kleine aan te leggen? Doe ook maar een gok hoor,heb er geen ervaring mee. @ Lynd, hoe is het vandaag bij jullie? Jakob alweer wat rustiger? Wat ik me afvraag kleed je hem ook telkens uit dan voor het wegen? @ Ise, je hebt er overdag ook telkens meer tijd als 4 uur tussen zitten zie ik, is dat bewust of komt het toevallig zo uit? @ Hier, vandaag wat minder last dus daar ben ik wel erg blij mee. We willen straks eigenlijk nog even lekker winkelen met de keine gewoon even lekker eruit, denk dat we richting Hengelo gaan, daar zit een ikea, prenatal en toys r us, naast elkaar en een mac erbij dus daar vermaken we ons wel even . Quinten had nog wat centjes gekregen en ja die moeten toch uitgegeven hij heeft nog geen babygym, had die ook gevraagd van iemand die op visite wilde komen en vroeg wat we nog graag wilden maar al met al schiet dat niet op dus zelf maar even kijken . En zo schattig we waren net even met hem aan het spelen en hij maakt nu zulke leuke geluidjes , als hij tegen de bal aanslaat en met lachjes soms ook, helemaal schattig, vooral omdat naaah favoriet is en dan kan ik dus druk gaan oefenen met mama . Alle boekjes zeggen dat ze vaak beginnen met da en ba en dus papa makkelijker te leren is, maar het lijkt er op dat wij mama eerst kunnen gaan oefenen en tja dat wil ik natuurlijk wel, doe al hard mijn best
@ Essie, vind jij 37,2 verhoging dan? Mij is altijd verteld dat tuusen 36,5 en 37,5 normaal is. ik vind 37,2 voor Quinten ook helemaal niet vreemd. @ Mamanama, ik denk dat de anderen gewoon meer kletsen maar inderdaad ik hoefde ook weinig bij te lezen, mis ook veel vaste mee schrijvers, ach die zullen ook vanzelf wel weer terug komen.
Hey meiden Ankje, ik miste je al. Fijn dat het bij jullie zo opschiet met het huis. Ise: echt verschil met de pepti merk ik niet. Dacht dat hij er iets rustiger van werd, maar dat zit tussen mijn oren denk ik. Ik maak deze bus op en ga ik weer over op hypo allergeen. Ik weet bijna zeker dat hij af en toe onrustig is van de reflux en niet van een eventuele KMA. Ik heb eigenlijk hetzelfde voedingsschema als jij, ook de laatste fles 150. Essie: 37,2 is toch geen lichte verhoging? Ze moeten tussen de 36,5 en 37,5 zijn is mij verteld door de kraamhulp. Hilli: Julian is nu precies 4 kilo, maar van het CB zeiden ze dat zelfs 150 al te veel is voor een kindje van 4 kilo. Nou moet je niet altijd naar het CB luisteren. Ik blijf voorlopig nog bij 120 en de laatste avondvoeding 150. Hier terug van het CB: Julian weegt inmiddels precies 4000 gram en is nu 53,5 cm. Ook heeft hij zijn eerste prikjes gehad, krijsen dat hij deed. Eigenlijk moesten de prikjes pas over een maand, maar ze mogen ze al vanaf 6 weken. Dus we kregen de keuze, of nu prikken of over 1 maand. Nou dan maar nu. Hij slaapt nu als en roosje. Ik moet toch de huisarts bellen voor de reflux en wil hij er niets voor geven dan vraag ik om een kinderarts.
Hallo, Ik kan niet op iedereen reageren want Maja moet zo een voeding. Ik heb wel mooie foto's zien voorbijkomen! Hilli: wij gebruiken de angelcare ook hoor, ik vind het helemaal niet stom. Weet je dat bij Hazel het alarm echt vaak is afgegaan en dat ze dan ook niet wakker werd van het alarm. Ik heb bij Hazel altijd het gevoel gehad dat het mis kon gaan. Nu is het alarm nog geen één keer afgegaan maar de gevaarlijkste periode voor wiegendood is ook tussen 2 en 6 maanden. Hopelijk gaat het nu nooit af. Vanmorgen naar het CB geweest en alles was prima: Maja is nu 4570 (bij de geboorte 3065 g), 54 cm en hoofdje is 37,5. Ze doet het heel goed dus. De dokter vond haar ook al erg alert en ze kon al goed haar hoofdje optillen. Gisteren en eergisteren had Maja koorts (38,4). Ze is (net als Hazel en ik) erg verkouden, wel sneu hoor.