Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben bij het cb geweest.
    Alles gaat goed, Quinten weegt nu 6415 gram en is 63.5cm lang.. Gaat dus allemaal goed.
    Ook weer zijn prikjes gehad, blijft toch zielig heh. Met de 1e prik hoefde hij niet te huilen maar met de 2e wel heel eventjes. Daarna was hij alweer aan het lachen.

Hoe zwaar en lang zijn jullie kindjes nu?

2. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Zo, terug van weggeweest. Wat een heerlijk weer was het vandaag. Zo heerlijk als de zon volop schijnt. Alleen iets minder voor mijn autoruit...Ik had er al een scheur inzitten, maar toen ik vanmiddag instapte om weer terug naar huis te rijden was de scheur nog groter geworden....Eerst maar even vriendlief gebeld (=automonteur) of het wel veilig was om naar huis te rijden... Hij zei van wel, maar moet wel bekennen dat ik nog nooit zo blij was dat ik die auto uitkon thuis en er dus ook niet meer een heel end mee ga rijden voordat de ruit vervangen is.
    Bij mijn vriendin was het erg gezellig. Zij heeft een tweeling gekregen in oktober. Natuurlijk even een fotosessie gemaakt met de drie kinders bij mekaar. Ook een andere inbakerdoek te leen mee gekregen, kijken of hij hier ook uit kan kruipen...
    Het is inderdaad een sterk mannetje. Én erg temperamentvol....

Ons "flessenschema'' ziet er nu zo uit:
    6.30 150 + 5
    10.30 150 + 5
    14.30 180 + 6
    18.00/18.30 150 + 5
    23.00 180 + 6
    Sinds afgelopen week begint hij echt door te tukken tot half zeven, voorheen moesten we nog wel een paar keer ons bed uit om hem het speentje terug te geven.
    De laatste keer bij het CB (25 maart) woog David 5025gr en was hij 55 cm. Vandaag bij die vriendin ook even op de weegschaal geweest, was hij 5350gr ongeveer. Maar ik moet volgende week weer naar het CB. Gana dan weer op bezoek bij de arts. De laatste keer had de verpleegkundige een aantekening gemaakt dat ze David zo gespannen vond en zo beweeglijk...kijken of de arts het hiermee eens is..(ik niet in ieder geval, ik ben al lang blij dat hij volop beweegt...)

Ik woon trouwens in de buurt van Utrecht. Maar kom oorspronkelijk uit Friesland. Echter toen ik de HBO-V afgemaakt had ben ik in het midden van nederland werk gaan zoeken.
    Vanavond lekker even tv kijken, er komt een film met Hugh Grant op, altijd leuk...
    Fijne avond!

3. lekker dat David ook begint door te slapen.
    Hoe zwaar en groot was hij bij zijn geboorte? En wanneer is hij geboren? Of heb ik daar over heen gelezen......:)

4. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Nee hoor, heb je niet overheen gelezen, had het nog niet genoemd haha. Hij is op 30 januari geboren (9 dagen vroeger dan verwacht) en woog 3355 gr. Hij is niet gemeten bij geboorte, doen ze niet in het ziekenhuis. Maar we schatten hem toen 49 cm. De verloskundige voorspelde dat het geen kleintje zou worden, dus mijn vriend en ik hadden ons op een 8ponder ingesteld. Maar hij bleek dus wat lichter.
    En Quinten? Zijn zusje heeft ook een leuke naam, ze zal wel trots op der kleine broertje zijn ofniet?

5. Zoē is echt een super trotse zus. Ze wil vaak knuffelen met Quinten, ze is alleen nog zo lomp.
    Quintrn is 18 januari geboren, 3 dagen na uitgerekende datum.
    Hij woog toen 3580 gram en was 53 cm. Hij is wel op 3 verschillende weegschalen gewogen, ze vonden hem er niet zo zwaar uizien. Was wel grappig. Verloskundige had hem ook niet zo groot geschat. Had met 37 weken nog een extra groei echo gehad.
    Zoë was met haar geboorte 3200gram en 50cm. Zij was 4 dagen na uitgerekende datum. Haar hadden ze rond 3500gram geschat.

6. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Wow, 53 cm. Lang mannetje dus.
    Ik ben net even boodschappen wezen halen, nu ligt David op bed en moet ik eigenlijk de badkamer maar eens gaan doen...kan me der alleen niet toe zetten....(ben echt slecht met huishouden...stofzuigen gaat nog, moet ook wel met 2 katten, maar echt poetsen....) Dus eerst maar even beetje surfen, en daarna kijken hoeveel tijd er nog over is voordat David weer de volgende fles krijgt, haha. Het valt me de laatste tijd op dat hij na de fles van 150 + 5 een beetje begint te huilen/drammen, alsof hij nog niet genoeg heeft... mmm, misschien moet ik de flessen om en om op 180 + 6 zetten...
    Wanneer moeten jullie eigenlijk weer beginnen met werken? Of zijn jullie al begonnen.
    Waar ik overigens ook weer eens mee moet beginnen is hardlopen. Voordat ik zwanger werd liep ik tien km maar dat zit er nu echt niet meer in. Maar baal zo van al die extra kilo's, ben tijdens de zwangerschap denk wel zo'n 30 kg aangekomen... en er is nou niet echt een kind van 30 kg uitgekomen...haha. Dus moet nog wel 20 kg voordat ik weer wat op gewicht ben. En het gaat me zooooo langzaam. Ik doe daarnaast aan softbal, maar ook daarvan vliegen de kilo's der niet af. Ik heb zo flauw vermoeden dat, wanneer ik weer in mijn oude broeken rondloop, we ook wel weer voor een tweede gaan....:)
    Nou, ik stort me maar even in de geur van bleek....

7. pslb

pslb Lid

20 jun 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik al een paar dagen geleden met flesjes van 210.
    Maar hij drinkt nog erg verschillend, laat soms nog wel eens wat staan.
    Hij is van 28-01 en weegt nu 5300.

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

Mama’s die nog nooit eerder hadden gepost,nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintje!
    En ik zal hier ook wel blijven meekletsen hoor,als jullie dat gezellig vinden want moet zeggen dat ik het gemak van de zp wel een beetje mis..

Marg1981@ nou nou das zeker een kleine houdini zeg,hij is graag in beweging.
    Oei dat had mij ook wel heel erg eng geleken om met zo’n gescheurde ruit te rijden hoor,knap dat je het toch hebt gedaan,kan je vriend de ruit zelf vervangen?

Sjalotjuh,wauw wat een schema,en lux hoor,betekend dat dat ie echt pas zo laat wakker wordt sóchtends?dan kan jij wel lekker uitslapen elke dag!
    Wat fijn dat alles goed was bij het cb,en die prikjes vind ik ook zo zielig voor die kleintjes,maar wel een dapper kereltje hoor dat ie zo snel weer stil was!

Pslb,dat zijn aardige flessen,krijgt ie dan 4 of 5 flessen?

9. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Goeiemorgen!!

@Sjees, leuk dat je er ook nog steeds bij bent. Helaas kan mijn vriend de voorruit niet zelf vervangen en komt er dinsdag een mannetje van Carglass aan huis om dat te doen. Lekker makkelijk, hoef ik er niet voor op pad... Jammergenoeg wel vroeg mijn bed uit...
    @Pslb wow, 210...Maar ik begrijp dat niet alles opgedronken wordt? Wat sjees ook al vraagt ben ik ook benieuwd naar, geef je dan 4 of 5 flessen?
    @all, gaan jullie nog wat leuks doen van t weekend? Het is hier heerlijk weer. Hadden het plan om de tuin eens onkruid vrij te gaan maken, is wel nodig. Van de week onze hogedrukspuit binnengekregen dus terras gaat hopelijk ook mooi schoon worden. Vanmiddag komt er een vriend langs, die doet een cursus fotografie en moet nog een opdracht fotograferen: duo-portretten. Dus daar wil ik met mijn mannen wel model voor staan, haha. Morgen komen de trotse opa en oma van David langs, mijn ouders uit Friesland, dus dat wordt ook weer een gezellig dagje.
    Groetjes!!

10. pslb

pslb Lid

20 jun 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

hij drinkt 2 flesjes van 210 en 4 flesjes van 150.
    Maar hij is aardig actief, slaapt ook wel erg veel.
    Het is nu alleen nog maar slapen en eten.
    en dan voor en na het eten even knuffelen met hem.

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

pslb,wow das heerlijk zoveel slapen,wou dat aylani ook wat meer sliep soms maar het gaat al de goede kant op.

marg1981,ja blijf gewoon gezellig hier mee kletsen!
    Oh leuk foto's maken,mogen jullie er ook een paar van hebben dan straks?
    Heel veel plezier in de tuin,is het echt heerlijk weer voor.

A heeft vanmorgen voor het eerst op haar zij gedraaid!
    Vanmiddag krijgen we visite,en vanavond heb ik een verjaardag en mijn man past op A,dus weer een druk dagje,maar heb tot 9.30 uitgeslapen dus das heerlijk!

12. pslb

pslb Lid

20 jun 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjees wat goed van Aylani, leuk om te zien he.

maar het is vrij stil hier, sinds dat gesloten forum, beetje saai hier. Kunnen de mama's niet terug komen?
    Maar waarom hebben jullie eigenlijk een gesloten forum?

13. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Wow Aylani op haar zij! Niet doorgedraaid naar haar buik?
    Het doorslapen is hier een beetje weg sinds we de laatste fles niet meer forte geven. Weet niet of het echt daar aan ligt, maar nu wordt hij steeds tegen half 5 wakker en kunnen we der 5 keer uit voor een speen....mmm toch maar even naar de winkel vandaag...
    Gister heerlijk van het zonnetje genoten, tot half 5 ongeveer. Toen riep mijn vriend naar buiten dat ik snel binnen moest komen omdat het met de kat niet goed ging. Lag ze daar onder de stoel, hijgend, kwijlend, incontinent....Schrok me wild. Gelijk dierenarts gebeld en heen gegaan. Daar zuurstof gegeven, vochtafdrijvende medicijnen, onder narcose in der bekkie gekeken, rontgenfoto gemaakt. Maar konden geen duidelijke oorzaak vinden....wel een iets verdikt strotteklepje...Misschien toch door een beest gestoken, ze ving ze wel altijd, hommels, bijen, wespen etc. Al met al werd ze niet wakker uit de narcose en ging het met de ademhaling ook niet beter, dus heb ik besloten haar in te laten slapen....wat een rot einde van zo'n mooie zondag. Hebben haar begraven in de tuin. Andere kat is nu wel een beetje zielig.
    Heel idioot maar voel me gewoon schuldig dat ik haar na de geboorte van David zo weinig aandacht gegeven heb, voor mijn gevoel. Ik heb ook vaak genoeg gedacht dat ik het niet erg zou vinden als ze er niet meer waren, maar dat had ze niet zo letterlijk hoeven nemen. En ik merk dat ik der toch wel mis nu...
    Sorry voor het hele verhaal...

Zometeen komen mijn teamleidsters op kraambezoek. Gezellig. Daarna even het huis aan kant maken en vanmiddag even lekker wandelen.
    Hebben jullie plannen?
    En inderdaad pslb, het is wel een stuk rustiger hier. Elke dag open ik het forum in de hoop dat de januari-mama's bovenaan staan, maar helaas...vaak is het een deceptie, haha.

14. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Oh ja, die fotosessie van zaterdag is overigens niet door gegaan. Mijn vriend en ik waren al de hele ochtend een beetje aan het vitten op mekaar dat ik geen zin had om smiddags schone schijn te gaan spelen.... Dus heb de afspraak verzet...

15. Marg; Haha ik ben ook niet zo'n schoonmaakster! hier moet ook nog van alles gebeuren...
    Ik denk dat je ook wel naar flessen van 180+6 kan gaan. Hoeveel voedingen krijg hij?
    Ohw wat naar van jullie kat, sterkte ermee.

Werk; Ik werk niet, ben fulltime mama.

Sjees; Ja, Quinten word dan ook pas zo laat wakker (moet soms wel even uit bed om zijn speen te doen)
    Wat goed van A dat ze op haar zij is gedraaid. Q probeert het ook wel , maar zijn heupen willen nog niet echt mee... Dan ligt hij met zijn schouders op zijn zij, en met zijn benen nog recht.

Hier; Heb dus vrijdag en zaterdag bijn mijn ouders gezeten, mijn vader vierde zaterdag zijn verjaardag. Ze hebben eigen tap (die ze vaak verhuuren) en dus moesten we vrijdag even het bier voorproeven, gingen rond 1 uur weer naar huis (wonen om de hoek) en zaterdag was het dus feest, begonnen om 3 uur en gingen weer rond 1 uur half 2 naar huis. Was wel erg gezellig.
    Owh.. echt zo naar, Q heeft nu al 2 weken spruw.... dus ik vandaag weer dokter gebeld om afspraak te maken. Assistent aan de lijn, zegt ze dat dat niet nodig is want spruw kan heel diep zitten en enige medicijn is wat hij de afgelopen 2 weken ook al heeft gehad... dus moet weer receptje ophalen bij appotheek.... word er wel een beetje moe van. Ik blijf alles uitkoken en na elke fles krijg hij nog een beetje water na om de melk weg te spoelen.
    Het is inderdaad een stuk rustiger hier! in het weekend ben ik vaak druk bezig, dus geen tijd om te internetten....

16. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    hey dames,hier nog een jan.mama...
    Las hier af en toe mee maar las net dat jullie een andere forum hebben genomen...
    Ik ben ook niet echt een actieve schrijfster(ook erg druk met 2 kids) maar wou ff zeggen dat ik het best jammer vindt dat jullie hier niet zoveel meer posten,vond het wel interessant hoe de andere beebs het deden qua voeding,slaaptijden,ontwikkeling enz.bracht me soms weer op ideeen,hahaha.
    Gr. Syl

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Hallo meiden!
    Allemaal van hartelijk gefeliciteerd met jullie kleintjes! Hopelijk zijn ze allemaal lekker gezond en sterk.
    Ik help wel mee hoor om deze januari mama’s op zw.pagina te houden.

Wel vind ik het fijn dat er ook een gesloten forum is.
    Jullie zullen het zelf ook wel merken dat nu je een kindje hebt ook wat spanningen hebt, en dan is het toch wel heel erg fijn dat je het met mensen kunt delen die in hetzelfde schuitje zitten en waar je al bijna een jaar mee kletst.

Maar ook hier zal ik vast wel dingen neer zetten wat leuk en niet leuk is.

Jonna is trouwens op 19 Januari geboren om 7 voor 7 ’s ochtends. Ze was 54 cm en woog 4660 gr.
    Mijn bevalling duurde 4 uur (van vliezen breken tot de geboorte).

Angel68: Ik hoorde van Sjees dat er hier ook nog lekker gekletst werd, dus ik kom ook gezellig mee kletsen hoor!

Pslb: Gewoon posten hoor! Niet bang zijn….is alleen maar leuk en gezellig.
    Wat geweldig dat je zoon zijn ritme heeft gevonden zeg! Wat zou dat voor jou ook een stuk rust geven zeg.

Maaik: Als je zo gezellig mee leest…. Is ook gezellig als je mee kletst hihihihi. Gewoon doen! Gezellie!!!!

Marg1981: Ook bij jullie een ritme. Lekker he?
    Is misschien een trappelzak niet iets voor David?

Ik ben al begonnen met werken, alleen zit nu weer in de ziektewet. Overspannen.

Sjalotjuh: Ik woon in Almere. Maar dat wist je al he? Hihihi

Syllie: Welkom!

18. Hey ank jij ook hier! haha gezellig.
    Het prive forum gaat wel snel hoor, kan het allemaal niet bij houden!

Hier gaat alles nogsteeds goed, Q is alleen heel erg verkouden... zo zielig, hij heeft helemaal rode traan oogjes :( Hoop dat het snel weer over is!

19. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    He getver...dit ga je niet menen.... heb ik net met een hand een heel verhaal getypt is het weg omdat ik me opnieuw moest inloggen...kan ik weer opnieuw beginnen. Nou dan ga ik eerst een luier verschonen hier, David is weer flink aan het werk geweest net. Kom ik daarna nog een keer terug om nogmaals het verhaal te typen...

20. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Ok, nog een poging.
    (btw die poepluier was weer een flinke. Soms weet ik van gekheid niet meer waar te beginnen, en dan te bedenken dat ik ze tijdens mijn werk ook vaak genoeg tegenkom...maar grote mensen billen zijn toch heel anders dan babybilletjes... maar dat terzijde..)

Sjalotjuh, is het een bewuste keuze van je om fulltime mama te zijn? Soms lijkt het me heerlijk om fulltime te moederen, maar ik weet ook van mezelf dat ik erg gesteld ben op mijn werk en ik weet ook zeker dat zodra ik eenmaal weer aan t werk ben het ook wel goed is. Ik ga overigens van fulltime werken naar 24u p. week dus dat voelt zelfs als een soort van vakantie...;) Alleen het loslaten van David is het 'grote' probleem. Daar zie ik echt tegenop. Vooral omdat hij zich steeds meer/sneller begint te ontwikkelen. Ik ben gewoon bang dat ik iets mis. Of dat hij juist straks bij de gastouder dingen voor het eerst gaat doen...
    Is de spruw van Quinten al wat minder geworden onder de medicijnen? En ook nog eens verkouden...lekker vertroetelen dan maar.

Ankje, wat gezellig dat je er ook bent. Een bevalling van 4 uur? Wooooow. Je bent een snelle. Of Jonna was zo nieuwsgierig naar haar ouders dat ze der maar snel uit wilde...
    Ik heb begrepen dat jullie nogal wat sores hebben gehad met jullie aannemer. Hoe is het nu? Komt de nieuwe aannemer zijn afspraken wel na?
    En een besloten forum om die redenen snap ik ook wel (spanningen e.d) maar ik denk dat iedere versbakken moeder dat wel kent. Ik moet zeggen dat het hier ook niet altijd koek en ei is. Die roze (of in dit geval blauwe) wolk is hier soms best ver te zoeken..haha.
    Een trappelzak (slaapzak bedoel je hier mee neem ik aan?) gebruiken we al. Maar ook dan schuift hij naar het hoofdeind. Nu stoppen de het einde maar in..

Wij mochten ons vanochtend weer melden op het CB. David was goed gegroeid: 59,5 cm en 5690 gr. Ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat hij ook weer twee prikjes kreeg. Hij heeft ze als een echte man geïncasseerd... haha.
    Nou, ik ga nog maar even met de kleine man spelen en hem dan weer even in zijn bedje leggen want er is niets terecht gekomen van zijn middagtukkie...
    Groetjes!

Deel Deze Pagina