Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hier goede nacht (voeden om 22, hij sliep uiteindelijk om 23.30, en dan pas weer om 5.30 en 9.30). Dat doet mij toch twijfelen aan de reflux, hij zou dat dan toch ook 's nachts moeten hebben, en dan is hij zo rustig...:(

Hier was hij een uur na de voeding alweer aan het jengelen, dus we hebben nu gedacht dat we gewoon zorgen dat hij minimaal 140 drinkt, en dan kijken of hij misschien minder vaak komt. Ik moet dan wel vaker gaan kolven, anders wordt het niks met de moedermelk. Hij krijgt overigens nu al echt voldoende voor zijn gewicht, dat houden we in de gaten. Maar goed, ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik elke anderhalf uur een boterham krijg - mischien wel voldoende over een hele dag, maar nooit bevredigend. Misschien wil Jakob ook wel gewoon wat stevigere maaltijden ;)

Blaine, nee hoor, we wegen hem met kleren en al. Het gaat niet om het absolute gewicht, maar om het verschil voor en na de voeding. Het enige waar we op moeten letten is dus dat hij precies hetzelfde aan heeft bij het wegen voor en na, denk aan spuugdoekje/slabbetje, handschoentjes of mutsje. Dat scheelt zo 20 gram :) Wegen is niet veel werk, zo gedaan, alleen wordt hij er altijd weer wakker van, wat niet zo handig is. 's Nachts heeft hij er echter geen last van, hij slaapt zo weer verder.
    Oeh, lekker naar de Mac, heb ik ook zin in... Al moeten we hier wel op de centen gaan passen, weet nog steeds niet precies hoeveel ik aan kraamverlofgeld zal krijgen en hubby werkt nog niet.
    Heb jij ook een elektrische deken? Lekker, he? :D Tijdens de zwangerschap had ik hem echt niet nodig, maar nu is mijn koukleumerigheid weer helemaal terug... ;)

Marleentje, lekker dat Jens zo goed slaapt al. LIjkt een beetje op Jakob's ritme, niet helemaal doorslapen maar prima te doen (en veel meer dan we hadden verwacht!)

Haha, Essie, ok, heb ik verkeerd begrepen :D Natuurlijk snap je hoe dat werkt. Ja, we huren er een voor 8 euro in de maand. Maar kan er nu geloof ik ook een van een vriendin krijgen, dus doen we dat, veel goedkoper. Kopen is veel te prijzig, daar moet je heel wat maanden of jaren voor wegen.

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    essie: 37.2 is geen verhoging hoor meid! Een normale temp is tussen de 36.5 en 37.5 tussen de 37.5 en 38 is verhoging en boven de 38 is koorts.

Blaine: nou ik ben bang dat die zw dementie niet meer overgaat haha is soms ook wel een mooi excuse haha

jada: fijn dat het zo goed gaat met Julian! En de eerste prikjes alweer wat gaat dat snel he! Hopenlijk heeft hij er niet zoveel last van!

mamanama: iedereen is inderdaad denk ik druk met de ukkies! Als je dat vergelijkt met 1 a 2 maanden geleden kon je het gewoon niet bijhgouden met lezen en schrijven en nu is dat in ieder geval beter te doen haha

3. Lynd, Julian slaapt s'nachts ook prima, toch weet ik bijna wel zeker dat hij reflux heeft. Veel slikken, bellen blazen en zuur ruiken.

Hier is ook weer een koukleum. Had het ook zo warm tijdens de zwangerschap, nu ontzettend koude voeten etc.

4. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    jada, ach wat sneu. knuffel voor julian. goed gegroeid dus! o ja, dus jij geeft ook om de 4,5 uur ongeveer overdag?

blaine, ja ik heb 4,5 uur overdag, omdat ze 's ochtends zo vroeg komt (tussen 4 en 4.30) anders red ik het niet met 5 voedingen. en nu moet ik haar wakker maken....terwijl ze 's nachts redelijk snel komt, want als ik haar om 12 uur geef komt ze nog om 4.30. aah, lekker de mac! ik kan er niet aan beginnen, de weegschaal geeft helaas nog 10 (eigenlijk 15) kilo teveel aan....:(

ik moet morgen op nacontrole bij de vk (ik ben in het zkh bevallen dus zij is niet bij de bevalling geweest, heb haar deze zwangerschap alleen een paar keer gezien tijdens de bloedverliesperiode). nemen jullie iets voor hun mee en zo ja wat dan?

5. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Moet over 1,5 uur weer bij de ha zijn. Voel me niet goed en de temp loopt ook weer op. Zucht.....

6. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Oooooooooooooooooooo ok ik ben blijkbaar in de war; is het dus bij ons wel verhoging en bij die kleintjes niet? Weer wat geleerd. Ik dacht dus tussen 36-37 normaal, tussen 37-38 verhoging en boven 38 koorts.

Lynd hier een beetje hetzelfde probleem. Yordin is nu denk ik iets van 3500/3600 gram en drinkt als een bootwerker. Ik snap er soms echt niks van. Zouden er te weinig voedingsstoffen in de voeding zitten? Maar ja, als ie teveel binnenkrijgt dan spuugt ie het weer uit.....ik word er af en toe een beetje moedeloos van.

Chevenne nee he, wat nu weer:(:(:(:(:(

Jada is heel vaak de hik ook een teken van reflux?

Ise ik moet op nacontrole bij de gyn, dus geen idee. Ligt eraan of je tevreden bent;)! Ik zou dus in mijn geval (gemiste stuit) niks meenemen:x:D!!!!

7. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    essie: haha je bent echt in de war want bij ons gelden dezelfde waardes. Misschien ook nog zwangerschapsdementie heb ik ook nog dagelijks last van

8. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    chevenne: tjee zeg houd het dan nooit op bij jou! Tjonge hoop dat het meevalt!

9. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Marleen zo heb ik het geleerd. Mijn temp weet ik nog wel toen ik die bijhield (hoefde gelukkig maar 1 maand, toen was ik zwanger; in ronde 7 wel te verstaan) en die was voor de eisprong rond de 36,1/36,2. Koelbloedig?

10. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hehe, eindelijk is het stil. Van 11 tot 14 heeft hij liggen jengelen en huilen, nu ligt hij in de wipstoel in de box te slapen. Morgen komt de 'kraamhulp' weer, en do. weer naar de kinderarts, ga dat met de reflux toch maar weer aankaarten, word hier zo moe van... :(
    Je kan ook helemaal niks gedaan krijgen als het kind zoveel huilt, constant er heen, heb sinds ik ben opgestaan vanochtend, naast douchen en ontbijten, alleen nog maar een was opgehangen en hier het forum gelezen, meer tijd had ik niet... :(

Essie, heb ook geen idee wat er bij Yordin zou kunnen spelen. Rot, zeg! Wat zeggen ze op het CB?

11. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    essie: ik denk dat je koelbloedig bent. Maar ik had dat ook hoor lage temp voor eisprong ook rond die van jou. Maar ik weet dat ik van mezelf een lage temperatuur heb. Heb jij dan denk ik ook haha
    Maar normaal worden dezelfde waardes aangehouden voor zowel kinderen als volwassenen.

12. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ja, lijkt me ook. Vreemd, misschien vergis ik me maar zo heb ik het volgens mij toch echt geleerd. Hm, maar eens de schoolboeken erbij pakken haha (not)!!

Lynd hier hetzelfde vandaag, kom aan niks toe. Ik weet niet wat er aan de hand is, hij blijft maar spugen.....

13. Mecha

Mecha Niet meer actief

ff een zoete inval ,,, ben net bij het cb geweest en mevr is nu 50 cm en ze weeg 3670 :$ ze is dus bijna een kilo gegroeid whahaha mega vreetzak heb k hier..

Bedankt voor de tips ik ga ff de kolf proberen zonder die rand misschioen dat het helpt... in het begin had ik zoveel melk dat als ik de kolf erop zette het er al in spoot en dan trok hij gelijk vacuum ... nja ik ga ff liggen ben heel moe dus ik hou het ff kort sorry

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Mecha wow wat een varkentje zeg;)!!! Lekker hoor:)!! Ja ik zou ook wel ff willen liggen maarre....SCHOOL roept....vreselijk.... Moet allerlei opdrachten afmaken voor eind volgende week. Drama...

15. Ise: ja er zit bij Julian ook weleens 4 1/2 uur tussen, ligt er maar net aan hoe laat hij in de nacht wakker wordt. Meestal gewoon rond de 4 uur overdag en ook weleens 3 1/2 uur. Ik heb trouwens niets meegenomen voor de VK, ook niet aan gedacht.

Lynd, ik weet niet of je een draagdoek hebt of van iemand kunt lenen/kopen? Dit kan echt een uitkomst zijn.

Chevenne: ow meis, ik hoop dat het allemaal meevalt.

Essie: volgens mij is veel de hik wel een symptoom van reflux, moet je maar even googelen. Julian had voordat hij Nutriton gebruikte bij elke voeding de hik, omdat hij erg gulzig is. Nu gaat het een stuk beter en soms een hele dag geen hik.

Mecha: je meisje is goed gegroeid, ze doet het goed op de BV.

Over een lage temp: ik heb meestal ook rond de 36.3 en tijdens de zwangerschap 37.0. Verhoging is pas rond de 38 graden.

16. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Essie: ik vond Fenne gisteren ook zo warm, ze had 37,4. Toch geen verhoging maar ik hou haar temperatuur wel even in de gaten.
    Ze is ook een beetje verkouden, dus misschien zorgt dat voor een kleine temperatuursstijging. Ik leg haar nu vaker aan en sindsdien heb ik een hele rustige baby.... dat is wat ik bedoelde met "ontdekt" dat ze te weinig voeding kreeg. Daarnaast beweerde het CB dat weinig poepluiers prima is voor borstgevoede kindjes maar dat is echt pas vanaf 4/5 weken, voor die tijd kan het zo zijn dat ze niet genoeg groeit. Ik zie het morgen wel op de weegschaal...

Mijn temperatuur is standaard zo rond de 36,5 geloof ik en nu is hij nog steeds 37 en soms iets hoger. Dat was hij telkens gedurende de zwangerschap. Hoe lang zal dat nog zo blijven? Want soms ben ik bang dat de paracetamol/diclofenac maskeren dat ik misschien toch wel wat verhoging heb...

Mecha: succes, ik ben benieuwd!

Chevenne: ah nee hè? Hoe kan dit toch. Ik hoop heel erg dat het niets is...

Sjees: ik ben ook erg benieuwd wat het ziekenhuis vandaag voor conclusie heeft over Aylani.

Lynd: Leg jij Jakob wel eens nog een keer aan als hij zo jengelt/huilt?? Of wacht je totdat het zijn "voedertijd" is zeg maar?

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Belle dat zou wel kunnen dat het koorts maskeert. Ik zou het ff bespreken met de ha. Bij BV dacht ik juist dat er veel meer poepluiers zijn. Hier bijna elke verschoning raak:D! Vaker aanleggen heeft bij Yordin niet echt veel zin, omdat hij dus meestal niet genoeg heeft aan voeding uit de borst. Misschien is ie gewoon toch te lui?! Heeft ie al door dat ie toch wel de fles krijgt en dan minder hoeft te werken....ik weet het niet:(.

Jada dankje:). Ik zit erover te twijfelen. Bij reflux hebben ze er constant last van neem ik aan. Yordin heeft dat niet. Zou ie gewoon last van z'n maag hebben vandaag? Maar wat is normaal bij spugen/teruggeven? Pfffff geen zin om allerlei sites/boeken erop na te slaan nu. Vraag het m'n vriend wel als ie thuis is. Moet echt aan m'n studie nu:(. GATVER!!!!!

18. Essie: het is normaal dat ze een mondje teruggeven, als het maar geen hele voeding is. Julian gaf in het begin met een boog over, dat bijna alles er weer uit kwam. Sinds we nutriton gebruiken, houdt hij het binnen. Soms komt er een heel klein beetje uit, maar meestal zie je hem wel slikken, bellen blazen en ruikt hij zurig. De arts zei trouwens dat bijna alle kindjes reflux hebben in de eerste weken, alleen merk je het niet altijd. Reflux gaat pas over wanneer ze met vaste voeding beginnen en met een jaar is het meestal helemaal weg.

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    En is het dan vlak na de voeding dat ze hem helemaal opgeven? Yordin geeft soms nog wel tot na een uur later mondjes terug.... Bellen blazen doet ie ook, soms tong uitsteken maar ruikt niet zurig (ja behalve als ie gespuugd heeft dan). Tot wanneer kan reflux optreden? Zou het nu pas tot uiting kunnen komen? Ik hoorde laatst dat dat wel eerder ontdekt zou moeten zijn. Ach....het zal wel goed zijn.

20. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Hier net de fles gegeven, 140 ml volgens onze nieuwe tactiek. Blijkbaar goed, want hij liet maar 5 ml staan... NU is hij wel wat onrustig, maar niet zoals de afgelopen dagen. Niet jengelen, maar kreunen/drukken, hij is eerder aan het verteren. HAHAHA, zodra ik dezezin typte klonk er weer vuurwerk uit de luier, en nu is het stil... :)

Rot zeg, essie, dat yordin zo onrustig is vandaag. Zeker als je nog aan de slag moet.... Kan het me niet voorstellen nu geestelijk werk te doen. Ik zit ook sinds mijn zwangerschapsverlof in mijn hoofd met een wetenschappelijk artikel dat ik nog moet schrijven. Dat moet echt binnenkort gaan gebeuren, maar zie mezelf nu niet met mijn hoofd aan de slag gaan tussen de voedingen, troosten en moeheid door... :( Petje af voor jou dus!!

Belle, als hij zo onrustig is wil ik hem best nog eens wat bijgeven (niet uit de borst, maar uit flesje), maar helpt niet.

Jada, draagdoek heb ik ja, van draagdoek.nl (of zoiets), maar met zitten drukt dat zo op de maag. Misschien moet ik eens wat andere knooptechnieken proberen.

Mecha, wat een vreetmachientje heb je :D Heerlijk zeg, dat ze zo goed groeit!

Woops, fijn om te horen dat het goed met jullie gaat!

En Butterfly, wat heb je toch een verschrikkelijk mooie baby! Echt een prachtig meisje!

Jakob heeft hier ook wat last van pukkeltjes, maar het valt heel erg mee. Wat ik erger vind, is dat hij zichzelf soms het gezicht openkrabt. De hele tijd handschoentjes aan vind ik ook niks, dus ik zal er toch echt aan moeten nagels te gaan knippen... Zulke mininageltjes, dat durf ik echt niet.... Iemand al gedaan?

Deel Deze Pagina