Gisteren ben ik met Sjees lekker wezen winkelen. We waren allebei kind loos (naar de opvang). Heerlijk was dat! Maar toen ik thuis was kwam rond 4 uur mijn buurman aan de deur met ontzettend klote nieuws! De meiden op de gesloten forum weten het al. Mijn buurvrouw is 39+1 week zwanger. En ze hebben gisteren geconstateerd dat het kindje in haar buik niet meer leeft. Ze voelde het 3 dagen geleden nog en 2 dagen geleden niet meer. Ze is toen gaan bellen. De vk kwam en die ging luisteren ..geen hartreactie. Toen naar het zh gegaan voor een CTG. Ook geen reactie. Met de echo bleek het kindje te zijn overleden. Vind het zo ontzettend erg voor ze. Stond gisteren helemaal te trillen en te huilen. Jeroen (mijn man) en ik zijn er kappot van! Dan besef je ineens heel erg wat voor een geluk wij hier thuis hebben eigenlijk he. Jonna ging er gisteren om 21:30 erin en werd pas om 07:45 wakker! Echt een record hier! En ze is zo lekker vrolijk vandaag! Hopelijk blijft dat zo, want ze zit wel in een sprongetje. Sjalotjuh: Hier hetzelfde. Jonna heeft ook traanogen en is ook ontzettend verkouden. Maar ze blijft vrolijk en dat vind ik wel heel erg stoer van haar! marg: Daarom doe ik alles eerst in een word, en daarna kopieëren en plakken. We hebben idd een nieuwe aannemer gevraagd om het af te maken. En dat heeft hij gedaan. Volgende week gaat de steiger weg. Nu moeten we het binnen nog afmaken. En dat wordt nog een hele klus. Maar goed. Er zit schot in de zaak. Met David is alles goed dus! Dat is altijd weer een fijn gevoel he? Toch weer een teken dat je als ouders zijnde het goed doet!
Jeetje Ankje, wat een verschrikkelijk nieuws! Dan verheug je je zo op je kindje en dan wordt dat in een klap weggevaagd. Dan besef je des te meer wat een wonder het toch is dat je een gezond en levend kindje op de wereld gezet hebt. Wel lekker dat je kindloos met Sjees geshopt hebt. Ik shop tegenwoordig alleen nog maar online, kan ik lekker in alle rust mezelf in een spijkerbroek wurmen, die dan weer te klein blijkt te zijn...(oeps....daar komen mijn frustraties naar boven...) Ik kreeg gister drie spijkerbroeken binnen via de wehkamp, waarvan der welgeteld 1 paste...mmmm er moet hier nog hard gewerkt worden... Hoe bevalt dat, je kindje naar de opvang brengen? Hoe vaak gaat zij? Mijn gastouder is van juli tot halverwege augustus op vakantie. Moeten er ook nog vervangende opvang geregeld gaan worden. Wat een gedoe. Maar ik had mijn zusje vandaag aan de telefoon en die vertelde dat ze vanaf volgende week thuis mag gaan werken. Nu heb ik haar gevraagd of zij in die weken hier op David wil passen. Hier thuis kan natuurlijk ook goed gewerkt worden. En het gaat ook niet om elke dag...Hopen dat zij het wil.... Woooow die Jonna, die is nu al fan van uitslapen...haha. Het was weer heerlijk weer vandaag. Ik kreeg een nieuwe draagdoek binnen die ik gelijk omgeknoopt heb. David er in, petje op tegen de zon (zo...die was nog veel te groot, heel schattig) en heerlijk gewandeld. Toch veel handiger zo over de markt dan met zo'n lompe wagen vind ik.... Nu een avondje alleen thuis. Mijn vriend is een wedstrijd aan het softballen en gaat daarna poolen, dus ik heb het rijk voor me alleen...vind het zwaar ongezellig..... Fijne avond...
Zo ben ik ook weer eens,wat een super weertje vandaag zeg,aylani heeft lekker bijna de hele middag buiten gespeeld op een speelkleed met speelboog erboven,ze vond het heerlijk in het zonnetje,ik had haar broekje uitgedaan omdat het zo warm was en haar lekker met zonnebrand van zwitzal ingesmeerd. Ze was ook echt super vrolijk vandaag,en jengelde alleen wat als ze last van haar tandje had die moeten doorkomen,maar de bijtring die ik met ank had gehaald bij de hma,bevalt erg goed ze ligt er al heel de dag op te kauwen. marg,ik hoop voor je mee dat je zusje dan wil oppassen zou wel lekker zijn en vertrouwd. Ik heb ook zo'n zonnehoedje,maar ook nog een stuk te groot ligt elke keer over haar ogen heen,wel een grappig gezicht hahhaha. Hoop dat je toch een leuke avond hebt draaien@ aylani heeft een beetje naar haar zij gedraaid maar krijgt idd haar heupjes niet lekker mee,ze probeert het nu wel de hele dag door maar komt nog niet verder,en soms raakt ze een beetje gefrustreerd erdoor,dan moet ik stiekem een beetje lachen om dr. Maar helemaal omdraaien naar de buik zal nog wel een hele tijd duren
Oei, heb ik beloofd hier af en toe ook te komen kijken en posten en zo zit er weer een week tussen....sorry! Hier ook lekker druk met 2 meiden....en van allebei een forum! Lekker vandaag naar de speeltuin geweest en in het zonnetje gezeten.
mamanama,ja echt een super weertje hoor! En twee fora,mmm kan 1 al amper bijbenen,zou echt werkelijk vergeten wat ik waar heb gepost
Jeroen en ik zijn erg druk met de verbouwing. Jonna is weer een weekendje uit logeren. Vind het zelf wel vervelend om haar iedere keer uit logeren te brengen, maar dan kunnen Jeroen en ik wel even doorpakken. Marg: Het bevalt me prima. Al heb ik het zelf nog wel moeite om haar iedere keer daar af te zetten hoor. Maar ze vind het prachtig! Jonna gaat 2 dagen in de week 10 uur per dag. Lekker dat je een zusje hebt die thuis werkt zeg! Oppas geregeld! Draaien: Jonna wil nog niet draaien. Wel blijft ze wat langer op haar zij liggen in de box als ik haar zo neerleg. Want in het begin begon ze gelijk te protesteren. Mamanama: Ik ben het denk ik ook even kwijt. Wie waren dat?
egoberichtje; aylani heeft zelf van haar rug naar de buik gedraaid!!! En ik had het niet eens echt gezien,ik was een pyama uit een bak aan het zoeken en zij lag ernaast op bed,en in ene lag ze op haar buik
Zet hier even hetzelfde berichtje neer als dat ik op het gesloten forum heb gezet. Zo daar is de klus-mama ook weer even. We zijn zo ontzettend druk hier! Pfffff, komt er ooit een einde aan? Gisteren eind de middag, begin de avond hebben we Jonna bij mijn moeder opgehaald. Het was helemaal goed gegaan. De 2 dochters (8 en 14 jaar) van de vriend van mijn moeder waren er ook. Jonna is helemaal in de watten gelegd. En ja hoor .papa en mama zijn er en Madam heeft een flinke onder-de-douch-luier voor ons. Gisteren avond heb ik de buren gebeld. Ik was erg benieuwd hoe het met de buurvrouw was enzo. Wilde niet gelijk aan de deur aanbellen, want misschien hebben ze even geen behoefte aan visite. Maar ze wilden graag dat ik even langs kwam, vonden ze wel even gezellig. De buurvrouw is ook weer thuis. Ze is zaterdag 24 April om 04:00 bevallen van haar dochter. Ze is 2970 gr. en is 51 cm. Ze mochten zaterdag avond mee naar huis. Ze hebben hun dochter ook meegenomen. De doodsoorzaak is nog niet bekend. Ze willen niet dat hun dochter wordt onderzocht, wel heeft de buurvrouw bloed laten afnemen om dat te onderzoeken. Ze konden alleen zien dat de navelstreng meer aan de buitenkant zat dan in het midden en er zat een klein bloedpropje. Maar dat hoefde niet perse de oorzaak te zijn. De buurman vroeg of ik haar nog even wilde zien, want ze ligt boven in haar kamertje. Eerst wilde ik niet, want tja .ik heb zelf ook een jonge dochter. Maar later toen we het over de bevalling hadden enzo, wilde ik haar toch wel even zien. Was wel erg benieuwd naar hoe ze eruit ziet. De buurtjes willen net als wij ook erg graag hun dochter showen. En terrecht! Wat is ze mooi!!!!! Ze hebben me wel even gewaarschuwd, want ze had al wel blauwe ogen en pik zwarte lipjes. Maar desondanks was ze zo mooi!!! Wat is het leven toch oneerlijk zeg. Ze heeft ook een wipneusje en zwarte haartjes, net al Jonna. Woensdag word ze in beslote kring begraven in een mooi wit mandje met aan de zijkant roze strikjes en daar bovenop een grote roze bloem. Ow ik krijg gewoon weer tranen! Krijg soms ook de rillingen met het idee dat ze in de kamer naast ons ligt. Zit alleen een dikke muur tussen. Nou buurmeisje!!! Je buurvrouw Anke zal je nooit vergeten hoor meid!!!! >snik snik<
Marg; Het is inderdaad een bewuste keuze om thuis te blijven. Ik ben ook een jonge moeder, heb hiervoor ook niet echt werk gehad, heb alleen in een schoenenwinkel gestaan zonder diploma's ofzo (alleen een VMBO diploma) mijn moeder is ook altijd thuis gebleven, ik vond het heerlijk Gelukkig dat David niet zoveel last heeft van de prikjes. Ankje; Gezellig met Sjees opstap, is wel leuk dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden. Wat een K*t nieuws zeg! Lijkt me echt erg om zoiets mee te maken. Hebben ze ook nog een rede kunnen vinden? Oh lees net dat ze niet willen dat zij onderzocht word. Vond je het niet onwijs eng om bij haar te gaan kijken? Mijn man had een collega en zijn vrouw was ong. gelijk zwanger met mij, scheelde een maandje. Dat kindje is tijdens de bevalling overleden, wij wisten niet echt hoe we moesten reageren. Volgens mij is ze nu weer zwanger. Lijkt me erg eng. Sjees; Wouw nu al tandjes? Ze is er vroeg bij En ook al op haar buik gedraait! Stereke meid hoor! Draaien; Q draait ook nog niet op zijn buik, zijn schouders willen wel alleen zijn benen blijven dan nog lekker recht liggen. Hier; Alles gaat nogsteeds zijn gangetje, Q is alleen nog steeds verkouden en volgens mij is de spruw ook nog niet weg :S Snap niet wat ik nou fout doe... Kook alles uit na gebruik, elke keer een nieuw spuug doekje. Zal vanmiddag nog maar een keer de dokter bellen.... Voor de rest heb ik eigenlijk geen nieuws. Ojah, Q kreeg 4 keer 180+6 voeding, maar na 3 uur na zijn voeding had hij alweer honger. Dus ben naar de 210+7 gegaan. Soms laat hij nog een bodempje staan.
Sjalot: Ik vond het in het begin ook echt super eng. Je weet niet wat je moet verwachten. Maar ik ging ook zonder verbeelding naar binnen. En ja, je ziet wel dat het een lijkje is. Maar met de gedachte dat het een ontzettende leuke meid was geworden als ze geleeft had, maakt het wel iets makkelijker. En ze had een geweldig mooi gezichtje (buiten de blauwe plekken natuurlijk). En ja, je zit idd met een raar gevoel. Want ik ben net 3 maanden geleden bevallen en heb een gezond kindje. Niet dat ik me daarom klote voel, maar meer voor hun zeg maar. Ik had het hun zo graag gegunt!
Hallo allemaal! Jeetje Ankje, knap hoor dat je bij je buren langs gegaan bent en hun dochter ´bewonderd´ hebt. Want het is volgend mij inderdaad precies wat jij zegt, ze willen toch graag hun dochtertje laten zien. Moeilijk ook voor hun! Zo kan het leven soms heel oneerlijk zijn. Sjees, volgende keer camera verdekt opstellen? Haha. Heeft een vriendin van me overigens wel gedaan zo heeft ze gefilmd hoe haar dochter zich stiekem op de buik draaide. Wel leuk hoor. Die kleintjes van ons ontwikkelen zich in vliegende vaart. David heeft dit weekend ontdekt dat hij zijn hele vuistje in zijn mond kan stoppen, en maar smakken dat hij doet... Sjalotjuh, wat vervelend dat die spruw blijft aanhouden. Heeft de dokter er nog iets nieuws over gezegd? Volgens mij kan je niet veel anders doen dan datgeen wat je al doet. Of je moet alles nog eens helemaal opnieuw willen aanschaffen, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn... Ik hoor al veel mensen over het geven van fruithapjes. Zijn jullie daar al mee begonnen? Ik ben vandaag met David bij een vriendin in Enschede geweest. Had alleen de maxi-cosi met onderstel mee, maar weet wel dat ik de volgende keer toch ook de wagenbak mee neem. Niet dat hij nu de hele tijd achtereen in die maxicosi gezeten heeft, wat sowieso natuurlijk niet goed is, maar het blijft gewoon niet comfi volgens mij. Wel lekker geshopt bij de H&M...En daarna ook nog ellenlang in de file gestaan. Nou ik kan jullie vertellen, das ook niet leuk met een huilend kind... (hij had zijn speen uitgegooid) Morgen ga ik voor het eerst naar babymassage en smiddags gaat David wennen bij de gastouder....Dus dan heeft moeders 2 uurtjes voor haar alleen. Ik ga maar eens even een heeeerlijk latte machiato voor mezelf maken en mijn nieuwe telefoon uitproberen. Fijne avond!
ik ga pas als Quinten 4 maanden is beginnen met fruit en groente hapjes. Niet echt fijn om met een huilend kind in de file te staan. Thuis weer lekker geknufeld zeker? Hihi Wel fijn dat je lekker geshopt heb. Ik heb de huisarts nog niet gebelt, volgens mij is het eindelijk weg, zag vanochtenf nog wit vlekje, maar dat kon ik met een wattenstaafje gewoon wegvegen.
Zit te twijfelen om al met de fruithap te beginnen. Officieel moet ik nog 2 weken wachten, tot ze 4 maanden is....maar ze heeft snel weer honger en lust het dnek ik wel! Daarnaast is de twijfel omdat ze last van haar darmpjes heeft gehad (krijgt Omneo en dit is weer nieuw voor de darmen) maar ook misschien verborgen reflux heeft en dan kan het weer helpen....pfff....
Marg: Hihihi. Dat heb ik ook een keer gehad. Ik neem tegenwoordig altijd de bak mee (nu niet meer want ze kan er eigenlijk niet meer in). Als ze wil slapen kan het daarin. En jij hebt je armen vrij. Ben benieuwd hoe David het gaat vinden bij de gastouder. Fruit hapje: Ik weet nog niet wanneer ik er mee ga beginnen. Ze is net 3 maanden. Dus denk dat ik nog wel een maandje wacht. Daarna zie ik het wel. Als Jonna begint te happen, dan zal ik haar wel groentepotjes geven. Mamanama: Hoezo MOET je wachten op de 4 maanden? Als jij denk dat ze het kan hebben, waarom niet. Tenslotte is ze bijna 4 maanden. Maar ja, dat is mijn mening hoor.
Ben vanmiddag om half 4 naar de huisarts geweest. Ik schoot weer helemaal vol. Zag het allemaal niet meer zitten. Ik heb gevraagd om slaapmedicatie, maar hij kwam met iets anders. Hij vond dat ik deze week rust moest houden. Dus gewoon eigenlijk niks doen, alleen leuke relaxte dingen. Balen! Want we gingen net zo lekker met de verbouwing. Maar ja, tijdens de verbouwing staat mijn hoofd ook niet stil. Ben continu vooruit aan het plannen. Hij zei ook dat ik voorlopig niet moest werken (wat ik dus al niet deed). Volgende week moet ik terug komen en heb dan een dubbele afspraak. We gaan dan stap voor stap een planning maken, met wat ik kan en mag gaan doen. Hij zei dat mijn accu helemaal leeg is, en dat ik echt op de rand van de afgrond sta. Zo voel ik me momenteel ook. Weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen. En ja, een week rust ..dat zou voor mij heel moeilijk worden. Ik ben helemaal niet een persoon die rustig aan kan doen. Wil altijd bezig zijn en alles moet goed geregeld zijn.
Hallo allemaal, nog iets bijzonders gedaan met koninginnedag? Wij vrij weinig. Wat een rotweer is het ook. En sowieso ben ik niet zo'n fan van drukte. David heeft afgelopen week 2 keer gewend. Ging erg goed. De dochter van de gastouder is nu al gek met hem, dus ik heb er wel vertrouwen in. Maandaag gaat hij voor het eerst een hele dag en ga ik voor het eerst weer aan t werk. Sinds gister draait hij op zijn zij!! Wow! Wat gaat die ontwikkeling toch snel. Maar ik heb gehoord dat je dan niet meer mag inbakeren ivm het gevaar van op de buik draaien...Das dan wel weer jammer want David heeft nog niet zo'n controle over zijn handjes...mmm dat worden weer wat slapeloze nachten.. haha. Ook is hij enorm veel aan het kletsen. Heel enthousiast kraaien en bewegen gaat hij dan als je zijn geluidjes nadoet. Maar eenmaal met de camera erbij doet hij heel serieus....de clown. Ankje, wat balen dat het tegenzit! Hopelijk vind je snel jezelf weer! Goed weekend allemaal, hopelijk klaart het weer nog wat op..
Wat is het rustig hier..... Hebben jullie nog iets van Eleni gehoord? Haar man zou haar ies vertellen, waar ze erg benieuwd naar was...Ik hoop zo dat alles goed is! xx
@Nikkie: Eleni is weer op het forum geweest, wel op het gesloten forum. Daarom is het ook zo rustig hier, maar daar wordt heel wat afgekletst. Volgensmij ben jij ook al lid, toch? En anders even een pb naar Chevenne. xx
Ha Niene, Ja klopt ik ben lid. Maar ik kan niet inloggen. Heb Chevenne er al over gemaild, maar zij weet het ook niet waar dit aan ligt. Ben het een beetje beu om het iedere keer uit te zoeken, Vandaar dat ik niet meer op die site kom.....vind het wel jammer! Hoe gaat het met Eleni? Ik hoopte zo dat haar man niet met akelig nieuws zou komen! Weet jij er iets van? xx
Eleni is weer op het forum, gaat goed maar haar en haar vriend. Wat er precies is voorgevallen is bekend, maar gaan we hier maar niet op het forum neerzetten, mischien kan je haar een OB sturen.