Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

nikkie,je hebt een pb'tje!

Ank hoe ist nu met je,heb je een fijn weekend??

marg,super dat het wennen goed ging,hoeveel dagen gaat hij straks ernaartoe?
    Hier nog zo een,maakt allerlei gekke geluidjes en zodra je de camera pakt is het stil,echt jammer want lijkt me zo leuk om het erop te zetten!

Hier@ nou net mijn kadootje van aylani gehad een geknutseld handtasje van karton met daarop voetafdrukjes en hartjes van aylani,en erin zaten merci chocolaatjes en er zat een lief kaartje aan.

Vandaag gaan we naar mijn oma want zij is 80 jaar geworden volgende week gaan we met de familie uit eten,en vandaag gewoon even op visite,ik ga zo nog vlug naar de hema om wat foto's van aylani af te drukken en bij de xenos zo'n dienblad halen waar je foto's in kunt doen en dat geef ik als kadootje

2. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    **** inbraak***

hoi hoi januari mama's

ik hoop dat jullie hier nog wel veel meelezen...las dat jullie een gesloten site hebben.
    maar wilde jullie toch ff laten weten, dat de laatste loodjes zijn aangebroken.
    en als onze kleine meid er is, ik jullie dat zal laten weten!!

liefs dees(een vlinder jan mama)

***uitbraak***

3. Sjees

Sjees Niet meer actief

desi,hee wat super om zo'n bericht van jou te lezen hier!
    Wat een ontzettend mooi bericht,ik zal voor je duimen dat je een prachtige bevalling mag hebben en straks een prachtig kindje op de wereld mag brengen,heel veel succes!!!!

4. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Hoi meiden,
    Ik denk zal eens kijken of er nog wat gepost wordt omdat ik dit forum toch wel miste, kletsen jullie hier ook nog. Zou ik ook nog mee mogen kletsen?

Ben bij de januari mama's gekomen toen ik bevallen ben van een dochter en die 2 maanden oud was. Ze zijn toen snel genoeg naar een gesloten forum gegaan waar ik ook nog mee klets. Maar omdat ik dit ook wel miste ben ik nu toch komen kijken.

Hoop dat jullie daar geen bezwaar hebben?

5. Sjees

Sjees Niet meer actief

nieks,is toch alleen maar gezelligals er hier nog meiden mee blijven kletsen?!

6. Desi; Succes met de laatste loodjes! Leuk om wat van je te horen!

Nieks; Tuurlijk mag je hier ook nog mee kletsen. Iedereen is welkom!

Sjees; Wat een leuk kado! Ik heb niks gekregen :( Hadden we van te voren al gezegt hoor, Papa heeft ook niks gehad voor vaderdag.
    Nog gefeliciteerd met je oma.

Hier; Alles gaat zo zijn gangetje, ik ben maandag begonnen met groente hapjes. Q vind het helemaal geweldig, en super lekker.

Ons schema ziet er nu zo ui:
    09.00/09.30 - Fles 210+7
    13.00.13.30 - Fles 210+7
    17.30 - Half groete potje en fles 120+4
    22.00 - Fles 210+7

Woensdag moet ik weer naar het CB, ik ben benieuwd wat ze zeggen over de groente. Ook ben ik wel benieuwd hoe lang en zwaar Q nu is.

7. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Heeey der wordt weer wat gekletst, wat gezellig!

Desi23, heel veel succes met de laatste loodjes.
    Nieks, gezellig dat je er (weer) bij bent.
    Sjees, ik ben 3 dagen in de week gaan werken. Maar ik werk in de zorg dus moet ook eens in de 2 weken een weekend werken dus dan blijft David gewoon thuis bij zijn papa. Mijn gastouder is enorm flexibel, wij hebben nu de opvanguren geschat op 16 u. Maar denk dat het misschien toch nog wat lager uitvalt. Alhoewel, ligt een beetje aan het soort dienst wat ik draai. Vandaag werk ik een avonddienst, dus dan breng ik hem om 14.45 en haalt mijn vriend hem om 17.45 op. Paar uurtjes maar dus. Ikzelf moet nog heel erg wennen aan het 24u werken. Ik hoef na vandaag pas vrijdag weer overdag...en dan weer t weekend vrij. Het voelt zo luxe aan. Heb gister helaas op mijn eerste moederdag wel moeten werken. Maargoed, daartegenover stond wel dat toen ik thuiskwam David me begroette met veel gebrabbel. Heerlijk. Hele gesprekken voeren we al....;)
    Sjalotjuh, wat leuk, het groentehapje. Is er een officiele regel voor wanneer je daarmee beginnen mag?

David doet het lekker hier. Is enorm aan het brabbelen. Leuk hoe hij reageert als ik zijn geluidjes nadoe. Ik had het laatst eens opgenomen, maar als ik dan hoor wat voor raars ik aan het brabbelen ben schaam ik me diep..hahaha.
    David is enorm beweeglijk in zijn bedje geworden. Inbakeren deden we niet meer sinds hij twee weken geleden op zijn zij draaide, maar sinds dit weekend vinden we hem vaak óf bovenin bed, óf overdwars in zijn ledikant....hij tijgert zich een slag in de rondte.
    Ik ben vorige week weer begonnen met werken. Valt me alles mee. Vindt het erg leuk om weer onder de collega's te zijn en mijn ding te doen. Maar wil wel altijd graag snel overdragen en hup naar huis want dan ben ik weer bij mijn jochie, haha.
    Ik ga me maar eens douchen en aankleden en hetzelfde geldt voor David, wij hebben vanochtend heerlijk samen uitgeslapen...(beetje privé moederdag gehad hahaha)

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    @ Desi, ooh wat spannend zeg succes met de laatste loodjes, en vandaag een draaipoging zie ik ben benieuwd hoe dat gegaan is.

@ Nieks, ik denk dat velen hier nog regelmatig even spieken alleen het kletsen komt er vaak niet van ;).

@ Sjalotjuh, fijn dat het zo goed gaat en ook al aan de hapjes leuk zeg.

@ Marg, Goed David het zo lekker doet helemaal super. Wij gebruiken hier een slaapzakje anders ligt Quinten ook overdwars inbed en dat werkt erg goed.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Desi: succes met de laatste loodjes!
    @Sjalotjuh: mooi schema hoor! Ik krijg hier neit echt een schema erin...soms wordt ze wakker rond 7 uur en dan krijg ik er wel 5 flessen in, maar soms ook om 9 uur en dan lukt het niet.
    In beide gevallen moeten we haar rond 23 uur wakker maken voor de laatste fles....
    Sinds donderdag krijgt ze een half potje fruit en een paar groentehapjes per dag erbij

10. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Desi succes meid.

@Sjalotjuh wat leuk aan de groentehapjes hier wachten we nog even. Wilde pas beginnen als ze 6 mnd was ivm de borstvoeding die ze nog elke ochtend en avond krijgt. Maar aangezien ze steeds meer naar mijn vork aan het staren is als ik aan het eten ben misschien wel eerder.

@Marg leuk jullie ook een gastouder wij ook en bevalt heel goed. Ik werk ook 3 dagen in de week en dat bevalt goed vooral omdat ik (pas) om 11.00 uur hoef te beginnen en om 6 uur weer klaar ben. Alleen jij werkt langere uren achter elkaar lees ik.
    Leuk he als ze aan het 'kletsen' gaan. Lieke kan dat ook hele verhalen. Heb haar sinds een paar dagen een slaapzakje aan gedaan ze lag al een paar keer boven de dekens en voelde toen heel koud. Dus aan de slaapzak dan maar.

@Blaine ja was er al lang niet meer geweest en dacht zal eens kijken. Kom ik jullie hier tegen gezellig.

@hier gaat het wel. Heb vrijdag een begrafenis en een bruiloft. De begrafenis is van een (goede) tante van mannetje en de bruiloft van mijn zusje. Zal een emo dagje worden. En aangezien ik al zo'n emo-koe ben....

Lieke heeft zich van de week per ongeluk van buik naar rug gedraaid wat ook de enigste keer. Maar was helemaal trots.
    Gelukkig meer goed nieuws een goede vriendin kwam gisten vertellen dat ze 6 weken zwanger is.

11. Zo ik probeer hier ook weer wat mee te kletsen, kan het niet zo goed bijhouden op die andere site, druk met werk etc.

Desi, wat super zeg, succes met de laatste loodjes, En nu al een eigenwijze meid, hopelijk lukt de draaipoging, bij mij was het ook gelukt.

Nienke, wat goed zeg dat ze heeft gedraaid. Julian heeft het vorige week woensdag voor het eerst gedaan en doet het nu steeds vaker. Ik mis het meekletsen op ZP trouwens ook.

Marg hier ook een beweeglijk mannetje, vaak op de kop in zijn ledikantje. Heb hem nog wel steeds in de puckababy, maar dan afwisselend met 1 armpje eruit.

Sjalotjuh, mooi schema meid, ik probeer ook een beetje een schema aan te houden, maar lukt niet altijd. De ene keer zitten we op 4 flessen, dan weer op 5 en Julian wordt in de ochtend altijd op verschillende tijdstippen wakker.

Hier: Vandaag naar Babydunmp geweest, kinderstoel gekocht en een WK pakje, erg schattig. Verder gaat het zijn gangetje hier, al komt er wel een voortandje door bij Julian. Kwijlt ontzettend veel en af en toe verschrikkelijke krijsbuien. Maar ja doet ook pijn. Ga zo mijn bedje maar eens opzoeken, morgen weer werken.

12. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    dank jullie wel meiden!!
    @blaine en jada: ze hebben de draaipoging uitgesteld tot volgende week, hij zat zo te kijken naar de agenda en zag dat er vakantiedagen waren enzo, en hij was bang als hij nu zou draaien ze direct terug zou draaien.
    nu gaan ze het volgende week doen, alleen zei hij doodleuk dan zal het misschien niet in 1 keer lukken:( omdat ik dan al over de 37weken ben.
    maar goed we wachten af!en jullie horen het weer!!
    doen jullie de groetjes aan iedereen in jullie eigen topic???

13. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Goedemorgen!!
    Wat een rotweer. Echt zo'n dag om binnen te blijven. Hoop wel dat het opknapt want moet vanmiddag nog wel even boodschappen doen en aangezien mijn vriend de auto mee heeft moet ik met de benenwagen....
    @ Nieks, vrijdag dus een raar dagje voor jou. Hoop dat je ondanks de begravenis wel een beetje van de bruiloft kan genieten.
    @ Blaine, hier ook een slaapzakje in gebruik. Maar ook dan wurmt David zich naar boven in bed. Ik zat er al aan te denken om er een hydrofiel aan vast te naaien zodat deze om het matrasje geslagen kan worden, dan kan hij niet helemaal naar boven tijgeren... Maar misschien bestaat er ook een minder omslachtige manier...?

Heb vandaag mijn kledingkast maar eens doorgespit, ben enorm gegroeid tijdens mijn zwangerschap en eer dat dát er weer af is, is het misschien wel tijd voor een 2e. Dus alle te klein geworden kleding aan het verkopen via marktplaats (= the place to be!!) en hopelijk straks wat extra centjes om wat maatjes groter kleding te kopen. (ondertussen wordt er wel netjes ge-dieet....ben er alleen niet zo goed in en ik vermoed dat de pil het ook niet echt voorspoedigd...) Maargoed, geduld!! (iets wat ik niet echt heb...)
    Nou, ik ga even een flesje maken!!
    Groetjes

14. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Jada dit is toch wel makkelijk alle onderwerpen bij elkaar. Wat super dat hij zich heeft omgedraaid en steeds vaker doet Lieke heeft denk ik de moet opgegeven die probeerd niet meer. En al een tandje super zeg wel zielig dat het zo pijn moet doen.

@marg ja ga mijn verstand op nul zetten en lekker feesten s'morgens is de crematie (ze word gecremeerd) al om 10.45 dus kunnen we alle emoties even omzetten.

Ben er weer weg van ga trouwjurk ophalen met mijn zusje.

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Marg: herkenbaar....ben na de 1e ook niet echt meer afgevallen....en daarna weer zwanger geworden. Nu wil ik dan echt gaan proberen af te vallen.
    Wel leuk om nieuwe kleren te kopen!

@Jada/Nieks: ik vind het juist wel fijn dat op het andere forum meerdere onderwerpen zijn,dat houd het voor mij overzichtelijk. Soms kijk ik dan alleen bij sommmige onderwerpen......

16. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Mamanama ja daar heb je dan weer gelijk in maar heb soms niet zo heel veel tijd en dan is ooit wat makkelijker.

Zo ben er waarschijnlijk pas na het weekend weer komen drukke dagen aan.

17. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    hoi dames.

Ik ga hier weer gezellig meekletsen. Ik heb weer problemen met inloggen op ons gesloten forum. Dus ben hier weer te vinden.

Ben momenteel erg druk met werken en natuurlijk met genieten van Jens.
    Vanmorgen zijn we lekker naar babyzwemmen geweest wat is dat toch leuk elke keer.

Ons schema is nu:
    07.30 210ml + 7 schepjes
    11.30 210ml + 7 schepjes
    15.30 210ml + 7 schepjes
    17.30 half potje fruit
    21.30 210ml + 7 schepjes

Maar merk dat Jens gewoon nog honger heeft na zijn fles. Maar meer voeding geven mag eigenlijk niet.
    Geven jullie zowel fruit als groente of een van beide.
    Misschien dat ik het daar nog mee kan proberen om ook groente te gaan geven.

Ik probeer vandaag of morgen even op iedereen te reageren.

18. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Marleen: weer helemaal beter?
    Heb je niet bij ons topic gezien, vandaar dat ik hier even vraag.
    Tuurlijk kun je en fruit en groente geven.
    Hier geef ik smiddags klein beetje fruit en savonds klein beetje groente.

Vanmiddag Melissa even op de grond neergelegd en toen het flesje klaargemaakt, toen ik weer keek was ze al op haar buik gedraaid.:$
    Dat heeft ze erg snel voor elkaar gekregen zeg!!!!
    Ze had al weer eerder gedaan, maar daarna tijdje weer niet.

19. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Zo...lekker een dagje relaxen. Vanochtend al naar familie geweest en nu lekker bankhangen.
    Echt betere opties hebben we met dit weer toch niet...haha.

Nieks, heeft je zusje een mooie trouwjurk? In wat voor stijl trouwt ze? Sterkte morgen met de crematie en heel erg genieten morgen op de bruiloft! (klinkt wel dubbel zo)

Marleentje26, is 'forte' voeding dan niet een idee? Als Jens zo'n honger blijft houden na de fles en je eigenlijk niet mag ophogen? Ik heb der niet veel verstand van, maar dit is wat ik van ons CB een keer gehoord had op mijn vraag of ik de hoeveelheid ml in de fles moest verhogen of over moest op Forte... Babyzwemmen lijkt me geweldig. Ik neem me elke week weer voor om te gaan, heb de zwemluiers, zwembroek en zwempak voor di mama al in huis, maar op de een of andere manier zie ik steeds beren op de weg. Bij ons is de zwemtijd net rond de tweede ochtendvoeding van David dus ik ben bang dat ik met een krijsend kind in het zwembad lig, of ik weet niet goed hoe ik het moet regelen rondom het omkleden; wie eerst, ik of David etc. En zo kan ik continue smoezen blijven verzinnen om uiteindelijk maar weer niet te gaan... Het voornemen staat er weer voor deze week. En ik moet wel want anders moet ik zijn spaarpot gaan spekken had ik hem beloofd, haha...

Jada1984, wow een voortandje! Is het het eerste tandje van Julian? Hoe zie het er eigenlijk uit als je kindje tandjes krijgt, zie je dan bobbeltjes op het tandvlees ontstaan? Zielig he, als het krijgen van een tandje zo pijnlijk is. En dan is dit nog de eerste, kan je nagaan hoe vaak ze hetzelfde nog mee moeten maken...

Morgen weer een dagje werken en dan heerlijk weekend. Zondag lekker naar Den Haag, naar de verjaardag van mijn zusje. Zien we de familie ook weer eens, altijd gezellig.
    Fijne dag verder!

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

tandjes@ dit kun je in het begin eigenlijk alleen maar voelen,als je met je vinger over het tandvlees wrijft,kun je een bobbeltje of hard puntje voelen,ze vinden het wrijven over het tandvlees trouwens ook erg lekker!

babyzwemmen@ hier nog een fan van babyzwemmen,ze heeft al gegleden van een babyglijbaan,onder water gezwommen,en allerlei andere kunstjes,ze ligt heel de tijd te liggen en begint te huilen als we stopppen en het bad uitgaan,de laatste keer was mijn man ook mee en die heeft het allemaal gefilmd,erg leuk!

marg@ ja echt prutweer,ik heb nodig zo nodig,beetje vitamine D kan hier geen waad,ben zo sloom en moe als ik weet niet wat;)

eten@ hier ook geen ritme,ik geef de fles op vraag,en ze drinkt erg slecht dus soms bied ik elke 2 uur wat aan maar krijg er niet meer dan 600 cc in,en soms nog een stuk minder.
    Groente daarentegen gaat er in als kool!vind ze heerlijk,dus ik geef nu 2 kleine groentepotje op een dag,of 1 groot potje verdeeld over 2 keer,fruit kan ze niet tegen helaas.en dan 3a 4 keer een fles van 180+6,waarvan ze dus vaak maar de helft opdrinkt

butterfly@ ben hier ook aan het wachten tot ze nog eens gaat draaien,maar na die ene keer is het weer helemaal gestopt,ze ligt weer als een zoutzak op dr rug,en doet ook echt geen moeite,mijn kleine luie varkentje hahhahahah

gewicht@ ook hier echt te veel aangekomen,en dat nog wel na de bevalling! ik kan ook geen oud kledingstuk meer aan,en daar baal ik echt van,man en ik hebben nu afgesproken om af te gaan vallen,dus we letten nu aardig op de boodschappen en proberen niet te veel te snoepen,moet wel zeggen dat ik net weer een bak chips naar binnen heb zitten werken(wel met 70% minder vet,ja ok geen goed excuus:D)ik vind het echt moeilijk want ben nogal een grote en lekkere eter,moet echt een maagverkleining volgens mij,want kan zo 3 borden avondeten wegwerken:$

nieks,succes morgen!

Deel Deze Pagina