Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    margje: wel een goede tip van de forte voeding maar Jens krijgt al een hele lange tijd volledig forte voeding dus kan daar ook niets meer mee. Daarnaast krijgt hij 2 schepjes nutriton bij zijn voeding ivm spugen.
    Hij heeft zojuist een heel potje worteltjes op dat was een groot succes!!

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier steeds een half potje fruit 's ochtends (dat gaat op) en een half potje groente 's middags (eet ze ong. de helft van, dus 1/4 van eht kleine potje)
    Daarnaast nog 5 flessen van 180, maar die drinkt ze niet helemaal meer op...

3. Hey meiden,

Gister zijn we naar het CB geweest
    Quinten is weer lekker gegroeit! Hij is nu 7210gram en 66,5 cm. Lekkere lange man! hihi
    Ze vonden wel dat ik veel flesvoeding in 1x gaf.
    Ik geef nu;
    09.00/09.30 - Fles 210+7
    13.00/13.30 - Fles 210+7
    17.30/18.00 - Groente potje + Fles 125+4
    22.00/22.30 - Fles 210+7 +3 scheppen Rijstebloem

Soms krijgt hij 's ochtends ook nog fruit. maar vaak slaapt hij dan.

Hun vonden het beter als ik hem 5x 180cc zou geven, nou ik vind mijn schema zo harstikke goed, ik hoor Q eigenlijk nooit zeuren (tenzij ik niet op zit te letten en het zomaar een uur later is voor zijn voeding..... hihi) Dus ik hou het lekker zo, hij groeit toch goed?

Zijn jullie ook al begonnen met diksap en koekjes? Ik heb het laatst wel gekocht, maar ik weet niet zo goed of ik het al geven moet, en vooral wanneer..... Ik denk dus dat ik het nog maar even uitstel.

@Sjees; Hoe ben je er achter gekomen dat A. niet tegen fruit kan dan?

4. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    Hee mama's!

Het is al een hele poos geleden dat ik op zwangerschapspagina heb gekeken, maar ik heb een vraagje...

Ons zoontje Jurre krijgt 5x 210/230cc flesvoeding op een dag. (06.00u/10.00u/14.00u/18.00u/22.00u)
    Sinds deze week lijkt hij minder verzadigd door de voeding, en komt ook eerder, waardoor ik denk dat hij misschien iets erbij wil hebben, bijvoorbeeld fruithapje. Maar ik hoor uit verschillende hoeken dat een fruithapje echt niet voor de 4 maanden gegeven mag worden.. Het liefst pas met 6 maanden.. Ivm darmen ofzo.. Wat is jullie idee daarbij? Hebben jullie tips? Vele mama's weten vaak meer dan 1 mama ;)

Groetjes Sara & Jurre

5. Sara; Het is inderdaad beter om tot de 6 maanden te wachten, ivm darmen en allergieen.
    Ik denk dat Jurre er wel al klaar voor is, als hij al 5x 210 drinkt. Misschien kan je ook rijstebloem toevoegen ofzo.
    Ook heb ik wel eens gehoord dat je beter met groente kan beginnen dan met fruit (geen idee waarom)
    Je kan altijd nog even het CB bellen, maar die zullen denk niet zeggen dat hij groente en fruit mag... Hun doen het natuurlijk allemaal volgens de regels.

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Sara: Jens krijgt hier al vanaf koninginnendag fruit hapjes. En het gaat erg goed. Sommige kindjes reageren er wel op met hun darmen. Maar ik zou het gewoon proberen en aankijken of Jurre er tegen kan. ALs hij geen verstopping of diarree krijgt is het goed. Ik zou wel een aantal dagen een smaak proberen en dan pas overgaan naar een andere smaak ivm smaak leren kennen en zo kun je kijken of hij misschien allergisch ergens voor is. Jens was toen 3 maanden en 1 week oud bij zijn eerste hapje.

Jens heeft gisteren en vandaag een heel potje worteltjes op. Wat kan hij smikkelen zeg en de lepel kan niet snel genoeg gevuld zijn haha

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Sara: ten eerste zijn 5 flessen van 210/230 echt te veel van het goede, ze mogen namelijk niet meer dan 1 liter vocht per dag ivm de niertjes.

Aan de laatste fles kun je idd rijstebloem aan toevoegen, dat geeft een verzadigd gevoel.Ook kun je dit doen bij de 1e fles.

Daarnaast kun je vanaf 4maanden gaan beginnen met groente en fruit.
    Als je kindje KMA heeft dan raden ze het aan vanaf 6 maanden.

Je begint met een paar schepjes groente of fruit, daarna geef je gewoon de fles.
    Uiteindelijk gaat het steeds beter en eten ze steeds meer groente en fruit.
    Wel is het zo dat melk nog echt het belangrijkste voedingsmiddel is voor onze kindjes.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

Sara,zoals butterfly schreef,je mag niet boven een liter vocht per 24 uur uitkomen,dit is echt slecht voor de niertjes,dus mocht je echt een groente\fruithap willen geven ,haal er dan 1 fles af.

Je kunt zeggen sommige,beter met groente beginnen,omdat dit minder zoet is dan fruit en ze daar dus eerst aan wennen,dan lusten ze uiteindelijk fruit ook wel,als je met fruit (iets zoets dus) zou beginnenen daarna groente heb je kans dat ze de groente niet meer willen omdat het niet zo zoet is.

Over pas bij 6 maanden beginnen met groente/fruit bij kma kindjes,ben ik het weer niet mee eens want hier werd door mijn KA juist gezegd met 3 maanden al te beginnen met groente omdat aylani KMA heeft en wel idd pas met 6 maanden met fruit.

sjalotjuh,ik ben erachter gekomen dat Aylani geen fruit kan verdragen doordat telkens als wij haar fruit gaven,ze beroerd werd,pijn in haar buik kreeg en diarree,zelfs groentepotjes waar appelsap in is verwerkt heeft ze last van.

schrijf ander keertje even meer reacties,heb visite

9. butterfly1984

Sjees, kijk dat wist ik niet dat dat alleen voor fruit geld.
    Weer wat geleerd!:D:D

10. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    #3830 Sara86, 15 mei 2010
    Laatst bewerkt: 15 mei 2010
    Dankje voor jullie tips.

Butterfly/Sjees: Dat van de nieren dat wist ik niet.. Maar Jurre is nu 3,5maand oud, ongeveer 67cm en ongeveer 7800gr. Zit met alles op de bovenlijn. Dus een kleine jongen is het niet. Hij heeft het wel nodig. & als ik het via de rekensom doe "150cc x kg / voedingen" dan mag hij 1170cc hebben / 5voedingen is 234cc per fles.. Zo heb ik gerekend en dacht dat het dus wel goed was.. En Jurre drinkt alles helemaal op, en spuugt bijna niet, dus ja.. tevreden kereltje ;) Maar ik kan rijstebloem natuurlijk altijd proberen, en dan de fles met rijstebloem kleiner maken. Ik moet dinsdag weer naar het CB, zal daar ook es vragen wat goed is..
    Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

11. Quinten zat net op mijn vinger te kauwen, voel ik ineens iets hard, dus ik in zijn mondje kijken, heeft hij gewoon een tand! :$
    Hij de laatste tijd helemaal niet lastig geweest of wat dan ook....
    Wel was hij wat aan het kwijlen, maar ook niet overdreven. Als de andere tandjes ook zo gaan vind ik het wel prima :D

@Sara, wat een grote kerel heb jij! Succes met proberen van de voedingen.

12. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    @ Sjalotjuh: Ja, hele grote kerel haha ;)
    Dus Quinten al een tandje!! Wat worden ze al groot he!

13. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Hey meiden,
    lekkerrrrr weekend! Net heerlijk lasagne gegeten en nu heerlijk met mijn vriend op de bank.

@ Marleentje, oh, hahaha dat wist ik niet dat Jens al Forte gebruikt. Dan zou het extra Forte worden, is ook weer niet de bedoeling..
    Lijkt me geweldig om de stap naar groente en fruithapjes te maken. Maar op de een of andere manier wacht ik even op het verlossende woord van het CB. Alhoewel zij natuurlijk ook niet heilig zijn... Ik las vandaag in mijn 'groeiboekje' dat ik met 3 mnd al een potje bruine bonen gegeten had. Ben der ook niet slechter op geworden. Heb vandaag wel rijstebloem gekocht, gaan we vanavond geven. (voor ons ook weer een stapje verder..) Wij geven echter de laatste fles Forte voeding, maar dat kan ook gewoon icm rijstebloem? Van Forte wordt toch ook gezegd dat het een langer verzadigd gevoel geeft? Zou het dan samen net iets té veel van het goede zijn. En maken julie ook een kleinere fles als je rijstebloem toevoegt?
    @ Sara86, mooie geboortedatum van je zoon (ben zelf ook die dag jarig..haha) Ben benieuwd wat je CB adviseert dinsdag. Laat je het hier ook even weten?
    @Sjees, goed advies om eerst met groente te beginnen. Had ik nog niet eerder gehoord, dus ga dat zeker onthouden.
    @ Sjalotjuh, wow een tandje!! David kwijlt de laatste tijd ook enorm. Maar hier nog geen tandjes te zien... Als zijn hele gebit zo doorkomt als het eerste tandje dan heb je er geen kind aan... Hoor ook wel eens andere verhalen, haha.

14. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    #3834 Nieks, 16 mei 2010
    Laatst bewerkt: 16 mei 2010
    Hey meiden,
    We hebben een leuke bruiloft gehad en een emotionele crematie.
    Mijn zusje was heel erg mooi. De jurk was erg mooi. Met halter kraag en gebroken wit. Ze had ook een sleep verder heel subtiel met steentjes rond de kraag en verder gladde stof. Haar man (ja nu wel) had een heel mooi bruin/grijs pak aan.

Lieke is overdag er de hele dag bij geweest en heeft het super gedaan. In het kasteel met de ambtenaar begon Lieke heel hard te vertellen echt kletsen dan. Iedereen moest wel lachen heeft ze bijna de hele ceremonie gedaan. Was wel grappig want toen we het vertelde dat ik zwanger was stond er op de kaart die we hun hadden gegeven dat ze het hardste zou roepen als ze het ja woord zouden geven. Nou dat heeft ze gedaan. Voor dat we gingen eten heeft mannetje Lieke naar zijn broer gebracht en daar is ze blijven slapen. Dat heeft ze ook super gedaan. Hun hebben 3 kinderen waarvan 1 meid (de oudste en is 8) die is de hele tijd bij Lieke gebleven en ze sliepen samen op 1 kamer.
    Toen Lieke s'nachts 2 keer geluid maakte (doet ze soms in haar slaap) stond ze meteen aan het bedje om te kijken vond dat zo lief.

@Sjalotjuh wow een tandje wat gaat dat toch hard.

@Sjees wij gaan vandaag proberen om een paar hapjes te doen en begin met wortel. Ze kijkt op moment de aardappelen van mij vork af.

Sorry voor de rest ben ik het even kwijt heb nu weer wat meer tijd dus probeer het weer wat beter bij te houden.

15. Hey meiden

Sjalothjuh ik had het ook al geschreven op het besloten forum, maar Quinten wordt vast een lange vent! En ook al een tandje, bij Julian komt er ook al één door.

Marg, ik maak geen kleinere fles met rijstebloem. En ik moet eerlijk zeggen, ik luister niet naar het CB. Ben op eigen initatief begonnen met fruithapje. Het is mijn kind en ik weet wat het beste is. Julian verdraagt het erg goed en vindt het heerlijk.

Nieks, lijkt me erg dubbel een bruilof en een crematie. Fijn dat Lieke zich zo goed gedragen heeft. En wat lief dat ze direct aan hetbedje stonden.

Marleentje, haha hier nog zo ééntje waarbij het niet snel genoeg gaat met de lepel.

Sara, ik zou gewoon beginnen met een fruithapje, want nu krijgt hij zoals de anderen al zeggen teveel voeding, maximaal 1000 cc mogen ze binnen krijgen.

Hier: gisteren verjaardag gevierd, was heel gezellig. Julian vond het allemaal prima, was alleen wel de hele middag aan het spugen, heeft nu nergens geen last meer van. Vandaag allemaal nieuwe plantjes voor het balkon gekocht, ziet er weer een stuk gezelliger uit. Fijne avond allemaal.

16. butterfly1984

#3836 butterfly1984, 16 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2010
    Jada: Heb even gekeken op Julians site.
    Wat een leuke site zeg!

17. Dankje, weet alleen niet of ik er mee doorga. Het is een betaalsite en doe er vrij weinig mee.

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Hallo meiden,

Sorry dat ik een tijdje niet ben geweest.
    Ben zelf ook een weekendje weg geweest en ben ook erg druk met de verbouwing.

Heb zo nog even wat leuke foto’s van onze slaapkamer en Jonna’s slaapkamer.

Donderdag moet ik naar de psycholoog en vrijdag moet ik naar de bedrijfsarts. Ik hoop dat ik nog even thuis kan blijven, want ik voel me nog helemaal niet lekker.
    Heb ook nog steeds nachtmerries, en als er 2 dingen tegenlijk komen raak ik al helemaal in de stress.

Sorry dat ik nu even niet op jullie reageer, maar zal vanaf nu weer meelezen.

Knuffff

19. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
  20. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009