Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    @ Ankje: Wat leuk zeg dat jullie in SOS verbouwing zitten!! Laat je even weten wanneer de uitzending is? Dan ga ik kijken :D
    Dus Jonna draait al op haar zij! Wat goed! Jurre doet dat ook sinds afgelopen zondag, zo'n grappig gezicht! Hij doet zijn beentjes omhoog en hup, draait zich op zn zij. Soms lukt het niet helemaal, en dan wordt hij kwaad!!

@ Marleentje: Zo, jij hebt een lekker schema! Top!

Volgens mij krijgt Jurre tandjes!! Hij bijt steeds op zijn speentje, kwijlt enorm, en is in de diarree. Had even opgezocht, en dat zijn allemaal tekenen van komende tandjes.. In zn mondje voel ik ook bobbeltjes.. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren!
    En wat betreft de diarree, ik geef Jurre nu wat vaker te drinken (roosvicee) want hij moet wel voldoende vocht krijgen. Als hij morgen nog diarree heeft, dan bel ik wel voor de zekerheid de HA even..

Jurre vindt zijn fruithapjes heerlijk!! Zo'n mooi gezicht! Het eerste hapje, dan kijkt hij enorm zuur, maar daarna hoeft hij de lepel maar te zien en gaat zn mondje al open ;) Hij krijgt geen potjes, maar vers gemaakt, en dan maak ik direct wat meer, dan krijg ik ook mijn fruit (handig, want ik ben helemaal geen fruit-eter..)

Nou, ik zal weer even lekker gaan bankhangen & tv kijken.. Lekker relax-avondje!

Groetjes!!

2. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    Nou heb de HA maar even gebeld, ivm de diarree.
    Kon direct komen. Ze zijn erg voorzichtig met kleintjes.
    HA adviseerd om voorlopig geen appel-fruithapje te geven. Sinds hij appel krijgt, heeft Jurre diarree. Dus daar reageerd hij ws heftiger op. Peer en Banaan is wel prima.
    Roosvicee hoeft opzich niet, het mag wel maar dan heel erg verdunnen. (water met een klein beetje een smaakje ;) )
    Verder was HA zeer tevreden over Jurre!

Groetjes!

3. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hoi....ben er al een hele lange tijd niet geweest. Hier alles goed. Gabriëlle groeit goed en slaapt lekker. Ook is ze druk bezig met op haar buik te rollen en ze is nu bezig haar buikspieren te trainen...ze wil telkens rechtop zitten. Ik hoop hier wat vaker mee te schrijven.

4. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    @ Choco: Mooi dat alles goed gaat! & al op de buik aan het rollen, geweldig! Jurre draait sinds vorige week zich op zijn zij, super leuk gezicht is dat!

Ik was ook van plan om hier wat vaker mee te schrijven, want het is toch wel erg leuk om met andere moeders te praten en ervaringen uit te wisselen.. Maar het is hier super rustig!

Groetjes!

5. stitchie

stitchie Actief lid

10 apr 2009
    171
    0
    0
    @Sara: dat het zo rustig is komt omdat een groep januarimama's die elkaar al beter kennen samen op een gesloten topic verder praat. Die vallen hier dus grotendeels weg. Grappig trouwens, mijn dochtertje is op dezelfde dag geboren als jouw zoontje, ze heet Katinka. Ik vind het ook leuk om af en toe ervaringen uit te wisselen.

Katinka draait ook al op haar buik (slaapt nu ook eigenwijs op haar buik) en wil ook erg fanatiek eten. Ik geef haar sinds anderhalve week groeptehapjes (wortel en nu broccoli), wilde eigenlijk langer wachten, maar ze keek de borden van ons leeg! Ik vind het wel lastig om nu goed uit te rekenen hoeveel (borst)voeding ze nodig heeft. Ze krijgt naar het KDV 3x 180 ml mee (gaat schoon op) en dan nog 's morgens en 's avonds live aan de borst. Op niet-KDV dagen 5 tot 6 keer borstvoeding, en dan nu dus dat extra hapje (is nog niet zo heel veel). Hoe doen andere moeders dat?

Groetjes, Stitchie

6. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Stitchie: helaas heb ik geen ervaring met bv, geef fv namelijk maar als je meisje tevreden is dan zou ik het eerst zo maar laten. Gabriëlle krijgt flessen van 200cc en dat 4x per dag en dan een heel potje fruit 's ochtends en 's avonds een half potje groente.

7. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Joehoe,ben ik ook weer ff...ja rustig hier!!! Met Kevin (23/01) gaat het super,maat 68 heeft hij nu,wil ook nog steeds geen vast voedsel maar drinkt 6 flessn van 180+6 waarvan in de laatste een paar schepjes pap bij gaat(anders komt ie s'nachts weer...)hij rolt al op z'n buikje maar vaak zit zijn schouder hem in de weg,haha,wordt ie boos:p...ook als je zijn handjes vast pakt op schoot gaat ie staan en dan straalt hij helemaal,geweldig:).
    Nou,toedeloe.......ik ga ook ff vaker posten hoor!!!!

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

Marleentje,hoe is het afgelopen bij de gyneacoloog?

Sara,fijn dat de HA zo tevreden was over Jurre,hopelijk is de diarree nu gestopt,hier viel de appel ook helemaal niet goed,zowieso wil ze helemaal geen fruit hebben,maar alle groentehappen gaan er perfect in gelukkig!

Ik heb ook al heel lang niet meer gepost maar is hier nog steeds een beetje een rommeltje helaas,vandaag wel leker wezen babyzwemmen met anke en Jonna en Aylani,en haar man heeft alles gefilmd,dus een mooie herinnering.

Vergeten jullie trouwens niet vanavond naar anke te kijken bij sos verbouwing,om 20.30 op rtl4?

Hier probeert aylani dan toch echt te gaan draaien,helaas hinderd haar nekje en schouder haar wel maar ze doet echt haar best en 22 juni hebben we eindelijk een afspraak in het amc,waar ze eens goed gaan kijken naar wat nu precies het probleem is.

Tandjes,nog steeds niet,wel enorm kwijlen kauwen enzz…

Eten/ritme, ook daar hebben we nog steeds niets van hier,totaal geen ritme want mevrouw wordt de ene keer om 5 uur sóchtends wakker en de andere keer om 7.30,helaas is dat laatste sporadische….de flessen gaan wel weer goed 4 x 180 cc en een groentepotje per dag

9. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    @ Sjees: De diarree is gelukkig helemaal over! Lag dus echt aan de appel..

Gisteren voor het eerst sperzieboontjes geprobeerd, nou meneer vond het vies!! Moest ontzettend kokhalzen, zo sneu! Vandaag weer geprobeerd, en het ging al iets beter. Moet vast allemaal even wennen.
    Jurre krijgt al wel een paar weekjes fruithapje, dat ging vanaf het begin er als een trein in!

Ik ga vanavond zeker kijken :D zit nu voor gtst ;)

Jurre zijn ritme wordt nu een beetje anders. Hij kreeg altijd om 6.30/10.30/14.30/18.30/22.30 flesvoeding. Maar sinds een paar dagen krijgt hij om 7.00fles(210+7)/11.00fles(210+7)/15.00fles(210+7)/18.30groente/fruithap/21.00fles+rijstebloem(210+7+3rijstebl).
    Ben benieuwd of hij 4 flessen volhoudt.. Want hij kreeg normaal altijd 5x210+7 flesvoeding, dus ja even afwachten ;)

Nou sos verbouwing is begonnen, ik ga kijken!

DOEG DOEG!

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ik ben inderdaad vandaag bij de gyn geweest ivm nog steeds geen ongi. Ik heb een inwendig onderzoek gehad baarmoeder zag er heel netjes uit. Maar helaas geen enkel eitje te zien in de eierstokken.
    Heb nu dus bloed moeten prikken op heel veel dingen vooral hormoon dingen en moet nu dinsdag alweer terug en dan hoor ik de uitslagen en gaan dan kijken hoe verder. Hoop echt dat ze iets vinden en iets kunnen doen. Moet zeggen de ongi mis ik niet haha maar we willen graag een 2e en dan moet alles wel gewoon werken he

11. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Ha Ank,heb je gezien hoor bij sos...supermooi geworden he!!!
    hoop dat je nu je draai en rust een beetje kan vinden en vooral genieten van jonna...
    Hier is Kevin weer uit z'n sprongetje denk,hij is weer veel vrolijker...geloven jullie trouwens in die groeisprongen???

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

syllie,ja ik geloof absoluut in die sprongen,heb het oei ik groeiboek en het klopt elke keer exact!
    Hier is aylani volgens mij ook weer uit haar sprongetje,want ze is echt vrolijk en slaapt zowaar weer goed!

13. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    ********inbraak************

ik ben inmiddels bevallen van een dochter, Emma!ze woog 3580gr, en was 51cm lang.
    ik heb tijdens de keizersnee wel 2600ml bloed verloren en heb 6 dagen in het ziekenhuis moeten liggen, heb ook bloedtransfusie gehad...maar nu gaat het allemaal weer iets beter!!

****uitbraak####

liefs dees

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.276
    113
    Centrum België
    Van harte gefeliciteerd met je dochtertje!

Zo te lezen heb je al meteen een heftige tijd achter de rug. Geniet nu maar ten volle van Emma!!

15. Sara86

Sara86 Lid

8 jun 2009
    80
    0
    0
    @ Desi: Van harte gefeliciteerd met je dochtertje Emma!
    Heel veel geluk toegewenst!! Wel even pittig geweest voor je lees ik, maar hoop dat je weer gauw helemaal opknapt!

16. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    desi: super gefeliciteerd meid!! Geniet ervan en rust lekker uit van je zware bevalling! Het gaat ontzettend snel dus geniet van alles wat er op je af komt!

17. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hey dames,

Ik ben hier ook al een tijdje niet geweest, maar wil nu toch ook weer graag meekletsen. Al is het hier idd een stuk rustiger als toen we nog zwanger waren... jammer dat er een gesloten topic is :S Maargoed. Hier alles oke. onze kleine meis (18-01) draait vanaf 8 weken al op dr buik, maar ze kan nog steeds niet terug... heel frustrerend :S. Zoals je misschien al ziet is er hier een derde op komst :D Wel snel, maar ach, we mogen blij zijn dat het zo snel lukt, dat is niet iedereen gegund.

Groetjes

18. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Oja, Desi, natuurlijk van harte gefeliciteerd met je dochter!

19. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    mispoes: leuk dat je weer even langs komt! En een nieuwe zwangerschap! Super leuk gefeliciteerd! Hoe voel je je erbij?

20. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @Marleentje 26, bedankt! Ik zie dat onze kindjes maar 6 dagen schelen in leeftijd ;) Grappig. Hoe ik me erbij voel? Tja, het is echt erg snel, had verwacht er nog wel een maandje of 3-4 langer over te doen eigenlijk..... Maarja als je geen voorbehoedsmiddel gebruikt kan het natuurlijk zomaar zo zijn he? ;) Ik ben er wel blij mee, maar denk nu ook vooral aan de on-practische dingen. Hebben we daar wel echt plek voor? Past het in de auto? Kunnen we het betalen? Maar dan denk ik ook weer aan vroeger, toen waren de gezinnen veel groter, de huizen kleiner, en lang niet iedereen had een auto, dus waarom zouden wij het niet kunnen..... :D ----> HOERA! Ik ben weer zwanger!

Deel Deze Pagina