@ balleke en mispoes, beide van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap het gaat wel erg snel bij jullie .
Voor de dames die nu alweer zwanger zijn, van harte gefeliciteerd. Hoop dat de zwangerschappen voorspoedig zullen verlopen. Meiden, welk schema hebben jullie kindjes nu? Melissa heeft nu ongeveer dit schema, maar wil graag naar 4 flessen toewerken, omdat ze bijna een half jaar is en ze mogen van de nummer 2 maar 800ml per dag hebben. 06:00: fles 200ml 08:30: fruit (125 gram) 11:00: fles 200ml. (soms ook wel 15min later) En dan? de ene keer wel half potje groente, want we zijn nog aan het opbouwen en de andere dag geen groente omdat ze dan nog slaapt, heel afwisselend nog. Doe nu even zonder groente. 15:00 fles 200ml 19:00: fles 200ml 23:00: fles 200ml Zo kom ik vandaag uit. Ze begint altijd wel tegen 06:00 smorgens, maar soms kom ik ook om 21:30-22:00 of 22:30 uit. Eigenlijk nooit om 23:00, vind ik wel laat, dus misschien maar eerder geven.
@Balleke, PROFICIAT! (overigens heet onze zoon ook Bas ) De kinderwagen tja, ik vind zon tandem er echt stom uitzien. Het schijnt ook zwaar te rijden/sturen omdat ie zo lang is Je kan ook een duowagen halen met alleen een nestje, das kleiner als een reiswieg. Het gaat maar om zon korte periode eigenlijk, dat ze daarin liggen. Mijn zoontje was 2,5 toen onze kleine meis kwam, en die liep al makkelijk zelf mee, maar straks zit er maar goed een jaar tussen dus zullen we idd echt een duo moeten. @Kiddie, welkom! Gezellig! @marg1981. Hier nog zon ongeduld. Het kan niet snel genoeg gaan ze trekt die lepel bijna uit mn handen En ze lust werkelijk ALLES!!! @Mecha, jij hebt het nu over 3 zwangeren, neem aan dat naast Balleke en ikzelf, de derde van het besloten forum is? Vertel .. ? En hoe gaat het met jou nu? @All, ik zou het leuk vinden als de mamas van het besloten forum ook nog hier een beetje meekletsen, al is het dan over iets minder prive-dingen, je kan mekaar toch wel helpen Hebben jullie kindjes veel last van de warmte?
Wat een weer!!! Deze week toch maar even een klein badje halen voor David, zag bij een vriendin zo´n leuk staan, met een zonnescherm der bij in de vorm van een kikker.... Ik merk wel dat David wat minder goed slaapt. Wat trekken jullie je kindjes aan wanneer ze moeten slapen? David slaapt vaak in romper en slaapzak, maar zelfs dát lijkt me te warm... Overigens ging hij laatst zonder morren mee in de draagdoek en hebben we heerlijk gewandeld. Erg leuk is dat. Hij kijkt nu ook echt om zich heen, voorheen (maar dan spreek ik over de begintijd) sliep hij eigenlijk alleen maar in de de doek. Butterfly, om even te reageren op jou vraag over een schema, David krijgt nog 5 flessen van 180 + 6 (met dit weer doen we wel iets meer water) om 6.30 de eerste en dan á 4 u en om 23u krijt hij de laatste. En om 18u krijgt hij dan 1/3e potje groente. Ook ik wil binnenkort over op de 4 flessen. Dan wil ik de fles van 18.30 gaan verschuiven naar 19.30 en hem om 18u een half of heel potje groente geven. De flessen worden dan ook allemaal opgehoogd. Maar goed, geen idee of hij der ook klaar voor is, das uitproberen... Denk dat ik er nog een maandje mee wacht, dan is hij een half jaar. Overigens heeft hij sinds dit weekend iets meer geduld met het eten, geen geschreeuw meer, maar gewoon rustig afwachten. Alhoewel dat schreeuwen ook wel wat had, haha. Ik zag van t weekend in de AH een tweelingbak met twee minimoppies der in, waren nu 37wkn, en met 33 wkn geboren.... Zooooo klein.... David zat met 37 wkn nog gewoon lekker warm in de buik....echt gek...Kreeg wel weer een beetje de kriebels... maar hier wachten we nog even totdat David sowieso zijn eerste verjaardag gehad heeft.... Vanmiddag nog even een avonddienst werken, daarna 3 dagen vrij met allemaal leuke bezoekjes. Iedereen voor de buis vanmiddag?
gefeliciteerd meiden die alweer lekekr zwanger zijn!!! Hoop dat ik snel mag volgen maar eerst maar eens een menstruatie zien te krijgen moest nu aan de pil en ben halverwege. En dan hoop ik dat mijn lichaam het snapt en weer zelf meewerkt. Helaas kan ik weer niet inloggen op het besloten forum. Dus blijf hier gewoon meekletsen.
@ Balleke en Mispoes: Wat geweldig zeg, alweer zwanger!!! Hoop dat alles voorspoedig mag gaan! Hier nog maar even niet weer zwanger T is een hele drukte met zo'n kleintje, maar wel helemaal geweldig! @Marg19817mispoes: Op Jurre zijn kamertje is het overdag met dit weer zo'n 29graden! Onze slaapkamer is beneden en daar is het een stuk koeler, dus daar slaapt hij overdag. Ik doe hem alleen een rompertje aan. sAvonds doe ik boven alle ramen wijd open, en doe ik zo'n kleine ventilator erbij aan, en dan koelt het redelijk af tot een graad of 24.. sNachts krijgt Jurre wel een slaapzakje aan, en alleen een lakentje over. Jurre kan totaal niet tegen de warmte, zweet enorm! Ik geef hem dan ook wel wat extra vocht te drinken overdag(water of een beetje roosvicee). Maar ik vind het wel lastig wat ik hem aan moet doen, wil ook niet dat hij weer meer begint te hoesten.. Want hij zit nu aan zijn tweede penicillinekuur omdat hij al een aantal weken hoest.. Jurre doet het heel goed. Hij was vorige maand al 70cm & 8620kg, dus neem aan dat hij nu wel weer gegroeid is. Jurre krijgt 4 flessen op een dag. 7.30 fles 210+7 10.00 fruithapje 11.30 fles 210+7 15.30 fles 210+7 18.00 groente 21.30 fles 240+8+rijstebloem Jurre lust vrijwel alles wat ik hem geef. Hij heeft tot nu toe sperzieboontjes,worteltjes,doperwtjes,bruine boontjes,peer,banaan en appel gehad. Alleen de sperzieboontjes vond hij in het begin niet lekker, moest kokhalzen.. maar ik heb het een paar dagen achter elkaar gegeven, en nu is het klaar. Hij hoeft de lepel maar te zien, dan gaat zn mondje al open haha! Appel mag hij op advies van de huisarts tijdelijk niet hebben,want daar raakt hij erg van in de diarree. Nou dit was een heel verhaal.. Probeer weer wat vaker mee te kletsen, want vind het toch wel erg leuk altijd. Groetjes!
Oh ja, de ventilator gaat uiteraard wel uit als Jurre naar bed gaat! & de ramen gaan ook dicht. Ik laat 1 raam wel op een kiertje staan, met de hor en rolgordijn ervoor. Beetje frisse lucht
Hallo meiden, 2 zwangeren alweer, Gefeliciteerd!!! Hoe voelen jullie je?? wat een warmte he?! @marga, Ik leg mijn zoontje in een romper en een dun slaapzakje en dit gaat goed. Hij houd wel van warmte en zweet niet heel erg veel. Ik vind het zo moeilijk om een fruit of groente hapje in te plannen omdat hij nog zo veel slaapt. Meestal is het ritme zo, 7.30 wakker 8.00 fles 210+7 9.30 naar bed 11.30 wakker 12.00 fles 210+7 13.30 naar bed 15.45 wakker 16.00 fles 210+7 17.30 naar bed 19.30 wakker en om 20.00 de fles 210 +7 en een schepje rijstebloem. Wanneer moet ik fruithapje geven???? Hij slaapt nog zo veel en als hij wakker is dan houd hij het prima zonder voeding vol. Laatst wel hapjes gegeven toen ze op het kdv de fles eerder hadden gegeven. Vond hij heerlijk en geen verstoppingen enz. Nu ga ik even heerlijk genieten van een ochtend vrij zonder man en kind. Heerlijk!
Desi,gefeliciterrd!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mispoes,jij ook met je nieuwe zwangerschap,echt leuk,er is nog een Januari mama weer zwanger,echt super! Marilouise,oei dat klinkt niet best zeg,hopelijk kunnen ze je helpen en ben je snel weer de oude Balleke,jeetje ook alweer zwanger,dat maakt al 3,wat gaan jullie hard zeg!Gefeliciteerd!! Kiddie welkom! Butterfly,mooie fotos! Marg,hier ligt de kleine met deze hitte soms alleen maar in een luier te slapen en soms met romper,verder niets want het is 28 graden op dr slaapkamer Luna,wauw,ben jaloers op jou slaapkindje zeg,hier vanaf dag 1 geen slaapje overdag,is klaarwakker best wel eens vermoeiend,soms wilde ze eens een klein half uurtje de ogen sluiten,maar dat is echt zelden.Al moet ik zeggen nu ze iets ouder wordt dat ze wel eens een uurtje wil slapen smiddags,dus wie weet Groente/fruit, hier krijgt ze als het uitkomt,soms een groentepotje en soms fruit maar niet echt vaste tijden,probeer wel groente om een uur of 18.00 te geven maar fruit verschilt enorm en soms een dag zonder potje Vanmorgen was aylani echt vreselijk aan t huilen,echt met grote snikken en ontroostbaar,na een half uur heb ik haar een zetpil gegeven en ze viel 10 minuten later in slaap! Toen ze wakker werd was ze weer super vrolijk dus heb ik haar om 10.30 toch nog naar het kdv gebracht waren ze niet zo blij mee,ik had eerder moeten bellen,nou sorry hoor,toen de kleine was gaan slapen ben ik zelf ook nog een uurtje gaan tukken want was bekaf. Maar goed ik wil haar toch liever bij een gastouder gaan plaatsen want ben niet zo tevreden over het kdv,alles is smoezelig en benauwd er wordt slecht gelucht en ze leggen haar nog steeds uit gemak in de kinderwagen bak te slapen ipv in haar bedje.
hey mama's,ja erg stil hier...ook te begrijpen nu de kids vaker wakkker zijn dan slapen nu ze ouder worden... Kevin had vandaag ineens zo'n uitslag op z'n buik,door de warmte denk ik,maar toch ff in de gaten houden!!! Zijn er nog meer kindjes die alleen nog maar van rug naar buik rollen en niet terug???Haha,als hij terug wil gaat hij echt'roepen' haha..Kevin krijgt nog steeds om de 3 a 4 uur 180+6..heb al geprobeerd 210+7 zodat ik er 4 a 5 uur tussen kan doen maar dan wil hij evengoed na 3 uur weer...ben nu aan het proberen om met water of roos vicee de tijd te rekken maar goed,over 2 weken weer cb en dan ben ik benieuwd of hij erg te dik is..(is over 2 weken 6maanden en heeft nu maat 74).Komt vanzelf goed,mijn oudste was ook een bulletje en is nu 'gewoon op maat'!! Nou,ik ga lekker in de regen dansen...heerlijk!
hoi meiden, hoe gaat het met jullie allemaal? dat is lang geleden! gaat alles goed met de kidnjes? en alweer een paar meiden zwanger zie ik!! gefeliciteerd! hier gaat alles goed! we hebben wel wat lopen tobben met ons meisje, want ze heeft reflux, maar nu met de goede voeding en medicijnen gaat het goed gelukkig! ze heeft er 3x voor in het zkh gelegen dus dat was minder leuk! onze meid is druk met brabbelen bezig op moment, rollen doet ze nog niet echt.. ze heeft het een paar keer gedaan, maar meestal komt ze niet verder dan op haar zij. maar ze is gecorrigeerd pas 5,5 mnd en begreep dat ze tot de 9 mnd tijd hebben dus dat is nog ff. nou ik hoop dat het met iedereen goed gaat! liefs rebbel
@ Rebbel, wat sneu dat Luna 3x in het ziekenhuis heeft gelegen, arme meid. Gelukkig gaat het nu wel beter met de reflux. Het gaat hier erg goed, Quinten groeit erg hard (lees met 6 maand al 9405 gram ) en wil van alles doen, hij is erg ongeduldig en probeert van alles uit met als resultaat dat hij al zelfstandig zit, aan tafel staat en kruipt in zijn achteruit. Het gaat gewoon te snel met alles, het kleine baby zijn is er al helemaal af. Met de andere meiden gaat het ook goed, sommige zullen vast nog zelf reageren, maarja vakantie periode dan is het niet zo druk. Liefs Blaine
Het gaat gewoon te snel, vandaag weer controle op het cb gehad en hij is al 10430 gram en 72 cm. Sinds dit weekend zegt hij zijn eerste woordje en roept heel hard als de hond langs komt Edo (heet Endo) dus erg schattig. Als hij hard genoeg roept komt de hond ook echt uit de gang aanrennen zo van ik hoor mijn naam dus het is wel duidelijk wie er bedoelt wordt. Ik voel me zwaar gepasserd . Sta soms nog versteld met hoe snel hij groot wordt echt onvoorstelbaar. Las dat Luna nu ook draait dus helemaal super 8)
Even off topic!! Ik ben vandaag achter dit onderwerp gekomen en zie dat je zoontje ook Jens heet en op een dag na even oud is. Leuke naam