Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Wat is het rustig hier trouwens

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Nee onze dochter kan nog niet zelf zitten nee.

Omrollen van rug naar buik kon ze al met 8 weken (tsja, buikslapertje;) , en omgekeerd met 16 wkn...

Ze begint nu ook te kruipen, hup op handjes en knietjes en gaan met die banaan... haha en driftig worden als het niet lukt!

Hoe gaat het met jullie kindjes? Blij te horen dat het met Luna nu wat bebter gaat, reflux is echt vervelend.

3. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Hey dames,

de reden waarom het hier zo rustig is, omdat we naar een privéforum zijn gegaan zodat er wat persoonlijkere dingen gezegd kunnen worden.
    Ik dacht wel dat je je mee kon aanmelden, op voorwaarde dat je je voorstelt ;)

Sam kan al zitten, het gaat beter en beter. Nog geen 10 minuten aan één stuk, maar we gaan toch al die richting uit :) Hij kruipt of tijgert wel nog niet :)

4. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hmm, en waar zou ik me dan kunnen aanmelden? Heb je een link?

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoi Mispoes,
    De link naar het forum is januari 2010 mama :: Index

Ik zie dat jij ook weer zwanger bent? Hartelijk gefeliciteerd!! Ik ook! Bij ons lag het nog zeker niet in de planning, maar blijkbaar wil dit kindje heel graag komen....
    Hoe gaat het met jou? Wanneer ben jij ook alweer bevallen van je tweede?

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Oh, ik zie het al, op de 18e...
    Hopelijk meld je je aan op het andere forum en kunnen we 'samen zwanger zijn!'

7. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Hai meiden,ja idd rustig hier...
    Kevin wil alleen maar zitten maar Kan het nog niet...en boos dat ie dan is,haha los redt hij het 10 tellen ofzo,dan kukelt hij om...Als we hem neerleggen gaan gelijk die ellboogjes naar achter en krijg je hem niet neergelegd,dan gaat ie maar op z'n buik...;het liefst wil hij op de grond zitten en moeten wij hem vasthouden maar ik ben gekke mientje niet!!!! 2de tandje is ook door...joehoe!!!!
    GR. Syl

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hihi, Laurens kan ook nog niet zitten hoor, kukelt ook nog na tien seconden om. Gelukkig wordt hij niet kwaad als hij moet liggen.
    En hier kwamen 3 weken geleden twee tandjes tegelijk door in de onderkaak. Heeft hij eigenlijk geen last van gehad.

9. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi meiden

Ow wat leuk dat er weer geschreven wordt! Ik was lid van het besloten forum, maar het inloggen lukte elke keer niet, dus ben ik er maar mee gestopt..

Hier gaat alles zijn gangetje. Sanne wil overdag bijna niet slapen, wat heel vermoeiend kan zijn, want dan is het huilen. Tygo slaapt bijna altijd overdag.

Zitten gaat vrij goed. Ze vallen wel na een paar minuten (soms meer dan 10) om. Maar het gaat de goede kant uit.

Hoe ziet jullie schema eruit?
    Hier:
    -7.30 - 8.00: fles, 180
    9.15 - 9.30: slapen; meestal tot 10.30
    12.00: 2 sneetjes brood en 90 cc melk
    13.30 (ongeveer); slapen tot (Ongeveer) 14.45
    15.00- 15.45:groentehapje
    19.00- 20.00: fles 180

Soms krijgen ze in de ochtend wa fruit, anders 's middags.Ligt een beetje aan hun slaapjes.

Zondag vertrekken we voor 1 weekje naar Lanzarote! Hoop dat alles goed gaat met vliegen enzo....en dat ze niet constant krijsen/huilen in het vliegtuig....

Ik las dat er weer een paar zwanger zijn; proficiat!!

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hey Nikkie, leuk om ook weer wat van jou te lezen ;)
    Lanzarote met die twee, spannend hoor! Veel plezier.

Ons schema is ongeveer als volgt:
    06.00 fles 180, daarna slapen tot ongeveer 8h
    10.00 Bambix melkpap met appel, daarna slapen tot ong. 12h
    12.00 fruithap ongeveer 150 gram
    14.00 fles 180. Slapen van ongeveer 15 tot 16.30
    18.00 warme maaltijd 200gram met soms een toetje
    19.00 naar bed

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Sula,

Geef jij nog geen brood? Je hebt wel een mooi schema!
    En zwanger! Van de 2e? Waneer ben je uitgerekend?

xx

12. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Nikkie: (mijn naam was eerst Suzanne78) Nee, wij geven nog geen brood. Laurens had last van een overgevoeligheid voor koemelkeiwit en zijn pas sinds twee weken (met succes gelukkig) over op gewone Nutrilon. We geven nu fruit, groenten, af en toe een liga en dat gaat prima. We hebben een broodkorst geprobeerd maar hij stikte er bijna in.

Hoe doen jullie dat met brood dan? Ze kunnen toch nog niet kauwen?

13. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi,

Wij geven ze alles van het brood, behalve de korst. Die kunnen ze nog niet wegkrijgen. Wat fijn dat Laurens nu de Nutrilon goed drinkt! Een koemelkallergie is niet fijn.

Hoe gaat het met je zwangerschap?

xx

14. Saar84

Saar84 Lid

25 jan 2009
    37
    0
    0
    Planner
    IJsselstein
    Hoi Dames,

Heb wel is meegelezen met het forum maar jullie gingen zo vreselijk snel. Dat was niet bij te houden.
    Maar ik had even een vraagje? Hoeveel groente eten jullie kindjes?
    Iris vind het fruit wel lekker eet ze ook bijna het potje leeg maar de groente is echt een drama krijg er maar een half potje in. En ben toch al wel een poosje bezig. Iemand nog ideen? Heb ook zelf groente maken geprobeerd maar dan trekt ze een nog viezer gezicht. Mama zal wel niet een kook wonder zijn....

15. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Hoi saar,Kevin eet zo'n groot potje groente per dag of een klein bordje van ons eten.Heb je al bv.een bloemkoolroosje,wortel,spercieboon ofzo in het knuistje gegeven,hebben ze wat te sabbelen en wennen zo gelijk aan de smaak en krijgen toch hun groente binnen....

16. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hier eten ze ook elke dag een potje (olvarit) groente op. Als ze nu al een half potje eten,is dat ook goed. De belangrijkste stoffen zitten immers nog in de melk.
    Wat Silly aan geeft (in het vuistje houden van groente) is een goed idee! Kunnen ze zelf meer ondekken!
    Succes iig!

Ik lees pas vanaf volgende week (16de) weer mee. We vertrekken nu naar mijn schoonouders (A'dam) en vliegen we morgen naar Lanzarote!

xx

17. Saar84

Saar84 Lid

25 jan 2009
    37
    0
    0
    Planner
    IJsselstein
    @ Nikkie hele fijne vakantie en succes met die kleintjes in het vliegtuig. Bij ons was het allemaal goed gegaan.
    @Sylli dat kan ik nog wel eens proberen ja om het in d'r hand te geven. Nu doe ik al wel als ze het potje niet meer wil vast een "toetje"geven en dan om en om en dan gaat het ook wel. Maar denk niet dat het helemaal de bedoeling zo is. Maar goed het werkt en dat is wel lekker. Brood vind ze inderdaad ook lekker.
    Liga's eet ze wel een stukje maar komt er na een half uur weer uit. bah.

18. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Jaaah bleh,als Kevin een liga of lange vinger heeft gehad vind ik die zachte,kleffe stukken koek overal terug.....zelfs in zn haar(en daar heeft ie al weinig...wanneer gaat dat 's groeien...)haha,we blijven wassen he met die ukkies...loop voor mijn gevoel de hele dag met een dweil in mn hand...heb ook nog een zoon van net 3,dan weet je het wel.......

19. Saar84

Saar84 Lid

25 jan 2009
    37
    0
    0
    Planner
    IJsselstein
    @Syllie ja Iris heeft al wel aardig wat haar maar en dat plakt aan elkaar vast echt smerig en het wipstoeltje ziet ook regelmatig de wasmachine. Van het weekend kijken voor een kinderstoel scheelt misschien iets.
    Ja hier lit de poetsdoek ook klaar, en iedere keer als ik haar eten geeft wil ze het zelf proberen dus alles zit eronder dan. Inclusief ik want wat is er toch leuker als blazen met je mond vol.
    Slapen jullie kindjes ook nog zo veel?
    Iris gaat 's ochtends nog ruim 2 uur na bed toe meestal van 10 tot 12 en dan om 14 tot 16.30 en dan om 19 weer tot de volgende ochtend 7 maar dan moet ik er wel wakker maken.

20. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Schema Tijn:
    6.00 flesje en terug naar bed
    9.00 wakker boterham fruit e een beetje drinken diksap
    12.00 flesje 180 +6en dan naar bed
    15.00 wakker flesje 180+6
    16.30 rijstwafel of een stukje soepstengel
    18.00 flesje pyamapapje van nutrilon en dan om19.00 naar bed..
    Onze Tijn kan ook nog niet zitten helaas
    Ik wil zo graag gaan fietsen.....
    Nouja geduld he
    Groetjes Breezer

Deel Deze Pagina