Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Ik maak ze niet wakker.
    Ze komt zelf om de fles.
    Hier moeten er ook minimaal 3 uur tussen zitten.
    Maar hoe maak je een huilende/hongerige baby 1 uur stil of soms wel langer dan 1 uurtje stil? :(

2. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ik heb het vermoeden dat het dan eerder ergens anders aan ligt..
    Ik denk meer in de richting van krampjes of verstopping door het dikker maken van de voeding..
    Ik gaf Sophie ook 2 scheppen Nutriton, maar daardoor kreeg ze meer moeite met poepen.. Ze moest het er echt uit persen.. Ontlasting zelf was prima.. Ze krijgt ook cinababy druppels van VSM.
    Misschien toch eens druppels proberen en wat minder Nutriton.. Sophie krijgt op 150cc nu net aan 1 schepje.. Door buikpijn slapen ze ook minder goed in en worden ze wakker..
    Krijgt ze Nutriton voor Reflux? Of omdat ze te snel drinkt?

3. woops

woops Niet meer actief

Weet niet of het dat is.
    Het hele rare is eigenlijk dat ze het in de nacht gewoon wel "goed" doet naar mijn gevoel.
    Ze heeft gisteren 23:00 de fles gehad (120cc+4 & 2 Nutriton)=70cc laten staan.
    Toen kwam ze om 03:00 uur en toen heeft ze 120cc+4 & 2 Nutriton gehad en heeft ze 30cc van laten staan.
    Toen kwam ze om 06:45 en heeft ze 120cc+4 & 2 Nutriton gehad en heeft ze 25cc van laten staan.
    Dus op zich was dat wel netjes vind ik.
    Maar overdag is het een en al elende.
    Nu heeft ze alleen nog maar liggen huilen vanaf de fles van 06:45 en probeer nu dus te rekken tot 09:45 zodat er wel 3 uur tussen zit, maar stil krijgen lukt dus niet.

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hier een onrustig nachtje gehad. Ze kwam om de 2 a 2,5 uur. Pfff ik trok het ff niet meer en heb 1 flesje kunstvoeding tussendoor gegeven. (op advies van cb).
    Ik ga cb vandaag bellen, want ze heeft al sinds donderdagmorgen geen ontlasting meer gehad. Ze heeft met vlagen wel last van krampjes en laat ook veel winden. Wil weten of dit normaal is.

5. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ligt ze dan in bed? Of in de box?
    Waarom krijgt ze de Nutriton? Krijgt ze al iets voor krampjes?

6. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Chevenne
    Het CB zei mij dat alle ontlasting tussen 5x per dag en 1x per week goed is.. Soms poepen ze gewoon minder, helemaal op bv.
    Zolang ze maar wel minimaal 5x per dag een plasluier hebben..

7. woops

woops Niet meer actief

Nutriton krijgt ze omdat ze te gulzig is en zich dan verslikt.
    Ze moet in bedje maar dat lukt dus dan niet en dan leggen we ze in het wippertje als we ze eindelijk stil hebben gekregen.
    Maar ze heeft van die hazen-slaapjes.

8. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Sophie slaapt overdag ook niet in bed.. Wel in de box.. Speen erin en lekker liggen.. Als ze er maar bij is.. Is dat voor Mykeda ook niet een idee?
    En iets minder Nutriton in de fles? Zodat ze niet zo gulzig kan drinken, maar beter wat binnen krijgt? 1 schep in plaats van 2?

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ze heeft wel zware plasluiers, dus ze krijgt naar mijn idee wel genoeg binnen.
    Heb btw gisteren de afleveringen van generatie 2010 teruggekeken (lag in het zh tijdens uitzending). Leuk om te kijken. Komt Hylke ook nog langs in een uitzending? Ben wel nieuwsgierig naar hem ;)

10. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Nee helaas niet.. We zijn er wel geweest, maar het was niet echt leuk zeg maar..
    Als Elianne zware plasluiers heeft, hoef je je geen zorgen te maken..

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Jammer...
    Heb je Sophie al laten kennismaken met Hylke en andersom?

12. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    Ze is al wel mee geweest naast stal, maar nog niet kennis gemaakt..
    Hylke is ook een beetje mega natuurlijk dus dat komt vanzelf wel :)

13. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik ga waarschijnlijk woensdag voor het eerst weer langs Ro, samen met Elianne. Ben er al lang niet meer geweest. Ben heel benieuwd hoe die twee elkaar vinden ;)

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ja Hylke is echt mega, hihihi

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ligt er maar net aan hoe de bevalling precies gegaan is. Ook als je een geplande KS hebt gehad kan dat besef er volgens mij eerder zijn dan bij een 'natuurlijke' bevalling. Ach, ik vind het sowieso een onzinonderwerp!

Hoe gaat ie met de verbouwing? Leuke foto's trouwens:)! Lijkt me ook geweldig als Yordin eindelijk in zijn wipstoeltje past;).....

Blaine wat een muts zeg:x! Verwijderen die hap! Hoe is ie met Quinten, beter?

Voor de mensen die Yordin gemist hebben (staat nog in het vorige topic):D;):

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Morgen meiden!
    Hier heeft Jakob nog steeds last van opgeven, al heb ik het idee dat het wat minder is dan gisteren. Net even met arts gebeld, die vroeg of hij niet gewoon keelpijn had, maar denk dus van niet. Als het tot woensdag nog aanhoudt zal ze even naar hem kijken. Gisteren geprobeerd eerder de laatste fles te geven (21.30), hij kwam pas weer om 4.45, en toen nog hebben we hem in zijn halfslaap uit bed gehaald. Wilden niet al te lang wachten met voeden, omdat hij als hij last van reflux heeft liever kleine beetjes moet drinken dan veel in één keer. Hij was wel onrustig tot half één volgens mijn moeder (wij sliepen lekker). Vanochtend kwam hij weer om 8. Hubby heeft de nacht doorgeslapen, hij is vandaag naar de uni, hij moet eens even vaart maken met zijn scriptie.

Essie, hoe is het om alleen te zijn met Yordin? Hoe was het vanochtend om weer met een wekker op te staan, stoorde je dat niet (ik neem aan dat je lekker bent blijven liggen?).

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Lynd zo zeg dat heeft Jakob lang volgehouden! Mooi en hopen dat er dan een stijgende lijn in zit nu. Yordin heeft om 0.00 de laatste fles gehad en kwam toen weer om 5.45. Omdat m'n vriend moet werken ben ik eruit gegaan om de fles te geven. Ik lag er om 6.30 weer in en de wekker ging om 7.00. Was dus niet echt relaxed.... Ik ben blijven liggen ja, maar Yordin kwam alweer om 8.30. Toen ben ik er maar uit gegaan. Ik heb net pas gegeten en moet nog kolven en douchen. 12.30 staat m'n tante voor de deur. Trouwens ik ben al vaker alleen met Yordin thuis geweest hoor. Gaat prima!

18. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Dag lieve mama's! Leuk, een echt mama-topic. Kun je je toch niet voorstellen dat wij ineens allemaal een baby hebben???

Chevenne: Klopt van die poepluiers! Fenne heeft een dag of 2/3 geen poepluier gehad, was normaal volgens het CB. Mag zelfs wel tot 10 dagen duren! Je moet vooral letten op de volgende poepluier. Is die normaal, dan is er niets aan de hand. Zijn het harde keuteltjes dan moet je wel aan de bel trekken. Hier was de eerstvolgende poepluier een flinke, maar helemaal zoals hij hoorde te zijn:p
    Wilde trouwens ook nog tegen jou zeggen dat ik het ongelofelijk knap vind hoe jij je door deze periode slaat!! En het is zo begrijpelijk dat je je verdrietig voelt over het verloop van alles. Ik hoop heel erg dat je het nu achter je kunt laten en lekker kunt genieten!

Woops: ik snap heel goed wat je bedoelt. Gisteren dacht ik ineens hetzelfde: ik heb Fenne helemaal niet geboren zien worden, misschien "ontbreekt" er wel een heel belangrijk moment daardoor... Ik kan namelijk nog steeds niet geloven dat ik haar 9 maanden in mijn buik heb gedragen en dat dit echt mijn dochter is... Maar dat doet natuurlijk niets af aan de hoeveelheid liefde die ik voor haar voel. Maar ik voel de bevalling & eindigen met ks niet als falen. Ook ik vond op dat moment de gezondheid van mijn dochter het allerbelangrijkste. En zo voel ik dat nog steeds. Oh ja, het fototoestel weigerde dienst op het moment dat Fenne uit de buik gehaald werd... heb dus geen "bewijs"...

Onrustig slapen: hier nog één! Gisteren bijna elk uur/twee uur wilde Fenne eten! En ze was ontzettend onrustig (hier helpt in de box/wippertje leggen echt niet, ze wil gewoon op schoot). Ik heb haar mee naar bed genomen om 22:00 uur. Haar hoofdje raakte nog niet het wiegje of ze sliep al. Netjes om 02:30 uur nachtvoeding, kwam ze om 04:45 uur alweer! En om 05:30 uur, en om 06:45 uur.... zucht. En ze drinkt dan niet lang ook nog eens. Ik heb dus net afgekolfd en straks geef ik haar de fles, eens kijken was ze tot zich neemt.

Ankje: wow, jouw dochter past al in 62! Ik heb zelfs 50-broekjes die nog niet passen... Ik wacht met smart op 56, want daar heb ik veel leukere kleertjes in... Maar wat heb je een snoepje van een dochter zeg! Ziet er ook zo tevreden uit!

Ego: ik heb zoveel pijn dat het niet meer leuk is. Nu laat ik er morgen maar eens naar kijken, maar ik zal wel meer rusten moeten nemen. Verdorie... wil ook zo graag er op uit enzo. Kan nu niet eens hele dagen voor Fenne zorgen. Bah!

19. Goedemorgen meiden

Ankje, ja het is en blijft lastig als hij huilt, maar je moet je er even overheen zetten. Het maakt je echt geen slechte moeder hoor.

Rebbel, leuke foto's in je album. Dus ze hebben het iets losgemasseerd.

Belle, balen dat je nog steeds zoveel last hebt. Kan me voorstellen dat je graag veel wilt doen, maar je moet naar je lichaam luisteren. Je bent 3 weken geleden bevallen.

Woops, helpt een speentje tussendoor niet om het even te rekken. Want ze krijgt nu te veel voedingen op een dag, al laat ze wel steeds wat staan.

Lynd, kan het niet helpen om wat Nutriton erdoorheen te doen, wanneer je eventueel een flesje geeft? Of hebben ze dat niet in Hongarije?

Essie, slaap je eindelijk gaat de wekker weer, vervelend.

Hier: Julian heeft geslapen van 23.00 tot 05.30 en daarna weer tot 09.30, heerlijk zeg. Kom ik ook een beetje aan mijn rust toe. Straks naar de VK voor nacontrole.

20. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Essie, ik lees twee keer de fles, betekent dat je alleen nog kolft, of kwam het toevallig zo uit?
    Ik heb ook wel behoefte om langere periodes alleen te zijn met Jakob. Heerlijk hoor, al die hulp, maar heb ook behoefte om mijn eigen dagindeling te maken en wat alleen te zijn. Vrijdag gaat mijn moeder naar huis, dan hebben we de hele eerste maand met Jakob hulp gehad, wat een luxe!

Belle, die pijn, gaat dat om pijn aan je knip?! Echt even naar laten kijken, misschien is het met een antibioticum bekeken,en ben je voor niks aan het lijden! Wat een nacht heb jij gehad, hoe hou je dat in godsnaam vol!
    Belle, ik heb ook dat ik niet kan voorstellen dat ik Jakob 9 maanden bij me heb gedragen hoor, en bij mij is hij er zonder KS uitgekomen. Denk echt niet dat dat een verschil maakt!

Deel Deze Pagina