Essie: Dat is zeker heel netjes!! Belle: Jij gaat ook hard met je kilos! Woops: Jij was inderdaad veel aangekomen, dus dan is het ook wel logisch dat je niet zo snel kilos kwijt raakt. Maar het komt vast helemaal goed joh! Je bent ook maar net 2 a 3 weken geleden bevallen toch? Eleni: Wow! Jij weegt minder dan voor heen! Lekker hoor. Mecha: Ow oke! Dan heb ik inderdaad nog 2 maanden.
Net voor het eerst buiten met de draagdoek op pad geweest - eerder durfde ik niet vanwege de gladheid. Maar 10 minuutjes, om het uit te proberen, even afval weggebracht (dat wat gescheiden moet worden). Ging allemaal prima, kind slaapt in zodra hij er goed en wel inligt. Gewicht/figuur: ik weeg normaal 63-65 kilo, toen ik zwanger werd woog ik echter 60,5. Ruim 20 kilo aangekomen tijdens zwangerschap, woog boven de 80, nu is daar 12 vanaf. Als ik nog 3,5 (idealiter 5,5 kilo) afval, zit ik dus weer op mijn normale gewicht. Heb het idee dat ik nu een beetje stilsta wat afvallen betreft, ik doe er dan ook niks aan (is ook niet goed met BV), maar je zou denken dat je van 700 ml. melk per dag produceren toch wel langzaam maar zeker afvalt. We zullen zien. Een schortje heb ik niet, wel een klein buikje wat er voorheen nooit zat. Zou wel al weer in een bikini lopen. Ik pas nu in één van mijn oude broeken, de grootste , maar voor de rest moeten er toch echt nog wat kilo's af rond te heupen. Hoop dat dat langzaam maar zeker zal gaan gebeuren, heb geen zin om een nieuwe garderobe aan te moeten schaffen. Essie, we hebben wel een mobiel boven het bed, maar dat is niet wat je ziet op de foto. Dit is op zondagmorgen bij ons in bed (op aankleedkussen tussen ons in), met een speelboog erboven gezet. Eleni, vind ik ook knap hoor, douchen in 1,5 uur met je twee mannen met de procedure die je beschrijft Petje af! Wat rot dat je je schaamt voor je lijf, en dat terwijl je je vriend wel 'even' een tweeling hebt bezorgd!! Het is een wonder dat je lijf zoiets kan, daar mag je trots op zijn!
Eleni wat voor buikspieroefeningen doe jij dan?? Mag dat alweer na 6 weken? WOW! En ik zal het nog eens nakijken over dat bloed. Lynd fijn dat de draagdoek schijnt te werken!!
Lynd: Goed van je dat je het hebt uitgeprobeerd die draagdoek. Wij hebben er ook 1 gekregen, maar durf het nog niet. Is mij te glad buiten nog.
Eleni: respect hoor voor hoe jij dat doet met douchen! Lijkt mij een hele klus! En die buik wordt vast nog wel weer beter hoor! Zelf neem ik altijd onze oudste dochter mee in de douche. Maja durf ik nog niet mee te nemen, te glad enzo. Mecha: ik pas ook de meeste van mijn oude broeken maat 34 alweer behalve de skinny exemplaren. Toch zit er van de 11 kilo nog 4 kilo aan. Op zich mag er best wat aanblijven want anders ben ik te mager en ik ben dus mooier iets voller, maar ik wil wel graag dat mijn buik weer gespierd is. Ik deed vroeger altijd buikspieroefeningen en had dus echt een gespierde buik en nu dus niet meer. Na mijn vorige bevalling waren de kilos er nu wel al af maar toen had ik ook een beetje een postnatale depressie dus toen at ik niet goed. Nu eet ik alles wat los en vast zit en ik beweeg niet veel doordat ik niet veel buiten kan met dit koude weer. Lynd: wat een schatje is Jakob! Gewrichten: raar hoe die bekkeninstabiliteit meteen over was na mijn bevalling! Over de migraine: op mijn 15de heb ik mijn eerste migraine aanval gehad en ik heb meestal heel erge visuele verschijnselen aan de pijn voorafgaand. Dan valt mijn gezicht dus echt weg en zie ik allemaal gekleurde auras. Als ik op tijd pijnstillers neem en ga liggen, kan ik de pijn soms tegenhouden. Ik heb eigenlijk nog nooit een arts geraadpleegd hierover, misschien moet ik dat eens doen. Tijdens de zwangerschap heb ik nooit migraine. Wat ik wel nog steeds heb is dat mij nrechterhand soms zo tintelt, dat was dus tijdens de zwangerschap maar nu nog steeds. Heeft iemand dat ook? Om 4 u vanmiddag komen er wat collegas op bezoek. Maja is nu lekker aan het slapen, ik ga vlug iets eten.
Goedemiddag meiden Lynd, wat een schattige foto van Jakob Woops, jeetje meis 7 gaatjes, Ik heb ook 1 kies, waar steeds de vulling vanaf breekt. Hopelijk blijft de vulling nu zitten. Ben benieuws hoe het met jullie gaat, zo de eerste dag alleen thuis? Mamanama, fijn dat Tessa zo goed gegroeid is en wat zijn jullie verwend met die cadeau's leuk hoor? Sjees, hoe is het met jou/jullie? Densie/Mecha, leggen jullie in de nacht een kruikje in bed? Dit kan helpen, wij doen het hier nog wel steeds. Lekker het bedje voorverwarmen, tijdens de flesvoeding, daarna lekker in bed en slapen. Juni: veelplezier met je collega's straks Over aankomen/afvallen, ik woog voor de zwangerschap 58 kilo en ben 15 kilo aangekomen, daarvan zitten er nog 6 aan. Maar vind het niet zo erg als het blijft zitten. Bij mij ook nog een klein buikje, heb gelukkig geen last gehad van striae . Oude broeken pas ik niet meer, heb al een aantal nieuwe moeten kopen.
hoi meiden, Allereerst echt zo ontzettend bedankt voor alle steun en lieve woorden al de afgelopen dagen. Ik heb heuglijk nieuws,....Aylani is weer thuis!!!!!!! Alain heeft haar opgehaald en ik ben echt zooo blij, in principe zijn we nog niet heel veel wijzer geworden,behalve dat ze fysiotherapie gaat krijgen en we gaan en afspraak maken met een ostheopaat,verder heeft ze nu jbm door de voeding tegen het omhoogkomen van de voeding en gelukkig heeft ze zich nu niet meer verslikt en is ze niet meer weggeraakt tijdens de fles. We gaan het nu gewoon even aankijken thuis en als we het idee hebben dat het toch weer slechter gaat gaan we gewoon naar het wilhelmina kinder ziekenhuis toe,maar nooit meer hier! Ik voel me zelf ook al weer een stuk beter dus ik vermoed dat dat heftige overgeven en diarree echt puur stress is geweest ik zat er gewoon helemaal door,geen slaap,alleen maar zorgen en onzekerheid,op een gegeven moment zegt je lichaam ho... Ankje,sorry dat ik niet opnam maar heb gister en vannacht bijna alleen maar geslapen,ik vond je aanbod trouwens heel lief en we gaan zeker gauw afspreken maar vandaag gaan we genieten van het feit dat we weer samen thuis zijn. chevenne,jemig meid ik schrok me rot van je berichtje,wat een zorgen en gedoe,ik begrijp er niets van dat er nu alweer wat in je bm zit kunnen ze het potverdorie niet ns in een keer goed doen?? Ik hoop dat je niet te veel pijn zult hebben en je gauw weer op de been bent en dit keer voorgoed. tweelingmama's, ik zit vol bewondering steeds jullie verhalen te lezen over het voeden,douchen etc,wauw wat knap zeg! eleni ,lieverd, je hoeft je voor je eigen man toch niet te schamen??die houd echt wel van je hoe je bent,met of zonder een hangbuikje,en hij weet ook de oorzaak ervan dat je zijn 2 prachtige kindjes bij je hebt gedragen al die maanden. Ik schaamde me in het begin ook even voor vooral mij borsten,zijn nu van een E-cup naar 2 kleine platte theezakjes gegaan vol met strepen,en mijn billen is totaal geen ronde vorm meer in te herkennen,eerder 2 vierkanten hangdingen met striee,maar ja we hebben het wel ergens voor gedaan moet je maar denken!! densie,sterkte meid!
Haai dames, Daar was ik ook weer een keer. Ik was jullie niet vergeten hoor maar ik begin nu weer een beetje uit de PND-put te klimmen en dus weer zin te krijgen in dingen als dit forum. Eerst durfde ik hier nl. niet te lezen want ik las allemaal dingen als huilbaby's, reflux, zieke babietjes. Dat viel bij mij helemaal verkeerd want stel je voor dat Tristan dat ook zou krijgen. Wat dan??? Maar goed, net heb ik even een paar pagina's gelezen en dat was toch weer erg leuk. En herkenbaar! Want ik heb dus ook een jeukend litteken van de ks, afgelopen zondag was het zelfs even gaan ontsteken. Gelukkig is dat weer over en lijkt het nu mooi te genezen. Wel baal ik dus ook van mijn buik, hangend met al die striae. En ik mag dus amper oefeningen doen ivm de ks. Nou ja, ik vertel mezelf maar telkens dat ik er iets moois voor terug heb gekregen. Qua gewicht ben ik ook blij want ik zit onder het gewicht van voor mijn zwangerschap! Ik was dan ook maar 10 kg aangekomen dus dat scheelde al. En dat ik nu aan het afvallen ben vind ik niet erg, reserve zat! Nou, ladies, ik hoop dat alles goed met jullie gaat! En ik zal proberen hier weer wat vaker te komen. Al ben ik vaak blij dat ik even een paar uurtjes voor mezelf heb.
@sjees: wat super meid!!! ga heerlijk genieten! @douchen: ik heb er ook wat op gevonden! ik zet het kleine badje in de badkamer met daar het aankleedkussen in emt een badcape, daar leg ik Luna in, ze heeft dan alleen hara luier nog aan. ik spring dan zelf onder de douche en als ik me gewassen heb pak ik Luna bij me onder de douche. als ze dan klaar is leg ik haar terug in het nestje! lekker warm met een doek over haar heen en kleed ik mezelf aan en daarna Luna. werkt perfect zo. liefs rebbel
Rebbel: dat is goed gevonden, ga ik ook eens proberen! Djuke: fijn dat je wat uit je pnd aan het klimmen bent! Sjees: wat fijn dat Aylani thuis is! Wat bedoel je precies met wegvallen tijdens de fles? Is ze dan bewusteloos? Lynd: fijn dat de draagdoek zo goed bevalt. Ik kan hem alleen nog maar in de zittende houding, ik vind de liggende houding een heel gedoe!
Even snel, Eerste dag alleen, was een ramp. Meisje alleen maar huilen. Mannetje heeft halve dag vrij genomen en is dus eerder thuis gekomen. Morgen en overmorgen doet hij ook even halve dagen werken. Maandag zit ik heel de dag met de kleine bij de opa en oma, hier worden de ramen van heel het huis vervangen. Dus dan is het hier een "openhuis" en veelt te koud en winderig. Ben weer weg, meisje huilt
heb veel gelezen maar moest ondertussen even een flesje geven dus alweer veel vergeten, sorry. @ sjees, goed nieuws zeg dat ze weer thuis is. maar is er helemaal niks uitgekomen? @ djuke, wat fijn dat het beter gaat, hoop je hier nu ook wat vaker te zien het is toch ook erg leuk ervaringen van anderen te zien. @ chevenne, hoe is het met je? ben je nu al weer geholpen? @ lynd, goed zeg met draagdoek naar buiten. @ eleni, hoe bevalt hij? @ hier, gisteravond zo'n lekker relaxte avond gehad. hebben quiten lekker in bad gedaan en hij heeft genoten, was lekker aan het spetteren met water, een echt waterballet . en ging iedere keer zelf met zijn hoofdje in het water en kwam dan met een big smile weer boven en spuugde dan als een fontuintje het water weer uit en schaterde het dan uit. dus heb het maar toegelaten dat hij met zijn hoofdje in het water ging hij had er zo'n lol om. toen lekker de fles om19.00 en hem direct lekker in bed gelegd. om 23.00 wakker gemaakt voor zijn laatste voeding, en vanochtend om 6.45 melde hij zich weer. hebben dus lekker rustig een filmpje gekeken en een rustige nacht gehad. vrijdag lekker naar baby zwemmen. en in het badje konden we goed zien hoe groot hij al was geworden . nu zo nog even boodschappen doen en zijn met de kamer bezig dus tot later
juni,ja ze raakte echt 'out' verslikte zich,ogen draaide weg en werd daarna helemaal slap,best eng. woops,sterkte met je meisje draagdoek,heb ik hier ook,maar ik vind dat ze er zo raar in ligt,niet prettig ze maar. ik vroeg mij af of er meer meiden zijn die johannes brood pitmeel door de fles doen en wat voor ontlasting heeft jullie kindje nu? want Aylani had al steeds diarree maar nu is het nog dunner en we hebben vanaf gister al 4 poepluiers gehad. verder gaan we volgend weekend met ankje weer een weekend weg,ik heb er zoveel zin in!!!! Even lekker bijkomen van de afgelopen weken.
GRRRR bezig met fotoalbum online met Cewe-software (Duits, maar zelfde in Hongarije), werd er al gek van en nu is het programma gecrasht, kan ik weer opnieuw beginnen. Mooi niet. Dan maar in NL bestellen via Hema of Kruidvat. Iemand aanbevelingen?
Hoihoi, Even snel berichtje, Noa slaapt (nog) in de box,maar zal zo wel weer honger krijgen. @ Poepvlekken: ook bij mij regelmatig rompertjes en broekjes onder de gele-BV-spuitpoep. Heb gisteren weer eea in de week gezet, vervolgens 'Dasty' ontvetter, vd wibra erop gespoten, toen op 60C meegewassen en wonderlijk was alles er net uit!! @ Vloeien: hier is het bijna gestopt, eindelijk. Mocht ook onderhand wel van mij, na een maand. Is wel normaal, maar toch, fijn is anders. Zit nu nog aan de inlegkruisjes, maar zal eind vd week wel over zijn hoop ik. Kan ik ook eindelijk weer in bad, heb ik zo'n zin in, zeker met Noa samen. @ Lachen: hier na een week of 3,5 een echt lachje gezien. Wordt nu steeds meer, als ik gek doe met haar of idd gewoon naar een knuffelbeer. Er zit nog geen geluid bij, maar is al wel errug lief om te zien. @ Kleding/gewicht: hier was ik lange tijd 70 kg, vlak voor de zwangerschap zat ik op 72. Ben op 82 geeindigd en zat aan het eind vd kraamweek al weer op 72. Sinds afgelopen week zit ik rond de 69,5 kg. Helemaal blij dus. Heb gisteren mijn dozen met 'oude' kleding uit de kast gehaald en doe daar mijn positiekleding in. Ook weer een afgesloten hoofdstuk... @ Sjees: super dat Aylani weer thuis is. Is een heel verhaal geworden uiteindelijk met dat ziekenhuis. Kan me voorstellen dat je dit niet nog eens mee wilt maken. Absoluut niet aan jezelf twijfelen meid, iedereen hier weet dat je het goed doet!!! @ Chevenne: kan weinig anders toevoegen dan: sterkte weer!! @ hier: gisteren weer heel onzeker. Noa liet vanaf de middag steeds meer tijd tussen de voedingen zitten, waardoor het leek alsof ik maar op 5 voedingen uit zou komen. Normaal zit ze altijd op 6 en dan twijfel ik al of ze genoeg krijgt. Om 18:00 uur had ze een voeding gehad en haar uiteindelijk om 22:15 uur maar wakker gemaakt voor de 6e voeding. Had nog een flesje gekolfde bv in de koelkast dat op moest, dus heeft mij man gegeven, terwijl ik een nieuw flesje volkolfde (linker borst 100 cc, rechts 65...). Had 125 cc opgewarmd, maar Noa was zo slaperig... uiteindelijk met veel pijn en moeite heeft ze 60 cc gedronken. Ik dus weer lekker onzeker. Vannacht kwam ze om 03:30 uur en vanmorgen weer om 7 uur. Toen best goed uit de borst gedronken, gelukkig. Snap er weinig van, de ene keer drinkt ze 20 minuten non-stop uit 1 borst en dan de andere nog 10 minuten. Soms kan ze met moeite 2x 10 minuten wakker blijven om te drinken. Ik laat haar soms expres een tijdje huilen in de box/bed om wakker genoeg te worden om te drinken. Ik ben blij dat we morgen naar het CB moeten, want als die weegschaal maar aangeeft dat het goed is..... Ga nu ff naar mijn kleine kijken en als ze wakker is, na het voeden even samen naar de super lopen (nou ja, in de kinderwagen dus) Tot later.
Lynd: ik bestel altijd via webprint.nl Eenvoudig programma en goedkoper dan kruidvat en Hema!! En snel in huis!