Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Sjees: super dat ze thuis is!!!
    Geniet er lekker samen van! Lekker een weekendje weg jullie hebben het verdiend!!!!

Woops: balen meid! Hoop dat het snel beter gaat met jullie meisje!

Sorry verder al weer vergeten wat er allemaal gezegd is.

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Mecha: Ja, je hebt gelijk … 9 maanden zwangeren…9 ontzwangeren! :D
    Dus nog 7 maanden te gaan…haha!

@ lynd: Je hebt gelijk … we hebben een gezonde tweeling gekregen!
    Ik moet ook niet zo zeuren! :)

Ik bestel ook bij de Hema…ook nooit problemen mee gehad!

@ Essie: Gewoon de normale sit ups! Voor mijn rechte en schuine buispieren!
    Ik doe het 2x per dag 30x! Merk wel dat het allemaal wat uitgerekt is … ik ben nog steeds na afloop helemaal buiten adem! :$

@ Juni: Wat eng zeg! :$
    Misschien moet je toch maar de dokter raadplegen! Straks maak je tijdens zo’n aanval een flinke smakkerd… :(

@ Sjees: Jaaa, Welkom thuis Aylani!
    Fijn dat je kleine meid weer bij je is! :D

Dankjewel voor je lieve bericht! Mijn vriend zegt zelf dat hij mij nu mooier dan ooit vind … omdat ik zijn zonen heb gebaard!
    Die arme jongen doet zo zijn best mij goed te laten voelen en ik wijs hem alleen maar af! :(
    Hier moet verandering in gaan komen … ik ben mijn onzekerheid ook meer dan zat! :x
    En de borsten.. hier ook hoor! Van een kleine D naar een B-cup!
    Het verbaasd mij echt dat een lichaam zo snel kan veranderen! :(

Heerlijk hoor, er even tussenuit met Ankje!:)
    Kan je vast goed gebruiken nu! Gaan de mannen en kids ook mee?

@ Djuke: Hoe is het nu met je?

@ Woops: knuffel meid!
    Het gaat allemaal goed komen .. ik beloof het je! ;)

@ Blaine: Hij is helemaal super! Zo geweldig zelfs dat ik er nog een bij moet halen! :D
    Ik zal later op de dag even een filmpje ervan op mijn hyves zetten!

Babyzwemmen? Vanaf wanneer mag je dat met je kindje doen?
    Lijkt me ook zo leuk! :D

Hier: Net weg geweest met de jongens! We hebben even de huur kolf terug gebracht!
    150 euro!!:$ :$ :$ WOW .. wat een geld.. ik had gewoon een nieuwe kunnen kopen :( !
    Was wel leuk om allemaal zwangere buikjes te zien (kolf gehuurd bij een vk praktijk)
    En de vrouwen vonden het op hun beurt weer leuk om een tweeling te zien! :D
    Daarna nog naar het kruidvat geweest en ook weer even 60 euro over de balk gesmeten!:)

Nu klaarmaken om boodschappen te doen … druk druk druk!

Liefs!

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ga vanavond even goed teruglezen en typen met 2 handen..;)

sjees, wat fijn dat aylani thuis is!! lekker genieten weer.

woops, balen dat het niet zo lekker ging..

eleni, geld vliegt erdoorheen he.. :):)

nou ik ben weer aan het rommelen met de voeding. het "probleem" is namelijk dat ze standaard tussen 4 en 4.30 wil eten. met 5 voedingen kom ik dus net niet helemaal uit, dan moet ik 4,5 a 5 uur tussen de voedingen laten. ik kan 2 dingen doen (ze kreeg dus 5x135): of ik geef haar weer 6 voedingen of ik ga haar 5x180+6 geven in de hoop dat ze wat langer gaat doorslapen zodat ik om de 4 uur kan geven.. iemand tips??:(

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hoi meiden, jeroen zou gisteren een berichtje sturen, maar dat is er een beetje bij ingeschoten. Ik ben pas gister laat in de middag geholpen. Was al vanaf 0.00 nuchter en dat was zwaar. Er bleek nog placentaweefsel te zitten, ingegroeid in de baarmoederwand. Dat is gister onder het zicht van een camera weggehaald. Narcose is wat zwaarder, dan de vorige keer geweest. Moest weer van verder weg komen en had weer een catheter. Veel napijn deze keer en ook last van de keel door de tube. Ze wilden me vanmorgen naar huis sturen, maar ben nog niet fit genoeg. Is nog een beetje hoog opgelopen. Blijf vannacht igg nog een goede nacht draaien. Elianne slaapt dan op de babykamer. Mag eventueel nog een ncht blijven, als ik dat nodig heb. Er zijn fouten gemaakt in het hele proces en dat zal nog wel ter tafel komen. Elianne doet het goed. Wel gaat ze volgende week weer naar de manueel, omdat ze alleen dr hoogd naar rechts wil draaien en ook moeilijk drinkt aan de rechterborst. Verder heeft ze vndaag voor het eerst echt gelachen, volmondig met contact. Prachtig! Ze deed al van die lachjes in dr slaap, maar nu was het echt.

5. Mecha

Mecha Niet meer actief

ja ik verwarm het bedje voor en ze slaapt grotendeels ook in haar wiegje maar smorgens vooral is het vaak hopeloos om haar terug te leggen in de wieg... plus buikkrampies maken het voor mamma vermoeiend om steeds uit bed te stappen kindje te troosten end an weer terug leggen

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Eleni, wat super dat ze het zo leuk vinden ben er hier ook erg blij mee, heb voor de zekerheid al extra batterijen in huis gehaald want je zult zien in het weekend zijn ze leeg ;). Heb er nog steeds de eerste in zitten hoor dus niet denken dat ze zo snel gaan :D.
    Geld gaat hard, vanmiddag ook even geshopt, billendoekjes en zwembroekje, slaapzakjes en dat telt dan ook nog wel aan.
    Babyzwemmen mag tussen de 6-8 weken voor het eerst, maar omdat Quinten zo verkouden was dus steeds niet gegaan en hij is nu weer wat beter te pas dus we gaan ervoor :).

@ Ise, Je kunt als je nu nog 120+4 geeft toch ook eerst ophogen naar 150+5 (dit wordt dan 170 voeding), je gaat niet direct naar 180. En dan laat ze er waarschijnlijk 's nachts wel meer tijd tussen zitten en dan valt er van zelf een voeding weg, ging hier ook zo.

@ Ankje en Sjees, wat lekker zeg een weekendje weg, even alle stress vergeten heerlijk hoor, geniet er maar van.

@ Sanne, ze had er dus blijkbaar genoeg aan anders had ze niet zo netjes geslapen, ze is vast goed gegroeid morgen. Succes en niet teveel gaan twijfelen hoor.

@ Chevenne, dat er fouten zijn gemaakt is voor iedereen wel duidelijk toch? Je moet iedere keer opgenomen en geholpen voor hetzelfde en dat snap ik al niet de placenta wordt normaal direct gecontroleerd of die compleet is en zo niet wordt je direct geholpen dus een erg slechte zaak dit. Doe maar rustig aan en als het morgen nog niet wil gewoon nog een nachtje ziekenhuis blijven het is hun fout dat je er alweer ligt.
    Ooh dat eerste echt lachje zo geweldig is dat, en ze worden steeds meer en blijer, zie hier nu ook geregeld pretoogjes, zo lief.

@ Hier, vanmiddag even boodschappen gedaan, samen met Quinten en hij is dan zo lief ligt heerlijk te slapen in de kinderwagen :) en soms kijkt hij even en glimlacht dan zo lief, heerlijk genieten.

7. woops

woops Niet meer actief

@weekendje weg:
    Lekker hoor meiden zo een weekendje weg en jullie kleintjes zullen echt als vriendinnetjes opgroeien (Ankje en Sjees)

Wij hebben het weekend van 18 Juni een weekendje Centerparcs.
    18 Juni is onze trouwdag en zondag de 20e is het vaderdag.
    De 1e vaderdag met ons meisje. :D

@home:
    Vanmiddag ging het wat beter met ons meisje, mannetje kan er gewoon iets beter mee omgaan dan ik.
    Ja weet ook niet wat het is. :)
    Vanmiddag was ik ook weer heel emotioneel over de bevalling, moet het toch echt allemaal nog een plekje geven.

Ik wil iedereen even een dikke knuffel geven en alle 2-ling-mama`s petje af voor jullie.

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    blaine, ik bedoelde inderdaad 150+5 :) foutje 8) dus jij zou dan 6x150 geven en er dan zo één weg laten vallen.... ik moet echt even zoeken hoor, onze zoon sliep vanaf de eerste nacht 6 uur of meer door.. ;)

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ik weet niet hoe zwaar ze is, maar 6x150 zou ik dan doen en denk dat zij van haar laatste fles dan weinig meer maakt en dan ga je vanzelf beter uit komen. Slaapt ze 's nachts nog zo slecht door dan?
    Als het gewicht er naar is zou je ook kunnen zeggen de laatste voeding meer geven dus 180+6 en hopen dat ze dan goed door slaapt. Kom je 1 dag uit met teveel voeding zeg maar maar dan krijg je misschien wel het ritme erin van door slapen en kan het vanaf dan goed gaan. Dan kom je vanzelf uit met 5 voedingen.

10. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Eleni: Knap seg! Jullie doucheritueel.
    150 euro??!! Lol, ik heb mijn kolf ook gehuurd. 12 euro voor één maand ...

@Buik: Ik heb ook nog een buikje. Ik pas één oude broek, mijn grootste. Maar kheb wel best wat vet op mijn heupen erbij gekregen :( Dus ik heb een zwembandje als ik die broek toe doe ... dat had ik daarvoor niet :)
    Ik heb trouwens na de bevalling, striemen bijgekregen!! Hoe erg is dat! Pffff

Waar ik het wat moeilijker mee heb, zijn mijn borsten. Dat zijn nu net twee theezakjes. Ik had mooie, stevige borsten (al zeg ik het zelf :D) maar daar blijft niet veel van over. Ze zijn nu heel zacht geworden. Zo lang heb ik geen borstvoeding gegeven :( Komt dit nog goed? :D Wss niet hé. :)

@Sjees: Jeej, jij ook theezakjes. kBen niet de enige :D
    Wat goed dat ze weer thuis is! En nu ... genieten hé!! Hopelijk blijft het goed gaan met de jbpm.

@Blaine: Ooh, hihi, wat schattig van Quinten! Hier kijkt Sam maar heel gek als hij per ongeluk wat teveel water over zijn hoofdje krijgt. Meestal omdat hij te snel zijn hoofd van de ene kant naar de andere kant draait :D
    kHeb een vraagje voor jou. Heb jij een foto van Quinten waar de babyacne op zijn ergst is? Zoja, zou je deze voor mij willen posten? Of liever niet? tIs maar, het blijft erger worden bij Sam. Er is bijna geen plekje meer vrij op zijn hoofd waar geen bultje of pukkeltje zit. Ook is zijn velletje heel erg hard en droog geworden.

@Sjees: Die jbpm is de Nutriton waar iedereen het over heeft, dus veel kindjes krijgen dat hier. Sam zit constant aan de diarre, ik vermoed dat het daardoor komt. Ik moet echt elke dag wel een keer zijn kleertjes veranderen omdat hij gewoon naast zijn billetjes loopt. Het nadeel is, hij heeft de Nutriton echt nodig.
    Wat leuk dat jullie met Ankje een weekendje weggaan :)

@Ise: Ik geef Sam nu ook al een paar dagen 5x180. Hiervoor kreeg hij ook 6 x 150.

Mijn kleine man wordt groot! Hij heeft vandaag een rompertje aan maatje 62!! Is nog een beetje te groot. Maar maatje 50 is nu echt wel te klein aan het worden. Ik heb nog een aantal dingen die passen, maar niet veel meer :D
    Het valt me ook op als ik hem zijn badje geef. Als hij zich helemaal uitstrekt, dan heeft hij nog maar een klein stukje over :D Wat gaat het toch snel ...

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ze was vorige week 4230. ze komt steevast rond 4 uur, half 5. Begint vaak half 4 al wat te mopperen. Maar als je dan om de 4 uur een voeding moet geven kom je niet uit met 5 voedingen.. Nu red ze het wel op om de 4,5 a 5 uur overdag, maar dan blijft ze dus 's nachts zo vroeg komen en dat wil ik eigenlijk proberen wat uit te stellen.

hilli, hoe laat krijgt sam de laatste fles dan? en hoe laat de eerste (of eigenlijk hoe vroeg..;))

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ik heb nog wel duidelijker maar heb die zo niet op de computer staan maar hier kun je het wel redelijk goed op zien.
    een link met foto's Google Bericht

Het werd hier ook echt heel erg voordat het langzaam beter werd, het was ook net of ze zich verplaatsten over zijn gezichtje, als of het telkens wat opschoof en zo ineens werd het minder.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    hier kun je het wat beter op zien, en dit was nog niet eens op zijn ergst :$

14. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    En voordat iedereen denkt dat ik een lelijk babytje heb :) hier 1 van gisteren. En als je het niet vertrouwd gewoon even langs cb of ha gaan hoor.

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Ise, ik zou toch proberen dan de laatste fles meer te geven zodat ze langer ligt en dan kom je wel uit met 5.

16. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ga het vannacht proberen..:) al deed ik dat weleens met 4x135 en dan 1x150, dat hielp niet, maar ga nu alle flessen ophogen..

dat speelkleed is leuk he..wij hebben 'm ook, ligt alleen nog in de schuur. is quinten er al in geinteresseerd? leuk kereltje hoor, met z'n mooie lange haren

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Quinten heeft hem sinds gisteren en vind hem erg leuk, vooral de boom met vogel en de giraf vind hij leuk en ligt hij breed naar te grijnzen, De speeltjes zijn nog best hoog om tegen aan te slaan, vind hij erg leuk maar naar een paar keer worden zijn armpjes duidelijk moe ;)

18. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wat een mooie foto's zie ik voorbij komen!

Laurens heeft ook flink wat pukkeltjes op dit moment.

@gewicht: ik moet er nog 3. Mijn buik is nog totaal niet z'n oude formaat en kan mijn gewone broeken nog niet dicht. Ik hoef niet zo zeer het gewicht kwijt (weeg nu 61), maar ik zou het wel fijn vinden als mijn buik wat platter werd. Ach, het is ook pas 4 weken geleden.

@litteken: bij mij heef het na ongeveer 2 weken heel erg gejeukt, nu niet meer. Eén plek op mijn buik is nog helemaal gevoelloos.

@verloskundige/gynaecoloog: ik weet in ieder geval zeker dat ik, mocht ik nog ooit zwanger zijn, bij mijn gyn wil blijven.
    Mijn vk was erg aardig. Bij mijn thuiskomst is ze 2x op visite geweest. Ze zou een derde keer komen, maar nadat ze 3x had beloofd om op een bepaalde dag te komen, en 3x niet is komen opdagen zonder iets te laten horen (ik was degene die er steeds achteraan belde), hoeft het van mij niet meer zo!

Morgenochtend voor het eerst naar het consultatieburo, ben benieuwd. Het was trouwens vanavond in het nieuws, dat veel CB's eigenlijk alleen maar voor onrust zorgen.

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    goedemorgen!
    hier een goede nacht gehad, ik heb gisteren om 23.15/23.30 de fles gegeven en vanochtend pas weer om 6.45!! hopen dat ze dit gaat voortzetten en dat het niet eenmalig was door haar verkoudheid bv. vandaag dus mooi 5 flessen van 170 (ze drinkt 160) om de 4 uur.

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hier ook een goede nacht gehad! Om 22.30 de fles, toen om 2.00 weer en zojuist om 06.30h weer.

Vanmorgen voor het eerst naar het consultatieburo!

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina