Terug van het consultatieburo: Laurens weegt precies 4600 (geboortegewicht 3740) en is nu 55cm. Hij doet het dus goed! We moeten wel over twee weken terug op controle omdat hij een voorkeurshouding heeft. Ik ben met de wandelwagen naar het buro gelopen, 25 minuten enkele reis en het ging goed! Ik durf te zeggen dat ik weer bijna de oude ben. Er is wel wat urine op kweek gezet, omdat het nog altijd erg pijnlijk is met plassen en omdat ik ook pijn voel in mijn blaas. Morgen hoor ik de uitslag. Laurens is sinds vanmorgen - op wat hazenslaapjes na - van 7 tot 11 wakker geweest. Heb hem net in bed gelegd. Hij moppert nog wat, maar het kan niet anders dan dat hij doodmoe is.
@Suzanne: Hier ook zo'n mopperaar die enkel hazenslaapjes doet. Ik laat hem nu gewoon in zijn wiegje liggen. Om het kwartier, half uur hoor ik wat in zijn kamertje, dan wordt hij weer wakker en moet hij zijn tutje weer hebben. Maar kben al blij dat hij nu eindelijk een beetje slaapt Ik probeer zijn tutje zo weinig mogelijk te geven, maar de laatste dagen is Sam zo onrustig. Hij zuigt soms zo hard op zijn tutje dat ik schrik heb dat de speen eraf komt Hij zou hem zo opeten. Dit had hij eerst overdag, maar de laatste tijd wordt hij heel snel wakker en begint hij te zoeken. In het begin zoekt hij nog wat rustig, maakt hij stille geluidjes, maar dat wordt dus erger en erger tot heel de wieg begint te shaken en hij begint te huilen ... daar gaat mijn plannetje om geen tutje te geven
chevenne,luister maar goed naar je eigen lijf,want jij voelt het het beste! Uit de onderzoeken is gebleken dat ze dus geen reflux heeft maar wel tegen de grens zit,dus vandaar de dikke voeding nu. En verder heeft ze waarschijnlijk net als haar moeder hypermobiliteits syndroom helaas blijkt dit dus erfelijk te zijn,je hoeft er geen last van te hebben maar dat heb ik dus wel en zij ook,al je gewrichten ed zijn erg soepel waardoor ze uit de kom kunnen en het kan echt zeer gaan doen. Ze hebben bij haar de diagnose axiale hypotonie gesteld (headleg en slipping trough)
flessen, zo heb ik het de afgelopen 3 dagen ook gedaan, kijken hoe laat de eerste fles is en dan zien of je op 5 of op 6 flessen uitkomt. kwam dan op 6 (van 135) en vandaag dus op 5. ze slaapt vandaag (en gisteren) al constant. Ze is licht verkouden (geen koorts), meer wat snotterig en slijmerig en af en toe hoest ze wat weg. Maar door het vsd (=gaatje) kost het haar waarschijnlijk zo veel meer energie. Ze drinkt haar flessen ook niet helemaal leeg maar valt in slaap voordat ie leeg is en ziet dan blauw om haar mond. Nu merk ik dus wat in haar conditie, maar goed als het hierbij blijft is het vast prima. Sjees, wat houdt dan precies voor haar in? Suzanne, Laurens doet het dus goed!
Goeiemiddag allemaal, @ Chevenne: hopelijk herstel je snel meid. Er moet nu maar eens een einde komen aan al dat ziekenhuisgedoe. Idd goed naar je gevoel luisteren en je niet af laten schepen. Lief he, die eerste lachjes!! Hier sinds een weekje ook aan het lachen, ik twijfelde eerst, omdat het best vroeg was, maar ze lacht echt met heel haar gezichtje, ook haar oogjes gaan dan twinkelen. Met die lachstuipjes was dat niet. Wordt alleen maar meer, geniet ervan!! @ Hilli: 'men' zegt dat je borsten verslappen van de zwangerschap op zich en het dus niet uitmaakt hoelang je BV gegeven hebt. Weet niet of het klopt. Misschien kan iemand uit ervaring spreken die helemaal geen BV gegeven heeft? Hier heb ik bijna elke dag wel eens dat Noa d'r kleertjes helemaal nat zijn, ofwel van plas of poep (helaas meestal het laatste). Heb al 2 verschillende luiers geprobeerd (kruidvat en pampers), maar maakt geen verschil... maar hopen dat ze met de BV binnenkort minder gaat poepen. Of ik doe iets fout... Hier ook steeds minder ruimte in haar badje. Ik deed haar gisteren in bad en toen kwam ik dichtbij de achterkant met haar beentjes. Ze zette zich toen ineens af en kwam hierdoor met haar hoofdje (zachtjes hoor) tegen het andere eind aan. Ze schrok ervan, en ik ook.... Weer iets om rekening mee te houden. @ Kwek: ik blijf dat hele kolfgedoe ook maar lastig vinden. Ik wil vast een voorraadje opbouwen in de vriezer voor als ik weer moet gaan werken. Ik heb laatst ook tussen de voedingen door gekolfd, maar dat was geen succes. Noa kwam toen toevallig vroeger, waardoor ik dus te weinig melk had voor haar. De rest vd dag was het hele 'schema' in de soep. Zij snapte er zelf ook niet veel van volgens mij . Ik had gelezen dat het niet goed is om de eerste paar flesjes zelf te geven, omdat de kleine dan in de war kan raken, omdat ze ook nog BV van mij krijgt. Dus mijn man geeft dus altijd de flesjes (die ik gekolfd heb). Nu geeft hij meestal de laatste voeding een flesje en kolf ik tegelijkertijd. Zo hou ik elke keer een flesje extra. Ik vind het ook lastig om nog meer te kolven. Of je zou na elke BV na moeten kolven, in de hoop dat ze niet alles leegdrinkt en er nog wat overblijft. Alles van 1 dag mag je idd bij elkaar gieten. Ik kolf met die laatste voeding nu ca 90 ml links en 60 ml rechts. Ben nog niet zo lang aan het kolven en ook dit moet je leren 'zeggen ze'. Hier vandaag op het CB nog een tip gehad, omdat Noa vanwege haar gewicht een voeding minder zou mogen hebben gaan we haar eerder op bed leggen en dan kolf ik zelf nog voordat ik naar bed ga. Anders zit er misschien ook te lang tussen en gaat mijn productie achteruit en dat is nou juist niet de bedoeling he. Succes ermee. @ Sjees: jeetje, 8,5 uur geslapen!!! Wat fijn voor je zeg, hopelijk zet het een beetje voort. @ Suzanne: fijn dat alles goed was bij het CB. Ik dacht al dat Noa goed gegroeid was, maar bij jou gaat het ook als een trein zeg! Altijd fijn om de bevestiging te krijgen toch. @ Tut: Ik probeer hem ook zo min mogelijk te geven. Doe het alleen overdag als ze niet stopt met huilen, of als ik aan de telefoon zit Als ik haar 's avonds op bed leg dan krijgt ze nooit een tut. Gelukkig vraagt ze er ook niet om en valt 9 vd 10 keer zonder commentaar vanzelf in slaap. Na de nachtvoeding héél soms wat gejammer, maar ook hievoor nog geen tut hoeven gebruiken. @ Hier: vanmorgen naar het CB geweest. Al mijn ongerustheid was met 1 klap weg toen ik Noa op de weegschaal legde: 4730 gram! Geboortegewicht was 3950 en op dag 14 was ze 4000 kg. Nu dus in 3 weken 730 gram erbij!! En ik maar moeilijk doen of ze wel genoeg dronk Ze was 56,5 cm (54 bij geboorte), dus vooral in de breedte gegroeid. Verder was alles prima. Lichte voorkeur naar links, maar hoofdje was nog goed. Als we willen mogen we een fysio inschakelen, maar het is nu nog best te doen om haar hoofdje zelf regelmatig te verleggen. Met 3 maanden krijgt ze een echo van haar heupjes omdat mijn vader heupdysplasie heeft. Is een standaard onderzoek, er waren nu geen aanwijzingen voor heupprobleempjes. Ik twijfelde zelf of ze misschien spruw had, want haar tongetje was wit, maar dit was waarschijnlijk niet zo, maar gewoon 'beslag'. Ik moet het wel in de gaten houden, als ze ook op haar wangetjes en lipjes wit wordt of ik last van mijn tepels krijg, dan moet ik ff de dokter bellen. Verder mag ze voor haar gewicht best 5 voedingen, en kreeg ze er tot nu toe 6. Dit verklaart waarschijnlijk waarom ze de laatste dagen de laatste voeding zo slecht dronk; ze had gewoon al genoeg voor die dag. Met slapen mag er 8 uur tussen zitten, maar ik denk niet dat ze dat gaat redden. Nu meestal zo'n 7. Ben ik al heel tevreden mee hoor. Ik lees hier dat steeds meer kindjes goed doorslapen. Lekker he. Verder liet de arts ons even schrikken, want ze ging met een doekje haar bilspleetje schoonmaken en daar heel goed naar kijken. Bleek er een of ander deukje in te zitten, maar dat kon geen kwaad. Zal wel... Nu ligt ze heerlijk in haar box te slapen, zal wel moe zijn van al dat gefrunnik aan haar lijf. Ze hoefde trouwens niet eens te huilen, niet met wegen/meten, en niet met alles wat de arts deed. Superbaby!! Oja, nog goed (off-topic) nieuws: ik kreeg gisteren bericht vd verzekering dat we alle kosten vergoed krijgen die we hebben moeten maken met die lekkage van onze cv vlak voor kerst! We hadden zelf verwacht maar een peer honderd euro terug te krijgen, maar we kijgen dus alles: 2742,- !!! Aan wie zal dat op gaan de komende tijd Oh...te vroeg gejuicht, ik hoor iemand huilen beneden. Tot later misschien.
Hoi Hoi, Hier gaat het even niet zo lekker. Heb vanmorgen bij Jens een bult in zijn nek ontdekt. Het is een harde bult en de ene keer voelt hij harder en groter als de andere keer. Heb de dokter gebeld en we kunnen vanmiddag om 15.40 terecht. Maak me meteen zo ongerust! Ben er helemaal van over de emmer. Heb dus ook even nog niets terug gelezen sorry
Zit dat bultje achterin zijn nek, waar bij ons een kuiltje zit zeg maar? Hier heeft Noa ook een bultje, maar ga er zelf van uit dat het zo hoort... Kan me voorstellen dat je schrikt van zoiets, hopelijk is het niets ergs. We horen het vast nog wel...
gewoon sanne: het zit meer aan de voorkant onder zijn wang nog net voor zijn oor onder de kaak. En alleen aan de linkerkant. Ik mag er wel gewoon aanzitten het doet geen pijn ofzo.
@ Hilli, Ja hoor dat had Quinten ook nog even, maar trok redelijk snel weg. Hier ook al een paar weken maatje 2, wat gaat dat snel he? @ Suzanne, zo he hij is netjes gegroeid fijn hoor. En voor mijn gevoel hebben alle kindjes een voorkeurs houding. @ Sanne, dus echt voor niks zorgen gemaakt, fijn dat ze zo doeg gegroeid was. En wat balen zeg van de luiers, hoop dat jullie snel een goed oplossing vinden want zo vaak verschonen is ook niet fijn. Spannend zeg foto's maken van de heupjes hoop dat alles goed is. @ Marleentje, ooh wat eng zeg, hoop dat het niks is. veel succes
Sjees: goed dat er nu een diagnose is en hopelijk heeft Aylani er niet te veel last van in haar leven! Ise: blauw om de mond? Wel eng. Hoe gaat het nu verder met dat gaatje? Wordt ze geopereerd of groeit het zo toe? Gewoon Sanne en Suzanne: jullie kindjes zijn lekker gegroeid zeg! Hilli: dat lijkt me wel lastig als je steeds een fopspeen moet gaan geven. Hier alweer een dochter die geen fopspeen wil, ze duwt m er steeds uit met de tong. Soms zou ik willen dat ze er wel een nam maar het is ook wel weer makkelijk als ze het niet doen. Hazel wou pas na haar eerste verjaardag een tutjeJ Marleentje; niet meteen het ergste denken hoor, dat bultje is vast iets onschuldigs! O wat zijn er hier veel kindjes die s nachts goed doorslapen! Ik ben zo jaloers. Hier ging ik gisteren om half 10 op bed met Maja maar ze sliep pas tegen 11 u en om 2 u was ze alweer wakker en om half 6 alweer. Ze is wel vandaag voor het eerst wakker in het wiegje gelegd en in slaap gevallen en ik heb zelf anderhalf uur op de bank gelegen maar ik kan toch wel niet slapen zeker! Dus nu ben ik maar weer aan het rondlopen zodat ik het een en ander kan doen. Vanavond komt het tienjarige dochertje van mijn zus logeren. Wel handig, zo kan ik Maja ook eens even uit handen geven. Mijn vriend moet namelijk vaak nog zitten werken s avonds. Maja heeft ook al kleertjes maat 62 aan! Terwijl Hazel heel lang in 56 gezeten heeft. Dan heb je dus 2 meisjes en allebei begin januari geboren en dan zal Maja misschien nog niet al Hazels kleertjes kunnen dragen.
@ Sjees, jeemig wist je van te voren dat het erfelijk was? En als ik het goed hebt houd het in dat haar spieren wat slapper zijn als anders dat axiale hypotonie toch? Hoop dat ze er weinig last van heeft. @ juni, ik ben ook verbaasd over alle kindjes die al maatje 62 dragen, sommige truitjes in 62 passen Quinten nu, maar broekjes toch echt nog niet, en hij is toch echt 1 maand ouder als de meeste kindje hier. Sommige dingen in maat 50 passen hem zelfs nog,vallen wel groot uit hoor . Lekker zeg zo'n grote hulp altijd goed. Ik moest jullie even allemaal de groeten doen van Kareltje. Ze hebben het erg leuk met vakantie ze heeft alleen zelf ineens last van galstenen en is dus niet helemaal lekker, misschien dat ze het weekend zelf nog even komt spieken en anders is ze er volgende week weer. De vakantie klinkt erg leuk met hertjes in de tuin enzo ben dus erg jaloers.
Blaine: het kan ook wel zijn dat de kleertjes van Hazel al wat gekrompen zijn natuurlijk. Gister had Maja een jurkje aan maat 3 tot 6 maanden! maar dat jurkje was meteen te klein toen ik het Hazel met 3 maanden aantrok, het moet namelijk over het hoofd en rekt niet mee. Het scheelt erg per merk enzo hoe ruim het valt he.
@ Chevenne: goed dat je naar je lijf luistert en zo lang in het ZH blijft als jij nodig vindt hoor! Als je nu naar huis gaat, moet het ook echt klaar zijn! @ Suzanne: wat fijn dat het zo goed is met Laurens! En jij, dat je je alweer de oude voelt...super! @ Marleentje: hopelijk is er niks ....hou ons op de hoogte! @ Ankje/Sjees: lekker even weg! Waar gaan jullie heen? @ Hilli: hier ook geen speenliefhebster, maar dat was haar grote zus ook niet! @ maten: hier juist een maatje kleiner dan haar grote zus, maar ja....die was ook al bijna 5 kilo bij haar geboorte! Nu heeft Tessa nog maat 56 aan..... Weet niet meer of ik had verteld dat we naar het weeguurtje op CB waren geweest? IIg woog Tessa dinsdag 4945 gram en gaan we dus de laatste fles ophogen naar 180/6 scheppen. Helaas wilde ze die fles gisteren al om 21.30 uur en kwam ze alsnog om 4 uur voor een snackje....vandaag maar weer proberen!
Even spammen, zo ligt Maja vaak in haar wieg, ze gaat altijd scheef liggen. Ik gebruik trouwens de laatste 2 nachten de puckababy niet meer maar een slaapzakje met mouwen en wantjes; de puckababy is erg onhandig bij de BV, want Maja zit dan met haar armpjes opgetrokken en haar elleboogjes duwen dan in mijn maag. Ze sliep niet echt langer of beter door de puckababy heb ik het gevoel.
Juni, wat voor speentje heb je? ik heb een combi van difrax, de dental pakt ze ook niet. Ik vind het blauw om haar mond zijn op zich niet zo eng, maar dat komt meer doordat ze onder controle staat en ik weet waar ik op moet letten (ze zag eerst bij het drinken ook blauw maar toevallig, door de jbpm drinkt ze rustiger en ziet ze niet meer blauw). Ook nu ze licht zweet bij het drinken en in slaap valt om vervolgens tot de volgende voeding te slapen, maar dat is waarschijnlijk door de verkoudheid en van voorbijgaande aard. Maar ik ben er wel alert op uiteraard.. We moeten dinsdag weer naar het wkz. In principe gaan ze niet opereren maar dat beoordelen ze per controle adhv hoeveel last zij er van heeft. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat het zelf dichtgroeit . Maat: hier ook nog 50/56 en pampers maat 1. Terwijl ze best lang is, vind ik dan he.. Volgens mij is 54 cm zeer gemiddeld. Sjees, krijgt ze daarom ook nu fysio? Ik lees nl bij Blaine dat het betekent dat ze slapper in haar spieren is..
Blaine: Wat sneu dat hij helemaal nat was! Sta soms verbaasd dat die kleintjes dat aan kunnen geven he? Dik compliment voor je man! Keep on going zou ik zeggen! Sjees: Wow! Je dochter is weer thuis en het slaapt gelijk door! Hopelijk blijft ze dat vol houden. Ben wel jarloers hoor! Sneu dat zij ook dat syndroom heeft. Maar jij kunt haar als de beste helpen, want jij weet ook hoe zij zich kan voelen. Chevenne: Je bent absoluut geen zeurkous! Het is niet niks wat je allemaal moet doorstaan en al hebt doorstaan. Dus ja, je mag klagen! Kom op he! Ik heb dikke respect voor jou hoor. Je houd jezelf toch op de been. Athans voor zover het kan. Dikke knuffel hoor! Suzanne: Wat een mooi gewicht zeg! Hij is lekker gegroeit zeg! Marleentje: Ow wat naar!!! Ik had me ook ontzettend ongerust gemaakt. Goed van jullie om gelijk te bellen. Succes bij de HA. Hopelijk heeft het niks te betekenen en is het b.v. gewoon een vetbultje. Mamanama: We hebben een huisje geboekt van Landal Green Parks. We gaan naar de veluwen. Dorpje heet Hoenderloo. Speen: Jonna wil alleen de speen van Difrax.
Nieuwe planning van de verbouwing. Morgen gaan ze al het elektra en verwarming goed doen. Ook gaan ze waar het raam komt dicht timmeren met hout. Dus we kunnen van het weekend dan lekker gaan behangen!!! Als het weer droog blijft gaan ze woensdag de kozijnen plaatsen. Hopelijk gaat dit nu echt een keertje lukken en zijn ze binnen echt helemaal klaar! Heb van boven ook even een paar foto's gemaakt. Had dat al een tijdje geleden aan julli beloofd. De trap! Bekijk bijlage 52471