Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    #561 Lynd, 18 feb 2010
    Laatst bewerkt: 18 feb 2010
    Sjees, wat fijn dat Aylani lekker weer thuis is, waar ze hoort! En wat een droomnacht hebben jullie gehad! Heerlijk! Hoop dat het zo verder zal gaan bij jullie thuis!

Hilli, slappe borsten krijg je niet van BV maar van de zwangerschap. BV zou juist helpen je borsten wat steviger te houden las ik ergens, omdat ze niet meteen weer klein worden na de bevalling, maar geleidelijk aan. Maar ik vrees dat mijn borsten dadelijk ook hangen en ook zitten ze vol strepen, maar dat is dan jammer…

Hier zou ik ook graag overstappen op 5 voedingen per dag, dat kan makkelijk met dit gewicht, maar met BV is dat wat moeilijker allemaal. Kan niet zomaar meer geven als het mij uitkomt. Hij drinkt vaak niet zo veel (110), maar misschien juist wel omdat hij niet zo’n honger heeft omdat hij toch zo vaak krijgt. Ik zal het vanmiddag eens met de arts bespreken. ’s Nachts tegen 5 trekken we hem bij het eerste kikje al uit bed omda tik tegen die tijd mijn hele bed volgelekt heb uit mijn borsten. ’s Ochtends hetzelfde liedje, hij is nog niet echt wakker als we hem eruit halen. Zou dus best wat langer tussen kunnen zitten en zo op 5 voedingen uit kunnen komen.
    Overigens is Jakob deze week 200 gram aangekomen, heel prima dus, maar we controleren nu met wegen dan ook elke keer of hij wel genoeg krijgt.

Kwek, heb hetzelfde als jij, ben bang dat als ik veel ga kolven de baby niet meer genoeg krijgt.

Blaine, knappe man hoor, die sla eet terwijl jij je tegoed doet aan patat!! Hier aten we voor de lunch ook kippenpootjes en patat uit de friteuse, wel met sla erbij :D

Chevenne, doe even normaal zeg, dat jij je een zeurpiet voelt!!! Hallo, ze hebben hartstikke veel gemist bij jou en nu ben je al weken aan het aanmodderen met pijn en ongemak NAAST een nieuwe baby! Een ieder ander zou hier al aan onderdoor zijn gegaan, ik tenminste wel!

Marleentje, was je al bij de arts vanwege het bultje in Jens’ nek? Niet gewoon een opgezette lymfeklier?

Ankje, vind je het niet eng om te gaan behangen als het raam er nog niet inzit? Je hebt kans dat ze er met het kozijn of met het een of andere gereedschap tegenaankomen, of iemand met zijn vieze overall, en dan heb je beschadigingen of vieze strepen. Ik zou in jouw plaats nog een weekje wachten…

Hier goed nieuws: weten jullie nog die dure grap toen ik op vakantie in NL mijn medische kosten zelf moest betalen, meer dan 1000 euro (vanwege ziekenhuisopname)? Ik krijg alles tot de laatste cent terug! :) Duurde even (sinds oktober mee bezig), maar dan heb je ook wat!

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Nou ja, dit lijkt mijn verhaal wel!! :D
    We hebben min of meer hetzelfde verhaal gehoord vandaag op het buro, Sanne!

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Sjees: ik ben benieuwd wat het precies inhoudt wat je beschrijft. Fijn dat Aylani het nu goed doet.

@Ankje: ziet er goed uit, jullie huis! Nog even en je kunt gaan inrichten....

@Lynd: fijn dat de verzekering toch alles vergoedt!

@kleding: wat doen diegenen van jullie die nog niet in hun oude broeken passen? Ik krijg mijn oude broeken nog niet dicht en loop dus nog in zwangerschapsbroeken. Jullie ook of hebben jullie nieuwe gekocht? Ik vind het jammer om nu geld uit te gaan geven aan kleding die straks misschien wel weer te groot is...

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Suzanne, ik loop voor een groot deel ook nog in zwangerschapsbroeken. Ga geen nieuwe garderobe aanschaffen, en nu het nog zo koud is vind ik die buikband in de broeken alleen maar lekker warm.

Een andere kledingvraag die ik had: dames die BV geven, slapen jullie met BH aan? Ik namelijk wel en ik word er gek van, sinds de bevalling niet langer dan 10 minuten zonder BH rondgelopen. Ik lek 's nachts namelijk ook als een tierelier en zonder BH om mijn zoogcompressen vast te houden zou ik uit bed spoelen.

5. Suzanne: ik heb nieuwe broeken in de opruiming gekocht, 3 halen 2 betalen bij V en D. Nu heb ik 3 mexx broeken voor 40 euro.

Lynd, wat een goed nieuws zeg, fijn dat je alles terugkrijgt.

Ankje, wow dat schiet lekker op zeg bij jullie, eindelijk!!

Juni, haha ze zal het wel fijn vinden zo te liggen. Julian kan nog niet zo breed liggen, omdat hij in een mozesmandje slaapt.

Marleentje, ben benieuwd hoe het met jullie is?

Sanne, ook een enorme meevaller dat jullie zoveel terugkrijgen

Hier: eindelijk heb ik een foto kunnen maken van Julian die aan het lachen is. Kijken of ik deze hier ook kan plaatsen.

6. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi dames,

Helaas vandaag niet meer bij de huisarts geweest de assistente belde om 15.20 dat de huisarts weggeroepen was voor een spoedgeval en dat het nog wel even kon duren. Er zaten toen nog 3 mensne in de wachtruimte op de huisarts te wachten. Heb toen afgesproken om morgenvroeg om 8.30 langs te gaan bij de dokter. Dus we weten helaas nog niets. Zal blij zijn als het morgen is zodat we iets weten. Weet dat ik me niet zo druk moet maken maar dat is moeilijk als het je eigen kindje is. Gelukkig heeft Jens er helemaal geen last van maar toch wil gewoon weten wat het is.

7. Hier een lachende Julian:

8. En nog een foto van Julian:

9. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Jada, wat schattig! Dat doet hij dan ook met geluid? Zo ver is Jakob nog niet.

Vandaag 5 voedingen, kwam zo uit. Wat een rust geeft dat zo 's avonds, anders zou ik om 18 weer met de baby aan de borst hebben gezeten. Nu slaapt hij lekker bij papa in de draagdoek op de bank, wat een wondermiddel is dat! Als hij ontroostbaar is/lijkt, hup in de draagdoek. Hij krijst als een speenvarken als je hem erin doet, maar zodra de laatste band op zijn plaats zit valt hij a la minute (écht!) in slaap. Nu al zijn geld waard.

Morgen een hele toer door de stad, documenten ophalen bij ministerie, pasfoto's laten maken van baby en naar ambassade voor NLs paspoort. Tussendoor ga ik even naar mijn familie in de stad om BV te geven, doe dat met tepelhoedje, lekschelpen en een van pijn vertrokken gezicht toch niet graag in het openbaar...

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Lynd: Klopt! Maar volgende de mannen kon het geen kwaad. Ze hadden dat wel vaker gedaan en er gebeurde dan niks.
    En als er wel wat gebeurt mogen zij het weer in orde maken hahahaha.

Maar normaal gesproken zou ik ook wachten, maar we willen het zo graag af hebben.

Suzanne: Ik kan sinds een paar dagen in mijn oude broeken. Maar tot die tijd heb ik gewoon mijn zw.broeken gedragen hoor. Zonde om nieuwe te kopen.

Marleentje: Zul je net zien natuurlijk he.
    Gelukkig kun je morgen wel vroeg terrecht. Heel veel succes morgen!

Jada: Wat een leuke foto!!!

Heb net boven 1 muur paars geschilderd met structuur verf. Morgen kijken hoe het eruit ziet.

Zal er morgen een foto van maken.

Die paarse muur is natuurlijk voor Jonna's kamertje. De rest van de muren worden behangen met licht paars (tegen wit a grijs aan).

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ik weet niet of ik deze al aan jullie had laten zien, maar ik ben zo trots op deze foto!

Bekijk bijlage 52570

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Suzanne, ik koop dus echt geen nieuwe broeken, hoop gewoon binnenkort weer mijn gewone kleding aan te kunnen :). Ben weer heel dapper begonnen met buikspier oefeningen en hoop het dit keer redelijk vol te gaan houden maarja dat weet je bij mij maar nooit ;)
    Vind het toch een beetje zonde veel geld uit te geven voor nieuwe kleding besteed ik liever aan de kleine :D. En de positiekleding is tegenwoordig wel zo mooi dat niemand het ziet.

@ Ankje, het wordt mooi bij jullie, hoop dat alles nu eens volgens planning gaat.

@ Lynd, ik zou toch niet in het openbaar voeden, lijkt me zo raar ook niet zonder pijn. Veel succes morgen met alles.

@ Hier, zitten voetbal te kijken, en twente heeft gewonnen mannetje dus helemaal blij zelfs de baby was blij hahaha. Toen er gescoord werd zei hij ineens huuy dus erg hard gelachen.
    Vanmiddag toch maar gewaagd aan het telefoontje voor het goede tehuis voor mijn papegaai, zit al jaren te twijfelen om hem weg te doen, kan hem zelf niet meer goed verzorgen, mannen moet hij niks van hebben en komt dus chronisch aandacht te kort. En nu de kleine er is werd het ook wel erg krap in huis en hij geeft natuurlijk veel stof. Nu wist mijn tante iemand die altijd veel papegaaien heeft gehad en nu nog maar 2 had en een heel mooie grote volliere dus wordt nu overlegd wanneer hij er heen kan. Ergens vind ik het heel erg naar 11 jaar maar het is voor hem en ons beter dus toch de knoop maar door gehakt :(.

Oja en ook leuk bericht ga dinsdag samen met mijnzusje en nichtje en Quinten foto's laten maken van de kindjes, hopen dat hij een beetje mee werkt en het mooi wordt :)

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ankje, wat een mooie foto gaaf hoor, hebben jullie die zelf gemaakt of die fotograaf?

Hoe is het vandaag bij sjees gegaan?

En woops hoe is het vandaag gegaan alleen?

14. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hilli, ik geef hie ook 6 x 150cc,en af en toe laat ze iets staan van de fles

Suzanne,ik hoop dat je urine schoon is,en fijn dat de wandeling goed was gegaan

Hilli,ise. Het betekend zoiets als een zwakke romp een soort spierslapte en zeer flexibele gewrichten waardoor hoofdje naar voren valt bij optrekken en als je haar voor je vasthoud ze zich heel slap houd. Daardoor kan dus ook het verslikken en wegvallen zijn gekomen.
    Maar hiervoor krijgt ze dus fysio.

Borsten,ik heb maar 3 dagen bv gegeven en mijn borsten zijn gewoon super slap echt van de bevalling geworden

Gewoon Sanne,wat fijn dat jullie toch alles vergoed hebben gekregen,dat kan zeker goed en leuk besteed worden met die kleine nu!

Blaine,ja eigenlijk wist ik wel dat het erfelijk was maar nooit bij stilgestaan eigenlijk dat Aylani dat zou kunnen krijgen,stom he??
    Ik heb me vandaag toen we die brief kregen waar alles instond wel even heel erg schuldig en rot gevoeld,maar ja..uiteindelijk kan ik er ook niets aan doen he?
    Heb jij die angst ook niet met quinten??

Lengte/gewicht; hier ook al een ‘reuze’baby, ze is nu 60 cm lang en weegt 5100 gram

Ank, de trap is mooi joh, ik ben zo benieuwd hoe het er boven uitziet bij jullie!

Blaine,petje af voor je man! Geef hem maar de complimenten van ons en zeg hem maar dat we heel trots op hem zijn,ik vind het echt heel knap!
    Moest trouwens lachen om je voetbal verhaal en het geluidje wat Quinten maakte!
    Hier zeggen Alain en ik wel eens iets tegen elkaar en dan lijkt het of Aylani nee zegt dan moeten we ook zo hard lachen

Lynd, super dat je al die kosten vergoed hebt gekregen ,maar ik had het ook wel raar gevonden hoor als het niet zo was jij kon er niets aan doen dat die papieren zo laat kwaen toch?

Suzanne,ik heb wel 2 nieuwe broeken gekocht want kwam nergens meer in,maar hier hebben we een didi outlet en alle broeken kosten daar maar 15 euro,dus das geen geld!

Marleentje,begrijp dat je wel bezorgt bent,maar zal het niet een opgezet lymfkliertje kunnen zijn,of is het op een heel andere plek?is ie misschien ietwat verkouden? Ben heel benieuwd wat ze morgen zeggen

Hier ook een kindje wat echt al heel de dag aan t slapen is en na die nacht van gister verbaasd dat me echt,we hebben haar de fles gegeven en die dronk ze ook steeds niet helemaal op vandaag want viel gewoon halverwege in slaap,ik ben nu dus van een kindje wat nooit sliep overdag naar een kindje wat alleen maar slaapt gegaan hihihihi.
    Maar denk dat ze idd ook een beetje verkouden is,want hoest ook af en toe en niest.

Morgen gaat ze lekker naar mijn moeder zodat wij even een en ander in huis kunnen doen(als we de puf ervoor kunnen vinden) en dan halen wij haar s’avonds weer op.
    Ook heb ik vandaag een mail aan mijn werkgever gestuurd dat ik ws niet in maart alweer ga werken omdat we zoveel achter de kiezen hebben en dat nu echt het laatste is waar ik aan wil en kan denken,eerst maar eens uit gaan rusten en zorgen dat alle stress uit mijn lijf is.
    Verder worden maandag alle hechtingen uit mijn rug gehaald (vd fibromen) en krijg ik de uitslag of ze goed waren dus dan ben ik ook weer wat rustiger.
    Verder krijgt Aylani dinsdag haar eerste prikjes en woensdag moet Alain bij de arbo verschijnen,voor het conflict met zijn werkgever.
    Zo een heel verhaal weer getypd,ga nu maar eens even bankhangen,fijne avond allemaal!!

15. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Hoi meiden, ik lees al een hele tijd hier mee op het forum, maar was nooit zo'n meeschrijver...
    maar wil me zo nu eindelijk ook eens voorstellen.
    Ik ben Nicole aka Nieks, was eigenlijk 3 januari uitgeteld dus heb jullie al geruime tijd in beeld.

ik ben echter 29 december via een keizersnede bevallen van een heerlijke dochter Lieke, maar voel me desondanks toch een beetje januari mama.
    Mag ik met jullie meekletsen ondanks dat ik nu pas reageer?

16. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Goedemorgen Dames,

We zijn al terug van de dokter. Ze voelde een duidelijke bult in zijn hals het was ook zichtbaar. Maar ze kon zo niet zeggen wat het was. Het was in ieder geval een bult die niet uitliep. Dat was positief zei ze. Het was geen opgezette klier. Ik wil perse weten wat het is dus nu krijgt Jens dinsdag om 12.00 een echo van zijn hals. Ben benieuwd wat daar uitkomt en hoop maar dat het allemaal meevalt. Ben nog steeds niet gerust.

17. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Marleentje, goed dat je zo vroeg terecht kon, en prima dat je erachteraan zit. 't Is waarschijnlijk niks, maar je wil je ook niet de hele tijd zorgen gaan zitten maken!

Hier komt onze wens om over te stappen op 5 voedingen een beetje ongelukkig uit met de planning van vandaag, dus ondanks dat hij niet erg wakker was trokken we Jakob om 5.30 uit bed voor z'n voeding, en dat moeten we over half uur weer doen. Gisteren na de voeding aangevuld tot 150 ml., en het werkt, want hij heeft dus voor het eerst bijna 7 uur geslapen!

Blaine, moest ook lachen om je voetbalverhaal. Hubby keek gisteravond ook, maar hij komt uit Bremen en was dus voor de tegenpartij :D Hij vond het dus niet zo leuk allemaal ;)
    Snap best dat het moeilijk is je papegaai weg te doen na zoveel tijd, maar je hebt gelijk dat het waarschijnlijk voor alle partijen beter is.

Sjees, hoe gaat het nu eigenlijk met jou en Alain? Waarschijnlijk nog aan het bijkomen van alle gebeurtenissen? Ik kan me voorstellen dat je niet meteen al aan het werk wilt dadelijk, dit was geen gewone kraamtijd... Veel succes met jullie huishoudelijke klussen vandaag!

Zo, moet maar eens op pad, net was crusli gegeten, ook niet zo mijn ding maar gaat tenminste snel.

18. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.278
    113
    Centrum België
    @ Ankje: prachtige foto! En zwart-wit geeft somt toch echt wel dat tikkeltje meer. We hebben hier de geboorte van Elisa gebruikt als excuus om een mooie nieuwe (dure) camera te kopen. :D

@ Suzanne: hier ook geen nieuwe kleren hoor! Ofwel nog de zwangerschapsjeans, of terug de gewone kleding. Ben nu 15kg kwijt (na de eerste 2 weken al, nu al 2 weken status quo - hoezo van BV val je af? ;)), en moet nog wel wat kwijt, maar heb ooit al zoveel gewogen als ik nu weeg, dus de kleren passen nog. Hoop ooit toch een nieuwe garderobe te “moeten” aanschaffen met een maatje minder. Nog 2 weken en ik mag ook opnieuw beginnen met fitness

@ blaine: jammer dat je na zovele jaren afscheid moet nemen van je huisdier. Soms moet je pijnlijke keuzes maken, maar je kind gaat toch altijd voor hé…

@ Sjees: nu weet je tenminste wat er scheelt met Aylani. Goed van je dat je zo attentief was en meteen doorhad dat er iets niet klopte met haar! Moederinstinct!!

@ Marleentje: Jammer dat de dokter je niet meteen een antwoord kon geven. Aftellen tot de echo!

@ Nieks: van harte gefeliciteerd met je dochter Lieke en welkom hier!

Hier: gisteren had Elisa echt een ellendig dagje. De hele tijd liggen krijsen en schreeuwen, enkel in de armen was ze rustig. Om 17h is ze totaal uitgeput in slaap gevallen. Tijdens het bezoek dat bij ons was heeft ze een flesje gekolfde BV gedronken en meteen doorgeslapen. Rond middernacht de borst en 60cc FV en meteen bedje in. Rond 4 he was ze wakker – ik had gisteravond nog 120 (!) cc melk gekolfd, dus opgewarmd, maar mevrouwtje heeft amper een oog opengedaan, 60cc opgetutterd en weer naar dromenland. De andere 60cc waren dus voor de gootsteen… Maar heb ondertussen toch al opnieuw 100cc gekolfd! Zou de ban gebroken zijn?? Vanavond hebben we een verjaardagsdrink bij een vriendin, dus flesje staat al klaar!

Ivm gekolfde melk bijhouden: aangezien het flesje hier steeds de dag zelf nog gebruikt wordt, hou ik de melk gewoon in een Avent flesje bij in de ijskast. Maar als ik een voorraad wil opbouwen, waarin doe ik de melk dan het best? En als ik die wil invriezen? Iemand ervaring?

Groetjes,

19. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    vanochtend was het 6 uur! gaat dus goed. ik heb het aantal voedingen maar een beetje losgelaten (deed ik de afgelopen dagen al wel maar voelde niet goed), ik zie per dag wel hoe het loopt en doe er niet te moeilijk over. dat is een opluchting haha. echt fijn zo'n forum ;)

20. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Goeiemorgen allemaal,

Ben net een uurtje uit bed :p
    Noa is op mijn kussen weer in slaap gevallen na het voeden, dus die heb ik nog even laten liggen.

@ Lynd: ik slaap ook met bh aan. Ik vind het ook niet prettig, maar heb ook echt die zoogcompressen nodig. Ik moet de bandjes ook heel strak zetten, anders floept mijn borst eruit als ik op mijn zij ga liggen. Erg lastig allemaal. Als iemand hier nog tips voor heeft: graag.

@ Blaine: ik kan me het dilemma voorstellen met je papegaai. 11 jaar is ook niet nix he. Hopelijk kun je een goed tehuis voor hem vinden. Sterkte ermee.

@ Nieks: welkom hier, tuurlijk mag je meepraten.
    Nog gefeliciteerd met je dochter Lieke. Hoe doet ze het tot nu toe?

@ Kwek:
    Bij mijn kolf (medela pump in style advanced) zaten 4 bewaarflesjes, die ook op de kolf passen. Hier kom ik elke keer net mee uit. Heb er inmiddels 3 in de koelkast en 1 nieuwe om te kolven. Ik ga er, tegen de tijd dat ik weer moet werken, wat meer aanschaffen. Zijn ook los te krijgen in 150 en 250 ml.

@ kolvende meiden: heeft iemand van jullie een dubbele kolf? Ik heb dus de pump in style, met 2 borstschilden, zodat je tegelijk kunt kolven. Alleen heb je eerst een stand voor de toeschietreflex en daarna moet je op een knopje drukken om echt te gaan kolven. Maar ik snap niet hoe dat gaat als je met beide handen een kolf tegen je borst aan moet houden :( Iemand ervaring mee?

@ hier: gisteren dus een poging gedaan om op 5 voedingen uit te komen na de afspraak op het CB. Wat denk je: komt mevrouw stipt elke 3 uur. Was dus gisteren: 5/8/11/14/17 uur en daarna wat proberen te rekken met een tut. Ik was bang dat ze in slaap zou vallen, maar ze was van 17 uur tot 21 uur klaarwakker. De box stond ook zo dat ze de tv kon zien, misschien dat dat het was :p
    Uiteindelijk om 21 uur een flesje gegeven door mij man, heeft ze 120 cc uit op en toen naar bed. Geslapen tot 4:45 uur.
    Ze had 2 uur hiervoor al even gehuild, maar net toen ik uit bed wilde komen was het ineens weer stil... Om 8 uur net kwam ze weer, maar viel na 5 minuten weer in slaap. Dus maar lekker met haar blijven liggen en uiteindelijk had ze om 10 uur pas echt genoeg gedronken tussen alle hazeslaapjes door. Moet kunnen, lekker luieren.

Ze begint nu te jammeren dus ben er weer van tussen (kik dus ook geen spelfouten meer na...)j
    Misschien tot later vandaag.

Deel Deze Pagina