Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Nee, de wond van de keizersnede... Hij is niet ontstoken, maar het doet zoveel zeer! En als ik Woops en Essie hoor hebben zij dat toch een stuk minder... De gynaecoloog kijkt er morgen naar, dan zal ik het wel horen. Maar waarschijnlijk is het enige devies: rust! Gisteren was mijn moeder hier en zij zag echt de pijn in mijn gezicht, schrok ze een beetje van. Scheen ik een week geleden nog niet te hebben...

Ja, wat een nacht hè? In combinatie met die stomme borstvoeding èn de pijn... ik weet ook niet hoe ik het volhou. Hou ik het eigenlijk wel echt vol??? Voel mij alleen maar een slechte moeder. Ik denk er zo sterkt over om te stoppen met borstvoeding om mijzelf wat rust te geven. Maar wie zegt dat Fenne er rustig van wordt??? Zal ze dan geen krampen hebben, onrustig drinken aan de fles (doet ze nu namelijk ook als ik afgekolfde melk geef) en wel langer doorslapen?? Nu komt ze braaf (normaal gesproken dan) om de 3 uur...

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    @ Woops, zou het niet zo zijn dat ze zoveel voeding laat staan omdat ze veel te vaak komt? Ze heeft dan natuurlijk nog geen megahonger. Het is ook nog zo dat kindjes die toch wat krampjes hebben vaker willen eten, is voor hun de oplossing, terwijl ze hierdoor juist meer last krijgen. Ik heb zelf het gevoel dat als je 1 dag probeert te rekken en er echt ritme in gaat krijgen, een dagje door bijten dus dat het dan wel beter zou gaan, omdat ze dan echt honger heeft bij de voedingen. Maarja ik kan natuurlijk niet horen hoe erg ze huilt en er aan toe is, dit is puur op logisch beredeneren gebasserd. En twijfel je of denk je dat er wat is dan gewoon even het cb bellen of je ha en advies vragen/laten kijken naar haar.

@ Lynd, een goede nacht dus, lekker hoor en kan me voorstellen dat het wel even lekker is om alleen te zijn.

@ Belle, jeemig zoveel pijn echt na laten kijken hoor, dat klinkt niet goed, zeker niet omdat je het ook nog had over vocht en dat hoort volgens mij niet. Hier ondanks de natuurlijke bevalling ook niet gezien dat de kleine geboren werd, op een gegeven moment wel even mijn best gedaan om haartjes te zien, maar je bent met het persen zo druk bezig dat je ook echt niet mee krijgt wat er daar beneden gebeurt, ik niet tenminste :).

@ Essie, aah wat een lieve foto erg schattig en hij is inderdaad en klein mannetje, lief hoor.

@ Rebbel, wel fijn dat het niet zo heel erg was dat je weer hoeft te komen.

@ Chevenne, Hoe voel je je nu verder?

Het was warempel druk vandaag op het forum gezellig, ben daardoor alleen al weer veel vergeten dus sorry.

@ Hier, Mijn mannetje heeft zijn eerste 2 prikjes gehad :(, en volgende keer krijgt hij er al weer een bah. Hij deed het wel mega goed, even brommen/huilen en was snel weer stil na het eerste prikje en met de tweede heeft hij iets langer gehuild, die was ook gemener zeiden ze al. Toen ik hem lekker bij me pakte was hij snel weer stil. Nu ligt hij te slapen maar in zijn slaap bromt hij telkens zal toch wel wat gevoelig zijn.
    Hij was erg lief op het cb, onderweg er naar toe was hij in slaap gevallen dus dacht al dat wordt zo brommen als hij wakker wordt, maar helemaal niet zelfs niet met uitkleden :$. Toen even wegen, en meneer moest natuurlijk de hele weegschaal onder plassen :). Hij weegt al 5005 gram was dus erg goed gegroeid, Hij is nu al 55,5 cm en zijn hoofdje was 38,2. Al met al nog wel wat kleiner dan gemiddeld maar hij was een goede inhaalslag begonnen en zit al dichterbij de gemiddelde lijn als vorige keer :). Toen lekker warm in de cape en wachten en lachen met ons en zwaaien met zijn armpjes dat hij deed, De mevrouw die weegt vond hem helemaal schattig omdat hij al zo goed kon lachen en zo nieuwsgierig was. Toen naar de verpleegster die was helemaal tevreden met hem, hij heeft nog wel wat voorkeur voor rechts maar het gaat al een stuk beter als vorige keer dus gewoon goed in de gaten houden. Nog even gehad over dat hij toch redelijk wat spuugt en ook echt nog wel 2 uur na de voeding en dus ook maar nutriton voor hem gaan halen, hij moest daar ook spugen was tegen 9.45 en ze vroeg wanneer heeft hij eten gehad om 8.00 dus al en het leek haar wel verstandig. Hij kon ook al goed volgen, dat wisten wij natuurlijk al lang, al wilde hij wel enthousiaster mee naar rechts als naar links, maarja ook dat wisten wij al ;). Al met al waren ze dik tevreden over mijn ventje, en toch wel zwaar onder de indruk dat hij al zoveel wilde eten, en dat dat wel mocht maar wel mooi op tijd was, en hij nu de eerst komende tijd niet meer op kon hogen, dus mocht hij niet genoeg hebben meer hieraan, mogen we ook overstappen op voeding voor hongerige baby's al verwachte ze niet dat dat nodig zou zijn omdat hij hopelijk minder gaat spugen met de nutriton en dus meer binnen houd.
    Tot zover mijn enthousiaste verhaal over ons mooie mannetje.

3. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Belle ik heb ook wel veel pijn gehad, maar als ik jou zo lees is het bij jou erger. Zit je zeker ook nog steeds op 3x2 pcm per dag? Wat erg dat er geen foto's van de geboorte zijn.... Gelukkig heeft een vpk het toestel meegenomen naar de OK en foto's gemaakt, anders was dat niet gebeurd. Ik kon trouwens in de lampen zien hoe Yordin uit de buik kwam. Apart ook.

Lynd die flessen kwamen zo uit. Ik heb er soms gewoon de tijd niet voor. Vanmiddag ben ik alleen en dan gaat ie wel ad borst. Vanavond weer volk over de vloer dus weer fles....

Blaine wat fijn dat hij het zo goed doet!!!

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    @ Belle, wat balen dat je je nu zo klote voelt, kan er wel om heen draaien maar dat komt het volgens mij wel op neer. Morgen gelukkig controle want zoveel pijn is echt niet leuk hoor. Neem je nog pijnstillers dan?
    En wat een zorgen misschien helpt het als ik zeg dat kindjes die bv krijgen net zo vaak en veel krampjes hebben als kindjes met fv, er zit niet echt verschil in, en vaak komen de krampjes pas als ze wat ouder zijn en komt het ook niet van een overstap. Je bent echt geen slechte moeder, als ik kijk hoe dapper je volhoud met de bv ondanks alle pijn en ongemak, zeg ik zelfs dat je een supermama bent dat je zoveel over hebt voor je baby ;). Meid het komt echt goed geef het de tijd, en wil de bv niet, dan houd het op genieten van jullie tijd samen en van je kindje is veel belangrijker, en met de fles groeien ze ook zie mijn verhaal hieboven. Voordat je het weet moet je weer werken (toch?) en dan kun je veel minder genieten van je kindje dus nu nog optimaal doen.

Wil je wel geloven dat ik van de week al een nieuwsbrief kreeg met je verlof zit er bijna op, je zult al wel regelmatig aan je werk denken enz. onvoorstelbaar hoe snel die tijd gaat, en stiekem toch wel blij dat ik hardop kon zeggen nee hoor, ik denk niet aan werk ;). Was wel even een dubbel gevoel, ergens wil ik zo graag werken, maar nu we ons kereltje hebben vind ik het ineens veel minder erg dat het niet gaat :D

5. woops

woops Niet meer actief

O dat is helemaal naar dat je fototoestel weigerde.
    Gelukkig hebben we wel foto`s van het moment.
    Maar zoals je omschrijft van "ontbreken" vind ik mooi beschreven.
    En dat geloven van 9 maanden in de buik en nu ineens ons meisje vast hebben heb ik dus ook heel erg.
    Nog steeds ongeloof.

6. woops

woops Niet meer actief

Speentje wil wel eens lukken, maar ze spuugt hem dan uit en krijst alles bij elkaar.
    We gaan vanmiddag op bad voor een andere, ze heeft nu wat kleinere spenen en ze heeft 1 grote en de grote wil ze wel wat beter hebben.
    We zoeken echt naar de goede weg.
    De gebruiksaanwijzing is op de OK blijven liggen denk ik. :p
    We grappen er nu elke keer over (gebruiksaanwijzing) :)

7. woops

woops Niet meer actief

We hebben ze vanmorgen dus echt 1 uur laten jengelen en echt 30 minuten laten huilen/krijsen.
    Moeilijk maar we hebben kunnen rekken tot 3 uur tussen de voeding.
    Nu ligt ze te slapen en hopelijk slaapt ze nu tot de volgende voeding, we zijn al blij als dat 3 uur verschil is.

8. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Heeey een nieuw topic!
    Wat leuk … :D
    Wel jammer dat we de hele zwangerschap nu definitief afsluiten he? :$

Woops: Ik heb ‘best of both worlds’ gehad en heb met beide knulletjes een even sterke band hoor! Don’t worry ;)

Essie: Aaah, wat een leuke foto! Wat een lief gezichtje heeft Yordin toch! :)

Stampvamp: Eindelijk, ze is er! Gefeliciteerd meis!
    Ik ben benieuwd naar je verhaal!

Hilli: haha, ik zie gelijk voor me wat voor een gezichtje Sam heeft getrokken toen hij graviscon kreeg!! :D :D :D
    Als Mason en Ayden INFACOL krijgen dan trekken ze een heeeel zuur gezicht!
    Ik lig dan helemaal dubbel!! :D

Maar wel fijn dat de zantac lijkt te werken!! Arme Sam he? :(

Ankje: maat 62? WOW! :D
    Heel lief dat spijkerrokje!

Blaine: Tsjah, dat soort typetjes verdwijnen ook snel uit mijn ‘vriendenlijst’ …
    Ik ben allergisch voor vreemd gedrag!

Hoe is het gegaan met de prikjes?

Oh ik lees het al! Oowh wat schattig!
    Stoer kereltje hoor!!! ;)

Rebbel: *zwaai zwaai* Leuke foto’s meis!

Belle: wat raar dat het zo’n pijn doet!
    Hier ook nooit last gehad van de KS!! Ben benieuwd of ze wat kunnen vinden!

Hier: Mason heeft ook een liesbreuk! :(:(
    Typisch...

Bij hem dus ook een kwestie van in de gaten houden!

Voor de rest heb ik eigenlijk geen nieuws! Alles gaat wel z'n gangetje hier! Allebei zijn ze druk aan het oefenen met lachjes .. erg leuk is dat! :D

Nu maar even lekker tutten met ze!

Fijne dag!!

Liefs, Eleni

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Nog even spammen :D

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Ise: Je hebt ook gelijk! Als ze een beetje moddert laat ik haar ook modderen, soms valt ze zo in slaap. Maar als ze volledig overstuur zijn haal ik haar eruit hoor hahahaha.
    Ze is ook nog zo jong!

Rebbel: Aaaah wat sneu dat ze zo’n pijn heeft. Ik zou dit inderdaad ook bij het CB aangeven, maar als je het niet vertrouwd zou ik ook de HA even bellen.
    Sterkte!

Woops: Is 120cc iedere keer misschien niet te veel?
    Jonna krijgt over de gehele dag 90cc en soms overdag 1x 120 cc (dat ze niet altijd opdrinkt). En de laatste fles is 120, maar ook daar laat ze soms wat staan.
    Zou anders even het CB bellen, misschien geef je haar te veel?

Jonna is ook erg gulzig. Wat voor fles gebruik je?
    Ik heb nu een fles met een kleinere speen erop. Dat helpt erg goed moet ik zeggen.
    Zo verslikt ze zich wat minder.

Essie: Het is inderdaad een stom onderwerp. Iedereen is anders en ook de zwangerschappen zijn anders dus ook de bevallingen.
    Er is geen pijl op te trekken.

Met de verbouwing gaat het wel oke. Ik probeer me er vanaf te zetten, want ik zit er een beetje doorheen.
    Maar als de planning goed gaat, gaat morgen de trap erin en ook de spuiter komt langs.
    Als alles goed blijft gaan wordt het binnen eind deze week opgeleverd en kunnen wij gaan behangen dit weekend!

Hoest met jou?

Belle: Dank je wel! Vind het ook super leuk dat ze in 62 zit, want daar heb ik alle leuke kleertjes in zitten. B.v. spijkerbroeken enzo hahahaha.

Jada: We gaan het proberen.

Blaine: Wat een stoere jongen zeg! Lijkt me ook erg zielig hoor die prikjes.

Eleni: Wat een leuke foto!!! Zo lief!!!

Hier heeft Jonna een goede nacht gehad. Om 11 uur de laatste fles en toen kwam ze om 3 uur. Daarna weer om half 7.
    Heb vanochtend nog even een tukkie gedaan.

Sjees moet vandaag naar het ziekenhuis voor dat stukje placenta wat nog in haar baarmoeder zit. Ze wist nog niet of ze het er nu uit halen of een andere dag.
    Ze zou me op de hoogte houden. Dus ik hou jullie ook weer op de hoogte.

11. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Dus bij Sjees ook nog...pff wat een sukkels. Kunnen ze niet in 1x goed kijken dan?

12. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Leuk hoor een nieuw topic. IK ben bang dat ik niet heel veel tijd heb om altijd te reageren maar zal zeker geregeld meelezen en hopelijk ook wat opsteken van alle goede tips en verhalen die hier gepost worden ;)!

Hier gaat alles goed met Storm. Ik ben gestopt met de BV, want dat was echt een uitputtingsslag, ik had nog niet eens de kans gehad om bij te slapen van de bevalling ( had twee nachten gemist ) en toen meteen de BV erbij dat ging gewoon niet. Storm wilde ook niet goed aanhappen. IK zag op een gegeven moment zo enorm op tegen de voedingen dat ik niet meer aan het genieten was. Mijn man heeft uiteindelijk de knoop doorgehakt en gezegd we stoppen ermee. Ik had telkens nog wat schuldgevoel ( er wordt tenslotte behoorlijk wat gewicht gehangen aan het geven van BV ).Maar wat een opluchting zeg! Ik geniet nu van het geven van de fles en ben een gelukkige mama! :)

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:$
    Had ik helemaal gemist! Jeetje zeg .... :(
    Het is toch wat met alles dat achterblijft, he? :(

Sterkte Sjees!

14. Belle1978

Ja, ik slik nog steeds paracetamol maar dat helpt niet heel erg. Gek toch eigenlijk hè? Nou ja, ben dan toch wel blij dat ik morgen er naar laat kijken. Wie weet kunnen ze wel iets doen wat de pijn minder laat zijn...

Dat jij dat in de lampen hebt kunnen zien! Besefte jij op dat moment dat je naar je eigen buik keek? Ik heb wel foto's van mijn buik die open wordt gemaakt (toen deed het toestel het nog wel). Ik kan daar wel goed tegen. Het is bijna jammer dat je zo onder een doek weggestopt ligt als je een keizersnede krijgt...

15. Belle1978

Wat een schatjes Eleni! En nu hebben ze dus allebei een liesbreuk? Wat apart! Ik weet alleen dat mijn broertje ook een liesbreuk had bij zijn geboorte (hij is nu 30 hoor), zou het bij jongetjes vaker voorkomen?

16. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    He wat leuk, kletsen bij de mama’s. Nu zijn we allemaal mama! Hopelijk kunnen we hier net zoveel buurten en om raad vragen als in het andere topic!

@Woops, zo zien sommige dagen bij ons er ook uit met de voeding….. word ik soms helemaal gefrustreerd van. Doe ik het nu verkeerd, of ligt het toch aan ons Pien zelf? Dan lijkt ze honger te hebben, en er zijn weer 3 uur om, maar dan laat ze een halve fles staan, zodat ze een uur later WEER honger heeft…..en zo blijf ik aan de gang :S Ook hier trouwens al meteen maat 56 en nu sommige 62.

@Ankje, ja hier ook, onze meid valt ook het liefst op je buik tegen je aan in slaap. Maar ik vind ook zeker dat ze moet leren om in haar eigen kamertje, in haar eigen bedje in slaap te vallen. (daar heb je straks zoveel profijt van!) In de box slaapt ze nu ook nog wel hoor, maar idd vooral als er visite is. Moeilijk he? Wanneer doe het “goed”?

@Eleni, Mason ook een liesbreuk? Hoe kan dat nou? Is dat toeval?

@Sjees, het is toch wat he? Succes ermee!

@Hier, ons meisje heeft vrijdag haar geboorte-gewicht weer gehaald, fijn! Vandaag is manlief voor het eerst weer werken, dus ff wennen met 2 kids, maar het gaat heel goed! Fijne dag allemaal!

17. woops

woops Niet meer actief

Vrijdag zijn we bij het CB geweest en die zeiden dat we het juist zo goed deden om haar 120cc aan te bieden en maar te zien wat ze nodig had.
    Ze laat meestal bij elke voeding 25cc staan.
    We hebben een gewone fles (S-fles Difrax was een ramp hier)
    We hebben wel de speen van de Difrax fles met een klein gaatje zeg maar.

En ik mag afkloppen nu, ze slaapt nog steeds. :)
    Ze heeft om 09:20 de fles (120cc) gehad en daar heeft ze 45cc van laten staan.
    En ze slaapt nu nog steeds, we weten niet waar we zijn zo stil en ze ligt trouwens in haar bedje boven. :D
    Nu twijfelen we weer of we haar wakker moeten gaan maken of niet.
    Ze slaapt nu al 4 uurtjes. :)

18. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    hallo meiden,
    mag ik me ook bij jullie aansluiten? Mijn mannetje is 5 januari geboren.
    Een flinke knul van 4300 gr en 55 cm! (wij zitten dus al vanaf geboorte in 56 en nu al soms 62)

Bo is vanaf begin een flinke huilerd, de eerste week van de honger (borstvoeding liep totaal niet), na lang wikken en wegen over op fv. Onwijs veel krampjes! Dit lijkt nu iets beter, maar hij is erg hongerig dus we geven Nutrilon forte (op advies van CB). Slapen is overdag drama! In zijn eigen bedje lukt het hem niet om in slaap te komen, ik weet dat dit wel belangrijk is dus we oefenen dit wel. De afgelopen twee dagen is het twee keer gelukt. Hij kan zo onwijs krijsen dat ik regelmatig mee zit te janken, ik weet het dan echt even niet meer.

Woensdag gaan we met hem naar de ostheopaat kijken of die wat kan doen voor ons..

Sorry voor mijn lange verhaal!

Jullie ukkies zien er echt lief uit!

Ik las het een en ander over Nutriton, ik dacht dat dit pas mocht met 3 maanden?? Wat doet dit precies?

19. Suze, aansluiten mag altijd, klets gezellig mee

Ons zoontje is geboren op 3 januari, merkte na 1 week dat hij veel overstrekte, voorkeurshouding etc. Dus naar de fysio geweest en na 2 behandelingen gaat het stukken beter. Ik gebruik ook Nutriton bij elke flesvoeding. Het maakt de voeding wat dikker, waardoor hij minder overgeeft en rustiger moet drinken door de dikte. Ik vind de Nutriton in ieder geval een succes. Is gewoon bij bv de kruidvat te koop. En wat ook helpt tegen de hazeslaapjes in hem inbakeren. Ik heb bv de Puckababy en hierdoor kan hij minder maaien met zijn armpjes, waardoor hij beter slaapt.

20. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hier, door het vele antibiotica gebruik, nu spruw. Viel te verwachten, kijk er niet van op. We krijgen beide een kuurtje en dan is het weer klaar.

Jeroen is vanmorgen naar de garage geweest voor de schade aan de stoel, door de bloeding. Dat bleek zo ontzettend veel, dat er een gedeeltelijk nieuwe stoel in moet. Kosten: 600,-. Gelukkig dekt de autoverzekering het.

Deel Deze Pagina