@ Ankje wat een mooie foto van jou en Jonna. Lekker als ze een paar uurtjes langer slapen hè. Ik heb gelezen dat je aan het verbouwen bent en nog al wat tegenslag hebt gehad hopelijk is het nu snel klaar. @ Jada De ene keer bijna na elke voeding andere keer weer een dag niet. Maar dat zal wel overgaan. Super fijn als ze wat langer door slapen maar als ze dan weer eerder komen is dat weer even een tegenvaller maar dat wordt vanzelf weer langer. Hopen dat Julian je vannacht weer lekker laat slapen. @ Belle hopelijk dat je snel minder moe bent. Vergeet niet dat je lichaam nu flink aan het werk is meid met de borstvoeding en herstel . @ Chevenne Heb gelezen dat jij en je mannetje nog al wat mee hebt gemaakt hoop dat het nu allemaal voorbij is en dat jullie lekker kunnen gaan genieten. Wat een leuke foto van Elianne trouwens. @ Suzanne Ja ze kan goed slapen s'nachts overdag in ze wel veel wakker. Maar liever overdag dan s'nachts. Dat ze s'morgens om 6.00 uur komt is niet elke dag hoor meestal tussen 4.00 en 4.30 en dan gaat ze rond 23.00 - 23.30 naar haar bedje (dat probeer ik dan meestal). @ Hilli Schrijf het van je af. Hoop dat Sam snel van zijn pukkeltjes af is en weer goed in zijn velletje zit. Sterkte meid. @ Essie Moet je nog lang voor school? en alle tijd die je vrij bent lekker van Yordin genieten. De rest komt wel weer. @ hier Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest voor de na controle. Alles was goed en mag weer alles doen mits ik er geen last van heb.
@ chevenne welkom thuis.. @ hilli ja moeder instinkt is meestal wel de juiste toch?? @ fotoss leukk lief en skattiggg @ niesje welkom
@Jada: Ja idd, ik moest meteen aan jou denken toen de ha begon over kma Wat is het verschil tussen de ha en de pepti? Pepti is specifieker ofzo? @Mecha: Mijn moeder instinct twijfelt toch nog een beetje of hij niet gewoon veel honger heeft Maar we zien wel wat het doet met deze voeding. Mijn moeder belde net, ik heb vroeger blijkbaar ook sojamelk moeten drinken, dus wie weet heeft hij het wel van mij.
ankje: hij heeft er zelf gelukkig helemaal geen last van. Maar de bult is gewoon echt zichtbaar hoop dat het allemaal meevalt! Suzanne: met mijn vader gaat het gelukkig steeds beter. Hij kan weer veel meer en heeft minder pijn. Gebruikt wel nog medicijnen. Lief dat je er naar vraagt! Nieks: welkom hier! Chevenne: kan me helemaal voorstellen dat je heel emo bent! Het is ook niet niks wat er allemaal gebeurt is.. Goed dat je er werk van gaat maken! Dikke knuffel!! Ik zag weer mooie foto's voorbij komen! Dank je voor jullie lieve reacties omtrent de bult in de hals van Jens. Moet zeggen maak me echt druk zo'n klein kereltje met een bult in zijn hals. Wie weet wat het allemaal is..... Weet dat ik daar niet vanuit moet gaan maar toch maak ik me ontzettend druk. Wat zal ik blij zijn als we de uitslag hebben. Want dinsdag krijgt hij de echo maar de uitslag krijgen we via de huisarts dus kan nog langer duren.
@ Sjees, wat balen zeg, je kunt er niks aan doen en ook als je zelf gezond bent kan je kindje wat krijgen dus niet te rot over voelen. Ik ben er zelf bij Quinten niet zo bang voor dat hij mijn ra zou krijgen die kans is net zo groot als de kans dat een kindje van 2 gezonde ouders een chronische ziekte zou krijgen, dus erg klein, 1,3 % dus dat was een "gok" die ik wel wilde nemen. Wat zijn ze soms grappig he die kleintjes net of ze ons snappen. @ Nieks, Tuurlijk mag je mee kletsen altijd gezellgi extra dames. Ik zie dat je al druk kletst . Quinten heeft ook regelmatig de hik, zo 2 dagen niet en vandaag al 2x tja je doet er niks aan, gaat vanzelf weer weg. @ Marleentje, nog geen duidelijkheid dus, gatsie blijft nog even spannend dus. En logisch dat je wil weten wat het is. @ Lynd, haha, je snapt dat wij wel een leuke avond hebben gehad met twente die wint. Ach bremen kan nog voor de herkansing maar wij gaan weer voor twente, zorg wel dat Quinten wakker is dan winnen ze weer. @ Ise, goed zo gewoon doen wat goed voelt en dan komt het allemaal wel op zijn pootjes terecht. @ Jada, dat is even een mindere nacht, hoop voor je dat het vanacht weer beter is. @ Belle, wat fijn eindelijk bijna pijnvrij, dat zou ook tijd worden. @ Cheveen, eindelijk weer thuis en je hebt gelijk hoor dat je daar even je rust hebt gepakt, thuis sta je er ook alleen voor en dat is soms best zwaar. En wat een eng idee dat je misschien blijvende schade hebt, wat zou dat precies inhouden? Aah zie al dat je nog niet precies weet wat de consequenties zijn in de toekomst. En wat balen nog steeds gezeur op jeroen zijn werk, wat een eikels daar. Wat een schatje geweldig zeg. Het gaat echt goed bij jullie uhm, nu ook al gedoe met het cb, dat kan er ook nog wel bij. @ hilli, wat goed dat je toch naar de ha bent geweest, en gewoon lekker schrijven hier hoor. hoop dat het mee valt. @ hier, vandaag een drukke dag gehad zit dus nu met baby op schoot te typen dus sorry voor fouten. vanmorgen eerst heen zwemmen geweest, wat was dat leuk, quinten hield het ook goedd vol, en vond het erg leuk en ineteressant, zat ecgt met grote ogen rond te kijken. er was een groter meisje ongeveer 9 maand en die wilde telkens knuffelen met hem met een grote glimlach over zijn armpjes aaien echt schattig. er zat ook niet erg veel chloor in het water en het was lekker warm dus dat was helemaal goed, hij heeft zelfs al onder water door een gat gezwommen , zo kunstig om te zien. daarna naar mijn ouders geweest danique was daar ook dus lekker druk. kom ik thuis had een wasje aangezet is mijn wasmachine stuk dus mijn pa al gebeld of hij dit weekend even kan kijken of hij hem kan maken want die kan ik toch echt niet missen
Blaine, wat leuk dat jullie naar babyzwemmen zijn geweest, heb je foto's gemaakt? Nieks, fijn dat alles goed was tijdens de controle in het ZKH Hilli, bij de pepti zijn de eiwitten verkleind, dit is echt voor kindjes die KMA hebben. Hypo allergeen is alleen om eventuele kans op allergie kleiner te maken. Welke voeding gebruik jij nu?
Pfff...veel te lezen en te reageren! Hoop dat ik niemand oversla...... @ Sjees: fijn dat het nu zo lekker gaat met Aylani...kunnen jullie ook weer even bijkomen! @ Ankje: superfoto! Dat koppie van Jonna...goud waard! @Sanne: ik had een gehuurde Medela dubbele kolf, maar dat programma begon met een paar minuten toeschietreflex en ging dan automatisch over naar kolven. Je kon idd ook op een ander knopje meteen met kolven beginnen...Zit er geen gebruiksaanwijzing bij? @ Blaine: zo een huisdier 'weg' moeten doen is nooit leuk..... @ Nieks; welkom! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. @Marleentje: dus nog even spannend.....hopelijk weet je dinsdag meer! @Kwek: in principe kan je de melk in elke fles/container in de koelkast doen. Om in te vriezen zijn speciale zakjes en flesjes te koop (van Avent, Medela) maar je kan het ook in ijsblokzakjes en/of boterhamzakjes doen. @ Belle: fijn dat de pijn vandaag minder is! Vermoeidheid kan van de ingreep, de veranderingen en/of ijzertekort. Heb je staaltabletten (ferrofumaraat) gehad na je bevalling? Ik had voor 45 dagen gehad, maar kreeg zo;n last van mijn ontlasting dat ik gestopt ben met 4 weken. Nu nog steeds vrij moe, dus aan de Floradix gegaan. @ Chevenne: fijn dat je weer thuis bent en goed dat je nog even 'gebruik' hebt gemaakt van de diensten van het ziekenhuis! Mocht ook wel, na alle fouten die er zijn gemaakt.. Wel heftig hoor...dus misschien is er wel blijvende schade? Wat raar, dat het toch een andere arts was die de ingreep deed? Met het gesprek het e.e.a. navragen en idd een klacht indienen! O, Jeroen toch ook nu thuis? Zat er wel in, natuurlijk...het gaat hem ook niet in de koude kleren zitten en dan nog zo;n heisa op z'n werk! Gelukkig kan hij je nu helpen en kunnen jullie samen gaan genieten van een verlate kraamtijd met Elianne. Wat bv betreft, misschien tussendoor de ergste spanning eraf kolven/halen? Wat een leuke foto van Elianne!
@ Sjees: nee, kan begrijpen dat jij niet in maart al weer kan beginnen met werken! Eerst maar zorgen dat alles goed gaat met Aylani en daarvan genieten.... @Hilli: meis, doe niet zo gek...je mag toch altijd je verhaal hier kwijt? Niemand vindt volgens mij iemand zeuren...we hebben allemaal wel eens zorgen om ons kindje! Goed dat je even langs de HA bent geweest en dat er nu gekeken wordt wat het kan zijn. @ Essie: jaja, tegen anderen zeggen dat ze rustig aan moeten doen en zelf het hartstikke druk hebben! Als Yordin het zo goed doet, dan gaat het dus ook goed met hem en geef je hem genoeg aandacht, liefde en zorg! @ Blaine: leuk he, dat babyzwemmen! Zijn met de oudste ook bijna elke week geweest, tot de zomervakantie vorig jaar.....na de vakantie gingen ze ineens het babyzwemmen op een andere dag doen en dan moest ik werken!!!!:x Hier.....Gisteravond had Tessa de fles om 23.30 uur gehad en kwam toen pas om 6 uur! Goede nacht gehad dus, maar vervolgens lopen we de hele dag achter de feiten aan.. Schema vandaag dus 6.00-9.30-13.00-17.00-20.30 uur....Nu zitten we dus al aan 5 voedingen en ik weet zeker dat ze straks nog een keer komt! Ook had ze de laatste tijd veel last van krampjes en had hoogstens 1 poepluier in 2 dagen,....nu al 3x vandaag! Daarnaast op de nacontrole bij de gyn geweest. Alles gelukkig goed met het litteken (heb ook nergens last van), alleen nog wat gevoelloos rondom de navel. Verder nog even goed nagevraagd over die gescheurde baarmoeder bij de bevalling, maar dat bleek geen probleem (meer) te zijn. De wond van mijn eerste keizersnee was kennelijk niet goed geheeld. Nu was mijn baarmoeder zo opgerekt door de zwangerschap, dat het litteken flinterdun was geworden en ze zo op de vliezen keken. De gyn noemde het een 'venster' of 'window'. In elk geval had het problemen kunnen oplveren als ik weeen had gekregen, maar dat was gelukkig niet zo. Nu kan het absoluut geen kwaad meer, omdat de baarmoeder nu geen spanning meer heeft en de wond opnieuw gehecht is.
Even een vraagje? Ik krijg mijn profiel foto niet erbij en hoe kan ik een banner plaatsen? ben niet zo heel handig in die dingen @ Marleentje wachten duurt dan altijd lang hopen op een goede uitslag. @ Blaine Leuk!! babyzwemmen. Dat wil ik ook gaan doen met Lieke 24 februari krijgt ze haar 1e prikjes dus daarna kunnen we ook lekker gaan zwemmen. Ik heb het zelf gegeven ben namelijk zwemonderwijzeres (op moment heb ik ander werk van mijn hobby mijn werk gemaakt wil te zijner tijd wel weer naar het zwembad) en vond het super. @ Mamanama van flesvoeding weet ik niet zo veel maar 6 voedingen is toch voor een keer niet zo erg denk ik
lieve meiden, ik kom helaas afscheid nemen van dit topic.. ik vind het erg jammer, maar ik vind gewoon echt geen tijd om jullie bij te houden! Luna is een erg wakker meisje en dan heb ik ook nog onze kleine milan die zijn aandacht vraagt dus ik ben heel de dag in de weer, druk dus, maar wel erg leuk hoor! ik heb meerdere topics waar ik bij schrijf op zp en het gaat me gewoon niet meer lukken ze allemaal bij te houden. jullie zullen me niet gaan missen denk ik want zoveel schreef ik niet, maar ik vond het wel zo netjes om jullie wat te laten weten ipv zo weg te blijven. natuurlijk lees ik nog wel eens mee. ik wens jullie het allerbeste en heel veel geluk met jullie kindjes! liefs rebbel
Rebbel: volkomen begrijpelijk! Heel veel geluk met je twee kleintje en geniet vooral heel erg van elkaar. Kom je nog een keer vertellen hoe het is afgelopen met het gaatje in Luna's hartje? En ik ben blij dat het "eind goed al goed" is geworden... wat hebben we allemaal in spanning gezeten hè? Elke dag was er weer één, aftellend naar telkens weer een nieuwe mijlpaal. Zo fijn dat je nu kunt schrijven dat je zo'n wakkere dochter hebt dat je tijd tekort komt! Dikke zoen! En verder hou ik het even bij een ego-bericht. Ben zo moe! Maar dat kan ook wel eens heel goed door de nacht komen... (slik overigens geen staalpillen, is ook nooit ter sprake geweest eigenlijk, ik weet niet hoeveel bloed ik heb verloren tijdens de bevalling/keizersnede maar volgens mij normaal) Ik leg F altijd zo rond 22:00 uur in haar wieg bij ons op de slaapkamer en gisteren sliep ze weer meteen in. En toen was het iets van 02:00 uur, 6:00 uur en 07:30 uur.. Die laatste uurtjes nekken mij. Waarom ze er dan ineens zo weinig tijd tussen laat zitten komt denk ik omdat ze helemaal niet goed uit mijn borst drinkt. Als ik haar dan vervolgens de fles aanbied wil ze alleen maar slapen. Weg momentum. Dan wordt ze met een uur/anderhalf uur weer wakker. Weer aan de borst, kort gedronken, lijkt nog honger te hebben maar bij aanbieden van afgekolfde melk wil ze niet meer. Grrrrrrrrr.... verwarrend!!! Sojamelk: grappig, ben ik ook "groot" op geworden. Fenne lijkt nergens last van te hebben. Hoop dat dat zo blijft.
Heej meiden! Nieuw record! Jakob sliep van 23 tot 7 uur, in totaal 8 uur dus!! We zijn gisteren overgestapt op 5 voedingen per dag, uit de borst, en als niet voldoende dan bijvoeden. Dat ging goed. 's Avonds zorgen we dat hij zo in elk geval 150 krijgt, en dat werkt dus blijkbaar! Heerlijk, hoor! Ben nu ook niet terug gaan slapen, slaap vanmiddag nog wel een uurtje. Rebbel, vind het heel jammer dat je 'weggaat', maar snap het wel. Ik merk soms ook dat veel van de omstreeks de anderhalf uur op een dag die ik voor mezelf heb in het forum gaat zitten, moet daar soms ook even over nadenken. Mamanama, hoe is het gisteren nog met die flessen uitgepakt? Waarschijnlijk lukt vandaag dan wel weer met 5, toch? Wij zouden blij zijn met 3 poepluiers per dag Hij schijt nog steeds bijna alle luiers helemaal vol Kwek: wij vriezen de melk in in aventbekertjes, en na 24 uur (of wanneer ze helemaal hard zijn), doen we ze over in een boterhamzakje (sticker erop met datum en hoeveel ml.). Bij het ontdooien doen we ze, voordat we ze in de koelkast leggen, weer over in een bekertje. Blaine, wat rot dat je wasmachine kapot is!! Ik zou nu echt geen dag meer zonder kunnen, we wassen echt dagelijks, soms wel meerdere keren. Hoop dat hij snel gerepareerd kan worden! Leuk dat het babyzwemmen zo'n succes was! Marleentje, hoe is het met de bult? Is die er nog steeds? Chevenne, welkom thuis, alweer...! Goed dat je die extra dagen in het ziekenhuis hebt 'afgedwongen'. Wat rot dat Jeroen nu in de ziektewet zit! Hoop echt dat dat conflict op zijn (jullie..!) werk snel helemaal opgelost kan worden. Maar in principe was het duidelijk toch, dat hij wél recht had op zorgverlof? Essie, beetje uitgerust vannacht? Was het nog leuk met jullie bezoek gisteravond? Belle, Jakob drinkt ook niet altijd even veel, soms 'maar' 80, maar wij vullen het (voor onze eigen rust dus) aan met afgekolfde melk uit een flesje zodat we (zeer waarschijnlijk) aan het gewenste aantal voedingen komen. Als hij meer wil krijgt hij natuurlijk meer, maar het gaat eigenlijk goed zo, en het is veel rustiger omdat ik niet de hele dag hoef te voeden. Het probleem is dat ik hem vanwege mijn tepels bijna altijd maar aan één borst aanleg, dus we soms best veel moeten bijvoeden. Misschien kan ik dat nu gaan veranderen omdat ik nog maar 5 voedingen doe op een dag, waarvan 1 sowieso met afgekolfde melk. Ik zal ook proberen wat meer te kolven. Wij hebben natuurlijk wel het voordeel dat we precies weten hoeveel hij uit de borst drinkt omdat we wegen. Ik wilde vragen, is er touwens een reden dat je de naam van je dochter afkort hier op het forum? Ik twijfel er nu ook over of ik haar naam niet moet gebruiken omdat jij dat niet doet, misschien vanwege de 'googlebaarheid' ervan? Of misschien is het gewoon lekker snel zo voor je? Zeg het maar! De aanvraag voor het NLs paspoort van Jakob is onderweg! Gisteren eerst pasfoto's laten maken van Jakob, wat wonderwel gelukt is...! Jullie kennen die standaard voor pasfoto's (recht van voren, beide oren erop, ogen open natuurlijk etc. etc.), dat is een heel gedoe met een baby. Bovendien mag het er niet uitzien alsof hij ligt (doet hij natuulijk wel) en er mogen geen andere mensen/lichaamsdelen (bijv. van mij die hem vasthoudt) op de foto staan. Ging allemaal goed! Moest lachen om het aanvraagformulier: 'lengte van aanvrager'. 56 cm, maar over een jaar... Ook nog wat officiele documenten opgehaald en toen BV gaan geven bij familie, daar nog samen gegeten, was erg gezellig. Toen dus naar ambassade, wat tevens mijn oude werkgever is, dus was ook meer baby showen Erg leuk, hoor! Al met al lange rit, van 10.30 tot 17 uur onderweg met de kleine. Ging allemaal goed! Hubby bakt nu american pancakes voor ons ontbijt Jakob hebben we weer in bed gelegd, hij is een beetje aan het kreunen maar verder stil, even rust dus nog!
Chevenne,ik ben zo blij voor je dat je weer thuis bent en ik hoop echt dat je er geen blijvende schade van zult ondervinden,en je nu geen pijn meer zult hebben Suzanne,ik weet nog niet waarneer ik weer ga werken maar wil me eerst zelf wat beter voelen,ik ben namelijk bekaf en nog helemaal uit mijn doen van alles wat is gebeurd Hilli,ik hoop dat het met fysio goed zal gaan,maar of ze ook echt last zal krijgen van haar hypermobiele lijf zal in de toekomst moeten blijken,kun je helaas niets van zeggen. Jemig wat vervelend dat jij ook zo loopt te tobben met sam(sorry heb ik door alles niet helemaal meegekregen) ik hoop heel erg voor je dat het met deze voeding zal verbeteren want het is heel vervelend als ie zoveel huilt en niet lekker is,sterkte meis (en je zaagt helemaal niet!) Essie,loop jij jezelf niet voorbij????lijkt me erg lastig om nu alweer met dingen als school of werk bezig te moeten zijn,maar ik begrijp dat je er zo snel mogelijk af wilt zijn,heel veel succes. Welkom nieks!! Blaine,oh wat lijkt me dat zwemmen heerlijk!! Als we met ank weggaan aankomend weekend hebben we ook een zwembad op het park,en as dinsdag krijgt Aylani haar prikje(ik dacht eerst 2 weken later) dus dan kunnen we ook met haar gaan zwemmen,lijkt me zo ontzettend leuk! Rebbel,lieverd heel veel plezier en mooie tijden toegewenst met jullie kleintje,en misschien komen we elkaar toch nog wel eens ergens tegen op het forum,fijn dat je een berichtje achterliet. Lynd,hihiihih dat lijkt me zeker een gedoe zon foto maken van een baby,ook stom dat die regels voor een baby ook zo streng zijn hoor. Hier alles goed,lekker geslapen ga nu een eitje bakken en me mar eens douchen
Hallo allemaal, Elianne is weer een beetje haar ritme kwijt, want ze liet gister overdag 4 a 5 uur tussen de voedingen en 's nachts 3 uren. Kan beter andersom Op zich wel redelijk geslapen. Buik is nog gevoelig, maar met 8 pcm verdeeld over een dag, goed uit te houden. Heb ook nog diclofenac gekregen, voor het geval dat. Vanmorgen zijn we even boodschappen wezen doen. Was nog wel erg intensief, maar wilde er eventjes uit. Straks gaan we kijken voor een wipstoeltje en wrs een andere wasmachine. Deze is een B merk en al 7 jr oud. Hij heeft een kleine trommel en draait vrij lange programma's. Niet handig, juist nu je zoveel was hebt. We hebben al een machine op het oog.. @Sjees Fijn dat Aylani het ook weer beter doet. Jammer dat ook last heeft van hypermobiliteit. Ik kan me voorstellen dat je nog niet aan werken moet denken. Een poosje terug postte Ankje dat er bij jou ook mogelijk nog wat in de baarmoeder zit. Hoe is het daarmee? @Lynd Ik ben jaloers op die nachten van jou zeg. Sta je na zo'n nacht niet op knappen? Of kolf je een keertje 's nachts. Wat een gedoe met dat paspoort. Het werkt toch allemaal niet zo met die kleintjes? Het zijn geen robotjes. @Rebbel Heel veel geluk met je beide kindjes! @Mamanama Fijn dat je controle bij de gyn goed was. @Blaine Balen van je wasmachine. Er werd tussen neus en lippen door gemeld dat weer ingrijpen wel mogelijk schade kon aanrichten. Ze gaan weer die baarmoederwand schoonschrapen en dat kan mogelijk verklevingen in de baarmoeder veroorzaken, wat weer gevolgen voor menstruatie en vruchtbaarheid kan hebben. Als ik een normale menstruatie heb gehad, dan weten ze dat het baarmoederslijmvlies zich weer goed kan opbouwen.
Chevenne, over die mogelijke gevolgen van de operatie, maak je je daar zorgen over? Mijn borsten staan 's ochtends wel op knappen ja, of liever gezegd, het laatste uur moet ik er een nieuw zoogcompres in doen omdat de oude doorlekt. Wil niet kolven omdat ik bang ben dat er niet genoeg overblijft, maar ja, zo loopt de melk ook helemaal weg in de zoogcompressen natuurlijk (en T-shirt, en beddengoed..). Hoop dat mijn borsten zich daaraan aan gaan passen. Net even boodschappen gedaan bij de Lidl, ging snel, in een uurtje heen en terug. Nu even lekker lunch maken!
Aan de ene kant maak ik me daar wel zorgen over. Het is allemaal zo onzeker. Ze zeggen dat alles nu weg is, maar heb dat 2x eerder gehoord. Ze zeggen dat ik moet luisteren naar mijn gevoel, dus als het niet goed voelt, moet ik aan de bel trekken, omdat eerder mijn gevoel iedere keer gelijk heeft gehad. Zelfde over de gevolgen. Ze doen er wat luchtig over, maar de kans is er wel. Bij jou lekt de voeding dus weg, als Jakob er meer tijd tussen laat. Bij mij gebeurde dat van de week dus niet en had ik aan 1 kant alweer een harde plek, die na massage onder de douchen en drinken van Elianne weer weg was. Ik heb al een keer een borstontsteking gehad en wil dat niet nog een keer. Ik was wel benieuwd hoe andere borstvoedende moeders dat doen.
@Rebbel: jammer dat je wegggaat, maar wel begrijpelijk hoor......is toch erg druk met 2 kindjes, weet ik nu uit ervaring! Fijn dat het goed gaat met Luna en ik zou het idd ook fijn vinden om nog wel een keer te horen hoe het met haar hartje gaat... Geniet van je gezin! @Belle: naar he,die vermoeidheid? Misschien zit ze net in een sprongetje? Hopleijk gaat het snel beter! Ik had het volgens mij al getypt, maar misschien kan je Floradix (homeopatisch) gaan slikken tegen de vermoeidheid? @Lynd: lekker dat Jakob zo goed geslapen heeft! Voel je je meteen een ander mens he? Wij zijn gisteren helemaal niet uitgekomen met de flessen helaas....Tessa wilde de laatste fles om 20.30 uur al! Daarna kwam ze nog om 1 uur en we waren maar wakker gebleven en lagen dus pas om half 2 in bed Vanmorgen kwam ze om 6 uur weer en grote zus was wakker om 8.45 uur (gelukkig, want het is ook weleens 7 uur!). Vandaag lijkt het nog niet veel beter te gaan: nu 6 uur- 9.30 uur- 13 uur ?? HAHA, een paspoort aanvragen is echt grappig he? Bij mijn oudste toen ook.....zij was 5 maanden toen we een foto lieten maken, dus ze moest wel zitten op eht stoeltje en ik met pijn en moeite haar rechtop houden zonder dat ik te zien was (en 2 jaar geleden waren de eisen minder streng!). En dan die lengte e.d.....hoe lang is ze? Eh, vandaag 66cm, maar over 2 weken misschien wel 68??? En dan die foto die er 5 jaar!!! opzit! WIj hebben onze eigen paspoorten gisteren ook opnieuw aangevraagd. Wilde het voor Tessa ook meteen doen, maar wachten toch maar even...hebben het pas in juni nodig en nu is het zo;n heisa dussssss...... @ Chevenne: goed dat je even naar buiten bent geweest zeg....als je 8 pcm per dag nog moet slikken vanwege de pijn, vind ik het helemaal knap! @Butterfly: mooie meiden hoor! Hoe heet je oudste (of had je dat al eens verteld? sorry)