Lynd: klopt! Ik ben een beetje geschrokken van het feit dat ik zelf graag zo anoniem mogelijk wil blijven en ik wel de naam en geb.dat. van mijn dochter op deze site heb staan. Niet handig en nu ook niets meer aan te veranderen. Maar ik heb wel besloten nu haar niet meer met naam en toenaam te noemen. Hopelijk helpt dat nog iets Chevenne: respect voor jouw kracht en doorzettingtsvermogen!! Sjees: en die opmerking hoort ook bij jou! Zijn jullie nu aan het genieten van een weekendje weg of is dat pas volgende week? Mamanama: ik heb het idee dat ze net een sprongetje heeft gemaakt omdat ze ineens veel helderder uit haar ogen kijkt, tranen heeft bij het huilen, tegen haar boxspeeltjes slaat (en dan ook geluiden maakt) en lacht als je tegen haar praat. Volgens "Oei ik groei" hoort dat bij het sprongetje van week 4/5. Ze is alleen tot nu toe niet vervelend ofzo. Hopelijk blijft dat zo Hier: vandaag even lekker samen boodschappen gedaan. Lopen gaat eigenlijk best goed, maar ik ben nogal stom geweest. Ik heb namelijk de kinderwagenwieg met baby erin op het onderstel getild en toen voelde ik echt zo "tàk" in mijn buik en in de loop van de dag is het steeds meer pijn gaan doen. Hopelijk heb ik niet iets gesloopt (zou dat kunnen??) De pijn kan natuurlijk ook gewoon weer zijn verergert van het boodschappen doen... Voel mij wel stom hoor!
dank jullie wel meiden! @belle en mamanama: het gaatje in luna haar hartje??? ik denk dat jullie haar met iemand anders verwarren? ze heeft namelijk geen gaatje in haar hartje gelukkig!! @belle: ja ik vond het ook super hoe iedereen mee leefde tijdens mijn zwangerschap!
blaine, wat leuk babyzwemmen!! Leuk dat quinten er van genoten heeft. marleentje, hopelijk is het niks ernstigs. Rebbel, jammer dat je weggaat, maar begrijpelijk! Veel geluk en plezier verder! Lynd, goede nacht gehad dus! haha, stom he die standaard voor pasfoto's. en 56 cm.... Belle, ik gebruik eigenlijk ook nooit de namen hier.. Sjees en Chevenne, hopelijk gaat het goed met jullie en mag het nu zo blijven gaan! Belle en Mamanama, het gaatje zit bij mijn dochter..
@Hilli: je zeurt echt niet hoor!!! Heel verstandig dat je er naar laat kijken! Ik hoop dat de sojavoeding een uitkomst biedt. @Marleentje: gelukkig is je vader al een stuk beter, dat is wel een geruststelling. @Blaine: leuk joh, dat babyzwemmen! Grappig dat ie onder water heeft gezwommen. Ik wil ook gaan babyzwemmen met Laurens straks. @Mamanama: gelukkig is je baarmoeder nu geheeld en weet je wat er aan de hand was. Blijkbaar komt het toch vaker voor als de gyn er zon benaming voor heeft. @Butterfly: wat n knappe kindjes! @Belle: hopelijk is het gewoon een verrekking van een spiertje Ik hoop het voor je. @hier: Laurens is sinds twee dagen zijn ritme kwijt. Dan twee uur ertussen, dan zes, dan weer vier. Hij drinkt ook niet echt geweldig. Gisteren één keer 150 en de rest 90, 60, 100 of 110. Echt raar. Hij is verder vrij onrustig (kwartiertje slapen, jengelen, half uurtje slapen, jengelen). Hij heeft wel wat darmkrampjes maar hij jengelt ook nog ná het poepen. Ook heeft hij best veel pukkeltjes in zijn gezicht. Even afwachten maar. En nog even een ego-berichtje: ik schrijf sinds jaar en dag columns in de schoolkrant van de middelbare school waar ik werk. Zo nu en dan doe ik met mijn stukjes mee aan schrijfwedstrijden, ook pas geleden aan een schrijfwedstrijd van een uitgeverij. Nu is mijn werk uitgekozen om, samen met dat van anderen, te worden gepubliceerd in een bundel die ook écht bij de boekhandel komt te liggen!
Ik heb veel gelezen maar niet alles onthouden vandaag een beetje een rare dag hier. dus even uit mijn hoofd wat reacties. @ Chevenne, oei dat is nog even spannend afwachten dus hoop dat alles goed is gegaan daar binnen. @ Rebbel, misschien komen we je nog wel eens ergens tegen op het forum. Veel plezier met je kindjes. @ Foto's wat een leuke foto's zag ik voorbij komen. @ Hier, Quinten heeft niet echt zijn dag, telkens even slapen en dan huilt hij weer, ik snap er niks van normaal is hij zo rustig en vandaag is hij erg onrrustig. Vanochtend belde de meneer waar mijn papegaai misschien heen zou of hij vanmiddag even langs kon komen, ja hoor dat kan. Die kwam dus vanmiddag en heeft de gaai gelijk mee genomen, je snapt dat ik wel een paar traantjes moest laten hij is toch 11 jaar bij mij geweest. Hij gaat nu als het weer wat beter is bij in een grote volliere, zitten nu al 2 papegaaien in en hij wordt gesext en krijgt dan een vriendje of vriendinnetje en dan mogen ze samen bij in de voliiere, hij gaat het dus beter krijgen als hier en toch is het raar. Heb alle spulletjes mee gegeven en heb nu ineens een stille en lege plek in huis. Verder is mijn papa geweest voor de wasmachine en wat denk je doet hij het gewoon , even gereset en toen liep hij weer prima, erg wazig dus, hoop dat hij nog even blijft werken dus straks snel wassen. denk niet dat ik vandaag nog weer langs komen dus tot later
blaine: Ik lees hier weleens mee, maar hier word zoveel gekletst dat ik niet alles bij kan houden, dus misschien heb je het wel verteld, maar weet ik het niet meer.......... maar was benieuwd waarom je je papegaai na zo'n lange tijd hebt weggedaan.EN 11 jaar?Wist helemaal niet dat ze zo oud konden worden.
Hoi mama`s, Even weer een berichtje van mij. Het is hier zo druk met de kleine meid en zie bijna geen kans om hier te komen kijken of te kletsen. Ons meisje is er een met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing en aangezien we de gebruiksaanwijzing nog altijd niet gevonden hebben is het pittig. Mannetje heeft deze week even halve dagen gewerkt om me bij te staan met haar te troosten en verzorgen. Ze is veel wakker en huilt dan ook veel. In slaap komen is dus ook een grote ramp en is ze overstuur. Dinsdag moeten we naar de kinderarts en ga ik alle vragen stellen waar ik mee zit en hopelijk is ons meisje weer mooi aangekomen en is ze gezond. Ik doe even in het algemeen zeggen: knuffel voor de mama`s en kusjes voor de kleintjes. Groetjes
En daarmee ik dus ook....sorry! @ Belle: er kan niet echt wat kapot aan je wond, begreep ik van mijn gyn...daarvoor is allles goed genoeg gehecht. Wel kunnen je spieren een goede opdonder krijgen als je te veel doet! @Suzanne: het schijnt nog wel erg weinig voor te komen, maar dat de baarmoeder idd scheurt, komt nog minder voor. Mijn gyn had het iig nog niet meegemaakt..... @ Blaine: ja, dat zal wel even een moeilijk moment geweest zijn. Je weet gelukkig dat hij het nog beter gaat krijgen ergens anders...kan je 'm daar nog opzoeken of zou je dat niet willen? Tessa heeft ook al zo;n onrustige dag, de hele dag al lopen jengelen en bijna niet slapen en steeds maar eten...... Ben gewoon vanmiddag even alleen boodschappen gaan doen.....even 'rust' aan mijn hoofd (man was wel thuis hoor!) @ Butterfly: Esther is een trotse grote zus of niet? Gaat het goed tussen de meiden? Hoe oud is ze? Sorry voor mijn nieuwsgierigheid...ik heb ook 2 meiden namelijk!
@ Butterfly, De papegaai is nu ongeveer 16 jaar oud en kan tussen de 40 en 65 worden dus heeft nog een paar jaar te gaan. De reden dat hij nu toch weg gaat is dat ik zelf al een aantal jaren niet meer goed voor hem kan zorgen ivm mijn reuma. mijn man en hij zijn geen grote vriendjes, lees hij probeert hem altijd te bijten, en al met al krijgt hij gewoon te weinig aandacht en werd het in huis ook erg krap met 2 honden een papegaai en een baby. Quinten is ook constant verkouden en aangezien ik zelf erg allergisch was voor vogels als kind en ik nu via via een goed tehuis voor hem kon vinden met pijn in mijn hart de knoop door gehakt om hem een beter leven te gunnen en mezelf wat meer rust. @ Mamanama, we mogen hem gelukkig wel zo nu en dan opzoeken, hij is nu ook een plaats 15 km verderop, en ik mag gerust eens bellen en/of langs komen om bij hem te kijken en mocht er wat zijn dan zou hij bellen dus dat is wel prettig. Quinten slaapt eindelijk even nu dus van genieten Zo ben weer film kijken
@ Butterfly: wat een plaatjes zeg, die dochters van jou!! @ woops: is niet raar hoor dat je weinig tijd hebt. Ik heb vaak ook maar een paar minuutjes tussendoor. Die zou ik ook in andere dingen kunnen stoppen, dus het is een beetje passen en meten met je tijd. Hopelijk is je dochter goed aangekomen. @ rebbel: helemaal te begrijpen meid. Je gezinnetje komt op de eerste plaats he. Ik denk dat ik ook steeds minder tijd ga krijgen. Noa is steeds vaker en langer waker en ik merk dat ik soms al te weinig tijd voor de dagelijkse dingen heb. Zit soms pas om 11 uur te ontbijten. Helemaal als ik in april weer 22 uur/week ga werken wordt het druk. Veel succes met alles en geniet lekker van je gezinnetje!!! @ Hier: vandaag voor het eerst met Noa de stad in geweest, samen met mijn man. Was leuk, maar vermoeiend. We hadden nog een cadeaubon liggen, als kraamcadeau. Daar hebben we een maillootje (?) en een shirtje en vestje voor gekocht. Ok nog even bij de v&d binnen gelopen. Daar moet ik niet te vaak komen, anders koop ik de hele winkel leeg. Wat hebben ze daar leuke kleertjes tussen hangen zeg... Gisteren kwam Noa op 5 voedingen uit. Als laatste om 22:00 een flesje gegeven, waarvan ze 120 cc opheeft. Om 23:00 uur lag ze op bed en vanmorgen kwam ze om 5 uur, toen 08:30, 13:30 en 18:30 uur. Ze laat er dus lang tussen vandaag, dus weer 5 voedingen. Straks nog een flesje, hopelijk niet pas na 5 uur, want dan hoop ik al wel in bed te liggen. Maar ja, baby's wil is wet he Verder begint ze steeds meer te lachen, echt prachtig om te zien. Heerlijk dat ze zo steeds meer dingen gaat doen, voor we het weten lopen ze rond!!! Oja, weet iemand hoe lang het duurt voordat de hechtingen van een knip, die van binnen zitten, oplossen? Bij mij zijn er 2 wat naar de oppervlakte gekomen en zitten als een bult vlak onder mijn huid. Is wat opgezet er om heen. Ook voel ik er nog 1 van binnen zitten, in mijn vagina zelf zeg maar. Enig idee wanneer die weg gaan? Ik heb er ook best last van. Als het nog een paar dagen duurt ga ik ermee naar de dokter. Het wordt ook weer eens tijd voor wat 'qualitytijd' met mijn man, maar met die hechtingen durf ik dat nog niet. Nou, tot morgen maar weer denk ik...
Dankje voor jullie lieve reacties (heb ff globaal gelezen op 'Essie'). Ik heb komende week school en daarvoor allerlei zaken af te ronden en ook ma. een tentamen. Ach, het komt allemaal wel goed en zo niet, dan toch, maar later8)!! Maar goed, dus wel een druk weekend..... Ik hoop gauw weer meer hier te kunnen lezen en reageren. Met Yordin alles nog steeds top, hij is zooooo lief, schattig etc etc etc. En groeit als kool!!! Meiden die hem nodig hebben: dikke knuffel!!! Voor de rest hoop ik dat jullie ook lekker aan het genieten zijn van jullie wurm!! Tot snel!!
Bedankt voor jullie lieve en leuke reacties van de foto! Ik heb niet echt mee gelezen. We zijn erg druk bezig geweest met het behangen! Het ziet er zo gaaf uit. We zijn in onze slaapkamer begonnen. Morgen zal ik even foto's spammen. Voor de rest gaat het hier goed. Tot morgen! Slaap lekker allemaal!! Knuffff
Mamanama: dank je! Dan hoef ik mij daar dus geen zorgen om te maken... dacht echt dat ik iets heel stoms had gedaan. Sanne: jij geeft toch ook borstvoeding? En jouw dochter drinkt dus ook 120 ml enzo? Want de mijne drinkt dat namelijk bij lange na niet! Maar komt wel veel vaker voor een voeding... Ik zit denk ik wel op 10 voedingen per dag. De grote hoeveelheden zijn 80 ml. Als ik kolf -met een handkolf- krijg ik er ook maar 1x per dag 100/120 ml uit. Ik wil niet te lang doorkolven omdat ik bang ben dat ik dan mijn borsten teveel stimuleer, dus ik kolf tot mijn borsten soepel zijn. A.s. donderdag dan eindelijk de controle bij het CB. Ik ben ontzettend benieuwd of zij nou goed in gewicht is aangekomen. Blaine: sterkte met het verdriet dat je de papegaai weg moest doen! En elf jaar is ontzettend lang! Maar de redenen die jij beschrijft zijn meer dan legitiem te noemen. En zo te horen krijgt hij een goed huis. Butterfly: echt mooie meiden hoor! Zo lief om te zien zo samen! Mijn dochter heeft (nog) geen broers of zussen maar haar nicht is 3 jaar en nu al dol op haar (haar pop is ook naar mijn dochtertje vernoemd). Heel schattig om te zien hoe ze met haar omgaat. Onrustige baby/slapen gaan: wat ik gemerkt heb is dat hier onrust eigenlijk altijd inhoud dat F oververmoeid is. Misschien heb ik wel heel veel geluk met haar hoor, want ik vind haar behoorlijk duidelijk in wat zij nodig heeft. Als ze veel jengelt en trappelt dan moet ze eigenlijk gewoon naar bed (lees: haar wieg op onze slaapkamer). Ik hoop dat ze zo duidelijk blijft. Het lijkt mij zo moeilijk om een onrustige baby te hebben en niet meer een oplossing te kunnen bieden! Ankje: jij bent flink druk dit weekend dus! En dus ook niet dit weekend met Sjees op stap (dacht ik namelijk). Het ziet er trouwens wel allemaal heerlijk ruim uit op de foto's. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is. Essie: sterkte daar nog! Jezelf niet teveel voorbij lopen hoor!
ff snelle inbraak de hechtingen moeten met 6 weken zijn opgelost hoorde ik want ik wilde de mijne weg latne halen maar kon er maar 2 weg laten halen de rest moet vanzelf oplossen ik ga naar me bed dikke kussen
Even kort berichtje. Ben vandaag naar Amsterdam geweest de 9 maandenbeurs. Was erg gezellig. Lieke heeft alleen vanavond de hele avond gehuild misschien toch te veel geweest. Nu slaapt ze lekker. Morgen lees ik alles een terug. Liefs