Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    knuffff

2. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Even berichtje van hier.
    We zijn bij de kinderarts geweest.
    Ze weegt inmiddels 4840 en doet het dus goed.
    We hebben al onze vragen gestelt en ook onze problemen besproken.
    We doen het goed met de voedingen, ik houd nog elke keer bij wat ze krijgt en wat ze laat staan om het totaal aantal cc. per dag in de gaten te houden.
    Ik heb een draagdoek van een vriendin kunnen lenen, want de arts zei dat ons meisje waarschijnlijk de warmte van mama wil voelen om niet verdrietig te zijn.
    Ga dus de draagdoek uitproberen zodra ze zo verdrietig is en alleen maar huilt.
    Ik mag nu afkloppen want ze slaapt (ongelofelijk maar waar) al sinds de laaste fles van 1 uur in haar eigen bedje.
    De deurbel en gsm staan ook voortaan helemaal uit als ik alleen thuis ben zodat ik niet onverwachts bezoek of telefoon kan krijgen en me 100% op ons meisje kan storten.

Heb vanacht goed gepraat met m`n mannetje, hij denkt niet dat ik depresief ben maar heel heel erg onzeker ben.
    Met de kinderarts hebben we het ook besproken en ze zei me dat ik naar m`n moederhart moet luisteren en niet naar al dat goede advies van jan en alle man.
    Mannetje en ik hebben vandaag ook alle-2 heerlijk al onze gevoelens ge-uit en heerlijk zitten janken met ons meisje die in onze armen lag te slapen. :D

Ga nu dus ook aan mezelf werken.

Ik wil iedereen even een dikke knuffel geven en bedankt voor alles -XXX-

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Woops:
    Dat is ook het belangrijkste. Je moet naar je gevoel luisteren.
    Het moederschap zit in je!

Je kunt het best, niet zo onzeker zijn.

Je hebt je kleine meid op de wereld gebacht. Je kunt het ook opvoeden. :)

4. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @ Nienke welkom hier ik schrijf ook nog niet zo lang mee maar moet zeggen bevalt super.

@ Vloeien ja al 8 weken ben het wel beu. Heb al na controle gehad in het ziekenhuis en als het over een paar weken niet over is moet ik terug om het na te laten kijken.

@ Lynd buikliggen oefen ik ook en gaat best goed soms vergeet ik het ook een dag hoor. Gelukkig valt het mee met je mannetje beterschap voor hem.

@ hele dag met de kleine ook hier het zelfde gevoel. Alleen als ze slaapt doe ik wat thuis en ze slaapt s'middag en als ze dan wakker is rond 5 uur niet meer tot ze de laatste voeding heeft gehad rond 23.00.

@ Sjalotjuh een verbouwing kost altijd zo veel tijd. Maar als het klaar is kan je lekker genieten. 100% borstvoeding knap hoor dat probeer ik ook maar soms ben ik dan wel om het 1.5 a 2 uur aan het voeden. Soms haal ik dan wat uit de diepvries om het bij te geven. Mooie foto's.

@ Nienke Lieke leg ik s'middags altijd in bed tot ze wakker wordt dan slaapt ze meestal een uurtje of 3 a 4. en rond 22.30 - 23.00 uur de laatste voeding en dan gaat ze ook weer naar haar bedje de rest is ze beneden bij ons of in de box.

@ Tammetje lekker he shoppen als het uitverkoop is. Wij gaan maandag voor een weekje naar centerparcs heb er zoveel zin in.

@ Sjees wat fijn dat er een fysio komt kijken en eventueel kan doorverwijzen. aha zielig die prikjes. Sterkte met je man hoop dat het snel achter de rug is met zijn werk en leuk werk heeft.

@ Ankje fijn dat de aannemer is geweest en dat je geen schade hebt.

@ Marleentje he vervelend dat er niks uit is gekomen nu maar hopen dat de uitslag meevalt.

@ Woops goed dat je een gesprek hebt gehad.

@ Hier vannacht een goede nacht gehad 22.30 laatste voeding en ze kwam pas weer om 06.45 heerlijk geslapen. Morgen krijgt ze haar eerste prikjes zie er zo tegen op hoop dat het meevalt.

Zo ga haar maar eens wakker maken slaapt al vanaf 13.30

5. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Tammetje81, wij zijn vanmiddag bij het cb geweest. We mogen nu naar 6 x 130 gaan, aangezien ze dronk alsof haar leven ervan afhing, we hadden 6 a 7 keer 120/4 en ’s nachts niet langer als drie uur sliep en dan alweer honger had. Dus we gaan het wel afwachten of het helpt. Slaapt de kleine man dan wel door of komt hij om de paar uur.

Sjees, vreemd. Heeft ze daar wel vaker last van?

Woops, heel veel sterkte, je kan het. Hoop dat de draagdoek uitkomst biedt en dat de kleine meid inderdaad jou warmte nodig heeft. Groot gelijk dat je de bel en je gsm uitzet zodat je niet gestoord kan worden.

6. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Hoihoi,

Al even nix geschreven, dus ik loop wat achter met reacties.
    Zal eerst even deze doen t/m gisteren, de rest komt later nog, want Noa begint honger te krijgen:

@ Belle: Noa drinkt niet altijd zo veel hoor. Ze heeft pas een paar x een flesje gehad en hier zaten ook keren bij dat ze maar 60 of 80 cc dronk ’s avonds.

@ Gina en Tammetje: Welkom dames

@ Nieks: ik heb Noa in het begin een paar keer ’s middags op bed gelegd en dat ging redelijk. Wel hadden ze van het CB gezegd dat je een vast ritme aan moet houden en dat je ze dus of op bed of in de box moet leggen en niet de ene keer dit en de andere keer dat. Omdat ik ’s middags ook vaak boodschappen doe met haar ben ik dus gestopt met het naar bed brengen. Anders werkt het volgens mij niet. Hoe doen jullie dat?

@ Suzanne en anderen: hier een lichte voorkeur naar links. Ik leg haar vaak neer met haar hoofd naar rechts, maar sinds een paar dagen draait ze zelf haar hoofd zo goed om dat ze soms wakker wordt en haar hoofd toch naar links ligt.
    Bij het CB gaven het advies om evt. een kinderfysio te laten komen, voor tips e.d. We kijken het nog even aan en dan zien we wel. Het gaat nog best goed volgens mij zo/

@ Ise: rot zeg dat het niet lekker gaat met je vriend. Ik ken de stress, wij hebben dat 4 jaar terug gehad en toen was er niet eens sprake van een baby. Gelukkig dat jullie nog geen ander huis gekocht hebben trouwens. Wij hadden destijds ook bijna een jaar dubbele lasten, dat maakt het alleen maar erger. Hopelijk snel beter nieuws.

@ Buikliggen: hier geen succes. Ik draai haar regelamtig op haar buik in de box of het speelkleed of met afdrogen na het bad. Soms gaat het even goed (zoals bij het CB), maar vaak is het brullen geblazen.

@ Hilli: bekend verhaal over de velletjes pulken. Ik moet me ook inhouden. Bij mezelf lukt dat nooit, maar voor haar doe ik mijn best…
    Ook hier een kwijlende baby hoor. Ze zit vaak helemaal onder, omdat ze haar handen in haar mond houdt en dan langs haar wangen gaat. Of ze blaast er belletjes mee… ook leuk.

@ Blaine: balen dat je man afgewezen is. Heeft ie nog andere sollicitaties lopen?

@ Hier: even de vraag hoe het bij jullie gaat als je de kleine ’s avonds wakker maakt voor de laatste voeding?
    Hier drinkt ze vaak rond 19 uur de 5e voeding en valt dan tegen half 9 in slaap. Vervolgens krijg ik haar vaak niet wakker. Gisteren met heel veel pijn en moeite 80 cc weg gekregen om 23:30 uur, waarna ze dus pas om 00:30 uur in bed lag en om 5 uur weer wakker. Het ging een paar dagen echt beter en weet niet wat nu het verschil is. Ze lijkt echt in coma te liggen. Als ik haar door laat slapen moet ik er ’s nachts 2 keer uit en dat zie ik ook niet zitten. Iemand tips?

Verder heb ik via marktplaats een Graco swing (nog wat) gekocht. Ga hem vandaag of morgen ophalen. Ben benieuwd of ze het wat vindt.

Nou, de rest volgt nog wel. Ga even verder.

7. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Gewoon Sanne, als ze s'morgens komt ga ik haar eerst wassen en andere kleren aan doen dan lekker voeden op bed dan kleed ik mezelf aan en ga naar beneden hondjes uitlaten en zelf eten dan lekker wat spelen s'middags na de voeding tussen 12 en 1 naar bed tot ze wakker wordt en weer beneden tot de laatste voeding van 22.30 - 23.00 en dan weer naar bed. Dit probeer ik elke dag zo hetzelfde te doen soms gaat het niet en ben ik s'middags ook weg. maar probeer mee er echt aan te houden.

Liefs

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

@sjalotje veel succes hihii

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ff kort berichtje. Hebben geen internet vanwege kapotte modem. Upc monteur komt morgen langs. Alles gaat hier zn gangetje. Nog wel redelijk wat napijn. Elianne is vandaag bij de manueel geweest en ze blijkt wel problemen met dr nekje te hebben bouwt veel spanning op in dr lijfje. Ze is nu behandeld en moet volgende week weer. Kom als dr boel weer werkt wel weer uitgebreider langs.

10. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Sjees: Ik hoop echt voor jullie dat alles snel weer in de plooi valt hoor. Dat jullie eindelijk van alles kunnen gaan genieten.

@AnneMica: Waarop slaapt Joris op zijn buik? Voor een bepaalde reden? Anders kan je hem ook eens op zijn zij leggen? Je hebt van die speciale dingen waardoor hij niet op zijn buikje kan draaien. Kost ook helemaal niet veel.

@Lynd: Hier moest Sam tijdens de één maandcontrole echt laten zien dat hij zijn hoofdje van de ene kant naar de andere kon draaien. Het lukt toen bij hem. Hij kan zijn hoofd ook al vrij hoog heffen. Ik leg hem na zijn flesje elke keer op mijn buik. Dan zak ik speciaal verder onderuit zodat Sam kan oefenen. Ook als ik hem draag zet ik hem recht en probeer ik zijn hoofdje zo weinig mogelijk te ondersteunen. Zo moet hij zijn spieren wel gebruiken. Ik weet eigenlijk niet zo goed of ze dat allemaal al moeten kunnen.Wanneer moet je weer op controle? Anders goed blijven oefenen als hij goed gezind is hé.
    Seg en van je man. Ik zou ook wel boos zijn hoor, mss is het wel serieus! Gelukkig zit jij er nu achter om een afspraak te regelen.
    Gelukkig is het niets erg!

@Tammetje: Ik onthoud ook niet alles hoor :D Ik open altijd kladblok en typ daar alles in wat ik wil posten :)
    Sam die interesseert zich ook nog in niets hoor. Zijn mobiel dat gaat wel, maar ook maar voor eventjes. Na 10 minuten ofzo is hij dat ook beu ...

@Kwek: Wat vermoeiend dat je meisje zoveel komt 's nachts! Ik vind één keer al genoeg :)
    Hier in de gemeente is de premie €75 euro. Ook gek dat dit verschilt. Maar ik heb de premie nog steeds niet gekregen. De papieren ervoor heb ik zo'n dikke drie weken geleden al ingevuld en binnengebracht ...

@Nienke: Hoelang doet ze over haar flesje? Mss duurt het niet lang genoeg en behoudt ze zo haar zuigbehoefte. Je kan dan eventueel haar pap indikken, zodat ze trager moet drinken.

@Sjalotjuh: Mooie foto. Trotse zus seg! Jullie ook al in de verbouwingen, nog veel werk?

@Sanne: Kan je niet op één of andere manier de voedingen rekken zodat die vijfde voeding later valt? Rond 21 uur ofzo? Dan kan je ze mss gewoon door laten slapen.

@Chevenne: Hopelijk kan ze snel geholpen worden!

Pfff sinds Sam die sojavoeding krijgt, drinkt hij weer minder. Hij laat echt veel staan, waardoor hij ongeveer 150cc binnenkrijgt. Met de gewone Nutilon dronk hij zijn volledige fles van 180+6 vaak leeg, das 200cc. Hierdoor zitten we weer aan 6 flessen en komt hij dus weer 's nachts. Vannacht 3 uur ... doet wel pijn hoor als je al een tijdje 05.30 gewoon bent :( Die Sojavoeding heeft een hele vieze smaak, en ruikt ook absoluut niet lekker. Zou het daarom zijn dat hij zoveel laat staan?
    Ik merk eigenlijk niet veel verschil in zijn gedrag, hij is nog steeds een hele tijd voor zijn voeding onrustig, behalve als hij slaapt. Ik blijf erbij dat hij honger heeft :) Als de doos soja op is, ga ik weer de gewone Nutrilon proberen. Eens kijken wat dat geeft. Op zich is het veranderen van voeding niet zo goed, ik weet het, maar ik denk niet dat dit de perfecte voeding is voor Sam.

11. woops

woops Niet meer actief

Ons meisje krijgt Nutrilon Forte (= voor hongerige baby`s)

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Lynd: oei, wat vervelend dat je man zoveel pijn heeft en zich zo'n zorgen maakt! ZIjn jullie nog langs de dokter geweest? O wacht, lees dat hij bij de uroloog is geweest....ewen prostaatsteen? Nog nooit van gehoord! Maar wel fijn dat het uit zichzelf over gaat...
    Fijn dat alles goed wat bij de gyn.
    Wat betreft buikligging, een baby van 1 maand hoeft echt nog niet zijn/haar hoofd te kunnen draaien, hoor! Je meot wel oefenen, juist als hij het niet zo leuk vindt...
    Maar ik vergeet het ook regelmatig hoor.....zal binnenkort eens de babygym pakken en haar daarop leggen.

@ Tammetje: ja, veel om op te reageren he? Ik open dan een nieuwe Word-pagina en typ daar alle antwoorden...even knippen en plakken en klaar!
    Je bent echt geen slechte moeder! Yordi is ook nog wel erg klein om echt mee te spelen....dat komt heus wel en tot die tijd, gewoon lekker genieten van dat kleine...

@Kwek: vervelend dat E. zo onrustig is...zou een sprongetje kunnen zijn? Dan zijn ze erg onrustig, drinken vaker en minder ....

@Nienke: welkom en gefeliciteerd met je dochter!

@ Sjalotjuh: welkom terug...fijn dat het zo goed gaat met jullie!

@Sjees: fijn dat je met Aylani even langs de fysio kan...hopelijk kunnen ze snel wat doen voor haar! En wat raar dat Alain langs twee dingen moet voor zijn werk en dan allebei een stuk buiten de stad?
    Naar he, die prikjes? Het is voor een goed doel, maar o zo zielig...

@Ankje: gelukkig hebben ze vandaag gedaan wat moest gebeuren en lekt het niet meer. Zal duimen dat de kozijnen er morgen in gaan!

@Marleentje: jammer dat de arts niet wist wat het was! Hopelijk wijst een punctie dan meer uit...wanneer is die dan?

@Woops: fijn dat alles goed was op het CB en dat Mykeda nu lekker slaapt. Goed plan om eens even goed met elkaar te praten en je lekker op Mykeda te focussen!

@Nieks: succes met de prikjes morgen!

@Gewoon Sanne: ja, die voorkeurshouding herken ik wel.Ik leg ook haar hoofd de andere kant op en dan draait ze 'm gewoon terug....zucht...
    Hier wil het Cb juist niks weten van osteopaat o.i.d.?? Ga het toch weer aankaarten.
    En ook die veodingstijden zijn herkenbaar! Hier de fles vaak rond etenstijd (18/19 uur) en dan maken we haar maar wakker rond 22.30 uur/23.00 uur en dan heeft ze heeeeeeel veel moeite om wakker te worden en drinkt ze de fles pas om 24 uur......Maar anders komt ze idd twee keer......

@Chevenne: wel fijn om even van je te horen dat het goed gaat! Hopelijk kan de fysio Elianne helpen....

Hier eigenlijk weinig nieuws...nog steeds aan het goochelen met de voeding (zowel hoeveelheid als tijden)......

13. woops

woops Niet meer actief

Ja de tijden is hier ook een rommeltje.
    De aantal cc. per dag is een mooie vuistregel voor.
    Zo is het me bij het buro uitgelegt.
    Je mag 150cc en 180cc per kilo van je baby geven per dag.
    Dus even een voorbeeld met ons meisje:
    Die weegt 4840 gr.
    4,8 x 150cc = 720 cc per dag
    4,8 x 180cc = 864 cc per dag.
    Als je daar een beetje rond die cc. per dag zit zit je goed.
    Je kan dan dus ook nog bijv. 720cc delen door 6 voedingen en dan zou ze gemiddeld 120cc. per voeding krijgen.
    Deel je het door 5 voedingen wordt het al +/- 140cc. per voeding.
    Snap je wat ik bedoel.
    Ik heb soms dagen van 9 voedingen dan 8 dan ineens 6 maar ik houd dus gewoon het aantal van de dag aan en reken soms tussendoor hoe het ervoor staan.

Maar ik schrijf dus elke voeding op en wat ze ook laat staan.

Misschien heb je er wat aan. :)

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hoi meiden, onmogelijk om alles goed terug te lezen helaas....doe ik anders altijd....hopelijk ben ik snel weer van de partij. Het gesprek vandaag ging goed, dus het project ook in de knip. Nu nog 3 opdrachten maken en oja, ik ben al begonnen met afstuderen. Voor school hoop ik dan gewoon in juni klaar te zijn, net als de rest. Wat werk betreft (ik doe de opleiding duaal, dus ben in dienst van de werkgever) moet ik officieel tot feb 2011 doorwerken om aan de vereiste werkuren te komen. Dit ook omdat ik 3 dagen ga werken ipv fulltime.

Ik heb wat dingen opgevangen van de afgelopen dagen:

Nieuwe meiden welkom hier:)!

Blaine ik hoop dat je man gauw een leuke baan vindt;)!

Hilli Yordin zevert ook:D. Mooi dat die pukkeltjes van Sam weg zijn!

Mecha mooie foto:)!

Ankje wat een gezeik met die verbouwing:(. Succes....

Vraagje: Yordin ligt in bed in een omslagdoek en onder een dekentje (in overtrek). We hebben sinds een paar weken opgerolde handdoeken aan de zijkanten liggen omdat ie omhoog tijgert (en dus uit die doek...). Maar nu pakt ie die handdoeken en ben ik bang dat ie alsnog met z'n hoofd tegen die spijlen aangaat. Hoe ligt jullie kind in bed???? En hebben jullie van die stootkussens voor de spijlen, of een inbakerzak??

15. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Zo dan, hihi er schrijven zoveel meiden hier en ik moet nog ff wennen aan de namen, dus sorry als ik iets vergeet>!!!

@Lynd, fijn dat alles goed was bij de gyn! Hoofd draaien moeten ze met 2 of 3 maanden pas echt te kunnen. dan moeten ze dr hoofd op dr buik ook 45 graden moeten kunnen optillen. Oefenen is dus wel handig.. sommige kindjes zijn sneller als anderen maar meestal halen ze dat wel in hoor.

@Tammetje, dat gevoel had ik bij Noah ook, maar ze kunnen nog zo weinig. ff kroelen op schoot na een fles en lekker tegen m aanklletsen is al genoeg bij zo'n kleintje hoor. het spelen komt later pas. niet schuldig over voelen, gewoon genieten van het feit dat ze nu nog niet heel erg vermaakt hoeven te worden ;)

@Sjees, ahhh zielig he die prikjes.. gelukkig is het voor een goed doel.

@Woops, het is ook goed om naar e eigen gevoel te luisteren, die zegt vaak toch het beste. EN vertrouw erop dat jij echt wel het beste voor je kindje kan zorgen. Wel lekker dat jij en je man samen hebben kunnen praten!!

@Hilli, Lucas kwijlt ook al hoop, natte plekken zijn hier ook niet vreemd, heb zelf het idee dat het door de speen komt, heeft jouw kindje ook speentje?

@Essie, jeetje knap dat je aan het studeren bent met een kleine erbij! heb je geen last van concentratieproblemen?

@mecha, mooie foto hoor.. je kleintje is een mooi poppetje!!

@Essie, Noah was echt een kruiper in bed en heb er nooit iets tegen gedaan eigenlijk. Het kan niet zoveel kwaad hoor, maar als je het niet fijn vind kun je miss van die stootkussens halen idd.

Hier, Lucas was erg vroeg wakker vanochtend, half 6, wel kunnen rekken gelukkig tot half 7 met eten geven en nu ligt ie lekker te slapen. Ik leg hem meestal in zn bed te slapen behalve als ik weet dat we weggaan dan ff beneden tot ik m in de wagenbak leg. Ik moet ook rekening houden met het slaapje van Noah, die slaapt smiddags meestal nog, dus vandaar. Vandaag gaan we ff over de markt wandelen, kijken voor wat leuke kleren want ben weer op gewicht, en dan lekker niks vnmiddag. Hoop dat het weer beetje meezit. Zaterdag gaan de kinderen bij mijn ouders logeren, die wonen lekker i de straat, en wj gaan met vrienden uit eten en wat drinken.

16. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Dag allemaal! Ben alweer even niet geweest dus het wordt wat lastig om op iedereen te reageren. Sorry, maar ik doe mijn best!

Lynd: hoe is het met de "productie"? Heb je nog steeds het idee dat het terugloopt? Ik lees van de prostaatsteen van je man, wat lastig lijkt mij dat (en pijnlijk vooral). Hopelijk is die snel verdwenen!

Blaine: ik geloof dat jouw man helaas nog geen nieuwe baan heeft gevonden? Wat een onzekerheid op die manier. Heeft hij nou een gesprek eerdaags in Amsterdam?? En wat leuk dat jullie gaan babyzwemmen! Het zwembad waar ik heen wil heeft dat alleen op de donderdagochtend en dan werk ik straks...:(

Ankje: wat een gedoe met die verbouwing! Ongelofelijk. Ik benijd je niet hoor. Ik kan mij voorstellen dat Jonna daardoor ook zo moeilijk haar rust kan vinden. En jij ook! Ben jij al voor je gevoel helemaal hersteld van de bevalling?

Woops: die onzekerheid had ik vooral de eerste weken na de bevalling. Tranen met tuiten gehuild. Ik dacht ook dat ik hard op weg was depressief te worden. Ik voelde mij ook zo somber! Gelukkig is dat helemaal opgeklaard. Ik weet zeker dat als je wat meer vertrouwen krijgt in jouw eigen intuïtie je je steeds zekerder zal voelen. Jouw dochter wordt op handen gedragen, wat wil ze nog meer?

Mecha: weer een mooie foto van jullie samen! En wat groeit ze goed zeg!

Gina: wat heerlijk dat jouw kinderen zaterdag uit logeren gaan! Even lekker wat tijd voor elkaar!

Essie: heel knap hoor, dat je nu alweer met je studie bezig bent. Dat je je hoofd erbij kunt houden! Ik ben nog steeds zo vergeetachtig als het maar kan... Ik kan je helaas niet helpen met de vraag over Yordin omdat mijn baby in een mand slaapt. Ze slaapt wel in een bakerzakje en kruipt daardoor niet naar boven.

Hilli: klinkt ook niet lekker, die sojamelk. Is het een test om te kijken of het wat voor Sam doet? Wel heel fijn dat de pukkeltjes weggaan. Is het eigenlijk een bekende bijwerking van Zantac, dat het daar eventueel van zou kunnen komen?

Hier: alles okay hier eigenlijk. Experiment met wakker maken later op de avond voor nog een voeding is jammerlijk mislukt. Twee avonden gedaan, ene keer moedermelk en de andere keer kunstvoeding gegeven maar beide nachten kwam ze gewoon 2-3 uur later weer... zelfs gisternacht op een gegeven moment bijna elk uur (!!). Vannacht dus maar weer gewoon gedaan. Om 22:00 uur in bed gestopt (krijgt ze altijd naar behoefte nog wat uit de borst). Ze heeft nog een tijdje geluiden gemaakt en om 03:30 uur kwam ze pas weer!! Heerlijk. En toen om 06:00 uur. Beter dus:)

Als ik lees over hoofddraaien dan heb ik volgens mij een hele "voorlijke" dochter:p Zij kan dat namelijk al een tijdje. Echt al sinds dat ze 2 weken oud is ofzo. Ik legde haar namelijk op haar buik te slapen in de box in het begin en daar draaide tilde ze haar hoofdje op om te draaien naar de andere kant. Inmiddels kan ze hem ook al goed hooghouden. Morgen examen bij het CB...:)

17. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Jakob heeft 8,5 uur geslapen vannacht! Erin om 22.00, sliep om 22.30, en kwam vanochtend weer na zevenen, maar ook alleen omdat ik hem uit bed haalde (hij was al wel wakker, maar nog rustig) omdat mijn borsten op knappen stonden. Heerlijk, zeg! Ik had vandaag op de planning staan om aan mijn artikel te gaan schrijven, en daarvoor is een goede nachtrust wel een voorwaarde. :)

Gewoon Sanne: de voorkeurshouding van Jakob is ook links, maar (helaas/niet helaas) kan hij al vanaf het begin zijn hoofd omdraaien als hij op zijn rug ligt, dus op zijn ene kant leggen is er niet bij. We proberen het met speeltjes etc., maar hij ligt toch zoals hij wil liggen, laat zich niet van de wijs brengen. Hij kijkt vaak genoeg ook naar rechts, dus maak me geen zorgen.
    Bij ons gaat de laatste voeding anders. Jakob slaapt hier overdag bijna niet, afentoe een hazenslaapje, dus hij is ’s avonds wakker. Op een gegeven moment wordt hij jengelig en leg ik hem aan. Misschien kan je proberen op zo’n ritme over te stappen dat hij niet om 19, maar kort voor half negen een voeding krijgt (voordat hij dus in slaap valt). Dan houdt hij het misschien langer vol. Als hij echt diep in slaap is (je noemt het ‘coma’, ik ken het) dan zou ik hem toch laten slapen, hoe rot dat ook voor je is. Het kan met een par dagen veranderen, alles gaat zo snel nu!

Chevenne, balen dat jullie geen internet hebben!

Buikligging: gisteren toch 3x op zijn buik gelegd, als hij het wil draait hij zijn hoofd wel, maar meestal is het krijsen en ‘stuitert’ hij dus op zijn gezicht. (Mamanama: volgens de planning van de kinderarts/wijkverpleegkundige zou hij dat wel al moeten kunnen…) Hij draait zijn gezicht ook wel opzij, hoor, maar het lijkt wel alsof hij er heel moe van wordt (dat zal ook wel) maar het vertikt zijn hoofd neer te leggen. TENZIJ hij een speen inheeft, dan gaat hij lekker rustig op de zijkant van zijn gezicht liggen. Heel vreemd. Volgende week komt de wijkverpleegkundige wel, ik zal het eens met haar oefenen. Ik leg hem op de bank en ga dan op zijn ooghoogte voor de bank zitten, maar hij vindt er echt niks aan.

Essie, wat fijn dat e.e.a. vlot met school. Goed van je dat je dat kan onder deze omstandigheden! Jakob ligt in een slaapzakje onder een lakentje en dekentje. Hij beweegt wel wat naar boven, maar niet veel. Hij slaapt ook goed door en huilt niet, dus denk ook niet dat hij het koud heeft (nekje is ook altijd goed warm). Zulke spijlenbekleding wordt afgeraden ivm wiegendood (neusje ertegenaan, niet kunnen ademen). Als kindjes zijn ingebakerd (of een slaapzak aan heeft) kan hij zijn benen minder bewegen, dus tijgert hij waarschijnlijk ook minder? In elk geval het proberen waard.

Ha Belle, daar was je, miste je al :)
    BV-productie is ’s ochtends OK, maar later op de dag onvoldoende. Ritme is:
    1e voeding: rechts, aanvullen met links; (meestal 50-50, rechts komt niet zoveel).
    2e voeding alleen links, rechts kolven.
    3e voeding flesje afgekolfde melk (dat zal binnenkort fv moeten worden), links kolven.
    4e voeding rechts, aanvullen met flesje
    5e voeding links, aanvullen met flesje, rechts kolven.
    Tot nu toe heeft hij dus nog geen FV gehad, maar omdat mijn kolfproductie veel minder is dan wat hij bijgevoed krijgt uit de fles, is dat een aflopende zaak. Na ja, meer kan ik ook niet doen (vaker twee borsten geven geen optie vanwege tepels).
    Hoe gaat dat bij jou overdag? Hoeveel BV geef je nog? Zie dat het nachtritme omzetten geen succes was. Ach, dat komt wel :)

Ik ben er vast een beetje laat mee, maar heb van de week pas uitgevonden dat een fontanel niet de scheidingslijn is tussen twee schedelplaten (dat dacht ik), maar echt gaatjes in zijn hoofd. Gaf hem kusjes en voelde opeens een grote zachte plek. Even op internet gekeken. Hoewel er staat dat die ‘zachte plek’ echt niet zo zacht is en dat er een stug vlies overheen zit dat heel moeilijk te penetreren is, ben ik sindsdien toch een beetje bang om zijn hoofd aan te raken (bijv. bij aankleden). Die kleine fontanel achter zou met 2-3 maanden dicht moeten groeien, maar die voor pas met 2 jaar (!). Vinden jullie dat niet eng?

Nou goed, ik ga maar eens aan mijn artikel schrijven, dat wordt volgens mij nog weken werk, maar je moet ergens beginnen. Ben benieuwd :D

18. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Even een kort berichtje.
    Vandaag weinig tijd. Dadelijk eerst naar CB voor haar prikjes vind het erg spannend en hoop dat ze er weinig last van heeft. En mijn tantes komen vanmiddag mijn zusje trouwt 14 mei dus we moeten we wat ideeën op gaan doen om het huis te versieren en een leuke krant te maken. Hoop vanavond nog even langs te komen en op iedereen te reageren.
    Liefs

19. Mecha

Mecha Niet meer actief

goede morgen

bedankt meiden.. ff moeilijk typen jazzley ligt in me armer te mekkeren hihi

20. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ons meisje is ziekjes.:(
    Diaree, niet goed drinken en heel erg hangerig en jammeren.
    Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis voor controle.

Groetjes

Deel Deze Pagina