Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Haaa, vandaag goed kunnen werken aan artikel (Suzanne, ik heb in NL een jaar lang literatuuronderzoek gedaan aan de universiteit, dat wil ik nu uitwerken in een wetenschappelijk artikel. Echt m-e-g-a veel werk, helaas! Zelfs als ik elke dag zo'n goede dag heb duurt het nog 2 maanden, vrees ik). Ik heb uren kunnen schrijven (na ja, de eerste anderhalf uur eerder recapituleren, is al anderhalf jaar geleden dat ik er voor het laatst naar heb gekeken), tussendoor gevoed. Ik was natuurlijk goed uitgeslapen en Jakob was erg rustig vandaag. Voel me ook helemaal happy, ben zo blij dat ik niet de hele dag alleen maar 'rondhang' in huis, en voel me blijer dan normaal elke keer als ik Jakob oppak om te troosten of spelen. Hubby was er natuurlijk ook (aan zijn scriptie aan het schrijven) dus we 'deelden' wel de 'huiltjes', is natuurlijk wel relaxter.
    Had niet gedacht dat het zo goed zou gaan (en heb ook niet de illusie dat het elke dag zo zal gaan). Fijn, hoor! :)

Jada, lekker hoor, ook records bij jou! Dat begint al op een heel goede nacht te lijken! :)

Ankje, als je meisje zo lekker groot is kan ze echt wel wat hebben, hoor, ik zou me niet zoveel zorgen maken over dat je afgelopen maand minder hebt gegeven dan blijkt dat zou 'moeten'. Als ze honger had gehad en zich niet goed zou hebben gevoeld, dan had ze je dat met haar stembanden écht wel laten weten, hoor!! ;) No worries! Vanaf nu dan gewoon anders, toch? Wel rot dat je nog steeds last hebt van je bekken! :(
    Ik dacht dat ik gelezen had dat je voeding maar 1 uur mag bewaren, maar misschien heb ik dat ook mis (ik ben er ook niet zo mee bezig, ik heb tot nu toe immers nog geen druppel FV gegeven...). Maar je vader zal het met zijn achtergrond wel weten, 't zou wel heel handig zijn in elk geval! :)

Kareltje, heb even gemist waarom het nu zo slecht met je gaat? :( :)

Fontanel, mamanama, ja, ik ben bang dat ik daar per ongeluk te hard op druk, ofzo. Ik ben niet heel bang, hoor, maar vind het toch een onprettige gedachte dat vlak daaronder zijn hersens zitten... ;)

Suzanne, hoe ging het vandaag met Laurens na zijn huildag gisteren? Heerlijk dat je vader morgen lekker komt zorgen, geniet van je vrije middag! :) Dat is met BV wat lastiger allemaal... ;)

Djuke, wat vervelend dat je je onzeker voelt door het forum. Niemand 'doet' hier wat met zijn kindje, hoor, dat sommigen doorslapen, ik denk echt niet dat je daar veel invloed op kan hebben...! Je doet dus helemaal niks verkeerd, maar het is wel afzien voor je, dat snap ik! Knuffel!

Butterfly, lastig probleem, met die verschillende voedingen. Kan het CB je hier geen raad over geven? Melissa blijft een prachtig popje :) Duimt ze regelmatig, of is het toeval dat haar duim in haar mond is geland op de foto? ;)
    Heb ook van Jakob eindelijk goede glimlachfoto's kunnen nemen vanochtend :)

Blaine, jammer dat dat glimlachen op de foto bij jou gisteren niet gelukt is! Wel mooie foto's geworden? Hoe is het trouwens afgelopen met die foto's van zijn geboorte (of heb ik dat gemist?). Was dat nog wat? En inderdaad, gewoon je mannetje dwingen wat foto's te maken, hoor, dat is wel jammer! Hier een beetje hetzelfde probleem, bovendien heeft mijn man van compositie niet zoveel kaas gegeten, helaas ;)

Kaatje, wat lastig. Zou me ook druk maken, ookal denk ik dat dat echt niet nodig is. Wat Essie zegt, ze krijgt de bacillen waarschijnlijk toch wel binnen, maar in de baarmoeder (en via bv? weet niet of je dat geeft) heeft ze al veel antistoffen van je binnengekregen, hoor! Er zijn wel meer kindjes verkouden hier op het forum.

Zo, ga maar eens koken. Gevulde courgette (aubergine, tomaat, creme fraiche, mais, feta) vanavond. Njammie :D

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    @ Essie, die van wibra worden inderdaad kleiner gemaakt, die van ikea passen gewoon perfect zitten erg kleine arms gaten in.
    Vind het erg knap zo druk met je studie en dan ook nog volledig bv petje af.

@ Lynd, die van gisteren krijgen we over 2 weken te zien, wat ik zo mee kreeg van wat ze afdrukte zijn ze wel leuk geworden alleen met glimlachen had ik zo graag gewild. Die van de geboorte waren toch nog erg mooi geworden je zou niet zeggen dat ze met een wegwerpcamera gemaakt zijn. Heb ze alleen niet online gezet, vond mijn man niet zo'n prettig idee ondanks dat er niks bloot te zien is, wilde hij deze voor ons zelf houden, mocht ze nog net mailen naar mijn moeder ;).

@ Sjees, hoe is het met Aylani?

@ Hilli, gaat het al beter met sam zijn voedingswissel?

@ Hier, zo lekker filmpje kijken heb vandaag zo genoten van Quinten heeft erg veel gespeeld was erg wakker vandaag en had veel lol met zijn rammelsokken erg gaaf om te zien :).

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Kaatje: ik denk dat je niet kunt voorkomen dat je kindje een keer verkouden wordt. Ik zou zo goed mogelijk mijn handen wassen en veel meer kun je niet doen. Beterschap.

@Lynd: interessant zeg! Het zal inderdaad een hele kluif zijn, maar wel boeiend, en ook goed voor je eigen gevoel om weer lekker voor jezelf iets te doen. Succes!

@hier: Laurens had gisteren een huildagje en vandaag was het niet zo heel veel beter.
    Ik heb het idee dat hij enorm veel lucht in zijn darmen heeft.
    Zodra hij begint te drinken begint zijn buik enorm te borrelen. Ook begint hij de laatste dagen vaak tijdens het drinken te huilen. Hij wil dan drinken en huilen tegelijk. Hij is helemaal geen blije baby op dit moment! Ook laat hij erg veel scheetjes, dus die lucht zit hem enorm dwars.
    De Infacol die we nu een week gebruiken lijkt niet veel te helpen.
    Ik heb vanavond bij de apotheek een Difrax-fles gehaald (gebruikten tot nu toe Avent) omdat die nog minder lucht zou opleveren. Iemand ervaring mee?
    Ook gaan we vanaf de eerstvolgende voeding het middel Sapsimplex gebruiken, op aanraden van het CB. Ook bij de apotheek zeiden ze dat dit beter zou werken dan de Infacol.
    En dan hoop ik dat we snel een blije baby terug hebben...

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ff spammen....
    Zo tilt hij steeds zijn hoofdje op als ik hem tegen me aan leg. Ik moet hem echt goed vasthouden want hij wringt zich alle kanten op! :)

Bekijk bijlage 54007

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Zo blij heb ik hem de afgelopen twee dagen helaas niet gezien, dus hopelijk gaan de nieuwe fles en het nieuwe middeltje hem helpen!

Bekijk bijlage 54009

6. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @ESsie: Sam slaapt met zo'n ding waardoor hij steeds op zijn zij ligt. Hierdoor blijft hij ook steeds op dezelfde plaats liggen. Heel gemakkelijk.

@Gina: Ja Sam heeft ook een speentje :)

@Belle: Ja de sojavoeding was echt om te kijken hoe Sam erop zou reageren. Of het een bijwerking is van Zantac weet ik niet. Ik ken wel één iemand die ook met Zantac is gestopt omdat haar zoontje er uitslag van kreeg. Maar hoe die uitslag eruit zag, weet ik niet.

@Lynd: Ik vind de fontanel ook best eng. Als Sam op mijn borst ligt, dan heb ik de gewoonte om met mijn kin over zijn hoofdje te gaan en kusjes te geven. Nu heb ik al een paar keer gehad dat mijn kin de fontanel raakt. Dan voel je dat echt inzakken ... daar heb ik het ook niet mee hoor.
    Ik heb idd ook al gemerkt dat het plekje bij Sam al veel kleiner is geworden, nog eventjes en tis helemaal toe!

@Ankje: Ik kijk ook altijd naar de cc op de difrax flesjes. Nog nooit in me opgekomen om naar die andere cijfertjes te kijken. Ik dacht dat dit de engelse maat was. Op de doos voeding staat het ook, als je bijvoorbeeld 150+5 neemt, dan krijgt je 165cc voeding. Dus je moet echt eerst 120 water nemen en daar de schepjes bij. Ik ben benieuwd wat het cb heeft gezegd. Want normaal is het slecht voor de darmpjes als er teveel poeder bij de hoeveelheid water zit. Heeft ze geen last van krampjes?
    Jij bent zeker geen slechte mama hoor, je leert alleen maar bij! Je deed het toch niet opzettelijk? :) Ik maak geen voeding voor een hele dag. Ik zet wel alles klaar. Ik vul al mijn flesjes al met het water. Ik heb van die bewaarpotjes van avent. Die vul ik met de Nutrilon en de Nutriton, zodat ik de twee meteen kan samengieten. Een beetje meer afwas, maar het gaat veel sneller.

@Woops: Nutriton is idd alleen maar een dikmaker, dat geeft geef extra verzadigend gevoel. Maar het kan wel door de Nutriton zijn dat Mykeda diarree heeft hoor. Dat is bij Sam ook. Hoe meer Nutriton, hoe lopender zijn ontlasting ...

@Butterlfy: Kan je mss ook niet proberen om wat Nutriton bij de Forte te doen? Zodat de voeding wat dikker is en minder snel naar boven komt?
    Mooie foto's weer. Gaat ze al duimen?

@Blaine: Hier hetzelfde. Ik heb heel foto's van Sam en mijn vriend, maar niet van Sam en mij...
    Hij krijgt nog steeds de soja. Maar ik merk echt niet zoveel verschil. Ik moest zowiezo terugbellen naar de ha, dat ga ik morgen doen. Dan heeft hij de voeding bijna een week gekregen. Eens kijken wat zij er van zegt :)

7. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Hoi meiden,

we hebben de hele avond al liggen slapen met zijn drieen (mijn vriend is net zo ziek als ik). Senna heeft net een fles op en ligt op mijn borst te slapen. Ik ben continue mijn handen aan het wassen en heb overal flessen staan om mijn handen te desinfecteren.
    Ik hoop maar dat ze genoeg weerstand heeft.

8. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    Zo even de handen vrij. Ze ligt nu lekker bij papa, is wakker en het ziet ernaar uit dat ze zich beter voelt. Heeft bijna de hele dag geslapen alleen als ze wakker was, was het huilen.

@ Gina leuk dat jullie ook gaan trouwen. We zijn nu roosjes aan het vouwen om het huis te versieren heel veel werk maar wel erg leuk. Ik heb het kunnen redden zonder zetpilletje en begint weer wat te lachen.

@ Nienke Lieke is van 29-12-2009 dus nu 8 weken. Dus dat scheeld wel met Sara. Ik probeer ook wel heel goed het dag ritme aan te houden.

@ Ankje heerlijk dat Jonna een goede nacht heeft gehad. Als ze echt honger had gehad had je dat echt wel geweten hoor dus maakt je geen zorgen.

@ Mamanama hoe was het bij je oma? Ze zal wel trots zijn.

@ Blaine dat heeft ie geweten dat ie moest lachen. Als ze het moeten doen, doen ze het niet, hoeft het doen lachen ze de hele dag door. Wat voor zwembroekje gebruik je. Omdat we naar centerparcs gaan en dus ook gaan zwemmen maar de zwembroekjes bij de etos, kruidvat enz. zijn allemaal nog te groot.

@ Kaatje beterschap.

@ Lynd zo volgens mij heb je een flinke studie. En dan ook nog een kleine erbij respect hoor.

@ Suzanne ik heb ook de difrax S-fles die is soms gebruik alleen als ik een bijvoeding nodig heb.en Lieke doet het er super op weinig last ergens van. Wat een leuke foto's

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    @ Nieks, ik heb zwemluiers gehaald bij de dirx drogist waren ze laatst in de aanbieding en die hadden ook xsmall en dat is vanaf 4 kilo dus past prima. Volgens mij zijn ze van de bumblies al kon ik dat op de verpakking niet vinden staat swimmies op. Ze zijn er dus wel kleiner.
    Ja hij heeft het gewoon geweten wil voor de foto nooit lachen de ondeugd.

@ Suzanne, hier ook de difrax fles die bevalt ons erg goed, mijn zusje had voor de krampjes de dr. brown fles, tegenwoordig heet die born free volgens mij, dus mocht de difrax niet genoeg bevallen kun je die nog proberen.

@ Kaatje, hier de kleine ook al een paar keer verkouden gehad je voorkomt het gewoon niet als je zelf ook ziek bent, temp goed in de gaten houden en als hij echt benauwd wordt ofzo bellen met je ha.

10. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Lynd wat fijn om je zo blij te lezen!! Houden zo:)!! En succes met het artikel.

Blaine dank... Fulltime BV valt dus wel mee, ik kolf veel. Ik probeer hem wel 1á2 keer per dag aan te leggen, maar de laatste dagen is het erbij ingeschoten helaas. Fijn dat de foto's toch mooi zijn geworden:)!!

Hilli oja zo'n ding! Hoe heet het ook alweer?

Suzanne beterschap met Laurens. Leuke foto's;)!! Wij hebben naast de Difrax, ook de Tommee Tippie. Ook een prima fles.

Tip (als jullie dat nog niet wisten): kreeg van de week het fantastische idee (beetje laat en hoe simpel, maar goed:D....) om het ledikantje aan het hoofdeind te verhogen met boeken onder de poten. Yordin geeft aanzienlijk minder voeding terug nu. Soms helemaal droog 's ochtends;)!!

11. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    #831 Nieks, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt: 24 feb 2010
    @ Blaine dan ga ik die eens opzoeken dank je wel voor de tip.

Lieke heb ik net voor nacht de laatste voeding geven, heeft flink wat gedronken bij me, voel me weer lichter:D en ligt nu lekker te slapen. Ik ga ook eens lekker op de bank liggen mannetje moest onverwacht nog even naar een storing dus hoop dat hij zo thuis is.

Voor iedereen slaap lekker.

12. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Heej, ik zie dat ik de eerste ben vanochtend!

Goede nacht gehad: de fles om 22.00, 02.30 en 7.00 en hij heeft vannacht niet gehuild. Ik was helemaal fit dus we waren om 08.05 uur aangekleed en al beneden. Nu even een boterham eten terwijl zoonlief in het wipstoeltje op de tafel erbij staat en zodadelijk met de hondjes en de wandelwagen een stukje lopen.

@Essie: ja, je moet er ook maar aan zo'n oplossing denken. Geweldig toch, dat het werkt!

Fijne dag allemaal!

13. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Goedemorgen!!

Hier een aparte nacht gehad hahaha.. Lucas heeft gister om half 7 fles gehad, toen bleef hij rommelen en heeft man m om 9 uur nog 60cc gegeven zodat ie t redde naar de volgende voeding en toen werden we vanochtend wakker van de wekker.. en ik heb Lucas er kwart voor 7 uitgehaald omdat ik het toch wel lang zat vond op zn voeding... raar he...!!!!!
    Zal wel toevalstreffer zijn, vind m ook nog te klein voor doorslapen vanaf die tijd maar schrok wel ff vanochtend!

14. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Gina, heerlijk hoor! Je moet inderdaad niet verwachten dat dit vanaf nu altijd zo zal zijn, maar elke nacht is er eentje en ze zullen steeds vaker voorkomen!

Hier lag Jakob er om 22.45 in en kwam weer om 06.00, ook heel prima dus. Ben daarna wel nog even terug gaan liggen.

Suzanne, dat klinkt ook lekker energiek :) Is het al lekker weer in NL? Aankomende week hier temperaturen van tot 15 graden, lente is in zicht dus!

Essie, die ophoging van het ledikantje hadden wij ook al :) Computerboeken van hubby :D Omdat hij overdag ook vaak in de box ligt hebben we die ook eenzijdig opgehoogd, maar daardoor is de la eronder natuurlijk helemaal zonder functie geworden. Tijgert Yordin daardoor misschien ook niet minder naar boven? Essie, slaap jij trouwens 's nachts ook met BH of lek je niet?

Hier weet ik nog niet precies hoe vandaag eruit gaat zien, vanmiddag om 16 uur naar de kinderarts (alweer, om gewicht in de gaten te houden, maar vind het wel welletjes nu omdat we ook thuis een weegschaal hebben), we moeten boodschappen doen en we moeten vandaag of morgenochtend schoonmaken omdat mijn collega's morgen op kraambezoek komen. Veel tijd om geconcentreerd aan mijn artikel te werken zal er daardoor niet overblijven, maar ach, het kan niet elke dag feest zijn :p

Wat zijn jullie plannen voor vandaag?

15. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Goedemorgen.

Senna ligt lekker uit te buiken op mijn borst (ze heeft de hik, arme schat). Gisteren heeft ze de hele dag flessen gedronken zonder nutriton en ze heeft nauwelijks gespuugd en ze heeft rustig gedronken. Vannacht heeft ze om 0:30 en 4:45 de fles gehad, dus ik heb best wel lekker geslapen.

Mijn vriend ligt nu uit te zieken op bed, dus ga ik maar ontbijten zodra Senna weer rustig is.

16. woops

woops Niet meer actief

Even update:

Stukje uit het dagboek van ons meisje.
    Hoi ziek meisje,

Je bent zo ziek.
    Gisterenavond om 10 uur zijn papa en mama nog met je naar de huisartsenpost geweest.
    Heel de dag had je overgegeven en had diaree, ook huilde je van de pijn.
    Zelfs wandelen vond je niet prettig.
    De artsen wilde je graag zien, want je bent zo klein nog om zo ziek te zijn.
    Je heb de buikgriep.
    Nu moeten mama en papa de voeding nog verdunnen om zo je maagje en darmen wat rust te geven.
    De richtlijn is 1 schepje voeding op 30cc. en we moeten nu 1 schepje op 60cc. doen zodat het beter verteerbaar is.
    Je hebt vanacht ook bij papa en mama geslapen in het grote-mensen-bed.
    Gelukkig heb je hier goed geslapen en is mama weer een beetje bijgetankt.

Snel beter worden meisje.

-XXX- mama

Ze is dus erg ziek ervan en heb m`n handen er vol aan.

Iedereen veel succes en geniet van jullie kleintjes.

Groetjes

17. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Suzanne78, ook onze kleine meid heft last van een borrelende buik bij het drinken van de fles. En erg veel last van windjes laten. Ze heeft ook maar één keer in de twee dagen een poepluier, als we bij het cb zijn zullen we dit even navragen.

Gina, ook wij gebruiken een speen voor onze kleine meid. Ze vind het heerlijk en ligt er af en toe helemaal mee weg te dommelen

Kaatje, veel beterschap voor jou en je vriend. De kleien meid heeft genoeg antistoffen tijdens de zwangerschap meegekregen, dus zal me daar geen zorgen om maken.

Essie79, hoeveel voeding geeft de Yordin terug? Sara geeft ook af en toe iets aan voeding terug, maar meestal gelijk nadat ze gedronken heeft.

Woops, heel veel beterschap voor de kleine meid. Buikgriep voor zo’n kleintje is heel vervelend.

Hier ook een goede nacht gehad. Om 19:00 voeding gegeven, daarna is ze om 21:00 gaan slapen met af en toe vragen om haar speen. Om 23:15 wakker gemaakt. Daarna kwam ze om 3:15 en om 7:00.

18. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Gina en Lynd: lekker hoor, zulke nachtjes!

@vandaag: mijn pa komt ons zometeen halen om enkele uurtjes te oefenen met oppassen. Ik ga dan naar de kapper, mijn paspoort verlengen, een kapotte telefoon ruilen en wat shoppen. Vind het wel spannend; dit wordt de 1e keer dat Laurens niet bij een van ons is! Maar ik vertrouw hem mijn pa wel toe ;); hij is heel gied met kleine kinderen.

Het weer is hier trouwens bagger hoor.... ik was halverwege de wandeling en ben omgedraaid vanwege regen. Maar koud is het niet meer; zo'n 10 graden hier in Limburg.

19. Hey meiden

Ohh ik ben zo trots op onze kleine man :D om half 11 had hij zijn laatste voeding gehad (afgekolfde melk) toen hij het flesje bijna leeg had, kwam naar mijn idee bijna alles er weer uit, toch nog even gekeken of hij het laatste beetje nog wou na een boer, maar nee.
    Dus ik denk.. dat word vanacht wat, die komt vast rond 2 uur weer...
    Meneertje werd wakker, dus ik kijk op de wekker, was het half 6 :D Whoehoeee. Ik hoop dat hij het zo gaat volhouden, maar ik ben bang dat het maar een eenmalige aktie is geweest.

@Alle zieke mama's en kindjes; Veel beterschap, en doe het lekker rustig aan!

20. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ga zo even teruglezen, eerst eten en de kinderen naar bed, maar J heeft de afgelopen 3 of 4 dagen heerlijk geslapen! Fles om ongeveer 23.30 en dan wordt ze tussen 7 en 8 wakker! Hopen dat het zo blijft gaan..

Deel Deze Pagina