Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

goede morgen dames

mooie fotos weer hoor :D

FF een vraagje me meid is steeds aan het huilen en ik kan er eigelijk niets aan doen ... ook stinkt haar poep veel zuurder dan voorheen .. en als ze drinkt stopt ze steeds vaker en langer tussendoor ... koorts heeft ze gelukkig niet maar ze heeft wel een snotneus... ook geeft ze soms over maar het lijkt meer slijm dan melk te zijn... moet ik hiermee naar de dokter of niet?? weet het ff niet hoor

2. Mecha

Mecha Niet meer actief

ps ik hoor wel haar buik borrelen .. krampies ... en vannacht was ze echt elke 2 a 3 uur wakker en dan ook heel lang wakker voordat ze weer ging slapen gewoon echt krijzen!!

3. Hey meiden

Woops, wat vervelend dat je meisje zo ziek is. Beterschap gewenst,hopen dat ze er snel weer bovenop is.

Mecha, wanneer je het niet vetrouwt kan je altijd even de HA bellen, waarschijnlijjk is ze niet helemaal lekker, beetje verkouden etc.

Lynd, lekker hoor 15 graden. Hier rond de 10 graden, maar wel baggerweer, met veel regen of wind.

Suzanne,veel plezier vandaag

Kaatje, beterschap voor je vriend en wat goed dat ze niet heeft gespuugd zonder de Nutriton.

Alle meiden waarvan de kleine zo lekker doorslaapt, heerlijk he. Julian ook weer om 23.45 zijn laatste flesje en tot 06.30 geslapen, daarna weer tot 09.30, hij werd wakkker van de telefoon.

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Consultatiebureau: Zojuist zijn we voor het eerst met Jens naar het consultatiebureau geweest. Hij is alweer 58 cm groot en 5050 gram. Dus een flinke jongen haha. Hij zit nu in de groeicurve op de bovenste lijn.

Voeding: Jens zit nu al 2 dagen op 5 voedingen per dag. Hij krijgt dan 170 ml aangeboden en drinkt tussen de 140-170 er keer op. Dus komt mooi uit in aantal ml's per dag.
    Zijn schema is nu: 23.00-06.00-10.30-15.00-19.00 Dus erg luxe. De consultatie arts vond dit al erg knap van hem om 5 voedingen per dag te krijgen. Kregen complimenten dat hij zo snel was om over te gaan naar 5 voedingen en de nacht doorslapat en zo sterk is in zijn nekje en lichaampje.
    Ze was dus helemaal tevreden. Nu moeten we 25 maart terug en dan krijgt Jens zijn 1e prikje.

Weekendje weg: We hebben nog een weekendje weg geboekt we gaan 26-29 maart lekker er even tussen uit. Naar een bungalowpark. Samen met zijn knuffeloom en tante en nichtje.
    Helaas kan ik dus niet mee op het uitje!!

Echo bult jens :Morgen kunnen we dan de huisarts bellen voor de definitieve uitslag van de echo van de bult in de hals van Jens. En hopen dat we dan vandaar uit snel een afspraak kunnen maken bij de kinderarts.

Ik probeer straks even alles bij te lezen.

5. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ jada ja thanks ... ik kijk het vandaag nog ff aan anders bel ik morgen de huisarts.. wel vervelend nu ik net elke dag aan het werk ben in me huis en dus het belangrijk is dat zij slaapt :$ sorry klinkt echt egoistisch maar ik wil ook voor haar dat eht huis af is en aangezien ik borstvoeding geef kan ik haar niet bij een oppas laten :( ik heb ook geen afgekolfde melk meer dus ze moet mee en dan voed ik haar tussendoor als ze wakker is maar nu huild ze zioveel dat het bijna geen zin heeft om te gaan :(
    en ze puftttt pfff en ik eet toch echt niet echt kruidig ofzo ..tenminste niet meer dan de afgelopen maand

6. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Mecha altijd zorgen voor een voorraadje dus!! Zo zie je maar;).... Ik ben 2 weken terug ff met Yordin naar de ha gegaan omdat hij ook zo verkouden/benauwd was. Het was een opluchting (figuurlijk ook voor mij:D) toen zijn longen schoon waren. Ik geef neusspray, dat helpt ook erg goed! Beterschap:)!

Woops beterschap met Mykeda:).

Lynd ik hoog de box niet op; hij is nu toch vaak wakker en hij ligt daar vaak op z'n buik (in bed nog niet gedaan). Ik sliep in het begin met een handdoek onder me, nu niet meer. Ik lek wel eens, maar niet zoveel. Het zit dan alleen op m'n pyama. Die was ik dus ook heel vaak;)! Vandaag geen mensen over de vloer en ik hoef ook niet weg, YEAH!!! Wel wat aan school doen:(.....

Nienke Yordin geeft af en toe een mondje terug, heel normaal. Maar soms in bed had hij gedurende de nacht wel wat meer teruggeven en dan zat zijn gezicht onder de prut. Nu is dat dus bijna niet meer zo.

Marleen goed nieuws:)! Morgen hopelijk ook!

Ise/Sjalotjuh lekker he dat doorslapen8)!!!

Hier: de afgelopen dagen heeft ie de laatste voeding rond 21.00, en dan leggen we hem nog voor 22.00 in bed. Er is dan echt geen pijl op te trekken wanneer ie weer komt. Vannacht was het 4.30. Over een tijdje zou ie pas rond 7.00 moeten komen, dus nog ff geduld hebben. DOen jullie de kleine trouwens 's middages naar bed? Hier is Yordin overdag de hele dag in de kamer, maar soms leg ik hem 's ochtends weer terug in bed (en ga ik zelf ook nog slapen) en dan is ie bijv pas om 12.00 in de kamer. Nu ligt ie nog in bed (laatste voeding was om 8.45).

7. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Essie: hier dus ook totaal geen pijl op te trekken.
    wij geven haar s avonds ook de fles tegen een uur of 9, soms ook later hoor, maar ze slaapt dan gewoon tijdens het voeden, je krijgt haar ook niet echt wakker.en je weet daarna nooit wanneer ze weer wakker word, de ene keer zit er 6 uur tussen de andere keer weer 7.
    Zelf vroeg ik me af of ik haar om 01:00 ongeveer weer wakker moet maken en dan kijken of ze dan daarna 6 of 7 uur gaat slapen, dan heb je hele nacht ook lekker voor jezelf.
    Maar weet niet of het werkt en of ik het ga proberen, maar dacht er zo even aan

8. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Butterfly zat er ook al aan te denken, maar ja bij een maand of 4 (dacht ik) slapen ze vaak iets van 10 uur door. Het mooiste zou nu zijn als de laatste voeding rond 22.00 is en dat ie dan slaapt tot 6.30/7.00:).

9. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff ben 1 dag niet geweest wat moet je dan meteen veel terug lezen, haha.

@Anke las over je flesvoeding. Idd als Jonna er heel veel last van zou hebben gehad, had je dit wel aan haar gemerkt. Nu lekker gewoon dat geve wat ze mag hebben.

@Blaine heerlijk he als je zo van je mannetje kan genieten!!

@Suzanne78 vervelend he die krampjes. Ons ventje heeft er ook veel last va gehad. Wij hebben cinababy gebruikt. Wat Jordi fijn vond als ie krampjes had was op zijn buik tegen ons aan te liggen en dan lekker wrijven over zijn ruggetje. Misschien een tip.
    Lekker he als ze een nacht goed slapen.

@Kaatje76. Vervelend zeg dat jullie beiden ziek zijn. En idd veel meer doen dan je handen wassen en desinfecteren kun je niet doen. Hoop voor jullie dat de kleine het niet gaat krijgen.

@Gina 82. Jeetje wat heeft hij het lang volgehouden vannacht. Dat moet toch wel lekker zijn. Wat zul jij je fit voelen, haha. Tja het is misschien wel lang, maar je mag toch aannemen dat als ze honger hebben ze zich wel melden.

@Woops he bah wat erg dat jullie meisje zo ziek is. Zeker omdat ze nog zo klein is. Hopelijk knapt ze snel weer wat op, sterkte ermee.

@Essie79 het is afhankelijk van Jordi of ie naar bed gaat of in de box slaapt. Als ik het idee heb dat hij heel erg moe is, leg ik hem in zijn bed. Hier is het namelijk rustiger. Als hij erg wakker is en niet veel slaap heeft blijft ie lekker beneden. Slaapt dan af en toe een uurtje in de box.

@hier. Gisteren een drukke maar leuke dag gehad. Zijn veel op pad geweest. Gisteravond heeft onze kleine man voor het eerst de avond geslapen. Dit was erg fijn, hadden manlief en ik eindelijk weer wat tijd samen! De nacht is goed gegaan. 2200 uur op bed en 0230 uur wakker voor de fles. Heb hem vanochtend om half 8 wakker moeten maken. Moesten namelijk naar CB. Meneer is vanaf zijn geboorte (17 januari) 1400 gram en 6 cm gegroeid. Helemaal super dus. Wel kreeg hij zijn eerste prikjes al vandaag. Er zijn gevallen va kinkhoest bij ons in de stad, dus vaccineren ze eerder. Hij gaf geen kik, ben dus erg trots op onze zoon. Was wel de hele ochtend huilerig en ontroostbaar. Heel zielig. Heb hem lekker in badje gedaan en hij heeft de fles half uurtje eerder gehad. Ligt nu heerlijk in zijn bedje te slapen. Hoop als hij wakker wordt hij zich wat beter voelt. We gaan vanavond voor de nacht de fles wat ophogen. Krijgt dan overdag 150 + 5 en de laatste fles 180 + 6. Ben benieuwd of hij hierdoor nog wat langer gaat slapen. Ik zal zo eens even wat gaan opruimen. Heb er nu even de tijd voor zolang hij slaapt.

10. Sjees

Sjees Niet meer actief

Djuke,ik had je idd al zo weinig nog gezien,wat naar meis dat jij ook pnd hebt,krijg je wel goede hulp erbij?
    Ik heb vandaag mijn eerste 2 gesprekken gehad en de hulp gaat nu endelijk goed op gang komen,gelukkig gaan ze ook met Alain praten,om hem te helpen,want ook voor hem is het moeilijk allemaal,heb jij wel goede steun aan je man ook?Heel erg veel sterkte!!

Ank,ben jij nu mal,een slechte moeder??het is je gewoon niet goed uitgelegd en jonna is heus niet tekort gekomen hoor,het is een heerlijke meid,van goede Hollandse welvaart,knuffff
    Voel je je al weer wat beter???Hopelijk ben je morgen weer van het spugen af…

Blaine,ja de beentjes warten de volgende dag alweer beter,we hadden er arniflor opgedaan,werkte super!

Kaatje,beterschap,tips heb ik niet echt voor je helaas,denk dat je niet heel veel kan doen om te voorkomen.

Nieks,wat sneu he die prikjes….

Essie,sinds wij aylani een slaapzakje aandoen,tijgert ze niet meer omhoog,we vonden haar eerst ook steeds met haar hoofd tegen de bovenkant aan,maar nu niet meer(hen hem trouwens vd ikea

Blaine,jammer dat ie net nu niet wilde glimlachen,de boef….

Woops,beterschap met jullie meisje,maar hebben jullie dan ook die nutriton gestopt

Mecha,zo te horen is ze niet helemaal lekker,zou als je het niet vertrouwd de ha even bellen,beterschap

Hier,gisteren zijn we bij ankje wezen eten,was heel gezellig alleen was aylani alweer vanaf 09.45 wakker en aan het huilen zo ook bij ankje,vandaag hebben we weer geprobeerd om eerder dan 9 maart een afspraak bij fysio of osteopaat te krijgen maar echt iedereen zit vol,zo balen.
    Ik ga nu zelf even lekker slapen want ben super moe en mijn buik voelt ook niet je van het.

Knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken !!!!

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    @ Sjees, gelukkig dat het zo snel weer over was, wij hadden na de prikjes er even een koud nat washandje opgelegd en nergens last van misschien een idee voor volgende keer.
    Kun je dan pas terecht wat balen zeg dat het niet eerder kan. En hulp zoeken is altijd goed en vooral ook samen goed blijven praten er is toch erg veel veranderd met zo'n kleintje.

@ Ise, zo wat een gode nacht lekker hoor.

@ Lynd, alweer wegen jeemig wat moeten jullie vaak. Is hij nu wel goed gegroeid denk je?

@ Mecha, als je twijfeld gewoon direct bellen hoor en verder goed de temp in de gaten houden en de luiers.

@ Woops, beterschap voor jullie meisje wat sneu dat ze zo ziek is.

@ Essie, de kleine gaat hier overdag niet naar zijn bedje maar dat komt meer omdat ik zelf niet zo vaak de trap op kan, als je dat wel kunt zou ik daar zeker voor kiezen is toch rustiger en slapen ze beter, tenzij hij niet wil slapen natuurlijk ;). Quinten krijgt 's avonds tussen 22.00-23.00 nog de fles en is iedere ochtend rond 7.00 wakker dan de fles en lekker bij ons in bed spelen tegen 8.30 slaapt hij en ik dus ook nog lekker weer even en als hij weer wakker is gaan we naar beneden soms dus al om 9.30 maar ook vaak genoeg pas om 11.00. gewoon kijken hoe je uitkomt maakt toch niks uit.

@ Prikjes wat zielig he? en wat eng kinkhoest dat heerst in de buurt wel erg prettig dan dat ze eerder enten is toch een hele zorg minder.

@ Ankje, en vandaag de kozijnen geplaatst? En is je behang wel weer goed opgedroogd?

@ Nieuwe dames, sorry ik haal jullie telkens door elkaar, er kwamen in een week tijd zoveel nieuwe dames bij moet nog even wennen komt over een tijdje wel goed :), hoop ik.

@ Marleentje, heb je de uitslag al van de ha? En had je nog geen afspraak staan bij de ka?

@ Hier, ons mannetje heeft gisteravond erg goed geslapen meestal maakt hij er 's avonds een potje van en ligt dus ook meestal heerlijk in zijn schommelstoel naast mij, we waren film aan het kijken en ik zei al voordat hij begon duurt tot 12.15 dus kan hem toch niet afkijken want quinten wil tussendoor nog eten en wat denk je toen de film was afgelopen heb ik hem maar wakker gemaakt en mee naar boven genomen voor zijn flesje, na de fles lekker het bed in en het was 7.15 dat hij weer wakker werd, je zou toch zeggen dat hij dan ook langer zou slapen omdat zijn flesje later was maar nee zijn ingebouwde klok zei het is tijd :D.
    Verder was hij vandaag al erg schattig, wij gaan altijd kijken bij het kindje dat op de gang woont, maw hebben een grote spiegel op de gang :), En meestal kijkt hij zwaar verbaasd en vandaag ging hij lachen en het kindje lachte terug hij ging helemaal uit zijn dak, lachen en trappelen en met zijn armpjes zwaaien je zag hem gewoon denken wat leuk dat kindje speelt met mij :D. Ik moest er zo hard om lachen gewoon prachtig zoals ze telkens wat nieuws ontdekken.

12. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai,

Woops: beterschap met de kleine. Fijn dat je vannacht lekker hebt kunnen slapen.

Sjees: begrijp ik nu uit je opmerking dat je ook PND hebt? Omdat je het hebt over hulp? Hoop het niet voor je.

Hierzo: weeeeeeeer een slechte nacht gehad. Manlief is ook ziek en helaas gunde Tristan ons geen rust. Hij kwam om half 1, aangelegd en we zijn samen in slaap gevallen. Werden om half 3 wakker. Daarna aan het spoken geweest tot half 6. pfffffffffff

Dus ik zie groen en geel van jaloezie op die moeders met kindjes die al halve/ hele nachten doorslapen. Nogmaals mijn vraag: HOE DOEN JULLIE DAT? Zit het in de flesvoeding? Zijn ze daar verzadigder van? En hoe krijg je kind in hemelsnaam op 5 voedingen? Ik krijg met pijn en moeite 120 cc in (hij valt telkens in slaap). Vooral overdag. En verder heeft ie gewoon echt iedere 3 uur honger.

Geef me tips! Kan ze goed gebruiken want dit getob schiet niet op. Vooral met mijn PND-hoofd. Gelukkig heb ik wel goede hulp maar het gedoe met die voedingen maakt me moedeloos.
    Godzijdank is Tristan geen huilbaby, eerder een plakbaby. Hij wil alleen bij ons slapen.

13. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    blaine: we krijgen morgen de uitslag van de huisarts en vandaar uit worden we doorgestuurd naar de KA.

Ankje: je moet je niet schuldig voelen hoor meid! Ze doet het toch hartstikke goed! Dat is het belangrijkste!
    Hoe is het met de lekkage afgelopen?

Woops: tjee zeg het zit jullie ook niet mee! Veel beterschap met Mykeda!

Sjees: fijn dat jullie eindelijk de juiste hulp aangeboden krijgen. Voor jezelf ook een prettig idee lijkt me dat er eindelijk iets gedaan word.

blaine: wat leuk zo'n blij kindje op de gang! Heerlijk om te zien als ze van alles ontdekken.

Mecha: als je het niet vertrouwt gewoon de huisarts bellen daar zijn ze voor!

14. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    #854 gewoon Sanne, 25 feb 2010
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
    Hoihoi,
    Ik liep weer een aantal dagen achter, dus misschien al wat achterhaalde reacties, maar toch…
    Tis wel een hele waslijst geworden, hopelijk past het in 1 bericht, anders volgen en 2:

@ Ankje: jammer dat de verbouwing zo’n gedoe oplevert zeg. Wij zijn inmiddels zover dat iemand tekeningen aan het maken is, maar begin mijn twijfels te krijgen…
    Als ik de foto’s zie wordt het wel heel mooi hoor. Hopelijk kun je er snel van gaan genieten.
    Wat de voeding betreft, als Jonna er zelf problemen mee had, dan had ze dat echt wel laten merken hoor!! Voel je niet schuldig.

@ foto’s: wat een heerlijk schattige foto’s komen er weer voorbij!!
    Butterfly: jij hebt echt zo’n ‘meisje, meisje’J Ze heeft grote handen trouwens, hier zit Noa vaak ook zo met haar duim in haar mond, als ze hem toevallig gevonden krijgt. Schattig he.

@ Sjees: dat puinruimen hebben wij vlak voor de bevalling gedaan, in de laatste 2 a 3 weken. Soms is weggooien lastig ja. Wij hadden de afspraak dat als we niet binnen 10 seconden een reden konden bedenken om iets niet weg te gooien, dan ging het weg. Ruimt lekker op…
    Sterkte morgen bij de gesprekken. Hopelijk hebben jullie er iets aan.

@ Woops: Fijn dat jullie gesprek bij de arts goed ging en jullie goed gepraat hebben thuis. Dat van de telefoon en bel lijken me goede oplossingen. Wat zielig zeg dat je meisje zo ziek is. Hopelijk knapt ze snel weer op.

@ Lynd: wat eng zeg die pijn van je man. Lijkt me idd goed om ernaar te laten kijken. Oh, lees inmddels dat het een prostaatsteen is, lijkt me niet prettig. Nog nooit van gehoord trouwens…
    Dat buikliggen oefen ik ook niet elke dag, omdat Noa er ook een hekel aan heeft. Ze sputtert soms al tegen als ik haar tegen mijn borst leg, als ik gewoon zit. Bij het CB was alles wel goed, toen ze op d’r buik gelegd werd kon ze d’r hoofd prima hoog houden, aldus de arts.
    Slaapt jouw kindje trouwens in een slaapzakje? Ik krijg in NL geen slaapzakken gevonden onder maat 70. Of weet iemand anders waar je die kan krijgen? Een te grote slaapzak zou gevaarlijk kunnen zijn, omdat ze daar in kunnen zakken zeg maar…heb ik gehoord…
    Oh, lees net dat ze die bij de Hema hebben, ga ik toch eens kijken, is ’s nachts met verschonen makkelijker lijkt me. Ik heb nu zo’n pakje uit 1 stuk, maar die moet je met verschonen dan helemaal onder haar rug prutten om de luier goed aan te kunnen doen. Geen succes dus.
    Ik vind die fontanellen ook maar enge dingen. Vooral idd met aankleden, omdat ik soms nog steeds klungel met strakkere shirtjes. Ik kwam er laatst ook achter dat bij die aan de voorkant je de hartslag ziet kloppen, d’r haartjes bewegen daar mee. Erg raar om te zien…

@ Tammetje: ik herken je gevoel van “wat moet ik met mijn kleine doen de hele dag?” Heb ik hier ook al eens beschreven en heb toen een paar goeie tips gehad. En verder, als Jordi in de box ligt en om zich heen kijkt, doet hij ook al veel indrukken op en zolang hij niet huilt zal hij wel tevreden zijn.
    Mbt het kleinere wereldje: ik heb mezelf voorgenomen om bijna elke dag even langs de supermarkt te gaan. Die is bij ons 300 meter verderop en dan ben ik er toch even uit. Verder ga ik gemiddeld 1x per week een keer langs mijn moeder, schoonmoeder of zus. Die werken niet, dus dat is wel makkelijker. Ik kan me best voorstellen hoe je je voelt als je zo aan huis gekluisterd raakt. Kan me nog herinneren dat er hier meiden waren die de laatste weken van hun zwangerschap geen kant meer op konden/mochten en das nie fijn.
    Ik heb nu al respect voor mijn moeder die sinds de opvoeding van mij en mijn zus niet meer gewerkt heeft….

@ Nienke: welkom hier. Leuk zeg dat er nog een paar nieuwe mamma’s te voorschijn komen zo. En wat is jouw kleine goed aangekomen zeg.
    Je hebt onrustige nachten lees ik. Hier wordt er gelukkig al een poosje redelijk doorgeslapen. Gelukkig maar, want als ik een tijd te weinig slaap krijg word ik standaard ziek. Ik kom nu meestal wel aan een uur of 7, is net genoeg voor me.

@ Marleentje: jeetje, balen zeg dat ze nog niet weten wat die bult nou is. Nog langer in onzekerheid. Sterkte ermee.
    Super dat het zo goed gong bij het CB. Altijd fijn om zoveel complimentjes te krijgen over je kindje.

@ essie: hier kruipt Noa sinds 2 dagen ook uit haar lakens omhoog. Van die stootkussens worden echter afgeraden voor allerlei instanties. Hier komt ze nog niet zover dat ze met haar hoofd tegen de spijlen komt, maar anders weet ik het ook niet…

@ Gina: wat leuk dat je gaat trouwen!

@ voeding e.d.: ook hier nog steeds alleen BV. Gaat eigenlijk nog best goed. Geen zere tepels ofzo. In de eerste weken was ik onzeker of ze wel voldoende binnen kreeg, maar na het 1e bezoek aan het CB bleek ze in 3 weken 730 aangekomen te zijn. Ik voel me er nu dus wel goed bij. Tijden verschillen. Overdag vaak om de 3 uur, soms ineens wat langer. ’s Nachts de ene keer na 5 uur, eergisteren heeft ze geslapen van 22:00 uur tot 6:00!!! Vannacht lag ze pas om 00:15 uur op bed en werd ze om 06:30 uur wakker. Na het voeden werd ze pas weer om half 11 wakker, terwijl eigenlijk altijd maar 3 uur tussen zit. Ik ga dan zelf nog even terug in bed. Dus dat beviel goed vandaag J.
    De laatste voeding geef ik altijd afgekolfde BV, zodat ze kan oefenen met een flesje en ik een beetje weet hoeveel ze drinkt. Dit verschilt ook van 60-140 cc per keer. Heb sinds een paar dagen wel een andere speen, had eerst 1 nu 2, want ze viel snel in slaap en deed een eeuwigheid over haar flesje. Gisteren 125 cc in 12 minuten op. Scheelt ook voor mij een hoop tijd.
    Verder spuugt ze eigenlijk nooit. Geeft alleen vlak na het voeden soms 1 mondje terug. De poepluiers worden wel minder in aantal, maar helaas zijn degene die ze nog heeft enorm. Zo erg dat ik bijna 1 x in de 2 dagen wel een keer alles moet verschonen, omdat het langs haar benen omlaag loopt. Ik heb al verschillende luiers geprobeerd. Het probleem zit hem in de binnenste elastische randjes en de beenelastiekjes. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.
    Noa weegt nu ongeveer 5 kilo. Je hebt dan luiers van 3-6 kg of van 4-9. Heb ze beide al geprobeerd, maar zelfde probleem. Het lijkt wel of ze om een hoekje poept J
    Ik vraag me af of er meer hier last van hebben.
    Iemand tips?

Verder moet ik vandaag eea geen regelen voor mijn schoonmoeder. Gaat het nog altijd niet goed mee. Mijn man probeert er elke dag langs te gaan en ik ga in het weekend meestal mee, maar hij heeft het vandaag te druk met zijn werk en is pas na 22 uur thuis. Dus mag ik vandaag de schoondochter uithangen…

Oh, er wordt hier iemand wakker naast me in de wipstoel. Tijd om te voeden denk ik zo. Is al weer ruim 3,5 uur geleden. Ik denk dat wel vandaag weer op 5 voedingen uit gaan komen. Meestal slaapt ze ’s nachts dan wel korter, maar dat merk ik wel weer.
    Tot later!!

15. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    djuke: Ik begrijp van je dat je bv met de fles geeft?tips misschien kun je proberen om een andere fles te gebruiken zodta hij de voeding makkelijker kan drinken en zo meer per fles kan drinken zodta hij dan ook langer tussen de flessen door laat zitten.
    Zoals ik een beetje begrijp uit je verhaal heeft hij nog niet echt een dga nacht ritme. Hier slaapt/ligt Jens overdag in de box en 's avonds/ s'nachts in zijn bedje. Overdag in het licht met geluid en 's nachts donker en stil. Overdag krijgt hij na de fles veel aandacht 's avonds en 's nachts is het verschonen-drinken en weer meteen naar bed zonder al te veel te kletsen enz. Dat wertk hier prima. Maar moet zeggen we hebben ook wel heel veel geluk met Jens want die komt vanaf dag 9 al om de 4 uur voor voeding en''s nachts toen al vaak om de 5 uur. En nu heeft hij 5 flessen met meer voeding en slaapt 's nachts door.
    Misschien kun je hier iets mee verder zou ik je ook zo niet kunnen adviseren.

16. marleentje26

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Rondom nijmegen
    gewoon sanne: bij de hema hebben ze inderdaad kleinere slaapzakken. Jens heeft nu maat 68-80 aan. En die zit goed gesloten aan zijn armpjes en hoofdje. Is nog wel lang maar dan kan hij er voorlopig nog mee doen. Maar ze hebben ook maat 50-56 bij de hema. Maar die was voor Jens al tekort.

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.675
    1.434
    113
    @ Marleentje aha morgen dus pas, ik dacht vandaag al zal de dementie wel weer zijn :D.

@ Djuke, je kleintje is ook nog maar 1 maand oud, toen zat Quinten ook nog op meer voedingen hoor, ze gaan nu al snel genoeg met alle ontwikkelingen. het komt echt wel dat doorslapen en minder voedingen. Het is volgens mij wel zo dat kindjes met fv sneller minder voedingen krijgen omdat alles wat ze binnen krijgen ook direct beter vult maar zeker weten doe ik dit niet, marleentje weet dat vast :). En ze had ook al wat tips zag ik.
    Er zijn hier zoveel kleintjes die nog niet doorslapen die van mij was toevallig een uitzondering die graag slaapt, maar dat komt misschien ook wel omdat hij 5 weken te vroeg was en in het begin toch heel snel moe was. Je zult zien als je nog eens een paar weken verder bent dat jij je ook ineens realiseert dat de kleine door slaapt en minder voedingen komt.
    Hoe deden we dat hier tja het kwam vanzelf, overdag iedere 4 uur en 's nachts sliep hij 1 voeding over en tadaa dan ben je er. Misschien kun je 's avonds iets meer voeding proberen te geven maar verder komt het vanzelf als ze er aan toe zijn.
    Wel balen zeg zo'n dag maar staar je niet te blind op anderen ieder kindje is met andere dingen eerder maar op den duur kunnen ze allemaal het zelfde ;)

@ Sanne, succes met je schoonmoeder, gaat ze wel weer opknappen of niet? heb denk ik even gemist hoe en wat. En die slaapzakken van Ikea passen ook goed blauw met een aap erop en zijn maar 7,99 dus ook niet duur.

18. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    :(
    Jakob net op de weegschaal geleged voor zijn wekelijkse weegrondje, maar hij is maar 40 gram aangekomen sinds vorige week woensdag. Snap er niks van, we houden in de gaten hoeveel hij drinkt, en hij drinkt meer dan dat hij voor zijn gewicht hebben moet, maar toch blijkbaar niet voldoende of voedzaam genoeg. Nu vind ik het dus toch niet zo erg dat we vanmiddag weer naar de arts moeten....
    Kan wel janken, heb net het idee dat het met de BV zo acceptabel is, 's ochtends heb ik genoeg, 's avonds voeden we bij, heb net het idee dat het mijn leven niet meer zo beheerst. En dan weer dit gedoe. Geboortegewicht was 3980, weet niet tot hoeveel hij is afgevallen, maar nu weeg hij 4420. Nog geen halve kilo aangekomen dus in 6 weken :(

19. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    En wat ik nog het raarste vind is dat Jakob echt een erg tevreden kindje is. Huilt niet veel, slaapt goed, lacht veel. Hoe kan dat dan toch?

20. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

gewoonsanne: dank je wel!Ze heeft idd wel lange vingers....hahaha, weet niet van wie ze die heeft, wij hebben het allebei niet.

voeding/overslapen: denken jullie niet dat het ook ligt aan het gewicht van jullie baby?!Een lichte baby is nog vaker voeding nodig dan een wat zwaardere baby.Ik denk zeker dat dat wel meetelt.
    Daarbij gaat het toch niet om wie er de minste flessen krijgt, het gaat om je kindje, elk kindje is weer anders, de 1 heeft vaker voeding nodig als een ander kindje.Tuurlijk is het lekker als je kan overslapen, maar het allerbelangrijkste is dat je een tevreden kindje hebt.

Deel Deze Pagina