Goedemorgen meiden Wat hebben jullie vele gekletst, heb het niet allemaal kunnen onthouden. Ummkais, welkom en klets gezellig mee Mamanama, wat lief zo'n oma. Is ook onmogelijk om een cadeautje te kopen, met het slechte weer wat we hadden. Sjees en Ankje veel plezier het weekend, hoop dat je je trouwens wat beter voelt Ankje Kareltje, jeetje zeg wat een enorme wachtlijst, balen zeg. Ik hoop dat je de pijn een beetje kunt onderdrukken met pijnstillers. Djuke; ik kan me voorstellen dat het voor jou erg moeilijk moet zijn dat je hier op het forum leest over doorslapen. Maar meid, niet ieder kindje is hetzelfde, het komt vanzelf. Soms huilt Julian ook even wanneer je hem in zijn bedje legt, maar stopt vanzelf weer. Ook hier de laatste avondvoeding, met een klein lampje, zo min mogelijk praten en verschoon hem halverwege, omdat hij meestal poept tijdens de voeding. En ook een kruikje in zijn bedje, zodat zijn plekje lekker voorverwarmd is. Hier; ga vandaag even langs mijn werk, ben wel benieuwd, ben er 6 december voor het laatst geweest. Julian gaat ook mee, maar hoop wel dat het stopt met regenen.
Even snel een ego berichtje.. oh wat ben ik trots op mn kleine jongen! Gisteravond om 22.00 uur zn laatste flesje en daarna kwam ie pas om 3.10 uur en om 7.00 uur. Zo lang heeft ie nog nooit doorgeslapen! Na de voeding van 7 uur heb ik nog lekker kunnen slapen tot half 10.. wat een luxe! Nu is het 4 uur sinds de laatste voeding en hij begint voorzichtig wat te jengelen.. dus ik ga maar eens een flesje klaarmaken.
@ Lynd, ja ik weet het Quinten wilde niet helpen dit keer en ging al vroeg slapen dus toen ging het helemaal mis, maar ach ergens hadden we ook niet verwacht dat Twente door zou gaan, dus vind het niet erg. @ Sjees en Ankje, veel plezier dit weekend, waar gaan jullie precies heen? En had ankje al gemist maar ziek vandaar dat ze niet kwam kletsen hoop dat je snel weer beter bent. @ Chevenne, wat een gedoe zeg met het werk nog steeds en kan me voorstellen dat je nog geen zin hebt om alweer aan het werk te gaan je hebt amper kraamtijd gehad. Ik hoop dat het gesprek volgende week positief verloopt. Ik snap het trouwens niet dat Jeroen nu nog gezeur heeft ze hadden toch laatst al door dat de directrice een inschattings fout had gemaakt of heb ik dat nu verkeerd . Vervelend zeg Elianne toch kiss, hoop dat de behandelingen snel hun werk doen. Zelf vind ik zwemluiers toch ook wel en lekker idee, ik weet wat er soms uit die kleine van ons komt en omdat allemaal in het water te hebben liggen lijkt me toch niet wat. @ Jada, veel plezier op je werk lekker showen met Julian. @ Slapen ik zag veel lekkere nachten heerlijk hoor. @ Hier, we waren alweer vroeg vandaag want vrijdag zwemdag, hij vond het erg leuk vorige keer was hij vaak erg verbaasd en vandaag zelfs al wat grote grijnzen gehad op het eind moest hij een beetje brommen maar dat mag ook want meneer was moe. Iedere dag is hij om 7.00 wakker en vanochtend begon hij om 7.45 wat te woelen dus maar snel verschonen en de fles want anders gingen we het zwemmen niet redden, dus nu slaapt hij ook heerlijk is weer helemaal moe en tevreden van het zwemmen.
Ummkais, wat goed zeg en ook heerlijk voor mama. komt ze ook beetje aan haar rust toe Blaine, dankje. Het lijkt me ook zo leuk om te gaan babyzwemmen met Julian. Zit er bij jullie een grens aan het aantal weken of gewicht?
@ Djuke, toen Quinten nog 's nachts kwam sliep hij daarna wel weer direct door, wij maakten weinig ligt op de slaapkamer, eerst verschonen en dan lekker warm in een omslagdoek, de kruik in het midden van het bedje leggen zodat zijn plekje lekker warm is, de fles geven, omslagdoek af en op het warme plekje hij kroop dan helemaal in zijn matrasje lampje uit en allemaal weer lekker slapen, ondanks dat hij vaak nog wel een paar minuten grote ogen deed, ja heb er eens opgewacht was hij door de warmte helemaal tevreden en binnen 5 minuten in slaap vaak zonder huilen. Quinten wil 's avonds het liefst bij mij slapen maar 's nachts ligt hij heerlijk in zijn eigen bedje en overdag in de kinderwagen. Alleen in de avond wil hij extra aandacht de slijmbal. Hij is nu al verwend ligt hij te jammeren en als ik dan bij hem kom dan gaan de armpjes omhoog en een grote grijns van ja daar komt mama aan ik mag eruit, van de week dus al een paar keer bewust weg gelopen want dit is toch niet helemaal de bedoeling . Misschien dt het ook wel scheelt dat hij eerst een aantal dagen in de couveuse heeft gelegen en dus van kleins af aan gewend is om alleen te slapen, heb geen idee mar is in elk geval geen probleem.
Jada, babyzwemmen mag hier vanaf 6 weken en bij het andere zwembad in de buurt vanaf 8 weken. Het cb adviseerde 8 weken dus wij zijn ook niet zo vroeg begonnen. Het zal ook wel aan het water (temp) liggen die is hier lekker warm en ook het zwembad zelf en de douches zijn heerlijk warm, er zijn op vrijdag ochtend ook echt alleen kindjes zwemmen en in het diepe bad oude mensen dus misschien dat het daarom zo lekker warm is, ook zit er bijna geen chloor in het kinderbad dus wel ideaal.
Dames, dank voor alle lieve reacties! Echt super! Vannacht is weer een gedoe geweest. Ik was he-le-maal gesloopt dus mijn man heeft Tristan verzorgd en ik ben gaan slapen op de logeerkamer. Eindelijk weer eens een paar uur achter elkaar geslapen en voel me nu stukken beter. Wij gaan nu waarschijnlijk met diensten werken. Dus de een de ene nacht en de ander de andere nacht. Om toch te kunnen rusten. Want dit is slopend. Wbt de tips. Tja, we doen het exact op die manier. Klein lampje, halverwege verschonen om meneer weer te activeren, zo min mogelijk praten en kruik in zijn wiegje. Maar het gaat fout bij het terugleggen. Binnen 10 min. is hij klaarwakker en dan gaat hij dus echt huilen. Stopt ook niet. De enige manier is om hem bij ons op de borst te leggen en te wachten tot hij slaapt. Vaak heeft hij ook nog wat krampjes en daarom is het heerlijk om op zijn buik tegen ons warme lijf te liggen. Maar goed, sliep hij eerst redelijk snel weer in, nu dus niet meer. Zo zijn wij dus rustig 2 uur verder voordat meneer weer slaapt. Niet dat hij gaat huilen ofzo, hij slaapt gewoon niet in. Ik ben maar aan het hopen dat het een sprongetje is en dat dit snel weer beter gaat. Want vorige week ging het eigenlijk heel goed. Het punt is dat Tris het liefst bij ons is. Nu ook, hij lag op het logeerbed naast me terwijl ik zit te tikken. Nou, daar was hij het niet mee eens. Dus weer gepakt en nu zit hij in zijn wrapper tegen me aan. Gezellig rond te kijken. Tja, waarom kan dat ook niet op het bed zonder mama?
Kom hier niet zo vaak meer.. Maar wilde toch even laten weten dat alles hier helemaal goed gaat. Sophie is nu 1,6 kilo zwaarder dan bij de geboorte en vandaag precies 7 weken oud. Alles gaat helemaal goed. Overdag is ze vrij wakker. Ligt lekker te spelen in de box, te giechelen tegen alles en iedereen en zakt af en toe weg voor een powernap 's Nachts slaapt ze prima. Ze komt nu meestal rond 5 uur voor een voeding, maar ligt daarna ook zo weer te slapen.. Inderdaad weinig licht, niet praten en bedje warm houden werkt heel goed. Denk dat het niet lang meer duurt voordat ze door gaat slapen. Al met al hebben wij een heerlijke tevreden baby, waar we nog elke dag met volle teugen van genieten. Moet over 4 weken gewoon alweer aan het werk.. Wat gaat de tijd toch snel..
Chevenne, onze kleine meid spuugde hem in het begin ook steeds uit. Wij namen haar op schoot en dan elke keer weer terugdoen. Nu kan ze hem inmiddels iets langer vast houden. Bij ons werken de spenen van bibi het best, die van difrax stopt ze bijna helemaal in haar mond. Blaine, wat een poppie. Djuke, sara valt soms gelijk in slaap, maar als ze wakker is s nachts dan is ze ook niet in slaap te krijgen. Als ik haar laat liggen en elke keer de speeen geef duurt het zo een uur. Terwijl als ik haar oppak en even vasthoudt het nog geen half uur duurt. Laten builen ben ik ook niet goed in. Wel gaat ze vandaag naar haar eigen kamertje, dus misschien iets makkelijker om te laten huilen. Kareltje1, balen zeg dat je galblaas wordt verwijderd. Alvast heel veel sterkte. Jada1984, Hier zeggen ze wat betreft het zwemmen na de eerste prikjes. Maar de kraamzorg gaf aan dat we het beste konden wachten tot ze 3 a 4 maanden is. Hier, een beetje een onrustige nacht gehad. Na de voeding van 19:00 hebben we de kleien meid gewassen en in bed gelegd om 21:00. Na een half uurtje was ze wakker van een peopluier, want die moet zo snel mogelijk bij haar uit. Daarna wilde ze niet meer slapen. Om 23:15 fles gegeven en ze heeft heerlijk geslapen tot 03:15. Na deze fles wilde ze niet meer slapen. Bij me genomen en uiteindelijk om 4:00 in bed gelegd. Hierna kon ik zelf niet meer slapen. Om 7:00 kwam ze omdat ze honger had en hierna heeft ze nog heerlijk tot 9:30 geslapen. Valt dus op zich wel mee.
nou ik moet nu ineens het hele huis nog schilderen omdat hij niet komt opdagen :S heb wel gevraagt om tenminste de helft van me geld terug ... maar ja eigelijk heeft hij maar 10 % gedaan en moet ik dus nog 90 % deon,,, maar ik dacht als ik meer geld terug vraag krijg ik niks/... dus het schiet wel op en toch ook weer niet ..
Hoi dames, Wat een geklets weer! Ben net met E naar het CB geweest voor de gehoortest; alles prima in orde! Gewicht was 4,530kg (tov 3,570 bij geboorte). Lengte was 51,5 cm vs 52 (?!?!) bij de geboorte Om maar te zeggen: ze groeit vooral in de breedte. @ Kareltje: wat naar dat je geopereerd moet worden. Moet je erna op iets letten of kan je dan gewoon weer je ouwe leventje leiden? @ Djuke: zullen wij maar verder klooien met de korte nachten. :x En het CB meldde me net dat ivm de 5-weken sprong er een hongerspurtje aankomt en E dus vanaf de namiddag en ook s nachts vaker en vlugger zal komen . Heb dit idd al gemerkt: tussen de voedingen zit s nachts maar 3 uur tov 4 à 4,5 ervoor. Maar idd, hier spraken ze ook van de 5kg-grens eer ze doorslapen. Vetmesten die boel (al is het geen garantie natuurlijk) @ Suusefruus / Jada: ik ben nu 6 weken thuis (heb gewerkt tot 1 week voor de bevalling) en ben nog 3 maanden thuis. Gedachte om terug te gaan werken staat me nog niet echt aan Vind dat het nu al zo snel gaat, de weken vliegen gewoon voorbij. Heb afgelopen week beloofd aan mn baas dat ik maandag langskom om te showen met E. @ babyzwemmen: ga ook eens op zoek waar ik hiervoor terecht kan. Ben zelf een echte waterrat (geweest), maar babyzwemmen lijkt me echt superleuk! @ Mecha: wat naar hé, als ze krampjes hebben. Drink je zelf een of andere thee die krampjes kan doen verminderen? Heb zelf de borstvoedingsmix van Weleda en tot nu toe met succes! @ Ummkais: hopelijk is je kleintje vertrokken met doorslapen! Zo, ga maar eens verder proberen te lezen in mijn Oei, ik groei boek. Het is er tot nu toe nog niet van gekomen (hoe zou dat komen?), maar aangezien de 5-wekensprong eraan komt, wil ik weten wat me te wachten staat! Nog een prettige middag allen!!
Lynd: zolang je meer moedermelk dan kunstvoeding geeft moet je nog steeds vitamine D en K erbij geven (heb ik van de kraamverzorgster). Enne... ik vind dat je het hartstikke goed doet hoor! Jakob klinkt ook erg tevreden! Hier: (sorry, erg ego, maar heb vandaag weer eens weinig tijd om te reageren) Gisteren naar CB geweest. F is nu 51,5 cm en 4035 g Ze is dus ongeveer 900 gram aangekomen sinds de geboorte. Vond het allemaal niet spectaculair eigenlijk. Verder alles in orde. Ik moet nu weer verder want dochterlief heeft vandaag een zeurdagje!
Hoi iedereen, Het is hier zo druk met 2 kindjes dat ik nog amper aan internetten toekom, dus ik kan hier niet veel meer meelezen, laat staan schrijven. Jammer maar het is niet anders. Ik ga dus ook niet echt op iedereen reageren want heb niet echt bijgelezen. Over doorslapen: ik hoop dat Maja dan snel gaat doorslapen, ze is bijna 5 kg. Nu steeds hetzelfde patroon, in het begin van de nacht slaapt ze zo'n 4 u, daarna 3 uur of 2,5 u. Gelukkig slaapt ze vandaag al de hele voormiddag, want gisteren wou ze niet goed slapen. Maja is eergisteren nog gewogen enzo: ze was toen 4800 g (3065 g bij de geboorte), 55,5 cm (50 bij de geboorte) en haar hoofd 37,5 cm (31 bij de geboorte). Ze groeit dus goed in alle opzichten. Beter dan haar zus: die had pas een maand later hetzelfde gewicht bereikt terwijl ze 200 g zwaarder was bij de geboorte. Ik denk dat de BV nu beter gaat, wellicht doordat ik me nu niet depressief voel en meer eetlust heb en veel meer drink. Alle meiden die ook nog niet veel nachtrust krijgen: sterkte! O ja, ik ben gisteren naar de kinesiste geweest voor postnatale oefeningen. Mijn diastase was al gekrompen tot 1 cm (3 cm na de bevalling), ze zei dat dat zeer goed was. Nu komt het erop aan om elke dag tijd te blijven vinden voor de oefeningen.
Hey lieve meiden!!! GOED NIEUWS: werd vanmorgen al gebeld, wist niet wat ik hoorde. Ik kan as donderdag al geholpen worden, joepie!!! Echt fijn dat ik niet zolang hoef te wachten, zag ik ook helemaal niet zitten. Allemaal bedankt voor de reacties! Heb verder niets bijgelezen, heb daar de fut niet voor. Zonder galblaas kan je heel goed (de lever neemt die functie dan over) en ik kan daarna weer gewoon eten wat ik altijd deed. Kan even duren voordat alles weer goedvalt, maar is wel de bedoeling dat je nergens meer op hoeft te letten. En hoe ik het gekregen heb??? Heeft volgens de chirurg niets te maken met de zwangerschap. Bij gewichtsverandering werd er gezegd, maar dat is alleen het geval als je zelf veel afvalt. Nou ja waardoor maakt ook niet uit, weet nu gelukkig dat ik er snel vanaf ben. Fijn, nu alles regelen ,maar ook dat komt weer goed. Iedereen een dikke knuffel en een fijn weekend!!! Liefs mij
@kareltje; Bij een vriendin van mij is dinsdag ook haar galblaas verwijderd. Zij moest ook een hele tijd wachten, ook iets van 6 weken. Ik hoop dat je snel weer pijnloos bent! Fijn dat jij al snel terecht kan! Vanacht heeft Quinten weer lekker doorgeslapen. Om 10 uur kreeg hij zijn laatste voeding. en om 4 uur werd hij weer wakker, toen heb ik zijn speen er ingedaan (ik lag nog zo lekker) en toen is hij gaan slapen tot half 6 Daarna werd hij om 9 uur weer wakker, en om half 10 zijn voeding gehad. Ik begin toch een beetje te juichen, hopen dat hij het goed volhoud! Afgelopen weekend was mijn borstvoeding flink terug gelopen omdat ik ziek was geweest, en de rest van de week was de productie ook nog niet zo heel veel, maar vandaag is de productie nog meer dan voordat ik ziek was... heb net nog maar een keer gekolfd omdat ik op ploffen stond en Quinten had net gegeten.
Pff wat een dag hier. Kom tot niets. Onze kleine vent huilt al de hele dag. Waarschijnlijk de nasleep van de prikjes??? Wil alleen maar bij mij liggen en valt dan uiteindelijk in slaap. Heb hem net 5 minuten geleden even weer in de box gelegd, maar begint alweer wat te huilen. Hopelijk duurt dit niet te lang. Echt erg vermoeiend en wou zoveel doen zodat manlief dit weekend niets hoefde te doen en we alleen maar tijd hadden voor ons gezinnetje.
@Blaine: Wat lijkt hij al groot op die foto! Het baby is er echt al af! Zo'n flinke kerel seg Die haartjes blijf ik geweldig vinden! En blijf hier maar schrijven Is leuk voor ons @Kareltje: Wat moet je nog lang wachten! Volgens mij is dat hier niet... zo'n wachtlijsten. Nog zo lang op pijnstillers moeten leven Hopelijk kan je er zo snel mogelijk terecht hoor. Aah jeej! Goed nieuws Donderdag is niet zo ver weg. @Chevenne: Dat je dat kan, 's nachts liggend voeden. Ik deed dat ook, maar ik vond het zooooo moeilijk om wakker te blijven ... Dat was echt een constant gevecht tegen mijn slaap. Verschrikkelijk vond ik dat. Wat vervelend dat ze ook Kiss heeft Hopelijk is ze er na een aantal sessies volledig vanaf! @Mecha: Gelukkig waren het 'maar' krampjes. Ik zet de maar tussen haakjes, omdat krampjes niet niks zijn voor zo'n kleintjes hé. Zo zielig. En idd, ja kan beter een keer teveel gaan, dan een keer teweinig! @Meteen weer slapen na een voeding 's nachts: Sam die wordt altijd volledig wakker ... dat komt omdat hij altijd net voor hij het laatste van de fles binnen heeft last krijgt van diarree Dan laat hij een scheet en dan hoor je gewoon dat er zoveel meekomt en dan moet ik hem dus weeral volledig verschonen... Vaak pyjama en alles. @Suus: Wat heerlijk dat Sophie zo'n tevreden kindje is! @Kwek: Is ze mss verkeerd gemeten bij de geboorte? Ze is al wel goed bijgekomen! @Juni: Jouw meisje is helemaal goed gegroeid! Ik kan er wel inkomen hoor, dat het heel erg druk is met twee kleine kindjes. Laat wel af en toe nog eens wat van je horen hé Dat we weten hoe het met je meisjes en met jou gaat! @Tammetje: Kan mss ook een sprongetje zijn? Ik weet niet hoe oud je mannetje is. Waar blijft je banner Ik heb het hier nog niet gezegd, maar Sam was weer alles behalve zichzelf de laatste dagen. Hij huilde veel, hij leek echt verdrietig. Je zag gewoon dat hij zich niet goed in zijn vel voelde. Ik had al gemerkt dat hij weer!! allemaal pukkeltjes op zijn gezichtje kreeg. Maar deze keer kwam er meteen een gelig korstje op en die wondjes die werder groter en groter. Onder zijn rechteroortje had hij gisteren al 4 grote wondjes. Terwijl dat er eergisteren maar twee waren. Ook zag ik dat er vanalles in zijn oortje zat. Ik moest gisteren terug naar de ha bellen om verslag uit te brengen over die nieuwe voeding. Daar zijn we inmiddels ook al vanaf gestapt. Hij krijgt nu een speciale voeding voor hongerige kindjes. Beba. Alleen in België te verkrijgen. Die is al dikker van zichzelf, waardoor ik maar één schepje Nutriton moet bijvoegen. Want het was door de Nutriton dat Sam zoveel diarree had. Dat was echt niet meer normaal. Zijn billetjes glanzden gewoon, omdat zijn ontlasting zo doorschijnend was ... Maar verder over die wondjes, ik legde dat uit aan de ha en die wilde dat ik vanmorgen even langskwam zodat ze dat kon nakijken. Ik was wel heel blij dat ik mocht komen, want Sam had een heel slechte avond en nacht. Heel veel huilen, wat was hij toch zielig. Hij huilde heel flauw. Wat blijkt ... snif snif Mijn kleine mannetje is gewoon ziek Hij heeft al heel de dag koorts. Hij heeft krentenbaard. Een zeer besmettelijke en hardnekkige huidinfectie veroorzaakt door een bacterie. Maar daar zijn kleintjes dus echt ziek van Daarom dat hij zoveel huilde. Hij dronk gisteren ook heel slecht. Hij heeft over heel de dag 200 cc laten staan! Hij krijgt nu antibiotica Zo klein en al zoveel medicijnen. Dat had hij dus ook de afgelopen dagen En wij maar denken dat hij gewoon lastig was. Hij had gewoon pijn en jeuk en voelde zich niet goed. De ha zei ook dat we net op tijd waren gekomen, want als we gewacht hadden tot maandag, tot de praktijk weer open was, dan had heel zijn gezichtje volgestaan. Want het gaat echt snel. Gisteren was één wondje onder zijn oortje nog een klein vlekje met een korstje op, vandaag heeft het al een diameter van 2 cm!!
Vandaag de officiele uitslag gehad van de echo van de bult van Jens via de huisarts. Ze konden er niets uithalen op de echo wat we dus al wisten van die de man die de echo dinsdag in het ziekenhuis heeft gemaakt. We worden nu doorgestuurd naar de kinderarts. We kunnen daar pas 12 maart terecht. Dus nog 2 weken afwachten! Sorry heb nog niet bijgelezen. Helaas is hier de bekkenpijn sinds een paar dagen weer volledig terug dus verga weer van de pijn en kan amper in huis rondlopen. Baal dus als een stekker want sinds de bevalling heb ik er geen last meer van gehad en ineens is het weer volledig terug. Heb nu een afspraak gemaakt voor donderdag bij de osteopaat hoop dat hij me er vanaf kan helpen.
Hilli, wat naar dat Sam ziek is. Maar jezelf niets verwijten!! Ja kan moeilijk voor elk pukkeltjenaar de arts rennen, hoe moet jij nu weten dat het iets anders is?!? En niet zorgen maken over medicijnen, liever klein en medicijnen dan klein en ziek! Je bent wel erg streng voor jezelf! Goh, wat groeien de beebjes hier allemaal goed en snel... Voel me toch dan weer onzeker worden over Jakob... Kareltje, wat fijn dat je toch eerder kan worden geholpen! Vanmiddag kwamen mijn collega's op kraambezoek (de ene is 34 weken zwanger, leuk, hoor!). Was gezellig! Eentje kwam niet mee omdat ze verkouden was, dat vond ze niet verantwoord. Belle, je hebt gelijk, arts zei ook dat we de vitamines moeten blijven geven. Daarnaast vroeg ik nog iets anders: ze zei vorige keer dat niet alle babies van pepti voeding houden (is niet zo lekker), dus ik was bang dat we net dit weekend moeten beginnen met de pepti en dat hij het dan niet wil drinken en ik dan niet weet wat ik moet doen. Ze heeft daarom een receptje voor andere hypoallergene voeding geschreven, gelukkig, die kunnen we ophalen mocht pepti echt niet werken.