Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    @ Lynd, ik ben blij dat je het zelf al door had :D. Quinten draait zich nog niet om, als ik met hem speel soms naar zijn zij, maar rolt dan netjes weer terug, hoeft van mij ook nog niet dat hij al om rolt, veel te eng in bed :$.

@ Butterfly, dat is een lekker nacht, wen er maar aan dat zal steeds vaker gaan gebeuren. Quinten krijgt meestal zijn laatste fles tussen 22.00-23.00 en is 's ochtends om 7.00 weer wakker. Vanochtend was het 8.00 dus helemaal lekker, dan krijgt hij de fles spelen we even samen in het grote bed, dan valt hij en ik meestal ook nog even lekker in slaap en vanaf de volgende voeding gaan we naar beneden.

@ Belle, veel plezier met je weekend uitje.

@ Hilli, aah gossie krentenbaard dat is vervelend en inderdaad erg besmettelijk dus goed opletten. Hoe gaat het met spugen nu? en ben je alweer terug naar de andere voeding of toch de soja nog wat langer proberen.

@ Chevenne, goed om te lezen dat het alweer wat beter gaat bij jullie en hoop dat de arboarts mee werkt en je nog niet weer aan het werk hoeft.

@ Hier, eigenlij weinig nieuws hier, Quinten doet het goed lacht heel veel en ligt alweer heerlijk te slapen, ooh toch niet hoor ik net ga nu zo even boodschappen doen dus tot later

2. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Chevenne Lekker als je paardje weer dichter bij huis is. Super dat Elianne nu deze nachten heeft kom je zelf ook tot rust. Mijn voeding wordt op het moment ook weer wat meer gelukkig:D. Gisteren zat ik op 6 voedingen en een klein beetje bijvoeding gegeven. Vind dat ook een lekker intiem moment.

@Lynd heerlijk zo'n goede nacht. Lieke heeft ook een keer fv gehad omdat we een dat weg moesten. Toen heeft mijn zusje op haar gepast en heb ik een dag van te voren geprobeerd of ze het lust en ze pakte het zo aan:). Hoop dat Jakob dat ook wil. Hier nog niet zo veel seks gehad. Toch nog erg pijnlijk. Lieke kan zich nog niet omdraaien.

@Belle ook nog een met zo'n goede nacht heerlijk he:D. Geniet van je weekeindje Limburg.

@Butterfly Ook voor jou super zo'n goede nacht. Knap dat ze zich al kan omdraaien zeg.

@Suusefruus ja beetje jaloers ben ik wel;). Ik heb gereden tot mijn 18 weken en ben toen gestopt ik ga het over 2 weken weer proberen.

@Hier Ook hier een goede nacht gehad. Iets minder dan gisteren maar dat kan ook niet elke nacht:p. Ze kwam nu om kwart voor 6 en lag er gisteren om 23.00 in haar bedje. Nog iets leuks. Heb gisteren avond een heel gesprek met Lieke gehad. Ze lag op mijn benen met haar snoetje naar bij en ik was tegen haar aan het kletsen. Toen begon ze te lachen en met haar mondje allerlei bewegingen te maken ze was terug aan het kletsen, zo leuk. Mannetje zei al ze probeert je na te doen. Dit was echt geweldig.

3. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik ben er weer even.
    Ons meisje is zo goed als beter.
    Ze heeft tot nu toe een hele goede dag, qua voeding en slapen. :D
    Heb nog een foto van m`n keizersnede-wond gemaakt vandaag.
    Hopelijk gaat het bij iedereen goed, heb niets terug gelezen dus weet niet of ik wat gemist heb. :)

Groetjes

ps. wond na 1 maand en 2 dagen:

4. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Blaine: Op aanraden van de ha zijn we naar Beba overgestapt, dat is een dikke verzadigende voeding voor hongerige baby's. Hier moet ik maar anderhalf schepje Nutriton bijdoen in plaats van 5. Zijn diarree is al helemaal weg. Weer normale luiers! En geen 8 per dag! Gisteren maar 2 :) Maar wel twee erg volle :D Dat ben ik niet meer gewoon. Spugen gaat ook heel goed. Deze voeding heeft wel koemelk, maar daar heeft hij volgens mij echt geen last van, dus geen kma hoor. Hij is nu nog wel erg huilerig, maar dat zal wel grotendeels van de jeuk komen. Ik heb van die ontsmettende handgel gekocht, en die staat nu standaard op tafel. De grote wondjes in Sams nekje heb ik afgeplakt. Maar het begint al te genezen! Hij is al één korstje kwijt :) Maar dat had hij al redelijk lang, mss daarom :)
    Verder heeft hij gisteren voor de eerste keer in een paar dagen weer een fles van 180cc volledig opgedronken, en vandaag ook al één. Dus we gaan weer de goede weg op :)

Wat slapen er al veel kindjes door! Echt super :D Jaja, ze worden groot. Wat gaat het eigenlijk snel hé ... Lijkt wel gisteren dat ik bevallen ben van Sam ...

Volgende week zondag hebben we trouwens de babyborrel voor Sam. Een kraamfeest :D Jeej! Zijn eerste feestje. Ik kijk er al naar uit. :D

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    @ Nieks, wat leuk he dat na proberen te doen zie dat hier ook regelmatig, zo schattig. En toch helemaal geen slechte nacht.

@ Woops, Fijn dat Mykeda alweer bijna beter is.

@ Hilli, ooh wat positeif klinkt het allemaal geen spuitluiers meer heerlijk zeg, wat zul je daar van genieten. En gelukkig geen kma, nu hopen dat hij het op deze voeding goed blijft doen. Is hij nu ook rustiger tussen de voedingen door? En Sam slaapt toch ook al redelijk goed door staat mij wat van bij?
    Het gaat gewoon veel te snel, ik heb ook nog regelmatig het gevoel dat hij er amper is, en moet je nagaan vrijdag is hij al 3 maand :$

6. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Meiden, sorry dat ik verder niet reageer, maar wil iedereen een fijn weekend wensen!!! Hoop dat ik na de galblaas(kijk)operatie snel opknap en weer genoeg fut en zin krijg lekker mee te lezen en te kletsen!
    Tot snel hoop ik, liefs mij

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    @ Kareltje, geeft toch niks kan me voorstellen dat je met zoveel last helemaal geen puf hebt. Gelukkig kun je eerder terecht voor de operatie en knap je erg snel weer op.
    Doe maar even rustig aan.
    Jij ook een goed weekend.
    knuffel

8. Djuke

Djuke Bekend lid

Haaihaai.

Woops: wat fijn dat Mykeda weer opgeknapt is! En wat ziet je ks-wond er mooi uit! Ik ben jaloers want de zijkantjes blijven maar ontsteken en vervelen. In het midden is het ook een mooie streep maar de uiteindes willen niet. Zijn ook vurig rood.
    Maar goed, komt wel weer ok.

Chevenne, Nieks en Suusefruus: ja, ik mis het rijden ook. Maar ik heb lang doorgereden. De laatste keer was met 35 weken. Wel alleen stappen dan. Ik wil van de week weer proberen maar durf niet goed met mijn beetje ontstoken ks wond.

Verder: Op zich redelijke nacht gehad met een hele knappe Tristan die na de voeding uit zichzelf in slaap viel in de wieg!! Jippie!!!

Maaaaaaaaaarrrr, we hebben weer wat nieuws. Nl. niet doordrinken. Tris drinkt zo'n 60 cc, valt dan vast in slaap. Dus verschoon ik hem, waarna hij weer 20 cc drinkt. Verder krijg ik er niets in. Met als gevolg dat meneer een uur later weer honger heeft. Tenminste zo ging het vannacht na de 1e voeding van half 3.
    Vandaag wil hij ook weer slecht drinken maar wel veel slapen. Temp is wel goed en hij is ook wel alert. Maar maak me toch een beetje zorgen.
    Ook omdat mijn man griep heeft gehad en ik het nu ook wat begin te krijgen (keelpijn). Ben zo bang dat Tristan ook aangestoken is.
    Dus tips gevraagd: waar moet ik op letten?

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Nieks: jij bent idd laat nog online! Fijn dat het zo lekker gaat en je lekker kan slapen!

@Chevenne: zo fijn om van jou zulke positieve berichten te lezen, meid! Heerlijk dat je nu lekker kan genieten van Elianne! Goed dat je zo voor de bv gevochten hebt en dat het nu zo goed gaat!

@Lynd: balen zeg, dat het vrijen niet zo wil! Herken het wel en heb niet eens een vaginale bevalling gehad.....Bij mijn eerste (ook een keizersnee) duurde het een paar weken voordat het weer lukte en zelfs een paar maanden voor het geen pijn meer deed! Nu ging het na een week of 4 niet en vorige week is het wel gelukt, maar was nog wel een beetje pijnlijk. Bij mij is het dus vooral dat ik niet kan ontspannen, bang om weer zwanger te raken ofzo?:(
    Idd voorzichtig proberen, veel glijmiddel gebruiken en stoppen als het niet gaat....

@Belle: je bent al weg, maar toch...fijn weekend!

@Butterfly: heerlijke nacht dus, maar dan schrik je toch he? Was ze zelf op haar buik gedraaid? Veel kindjes liggen graag op hun buik en zolang ze haar hoofd kan draaien, kan het ook weinig kwaad.

@Woops: fijn dat het weer beter gaat met Mykeda! Je wond ziet er mooi uit, hoor!
    Is erg netjes gedaan.

@Hilli: fijn dat de krentenbaard bij Sam al verbeterd! Ook lekker dat het waarschijnlijk toch geen kma is.En leuk, die babyborrel...alvast veel plezier!

@Kareltje: geeft toch niks meid, is alleen maar logisch! Hopleijk voel jij je stukken beter na de operatie en zien we je dan terug! Nogmaals alvast sterkte!

@Djuke:naar dat jouw ks-wond steeds ontsteekt...heb je dat al nagevraagd bij de gyn?
    Lekker dat Tristan nu zelf in slaap is gevallen na de fles! Jippie!
    Als hij wat minder drinkt, kan dat ook aan een sprongetje liggen! Dan willen ze steeds een beetje drinken als troost, meer niet en dan zijn ze weer moe. Meestal zijn ze er met een paar dagen overheen en dan drinken ze ineens als vanouds en zie je een echte vooruitgang in doen en laten!

Hier na een ontzettend onrustige avond een supernacht gehad! Tessa had de fles gehad rond 19 uur en is tot de volgende fles rond 22.30 uur wakker geweest en aan het huilen/mekkeren. Ze had ook de hele dag niet gepoept en lag wel steeds te persen en windjes te laten. Na de laatste fles in bed gelegd en vanmorgen was het 6.15 uur! JIPPIE!!!! Daarna heeft ze nog tussen ons in geslapen tot de oudste wakker werd om 8.45 uur.....(die was wel al wakker geweest hoor, maar ze accepteert nog goed als we zeggen dat het nog te vroeg is en ze nog even moet proberen te slapen ;))

10. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de reacties meiden, lief!
    Ga snel mn bedje in, ben doodmoe, maar kan ook niet te lang liggen dus daarom was ik nog beneden...weet even niet hoe ik het allemaal moet doen, maar ook dat komt weer goed.
    Trusten en fijne zondag allemaal, liefs mij

11. woops

woops Niet meer actief

Even moet ik wat kwijt.
    Ons meisje heeft gisteren om 19:45 de fles gehad van 150cc en heeft 45cc laten staan en is in der eigen bedje in slaap gevallen en is pas vanacht om 05:00 gekomen voor de fles. :$ (dat is 9 uur tussen de voeding) :$
    Nou ik ben zo trost op haar en hopelijk blijft het niet bij 1x.
    Om 05:00 de fles gegeven dus van 150cc en daar heeft ze 80cc van laten staan en ze kwam weer om 08:45 voor de fles.
    Nou dit is wel heel lekker om zo de zondag te beginnen.
    Ze ligt nu alweer te slapen in haar eigen bedje. :D
    Ik hoop zo dat dit een ritme gaat worden (al is het om de 4 uur dat zou al heel mooi zijn) :), want een ritme hebben we nog geen een keer gehad.
    Ze kwam/komt altijd om de 2,5 uur of 3 uur en soms hebben we geluk en komt ze om na 4 uur.
    Dus dit is zo zo zo apart zeg. :)
    Ik hoop en heb hoop.
    Hopelijk blijft het niet bij deze ene keer dat ze het zo goed doet.
    Ik ben zo blij. :D :D

Iedereen een fijne zondag

Oja even spammen, m`n meisje krijg ik voortaan zelf in slaap als ik ze op de blote borst leg :), deze foto is van gisteren en ze is zo ver weg dat de speen half uit der mondje hangt :p:

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Lynd
    Wat rot dat seks nog zo pijnlijk was. Hier zijn we helaas nog niet zo ver. Buik is nog steeds gevoelig, van de laatste kijkoperatie en ik vloei nog lichtjes. Ik denk dat ik het ook best spannend ga vinden, de eerste keer. Elianne heeft ook kv gehad, in het ziekenhuis, toen ik niet genoeg had gekolfd rondom de ingreep. Ze trok er haar neus voor op, hihi. Met lange tanden dronk ze het op.

@Belle
    Veel plezier in Limburg! Al ben je al weg…

@Butterfly
    Goede nacht van Melissa zeg!

@Suus
    Lekker dat je weer aan de slag bent met Hylke. Vond je het ook spannend, om de eerste keer weer zelf op te stappen? Ik heb zelf tot 26 weken gereden en moest toen stoppen door bekkenklachten. Ik ga denk ik over 2 tot 4 weken weer aan de slag. Hangt een beetje af, van hoe het met mijn buik gaat. Baarmoederstreek is nog heel gevoelig van de ingreep en kan nog niet eens een flink eind lopen.

@Jada
    Lekker dat Julian van die goede nachten draait.

@Essie
    Liggend voeden was hier eerst ook niets. Kon niet goed zien hoe ze aanhapte, dus deed verrekte pijn. Heb de eerste weken dus ’s nachts rechtop zitten voeden. Was dat op een gegeven moment zo zat, dat ik liggend maar weer eens ben gaan proberen en dat ging super, dus sindsdien doen we weer liggend erbij. Leuk he, als ze je met die kraaloogjes aankijken tijdens het voeden. Hoop dat je geslaagd bent tijdens het shoppen.

@Blaine
    We hebben deze week het gesprek met de arbo. Ik ga er vanuit dat hij me na mijn verlof ziekmeldt. Dit heeft hij in een vorig gesprek al aangegeven. Zie het nog niet zitten om over 7 weken aan de slag te gaan. Heb nog zoveel problemen met geheugen en concentratie en over drukte kan ik nog helemaal niet. En dat in combi met voor de klas staan….
    Fijn dat Quinten zo’n tevreden mannetje is.

@Nieks
    Wat leuk dat je met je dochter hebt gekletst. Wat voor paard heb je/rijd je?

@Woops
    Fijn dat het met Mykeda beter gaat. Nette wond, voor zover ik daar verstand van heb.

@Hilli
    Goed te horen dat Sam zijn plekjes weer aan de beterende hand zijn en dat hij weer goed drinkt. Veel plezier vandaag op je kraamfeest!

@Djuke
    Een mijlpaal van Tristan! Super! Die kleine beetjes drinken en vaak, dat deed Elianne hier van de week aan de borst. Ging ze clusteren en vervolgens een hele ruk slapen. Weet niet goed waarom ze dat doen. Doe je rustig aan met ks wond en paardrijden. Beter nu nog even rustig aan, als straks met de gebakken peren. Heeft je zwarte parel al kennisgemaakt met Tristan?

@ Mamanama
    Tessa doet het ook al zo goed ’s nachts. Lekker hoor.

@Kareltje
    Sterkte meid!

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Woops litteken ziet er mooi uit he:)?! Al bijna helemaal wit! Die van mij nog niet. Ook mooi, maar nog een rode streep. Komt ook van de zonnebank denk ik;)..... Hopelijk blijven je nachten zo relaxt!

Chevenne fijn dat het zo goed gaat met de voeding8). Omdat we hier nu 's nachts altijd de fles geven, voed ik, als ik de borst geef, eigenlijk altijd overdag in de huiskamer. Kan ie wat mij betreft een uur blijven hangen:D

Djuke smeer jij iets op het litteken? Wb de voeding kan ik je niet helpen, geen idee:(....beterschap!!

Hilli goed nieuws:)!!

Hier: net de fles gegeven en zelf even gekolft. Ik zat ondertussen bij te lezen; was ik toch net op tijd anders had ik overstroming gehad hier:D....pfffff. Ik heb ze maar niet helemaal leeg gekolft want weet echt niet wat ik met al die melk aanmoet. Toch niet normaal, een vol flesje (=150cc) binnen een paar minuten:$! Gister lekker wezen shoppen (eigenlijk alleen maar dingen voor de kleine, hebben jullie dat ook;)??) en 's avonds zwager/schoonzus op bezoek gehad. Was gezellig maar wel weer uiteindelijk 0.30 voor ik erin lag:(. Vandaag gaan we eerst uit eten met m'n schoonouders en daarna naar toneelvoorstelling van m'n eigen cluppie. Ben erg benieuwd! En m'n moeder komt voor het eerst oppassen:)!!

14. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    mogguh,
    23.30 en 6.10, dus weer lekker kunnen slapen :)

Essie, jee, ik ben zo jaloers op jouw kolfproductie! Lijkt me echt ideaal, lekker veel kolven en dan maar zien of je de borst of de fles geeft. Lijkt me zoveel vrijheid geven! Zijn je tepels trouwens weer helemaal OK?

Ik zit eraan te denken om met KOninginnedag naar NL te vliegen. Vind dat altijd zo leuk, maar zit nu te twijfelen of ik de kleine wel achter kan laten. Wat betreft voeding kan dat natuurlijk met FV, maar weet niet of hubby dan nog thuis kan zijn of dat hij dan al werkt. Weet neit of het lukt om voor donderdag én vrijdag overdag oppas te vinden. Maar als ik wil gaan moet ik nu boeken, anders wordt het heel duur. Wat denken jullie? Gewoon erop wagen?

Mamanama en Woops: mooi positieve verhalen van jullie kant over doorslapen! Heerlijk, hoor!

Hier had Jakob gisteren zijn avond niet, krijsen zeg, niet normaal. We deden anderhalf uur over ons avondeten omdat we constant met hem in de weer waren. Uiteindelijk heeft draagdoek weer soelaas geboden. Heb wel vaker het idee dat hij huilerig is als we overdag zijn weggeweest (gisteren even wezen shoppen in mall, gewoon een beetje rondgelopen. Hij was veel wakker en wist niet wat hij zag, zoveel mensen en dingen. Heel verbaasde blik. Maar ik kan toch moeilijk 24/7 binnen gaan zitten? :(
    Goed dat we toch niet gisteren zijn begonnen met FV erdoor mengen (doen we vandaag), anders had ik gedacht dat dat het probleem zou zijn!

Djuke, ik heb de laatste week ook weer problemen met Jakob die aan de borst in slaap valt. Verschil is hier, dat als je hem eraf haalt hij meestal meteen weer wakker is. Zodra je hem terug legt zuigt hij drie keer en valt hij weer in slaap. Ik kan soms alleen zo voeden dat ik hem de hele tijd aan het kietelen ben of in zijn gezicht aan het blazen, om hem maar wakker te houden. Dat is best vermoeiend als je drie kwartier zit te voeden. Best frustrerend, want dan voel ik dat er nog melk in de borst zit (die de kolf er niet uit kan halen), maar hij ligt gewoon te dutten. Op een gegeven moment hou ik het voor gezien en krijgt hij de fles (afgekolfde melk, uit de fles drinkt hij dan weer wel), maar dat vind ik zo zonde, omdat ik toch al te weinig melk heb op een dag, en dan zit er nog in mijn borst... :(
    Hoe gaat het met jullie en Tristan en de verkoudheid? Alles in orde?

Hier weten we nog niet wat we vandaag gaan doen, is op zich prima weer nu, maar het zal gaan regenen volgens de verwachting. Misschien toch maar een beetje in huis rommelen.

15. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    @kareltje, beterschap en tot gauw.

@lynd, jeetje wat een heerlijke nacht. Ik zal dit straks eens aan Senna gaan vragen ;) kijken of zij dat ook wil.

Senna was gisteren erg onrustig, wilde niet slapen. Ze heeft om 18:30 de fles gekregen en om 21:00 sliep ze eindelijk. Ik heb haar dus niet wakker gemaakt om 22:30 voor de fles, maar ze kwam om 2:00 zelf voor de fles (dat is dus 7,5 uur, had ik nu toch maar een fles om 23:00 gegeven). Helaas is ze gisteren weer behoorlijk aan het spugen geslagen, dus heb ik maar weer de Nutriton te voorschijn gehaald, ik had zo gehoopt dat het zonder zou lukken :(.

Nou ja wij gaan zo een stukje wandelen in het bos en dan naar mijn moeder en broers op visite.

Prettige dag iedereen.

16. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @lynd
    Wil je Jakob niet mee nemen naar NL?

17. Djuke

Djuke Bekend lid

Haaihaai,

Essie: wowie, wat een productie zeg! Ik zie groen en geel van jaloezie. Ik krijg er met moeite 80 a 120 cc uit. Wbt weeen en het later op gang komen van de productie door de ks: Tja, ik ben 32 uur bezig geweest voordat ze me opereerden. En nog snapten de boobies de hint niet. ;)
    Ik smeer trouwens telkens betadine op viezige plekjes en bescherm ze met een pleister. Weet ook niet wat ik nog meer moet doen.

Lynd: nou, jouw verhaal over het drinken klinkt heeeeeeeel herkenbaar! Hier exact hetzelfde. Zo doen wij dus rustig 1,5 uur over een voeding. Vaak geef ik wel de fles als het echt niet lukt aan de borst. Want meneer kan ipv in slaap vallen ook erg goed driftig worden. Gillen met de tepel in zijn mond. :)

Verders: weer een mindere nacht gehad. Tristan kwam om 00.30, 4.00, en 8.00 uur. Prachtige tijden, ware het niet dat we per keer 2 uur verder zijn voordat meneer weer ligt te slapen in zijn wieg. Uur voeden en een uur in slaap sussen. Pfffffffffff
    Vanmiddag gaan we even langs de huisartsenpost. Tristan heeft uitslag die steeds erger wordt. Toch even naar laten kijken. Het lijkt op de 5e ziekte maar ik ga liever een keer teveel dan te weinig naar de dokter.

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    @ Djuke, balen zeg dat hij zo slecht in slaap wil vallen zelf, en zou het nu al de vijfde ziekte dat zou wel sneu zijn, dan kun je inderdaad beter even laten checken. We horen de uitslag wel.

@ Chevenne, aha deze week gesprek spannend zeg, hoop voor je dat hij mee werkt kan me voorstellen dat je hoofd nog niet naar werken staat. Ik zou er ook nog niet aan moeten denken ben nog zo druk met de kleine en alles er om heen. Ach ja op dit moment ben ik zowaar een keer blij dat werken niet gaat en ik dus al mijn energie kan gebruiken voor de kleine.

@ Essie, het gaat zo hard met de bv bij jou je zou wel een extra baby kunnen gaan bijvoeden :D.

@ Lynd, waarom neem je Jakob niet mee, zover vliegen is het toch niet. En Quinten is ook altijd onrustiger als we weg zijn geweest, mijn man riep de eerste paar keer al we gaan niet meer met hem weg ik was het daar dus niet mee eens, want ze moeten toch aan vreemde dingen wennen, dus beter nu dan als ze groter zijn. Probeer het tegenwoordig wel goed te doseren dat we niet te vaak wat achter elkaar hebben en moet zeggen het gaat steeds beter :).
    Ik zie bij mijn schoonzus hoe die kids zijn want daar wordt nooit wat mee gedaan en sorry daar heb ik geen zin in :).

@ Kaatje, dat weet je dus voor de volgende keer, gewoon wakker maken en hopen dat ze dan lang slapen. Spugen zeggen ze vaak dat het vanaf 4 maand minder wordt dus nog even geduld. Hier ook nutriton door de voeding sinds 3 weken en het bevalt prima dat spugen is ook zo vervelend, en voor de kleine en voor mijn wasmachine ;).

@ Woops, wat een goede nacht, hoop voor je dat er een stijgende lijn in zit.

@ Hilli, jij hebt vandaag je kraamfeest, dan heb ik dat gemist :). Heel veel plezier en veel kado's

@ Hier, wij krijgen vanmiddag ook kraamvisite, ach de kleine is nog maar 3 maand kan nog zat :D. En het zal nog wel niet de laatste zijn wat is iedereen toch weer mooi op tijd.
    Tja het noemen van de nachten heeft hier weinig zin, want die zijn helemaal goed, vanochtned was het weer 7.45 maar de laatste fles ook pas om 0.30 hadden een filmpje gekeken en de kleine vond het goed.
    Sinds gisteravond voeding voor hongerige baby's bij door zijn voeding, het is niet de bedoeling helemaal over te stappen maar ik merkte dat hij weer moeite kreeg de 4 uur tussen de voedingen te redden dus dan dit maar even weer proberen. Het is gewoon een klein hongerhalsje :D

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Djuke wat mij bijstaat is dat betadine de wond openhoudt:$!!! FF checken dus! Ik zou er calendulan of purelan opsmeren. En zoveel mogelijk luchten. 32 uur....jeetje zeg! Ongelofelijk:(!!!

Lynd/Djuke ja ik ben gezegend en besef me dat heel goed. Mijn tepels zijn weer helemaal ok, smeer er niks meer op en geef al een tijdje zonder tepelhoedje:). Maar goed, dat is dus maar 1/2x per dag:).

Lynd ik hoop dat het goed gaat met het mengsel!! Duim voor je;).

Hilli veel plezier:)!

Blaine leuke visite? Scheelt nogal:D....

20. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    hoihoi,

even snel reageren. Heb net 2 dagen bijgelezen, was gelukkig niet zoveel. Had Noa op mijn arm, en lag in diepe slaap. Om te typen wilde ik haar in de box leggen en ze begon meteen te huilen. Dus even getroost, tutje erin, en nu is het (even) stil. Ik merk dat ze steeds liever bij mij wil liggen. Dan is ze zo vertrokken, totdat ik haar weg leg... 'Men' zegt dat je ze de eerste weken nog niet kan verwennen, maar ik vraag het me af...;)
    Gelukkig gaat het 's nachts nog wel goed. Onze dame gaat nog altijd zonder commentaar slapen. Heerlijk gewoon.
    Er is nog steeds geen pijl op te trekken hoe lang ze 's nachts doorslaapt. Vrijdag had ze om 22 uur een fles BV gehad. Ze heeft gtoen de volle 150 cc op. Deed er wel 40 minuten over, maar toch...
    Vervolgens kwam ze om 4 uur en om 7:30 weer. Hierna zijn we samen nog in bed blijven liggen en weer in slaap gevallen tot 10 uur. Lekker hoor.
    Gisteren 23 uur een flesje, maar 90 cc op en ze kwam pas om 6:30 uur. Hierna om 10 uur wakker moeten maken, want om 11 uur kwam er kraamvisite.

Het voeden gaat hier 's nachts en 's ochtends ook liggend. Vind ik heerlijk. Ook ik doezel wel eens in, maar zorg er altijd voor dat ik niet om kan rollen ofzo. Ook word ik vanzelf wakker als ze geluidjes maakt of loslaat. Gaat prima.
    Wat ik wel heb is dat ik 's nachts vaak wakker word en dan denk dat Noa bij me in bed ligt, ergens onder de dekens ofzo. Dat is dan helemaal niet, maar toch word ik dan in paniek wakker. Gelukkig hebben we een babyfoon met beeldscherm en zie ik dan gewoon dat ze lekker ligt te slapen in haar eigen bedje. Stom he :(

@ Kolven: hier krijgt Noa 's avonds een fles BV van mijn man, terwijl ik kolf. Vooral om alvast te oefenen voor als ik weer moet gaan werken. Ik merk dat ik niet zo heel veel kolf. Meestal maar zo'n 120 cc per keer, en dan heb ik echt het idee dat ze leeg zijn.
    Ik zal over 6 weken toch echt een voorraadje moeten hebben als ze naar mijn moeder gaat op werkdagen. Ik weet niet goed hoe ik dat moet opbouwen. Noa drinkt volgens mij ook altijd beide borsten leeg, dus nakolven heeft weinig zin. Alsof vraag en aanbod precies op elkaar afgestemd zijn. Ze laat 3-4 uur tijdens de voeding. Omdat ze verkouden is drinkt ze nu zo'n 40-50 minuten per keer. Het is dan ook haast niet te doen om tussen de voedingen in te kolven, want als ze 3 uur later weer komt dan heeft ze niet genoeg.
    Heeft iemand tips?
    De laatste 2 dagen kwam ze tussen de 5 en 6 voedingen uit qua tijd. Wat weer niet fijn uitkwam qua bedtijd. Ik heb toen om 19 uur 1 borst gegeven en om 23 uur d'r flesje. Meestal is ik na 19 uur nog voed ligt ze tegen 22 uur in coma en krijg ik haar niet meer wakker voor te drinken. Vond ik wel een oplossing zo. De andere borst kolf ik dan waardoor ik in totaal op ruim 160 cc uitkom op 1 dag.
    Maar ja, tegen de tijd dat ik weer moet gaan werken (nog 6 weekjes maar :() zal ze die hoeveelheid toch minstens per voeding nodig hebben.
    Ik heb wel begrepen vd VK dat de hoeveelheid drinken bij BV niet te vergelijken is met FV, omdat de voedingswaarde enorm kan verschillen. Het kan dus goed dat Noa aan 6 x 100 cc genoeg heeft, terwijl ze al zo'n 5 kilo weegt nu.
    Ik zal het hele verhaal eens voorleggen bij het CB, moeten we op 16-3 weer naartoe. Dan heb ik nog bijna 4 weken voor ik weer moet gaan werken, dus komt vast wel goed... hoop ik...

@ sex: hier nog niet 'echte' sex gehad. Wel eea wat er bij hoort zeg maar, maar nog geen ... eh... geslachtsgemeenschap zeg maar.
    De eerste keer kroelen vond ik ook wel eng. Was toch al even geleden. Ik ben ook bang dat het zeer doet. Ik voel van binnen nog een hechting zitten en als ik met mijn vinger voel dan heb ik het idee dat het veranderd is daarbinnen (sorry voor deze uitleg :)). Alsof er een extra gangetje zit dat heel snel al doodloopt zeg maar. Ben dus bang dat dit zeer gaat doen. Ook, wat iemand anders al schreef, de angst om weer zwanger te worden. Ik ga voglende week de ha bellen voor de pil. Er is er 1 die samen kan met BV en dat vind ik toch wel een veilig idee. Gelukkig is mijn man heel begripvol.

@ weekendjes weg: weet niet meer wie, maar hopelijk heb je veel plezier (gehad).

@ krentenbaard: fijn dat het al wat beter gaat. Idd uitkijken met besmettingsgevaar. Dat ik totdat de bultjes ingedroogd zijn, geloof ik.

@ poepluiers: hier gelukkig steeds minder. Eerst bij elke luier wel poep, nu een stuk of 2-3 alleen met plas. Maar de poepluiers die ze wel heeft zijn soms enorm. Gisteren moest ik haar weer 2 x helemaal verschonen, omdat het langs haar benen naar beneden was gelopen (ze zat net in de wipstoel). Blijft vervelend en weet nog steeds niet of ik het kan voorkomen. Ik vraag me ook af of het uitmaakt dat ik de laatste tijd wat minder fruit eet. Het schiet er vaak bij in merk ik. Ik heb dan meteen het idee dat mijn BV van mindere kwaliteit wordt ofzo, al weet ik niet of dit echt zo werkt.

@ doorslapen: wat heerlijk om te horen dat het bij veel baby'tjes al beter gaat met slapen. Ook bij mama's die een poosje terug nog met hun handen in hun haar zaten en zich afvroegen of het ooit nog goed zou komen. Vroeg of laat komt het allemaal goed zie je wel!! Ook bij degene die nog minder goed slapen: nog even geduld, en sterkte er nog mee!!

@ hier nog even: mij man heeft vrijdag gehoord dat hij promotie krijgt. Zat er al even aan te komen, maar wordt nu definitief. Hij heeft nog wel een gesprek om over zijn salaris te praten. Maar gaat er zeker een paar honderd per maand op vooruit. Altijd fijn!!!

vanavond gaan we voor het eerst met z'n 3-en in bad. Stond voor gisteren op de planning, maar mijn man moest nog langs zijn moeder, want dat ging weer niet lekker. Vanavond maar weer een poging. Mijn man vond het wel een vreemd idee om in zijn nakie met zijn dochter in bad te gaan. Ik zie al, dat alsd hij het heel vervelend vond, hij maar een zwembroek aan moest doen, maar dat vond ie ook weer nix. Hij is wat dat betreft heel anders opgegroeid dan ik thuis. Hebben jullie mannen daar ook problemen mee?

Oh, Noa huil weer. Begint weer honger te krijgen denk ik.
    Heb wel veel over mezelf geschreven weer. Excuses. Ik ga Noa voeden en alvast wat voorbereiden voor het eten straks.
    Tot laterzz...

Deel Deze Pagina