Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

De dag op zich gaat helemaal niet lekker, de nacht wat toppie.
    Ze huilt veel en is heel de tijd wakker.
    Wel heeft ze vandaag voor het eerst schoentjes aan gehad.

2. woops

woops Niet meer actief

Ons meisje samen met haar neef van 4 dagen ouder in de box bij de opa en oma:
    Neef is 51cm en 3940gr. (geboren:21-01-2010) ons meisje 55,5cm en 4840gr. (geboren:25-01-2010)

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb niet zo veel terug gelezen.

@Kareltje: fijn dat je donderdag al geholpen kunt worden!!

@Marleentje: dat is nog lang wachten tot 12 maart. Sterkte. En wat vervelend van je bekkenpijn. Hopelijk biedt de osteopaat uitkomst.

@Suusefruus: lekker dat je weer aan’t rijden bent!

@hier: Laurens heeft gelukkig nauwelijks meer last van krampjes! Hij is de laatste dagen wel wat meer wakker en wil er graag bij zijn. Heel fijn, want daardoor slaapt hij ’s nachts super en valt hij na zijn nachtvoeding bijna meteen in slaap.
    Ons schema is de laatste 14 (!) dagen al de volgende (wij houden het al vanaf het begin bij):
    6.30 – 10.30 – 14.30 – 18.30 – 22.30 – 02.30

Er kan soms hier en daar een half uur of wel een uur verschil in zitten, maar over het algemeen zijn dit de tijden.
    Hij krijgt meestal nog niet méér op dan 120 per voeding, dus overgaan naar 5 voedingen zit er nog niet in.

Tot morgen!

4. woops

woops Niet meer actief

Wauw wil ik ook wel zo`n ritme! :$

5. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Vandaag toch nog lekker eruit geweest: we zijn naar de andere kant van de stad naar mijn oma gereden en hebben daar in de heuvels gewandeld. Ook heeft mijn oma haar achterkleinkind lopen showen in haar seniorenflat :) Daarna nog even langs mijn oom en tante geweest in hetzelfde deel van de stad.
    Net ging Jakob lekker met hubby in bad :)
    Lekker dagje dus wel.
    O, en eerste keer FV: helft moedermelk, helft pepti ging er zonder kik in. Hoewel ik zelf vind dat dat spul echt stinkt, beetje naar oude kaas.

Woops, leuke foto's! Wel een dingetje, ze raden af om babies schoentjes aan te doen, omdat het voetje zich dan niet goed kan ontwikkelen. Pas als ze gaan lopen kan je ze zachte schoentjes aandoen. Maar je doet ermee wat je wilt natuurlijk ;)

Slaap lekker iedereen, ik ga Jakob zijn laatste voeding geven en dan ook zelf lekker mijn bed in!

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Zijn er hier trouwens ouders die hun kindje laten dopen?

Wij zijn beide RK opgevoed, maar zijn geen kerkgangers om het zo maar te zeggen. Toch hebben we ons geloof en daarom willen we ons kind dat ook meegeven. Daarom laten we hem dopen, in april.

Ik stuurde vanavond een mail naar de hele familie om dit kenbaar te maken. Krijg ik net van mijn vader een mail terug met 'jammer dat er geen overleg is geweest want dan ben ik op vakantie'. Terwijl we afgelopen donderdag nog spraken over zijn vakantie en toen vertelde hij dat hij zijn vakantie nog niet had vastgezet, laat staan dat hij iets had geboekt :( ;)

7. woops

woops Niet meer actief

Thx voor je advies.
    Is ook geen dagelijks ding en vooral niet uren hoor. :D
    Even op bezoek naar opa en oma en voor de eerste keer een schoentje aan. ;)

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Woops: fijn om een zo'n positief bericht van je te horen! Fijn dat Mykeda zo lekker geslapen heeft...dat scheelt een hoop! Hopleijk gebeurt dat vaker en kunnen jullie en beetje bijtanken.

@Essie: herkenbaar hoor, dat kopen voor de kleine! En ik heb al zoveel over van de oudste en veel gerkegen als kraamcadeau! Maar kan het toch niet laten....hihi

@Lynd: tegen die tijd zal het toch wel lukken met je man en Jakob? Leuk als je naar NL komt...hoe lang ga je dan? En kan je Jakob niet meenemen...doen we dan een meeting!!

@ Meeting: doen we dat eigenlijk nog????

@Kaatje: vervelend dat Senna weer is gaan spugen......toch maar weer aan de Nutriton?
    Hier hetzelfde, alhoewel Tessa niet echt spuugt maar meer het langs haar mond laat lopen......

@Djuke: ach gossie.....5e ziekte?

@Blaine: meng jij dan de voeidngen? Ik vind het zo moeilijk om te bepalen wat Tessa nu wil, was vergeten hoe lastig het was als ze nog niet kunnen zeggen wat er is ;)
    Tessa komt regelmatig rond de 3 uur om een fles, maar soms drinkt ze ook neit alles op?
    Ze heeft veel last van krampjes, dus moeten we nu gewone Nutrilon, Omneo of Forte gebruiken????

@Sanne: lekker zeg een promotie en salarisverhoging voor je man! Altijd meegenomen!
    Ik was het die bang was voor een neiuwe zwangerschap...wil ook echt geen 3e! Maar wil nog neit met de pil beginnen voor in mijn 1e menstruatie gehad heb....
    Gezellig met z'n drietjes in bad! Nee, mijn man vindt dat niet raar om met onze dochter in bad te gaan......en wat dat betreft, wordt het dan alleen maar erger als hij nu 'al' niet durft!
    Onze oudste (2,5 jaar) is nu erg geinteresseerd in wat papa anders is dan mama en zij zelf zeg maar......Vorige week vroeg ze nog: papa, wat is dat? Mijn man dacht het te omzeilen en zei: dat is een handdoek! Nee papa, zei ze, wat is dat bij jouw plasser??? O, jongetjes hebben geen plasser, maar een piemel! HAHAHAHA

@Suzanne: lekker dat het zo goed gaat bij jou! Knap dat jullie al een echt schema hebben, hier is het elke dag anders...
    Nee, wij laten de meiden niet dopen. Zijn zelf wel allebei RK opgevoed, maar doen er niks meer mee (behalve dat ik werk op een RK basisschool). Als de meiden dat later zelf willen, kunnen ze dat altijd nog doen. Wel jammer dat je vader zo reageert? Kan je nog een andere datum voor de doop doen?

Ik wilde even kwijt dat ik dit forum zooooo fijn vindt! Er staan zoveel herkenbare dingen op, dat het alweer wat zorgjes wegneemt. Tessa is nl. ook overdag erg onrustig, veel huilen en dan alleen maar bij ons willen zijn en op je borst in slaap vallen....Maakte me erg druk (herken het nl. neit van de oudste) maar lees nu dat er veel kindjes zijn die dit hebben!
    's Nachts gaat wel goed en dat is wel fijn!
    Vandaag alleen even op bezoek geweest bij mijn schoonouders, verder was het weer te slecht om iets te kunnen doen!
    Morgen ga ik winkelen met mijn beste vriendin en haar zoontje van 4 maanden...zo leuk om 2 kleintjes te hebben die zo dicht op elkaar geboren zijn!
    Had de vraag halverwege ook al even gesteld..maareh...gaan we nog een meeting doen op 27 maart of een andere datum??

9. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Chevenne Groot gelijk dat je voorlopig nog thuis blijft. Zorg eerst maar dat alles weer op de rit is en jezelf weer helemaal goed voelt. Heb geen paardje voor mezelf maar rijd bij een springstal bij ons in de buurt. Daar doe ik wat jonge paardjes opleiden. En jij wat voor paardje heb je?

@Essie wow een overstroming hier nog iemand die jaloers is. Dat is mij nog niet gelukt. Ik kolf dan ook wel niet veel. Leuk he shoppen en inderdaad alles is nu voor de kleine. Hoe was de toneelvoorstelling?

@Lynd kan best zijn dat Jacob zoveel indrukken heeft gehad. Die moet hij dan verwerken. Lieke doet dat door dan te huilen. Ze wennen er wel aan het toch allemaal nieuw. Kan je Jacob niet mee nemen naar NL?

@Kaatje heerlijk een stuk wandelen. Wat balen dat ze weer aan het spugen is.

@Blaine och zo lang hij nog niet loopt:p. Wat heb je toch super nachten zeg. Lieke komt meestal nog 1 keer soms komt ze niet dat is toch super fijn.

@Gewoon Sanne het verhaal van het wakker worden omdat je denkt dat ze er bijliggen heb ik ook. Schrik dan echt wakker. Heerlijk he dat liggend voeden. Dat doe ik alleen s'ochtends. Ik krijg ook niet meer gekolfd. Ik moet over 3.5 week weer gaan werken:(. Heb er echt geen zin in en wil dan de ochtend en de avond zelf blijven voeden hoop dat het gaat. Ik laat 15-3 de mirena zetten die kan ook goed met borstvoeding. Mijn mannetje heeft geen problemen om met dochter lief te badderen of te douchen.

@Woops Wat een beauty is Mykeda echt een mooi meisje.

@Hier ik zal nu even moeten afkicken van het forum:p. We vertrekken morgen naar centerparks. Lees alles bij als ik weer thuis ben.
    Liefs

10. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Nieks
    Ik heb een Friese merrie. Van de andere twee dames weet ik ook dat ze een Fries hebben ;) Wij "kenden" elkaar al van een Fries paarden forum :)
    Veel plezier in Centerparcs!

Hier gisteren uiteten geweest en dame heeft zich voortreffelijk gedragen tijdens het eten.
    Aankomende woensdag studeer ik af, woei!!! :D

11. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

moet even mijn verhaal van het weekend kwijt. Jordi heeft 3 dagen alleen maar gehuild. Pfff wat vermoeiend. Wil overdag alleen maar bij mij in slaap vallen en als ik hem dan in zijn box of bedje leg is het meteen weer huilen. Gelukkig gaat het 's nachts wel goed. Al komt hij wel weer eerder voor zijn fles. Hopelijk is dit het beruchte sprongetje en is hij er snel weer doorheen. Hij is gewoon echt zichzelf niet. Is niet tevreden, lacht niet en heeft erg boze uitdrukking. Gewoon zielig. En dan nog maar iet te spreken hoe zwaar het is. Hoor 's nachts in mijn slaap het gehuil nog. Bah wat kun je je toch onzker voelen als zo een kleintje alleen maar huilt.
    Zijn zaterdag wel even wezen winkelen en toen ging het aardig goed. Gisteren niet veel gedaan. Was ik te moe voor.
    Ik ga straks even naar mijn vriendin. Haar kleine is 4 dagen later geboren.

Ik ben zoooooooooo jaloers op alle mama's waarvan de kleintjes al zo lekker slapen. Op zich mogen wij ook niet klagen hoor. 2130 uur fles, 0130 uur fles en vanochtend om 645 uur weer. Maar zou al fijn zijn als hij meer tijd laat tussen de laatste en de nachtfles. Nou ja zal vanzelf wel komen.

Sorry van dit ego berichtje, maar moest het eventjes kwijt.

12. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Mogguh meiden, ff snel, moet zo naar de gyn. Lees later bij!

Stem op Yordin op Zwangerschapspagina - Baby van de Maand

Zou gaaf zijn als jullie dat doen, al zal ik vast niet de enige zijn die haar baby erop heeft gezet....:)

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ha meiden,

Lang niet komen buurten hier! :D
    Ik heb echt een vreselijk vermoeiende week achter de rug maar dat is gelukkig ook weer voorbij! De jongens spookten ’s nachts om de beurt met als resultaat dat ik helemaal niet meer aan mijn rust toe kwam! :$
    Inmiddels heb ik ze al voor de 3e nacht ingebakerd en er lijkt een wonder te zijn gebeurd! Ze slapen van 00.00uur tot 07.00uur :D
    HEERLIJK! :)
    Voel me wel slecht hoor, dat ik niet eerder ingebakerd heb! Maar het valt me nu pas echt op hoe ze allebei met hun handjes zwaaien in bed! Erg onrustig dus , ze schrikken continue wakker van zichzelf! :$

Sinds 3 dagen hebben we hier dus een lekker ritme!

Ze krijgen allebei 150+5 (kruidvat comfort; zit al JBPM in ;) ) en dat om 07.00u – 11.00u – 15.00u – 19.30u – 00.00u

Verder doen de mannen het super! Ik voel me elke dag zo rijk als ik hun brede glimlachjes weer heb mogen bewonderen!! :D

Ik heb niet alles onthouden maar ga even een poging wagen op het een en ander te reageren! :

Hilli: Krentenbaard? Wat is dat?

*Googlet het even*

Ach, jeetje! Arme Sam … :(
    Hoe is het nu met hem?

Ik zie een hoop nieuwe mama’s die mee zijn komen kletsen!!
    Welkom meiden en gefeliciteerd met jullie wondertjes!!

Mecha: Hoe staat het met het huisje meis?
    Lukt het allemaal een beetje?
    Ik zag een paar pagina’s terug een erg mooie foto van jou met Jazzley! Wat een mooi meisje is het toch! En ze lijkt erg veel op je … ;) :)

Kareltje: Ik las dat je geopereerd moet worden! :$
    Gelukkig a.s. Donderdag al!! Hoe is het zo gekomen als ik het vragen mag (sorry als ik er overheen heb gelezen…) , is het door de zwangerschap?

In slaap vallen na een voeding : Hier krijgen ze de voeding van 07.00uur IN hun bedje! :D
    Eerst doe ik de luiers … en dan doe ik ze terug in bed! Kussen (om de flesjes te ondersteunen) erbij en flesjes er in :D
    Vervolgens ga ik met een goed boek in de schommelstoel zitten en wacht ik tot ze klaar zijn! :)
    Als het flesje leeg is zijn ze 9 van de 10 keer weer helemaal in dromenland! Dan nog zachtjes tikken op het ruggetje voor een boer .. en dan duikt mams ook weer haar bedje in! ;) :D

Sjees/Ankje: Hoe was jullie weekend??

Mamanama: Hier beginnen de jongens ook een beetje zeurderig te worden rond een uur of 20.00u ! Geen idee eigenlijk waar dat aan ligt! :(
    Heb al van alles geprobeerd om ze te troosten maar daar moeten ze niks van hebben! Het lijkt net of ze het nodig hebben .. het huilen! Het kan dan ook rustig doorgaan tot de laatste voeding!
    Ik leg ze dan vaak samen in de box (gezichtjes naar elkaar) ! Als Mason begint te huilen kijkt Ayden zo verbaasd .. echt zo van ‘ Hey wie ben jij?’ :D
    Door het gehuil van Mason begint Ayden ook met als resultaat dat nu Mason degene is die verbaasd kijkt! En zo gaat het wel even door .. is wel heel grappig om te zien! :D

Leuk dat je de buggyboard kon uitproberen!!! Hoe vond je dochter het?

UmmKais: Ik herken dat wel, wat je verteld over de namen!
    Hier zaten we heftig te twijfelen tussen Ayden en Jaiden …
    Ons knulletje is toch echt een Ayden! Jaiden past echt niet bij hem … :p
    Grappig is dat eigenlijk! :D

Sex: Ondanks de KS , de natuurlijke bevalling en perineumruptuur ( :D ) hier nergens last van … Wel hebben we het ‘pas’ 6 weken na de bevalling voor het eerst gedaan (ivm de KS wond en vloeien) ..
    Ik heb er alleen vaak geen behoefte meer aan (in tegenstelling tot vroeger) .. :) ik ga gewoon liever slapen! Maar ja .. vriendlief wil ook af en toe ‘mommy’- time :p

Butterfly: WOW
    Gewoon een nacht van 9 uur!!!!
    Super!

Lynd: Hier een knulletje, Mason, die zich ook kan omdraaien in bed!
    Gelukkig nog niet van rug op buik, maar wel van zij op buik/rug!
    Erg vervelend omdat hij een voorkeurshouding heeft en dus een beetje een afgeplat hoofdje begint te krijgen! :x
    Elke keer kreeg hij het weer voor elkaar om in zijn voorkeurshouding te gaan liggen! Nu met dat inbakeren kan hij dus niet meer zelf draaien …
    Voor zijn hoofdje beter!

Ik zie dat je bent overgestapt op FV? Hoe bevalt dat?

Hier zit ik trouwens ook met overprikkelde kinderen als we even weg zijn geweest!
    Je merkt aan alles dat het te veel voor ze was … en krijsen dat ze dan doen… :(
    Maar ja, 24/7 binnen zitten tot ze het wel aankunnen is ook geen optie…

Woops: Mooi, je wond! Die van mij ziet er ook ongeveer zo uit!

Essie: Jou verhaal doen mijn denken aan mijn kolf-periode! :D
    Ik tapte ook zo’n 300/400 cc per keer! Ook binnen 15 minuten! Echt niet normaal..
    Ergens mis ik het wel, BV geven… Maar het vreet mij helemaal op als ik het doe! Zowel geestelijk als lichamelijk!
    Gelukkig is mijn BV niet helemaal op en krijgen de jongens zo nu en dan een ‘toetje’ .. maakt het weer een klein beetje goed! :)

Nieks: veel plezier!

Voor de rest weet ik het echt niet meer! :D
    Is een heel verhaal geworden zo! Ik duik weer even lekker mijn bedje in!! :D

Zwaai Zwaai!

14. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

haha.. nope! :D
    Ik zie Aylani,Jazzley en Sophie er ook tussen staan!
    Maar ik heb gestemd!!!! ;)

15. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe krijg ik mijn banner onder elke pagina?
    Heb hem al wel gemaakt maar weet nu niet hoe ik hem kan plaatsen.

16. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eve proberen of het gelukt is.

17. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo even een andere.
    Blijft toch leuk beetje mee spelen.

Ga me nu even snel douchen, mannetje is eventjes rustig.

18. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hier zijn Jens en ik allebei grieperig. Moet zo even met Jens naar de huisarts voor controle. Omdat hij ontzettend verkouden blijft en het alleen maar erger word. Ik gebruik nu al 1,5 week neusspray en luuf en zie geen verbetering alleen maar verslechtering. Heb hem vanacht ook bij ons op de kamer in zijn bedje gelegd. Durfde hem niet alleen te laten. Zo rochelt hij en hoest hij. Vaak gaat hij door het harde hoesten kokhalzen doodeng.

slapen: jens slaapt nu al 3 nachten van 23.00 tot 08.00 uur en dan maken we hem wakker anders slaapt hij nog door haha. Maar moet zeggen is erg lekker. Vooral nu dat we allemaal grieperig zijn. Voorheen sliep hij ook door maar had dan zijn eerste fles tussen 06.00-06.30. En dan is 08.00 toch net iets lekkerder.

Ik ga straks even alles bijlezen is er nog niet van gekomen.

19. woops

woops Niet meer actief

Ego berichtje:
    Ons meisje was gisteren overdag en in de avond helemaal niet blij en alleen maar huilen en niet slapen.
    Gisteren om 21:00 de fles nog gegeven en om 21:45 sliep ze eindelijk na een wakkere dag.
    Ze heeft geslapen tot 05:20. :$ sta er nog steeds versteld van.
    De fles erin gedaan waar ze 90cc van heeft laten staan en ze heeft geslapen (naast mij) tot 09:45. :D

Blijft onwerkelijk maar dit is de 2e nacht dat ze het zo doet.
    Overdag is ze dan wel net als anders "onhandelbaar" huilerig en wakker.
    Maar ja een goede nachtrust is wel heerlijk. :)

Einde ego berichtje

20. #980 sjalotjuh87, 1 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2010
    Hey meiden

Nou dat Quinten vorige keer zo goed geslapen heeft is blijven hangen hoor! :D Hij slaapt nu al 3 nachten van 22.30 tot 6.00 :D Daar ben ik wel tevreden mee hoor, vooral omdat de wekker van m'n mannetje om 6 uur gaat.
    Hij krijg nu om 6.00 - 10.00 - 14.00 BV en om 18.30 - 22.30 BV uit de fles. en dan ong. 180 cc. (mijn zuiplappie)
    Tussen de voedingen door is hij overdag vaak 2 uurtjes wakker. Hij vind de muziek mobiel boven de box echt helemaal geweldig.

@marleentje; Klinkt inderdaad erg eng dat hoesten enzo! Hopelijk heeft de huisarts iets wat wel helpt.
    Wouw Jens slaapt echt goed door! Lekker hoor tot 8 uur

@Elini; Lijkt me erg zwaar 2 van die kleine monsters;) Fijn dat het inbakeren zo goed werkt!

Bekijk bijlage 55043

Deel Deze Pagina