Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Sex, hier ook nog geen “echte” sex gehad. Heb er op het moment nog niet veel behoefte aan en inderdaad vind het ook wel een beetje eng. Sara is nog maar een maand oud. Het knuffelen en dergelijke hoort er natuurlijk wel bij. Ben sinds vrijdag begonnen met de pil.

Gewoon Sanne, mijn man is al met Sara onder de douche geweest en had hier geen problemen mee. ’s Nachts slaapt hij normaal wel zonder onderbroek, maar als hij de fles gaat geven kleed hij zich wel helemaal aan. Gefeliciteerd nog met de promotie van je man.

Woops, leuke foto’s en wat een verschil zeg. Fijn dat er ’s nachts iets meer ritme in komt.

Hier, van het weekend kraamvisite gehad van vrienden van ons. Zij hebben een heel lief dochtertje van vier maanden oud. Precies 3 maanden ouder dan Sara. Wat een verschil is dat zeg.
    Vrijdag is Sara verhuist naar haar eigen kamertje en ik moet zeggen dat het hierdoor een stuk rustiger is. Ik wordt niet meer van elk geluidje wakker die ze maakt, ook laat ik haar nu wat makkelijker huilen en ben erachter gekomen dat ze gewoon af en toe 5 tot 10 minuten nodig heeft om in slaap te komen.

Ook zijn we zaterdag nog even naar de stad geweest. We waren er om 13:00 en om 16:00 weer thuis. In de stad een flesje gegeven, we hebben haar geen moment gehoord. Ze heeft alleen maar geslapen in de wagen.

We hebben eigenlijk sinds een week het volgende ritme. 03:00 – 07:00 – 11:00 – 15:00 – 19:00 – 23:00. Zit af en toe wel eens een half uurtje tussen, maar mag niet klagen vind ik. Dat doorslapen komt vanzelf, daar ben ik niet bang voor.

2. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Suzanne, wij laten ons kindje niet dopen. Zelf wel RK van huis uit, maar hoewel ik wel geloof is dat zeker niet volgens de RK-kerk. Wil mijn kindje zeker laten zien wat mensen zoal geloven (christelijk, moslim, joods, humanisten, etc.), en dan mag hij zelf beslissen of en waar hij zich prettig bij voelt. Snap wel dat je je kind wat van jezelf wilt meegeven dmv een doop, dat kan heel mooi zijn! Wel heel jammer dat dat met je vader zo liep. Kan er nog wat aan gedaan worden, van één van jullie beider kanten?

Jakob meenemen naar NL… weet nog niet zo. Denk dat het wel veel is voor een kindje van nog geen 4 maanden om te vliegen (laat staan voor de andere passagiers :D), bovendien wil ik maar max 2-3 dagen blijven.

Ik hoor jullie zeggen over angst voor een nieuwe zwangerschap… Ik heb dat niet zo, eerlijk gezegd denken we eraan om van de zomer misschien al voor een tweede te gaan proberen. Zit nu toch thuis met het kind (in Hongarije mag je 3 jaar thuisblijven, doe ik niet, maar zo’n half-één jaar zal ik er ook wel van maken), kan ik net zo goed meteen alles tegelijkertijd doen :) We willen veel kindjes, dus moeten toch een beetje tempo maken :D

Man in bad: van mijn man herken ik het niet (wij hebben natuurlijk ook een zoontje), maar mijn vader was en is heel erg ‘op zichzelf’ wat dat betreft, denk niet dat hij ooit met ons heeft gedoucht/in bad is geweest. Hij doet ook altijd de badkamerdeur op slot, terwijl hubby en ik rustig de badkamer delen :) Zal waarschijnlijk ook wel anders zijn als je pubers hebt rondlopen, hoor :D

Mamanama: ik vind het forum ook fijn! Gaat veel tijd inzitten, maar ik heb het gevoel dat ik er ook veel voor terugkrijg!

Nieks, veel plezier in Centerparks! Leuk, hoor! Gaan alle NLs nou zo veel naar CP of alleen hier op het forum? In mijn omgeving ken/kende ik nauwelijks mensen die daar heen gingen! Mij lijkt het nu ook ideaal met een kind.

Chevenne, heerlijk, afstuderen! Zit er ook iets officieels aanvast, ceremonie of borrel ofzo?

Tammetje, wat rot dat Jordi zo’n moeilijk weekend heeft gehad (zeker ook voor jullie!). Het zal wel een periode zijn, hoop dat het vandaag al beter gaat. Leuk dat het kindje van je vriendin even oud is als die van jou! Goeie vriendin?

Essie: stemmen: check!

Eleni, wat een vinding dan voor jou, dat inbakeren! Heerlijk, zeg! En wat goed dat je ook aan Masons voorkeurshouding kan werken op deze manier.
    Ik kan me eerlijk gezegd nog steeds niet voorstellen hoe een kind drinkt uit een fles die op een kussen ligt, zonder dat de fles er vanaf valt? Kan je niet eens een foto plaatsen? :D Wel handig van je, hoor! Welk goed boek ben je nu in bezig?
    Gebruik FV (sinds gisteren) alleen om BV aan te vullen, dus is allemaal nog steeds even veel (BV-)werk als voorheen (4x per dag aanleggen + tussendoor kolven). Wel fijn om te weten dat hij de ‘vieze’ pepti lust en het dus niet erg is dat ik minder produceer dan dat hij drinkt.

UmmKais: dat met die naam heb ik niet zo sterk, ik zou me ook nog wel voor kunnen stellen dat Jakob anders zou heten, hoewel ik het wel heel goed bij hem vindt passen.

Marleentje: wat rot dat Jens zo grieperig is! Hoop dat dat snel voorbij zal gaan. Wat was de laatste update wat betreft zijn bult?

Woops: joepie! Dat klinkt als een goede nacht, zeg! Lekker, hoor! Je hebt zeker een goede nachtrust nodig als ze overdag zo jengelig is, dan kan je er veel meer geduld voor opbrengen, zo ervaar ik zelf :D

Jakob sliep om 23.00 tot 5.30. Zullen vanavond proberen ’s avonds toch wat meer te geven dan overdag, misschien slaapt hij dan nog langer? :D Wie niet waagt, die niet wint ;)
    Ons ritme is sinds een week ongeveer 6.00-11.30-14.30-18.30-22.00. Verschilt geregeld een uurtje hier of daar, maar gek genoeg 'corrigeert' zich dat later op de dag vanzelf weer door hoe hij komt :), zodat we 's avonds nooit heel vroeg of heel laat uitkomen. Zijn we erg tevreden mee.

Sjalotjuh, Quinten heeft het dus ook lekker te pakken 's nachts! Lekker, hoor!

Nienke, wat een verschil maken die paar maanden, he, bij babies! Kan ik me ook elke keer weer over verbazen! Over een paar jaar merk je daar niks meer van, die zullen lekker in dezelfde jaargang zitten op school :D

Jakob slaapt hier nog steeds na zijn ochtendvoeding, dus ik kan nog niet douchen (anders loopt mijn melk weg, ik begin te lekken zodra ik mijn BH uitdoe.. ;)) Vandaag echt nog aan mijn artikel werken, heb mijn oude baas beloofd deze week wat hoofdstukken te sturen, oeps! Heb dat nu wel nodig, een stok achter de deur!

3. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Sjalotjuh, dat is natuurlijk het eerste waar we op letten, de troep op tafel... ;):p Alsof het hier spik en span is... ;)
    Wat een schatje! :)

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Zo weer terug van de huisarts. Gelukkig zijn zijn longetjes schoon! Daar was ik erg blij om. Verder moeten we gewoon doorgaan met luuf en de neusspray. Dat mag je onbeperkt gebruiken. En het hoesten schijnen baby's niet in te kunnen stikken volgens de huisarts omdat die een andere ademhaling hebben en gewoon lucht binnen krijgen tijdens het hoesten. En dat is bij volwassenen niet het geval. We moeten dus zo verder gaan. En mocht hij koorts krijgen dan moeten we terug naar de huisarts. Ga nu even alles terug lezen en proberen te onthouden en te reageren!

5. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Lynd
    We hebben een lunch met elkaar in een hotel en daarna certificering. Officieel moesten we ook een presentatie geven, maar die is mij geschonken, omdat ik zo'n zware tijd heb gehad en voor de opleiding al meer dan genoeg heb betekend...:D
    Ik ga me nu een beetje oriënteren voor een universitaire studie. Denk aan onderwijskunde....
    Fijn dat Jakob niet moeilijk doet over de flesvoeding.

6. Marleentje; Gelukkig dat zijn longen schoon zijn!

Sorry kan het niet laten, dees heb ik net gemaakt:D
    Bekijk bijlage 55049

Stiekum zijn middelvinger opsteken:$

7. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Wat een boefje!

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Statieportret :)

9. Wat een leuke foto:D Gezellig met z'n 3tjes

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Chevenne: Mooi gezinnetje!! :)

@ Woops: Zo he, wat een mijlpaal voor Mykeda! :$

@ Sjalotjuh: Wat een leuke schattige foto's!!! :)
    En die middelvinger...whahaha :D
    Zo heb ik er ook een!!:$ :D

11. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Schema
    Wij hebben nu het volgende schema:
    6:00 - 10:00 - 14:00 - 18:00 - 22:30
    Sophie slaapt over het algemeen overdag bijna niet.
    'S morgens na het douchen meestal een uurtje en 's middags pakt ze meestal nog een hazenslaapje, maar verder ligt ze lekker tevreden te liggen, te spelen en mij in de gaten te houden..

12. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    #993 kareltje1, 1 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2010
    Hallo lieve meiden!!!

Hier gaat het redelijk, weer veel last en erg moe, maar ons meisje doet het super, dus dat is fijn natuurlijk! Heb net heel even samen met oma een stukje gewandeld. Het zonnetje scheen en wilde persé even naar buiten. Nu is oma even een stukje verder wandelen, wel lekker voor de kleine meid.
    Vannacht is ze nog thuis en dan een paar nachtjes uit logeren. Ik vind dat erg moeilijk, maar ik moet zeker nu ook aan mezelf denken. Hopelijk kan ik dan een beetje uitgerust het ziekenhuis in... En als ik opgeknapt ben, zelf weer lekker voor dat kleine schatje zorgen!!! Mn man heeft als het goed is zorgverlof als ik weer naar huis mag, dus alles is mooi geregeld, maar toch...

@Foto's
    Staan weer schitterende foto's op, leuk hoor! Zal zo ook even kijken voor het stemmen, dan zal ik dat zeker doen op alle knappe kindjes!!!

@Eleni
    Leuke foto van die twee mannetjes samen! Gaat het allemaal goed? Fijn dat je het inbakenen geprobeerd hebt en dat het werkt. Ik heb galstenen en die worden er as donderdag gelukkig dus uitgehaald (hele galblaas). Hoe ik eraan kom??? De huisarts zei dat het van de zwangerschap kan zijn, maar volgens de chirurg is dat niet zo. Zou met gewichtsveranderingen te maken kunnen hebben, maar dat is bij een zwangerschap anders volgens hem. Nouja, als ik er maar weer snel vanaf kom...dit is zo ontzettend pijnlijk.

Sorry dat ik niet op alles reageer, maar daar heb ik gewoon de fut niet voor.
    Meiden, fijne dag allemaal! Liefs mij

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Gelukkig dat Jakob het lust!!
    Zo krijgt hij in ieder geval binnen wat hij nodig heeft en hoef jij niet te stressen als je een keer minder produceert! Fijn hoor!!

En zo snel alweer voor een 2e? :D
    Ik ken het gevoel wel .. ik 'wil' ook een hoop kindjes en ik wilde ook maar een klein leeftijdsverschil tussen de eerste 2 laten! Maar ja, kleiner dan dit kan haast niet!!! ;)

Wij gaan echt pas over een 3e denken over een jaar of 4 ...
    Moet wel zeggen dat ik het zwanger zijn verschrikkelijk mis .. :)
    Eerst maar eens even van deze twee boefjes genieten en ze lekker grootbrengen! We hebben nog alle tijd....

Ik ben nu bezig met het boek eclipse (van de twilight saga) :D
    Heerlijk om in weg te zwijmelen!! :)

Het was inderdaad even vogelen met houdingen zodat het flesje niet zou wegglijden .... maar het gaat ongeveer zo (knuffeltje voorkomt dat het flesje wegglijd :D ):

14. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Even een foto van een speciaal cadeau!!!
    Bekijk bijlage 55066
    Is ie niet super?!! Het zal even duren voordat ze erop kan rijden , maar kunnen we er alvast mee pronken, hahaha.

15. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Kareltje : Raar dat de artsen elkaar zo tegenspreken he??
    Hopelijk ben je gauw van die rotpijn af!
    Ik heb mijn jongens een keer een middag bij mijn schoonmoeder gelaten ... vreselijk vond ik dat! Ik miste ze zo ... :(
    Je moet inderdaad aan jezelf denken nu ... maar toch.. dat gevoel, alsof er een stukje van jou weggehaald word, blijft!!

Komt allemaal wel goed hoor! Straks kan je lekker (PIJNLOOS) weer voor de kleine meid zorgen!! :)

Als we nu toch bezig zijn met spammen .. hier nog een foto van mijn ventjes (gisteren gemaakt ; Mason = links , Ayden = rechts) :

16. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

aaah, wat schattig!!! :D

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Eleni, mooi foto's weer, en had het al gezegd maar heerlijk dat het inbakeren zo goed werkt.

@ Mamanama, Lastig he die voedingen, ik meng nu dus inderdaad, de friso standaard 4 schepjes, friso extra 2 schepjes en nutriton 3 royale scheppen :D. Kost even mengen maar dan heb je ook wat. Het is hier natuurlijk zo dat Quinten al tijden netjes iedere 4 uur komt en toen hij dat niet meer deed was het voor mij een teken wat te veranderen.

@ Lynd, voor zo weinig dagen is het misschien inderdaad niet zo handig hem mee te nemen. En ik stem met mamanama mee dan maar een meeting?

@ Lynd, op zich gingen wij nooit naar cp veel te duur ;). Maar bij in de babydozen zitten van die leuke kortingsbonnen dus dan wordt het ineens erg leuk en interessant.

@ Schema, 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 soms iets eerder of later maar al weken lang ongeveer dit.

@ Chevenne, mooie foto hoor. Fijn zeg je diploma gehaald gefeliciteerd.

@ Nieks, die kleine van jou gaat ook vanzelf de nachtvoeding weg laten hoor, komt goed. Hier gewoon een lekkere slaperd :D, die natuurlijk ook al iets ouder is.

@ Essie, foei :p je mag geen reclame maken voor de baby van de maand foto alleen in je onderschrift zetten, misschien kun je je post nog even wijzigen anders word je misschien gediskwaliseerd en dat zou jammer zijn, zal straks ook even kijken want mijn baby doet niet mee deze maand.

Ik heb veel gelezen maar had een baby die even een schone broek wilde dus ben alweer veel vergeten.

Gistermiddag dus kraamvisite gehad en het was gezellig, Quinten kreeg centjes om zelf wat te kopen dus binnenkort maar weer op pad ;). Moest ook wel erg hard lachen want hij was dus even bij de tante die er was op schoot en druk lachen en zwaaien toen bedacht mijn sm dat zij hem ook vast wilde houden en begon hij direct te huilen zat dus al snel weer bij zijn mama :D. Hoezo mensenkennis :)
    Hij is nu lekker aan het spelen met zijn papa en de kiekeboe blokken die zijn zo leuk.
    Tot later vandaag

18. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Kareltje, zo'n leuk kado super zeg.

@ Eleni, zo he wat handig opgelost, en wat een schatjes toch. Ze lijken op deze foto ineens weer heel veel op elkaar, snap er helemaal niks meer van :(

19. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Kareltje: wat ontzettend vervelend van de galblaas! Hopelijk knap je snel op. Dit is ook niets zo... En goed dat jouw man zorgverlof heeft aangevraagd! Wat een coole fiets trouwens! Van wie hebben jullie die gekregen?

Eleni:Aha, dus zo voed je de jongens in bed! Ingenieus en grappig dat het werkt! Die fles lijkt mij daar ook erg geschikt voor. Wat een heerlijke ventjes trouwens!

Sjalotjuh: heerlijk kindje heb jij zeg! Leuke foto's!

Chevenne: ook al zo'n leuke foto van jullie samen... wij hebben maar 1 (!) foto van ons gezinnetje en die is nog in het ziekenhuis gemaakt.

Slaapschema: ik word steeds meer nachten "getrakteerd" op een lange periode tussen de avondvoeding en de nachtvoeding. Afgelopen nacht was het 22:00-04:00 uur (en daarna 07:00 uur, perfect!), de nacht daarvoor 23:00-06:00-09:00 uur en de nacht daarvoor 22:30-05:00 uur... heerlijk! Hopelijk blijft dat zo.

Borstvoeding: zo langzamerhand drinkt F beter uit de fles dan uit de borst. Ik kolf dus veel, maar het zijn nooit enorme hoeveelheden. Ongeveer 60-80 ml uit één borst is wel gebruikelijk. De andere borst kolf ik niet omdat ze daaruit drinkt. Er komt zo langzamerhand een moment dat het misschien toch wel op z'n einde gaat lopen. Maar emotioneel wil ik daar nog steeds niet aan...

En wij zijn dus een nachtje weggeweest. F heeft zich voorbeeldig gedragen! Bleek dat het diner zaterdagavond een 7-gangendiner was!! Als ik dat had geweten... Ik hield het echt niet vol. Dat is toch wel too much als je 5,5 wk geleden bevallen bent. En F wilde niet slapen en heb dus tussen het eten door ook veel haar op de arm gehad. Om 23:00 uur ben ik weggegaan, ik trok het niet meer! F heeft dus vervolgens wel een topnacht gedraaid dus ik werd redelijk uitgerust weer wakker gisteren. Verder was ze gisteren weer zo makkelijk en ze lijkt er verder geen last van te hebben.

Deel Deze Pagina