Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook iemand die wakker wordt zodra hij de pannen op tafel hoort komen. Zetten hem dan vaak met wipstoel op tafel onder de lamp bij ons. Dan is hij zeer gefascineerd door de lampen en wij kunnen rustig eten.

@Kareltje, wij doen dat net zo met de voedingen hoor. Zorgen altijd dat hij 's avonds rond dezelfde tijd de fles krijgt. Ligt eraan hoe laat hij dan 's nachts komt en daar speel ik de hele dag verder weer op in. Meestal komt het prima uit. Gelukkig voor jou is het overmorgen al donderdag. Hoop dat het allemaal vlot verloopt en je vrijdag weer naar huis kan.

@Lynd, wat goed dat hij gegroeid is. Dan maar wat voeding bijgeven!

@Sjees lekker toch dat je zo goed in je vel zit. Moet je heerlijk van genieten.

@hier heb de afgelopen week een hele goede week gehad en veel gedaan. Echter gisteren en vandaag een terugslag weer gehad. Ben weer wat verdrietig en wat last van benauwdheid(hyperventilatie). Ws te maken met de huildagen die onze zoon gehad heeft. Verder ben ik weer erg verdrietig. Heb 6 jaar geleden mijn moeder verloren en die mis ik vreselijk. Heb nu zo vaak wat te vragen wat betreft de opvoeding van onze zoon en zou dan het liefst haar bellen. Zou haar vol trots onze zoon willen laten zien en haar als trotse oma willen zien rondlopen. Helaas is ons dat niet gegunt. Sorry moest het even kwijt. Heb er dagen tussen dat ik er alleen maar om huil en vandaag is weer eens zo een dag.

2. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Tammetje, wat rot voor je... Kan me heel goed voorstellen dat je, helemaal met zo'n kleintje, je zo graag met je moeder zou willen praten... :( Dikke knuffel!

3. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Terug van het cb.. Kais is in 8 dagen tijd 364 gram aangekomen! :$ Als ie zo doorgaat wordt het nog een dikkertje 8)

Over de foto's: hij werd inderdaad geboren met lichte ogen, maar of ze blauw waren? Ik vond de kleur nogal ondefinieerbaar dus ik zou het niet kunnen zeggen.. ze worden nu wel steeds donkerder.

Grappig dat jullie zeggen dat hij niet zo duidelijk een mixje lijkt, iedereen die hem 'live' ziet zegt juist dat ie een echt marokkaans gezichtje heeft :D Hij lijkt ook sprekend op zn papa: zn ogen, mond en vorm van zn gezicht is precies zn vader. Alleen zn neus heeft ie van mij, zn vader heeft echt een grote Afrikaanse neus haha :D
    Ik ben inderdaad (donker)blond en mijn huid is zo licht dat het bijna doorzichtig is.

Ik zal nog 1 fotootje toevoegen (de laatste hoor! :)) om het verschil tussen zijn huidskleur en mijn huidskleur te laten zien :) Vergeleken met mij is hij erg donker!

4. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk toch Ummkais dat hij zo groeit. Ben je naar de inloop geweest? Ik ga maandag even heen denk ik, al vind ik het wel sneu dat ik hem dan weer uit en weer aan met kleden. Maar ben af en toe ook zo nieuwsgierig.

Jordi werd net huilend wakker en is nu lekker op mijn buik in slaap gevallen. Hoezo lekker verwennen. Kan er alleen zelf zo van genieten als hij zo bij me ligt.

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    UmmKais ja, op deze foto zie je het wel! Mooi ventje hoor;)!!

Lynd en, slaapt ie nog????

Tammetje wat enorm verdrietig zeg:(....logisch dat je haar er graag bij had willen hebben. Heel veel sterkte!

Grappig, hier wordt hij ook vaak wakker als we net gaan eten....:D. Heb hem trouwens na de laatste voeding (die was om 13.45 dus best laat, maar ja die vorige was om 10.15 en toen was ie net uit bed) in bed gelegd om 14.30 en hij is net stil.... Arme ziel:(....het liefst wil ik hem dan toch pakken:). Nu ben ik wel trots dat ik hem heb kunnen laten liggen:).

6. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Hier eten we af en toe ook in wisseldiensten. Zodra het eten klaar is, begint mevrouw onrustig te worden. En wil ze het liefst bij je zitten

7. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hoi,

Wat een mooie beebjes zie ik hier zeg!

Even een ego berichtje: afgelopen nacht was goed : van 23 u tot half 4 en van kwart voor 4 tot 7 u. De 2 nachten ervoor waren een hel: elk uur wakker ongeveer. Ik denk dat wat doorslapen betreft, Maja een van de ergste kindjes is hier:)

Ook even spammen hoor, dit was vanmorgen, ons lachebekkie:

8. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Wat een moppie:)!!!

9. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een supervrolijke foto!

10. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Dank je! Ja ze is best wel vrolijk af en toe.

Kais is inderdaad een mooi donker kindje.

Eten in shiften kennen we hier ook trouwens.

11. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Ankje en Sjees: Hehe, dat zag er leuk uit! En je moet zelf ook een beetje kinds blijven, maakt alles leuker hé :D

@Lynd: Wat een schattige foto's :D Hij heeft eigenlijk ook best veel haar hé :) Ofwel heeft Sam heel weinig! :D Dat kan ook. Sam begint trouwens minder haar te krijgen aan de achterkant van zijn hoofd, door het vele liggen en draaien met zijn hoofdje. Wel grappig :)
    Ach, de boekjes is toch maar het gemiddelde. Jakob is uniek en geen gemiddeld kindje hé :D
    Hehe, hier ook een ingebouwd kookwekkertje bij Sam :D Haha. Mijn vriend vindt het wel minder, want dan komt hij natuurlijk net thuis van een dag hard werken :) We zetten altijd de relax bij op tafel, zodat hij bij ons is. Als hij dan echt te lastig is en niet getroost kan worden met zijn tutje, neem ik hem op mijn schoot :D Tja, zal wss wel niet goed zijn, maar zo is iedereen tevreden en hebben wij nog warm eten :) Ik deed dat eerst nooit, maar ik zag op Generatie 2010 dat Suusefruus dat deed met Sophie :D Hehe

@Mecha: Tja, wat bedoel je met contact. Hij reageert nog niet op onze stemmen ofzo, als je dat bedoelt.

@Tammetje: Fijn dat het beter lijkt te gaan! Hopelijk blijft het zo.
    Huil maar uit hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je haar enorm mist. Met wie anders dan je eigen moeder, wil je zo'n dingen bespreken hé. Dikke knuffel hoor!

@Suzanne: Ja hij volgt wel, maar alleen als hij er zin in heeft :) Hij zal eerder ons volgen dan een speelgoedje. Dat doet hij maar zelden. Het is best moeilijk om zijn aandacht te trekken.
    Over dat fronsen, dat doet Sam ook constant. 50% van de foto's zijn fronsende :)

@Blaine: Bedankt voor de peptalk :D Ik moet zeggen dat Sam wel zo'n kindje is dat je goed moet vasthouden of hij valt van je schoot. Als ik hem op zijn buik leg, dan stuitert zijn hoofdje en zijn bovenlichaam alle kanten op :) Ook draait hij zich soms zelf op zijn zij. Voila, nu voel ik me al beter sé :D Sam zal zich op andere vlakken eerst ontwikkelen hé :) Ik weet nog dat de verpleegster van Kind en Gezin, toen Sam drie weken was, vond dat hij al heel erg stevig was en zijn spieren al goed kon gebruiken :D En ja, je hebt gelijk ook, tis gewoon de combinatie van alle omstandigheden die het voor Sam moeilijk maken. Maar ik zat er de laatste dagen ook een beetje door, en dan is mijn gedachtegang erg eng en denk je maar in één richting :)
    Volgens mij zou Sam ook wel baat hebben bij een schommelstoel. Even afwachten tot na zondag, als hij veel centjes heeft gekregen, dan schaf ik er mss wel één aan. Is zo'n schommelstoel niet tot 9kg?

@UmmKais: Super mooi kleurtje heeft hij!
    Ik vind trouwens ook niet echt dat hij een Marokkaans gezichtje heeft. Moest je het niet zeggen, ik zou het niet geweten hebben.

@Essie: Dat je hem zo lang kan laten liggen. Dat kan ik echt niet :) Twintig minuten max. Meestal is dat wel genoeg :)

@Juni: Oooh, dat is echt een mooie foto! Ook door al die kleurtjes :D

Gisterenavond was superrelaxed :$ Sam heeft echt heel de avond geslapen. Maarja wat wat wil je, hij was heel de dag wakker. Hij was gewoon totaal uitgeput. Hij heeft zijn laatste flesje gekregen om 21.30, om 01.30 de nachtvoeding en om 06.00 zijn eerste flesje.

Ik moest vandaag weer naar de ha bellen en ik heb meteen maar alles op tafel gegooid. Ze zei dat ik me niet teveel zorgen moest maken, ook niet over het feit dat Sam weer op 6 flessen zit, niet meer doorslaapt en zo vroeg komt voor zijn eten. Hij zit al even met die krentenbaard (blijkt nu uit foto's :))en daarvoor veel gesukkel met reflux en niet goed aangepaste voeding. Daarom dat hij wss ook niet veel 'behoefte' heeft aan lachen en spelen enzo.
    De ha zei ook dat het heel vaak voorkwam dat kindjes die een infectie hebben daarna een soort groeispurt krijgen en daarom meer en sneller willen drinken. Sam zijn lichaam moest gewoon heel hard werken om die infectie te bestrijden en heeft daardoor extra energie nodig. We moeten hem nu rustig de tijd geven om weer op krachten te komen en als daar meer voeding voor nodig is, dan is dat zo zei ze.

Lol, Sam schaterlachte net in zijn slaap ... hij kan het dus wel! :D

In elk geval, bedankt om me wat gerust te stellen. kBen toch wel blij met het forum :)

12. Hey meiden

Juni, fijn dat ze niet ieder uur wakker is geworden afgelopen nacht, lijkt me ook geen pretje, zo kom je helemaal niet aan je rust toe. Hopelijk slaapt ze vannacht ook weer wat beter. Wat een schattige foto van je meisje zeg.

Ummkais wat een scheetje zeg, op de laatste foto zie je idd beter dat hij wat donkerder is, bij de eerste foto's valt het niet zo op.

Sjees, wat fijn dat je nu beter in je vel zit, ik denk dat Aylani dat ook wel aanvoelt, wanneer haar mama zich wat beter voelt. Fijn dat jullie zo hebben genoten van jullie weekend.

Tammetje, lijkt me erg moeilijk, dat je de ervaringen niet kan delen met je moeder. Een schoonmoeder is wel fijn, maar toch kan het je eigen moeder niet vervangen. En huilen is helemaal niet erg meid, laat ze lekker gaan.

Essie, ja probeer het wel, om hem in zijn eigen bedje te leggen, het is de afgelopen weken een aantal keer gelukt.

Suzanne; hopelijk biedt de osteopaat uitkomst. Hij heeft bij jou ook heel lang in stuit gelegen, wie weet zit er bij hem een werveltje klem.

Hilli, meid. Makkelijk gezegd, maar niet te veel zorgen maken. Sam gaat echt wel naar jullie lachten etc. Bedenk wel dat jullie jongetje 2 weken te vroeg geboren is. Hoe gaat het met de voeding?

Over het avondeten; Julian is meestal ook wakker met avondeten. Maar gelukkig is overal een oplossing voor!

Hier: gelukkig een betere dag dan gisteren, nu slaapt hij in de box.

13. Suusefruus

Suusefruus Bekend lid

27 apr 2009
    554
    0
    0
    @Avond eten
    Sophie is de halve dag wakker.. Dus ook met het avond eten.. Gelukkig hebben we geen kind aan haar en ligt ze lekker in de box te liggen, spelen of ons in de gaten te houden..
    Huilen doet ze alleen als ze honger heeft :)

14. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Wat een mooie foto's weer!!

Hier ook een 'kookwekkertje', wat grappig dat meer kindjes dat hebben!

@Hilli: ik heb van vrienden gehoord, die ook met hun baby destijds naar de osteopaat zijn gegaan en wiens kindje ook veel fronste, dat dit ook te maken kan hebben met lichamelijke onvrede. Toen zij enkele keren bij die man waren geweest, fronste de baby niet meer....

15. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Lynd wat een goede uitleg zeg, ik heb ook erg veel problemen om Senna te laten boeren, maar als ik het op deze manier doe dan lukt het me (nog niet altijd, maar wel veel vaker dan eerst) Dank je wel.

16. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Kaatje, wat fijn dat je er wat aan hebt! :)

Leuk, al die kookwekkertjes hier :D

17. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Over dat boeren. Sam was ook een slechte boerder. Ik kreeg van Kind en Gezin de tip om zijn linkerarmpje omhoog te houden :( Dat heeft wel niet gewerkt bij hem :) Maar wat wel werkte en wat ze ook zeiden was om hem even helemaal plat te leggen. Dan komen de belletjes naar de bovenkant van zijn maag, als ik hem dan recht zet, laat hij vaak spontaan een boer.
    Nu gaat het al vrij vlot, ik zet hem meteen recht en vaak komt de boer al. Als het wat langer duurt leg ik hem op mijn borst, dan komt de boer ook vaak met veel kracht eruit :D Jaja ik zeg boer en niet boertje, want amaai! Wat een geluid komt er uit dat mondje :D
    Als het nog niet lukt, dan hef ik hem vaak eens op in de lucht. Niet te snel maar ook niet te traag en ik denk dat het dan door de sneller verplaatsing lukt :)

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

Tammetje,wat rot meid dat je nog steeds zo’n verdriet hebt en je moeder zo erg mist, ik weet een klein beetje hoe je je voelt,mijn schoonmoeder is vorig jaar overleden toen ik 19 weken zwanger was,4 dagen later zouden we de echo hebben en weten of we een jongetje of meisje zouden krijgen,dat heeft ze dus niet meer mee kunnen maken,zijn echt rot dingen.
    Maar hou jezelf maar voor dat ze echt wel ergens op jullie neerkijkt en geniet van jullie kindje!
    Kun je er trouwens wel met iemand over praten als je er zelfs hyperventilatie van krijgt want dat is niet best hoor,heel veel sterkte

Ummkais,ja das zeker een verschil in huidskleur zeg.

Essie,wat knap dat je hem even hebt laten huilen en fijn dat hij toch stil is geworden,dat geeft dan wel een goed gevoel toch?

Wat grappig dat bijna alle baby’s onrustig worden als je zelf wilt eten,hier nog zo een,wij eten ook om de beurt thuis.

Juni,prachtige foto!

Hilli,het komt vast helemaal goed met sam,zodra die infectie uit zijn lijfje is zal ie ws weer lekker gaan eten en groeien en een blij kindje worden

Aylani ligt hier al bijna heel de dag te slapen,soms is ze wakker en jengelt een beetje en ze heeft elk half uur een heel dunne poepbroek,ze is dus een beetje ziekjes zelfs haar fles heeft ze voor de helft laten staan(gebeurd nooit),t zal die buikgriep wel weer zijn afgelopen donderdag had ik m ook weer te pakken en heb vrijdag en zaterdag nog heel de dag diarree gehad en zaterdag een paar keer gespuugd,en ank had m ook gehad dus zal aylani nu helaas ook weer zijn getroffen erdoor,tis een hardnekkig virus want is nu de 2de keer in 2 weken dat we hem hebben gehad.
    Maar 1 voordeel het is wel erg rustig in huis en ik heb ontzettend veel kunnen doen!

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Sjees, een geluk bij een ongeluk dus :D. Wel vervelend dat ze nu alweer ziek is.

@ Hilli, graag gedaan, zo zie je maar weer alle kindjes zijn met andere dingen sneller. En de schommelstoel hier via marktplaats nieuw vind ik ze wel erg duur.
    Ben wel blij dat je ha het zo goed uit kon leggen. En schateren in zijn slaap is een begin, en logisch dat hij jullie liever volgt geen mooier speelgoed als paps en mams ;)

20. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Juni, wat een schattige foto :)

Essie, nee hoor, Jakob was al na 10 mintuen weer wakker. In de wipstoel naast me op de bank lukte het daarna beter :D

Hilli, fijn dat de huisarts (en het forum) je een beetje gerust konden stellen, is niet fijn als je je zo voelt. En inderdaad, jij loopt ook niet te schaterlachen als je ziek bent... ;)
    Jakob heeft inderdaad best veel haar, al is het al minder dan waar hij mee is geboren. Hoop dat het zo mooi donker blijft (dit komt op de foto minder naar voren), staat hem wel goed. Jakob heeft trouwens ook een heel kale plek achter op zijn hoofdje, precies in het midden :D

Sjees, wat rot dat Aylani ook diarree heeft, maar fijn dat je wat gedaan kon krijgen in huis vandaag. Ik heb vandaag alleen maar wat rondgehangen, geen huishouden, geen artikel schrijven... ;)

Jeetje zeg en het is alweer dinsdagavond, wat vliegt de tijd..:$ Toen ik vanochtend wakker werd dacht ik: is het zondag of al maandag... ;)

Deel Deze Pagina