Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wat een schattige babies allemaal! Ik zal ook nog eens wat plaatsen....hoe doe ik dat het makkelijkst?

Hier nog een goede nacht gehad! Flesje om 23.00 uur en toen tot 7.30 uur geslapen!
    Vandaag een rustigere dag....ze heeft lekker gepoept en haar flesjes gedronken. Nu kijken hoe de avond gaat!

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    O ja, ik had nog gevraagd hoe we nu over de meeting denken....gaat-ie nog door? Wanneer en waar?

3. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Lynd hier hetzelfde verhaal wb z'n haar;)! Haha!! Hij wordt kalend bovenop z'n pannetje, dus beetje zo'n opakapsel nu. Nieuwe haartjes zitten er gelukkig al hoor (en gelukkig ook weer donker). Ik had vandaag wilde plannen voor school, uiteindelijk bar weinig van terecht gekomen ('s avonds weiger ik;)). Wel huishouden gedaan en melkfabriek draaiende gehouden (is nog een heel georganiseer met al die flessen:D!). Hoe is het bij jou met de voeding? Drinkt ie er lekker?

Mamanama hoe bedoel je dat met de foto? Dat had je toch al eens gedaan? (met het paperclipje;)) Lekkere nacht en dag heb je8)!

Sjees dankje:)! Zielig dat Aylani ziekig is, maar dus wel ff rustig, ook wel eens lekker....;)

Suusefruus wat bedoel je precies met spelen?

Hilli dat is toch wel een geruststelling als het zo te verklaren is. Fijn:)!!

4. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    nog even snel, want mijn eten zit in de magnetron, en Noa is uiteraard aan het huilen...

@ Lynd: ik denk dat ik je boertjes-verhaal snap, maar als je wilt zou ik het toch graag op een foto zien, als het niet al te lastig is. Weet niet zeker of ik het goed begrijp.

@ HIer: Noa is vandaag bijna de hele dag aan het slapen, op etenstijd na...
    Qua voedingen komt het rot uit: 04:30 - 7:45 - 12:30 - 17:00, terwijl ze normaal overdag echt om de 3 uur kwam. Hopelijk laat ze er nu ook langer tussen, dan komt ze netjes op 5 voedingen uit vandaag (normaal 6) en kunnen we eens op tijd naar bed. In de hoop dat ze niet vroeger komt vannacht...
    Hier trouwens ook een schommelstoel via marktplaats, voor 80,-. Op nog geen 1,5 km bij mij thuis vandaan. Hij bevalt goed, alleen heeft ze er al 2 keer flink in gepoept, zodat ik alles al schoon moest maken. Misschien zo ontspannen...
    De eerste keer viel ze binnen 1 minuut in slaap, terwijl ze er huilend in ging. Het werkt niet altijd, maar soms wel een uitkomst.

Ga nu eten, magnetron piept.

5. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Sjees: Ooh wat zielig voor Aylani. De tweede keer al, idd een hardnekkig virus. Hopelijk geneest ze snel!

@Lynd: Ja idd, die kale plek is precies in het midden :D Sam is ook altijd veel blonder op foto's dan hij in het echt is. Jullie zijn zelf ook niet licht van haarkleur hé, je man toch al niet :) Dus hij zal zo wel blijven denk ik.
    Haha, herkenbaar. Hier ook vaak totaal geen besef van tijd :D
    kVind je nieuwe banner trouwens leuk :)

@Essie: Wauw, krijgt hij er al nieuwe haartjes door? Dat is snel. Kei goed! Hier niet hoor :D
    Wel heeft hij al een paar lange piertjes bovenop zijn kruin. Ik kan er bijna mee naar de kapper :D

@Schommelstoel: tweedehands, dat wil ik wel. Maar mijn vriend niet ... hij is maar bang dat het onhygiënisch gaat zijn.

6. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Essie, voeding gaat hier zijn gangetje, alhoewel ik wel vind dat ik er nog steeds teveel tijd mee kwijt ben. Hij drinkt (vanwege tepels die meteen kapot gaan als ik hem vaker aanleg) bijna altijd maar uit één borst, en daar haalt hij alleen 's ochtends genoeg uit, 's middags en 's avonds niet. Wij voeden dus met fles bij (nadat we hem hebben gewogen). Inclusief navoeden uit fles en kolven ben ik/zijn wij er zeker een uur mee kwijt. Alleen 's middags gaat dus sneller omdat hij dan alleen uit de fles krijgt. Ach, vergeleken bij het begin vind ik dit goed uit te houden, pijn is alleen bij aanzuigen of rechts bij lang drinken. Wat dat betreft honderd keer beter. Toch denk ik soms aan hoeveel meer tijd ik zou overhouden met flesvoeding, maar ach... ;)

Haar: ja, Jakob ziet er van achter ook wel een beetje uit als een monnik, hihi! Hilli, ik ben donkerblond maar mijn man is inderdaad wel donkerder. Het geeft Jakobs hoofd wat meer karakter, dus ik hoop niet dat hij blond wordt :) Maar ach, al wordt hij kaal... :p

Zo, daar klinkt weer vuurwerk uit de luier :D En de kookwekkerfunctie wordt waarschijnlijk over een minuut of tien weer geactiveerd (hubby is aan het koken).

Schommelstoel: wat moet ik me daarbij voorstellen? Bij het woord schommelstoel denk ik aan zo'n omageval (hebben wij trouwens wel in de kinderkamer staan hoor, dus niet negatief bedoeld), maar voor baby's? :( Of is dat zo'n fisherprice geval wat van links naar rechts beweegt?

Hilli, bedankt, die banner is van babytijd.com :)

Ik ga vanavond trouwens toch boeken voor koninginnedag! Wel in mijn eentje, zonder Jakob dus. Heen op donderdag en terug op zondag, niet te lang, maar lekker even langs mijn ouders (die gaan ook verbouwen, dus wil het ouderlijk huis nog wel in oude staat zien), en zaterdag langs mijn zus (die heeft een nieuw huisje gekocht dat ik nog niet gezien heb!). Heeeeel vreemd idee dat ik daar gewoon kan SLAPEN zonder met gespitste oren in bed te liggen of er een baby huilt :D

En Sanne, hier de foto. Het lijkt wel alsof de baby wordt gekeeld, maar dat is dus niet zo :p. De bovenste vingers ondersteunen alleen het hoofdje, de pink en onderkant van de handpalm drukken dus wat op het buikje. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is! ;)

7. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Nou, de kookwekkerfunctie werkt ook vandaag weer prima ;) Hele tijd rustig en nu staat het eten op tafel, en ja hoor, begint hij te bleren :D

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

Zwangerschapspagina - Baby van de Maand

hier kan er gestemd worden op me prinsesje:D

Ja het gaat goed hier hoor mooi om te horen dat het met jullie ook goed gaat :D

Ja de verbouwing .. het begint nu op een huis te lijken ipv een bouwval whaha

9. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Lynd: Hier waren de batterijtjes van zijn kookwekker leeg denk ik, hij is vandaag niet afgegaan :D Ik had hem weer bij ons gezet en hij is heel de tijd rustig gebleven.

10. woops

woops Niet meer actief

Meisje huilt alleen maar en is zo ontevreden :(
    Het ging zo lekker de afgelopen dagen, hopelijk morgen weer beter. :)

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Jonna had zo goed geslapen vannacht.
    Maar vanmiddag en avond is ze steeds aan het huilen en slaapt ze zo nu en dan.
    Ze is volgens mij een beetje ziekjes, want ze heeft een paar rode ogen en volgens mij een volle neus.
    Ook is ze erg hanerig. Echt zo zielig!

Ze heeft ook een raar plekje op haar wang. Het is geen pukeltje. Echt raar. Misschien trekt dat nog weg.

Als ze morgen nog zo is dan ga ik de HA bellen. Want eigenlijk vertrouw ik dit niet.

Kareltje: Ja ik weet het weer! Ow wat erg zeg. Hoe kan ik dat nou vergeten. Foei Anke!
    Ik wens je heel veel succes en sterkte! Hopelijk mag je vrijdag weer lekker naar huis.

Tammetje: Meid, wat moet het momenteel vreselijk voor je zijn zeg.
    Ik bel zelf mijn ouders wel eens op voor advies ofzo, zal vast ontzettend klote voelen als je dat niet meer kan.
    Een ontzettende dikke knuffel van mij. En je bent vast en zeker een fantastische mama! En dat weet ook jou mama.

Foto’s: Heb weer hele leuke foto’s voorbij zien komen zeg!

Sjees: Jonna is ook een beetje ziekjes. Volgens mij is ze behoorlijk verkouden.
    Ze huilt ook al de hele middag en nu ook avond. Zo zielig!
    Als het morgen nog zo erg is, dan ga ik even naar de HA. Want ze heeft ook een raar plekje op haar wang.

Wat lekker dat ze lekker slaapt vandaag zeg! Wel erg naar dat ze zo ziekjes is.

Mamanama: Wow! Die heeft lang geslapen!

12. woops

woops Niet meer actief

Vervelend dat ze wat ziekjes is/wordt.
    Groot gelijk als je het niet vertrouwd dat je even belt.

Ons meisje heeft weer de broekloop, al 4 keer vandaag heel de broek vol. :(
    Hopelijk is het niet net als afgelopen week dat ze de buikgriep had.

13. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Tammetje: *** dikke knuffel *** Jouw kindje heeft een héél mooi engeltje op de schouder....

@Sjees: beterschap voor Aylani

@Ankje: ik hoop dat Jonna niet ziek wordt. Wat voor een plekje is het op haar wang dan?

@Uitje: ik heb er ook niets meer over gelezen. Ik weet nu, bij nader inzien, ook niet of ik wel meega. Utrecht is toch een uurtje rijden van hieruit en dat is toch wel een onderneming met zo'n kleine baby....

Iedereen een GOEDE (ja, met hoofdletters!!) nacht gewenst!!

14. woops

woops Niet meer actief

Heb denk wat gemist, even terug zoeken. :)

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ankje idd gewoon de h.a. bellen als je het niet vertrouwd. Ook al is het alleen maar om te weten wat het uberhaupt is. Beterschap met haar:)!

Lynd klinkt wel stukken beter he?! Mooi zo;). Dus die FV drinkt ie ook, fijn. Leuk dat je gaat boeken:)!

Woops beterschap met je meisje.

Mecha je mag geen reclame maken voor Baby vd maand;)! Yordin staat trouwens nu bovenaan. Mocht ie winnen, dan is dat natuurlijk wel namens alle januari 2010 mama's;):)!!

Hilli hij is geboren met een bos haar, nu dunt het enkel wat uit. Kaal is ie nooit geweest. Toch heeft het ook wel wat, kale baby's:D!

Schommelstoel: hebben jullie een foto?

16. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Essie: ik vind het zo'n gedoe.....eerst met een programma de foto verkleinen, dan per stuk uploaden op zp en dan kan je er maar 1 tegelijk neerzetten...
    Vroeg me af of dat handiger en sneller kon!

@meeting: misschien de meeting verschuiven naar wat later in het jaar? Bij mooier weer kunnen we meer doen, kindjes zijn ouders, mama's wat mobieler e.d.????

17. woops

woops Niet meer actief

Slopende nacht gehad. :(
    Mijn meisje heeft heel de nacht "lopen" spoken.
    Alle voeding wat erin gaat, komt er ook weer uit.
    Vannacht en vanmorgen stikte ze weer in der eigen melk, dan schrik ik elke keer weer hoor, bah dat vind ik echt niet leuk en dan heb je echt zo`n "lappenpop" in je handen bah :(
    Ze is niet tevreden.
    Ga straks toch weer even terug naar de standaard melk, misschien valt Forte toch te zwaar al heeft ze die nu al ruim 3 weken.
    Valt niet mee om er achter te komen wat nu wel en niet goed zit bij zo`n kleintje.
    Zielig vind ik dat. :)

18. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer een erg onrustige avond gehad. Ons mannetje huilt al vanaf vrijdag hele dagen. Slaapt af en toe als hij wakker is huilt hij. Lijkt echt alsof hij pijn heeft. Kreunt ook veel. Heb net CB gebeld, bellen vamiddag terug. Vind echt dat ernaar gekeken moet worden. Trek het echt niet meer zo. 's Nachts slaapt hij wel, maar minder goed als anders.
    Hij gaat vanmiddag even een paar uurtjes naar mijn schoonouders. Kan ik eventjes bijtanken.

19. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    He woops, wat vervelend zeg. Misschien is het wel verborgen reflux... miss gewone voeding en dan wat rijstbloem of nutiton om ht dikker te maken en hoofdeind van het bedje omhoog...Kan me wel voorstellen dat je gesloopt bent.

tammetje, ook al zoń onrustige nacht, pffff.. gelukkig slaapt ie wel redelijk snachts. Tja, de krampjes zouden tussen 6 en 8 weken op zn ergst zijn en daarna wordt het minder. Lekker ff bijtanken straks..En als je het huilen niet vertrouwt gewoon naar de ha gaan.

Sorry meiden ik lees echt alles wel maar het is teveel om op te reageren icm 2 kids thuis!
    Hier gaat alles zn gangetje eigenlijk. Lucas is heel tevreden. Hij heeft nu al tijd het volgende ritme:
    7 uur fles 180/6
    11 uur fles 180/6
    15 uur fles 180/6
    19 uur in bad en daarna fles 180/6 en dan na ff kroelen naar bed
    en dan 23 uur wakker maken voor laatste fles.
    Overdag gaat hij bij 1e tekenen van vermoeidheid naar zn bedje toe, lekker rustig want beneden was gewoon te druk voor hem, Noah is nogal een wilde hahahahaah.
    Lucas reageert heel erg goed, net als Noah deed, op rrr , alles heel voorspelbaar...hij is heel erg tevreden, lacht veel maakt techt contact met je, maakt een hoop geluidjes en probeert al dingen in de box te pakken haha. Hij draait dus ook al van buik naar rug. Het is natuurlijk buikslaper maar als ik m op zn buik leg om te spelen en daar heeft ie geen zin in gooit ie zich zo omver.. niet normaal!! zn broer was een hele vlotte, maarben heel erg bang dat dit hummeltje zn broer gaat overtreffe (helpppppppp)

20. woops

woops Niet meer actief

Weet precies wat je bedoelt.
    Hier is ons meisje ook al eens naar opa en oma gegaan om zelf bij te tanken.
    Sterkte meid.

Deel Deze Pagina