Essie: Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik durf haast niet meer te hopen. Kwek: Kan me voorstellen dat je het huis uit bent gegaan. Is die herrie maar voor 1 dag? Hoop het wel voor je. Lynd: Leuk dat je snel naar NL komt. Hilversum ..zit je vlakbij mij en sjees en mecha. Wij wonen in Almere. Zou het zelf ook erg leuk vinden als we het uitje in Juli doen, want dan ik het mooi weer en kunnen we jou ook eens in het echt zien! Ik ga nu naar de chiropractor. Heb BTW nog niks van Sjees weer gehoord.
@ Essie: ik werk als Supply Chain mgr voor een multinational in een nogal controversiële business: sigaretten & tabak (indien er meiden zouden zijn regio Groningen: jullie kennen misschien de fabriek van 'shag' zoals jullie zeggen: Niemeyer. 1 van mijn contacten). Momenteel zijn we in een reorganisatie : we gaan deels fusioneren met NL (om de hoge winsten nóg hoger te krijgen 8)), waardoor een 30-tal jobs verdwijnen in BE. Een aantal jobs worden overgeheveld naar Amstelveen, maar de kans dat mensen mee verhuizen is klein. Mijn functie blijft bestaan, maar omdat de inhoud toch gedeeltelijk wijzigt, mag ieder die wil ervoor solliciteren. Nu ja, aangezien SC niet zo sexy is, zullen er waarschijnlijk niet veel gegadigden zijn en mijn evaluatie goed was, blijf ik in principe mijn job behouden. Langs de ene kant ben ik blij dat ik nu niet op kantoor ben, aangezien de sfeer niet echt vrolijk is, langs de andere kant is het wat lastig om alles te volgen vanop afstand, zeker omdat er mogelijk een aantal zaken wijzigen. Implementatiedatum van deze nieuwe structuur is 1 juni, net de dag dat ik terug begin... Er relax opnieuw inkomen zit er dus niet in vrees ik... Oeps, is nogal een uitgebreid antwoord geworden PS: stem op Yordin is ondertussen al uitgebracht
@ Essie en lynd, gewoon pampers net als anders, want die bevielen ons het beste. Deze zijn van 4-9 kilo dus voor een baby van ruim 5 kilo zou dat prima moeten zijn, lijkt me. Ach we knoeien nog wel even verder. @ Sjees, 1 maand voor iedere jaar en minimaal 3 maand als je in het afgelopen jaar meer als 26 weken hebt gewerkt. Heb je binnen die periode geen werk weer dan krijg je een bijstandsuitkering evt. maar daarvoor wordt er eerst naar jouw inkomen gekeken en waarschijnlijk krijg je dan dus niks meer Gehuwden en samenwondenden van 27 jaar of ouder die recht hebben op een volledige bijstandsuitkering, krijgen een netto-uitkering van 1.234,09 per maand (100% van het minimumloon) en een vakantietoeslag van 64,95 per maand (bedragen per 1 januari 2010). Het inkomen van uw partner heeft invloed op de hoogte van de uitkering. Is het inkomen van uw partner net zo hoog of hoger dan het minimumloon, dan hebt u in principe geen recht op bijstand. De arbo regelt dat dus niet maar je werkgever meld je ziek uit dienst, zijn voor hun speciale formulieren voor. Dan krijgt hij dus een ziektewet uitkering ipv een ww uitkering, qua hoogte maakt het niet uit is beide 70%, maar als je toch nog niet kunt werken heb je niks aan een ww uitkering omdat dan wel je maanden doorlopen en dat geld voor ziektewet niet vandaar. Dat moet hij wel goed in de gaten houden en evt gewoon zelf bellen met uwv of de werkegever het goed heeft gedaan met ziek uit dienst melden anders kunnen ze het nog direct aanpassen. Mijn man is sinds 1 januari thuis en nog steeds druk op zoek. Waarom duurt de uitslag nog zolang , kunnen ze tegenwoordig toch al veel sneller weten. Ik hoop dat de fysio ook nog wat kan betekenen. @ Ankje, ik duim voor je mee dat het eindelijk gaat lukken. @ Uitje ik ben helemaal voor, om het te doen als Lynd mee kan, ga toch niet met vakantie dit jaar De glazenwasser was er net weer de ramen buiten dus mooi weer schoon, dus heb mijn man al gezegd dat hij morgen binnen moet doen.
Kwek dankje 2x!! Geen idee wat jouw functie precies inhoudt, wel leuk om te lezen bij wat voor bedrijf het is! Hopelijk zijn er geen ingrijpende veranderingen voor jou straks...... Blaine hier verschillende merken geprobeerd en eigenlijk bevielen ze allemaal wel. We gebruiken nu die van de Kruidvat, al is het alleen maar om het belachelijke prijsverschil. Deze kosten maar 2,99 per pak!!! Misschien een uitprobeersel waard (weet niet hoeveel die iets grotere kosten, maar sws stukken minder dan Pampers). Succes! Haha, lekker dat je man morgen de ramen gaat doen. Dat is dan wel een voordeel....nee hoor, hoop echt dat ie snel wat leuks vindt!! Ankje hoe was het??? Sjees fijn dat er in elk geval iets aan gedaan wordt nu! Ik hoop voor jullie dat er eindelijk duidelijkheid in de zaak komt. Dank voor de link, ga eens even kijken. Jeetje wat een gevaarte! Ziet er wel leuk uit. Ach, hier is de wipstoel nog niet eens in gebruik. Binnenkort weer eens ff kijken of ie er nu wel inpast.... Lynd klinkt gezellig8)! Hier: mannetje ligt al vanaf 14.30 te pitten (zo goed als dan) in zijn bed. Top! Heb zelfs wat aan school gedaan!!
Ons meisje is altijd al een slechte drinker geweest, maar als ze ziekjes is valt het nog meer op. Uitstapje, Als het verzet wordt, houd mij op de hoogte want dan kan ik misschien toch mee. 27 Maart kon ik helaas niet. Mannetje heeft de zorg even overgenomen van ons meisje, net thuis van z`n werk. Ik heb boodschapjes gedaan en heb de hond kunnen uitlaten. Ja het is hier echt een gekkehuis als ze heel de tijd huilt en alle aandacht opeist. Hoe gaat dat bij jullie eigenlijk? Het huishouden doen...... nou dat kan ik dus echt niet met haar alleen.
Ik maakte eigenlijk een grapje, want ik dacht dat iedereen dan wel op vakantie zou zijn. Maar ik zou jullie heel graag eens zien allemaal, dus ik kan wel een datumpje voorstellen Zaterdag 3 juli? Zoals het ernaar uitziet zijn we namelijk begin juli in NL (want eind juni een bruiloft in Duitsland), behoudens dat mijn man tegen die tijd een baan heeft gevonden waar ze hem niet rond die datum vrij willen geven. Maar dan zijn zoveel 'alsen', daar kan geen mens mee plannen Blaine, en, heeft je man zin om ramen te lappen? Vind je formulering leuk Hubby is hier ookm eer van het ramenlappen dan ik, vooral echter omdat het hem meer stoort dan mij als ze vies zijn, hihi. Vandaag een groot pakket van mijn vriendengroep in NL gekregen, met babyspullen (Rolling Stones T-shirt, supermanpyama, nijntjeromper), verzorgingspakket voor mama (maskertjes, luxe doucheproducten) en NLse artikelen (hagelslag, stroopwafels, drop). Zo lief, wordt er helemaal blij van
Lynd gaaf zeg, wat lief!! Ja, Blaine zei het echt als een opdracht die sws wordt uitgevoerd haha! 3 juli kan ik niet, maar hoeft geen reden te zijn om het een andere dag te doen als verder iedereen kan.... Woops ik vind het ook heel moeilijk als hij huilt om dan 'gewoon' andere dingen te gaan doen....daarom is dit wel top, hem 's middags in bed te leggen. Anders ben ik (ook als ie niet huilt, en dat is gelukkig meestal) toch met hem bezig. Ik kan nl uren alleen maar naar hem kijken... Wel lekker dat je er ff uit bent geweest. Ga je wel eens met haar wandelen? Vinden ze vaak heerlijk en is ook ontspannen voor jou. Ik heb het vandaag gedaan, heb weer energie8)! Ga eens ff wat doen, staat om 19.00 weer visite voor de deur....
Ja probeer elke dag een keer te wandelen, al is het naar de winkel en met een omweg weer naar huis. Vandaag is het er niet van gekomen omdat ze teveel spuugde en echt niet lekker in der velletje zit. 3 Juli: staat vrij op de agenda, dus ik zou kunnen.
Hoi dames, Ik leef nog hoor! Sorry dat er even niet ben geweest maar was zo beroerd van de griep dat ik het niet zocht om te schrijven. Heb soms wel nog gelezen. Sinds gisteren middag gaat het weer iets beter gelukkig! Moest ook wel want had dan vanmorgen eindelijk dat solli gesprek voor die functie van bemiddelingsmedewerkster gastouderopvang (had eigenlijk begin januari gemoeten maar toen kwam er van alles tussen) En ja hoor ben aangenomen!! Helemaal blij dus. Is alleen voor maar 20-30 uur per maand maar dat ga ik uitbouwen naar meer uren. Dus in ieder geval alvast iets. Ben nog wel aan solliciteren voor meer werk want wil rond de 20-24 uur per week zitten en dat dan afbouwen als ik voor die baan als bemiddelingsmederwerker meer werk heb. Het fijne is ik kan zelf mijn tijd indelen en vanuit huis werken dus ideaal met Jens dus hoop dat ik het snel kan uitbreiden qua uren. En dan hoef ik geen 2e baan meer te hebben en hoeft Jens amper weg naar de opvang omdat ik dan thuis werk. Beter kan dus eigenlijk niet. Gelukkig gaat het met Jens ook weer wat beter. Hij is nog steeds verkouden maar stukken midner benauwd. De afgelopen dagen heeft hij alleen maar geslapen was hooguit 1 uur per dag echt wakker. En dronk vrij slecht. Nu drinkt hij weer beter en is meer wakker en lacht weer lekker. Nu hopen dat de verkoudheid echt weg trekt zodat hij weer helemaal lekker in zijn velletje zit. Hij slaapt wel nog steeds super goed!! 's avonds om 22.30 laatste fles en dan moeten we hem 's morgens wakker maken om 08.00!! Zo luxe dus. Heerlijk wat een geluk met zo'n ventje! Ik ga vanaf nu weer proberen alles bij te houden en te reageren. Hoe gaat het verder met iedereen?
blaine,heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg,ik hoop maar dat hij voorlopig even in de ziektewet kan blijven om bij te komen voor hij weer moet soliciteren en ik begrijp dat dan die maanden ook nog niet gaan tellen voor de ww. Hier is aylani weer heel erg aan t huilen echt pijn,maar vasthouden kan niet want dan brult ze helemaal alles bij elkaar,alleen als we op de bank liggen en ze ligt tegen de knieen aan dan is ze stil echt zo zielig,hoop zo dat we het snel kunnen laten verhelpen voor haar,morgen hebben we een afspraak bij de arts(stond al) dus gaan we vragen of die niet al aan de uitslag kan komen en iets kan doen. lynd 3 juli lijkt me leuk,maar zijn er nog meer data,zodat essie ook kan misschien?een week ervoor of erna? of mocht essie het niet erg vinden dat we het daar wel bij laten.....
Marleentje, gefeliciteerd meid!! Al is het maar voor 20-30 uur per maand, je hebt iets en je kan alleen maar verder groeien!! Sjees, hoop voor jullie dat ze morgen wat voor jullie kunnen betekenen, want kan me voorstellen dat het slopend is!! Over het uitje; lijkt me ook leuk om erbij te zijn en juli is weer wat lekkerder weer, dus lijkt me ook beter!
@Sjees: Dat je man maar snel ander werk vindt dan. Langs de ene kant wel goed dat je van die werkgever vanaf bent. Ooh, wat zielig voor je meisje @Blaine: Gek van die luiers. Ik had zo'n luiers toen maatje 1 te klein werd. Dus te klein kan het niet zijn hé. Mss zit het niet strak genoeg? Anders eens een ander merk proberen? Wat onzeker allemaal, dat jullie nergens iets van terughoren. @Woops: Is dat uitslag op haar rugje? Dan zou ik er mss eens naar laten kijken. Kan heel goed zijn dat het kma is zoals Jada al zei. @Kwek: Hoe doe je dat dan? Samen met haar in de zetel slapen? @Lynd: Wat leuk dat pakket uit NL @Marleentje: Jeej! Wat goed dat je bent aangenomen Wat fijn dat Jens zo goed slaapt en zich weer beter in zijn vel voelt. Hier vandaag naar het CB voor Sams spuitjes. Ik weet niet of het daardoor kwam, maar hij heeft heel de dag niet willen slapen. Gelukkig was hij niet al te lastig. Maar hij heeft echt heel de dag gevochten tegen de slaap. Zo moe zijn en echt niet willen ... Koppig ofzo? Nu ligt hij eindelijk in de box te slapen. Ik heb hem een een half uurtje geleden maar uit zijn bedje gehaald, want dat was alles behalve goed. Hij woog daarstraks 5kg 30gram, maar hij had wel net gegeten. Dus hij weegt bijna 5 kg Hij is nu 58.5 cm lang. Ze vertelden me daar dat kindjes normaal tot 10 weken de tijd krijgen om te lachen. Sam tot 12 weken, omdat hij 2 weken te vroeg is geboren en daardoor kan het lachen enzo echt wel langer duren. Ik heb me er gewoon bij neergelegd dat ik me veel te veel zorgen maak en wat rustiger moet worden. Vannacht was Sam er om 3 uur, gisteren om iets voor 2. Mss vandaag 4 en morgen 5 uur? Haha, wie weet Bij Kind en Gezin zeiden ze dat als kleintjes van deze leeftijd 's nachts nog wakker worden voor een voeding, ze dit nog echt nodig hebben en dat ik zeker niet 90cc ofzo moet geven, maar de volle 150cc. Komt allemaal wel goed
@ Uitje, heb de kalender al gecheckt en 3 juli kan ik ook wel precies tussen onze verjaardagen in dus worden drukke weken. @ Marleentje, fijn dat Jens wat minder verkouden, hoe is het met de bult in zijn nekje, stiekem hoop ik dat je zegt dat hij weg is . Gefeliciteerd met je werk, lekker hoor. @ Essie en Lynd, de reden dat ik dat zo zeg is omdat hij daar ook echt opdracht voor krijgt, zelf lukt het me niet de ramen te lappen, met veel moeite 1 per week, tegen die tijd dat ik beneden dus klaar heb zijn we ruim 1 maand verder. Leuk vind hij het niet maarja ik vind ook niet altijd alles leuk . En lynd als ik moet wachten tot hij zich er aan ergert dan duurt het nog erg lang voor de ramen weer een sopje zien @ Sjees, graag gedaan en nee de tijd in de zw telt niet mee voor de tijd die je ww krijgt. Want als hij een zw uitkering krijgt is hij niet bemiddelbaar voor werk vandaar. Zorg wel dat je alle papieren van de arbo gekopieerd klaar hebt liggen want als je ziek uit dienst gaat krijg je vaak vrij vlot een oproep over hoe en wat en dan willen ze papieren zien. Dus mocht hij nog dingen missen nu vast opvragen straks red je dat niet (reageer termijn bij uwv gemiddeld 5 dagen) Oja en als je toch naar de ha moet, zou ik ze morgenvroeg vast bellen of ze de uitslag al op kunnen vragen, want op papier zullen ze hem nog wel niet hebben dat duurt even, maar rontgen foto's worden normaal nog dezelfde dag beoordeeld of als het laat in de middag was de volgende dag dus ze hebben vast al een uitslag. Ik heb ook wel eens zelf gebeld onder het mom van met de assistente van .... maar ik heb dan ook geleerd voor dokterassistente dus kon ook wat met de uitslag en had de rechtstreekse nummers, ach de brutalen hebben de halve wereld @ Essie, lekker hoor dat hij zolang heeft geslapen, en dat jij nog wat aan je werk hebt kunnen doen. @ Woops, het scheelt het werk loopt niet weg . Niet te druk om maken komt vanzelf wel weer en anders even snel samen in het weekend, samen ben je vaak zo klaar. @ Hier, ik heb misschien even een stomme vraag, zit verschrikkelijk te twijfelen toch maar eens naar de gemeente te gaan en hulp voor in huis te vragen, nu mijn man thuis is helpt hij wel maar als hij straks werk heeft ga ik het gewoon niet redden, maar vind het zo'n drempel en voel me zo lullig om te vragen, ben nog zo jong en dan al moeten zeuren eigenlijk zie ik het niet zitten, maar red de zwaardere klussen in huis ook niet, lig nu al iedere avond krom van de pijn. Help wat zouden jullie doen tips zijn welkom, dit is warempel een overheids iets waar ik gelukkig nog nooit mee te maken heb gehad, nouja bijna nooit, heb voor jaren terug eens bij mijn vorige gemeente info gevraagd althans dat was de bedoeling, en werd gewoon uitgelachen met de mededeling dat ik over 40 jaar maar eens weer moest komen dus vind de stap nu erg moeilijk .
Ben weer onder behandeling van de chiropractor. Hij heeft mijn rug uitgestrekt en op bepaalde punten gedrukt. Dat deed zeer!! Daarna heeft hij mijn rug gekraakt. Ik moet volgende weer terug komen en dan doen we het weer. Dat verdovende gevoel in mijn rechter bovenbeen kwam door mijn SI-gewrichten. Dus als het daarmee beter gaat trekt dat dovende gevoel ook weg. Essie: Bij de chiropractor was het goed. Athans, ik ben weer gekraakt en hij heeft mijn rug uitgestrekt en gedrukt op bepaalde punten. Niet fijn! Woops: Jeroen werkt ook overdag en ik doe de was en ga stofzuigen als Jonna slaapt. En anders ligt ze wakker in de box. Doe gewoon mijn ding in het huishouden alleen het gaat niet zo snel als normaal. Doe het soms in etappes. Lynd: 3 Juli! Leuk! Ik zet het alvast op de kalender. Sjees: Knuffff Marleentje: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! Blaine: Als jij denkt dat je hulp nodig hebt, dan zou ik er zeker achter aan gaan.
@Blaine: Dat is toch helemaal geen stomme vraag. Als ik van jou was, zou ik het doen. En vooral omdat je het zelf aangeeft. Je gaat zoiets niet overwegen als het niet nodig is. Zeker niet na die opmerking. Voor mij is het natuurlijk gemakkelijk gezegd hé, maar ik zou het wel doen. Je moet je lichaam sparen en genieten van je gezinnetje. Even spammen want ik ben trots! Sam lag echt een hele tijd super gefascineerd naar zijn mobiel te kijken! Wat was ik blij
Wat een super foto. En zie je wel nu hij zich wat beter voelt heeft hij ook direct meer aandacht voor andere dingen.
@Ankje: tIs te hopen dat de chiropractor je kan helpen. Echt ... als ik ooit naar een kraker moet ... dan moeten ze mij in slaap doen, zware narcose. Ik kan echt niet tegen gekraak.