Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woops

woops Niet meer actief

Uitstapje 3 juli
    Lisette
    Ankje
    Blaine
    Lynd
    Woops
    Suzanne
    Marleentje26
    Marieke11

Heb net de hulplijn gebeld van deze wijk.
    Wordt zo terug gebeld, ik red het zo niet ik krijg ze niet stil en ik wordt er gek van.
    Zit gewoon te janken.

2. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Woops wat is dat precies, die hulplijn?

Suzanne ze schijnen vaak op dezelfde momenten een (voor ons dan;)) mindere bui te hebben....zal wel weer overgaan. Echt lekker dat ie zo lang slaapt en ook rustig is tijdens en na de voeding8)!

Ankje je zit nu als het goed is te voeden. Straks een nieuwe poging;)! Leg jij haar 's middags ook in bed?

Jada jeetje:(....idd alles op tafel gooien, laat ze maar werken die mensen! Is hun expertise;).... Succes:)!!

Hier: hij had vanmorgen eindelijk gepoept, sinds gisternacht:$!! Hij had dan ook erg last van krampen gisteravond, was echt blij voor hem toen ie sliep;). En hoe blij je ook kan zijn met een volle poepluier, nooit geweten:D! Op dit moment gedeelde 1e plaats met Baby vd maand......spannend:)!

3. woops

woops Niet meer actief

De wijkverpleegkundige komt vandaag aan huis om te gaan kijken of ze ons kunnen helpen.
    Ze bellen me zo weer terug.

Hulplijn is een lijn die je 24 uur per dag kan bellen met vragen over je kleintje.
    En zij kunnen dan actie ondernemen als het nodig blijkt te zijn.
    zoals dat ik nu een wijkverpleegkundige aan huis krijg.

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Veel geschreven alweer vanochtend! :)

Blaine, wat voor film keek je gisteren? Check je ook altijd even het forum in de reclame als je TV zit te kijken? :D

Kareltje, sterkte vandaag, hoop dat het allemaal meevalt! Is het trouwens een poliklinische ingreep, mag je meteen weer naar huis? Weet iemand dat, of Kareltje overnacht moet blijven?

Essie, was het leuk gisteravond, je had toch bezoek? Wel laat geworden en dus moe? Hoop dat je een beetje relaxte nacht hebt gehad :)

Hier kwam Jakob vannacht voor de tweede nacht in een rij 'al' na 5,5 uur, we hebben het eens met de speen geprobeerd. Dat werkte wel, hij sliep nog een uur door, maar ik niet :D Kon de slaap niet vatten, verwachtte elk moment een huiltje, stom he. Weer een uur bezig geweest om hem te voeden (140 ml uit twee borsten, terwijl de melk hem bijna in de mond stroomt, maar hij valt in slaap :x)

Jada, reflux is juist een van de symptomen van KMA! (nou ja, moet niet, maar wel een van de grotere sympt). WEet dus niet wie tegen jou gezegd heeft dat dat niet kan. :(

Woops, dan zou ik toch vaker de fles aanbieden dan om de 4 uur, hoe rot het voor jezelf ook is. Want 6x 75 is al echt te weinig voor haar mooie gewicht. Als ik me goed herinner is je probleem een dag of 2 geleden begonnen? Daarvoor dronk ze wel goed? Ik zou even naar het CB bellen, misschien heeft ze wel darmprobleempjes ofzo. Zeker als ze daarnaast ook wat huilerig is. Geen zorgen maken, maar wel actie ondernemen.

Suzanne, KS heb ik dan wel niet gehad, maar ik heb ook pijn van onder op plaatsen die met de bevalling niet zoveel van doen hebben (denk ik). Heel vreemd. Ik ga er maar vanuit dat het vroeger of later (hopelijk vroeger) vanzelf wegtrekt.
    Hier zijn Jakobs lachmomentjes ook het meeste 's ochtends, en nog steeds wel, alleen begint hij over de rest van de dag ook veel vaker te lachen. We begonnen een week of 2, 3 geleden met 'speelmomentjes' 's ochtends, omdat hij dan het best geluimd en geconcentreerd was. Nu geven we hem zijn speelboog wel vaker overdag, omdat hij dan weer in zo'n stemming is. Ook lacht hij nu soms op momenten dat het hem verder niet zo heel goed gaat (bijv. als hij ligt te drukken, dan tussendoor ook even glimlachen, dan weer verder drukken). We merken dus echt dat er progressie in zit! :)
    Succes met je klachtengesprek, you go girl! :)

Vanmiddag komt mijn vriendin met 7,5 mnd. oude zoontje, leuk hoor!

O, ik hoor de plicht roepen (of liever gezegd: Jakob...) :D Ik vind hem de tweede keer uit bed halen zo na een lange nacht (ochtendvoeding doen we nog rustig) één van de leukste momenten op een dag, hij lacht dan altijd zo veel! :):):)

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Leuk dat Jakob zo lacht, Lynd!

Goed gedaan Woops, dat je die lijn belt. Daar zijn ze voor en je kunt beter bellen voordat je helemáál gek wordt. Sterkte.

Ik ga!

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Lynd, Kareltje moet 1 nacht blijven en als alles goed gaat mag ze morgen naar huis. Het wordt verwijderd via een kijkoperatie en ze moeten altijd nog even na checken of ze het goed dicht hebben gemaakt vandaar die nacht blijven.
    Wat erg he maar ja ik kom ook in de reclame vaak even kijken, is dan wel rennen met mijn man wie er het eerst is :D. Ik heb Hercules gekeken en die was erg leuk.

@ Woops, hoop dat ze wat tips kunnen geven en dat het helpt, vervelend zeg dat het nu weer minder gaat.

@ Suzanne, geen idee nog geen poging gedaan :) voor het echte werk. Succes met je gesprek.

@ Jada, weet je al wanneer je naar de ka toe mag? Zou ook tijd worden zeg ik dan maar.

@ Ankje, en slaapt ze alweer? Balen zeg dat ze zo onrustig was. Misschien toch nog niet helemaal lekker omdat ze van de week ziek was?

@ Hier, dank jullie wel voor jullie reacties zal volgende week eens moed gaan verzamelen om een afspraak te maken.
    Kreeg gisteren nog een sms dat de kleine van vrienden van ons is geboren, alles schijnt goed te zijn dus dat is altijd weer een geschenk.
    Gisteravond moest ik zo lachen, na de film Quinten wakker gemaakt voor de fles nouja wakker, heb hem uit bed gehaald verschoond de fles gegeven en een boertje laten doen en meneer heeft gewoon door geslapen :$. Wel netjes zijn hele fles leeg gemaakt maar geen oogjes gezien dus weer slapend terug gelegd en om 7.00 was hij weer wakker. We mochten terug naar 4 flessen van het cb als hij voor de laatste fles niet meer wakker wilde worden maar dit bedoelen ze vast niet :D. Snap ook niet dat jullie kindjes niet willen drinken als ze slapen hahaha. Zelfs in zijn slaap gaat de fles erin, het is gewoon een slaapmuts en een hongerhals :)

7. Ankje, sorry was er even niet dus kon je meisje niet toespreken

Lynd, de Huisarts vertelde me dat, snap niet dat die man een diploma heeft. Ik denk zelf dat hij en reflux heeft en KMA, we zullen zien

Woops, fijn dat er iemand aan huis komt, want je moet er niet zelf aan onderdoor gaan.

Essie; spannend gedeeld eerste, maar het gaat om de hele maand maart toch? Ik zal trouwens nog even stemmen, had ik nog niet gedaan, shame on me.

Blaine, nee KA heeft nog niet gebeld, kon ook even duren zei de huisarts.

Hier; ga zo met de kleine man naar de stad, lekker het zonnetje in :)

8. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Even update:
    We zijn meteen over moeten stappen naar Peti voor koemelkallergie.
    Misschien heeft ons meisje dat dus.
    Morgen moeten we haar gaan wegen en kijken ze haar nog verder na.
    Maandag wordt ik ook nog gebeld hoe het loopt met de nieuwe voeding.
    Dit is allemaal niet goed en er moet een oplossing komen.
    Er zijn nog veel meer punten wat ik hier allemaal nog niet had genoemt, maar alle opsommingen is allemaal teveel voor ons meisje en het is niet goed voor haar.
    Er wordt aan gewerkt en ze namen me heel serieus.

Voelt goed dat ik hulp krijg.

Ben net voeding gaan halen en met een omweg samen met de hond een blokje om gegaan. :D

9. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Woops: Ik durf het niet, om Sam bij ons in bed te laten slapen. kHeb zoveel schrik dat we op hem gaan liggen, dat ons kussen zou verschuiven, of Sam onder het deken geraakt ... en vooral, mijn vriend beweegt nogal vaak in zijn slaap. Stel je voor dat hij zich omdraait en zijn zware arm op Sam laat vallen. Want ik hem die al een paar keer op mijn hoofd gekregen :D
    Hopelijkt werkt de pepti.

@Ise: Dat doe ik ook. Als we beide wakker zijn, dan leg ik Sam wel eens tussen ons in op zijn verschoonkussen.
    Je kan idd beter even doorzetten. 1 dag in plaats van 3 hé :)

@Juni: Aah dus dat is tijgeren :D Haha, ik vroeg me dat al een hele tijd af :D
    Sam begint ook te tijgeren dan :) Die zet zich ook steeds af, maar hij geraakt nog wel niet vooruit, maar hij beweegt al wel heel de tijd naar voor en weer naar achteren :) Hij wil wel vertrekken, maar hij geraakt niet weg uit zijn startpositie. Wel grappig om te zien :D
    Wel knap seg, dat Maja gewoon al bijna van het kussen kruipt, sterke meid is ze dan!

@Kwek: Ja ik heb Sam wel laten inenten tegen het rotavirus. Dat werd gewoon ingespoten in zijn mondje, dus geen prikje.
    Hehe, kei leuk dat ze haar tong naar jullie terug uitsteekt :D
    Ik weet natuurlijk niet waar in België dat je woont, aangezien er staat centrum vermoed ik niet dicht bij de grens. Ik ga altijd naar NL om Pampers te halen. Een pak Pampers maatje 2 kostte daar 9.45 euro en hier in't Kruidvat 14 euro en nog wat!! Gewoon belachelijk dat verschil.

@Lynd: Ik ga ook niet elke dag wandelen. We wonen op de tweede verdieping zonder lift. Het onderstel van de kinderwagen ligt in de koffer van onze auto. Die kunnen we niet altijd voor het appartement zetten en onze garage is helemaal achteraan. De kinderwagenbak beneden krijgen is een hele klus omdat de traphal smal is ... Dus als ik wil gaan wandelen moet ik eerst de kinderwagenbak naar beneden brengen, dan het onderstel uit de koffer halen, alles even monteren (niets aan natuurlijk :)). Dan moet ik weer naar boven om Sam klaar te maken, Sam mee naar beneden. In de bak en ik kan vertrekken ... Duurt toch wel even hoor :) en dat houd me soms ook wel tegen.
    Ooh, hihi mooie foto! En wat een schattige stekelhaartjes!

@Jada: Wat fijn dat jullie eindelijk naar de ka zijn doorgestuurd. Mss dat hij lactoseintollerantie heeft. Kan natuurlijk ook. Ik ben benieuwd wat er als resultaat uitkomt. Krijgt Julian nog steeds de Pepti? Of hoe lang heeft hij die gehad?
    Wat een gekke ha heb jij (sorry hoor) maar kma en reflux gaan echt wel samen! Dat is ook het eerste dat mijn ha zei. Dat reflux een gevolg kan zijn van kma ...

@Suzanne: Ik had dat ook, dat het de eerste keer pijn deed op één plekje. Maar dat ging vrij snel over. De volgende keren had ik ook telkens nog wat pijn. Maar altijd maar heel even. Daarna kan ik weer genieten :) Maar bij mij was het wel niet aan de ingang, ik vermoed mijn bmm, want het was best 'diep'.
    Anders moet je de volgende keer eens met glijmiddel proberen? Of gebruik je dat al?
    Hihi, ja hij heeft best wel een rond bolletje :D

@Ankje: Kan goed zijn dat ze even alles van zich af moest zetten door te huilen, voor ze in slaap kon vallen.

Sam had gisterenavond koorts, wss door de prikjes, dus ik had hem daar wat voor gegeven. Maar eigenlijk was hij heel erg rustig, ik had niet echt het gevoel dat hij er last van had, buiten dat hij warm aanvoelde. Vannacht werd hij rond 2 uur en half 3 wakker. Ik was zelf nog super moe, dus ik gaf hem zijn tutje :) meestal wordt hij dan uiterlijk tegen 3 uur echt wakker en gaan we eruit voor de fles. Vanmorgen werd ik wakker ... van de wekker! Sam was weer in slaap gevallen. De wekker ging om half 6 en om kwart na 6 heb ik Sam uit zijn bedje gehaald.
    Nu weet ik natuurlijk niet of het door de medicatie komt dat Sam zolang heeft geslapen of dat hij echt uit zichzelf zo lang sliep.
    Ook heeft hij vandaag 4 uur tussen een fles gelaten! Nu moet hij binnen een uurtje weer, en hij slaapt nog steeds. Ik ben eens benieuwd :D Meestal begint hij tegen nu toch al wel te huilen, maar dat doet hij nog niet :) Ik heb hem vanmorgen wel weer wat tegen de koorts gegeven, want vanmorgen was die nog steeds hoger dan 38 graden.

10. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai ladies,

Woops: veel succes meis, met de kleine! Heel goed dat je hulp hebt gezocht. Heb je ook voor jezelf hulp gevraagd of alleen voor Mykeda?

Er is nog veel meer geschreven maar ik heb nog steeds een hoofd als een zeef. :)

Uitje: count me in! Ik zet 3 juli in de agenda.

Sex: tja, hoopte al dat iemand erover zou beginnen. Want ik heb dus hetzelfde als Hilli. Pijn helemaal bovenin. Net alsof mn baarmoedermond nog open staat. En ik merk dat het allemaal wat strakker is, tis toch weer een tijd geleden ook al heb ik daar niets geleden door de keizersnede.

Hierzo: Tristan leert steeds beter zelfstandig in slaap te vallen en de nachten lopen ook wat beter. Afkloppen want je zult zien dat we vannacht weer dramanacht hebben op het moment dat ik zeg dat het beter gaat. ;)
    Meneer ligt nu onder zijn babygym naar de lampjes te kijken, vindt ie helemaal leuk. Alleen moet ik telkens op het knopje drukken want dat ding gaat dus niet door. :p
    Enne, het GROTE nieuws: TRISTAN HEEFT VANMORGEN NAAR ME GELACHEN!!!!
    Eindelijk, na heel wat schampschotjes was het nu echt raak. Zoooo mooi!

11. Djuke

Djuke Bekend lid

Uitstapje 3 juli
    Lisette

Ankje
    Blaine
    Lynd
    Woops
    Suzanne
    Marleentje26
    Marieke11
    Djuke

12. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    @ Blaine: ik heb ook met luiers zitten klooien. Noa is nu ook ruim 5 kilo en heb zowel de luiers van 3-6 als 4-9 kilo geprobeerd. Die kleinere bevallen me tot nu toe wat beter, vooral omdat de beenelastiekjes wat strakker zitten. Hier nu ook van het kruitvat, 72 stuks voor 9,99. Maar ook met deze gaat de poep er bijna dagelijks wel een keer doorheen …
    Mbt huishoudelijke hulp kun je die via de WMO volgens mij gewoon krijgen. Ik weet alleen niet hoe het zit als je een partner hebt die evt. nog wat kan doen. Zal wellicht wat minder worden qua uren, maar ik zou gewoon eens informeren. Nee heb je…
    Hier soms ook geen oogjes te zien tijdens haar avondflesje. De ene keer gaat ie leeg, soms krijg ik er niet meer dan 90 cc in.

@ Tammetje: Noa krijgt ’s avonds haar flesje BV ook in een aventfles. Hier komen idd ook belletjes in tijdens het drinken. Ik neem aan dat het is om te voorkomen dat ie vacuüm zuigt, ofzo.

@ Woops: huishouden gaat hier ook minimaal. De 1e week ging het beter, want toen sliep Noa vaker en langer. Nu is ze overdag veel wakker en dat kost best wat tijd. Gelukkig gaat het de laatste dagen beter en ligt ze soms dik een uur tevreden te lachen in d’r box naar de knuffels die er in staan. Vaak kom ik op een dag net toe aan afwassen, een was wegwerken, een swiffer over de vloer halen en eten koken.
    Ook loop ik bijna elke dag met de kinderwagen even langs het winkelcentrumpje bij ons op de hoek. Zit een kruitvat en een super, daar kun je bijna elke dag wel wat kopen…
    Heel soms wat extra dingetjes tussendoor als ze langer rustig is, zoals een stofdoek door de kamer halen. Maar een paar dingen blijven echt (te) lang liggen. En dan moet ik ook nog af en toe op ZP lezen/schrijven natuurlijk.
    Noa gaat hier alleen mee in ons bed als mijn man al naar zijn werk is en ik de ochtendvoeding gegeven heb. Is meestal zo ergens tussen 8 en 10 uur. Kan ik nog ff verder dutten (echt slapen doe ik dan niet, doe bij elk geluidje van haar mijn ogen open) en Noa slaapt dan ook nog altijd even door.
    Goed dat je gebeld hebt hoor, hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen.

@ Lynd: wat lief zeg van je vrienden dat je zoveel spulletjes gehad hebt. Lekker van genieten.
    Enne, jammer dat Jakob ‘al’ zo vroeg kwam. Komt vast wel weer goed.

@ Marleentje: super goed zeg, dat je aangenomen bent! Gefeliciteerd. Ook fijn dat het met Jens al wat beter gaat. Gaat de goede kant op dus.

@ Juni: jeetje, wat een vlotte dochter heb jij zeg. Hier een zeer passief kindje als ik haar op haar buik leg. Hoofdje gaat een beetje omhoog, maar niet van harte en na een tijdje is het brullen. Ze vindt het maar nix…

@ Suzanne: succes vanmiddag.

@ Djuke: heerlijk he, die eerste lachjes.

@ Sex: hier nog niet ‘echt’ gesext, omdat ik het eng vind, omdat ik van binnen nog een hechting voel, die nog steeds niet opgelost is. Ik had wel vd VK gehoord dat als je BV geeft, het advies is om glijmiddel te gebruiken, omdat je dan blijkbaar wat ‘vochtprobleempjes’ kunt hebben daar beneden. Toch maar eens aanschaffen, dan kunnen we het eens voorzichtig proberen.

@ Hier: De afgelopen nachten komt Noa steeds na 5,5 uur. Ik vraag me af wat er anders was dan de paar keer dat ze 7 en een keer 8 uur doorsliep. Maar dat komt vast wel weer. De hoeveelheid voeding is het niet, want die 8 uur was na een fles van maar 60 cc. Gisteren voor het eerst 150 op!! En ik hierna 200 cc gekolfd, is ook een record!!
    Na de nachtvoeidng laat ze nu wel ruim 4 uur, was eerst 3, dus das ook al fijn he.
    Ik ga zo naar mijn moeder. Ik moet vanmiddag naar de fysio. Sinds maandag is mijn rugpijn, die ik in de laatste weken van mijn zwangerschap had, in alle hevigheid terug. Dit keer niet te lang gewacht en meteen maar gebeld. Kan vanmiddag terecht. Ik laat dus voor het eerst Noa achter bij oma, kan ze vast oefenen, en ik ook J

Tot vanavond misschien.

13. #1233 Chrissy84, 4 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
    Woops wat fijn, was ook mijn eerste gedachte KMA, ben heel erg benieuwd hoe het straks met de voeding gaat. Fijn dat je zo goed geholpen wordt

Djuke, meid wat leuk dat hij naar jou gelachen heeft. Hoe gaat het verder met jou?

Sanne, ik snap dat ook nooit. Julian slaapt de ene keer 5 uur achter elkaar, dan weer 6 of 7, maar goed daar moeten we volgens mij al blij mee zijn, want er zijn kleintjes die minder goed slapen. Sterkte bij de fysio, hopelijk is de rugpijn snel over.

Hilli, geef nog steeds pepti, andere voeding krijgt hij bultjes van en gaat hij heel onrustig drinken. Ja ik heb een rare HA, gelukkig ben ik er voor mijzelf nog nooit geweest, woon hier al 6 jaar, maar nooit nodig gehad. Nu voor Julian 2x geweest en hoop dat ik er niet al te vaak hoef te komen. Super dat hij jou iets langer heeft laten slapen, hopelijk vannacht weer. En ik hoop dat de koorts snel over is. Jeetje wat duur die pampers bij de Kruidvat, zit er een gouden randje omheen, dat ze zo duur moeten zijn :D :D

Hier: naar de stad geweest, hij heeft zich voorbeeldig gedragen. Nu slaapt hij, maar gaat vast zo wakker worden, etenstijd!!

14. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jada/Sanne wij worden ook wel eens eerder wakker of 's nachts wel en dan weer niet. Zoiets denk ik. Hier slaapt ie weleens korter als ie een volle luier heeft bijv.

Jada dankjewel:)! Ja het is de hele maand maart, maar het ziet er tot nog toe positief uit voor hem. Staan best hoog! Ben benieuwd;)!

Sanne sterkte met je rug, balen zeg:(!!

Woops kon ze wat over die uitslag zeggen? Eczeem:( Wijst ook op KMA. Succes met de Pepti!

Djuke YEAH:)!! Leuk zeg! Geniet ervan!

Luiers: hier die van de Kruidvat, 2,99 per pak. Werken super. Nog geen lekkage gehad;).

Hilli hoe is het nu met Sam? Beterschap met hem:)!

Hier: hij ligt al een half uur af en aan te huilen in z'n bed....arme ziel:(....hoop dat het zo stopt.... Respect voor de meiden van wie de kleine zoveel huilt.

15. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Oh, sta nu 3e.....hmmmm......:(;)

Ik ga lekker op het balkon zitten, heerlijk8)!!

16. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hallo!
    Ben ik weer na zoveel dagen... Het valt mij op dat er best wel wat kindjes met (verdenking van) koemelkallergie zijn! Ik wist helemaal niet dat dat toch wel regelmatig voorkomt. Ik heb het zelf als kind gehad en nu kan ik nog steeds niet zo goed tegen zuivel, maar F heeft gelukkig nergens last van. Ik had het half-en-half wel een beetje verwacht eigenlijk. Sterkte in elk geval voor iedereen die daarmee kampt!

Marleentje: late reactie maar ik vind ook dat je er goed aan doet hulp in te schakelen! Des te meer kan jij genieten van dingen die er echt toe doen, zoals je kindje! Dat stomme huishouden kan ook wel door iemand anders gedaan worden!

Kareltje: heel veel sterkte vandaag met de ingreep! Hopelijk knap je snel weer op!

Woops: goed dat je aan de bel hebt getrokken. Je zit ook rond het beruchte "sprongetje" hè? Heeft de verpleegkundige daar nog iets over gezegd? Maar goed, zoals jij het hier omschrijft is er veel meer aan de hand en hopelijk wordt dat nu hiermee opgelost. Sterkte in elk geval.

Suzanne: seks, mijn favoriete onderwerp.:) De eerste 2x best wel pijnlijk en idd op een plekje van binnen, maar niet de baarmoeder. Heel raar. De laatste keer was het heel erg fijn ineens. Nu alweer bijna een week geleden. Wordt wel weer eens tijd, maar vermoeidheid is toch een grote dooddoener... Hoe is jouw klachtengesprek verlopen? Vooral dat Laurens bijna uitgedroogd was door de verkeerde begeleiding, echt niet normaal!

Lynd: leuk dat je naar NL komt! Je klinkt verder wel goed! Gaat het ook goed met je? En wat een ongelofelijk schattig kindje heb je zeg! Het is bijna de mannelijke versie van de mijne :)

Jada: wat goed dat Julian zich zo voorbeeldig heeft gedragen! Ik ben ook al een paar dagen lekker op stap telkens. Die buitenlucht doet ons goed!

Essie: wil hij gewoon niet even bij mama zijn?? :p Hopelijk is het huilen inmiddels gestopt... Ik heb ook veel respect voor iedereen met huilende kindjes...

Sanne: sterkte bij de fysio!

Hier: het gaat eigenlijk heel erg goed hier. F is ontzettend lief en heeft zo ook haar lastige momenten (vaak 's avonds) maar echt huilen doet ze zelden. We zijn dus al 3 dagen op stap geweest en ik moet haar dus met kinderwagenwieg 3 verdiepingen naar beneden tillen. Naar boven is dat nog behoorlijk zwaar, maar het gaat. Ik ben dan ook zo'n eigenwijs die dan meteen de boodschappen etc ook meeneemt omdat ik geen 2x wil lopen. Het onderstel laat ik in de auto.

De afgelopen nacht heb ik weer bijna de hele nacht kunnen doorslapen. Wat een luxe! Het is dan 05:00/06:00 uur maar dat is nog steeds heerlijk. De BV loopt op zich redelijk. Ik voed links volledig en rechts kolf ik altijd, en geef om-en-om borst en fles. Dat gaat wel goed. Nu heel langzaam maar eens een voorraadje gaan opbouwen...

Morgen gesprek bij de gynaecoloog over de KS. Ben benieuwd...

O ja, vandaag F nog gewogen. Ze weegt nu 4200 g en is in één week tijd iets minder dan 200 g aangekomen. Heel netjes dus.

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Woops, nu dus maar weer hopen dat de andere voeding helpt, jullie zijn ook wat aan het knoeien zeg. Veel succes en als er wat is je weet het he laat maar weten.

@ Jada, wat stom dat het dan nog wel even kan duren voordat de ka belt, je wilt toch zo snel mogelijk weten hoe en wat kun je niet zelf beel voor een afspraak.

@ Djuke, ooh heerlijk de eerste echte lach, dat is weer zo'n moment dat je nooit vergeet.

@ Hilli, een erg goede nacht dus, lekker hoor hopelijk zet het door. Balen zeg toch koorts van de prikjes, hoop dat hij snel weer beter is.

@ Luiers, het is vanacht goed gegaan gelukkig heb tot nu toe ook nog nooit problemen gehad dus was erg vreemd. De kleinere luiers zijn toch echt te strak geworden, heeft zulke diepe ribbels dan in zijn beentjes en buikje staan dat het gewoon zielig werd.

@ Uitje, ooh gezellig de lijst groeit hard, heb er al helemaal zin in.

@ Hier, net even lopend met zijn drieen naar de winkel geweest was wel even fijn lekker er uit. De baby was natuurlijk weer erg lief, ik denk hij slaapt wel door maar halverwege werd hij toch wakker dus de kap maar wat meer naar beneden gedaan in de winkel zodat hij lekker rond kon kijken en dat heeft hij zeker gedaan. Nu ligt hij dus lekker weer te slapen, de lieverd :)

18. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Heej dames,
    Net terug van het consultatieburo, het gesprek in het ziekenhuis en even een bezoekje aan mijn moeder.
    Laurens weeg nu bijna 5000 gram, dus da's heel mooi.
    We moeten ook naar de fysio. Zijn hoofdje begint toch af te platten en zijn oortje staan ook niet meer symmetrisch; hulp is dus echt nodig om straks een helmpje te voorkomen. Als hij op zijn rug ligt, ligt hij ook steeds met een schoudertje en een heupje scheef, in een S als het ware.
    Ik ga het én én doen, dus de osteopaat én de fysio.
    Ik heb zelf i.v.m. scoliose vier jaar in een brace gelopen en ik wil dus écht voorkomen dat mijn zoon ook zoiets nodig heeft (maar dan op zijn hoofdje).

Het gesprek in het ziekenhuis verliep goed. Ze luisterden goed naar me en gaven toe dat de begeleiding beter kon. Ze hebben enkele redenen gegeven waardoor het komt.
    Ik werd in ieder geval goed begrepen en dat geeft een fijn gevoel; ik kan het nu goed afsluiten en de betreffende teamleidster nam het mee in het overleg. Ze zeiden ook erg blij te zijn dat er mensen waren die het ook kwamen zeggen als iets niet goed ging.
    Fijn dus!

Laurens is de hele middag super braaf geweest maar nu ligt ie alweer een half uur te gillen. Te veel indrukken? Hij is in ieder geval doodop.
    Ik spring even snel onder de douche; vanavond lekker uit eten met een vriendin.

Woops, sterkte met Mykeda. Hopelijk heb je nu de echte oorzaak te pakken.

Fijne avond allemaal!

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Sorry, heb niet heel ver teruggelezen, allen van vandaag!
    @Kareltje: heel veel succes vandaag!
    @Ankje: jammer van de onrustige nacht! Heeft je moeder Jonna al 4 weken niet gezien? Hebben jullie zelf ook niet zo vaak contact dan? Mijn ouders en schoonouders zien Tessa zo'n beetje elke week, soms 1.5 week....
    @Lynd: schattige foto's!
    @Jada: hopelijk kan de KA dan uitsluitsel geven!
    Zie dat je iets vertelt over spruw...maar dat is toch alleen bij bv?
    @Suzanne: ja dus, heeeeel herkenbaar! Bij de 1e heeft het toch echt een paar weken geduurd voordat we uberhaupt sex konden hebben en het duurde wel een paar maanden voor het echt niet meer pijnlijk was! Nu is het dan na 2x 'gelukt' maar pijnloos is het nog niet....
    Geen idee wat het is, want we hebben geen vaginale bevalling gehad?
    Bij de 1e dacht ik nog dat het lag aan het feit dat ik wel tot aan de persfase was gekomen en er dus veel druk op heeft gestaan, maar nu weet ik het niet....
    Heel veel geduld hebben, rustig opbouwen, veel glijmiddel gebruiken en niks forceren....
    Succes bij eht CB en in het ZH!
    O, lees dat je naar de osteopaat en fysio gaat.....goed zo!
    @Woops: handig zo'n hulplijn en fijn dat er iemand langskomt!
    O, zie dat ze al geweest zijn! Fijn dat ze je serieus genomen hebben...Hopleijk helpt de Pepti snel!
    @Kwek: zijn de Pampers zo duur dan bij jullie? Hier kosten alle pakken, dus onafhankelijk welke maat, tussen de 9.50 en 10 euro.....
    En dan is er eigenlijk elke week wel ergens een aanbieding van 2 voor de prijs van 3 o.i.d...
    Heb in de 2,5 jaar van mijn oudste misschien 1 of 2 keer de volle mep betaald voor een pak!
    @Hilli: naar dat Sam een beetje ziek was van de prikjes....gelukkig is er paracetamol!
    @Sanne: naar dat je rugpijn zo erg terug is! Hopleijk kan de fysio verlichting geven...
    Hier gisteravond weer bal.....veel liggen mekkeren/huilen en de laatste fles was een ramp! Ze drinkt zo;n 110 -120 ml heel goed en vlot op en dan begint het,......enorm draaien met haar hele lijf, maaien met haar armpjes, gillen als de fles eruit gaat, maar bijna verslikken als hij erin zit...ZUCHT!!!
    Huilende baby, huilende mama.....
    Vanmiddag hetzelfde liedje en maar niet willen slapen..ze heeft een uur liggen gillen in bed!
    Ga maandag op het CB toch eens navragen wat het kan zijn, want ik ehrken het helemaal niet van de oudste, die huilde bijna nooit!

20. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik wil ook graag mee! Zondag kan hier niet, is mijn man jarig...

Uitstapje 3 juli
    Lisette
    Ankje
    Blaine
    Lynd
    Woops
    Suzanne
    Marleentje26
    Marieke11
    Djuke
    Mamanama

Deel Deze Pagina