Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Nog ééntje dan, lachen:)

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hihihi, die eerst foto is echt geweldig!

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Godver :x de :x godver :x de :x godver :x

De kozijnen worden maandag geplaatst. Dit keer is het smoesje dat de mannen die zijn gaan metselen, een werkje ergens anders hebben. Dat duurt wat langer dan gedacht en kunnen ze hier dus niet verder.

Maar hij beloofd weer....maandag gaan ze het elektra doen, afmetselen (ze zijn daarmee al over de helft), kozijnen plaatsen

Ik kan helaas niks anders doen dan weer hopen dat het dan echt gedaan wordt.
    Ik wordt hier zo verdrietig van!!! :(

Sorry van mij ego-berichtje

4. woops

woops Niet meer actief

Even snel,

Ze is wat aangekomen ons meisje, ze weegt nu 4985 gr en is 5 weken en 4 dagen.
    De krant belde net op en ze komen vanmiddag foto`s maken voor het krantenstukje "baby van de week" TOPPIE :D

Moet weer weg, meisje is huilerig.
    Pepti blijft er redelijk goed in, zie nog niet echt verandering maar dat kan volgens mij ook niet. :)

Groetjes

5. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    @ Hilli: hier ook een baby die al regelmatig d’r duim, of toevallig een andere vinger, in d’r mond heeft. Afgelopen week voor het eerst toen ik op haar kamertje kwam, omdat ze eerst lag te huilen en ook weer stil werd. Ik vind het in principe niet zo erg, want dat scheelt een hoop aan op en neer lopen als ze een tut in heeft, die steeds uit valt. Aan de andere kant is een tut nog af te leren door hem eenvoudigweg niet meer te geven, en een duimpje blijft toch wel makkelijk…
    @ Kaatje: hier gebruiken we tot nu toe geen speen in bed. Ze slaapt altijd goed in zonder speen. Ik heb het 2 keer gedaan toen ze na de nachtvoeding bleef huilen. Das in 7 weken toch netjes, volgens mij… Alleen als ze uit bed is dus een speen, meestal dus in de box. Ik loop liever overdag 10 keer terug naar de box dan dat ik ’s nachts 10 keer uit bed moet…;)

@ Suzanne: dat dat zo snel gaat he, met die voorkeurshouding. Hier begon ze rechts, toen hebben we haar een poos steeds naar links gedraaid. Ze kon toen ook zelf nog niet draaien, dus dat scheelde. Nu lag ze de laatste 2 weken weer alleen naar links, dus wij weer naar rechts draaien. Maar nu draait ze hem zelf terug naar links. Sinds dinsdag merk ik dat ze het netjes afwisselt. Ik zal het wel in de gaten houden, want we merkte bv het weekend toen we in bad zaten dat als we haar hoofdje recht hielden in onze handen, haar lijfje haast automatisch opzij draaide naar rechts. Heel vreemd om te zien J

@ Ankje: fijn dat alles goed ging met de trein. Lijkt me idd een hele opgave. Heerlijk he, dat die oma’s zo kunnen genieten van hun kleinkinderen, en andersom.

@ Sjees: fijn om te weten wat er aan de hand is en goed dat je nu hulp krijgt. Komt het vast allemaal wel goed.

@ Woops: jeetje meid, balen weer. Hopelijk wordt je vanmiddag wat wijzer.

@ Belle: fijn dat je duidelijkheid hebt en dat je het af kunt sluiten allemaal.

@ Blaine: je hoeft je niet te schamen hoor om op te schrijven dat het zo goed gaat met Quinten. Is toch heerlijk voor je! Ik snap je wel, ik durfde soms ook amper op te schrijven dat de BV zo goed gaat bij, omdat er inmiddels al veel mee gestopt zijn vanwege problemen. Maar het is ook fijn te horen dat het goed gaat hoor.
    Goed dat je de fysio hebt gebeld. Je kan beter op tijd zijn met zulke dingen dan dat je achteraf denkt:”Had ik maar eerder gebeld.” Nog even en alle baby’s hier hebben wel een fysio of osteopaat gezien ;)
    Ik hou het zelf ook goed in de gaten. Maar hier lijkt de voorkeurshouding te verdwijnen. Wel rekt ze zich heel vaak uit in haar slaap. Niet echt dat overstrekken, maar gewoon beentjes omhoog en armpjes naast haar hoofdje. Echt uitrekken zeg maar. Hierbij draait ze soms ook 1 kant op met haar beetjes en heupjes, maar volgens mij ook niet steeds dezelfde kant, dus zal wel goed zijn.
    Ik zou ook balen hoor, van die vrienden!! Hier ook veel minder goede vrienden al gezien in de eerste maand, terwijl anderen erg lang nix laten horen.

@ Ankje: vloek maar lekker hoor meid, ik vind al dat je je goed houdt in deze omstandigheden.

@ Woops: leuk joh, baby vd week!!
    Trouwens wel grappig, je schreef dat het vanmorgen wit was in Tilburg. Hier in Breda nix te zien. Al was ik wel een stuk later uit bed…:)

@ Hier: er lijkt een beetje ritme te komen, jawel. Gisteren om 22:15 flesje BV gehad. De hele 150 cc op. Om 23:00 uur lagen we in bed (is ook een record) en om 4:15 werd ik wakker. Ze was nog niet echt aan het huilen, maar wel klaarwakker. Ook lag ze weer op haar lakentjes…
    Om 4:30 uur gaan voeden. Toen kwam ze weer tegen 8 uur. Hierna lekker samen in bed blijven liggen, want ik was nog erg moe. En Noa blijkbaar ook. Ik ben om 11:30 uur uit bed gerold en Noa werd een half uur later wakker. Om half 1 weer gevoed en toen is ze op mijn borst in slaap gevallen, na het boertje. Ik kan haar dan zo moeilijk weg leggen he, is zo lief…
    Ik vind het trouwens lastig om te bepalen hoeveel BV ik haar 's avonds moet aanbieden in een flesje. Ik doe meestal gewoon de hoeveelheid die ik 2 avonden eerder gekolfd heb. Dat varieert tussen de 120 en 160 cc. Aangezien ze nog op 6 voedingen zit en ruim 5 kilo weegt zou dat genoeg moeten zijn. De ene keer drinkt ze echter maar 70 cc op en gisteren weer 150 helemaal op. BV is in principe ook niet te vergeliken met FV, dus de hoeveelheden ook niet (volgens de VK). Ik doe dus maar wat :(
    Zal het over 2 weken eens navragen bij het CB.

Nou, even verder waar ik gebleven was: na het kroelen haar toch maar in de box gelegd, wasje in de machine gedaan, oude was opgeruimd en ik hoor dat ze net weer wakker wordt. Dus ik ga weer naar beneden.
    Tot later wellicht.

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Bedankt Sanne.
    Ik zit hier thuis ook flink te balen en te vloeken en te huilen. Ik baal zo!!! Ook begint het te waaien hier.
    Ze hebben een zeil gespannen voor het metselwerk en dat waait telkens omhoog.
    Heb gelijk de aannemer gebeld want ik ga hier niet een weekend zitten met die herrie.

Hij komt eine de middag langs (Jeroen is dan ook thuis) om te kijken hoe ze het vast kunnen maken.

Ik zei al tegen Jeroen. Als het niet lukt (wat mij sterk lijkt) dan ga ik een hotel boeken op zijn kosten.
    Jonna wordt soms 's nachts wakker en dan heb ik ook nog die herrie. Nou nee dus he

Lekker joh! Jullie hebben vannacht lekker kunnen slapen dus!
    BV is inderdaad niet te vergelijken met FV. Jou BV wordt namelijk aangemaakt met hoeveel jou kleintje drinkt.
    Wel slim om toch even CB te bellen.

7. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Go Jeroen!!

Jeroen is nu met de aannemer in conklaaf :D.
    Eindelijk, normaal doe ik dat. Maar nu eindelijk zegt hij even waar het op staat.

8. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Heel veel succes Ankje! Hopelijk kan hij flink wat druk zetten en lost de aannemer vandaag nog dit gezeik op!

9. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    O wat een schatje is Yordin!

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.296
    113
    Centrum België
    Hoi dames,

even een ego-berichtje...
    Ik schreef gisteren al dat E de hele dag aan het spuwen was, soms wel de hele fles in 1 keer, met volle kracht. Vandaag had ze het nog steeds, hingen beiden weer vol van kop tot teen... De pediater bezocht en moet haar nu eerst Motilium siroop geven en vervolgens 30 min wachten om haar te voeden (hoe sadistisch). Als dat niet helpt, moet ik haar een soort zoutoplossing geven (3 keer 90ml op 12 uur) en als dat niet helpt moet ze opgenomen worden en aan het infuus :( Hopelijk werken 1 van de 2 middeltjes en kan ze uit het ziekenhuis blijven.

Heb een kwartier geleden de motilium gegeven dus nog 15 min wachten eer ze mag eten, maar ondertussen sterft het kind van de honger...

Ben ondertussen aan het kolven, zodat ik goed kan zien hoeveel ze drinkt...

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ankje, dat is toch ook echt niet normaal zeg. Ik hoop dat het conclaaf van Jeroen iets oplevert.

Kwek, wat vervelend voor je kindje. Ik hoop wel dat dit spul werkt, want anders moet ze aan het infuus en dat wil niemand. Sterkte!!!

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Kwek: ongelooflijk zeg! En dan gaat het gewoon om Pampers? Hier zijn alle maten even duur....er zitten alleen steeds minder luiers in!
    He, naar dat E zo aan het spugen is! O, lees nu dat je iets moet geven...ken het helemaal niet? Hopelijk helpt het snel, want het zh wil je natuurlijk ook niet!

@gewoon Sanne: hahahaha, ja inderdaad! Zou wat zijn he? Even last van zwangerschapsdementie, denk ik...;)
    Fijn dat het zo goed ging met Noa bij je ouders! En lekker dat de fysio weer (even) geholpen heeft....

@Sjees: gelukkig is Aylani's arm niet gebroken zeg! Was je daar bang voor? Hopleijk kan de osteopaat en de fysio helpen!
    Spannen he, het KDV? Ik heb over 1,5 week het intake-gesprek (alhoewel onze oudste ook al daar op het KDV zit) en dan gaat ze 23 en 30 maart wennen en 6 april voor het eerst!
    Vind het niet zo leuk (het lijkt al zo snel)

@Essie: klinkt als een superdag gisteren!

@Hilli: lekker dat Sam wat langer begint te slapen! Tessa duimt idd af en toe ook, net als haar grote zus.....die wilde ook geen speen! Tessa accepteert een speen maar zeer zelden....

@Ankje: fijn dat eht zo leuk was bij je moeder en jammer dat je haar dan niet vaker kan zien....
    Ook fijn dat de treinreis zo goed ging! Ja, je moet het inderdaad hebben van behulpzame mensen....daar had ik maandag al last van toen ik ging winkelen met mijn vriendin en de 2 kleintjes! eGelukkig bestaan er nog galante mannen, want van de vrouwen moesten we het niet hebben.....leek wel of ze zo bezig waren met het shoppen dat ze de hele wereld verder vergaten????

@Suzanne: fijn dat ik kon helpen ;)

@Woops: meid, wat een nacht! Meteen even aangeven bij het CB he?

@Belle:fijn dat het eindgesprek een goed gesprek is geweest en dat je op al je vragen antwoord hebt gekregen!

@Blaine: heerlijk zeg dat Quinten het zo goed doet! En kan je frustratie wel snappen over die 'vrienden'.....lekker in hun sop laten gaarkoken en zelf bij die andere vrienden langs gaan als alles voor jullie uitkomt!

@Ankje: nee toch meid...wat een gebed zonder end! Hoe kunnen ze nu weer een ander klusje hebben als dat van jullie nog niet af is?
    Gelijk heb je om weg te gaan als er zo;n herrie is! Wat denkt die aannemer wel niet? Dat je (nu met baby) ten eeuwige dagen gaat zitten in de herrie, drukte en overlast?

Gisteravond was ik om half 9 naar bed gegaan....ondertussen kon ik Tessa beneden horen gillen....tot kwart voor 10!!!!
    Mijn man kreeg haar maar niet stil. Heb nog op het punt gestaan om naar beneden te gaan, maar ja, wat kon ik doen? Ze doet het bij mij ook? Het lijken enorme krampjes, want ze laat ook flink boeren en windjes.
    Uiteindelijk dus om kwart voor 10 in slaap gevallen. Ze heeft de hele avond door wat kleine beetjes drinken gehad en kleine slaapjes gedaan en toen uiteindelijk gewoon van 12 tot half 6 geslapen??!!
    Vandaag hebben we besloten om maar weer terug te gaan naar 6 flessen van 120, omdat die hoeveelheid er vlot in lijkt te gaan. Overdag is ze redelijk rustig en tevreden geweest, nu hopen dat de avond ook goed gaat!
    Gelukkig zijn er ook leuke momenten, met veel lachjes en al echte reactie op haar grote zus!

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Kwek, wat vervelend zeg, hoop dat het werkt want gatsie het ziekenhuis is niet wat.

@ Ankje, ik zou bijna zeggen, had ik het niet gezegd ;). Maar wel balen wat een eikel zeg. Heet het gesprek nog wat opgelevert?

@ Hier, wat denk je vanmiddag al telefoon van de fysio is het goed als ik maandag langs kom :$. Ze zijn wel erg snel hier, maar zekers is dat goed dus ben benieuwd.
    Vanmiddag even alleen op pad geweest lekker bij mijn vriendin thee geleut en bij gekletst werd ook weer tijd, kreeg rond 16.30 alleen al een telefoontje wanneer kom je thuis want de kleine huilt al vanaf dat je weg bent gegaan, dus maar weer vlot terug naar huis, ben benieuwd wanneer mijn man het weer aandurft, want wat denk je ik kom binnen lopen en zeg wat hoor ik nu en stil baby :D. Lekker zijn fles gegeven en net in zijn bedje gelegd en tot mijn grote verbazing is het alweer stil en ligt hij al voor de derde avond op rij 's avonds in bed, ikke helemaal blij mee dus.
    Al met al gaat het dus lekker hier. Sommige dingen moet je gewoon uit je hoofd zetten is niet de eerste keer dat er gezeur is en ik ben er klaar mee, al een tijdje maar vooruit nog iedere keer de lievevrede bewaard voor mijn man maar daar hoeft hij ook niet meer op te rekenen. Ga nu eens kijken of er nog wat op tv komt.
    Later

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.296
    113
    Centrum België
    Dank je Suzanne

Heb 100ml gekolfde melk gegeven - ze heeft 4 keer een beetje teruggegeven. Weet niet of dit nu goed is of niet... Ze ligt nu te slapen, hopelijk blijft alles verder binnen...

@ Ankje: bouwen is toch steeds een stukje lijden hé... ;)
    Hier dus al 4 dagen op rij van 8 tot 17h de drilboren die het hele gebouw doen daveren... Lag vanochtend met E in bed, maar slapen of zelfs maar soezen was er niet bij voor mij. Gelukkig heeft ze er niet echt veel last van. Hoop wel dat het niet lang meer gaat duren. :(

@ Woops: gefeli met de fotoshoot!

@ Sanne: hier is het het wijsvingertje dat het mondje ingaat als ze honger heeft. Het was de bedoeling van geen speentje te gebruiken, maar de dokteres en het CB vroegen of ze er een had, aangezien ze zo tekeer ging... 8) Dus speen erin en tjokken als Maggie Simpson :D

@ blaine: hier ook zo: ik ga ergens naartoe terwijl E ligt te slapen als een engeltje. Als ik dan terug thuiskom, is ze aan het huilen. En elke keer is het blijkbaar de seconde dat ik de deur achter me dicht heb getrokken. Wel wat vroeg voor verlatingsangst - die hebben ze zo rond week 29 dacht ik?

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

knuffel voor iedereen

16. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Kaatje: Mooie foto van Senna :)

@Suzanne: Hier nog eentje die zijn speentje veel minder interessant vindt. kBen benieuwd wat hij gaat doen :)

@Kaatje: Als Sam echt moe is, heeft hij zijn tutje ook niet nodig. Valt hij er toch mee in slaap, dan haal ik hem ook weg zodra hij slaapt.

@Sjees: Hopelijk krijgen jullie 30 maart uitsluitsel en kan het hele 'genezingsproces' starten. Ik heb zelf ook een spreidbroekje gehad toen ik zo jong was als Aylani. Ik heb het best lang gedragen.

@Belle: Fijn dat je alles nu kan afsluiten en dat je de juiste beslissing hebt gemaakt! Je wil er echt niet aan denken wat er had kunnen gebeuren ...

@Blaine: Gisteren hebben jullie Quinten om 20.00 uur in bed gelegd en om 0.00 uur heeft hij nog een flesje gekregen. Op welke tijdstippen heb je dan gevoed gisteren? Want hij krijgt toch 5 flessen hé?
    Groot gelijk hoor dat je daar verontwaardigd over bent. Ik zou er ook absoluut niet mee kunnen lachen. Maar mannen, die denken vaak anders over zulke dingen. Spijtig genoeg ...

@Essie: Haha, geweldige foto. kZal mijn duimfoto ook eens plaatsen :D Altijd leuk, foto's spammen :)

@Ankje: Bah, wat een gedoe allemaal. Het ergste van al is dat je niets anders kan doen dan hopen en wachten :( Ik duim voor jullie dat het nu echt maandag gaat gebeuren ...

@Woops: Nog even geduld hebben :) Zo snel ga je nog geen verschil merken :)

@Sanne: Idd duimpje afleren is niet zo gemakkelijk. Maar ik heb zelf vroeger ook geduimd, dus kvind het uiteindelijk allemaal wel meevallen. We zien wel wat er gebeurd :)

@Kwek: Ook ik hoop zo voor je dat één van die middeltjes werkt! Dat ze niet naar het zh moet voor een infuus.

Hier gaat het vrij goed. Sam laat steeds meer 4 uur tussen 2 voedingen :D Jeej! 's Morgens en 's middags gaat het heel goed. Maar 's avonds heeft hij het moeilijk. Normaal moest hij rond 18 uur een fles krijgen, die heb ik uiteindelijk om 17 uur gegeven omdat hij zo aan het brullen was. 21 uur heeft hij ook niet gehaald, dat is 20.20 geworden. Nu ligt hij al een tijde in zijn bedje te slapen :D Geweldig! kBen zo blij dat hij zich beter voelt. :D

Sam die zijn duimpje heeft gevonden :D

17. woops

woops Niet meer actief

Kom even zeggen dat ik woensdag met ons meisje naar de Osteopaat ga.
    Hopelijk kunnen hun mij sneller een idee geven wat er met m`n meisje is.

Vanmiddag hebben de opa en oma de zorg een beetje mee overgenomen bij ons in huis.

18. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    En nog eentje :D

19. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    @ Hilli, de tijden hier meestal, 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00
    als hij bij de laatste voeding wat langer ligt vind ik dat soms niet erg, die krijgt hij als hij zich niet zelf meld zodra wij naar bed gaan. dus soms om 22.00 en soms later als wij film kijken ofzo. Dus inderdaad 5 voedingen.
    Wat een lieverd toch :).

@ Woops, je bent maar druk met zoeken naar een oplossing.

20. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hilli wat een moppie:)!!!!

Deel Deze Pagina