Essie: Ik werk in een woonvorm voor verstandelijke gehandicapten. We hebben nog een paar oudere bewoners met down syndroom maar we krijgen nu meer jongere mensen in de groep die net uit huis komen. Dus die moeten we leren koken wassen ect. Jada: Ik leg Ryon ook in de box overdag als hij wil slapen. Het valt me op dat hij vaker wakker is en dat ik hem echt bezig moet houden. Anke: Nog gefeliciteerd met je opa. Ik heb het met je te doen meid dat de verbouwing zolang duurt. vooral omdat die aannemer continue met smoesjes komt. Duim voor je uitslagen meid. Anke/chevenne: Wij moeten ook nog even wachten met babyzwemmen. Bij ons heb je drie zwembaden die babyzwemmen geeft. Wel op verschillende dagen meestal in de ochtend de avond klasjes zitten allemaal al vol. Wel jammer want zo kan Michel nooit een keer mee. Chevenne: Dat is in de blauwe golf toch. Mag je dan maar een keer in de week zwemmen of meerdere keren? Mooie foto trouwens Belle: Ryon sabbelt alleen op zijn handjes/vingers als die honger heeft. In de puckababy heeft hij zijn handjes los in het zakje liggen dan niet bij zijn mond komen. Tammetje: Fijn dat het met Jordi beter gaat. Nu ook even aan je zelf denken meid. Woops: Knuffel voor jou meid. Eleni: Wat een mooie wagen man. Echt gaaf. Djuke: Meissie toch. Wij hebben ook dat probleem wel eens Ryon hij wil ook de heledag bij je liggen. Hetzelfde met het drinken ik krijg er soms met moeite 120ml in meestal 90/100ml met ook het gevolg dat hij in de nacht eerder komt. Ik doe ook wel eens zo dat als hij stopt met drinken dan laat ik hem boeren en dan een schone kont, dan is hij weer wakker en dan geef ik hem de rest zelfde geld voor bv, borst boeren verschonen andere borst. Misschien een idee om te proberen. Fles ik gebruik de avent flessen met speen 1. R is heel gulzig met het gevolg dat hij zich verslikt en het op het krijzen zet. Suzanne: Ik zat ook te denken aan een sprongetje. Misschien is hij idd gevoelig voor te veel prikkels. Hoop dat jullie bij de osteopaat meer duidelijkheid kunnen krijgen. Suusefruus: ben jaloers: 2 maanden dat dan al zo lang doorslapen wat een genot. Ik doe een moord voor een lange nacht rust. Blaine: Sterkte vanaaf. Hier: R begint nu vaak te brabbelen/geluidjes maken en als je tegen hem terug praat lijkt het net of hij hele gesprekken met je wilt voeren zo schattig. R komt ook in opstand als hij ergens niet mee eens is vooral al ik hem even in de box of wipstoel leg grrrr :x. Krampjes nemen hier ook wat af heb ik het idee. Ik heb nog nooit er wat voor tegen gehaalt. Vandaag was R heel hangerig alleen maar bij mama nix anders was goed. Uiteindelijk was hij zo uitgeput dat hij wel in slaap is gevallen had hem in zijn bedje neer gelegd, 1 uurtje later werd hij krijsend wakker. Hij was zo bezig geweest dat hij boven in zijn ledikant lag diagonaal in bed .
Mamanama hopelijk helpt Omneo! Succes! We hebben hem nu 2x wakker gemaakt voor de late voeding, en die drinkt ie helemaal leeg ja. Blaine en, hoe heeft ie geslapen?!? Ise wat een muts zeg! Hilli wat fijn dat het feest zo'n succes was! Ik ga dat ook doen als we een 2e mogen krijgen! Word gek van al die aparte visite.... Densie wat leuk dat Ryon begint te brabbelen! Jada succes met de Sab Simplex! Verder weet ik het niet meer.... M'n vriend heeft net de late voeding gedaan, ging weer goed! Ben benieuwd hoe lang ie slaapt. Ik ga kolven en dan richting bed! Truste allemaal en morgen gezond (weer) op!!
Nog even een berichtje voor ik lekker naar mijn bedje ga. @Ise wat super dat ze het zo goed heeft gedaan toen ze de prikjes kreeg. De cursusleider had wel even na kunnen denken. Trek het je niet aan je hebt wel iets heel moois op de wereld gezet. @Jada och dat slapen komt dan wel weer. Dit was pas onze 1ste slechte nacht dus mij hoor je niet klagen. Dat hoor er nu eenmaal bij. Dus Julian wil ook alles in de gaten houden. Nou hier nog een. Als ze wat hoort gaan de oogjes weer open en vecht ze tegen de slaap. Maar... als ze in haar bedje ligt dan gaat ze gelukkig (meestal) slapen. @Woops heel verstandig om nog eens met de HA te gaan praten. Denk aan jezelf hoor. @Mamanama Heerlijk dat showen van de kleine hè. Leuk dat je gaat. Ben ook al op mijn werk geweest. Zou fijn zijn als de Omneo werkt geeft dan zoveel meer rust. @Chevenne had je berichtje gemist maar alsnog gefeliciteerd met je afstuderen. Na heel lang getwijfeld te hebben over de bv heb ik besloten om af te gaan bouwen. Ik moet over 2 weken weer gaan werken. Nu kan ik wel gaan kolven maar omdat ik in een winkel werk en niet tegen een klant kan zeggen 'ben even een half uurtje weg' heb ik besloten dan alleen nog de ochtend en de avond te voeden (als dat gaat). Omdat we best erg lang met een klant bezig zijn werkt het ook niet even tussen door. Heb wel wat tranen gelaten hier over en had dat niet gedacht van mezelf. Nu ben ik er weer positief over (nou ja soms iets minder) en blijf lekker de ochtend en avond doen. Ben al heel blij dat het zo goed gaat en het heb kunnen doen. Moest het toch even kwijt.
Hai meiden, ben de afgelopen dagen alleen als 'read only' member hier geweest: onze nachten waren moeilijk en de dagen waren vol (met bezoek vriendin). Ga ook niet meer helemaal terug reageren, sorry...! Grapjas Jakob heeft afgelopen week wat slechter geslapen, van minimaal 6 uur per nacht (maar meestal meer) ging hij terug naar 5, naar 4, zelfs naar 3. Daarna wilde hij ook niet terug gaan slapen, lag hij nog een uur (of twee) te kreunen of geluiden te maken voor hij aan de tweede slaapronde van de nacht begon (die wel wat langer duurde). Ik vrees dat het toch aan ons ligt: wij namen hem overdag mee tijdens de tijd dat hij normaal wakker is (maar in de auto slaapt hij dan toch in), en ik neem aan dat hij daarom 's nachts minder sliep. Vannacht sliep hij echter 9 uur aan één stuk (!). Helaas sliep ik nog niet goed, paar keer uit mezelf wakker geworden (hoorde niks), en vanochtend om 6 dacht ik dat hij kwam maar hij sliep vanzelf verder. Omdat ik hem dan elk moment verwacht, kan ik dan zelf ook niet verder slapen... stom, he. Uiteindelijk hebben we hem om 8 uit bed gehaald, want vandaag weer druk programma: NLs paspoort ophalen, Duitse en Hongaarse aanvragen, haha! We zijn trouwens uit eten geweest zaterdag, in een kindvriendelijk restaurant (met verschoonruimte) en Jakob heeft zich voorbeeldig gedragen en, hoewel hij wakker was, geen kik gegeven. Ik heb zelfs een half wijntje gedronken (maar zelfs dat voelde ik al - het was de eerste in 2,5 jaar!). Sorry voor mijn egoberichtje :-/ vanaf nu doe ik weer mee
Hoi allemaal, Ook ik ben de afgelopen dagen uit de lucht geweest. Bij ons thuis is de ketel kapot gegaan en aangezien we dus geen verwarming hebben, hebben we gebivakkeerd bij mijn ouders. Gelukkig zijn ze nu bezig met het vervangen van de ketel. Dus als het goed is is het allemaal weer geregeld vanmiddag. Verder had ik nog een vraagje aan jullie. Wij zijn gisteren naar het cb geweest en aangezien Sara heel veel moeite heeft met haar ontlasting, werd ons geadviseerd om over te stappen op Friso Comfort. Nu is deze veel dikker dan Friso Standaard en lukt het haar dus niet om deze weg te krijgen met speen 1. Speen 2 is ook nog te klein en een 3 standenspeen weer te groot. We gebruiken nu Avent flessen. Heeft één van jullie ditzelfde probleem gehad en wat werkte bij jullie het beste? Sorry voor dit egoberichtje, maar heb nog geen tijd gehad om alles terug te lezen.
@hilli: geweldig van Sam!!!!!! @Ankje/Jada: wij gaan naar Landal Klein Ruwinkel. Bekend? In september gaan we Oscar zijn familie een lang weekend naar De Miggelenberg ter ere van de 70e verjaardag van mijn schoonmoeder. Ben in beide parken nog niet eerder geweest. Over zijn flesje: hij kan soms wel een uur doen over 150 . We mogen het eigenlijk niet langer proberen dan een half uur, maar als we dan stoppen dan gilt ie alles bij elkaar . Wat leuk trouwens, die schommelstoel! @Jada: wij kunnen hier ook de Sab Simplex krijgen bij de apotheek. Als de verzendkosten toch de pan uitrijzen, dan kan ik hem ook voor je kopen en hem naar je opsturen tegen normale verzendkosten. Oh, ik lees nu dat je hem ook via internet kunt bestellen. Nou ja, zie maar! @Ise: wat stom zeg, van die cursusleidster! Trek je er maar niets van aan (makkelijk gezegd ). Stom mens, ze heeft er geen weet van dat mensen heel erg met zon opmerking kunnen zitten!!!! @Mamanama: ik kende de interieurverzorgster niet heel goed, maar toch . @hier: tot nu toe gaat het prima met Laurens. Vannacht een normale nacht gehad en nu ligt hij tevreden in zijn wippertje te gapen ik ga hem maar eens in bedje leggen. Net was ik trouwens aan het zappen op de radio, kom ik langs een klassieke zender waar de Bolero van Ravel op was. Dat vind ik een prachtig stuk. Had Laurens op de arm en hij moest echt meezingen: allemaal geluidjes maken! Toen het stuk afgelopen was, was hij ook stil, hihi.
Er is niet zo veel gekletst dat scheelt . @ Densie, fijn dat het zo goed gaat bij jullie. En leuk he die eigen willetjes . @ Essie, ben benieuwd hoelang Yordin vanochtend heeft geslapen. @ Nieks, jeemig alweer bijna werken wat gaat dat snel zeg, hoor al meer dames over beginnen met werken, heb je er al wel weer zin in? en ik snap je keus heel goed is gewoon niet praktisch om te moeten kolven terwijl je in de winkel staat. @ Lynd, welkom terug had al zo'n vermoeden dat je druk was met je vsiste. wel jammer dat het slapen even wat minder ging maar zoals jezelf al aan gaf waarschijnlijk door het omgooien van het ritme dus dat komt wel weer goed. En 3 paspoorten ik vind het wel een beetje overdreven . @ Nienke, ooh wat balen zeg van de ketel daar zit je dus echt niet op te wachten, gelukkig vanaf vandaag weer warm wter en verwarming. Ik gebruik niet de comfort voeding dus kan je niet helpen hiermee. Wij gebruiken nutriton door de voeding en daardoor werd het ook wat dikker en gebruiken dus voor de eerste helft van de fles de sspeen en voor de tweede helft de mspeen dus met een groter gat en dat werkt hier prima, heb wel andere flessen als jij (difrax) dus misschien dat 1 van de andere dames ervaring heeft. @ Mamanama, Tessa is goed geroeid zeg. Erg veel plezier vandaag met showen. @ Hier, Quinten heeft toch nog redelijk geslapen toen ik gisteravond hem tegen 22.30 wakker ging maken voor de laatste fles lag hij netjes met zijn hoofdje de goede kant op dus moeders helemaal blij en trots. Hij sliep lekker door tijdens de voeding dus gauw weer in bedje en toen was hij vanmorgen om 5.00 al wakker . Dat viel dus even flink tegen, hij lag dus helemaal boven in zijn bedje dus dan heeft een zijligkussen ook weinig zin had nog net zijn veotjes er tussen liggen de ondeugd, vanavond dus toch maar weer zijn slaapzakje aan. Gelukkig wilde hij na zijn fles nog wel weer slapen en om 9.00 was hij weer wakker, kom dus vandaag ook lichtelijk ... uit met de voedingen vanavond om 21.00 de laatste voeding is niet echt een optie dus vandaag maar een dagje minder per fles dat hij later vanavond nog 1 fles meer mag hebben. Even knoeien dus vandaag met de voedingen zijn we niet meer gewend maar vooruit hopelijk morgen weer op een fatsoenlijker tijdstaip wakker .
Aylani is vandaag gelukkig weer rustig en tevreden,ik heb net een verhaaltje geschreven in haar boekje van het kdv,en ga zometeen de hogedrukspuit ophalen bij mijn schoonvader om de tuintegels weer eens de kleur te geven die ze waren,wit ipv groende zon schijnt zo mooi buiten dat ik er weer helemaal vrolijk van wordt,ik heb ook een paar bloemetjes gekocht gister zodat ik wat kleur in mijn tuin kan zetten,wordt nog wat zo,kan niet wachten tot we echt weer heerlijk buiten in de zon kunnen zitten. Hebben veel van jullie al een vakantie geboekt?Ik weet naturlijk niet hoe het er straks financieel uitziet,en ook denk ik niet dat het buitenland al echt een succes is met zo'n kleintje? Dus ik denk dat mochten wij van de zomer weg gaan het wel een last minute in eigen land wordt,en als het mooi weer is natuurlijk gewoon lekker weg in eigen land,naar het strand,bos,enz..
Sjees, wij hebben nog geen wat we met de vakantie gaan doen. We hebben drie weken vrij genomen en kijken we of we weg gaan, maar het buitenland zal er niet in zitten. blaine, ltijd leuk dat gevogel met de voedingen. In die periode zitten wij nog steeds.
@Lynd wat een lekkere drukke dag vandaag. Ik heb op moment de puf niet om iets te doen (nogal erg verkouden loop met een zakdoek onder mijn neus). Wat goed dat jakob het zo goed heeft gedaan in het restaurant. Wij gaan 21 maart met de hele familie uiteten (doen we elk jaar) en neem Lieke ook mee. Ben benieuwd hoe ze het dan gaat doen. In CP was het alleen maar huilen als we het restaurant binnen stapte en stil als we weer naar buiten gingen. @Nienke oei brrrrr de verwarming kapot die kan je nu toch echt niet missen. Gelukkig hier een mannetje dat in de verwarming zit dus weet hoe van de verhalen hoe het kan zijn. Helaas kan ik je niet helpen met de flessen ik heb zelf de fles van difrax met een S speen omdat ze anders te snel haar fles leeg heeft. @Blaine ergens wel weer leuk om te gaan werken omdat we heel veel vaste klanten hebben zal er weer flink bijgekletst moeten worden neem dan ook een fotoboekje mee. Maar dat ik Lieke weg moet brengen daar zie ik wel HEEL erg tegen op. Ja de keus om over te gaan naar flesvoeding is goed maar mijn gevoel is het er niet mee eens. @Sjees ooohh dat is heerlijk lekker in de tuin werken (Ik wil ook weer) maar is het niet erg koud buiten (ben nog niet buiten geweest).
Goedemiddag meiden Densie, ik herken dat wel, Julian is ook een ventje die graag overal bij wilt zijn. Wat leuk dat hij nu gaat brabbelen tegen jullie. Blaine, stoute Quinten, even jullie schema in de war schoppen Nienke, ik geef zelf Nutrilon Pepti, maar wel met Nutriton erdoor heen, maakt het ook wat dikker. Heb erg zitten klooien met de flessen, eerst Avent met speen 1, kwam niets uit, toen speen 2, ging weer te snel. Nu Difrax met stand uit, doet hij nu ongeveer 20/30 minuten over een fles, gaat prima. Je moet gewoon even proberen, je vind vanzelf wel wat het makkelijkst gaat. Essie, heb je een goede nachtrust gehad? Nieks, je moet maar zo denken ze heeft in ieder geval BV gehad, ben bij Julian al na 2 weken gestopt. Vond het vreselijk in het begin,maar voel me er nu goed bij. Suzanne, ik ken de plaats wel, maar het park niet. Wat voor een voeding geef je aan Laurens? Is hij erg onrustig tijdens het drinken? Mischien kan je overstappen naar andere voeding, ligt het daaraan, weet het ook niet hoor. Julian heeft nu meestal binnen 20/30 minuten zijn fles leeg. Sjees, heerlijk meid lekker in de tuin werken. Ik heb geen tuin, alleen een balkon, maar kan me nu alweer verheugen om lekker buiten te zitten. Lynd, druk druk druk, ik hoop dat Jakob jullie snel weer wat meer nachtrust gaat geven. Succes met alles vandaag. Ankje, ben benieuwd hoe het nu gaat bij jullie, met de aannemer etc? Hier: Julian ligt in zijn eigen bedje, slaapt nu 10 minuten, ben benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden. Normaal wil hij dat nooit, maar wil hem daar toch aan laten wennen. Anders zitten we met een oververmoeid kind.
Hoi, Er komt zo iemand van het buro aan huis en komt even praten en kijken hoe het loopt. Heb te horen gekregen hoe ik wilde gaan werken dat het nog niet is goedgekeurd en misschien wordt het dus afgekeurd en dan weet ik niet of ik wel kan blijven werken. Dus een beetje onzekere tijd ga ik tegemoet. 6 April ga ik weer werken en dan zal ik denk pas meer horen. Hopelijk is het loos alarm en kan het wel zoals ik had aangegeven. Het ergste is heb het met 4 weken zwangerschap al meteen besproken en al die tijd hebben ze geen antwoord gegeven en nu dit. :x We zullen het wel zien. Even spammen met haar lievelingsknuffel:
Jada ja dat hou ik ook echt in mijn hoofd. Vind het nu ook vreselijk maar dat zal wel bijtrekken. Hoe komt het dat je toen gestopt bent? Ja een oververmoeid kind hier ook wel eens last van. Ze slaapt nu al een 1.5 uur ben mijn was aan het strijken (na een week vakantie is dat nog al wat) ben benieuwd hoe lang ze me laat strijken
@Ankje: ben ik gisteren nog in mijn post je vergeten te feliciteren met je vader! Hoe gaat het vandaag met de verbouwing? @Nieks: jammer dat je moet stoppen met bv omdat het niet te combineren is met je werk.....kan me voorstellen dat je daar wat verdrietig over bent, als het goed loopt! De ochtend- en avondvoeding moet dan voorlopig toch nog wel lukken? Ik hoor het vaker dat mama's dat nog heel lang volhouden! @Lynd: dat klinkt als een supergezellig weekend! Goed dat Jakob zo lief is geweest in het restaurant en tja, die onrustige nachten.......hij moet alles verwerken he? Komt vast weer goed! @Nienke: o jee, dat is ook vervelend! Gelukkig dat je dan bij je ouders terecht kon! Ik heb hetzelfde probleem....sinds gisteren krijgt Tessa Nutrilon Omneo voor de buikkrampjes en als ze heeeeel veel honger heeft, dan lukt het met een 1 of 2 speen.......maar eigenlijk meestal niet. De 1-2-3 speen werkt hier ook veel te snel....dat schiet zo achter in haar keel! Ik heb nu (op advies van Sjees) de 1-2-3 speen voor op de Difrax-fles gekocht en ga dat straks avonturen! @Ise: ik had trouwens laatst ook zoiets...domme mensen! Een postbode die een pakketje kwam brengen (de doos van Felicitas!). Ik stond net met Tessa op het punt om weg te gaan. De man belt aan, hoort Tessa en stapt zo mijn gang binnen om te kijken! Daarna vraagt hij hoe oud ze was (toen 5 weken) en klopt daarna op mijn buik en zegt.....en alweer zwanger??? IDIOOT!!!! @Sjees: echt, ik vind het zo heerlijk om jou zo vrolijk te 'zien'!!! Lente en zon doen een hoop goed he! Wij hebben dus wel al de zomervakantie geboekt en gaan naar Corfu! We gaan het gewoon avonturen....weet je, met de oudste zijn we naar Mallorca geweest toen ze 10 maanden was en 's ochtends sliep ze bij het zwembad in een geimproviseerd bedje en 's middags op de kamer (op het heetst van de dag).......We zien het wel! @Woops: nou ja zeg, dat is niet netjes van je werkgever! Je hebt het duidleijk op tijd aangegeven.....wat doe je eigenlijk en wat zou er dan niet kunnen? Hopelijk krijg je snel duidelijkheid! Hier vanmorgen naar school geweest. Eerst de oudste bij het KDV afgedropt......die blijft dat moeilijk vinden, dan staat ze haar tranen te verdringen en met een bibberlipje afscheid te nemen....Uiteindleijk gaat het altijd goed en heeft ze lekker gespeeld, maar dat afscheid he? Vandaag gingen ze naar het theater! Met 25 peuters over straat.....brrr....deze mama vindt het maar spannend en ik hoop dat alles goed is gegaan! Wel leuk trouwens, hoor...maar ik snap nu de bezorgde ouders als wij op school met de kids ergens heen gaan! Maareh...dus langs school gegaan....ben van 9.15 uur tot 12.15 uur op school geweest! Alle 14 klassen langs geweest en in mijn 3 klasjes getrakteerd. Tessa (en mama) is nu erg moe van alle indrukken, dus verder maar even rustig aan doen. Gisteravond en vannacht gingen trouwens super! Ze heeft vanaf de fles van 20 uur geslapen tot 23 uur (in haar eigen bed, wat niet altijd wil lukken!) en toen hebben we haar wakker gemaakt. De fles ging er maar half in en toch heeft ze geslapen tot 7 uur!!! WHOEHOE!!!
Fijne dag allemaal, geniet van het weer he8)?! Wij gaan wandelen en boodschappen doen. O.a. een bloemetje voor m'n vriend halen want hij heeft vandaag te horen gekregen dat hij een vast contract heeft! YEAH!!!
mamamana, lekker dat de kleine zo goed heeft geslapen. Dat doet je toch weer goed. Zover zijn wij helaas nog niet dat ze lekker doorslaapt. Afgelopen nacht heeft ze er 5 uur tussen gelaten. Dat is alweer iets.
hallo meiden, Ik ben dan geen Januari mama maar ik was wel in Januari uitgerekend en mijn weeen zijn begonnen op 31-1 Ik lees al een tijdje mee en volg de ontwikkelingen van jullie en jullie kindjes. Als jullie het ok vinden klets ik graag mee. Ik zal me even in het kort voorstellen. Mijn (forum) naam is Luna, 23 jaar oud. Ik ben nu bijna 9 jaar samen met de papa van mijn lieve kindje Julian. Julian is uiteindelijk (na ong 38 uur vanaf de eerste wee) geboren via een keizersnede omdat hij een sterrenkijker was. Het was heel zwaar maar het allemaal waard. Het is een heel hongerig mannetje maar verder slaapt,poept en plast hij goed. We gaan vanavond voor het eerst naar het cb. Ik ben heel benieuwd hoeveel hij aan gekomen is en of het allemaal goed is... De meeste kindjes hier zijn alweer wat ouder wat ik erg fijn vind want dan kan ik vast wel met al mijn vragen bij jullie terecht Het is prachtig weer dus we vertrekken straks lekker naar de stad toe! Liefs Luna