Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Nou, het wordt een héél verhaal. Moet zelfs in 2 delen :D
    Ik ben 2 dagen niet geweest, dus daar komt ie dan:

@ Essie: klinkt lekker zeg, dagje strand en pannenkoeken eten. Is heel lang geleden voor ons. Wel een goed idee…
    En nog gefeliciteerd he meid, wat gaat de tijd snel he.
    En gefeliciteerd met je vriend, goed zeg!!

@ Kareltje: hopelijk knap je snel op. Fijn dat je wat hulp krijgt, scheelt altijd een hoop vind ik als je huis toch een beetje op orde blijft.

@ Ankje: nog gefeliciteerd met je opa. Wederom succes met de verbouwing. Er lijkt geen eind aan te komen he. Kun je niet iets ermee, via de ombudsman ofzo?
    Succes met de sollicitaties.
    Hier ook dezelfde ervaring met de schommelstoel. Werkt niet altijd, maar meestal wel erg goed.

@ Belle: hier wordt heel afwisselend gekolfd. Ik vind de 80 cc per borst van jou nog best netjes. Het varieert hier van 50 tot 100 cc. De ene borst meestal wat meer dan de ander. In totaal kom ik meestal rond de 150 cc uit. Als Noa 5 voedingen krijgt is dat dus zo’n 750 ml, wat voor haar gewicht prima zou zijn, mits ze evenveel drinkt als ik kolf en dat weet je natuurlijk nooit. En dan drinkt ze ’s avonds ook vaak haar flesje niet helemaal leeg.
    Vervelend dat ze wat meer huilt, misschien een fase en hopelijk gaat het snel voorbij.
    Hier ook steeds meer geluidjes, erg schattig.

@ Tammetje: wat fijn dat het al wat beter gaat met Jordi. Goed dat je hulp hebt. Goed voor jezelf zorgen is heel belangrijk. Hopelijk gaat het snel beter.

@ Chevenne: kan me goed voorstellen dat je bang bent. Tis ook niet nix allemaal.
    En, wat een mooie foto zeg!!
    Gefeliciteerd met je afstuderen!! Goed van je zeg!!

@ Suzanne: wat vervelend zeg van Laurens. Hopelijk kan de osteopaat uitkomst bieden. Verder idd je kindje leren kennen, wat hij wel/niet aan kan.
    Ik weet wat jouw favoriete radiozender wordt J

@ Eleni: stoere wagen!!

@ Djuke: sterkte meid! Ik hoop dat je iets kan met de hulp die je krijgt.
    Hier krijgt Noa ’s avonds een flesje BV. Ook uit een Aventfles. Ik begon met speen 1, maar dit duurde een eeuwigheid. Met 2 gaat het nu prima.

@ Sjees: lekker even tijd voor jullie zelf. Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent of alles wel goed gaat. Toen ik laatst naar de fysio moest belde ik ook meteen mijn ouders toen ik buiten stapte. Waren haar net aan het verschonen, omdat ze alles onder gepoept had. Maar verder was ze heel zoet geweest, zelfs de hele tijd gelachen tijdens het eten en niet eens een tut in gehad.

@ Suusefruus: wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat bij jullie. Houden zo!! En wat een leuke foto weer zeg.
    Hopen dat je vriend aangenomen wordt, is toch fijn om wat extra te hebben he.

@ Kwek: er komt idd vast nog wel een tijd dat ook jullie kleintje doorslaapt hoor.
    Verder moet ik vanaf 12 april weer gaan werken. Ik ga dan 22 uur, ipv 36 uur werken. Voorlopig lukt dat nog zonder KDV, ivm mijn man die op woensdagen thuis gaat zijn en een oppasoma. Ik werk onregelmatig, dus het scheelt dat ik vaak een avonddienst of weekend moet werken, dan is mijn man gewoon thuis.
    En, lekker joh, vakantie in zicht. Wij weten nog niet wat we gaan doen. Dichtbij, ver weg, met de auto/vliegtuig. Hoe is dat bij de rest?

@ Blaine: hopen dat de fysio snel/goed helpt. Ik heb gisteren gebeld en word deze week terug gebeld om een afspraak in te plannen. Hier een voorkeurshouding naar links. Ik vermoed omdat ze haar linkerduim makkelijker in haar mond krijgt dan haar rechter en als je ligt kijk je daarom maar naar links. Tis maar een theorie en meer een kip en ei verhaal, maar wie weet…
    Ik leg haar in de box ook regelmatig op haar rechter zij, maar dan is het vaak ook brullen. Met een tut krijg ik haar dan meestal wel stil en valt ze wel eens in slaap voor eventjes. Hopelijk hoeft dat straks niet in bed, want dan vrees ik het ergste…

@ Hilli: prachtige foto hoor, komt allemaal goed zie je wel!!
    Je hoeft straks voorlopig geen kleertjes meer te kopen lees ik J

@ Densie: ik vind Noa ook steeds vaker schuin in bed en boven op de dekentjes. Heb er nog een foto van, zal ik zo eens plaatsen. Doet me denken aan die reclame van pampers J

@ Nieks: lijkt me idd vervelend om te moeten besluiten om de BV af te bouwen. Maar ik begrijp het helemaal, het moet wel haalbaar zijn he. En je moet ook aan jezelf denken, als je tijdens je werk gaat lopen stressen om te kunnen kolven dan zal de productie ook niet beter worden. En je hebt het al een poos volgehouden toch, is al heel goed.

@ Lynd: balen van de nachten. Kan niet altijd feest zijn helaas. Komt vast wel weer goed hoor. En wat goed zeg om uit eten te gaan. Dat durf ik nog niet hoor.
    Welkom terug.

@ Nienke: klint bekend. Hier vlak voor kerst met een kapotte cv-leiding gezeten. In totaal 8 dagen zonder cv en ik was bijna 37 weken zwanger. Dat laatste hielp wel om alles voor de kerst nog te laten maken J Was in die weken dat het ’s nachts -14 was…brrrr….. Kostte heel veel stroom aan kacheltjes, maar is goed gekomen. Noa is gelukkig niet vroeger geboren, anders hadden we een probleem.

@ Woops: succes met je werk, hopelijk komt het goed. Is ook wel een rare gang van zaken om daar nu mee te komen. Succes/sterkte met alles.

@ Luna: welkom!! Mooi kereltje hoor!!

2. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    deel 2: :D
    @ Hier: Noa heeft eergisteren veel geslapen. Was voor ons wel lekker, maar qua voedingen toch wel een probleem. Zaterdagavond kreeg ze om 23:15 uur haar flesje BV (ca 120 cc op) en lag rond 00:00 uur in bed. Vervolgens werd ze pas om 07:15 uur wakker!! Nou ja, ze was al een paar keer even wakker geweest, had wat liggen kreunen en viel weer in slaap. Toen op bed gevoed, waarbij ze maar ruim 10 minuten aan de ene borst en maar zo’n 5 aan de andere dronk. Ik kreeg er echt niet meer in. Toen rond 8 uur weer op bed gelegd, op hoop van zege omdat ze al zo lang geslapen had. Hierna pas om 12:15 weer wakker!!
    Ik heb dus eergisteren tot 11:30 uur in bed gelegen. Oohhh…..
    Uiteindelijk dus wat geklooid met tijden: 12:30 – 17:00 – 20:30 (maar 1 borst) – 23:15 uur flesje BV (120 cc op).
    Gisteren ‘normale’ dag gehad. De nacht was weer super. Om half 7 pas weer wakker. En nog niet eens huilen… Gisteravond om 22:30 ‘maar’ 100 cc op uit haar flesje, die ze van pappa kreeg (terwijl ik kolfde) . Dus ik bang dat ze vroeger zou komen. Maar nee….haar om 07:30 maar uit bed gehaald!!! Vooral omdat er ivm de borstvoeding max. 9 uur tussen mag zitten, ivm de productie en ik om 11 uur visite kreeg van collega’s. Ik heb haar dus om 07:30 uur gevoed en toen weer terug in bed gelegd. Doe ik altijd als ze eerder komt en was heel benieuwd hoe het nu zou gaan omdat het al zo laat was. Om 10 uur ben ik maar gaan kolven, want toen sliep ze nog. Uiteindelijk haar om 11:30 uur uit bed gehaald, voor de visite, en haar een flesje gegeven. Ze bleek gewoon wakker in bed te liggen…. Zonder een kick te geven. Wat een makkelijke ook he, heerlijk.

Nou, tis een heel verhaal. Ik heb ook eindelijk de foto’s van mijn telefoon af kunnen krijgen, dus ik ga zo flink spammen!!! J
    Jullie zijn gewaarschuwd!!

3. Welkom Luna, ons zoontje heet ook Julian en ook 9 jaar samen met mijn vriend, dus we hebben wel wat overeenkomsten, grappig. Wat heeft jouw Julian een bos haar, hier inie minie stekeltjes. Veel plezier in de stad.

Essie, gefeliciteerd, wat een goed nieuws!!

Nieks, ik ben gestopt, omdat Julian te weinig voeding binnenkreeg, het kwam dus eigenlijk niet goed op gang en ik me er helemaal niet prettig bij voelde. Had helemaal geen eetlust en had het gevoel dat ik alleen maar met BV bezig was.

Sanne, dat gaat lekker bij jullie zeg, hoop dat ze dat ritme er in houdt. Lekker dat je zo lang in bed hebt kunnen liggen.

4. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda

een vd eerste lachjes op de foto

5. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    ow, dat werkt niet zoals ik dacht, ff verder vogelen

6. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Noa met mamma

Kunnen jullie ze zo zien trouwens? Krijg het anders niet voor elkaar :(

7. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    1 vd 1e lachjes, deel 2

8. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    duim in de mond in de box

9. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Ik ben Noa en ik doe Droopy na :D

10. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Lekker mee op pad

11. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    nog een lachje om het af te leren

12. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    de laatste, om het echt af te leren.... voorlopig dan...

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hahaha, ik dacht.....huh...in een paar minuten tijd, 2 bladzijdes erbij? Dan is het ineens druk op eht forum! Maar nee, het is alleen Sanne die even spammed met Noa! :D

Even zonder dollen...wat een poepie! Ze duimt ook al echt he? Hier ligt nog het hele handje over haar gezicht als ze duimt ;)

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Sjees: ik heb zo;n Difrax 1-2-3 standenspeen en ring gekocht....maar ik weet neit of ik 'm goed gebruik?
    Ik heb het I-streepje bovenop (dus richting neus) en dan zit de kortste kant van de fles boven. Je kan dan de naam Difrax goed lezen als je de fles horizontaal houdt, klopt dat?
    Ik vond het nl. nogal snel gaan....ze had nu de fles in zo'n 10 minuten leeg!

15. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Sjees, wij hebben 3 weken vrij genomen en zien wel of we weg gaan. Ligt er aan of we wel of niet verhuizen ed. Maar wij zijn gewoon met onze zoon naar het buitenland gegaan, naar bulgarije en menorca. En dat is supergoed bevallen wb vliegen/reizen/verblijf etc. Menorca is echt super met een kleintje. Ik zou er gerust weer heen gaan dit jaar, maar evengoed gaan we lekker een weekje in eigen land weg. We zien wel.

Essie, gefeliciteerd!

16. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
  17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
  18. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
  19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    #1439 Essie79, 9 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
    Meiden dank voor jullie felicitaties:)!!

Mamanama nou ja zeg! Wat een mafkees, dat ie ook zomaar naar binnen loopt en nog erger, aan je zit:$! Je had hem een klap in z'n face moeten geven:x:D!! Leuke foto's!!!

Sanne wat een lachebekje:)!! Enne, wat een beer zeg!! Lijkt wel 2x zo groot als mijn dwerg:D;)!

Luna welkom hier en gefeliciteerd:)! Wanneer ben je precies bevallen? Klinkt idd als een zeer heftige bevalling. Hier ook na 15 uur weeen (ingeleid) alsnog een KS. Mannetje lag pas 2 dagen goed na de draaipoging en was ook een sterrenkijkertje! Hoeveel woog Julian bij de geboorte?! En wat een bos haar, nog nooit gezien, zoveel:D!! Gaaf zeg;)!

Woops wat een gezeur met je werk.:(...sterkte en hopelijk kan je er gewoon blijven!

Ise hoe is het vandaag?

Sjees kan je niet gaan werken bij zo'n tuinprogramma op tv:D?

Nienke wat een gedoe met die ketel:(. Doe tie het weer?

Nieks in wat voor winkel werk je dan? Kolven echt geen optie? Ik kolf (en voed) de hele nacht niet he. 's Avonds zo rond 23.00 en dan pas weer de volgende ochtend. En tot nog toe geen ontstekingen.... Wat ik bedoel is kan je misschien zonder te kolven op je werk toch volledig BV blijven geven? Of is je productie niet toereikend? (sorry als je daar al iets over gepost had, dan ben ik het kwijt)

Hier: hij kwam vannacht om 4.45, had ook een enorme volle luier:$! Daarna heeft m'n vriend de fles gegeven om 8.00, ik BV om 12.15 en fles om 15.00. Nu ligt ie in de box. Komt niet echt uit om hem in bed te leggen ivm visite... Ik dus met hem wandelen, krijgt ie trek....snel nog bloemen gehaald (mooie grote bos witte lelies;)) voor m'n vriend en gauw naar huis! Dat is dus de pest met die BV, dat je niet weet hoeveel ie heeft gedronken:(....

20. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een prachtige foto's zie ik hier voorbij komen zeg.
    Iedereen een goede dag gehad? Het is immers prachtig weer!!

Zijn net terug van een uurtje wandelen, heerlijk was dat.
    Heb vandaag een goede dag. Dat is voor de verandering ook wel een keertje fijn.

Ik las ergens de tip om een hydrofiele luier een tijdje bij je te drage en deze 's avonds in bed te leggen. Kans dat kindje rustiger slaapt en misschien langer doorslaapt. Iemand hier ervaring mee? Loop nu met hydrofiele luier in mijn bh, haha. Ineens weer een vollere cup :D. Ik hoop dat dit gaat werken vannacht. Jordi komt maar 1x per nacht, maar zal het fijn vinden als dit er langzaam uit zou sluipen.

@Difraxfles. Ik heb geween de speen erbij. Dit gaat super. Kleine man doet ongeveer 20 minuutjes over 180 cc. Ligt lekker rustig te drinken. Dit was met Avent binnen 10 minuten op en dan een hoop gehuil. Ook geeft hij minder voeding terug en zijn de boeren en krampjes stukken minder!! Een echte aanrader dus.

Deel Deze Pagina