Sjees, haha wat een verhaal (sorry!).. sta je lekker in de snackbar..... even een tipje, de romper hoef je niet over het hoofd te doen als er poep opzit. Als je aan beide kanten van de hals dat wijder maakt kan je 'm naar beneden uittrekken. Kan het niet helemaal goed uitleggen, maar bij de hals zijn er 2 stukjes stof over elkaar heen zeg maar, en als je dat dus tegelijk aan beide kanten wijder maakt kan je het naar beneden doen.
Een schijt aan sonja dag, niet eerder gehoord? Die term gebruikte mijn oude manager altijd, als ze een SAS dag had, uiteindelijk is ze 16 kilo afgevallen.
ise,zal ik dat eens gaan proberen,want zo breid ik mijn poepprobleempje alleen maar uit jada,achteraf kan ik er zelf ook wel om lachen hoor,maar op dat moment dacht ik echt 'heb ik dat'
@Ise: een SAS-dag is een Schijt aan Sonja-dag! hahahah @Sjees: nee zeg, wat erg....wij hebben dat met de oudste ook een keer gehad in het ziekenhuis.....je voelt je dan zo ongemakkelijk he? Wat Ise zegt is wel een goede tip hoor.....zo trek je nooit de poep langs haar hoofdje. Als je vliegt, mag je voor een baby wel alle benodigdheden meenemen in het vliegtuig! Je mag dus flesjes en voeding e.d. meenemen in een normale hoeveelheid. Op Schiphol zijn ze niet zo moeilijk, maar wij gaan ook regelmatig naar Engeland (daar woont mijn zusje) en dan moet je op Londen Gatwick alles openmaken en voorproeven! Ach, als je dan vanalles mee mag nemen voor je baby, dan is het toch prima!
@Jada: Laurens drinkt Friso Hypoallergeen. Dit is ons aangeraden door de kraamhulp omdat er aan beide kanten van de familie allergieen voorkomen. Zou het daaraan kunnen liggen dat hij zo treuzelt? @Mamanama: Corfu! Waar precies? Wij zijn er afgelopen zomer geweest, in Gouvia Goed bevallen, maar wij vonden Mallorca leuker. Het was op Corfu afgelopen zomer bloedjeheet, maar wel eerlijk aan de baai van Gouvia. Fijn dat Tessa zo goed heeft geslapen! Ik hoop dat ik dit over 14 dagen ook van onze kleine man kan zeggen. @Sjees: is je stoep weer schoon? Fijn dat je zo vrolijk bent. Doet mij ook goed, die zon. Wij gaan een midweek naar de Veluwe op vakantie. We willen liever niet met zon kleine baby ver rijden of vliegen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich! Daarbij hebben we een best grote tuin die we nog moeten ontginnen en dat is echt zon klusje voor de zomervakantie, haha (nou ja, het is eerlijk gezegd een 5-jarenplan, maar je moet toch ooit beginnen). Moet trouwens toch wel een beetje lachen om de poepactie van Aylani ik denk dat niemand in de snackbar meer honger had?!?! Haha @Essie: proficiat met het vaste contract van je man! @Nienke: onze kleine man laat er ook nog steeds niet langer dan 5 uur tussen zitten hoor, s nachts. Komt vanzelf! @Luna: welkom! Vraagje over de spenen van de fles: kunnen jullie mij uitleggen hoe dit precies zit? Misschien heb ik gewoon de verkeerde speen van de Difrax-fles en doet Laurens daarom wel drie kwartier over een flesje? Ik heb gewoon de speen erop zitten die erop zat toen ik hem kocht .
Suzanne, je hebt de S speen, dat is de kleinste, je zou kunnen proberen om de M te proberen, die heeft een wat groter gaatje. Aan de voeding zou het kunnen liggen, ik ben ook begonnen met Hypo allergeen, en nu naar de Pepti, vanwege verdenking op koemelkallergie. Maar denk eerder dat het aan de speen ligt, je kan altijd even proberen of het werkt met een andere speen. Sjees, kan me voorstellen dat je dan zoiets hebt van shit heb ik dat weer, gelukkig kan je er nu wel om lachen,
@Suzanne: we gaan naar Messonghi/Moraitika (ligt een stuk onder Corfu-stad, aan de oostkust) in een All Inclusive Hotel. Dat is het makkelijkste met kinderen....er is altijd wat te eten! Bovendien is er een Kids Club en een groot kinderzwembad voor de oudste. Afgelopen jaar waren we op Zakynthos en dat was idd bloedheet! Maar ja, het jaar ervoor waren we op Mallorca en dat was gewoon een beetje fris voor de tijd van het jaar (augustus), terwijl het afgelopen jaar dus ook bloedjeheet was....je weet het toch niet!
Ik ben weer begonnen met standaard melk. Mag gaan proberen of ze het goed op doet. De verdenking van koemelkallergie was te snel getrokken. De 1e fles standaard melk zit er inmiddels in en ze doet het tot nu toe goed. Ik gebruik nu een doodgewone fles en de S flessenspeen van Difrax en heb 120cc water met 4 schepjes voeding en 2 schepjes Nutriton. Nu maar duimen dat ze het goed verdraagt (scheeld heel veel in de koste zeg) Pepti is 21,60 euro per pot en doe er 1 week mee, had ik uitgerekend met de schepjes. pppffff Standaard melk kost 9,80 euro. (Nutrilon merk) Kruidvat 5,99 euro en die was ook goed zeggen ze, misschien als het allemaal goed gaat dat ik naar Kruidvatmerk ga, heeft iemand dat hier?
haha, nee die kende ik niet, de sas-dag.. ach en als je dan toch nog zoveel af kan vallen. Mamanama, Corfu! Leuk! Ben er jaren terug eens geweest. Over 3 weken weer werken.... Zal binnenkort ook wel intake op het kdv hebben, zal morgen eens bellen. Wat is het toch snel gegaan zeg!!
Dank, Jada! Ik heb daar echt niet over nagedacht, ik dacht dat een speen een speen was Morgen meteen een M halen.... Hij valt ook steeds halverwege in slaap, dat kind is ocherem waarschijnlijk gewoon doodop van het harde zuigen Mamanama, lekker hoor, zo'n all inclusive! Wordt heerlijk genieten. En het is helemaal niet lang vliegen. Trouwens, Laurens was vanmiddag zó tevreden! Hij werd om 14h wakker, heb ik hem in badje gedaan, vond ie heerlijk. Daarna is het met afdrogen en aankleden altijd gillen, maar dat schijnt zijn temperament te zijn . Daarna gegeten en toen heeft hij zo'n 1,5 uur (!) tevreden op de arm gezeten en in het wipstoeltje. Hij heeft gelachen en allemaal geluidjes gemaakt. Heerlijk, zo'n blije baby.
@Woops: Heeft ze al een lievelingsknuffel? Sam die heeft eigenlijk nog geen voorkeur. Wel schattig Hopelijk wordt je verlof toch nog goedgekeurd! @Jada: Ga jij voltijds werken? Heb je al opvang voor Julian? @Luna: Leuk dat je hier mee komt kletsen. Mooi mannetje heb je Ook al zo'n lange haren, geweldig Je hebt wel lang weeën gehad seg, pff. @Sanne: Wat slaapt ze al goed seg! Ik ben jaloers hoor Wat een lekkere bolle wangetjes heeft ze! Die foto in de MC is echt mooi @Mamanama: Wat een grote mooie ogen heeft Tessa Leuke foto met haar zus @Essie: Dat is idd een nadeel van de bv. Gaat Yording brullen als hij honger heeft? Of blijft hij er relatief rustig onder? Als Sam echt honger heeft, dan schreeuwt hij echt moord en brand ... en anders hoor je hem Wel handig, ik weet dus meteen wat er aan de hand is. Een volle luier klinkt heel anders dan honger @Tammetje: Ja, dat heb ik ook al vaak gehoord. Omdat ze dan het gevoel hebben dat je bij hen bent. tIs het proberen waard hé. @Sjees: Iemand wilde niet dat mama ook kroketje at! Jeetje, dat zijn wel veel spuitluiers. Sam heeft het ook nog wel eens, maar de laatste tijd blijft het altijd in de luier. Anders liep het er langs zijn billetjes naast. Maar kheb het nog nooit meegemaakt zoals jij met Aylani, dat ze tot haar nekje volhangt. Wat Sam vandaag heeft, geen idee. Maar hij slaapt al bijna heel de dag! Om 6 uur zijn we opgestaan. Na zijn flesje is hij wakker geweest tot half 9. Dan heeft hij even geslapen tot half 10. Weer een flesje. Om 12 uur heb ik hem in zijn bedje gelegd. Hij heeft geslapen tot 3 uur Weer zijn flesje. Half uurtje later in bed. Geslapen tot 18 uur. Weer een flesje. Sinds 19.30 slaapt hij weer. Ik heb zo'n vermoeden dat ik hem om 22 uur wakker zal moeten maken Rustige dag hoor. Ik heb gewoon 3 uur staan strijken, zonder onderbreking
hilli,wauw dat was zeker een rustig dagje,al mag ik vandaag ook niet klagen,ze is echt rustig vergeleken met andere dagen En ik heb ook echt geen idee waar ze al die poep vandaan tovert hoor,maar dat heeft ze eigenlijk al vanaf het begin,dus ben het een beetje gewend,alleen soms zijn de locaties wat onhandig suzanne,je kan ook een 3 standenspeen halen,vind ik persoonlijk makkelijker dan de m speen die was namelijk net weer te groot voor A en dan verslikte ze zich snel. En heerlijk lijkt me dat om een heel grote tuin te hebben,ik ben echt een tuinmens,heb zelf een 'gewoon'formaatje'maar hoop ooit een huis te kopen met een gigantische tuin
Essie: Ik ben 1-2 bevallen en Julian woog 3550 bij de geboorte. Ben jij in middels al helemaal hersteld van de keizersnede?? Bij mij blijven de uiteindes dikker heb jij dit ook gehad? Jada: wat toevallig zeg.. Jouw Julian slaapt al lekker lang door ik hoop dat dat in de naam zit Sanne: wat een schatje zeg!! Foto van het geboortekaartje erug mooi! Nieks: Ik wacht nog even met spullen voor mezelf te kopen want ik moet nog veel kilo's. Mijn vriend heeft wel het een en ander gekocht! Hilli: Dank je!! Hier: We zijn net voor het eerst naar het cb geweest. Hij weegt inmiddels 4800 gram en 54 cm klein. We hebben wat problemen met de voeding want Julian is erg hongerig. We gaan nu toch maar over op forte. We zitten op 5 voedingen van 150 +5 maar hij wil meer en vaker
even een latertje vandaag. Dacht Noa rond 22:30 even snel aan de borst te leggen en op tijd naar bed te gaan, maar mevrouw valt steeds in slaap. Ze heeft tot nu toe alles bij elkaar denk ik max. 5 minuten gedronken. De voeding om 19:00 was ook niet zo'n succes: veel sabbelen, weinig slikken en boos worden als ik haar er af haalde. Dan hard weer aanhappen en weer stoppen. Heel irritant. Weet niet waar het aan ligt. Ze ligt nu in coma in de box. Meestal wordt ze daar wakker van, maar ook nu niet. Had expres al tussendoor pyjama aangedaan en verschoond. Toen was ze even klaarwakker en lag ze nog te lachen, maar eenmaal beneden aan de borst was het weer gedaan. Ik durf haar ook nier nu in bed te leggen, want ze heeft maar 4 voedingen gehad vandaag. Das toch echt te weinig. Ze heeft vannacht ook al niet aangegeven dat ze honger heeft... Heb haar steeds maar op gevoel om de zoveel tijd gevoed (07:30-11:30-15:00-19:00) En die om 11:30 uur was een flesje BV, waar ze 120 cc van op heeft. Al met al dus niet al te veel. Weet het ff niet meer. Ga nog een poging doen.
Luna mijn litteken is eigenlijk al vanaf het begin 'mooi'. Misschien kan je er een zalfje opsmeren? Zijn ze alleen dikker, niet rood? En verder, nog pijn? Ik vrijwel niet meer, maar dat heeft zeker even nodig gehad. Kan nu pas weer bijna voluit niezen.... Jada ja het is prima, rond de 3/4 uur, alleen na die BV van vanmiddag kwam ie eigenlijk alweer om 14.15 (na 2 uur), hij kreeg pas om 15.00 omdat we nog buiten liepen. Sjees Aylani wilde duidelijk voorkomen dat jij een kroket zou eten.... Smaakte die wel? Hilli klinkt relaxt zeg8)! Ja, hier ook brullen als ie honger heeft, al wordt het wel minder heftig, misschien heeft ie in de gaten dat ie na het verschonen altijd eten krijgt. 's Nachts soms, wordt ie dan wakker van zijn volle luier, en komt er dan achter dat ie wel trek heeft. Zoiets denk ik... Hier: visite ging pas om 23.00 weg......best raar maar was wel gezellig. Om 23.15 late voeding gegeven, ging weer lekker in rust. Nu maar weer afwachten hoe laat ie komt. We verwachten weer een poepluier dusssss....