dat doe ik normaal wel, alleen ivm de visite vanmorgen heb ik de fles al om 11:30 uur gegeven. Maar ze slaapt gewoon zo vast, krijg haar echt niet wakker. En toen ze wel ff wakker was hapte ze heel driftig om vervolgens weer te slapen. Even later was ze weer wakker en hield ze d'r lippen weer stevig op elkaar. Ze ligt nu nog steeds nok in de box. Ga haar toch maar op bed leggen. Misschien ff mijn wekker zetten ,zodat ze niet tot morgenvroeg doorslaapt. Weet iemand hoe snel baby'tjes kunnen uitdrogen?
Nou, toch maar in bed gelegd. Kon ik zelf natuurlijk nog gaan kolven... En ik nog trots zeggen dat alles zo goed gaat Komt vast wel goed, ga slapen nu. Truste en tot morgen...
Ons meisje is van de fles van 17:00 niet meer gekomen tot 00:30. Heb er wel tot 19:30 over gedaan om ze in slaap te krijgen. Ze heeft waarschijnlijk haar nacht al gehad voor haar gevoel, dus wordt denk een drama nacht. Ze heeft weer zo weinig gedronken vandaag, in totaal maar 460cc. En ze heeft vandaag 6 voedingen gevraagt, dus dat komt op een gemiddelde per voeding 77cc. Vanavond naar de Osteopaat, ja ja vanavond want we leven alweer op de woensdag 10 Maart. Iedereen een fijne nacht.
Morgen, Ons meisje is om half 4 nog een keer gekomen en om 6 uur, maar toen heb ik ze me bij me genomen en hebben we nog geslapen tot 7 uur.
Nou, was een kort nachtje. Noa wakker gemaakt om 06:30 uur, toen mijn man uit bed moest. Omdat ze zo weinig gedronken had durfde ik haar niet te lang te laten slapen. Ik was immers al om 22:15 uur begonnen met de laatste voeding. Haar eerst verschoond, en toen aangelegd. Het begon even goed, maar binnen 5 minuten weer in slaap. Als ik mijn borst weg haalde dan kreunde ze wat en hapte wel weer. Dan weer 2 keer slikken en slapen.... pfff... In totaal dik 5 kwatier bezig geweest met voeden. Ik heb ook geen idee hoeveel ze nu in totaal op heeft. Ik kon nog wel een uur doorgaan, maar dat heeft ook weinig zin denk ik. Haar maar weer terug in bed gelegd, net als anders. Kan ik zelf ook nog even een uurtje of 2 meepakken, want heb net 5 uur geslapen denk ik, en ik ben al wat verkouden en rillerig. Tot later...
Goedemorgen. er hebben hier dus meer een mindere nacht gehad. Om 2200 uur is Jordi naar bed gegaan om vervolgens om 0045 uur alweer te huilen. Viel na 15 minuten in slaap en kwam om half 3 weer. Toen de fles gegeven. Viel daarna wel direct in slaap, maar moeders was klaar wakker. Om 700 uur meldde hij zich weer. Heb hem net weer in bedje gelegd. Hopelijk slaapt hij nog eventjes, kan ik zo ook nog even een poging doen. Maar de hydrofile luier die ik bij me heb gedragen was dus geen succes.
hoi hoi dames, tammetje: dat is zeker irri, dat je wat wil doen en je kan niet op de website. Jammer dat het vanacht niet zo goed ging. Woops, lekker zeg nog even de kleine bij je in bed en dan lekker slapen. hier ook een goede nacht gehad. om 22:30 de laatste fles en vanmorgen weer om 06:15. Haar bij ons in bed de fles gegeven en daarna weer op bed gelegd, toen onze andere dochter uit bed gehaald en naar beneden gegaan. zal nog even een foto plaatsen van melissa in de box, ze is zo'n vrolijke meid, daar smelt je toch gewoon van.
@Butterfly1984 wat een geweldige foto. Ben echt jaloers als ik dat zo lees. Lekker al doorslapen en alleen spelen in de box. Jrdi wil dus echt niet in de box liggen he. Vind het helemaal niets. terwijl hij nu wel rustig in zijn bedje ligt rond te kijken (heb net even gekeken).
@gewoon sanne, er mag 1x per dag (of eigenlijk nacht ) per pond lichaamsgewicht 1 uur tussen zitten, met een max van 12 uur. Dus als ze 5 kilo is mag er 10 uur tussen zitten.
Goedemorgen, Tis voor mij alweer even geleden dat ik hier gepost heb, maar kan er gewoon simpelweg de tijd niet voor vinden. Het is soms best druk met twee kindjes. Woops, ik hoop dat je verlof wordt goedgekeurd! Wanneer hoor je daar meer over? Heerlijk even slapen met je kleine meis in bed. Succes vanavond bij de osteopaat, ben benieuwd! Eleni, leuke wandelwagen! Ik heb je trouwens een pb gestuurd! Sjees, ja heerlijk een grote tuin dat zou ik ook wel willen. Vooral met dit zonnetje. Het is hier nu echt heerlijk! Geven jullie altijd op vaste tijden de voeding? WIj wel. Wij hebben elke dag hetzelfde ritme (7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 uur) en krijgen dan 180 cc. Ik heb alleen geen overdag geen vaste tijden voor het slaapje, jullie wel?? Ze zijn nu snotverkouden en slapen dus meer als anders. Ik kijk een beetje hoe ze zich voelen. Als ik merk dat ze goed wakker zijn dan speel ik met ze. Hoe doen jullie dat?? Maandag moet ik weer gaan werken.....snik snik! xx
Goeiemorgen! Ook hier heel weinig tijd met 2 kinderen en een toch wel druk sociaal leven. Heb hele mooie baby's voorbij zien komen!! wat een droppies allemaal zeg.. Woops, wat vervelend dat het bij jou allemaal niet lekker loopt. wel heel fijn dat je hulp krijgt. goed dat je de stap hebt gezet. Nikki80, hier ongeveer zelfde ritme en zelfde hoeveelheid voeding. Wil weleens een beetje afwijken maar niet veel. Gisteren met Lucas naar cb geweest voor de prikjes, ahhhh zielig hoor.. Hij was wel flink gegroeid, hij is nu 4725 gr. en 54,5 cm.. en alles was verder prima. Hebben wel verwijskaart voor de kinderfysio want hij is een voorkeurskant aan het creeren.. dus wil daar naar laten kijken. Verder vraagt Noah ook de nodige aandacht en man is zn baan kwijt per 1 april, de voorbereidingen voor het huwelijk enzo enzo.. dus ik lees wel, bijna, alles maar heb niet altijd de tijd of energie om te reageren.. hoop dat dat geen probleem is want anders wil ik ook wel mn abonnement opzeggen als jullie dat liever hebben hoor. groetjes Gina
Goeiemorgen allemaal, Wij, Senna en ik, proberen alle berichtjes van de afgelopen dagen te lezen. We hebben anderhalve dag geen telefoon en internet gehad. Senna is een beetje onrustig, maar van Within Temptation wordt ze wel rustiger. Kijk maar:
@nikki80 wij hebben hier ook vaste tijden voor het drinken. Het slapen laat ik van hem zelf afhangen. Als hij begint te gapen of jengelig wordt leg ik hem in bed.
Sjees, wat een verhaal. Je zou je inderdaad rot schamen, aan de andere kant kan de kleine er ook niks aan doen. Suzanne78, ik ben tot de conclusie gekomen dat het een heel gedoe is om de goede speen te vinden als je andere voeding gebruikt dan de standaardvoeding. Wij gebruiken nu Friso Comfort, maar heb al 4 soorten spenen versleten. Heb ze van Avent nu allemaal gehad en ga vanmiddag difrax fles en speen halen. Wat tot nu toe het beste bij mij werkt is een speen 2 en dan met een vork het gaatje iets groter maken. Lekker dat Laurens zo tevreden was, kan je helemaal van genieten. Hilli, lekker hoor dat Sam zo lang heeft geslapen gisteren. Onze kleine meid ligt nu ook nog in haar bedje. Heb je even de tijd voor jezelf. Luna86, Dat zijn inderdaad veel voedingen voor zijn leeftijd. Met sara lopen we ook een beetje te knoeien met de voedingen. We hadden eerst Friso standaard, maar zijn overgestapt naar Comfort. Sindsdien komt ze weer om de drie uur, dus ga ook flessen van 150ml geven. Bij het cb zeiden ze dat ze met 2 maanden op volledig 150+5 horen te zitten. Woops, veel succes bij de osteopaat. Viel dus wel mee met een drama nacht. Gewoon Sanne, vervelend dat ze zo weinig drinkt. Maar babys kunnen snel uitdrogen als ze echt aan de diarree zijn. Dan moet je uitkijken. Als ze echt honger heeft hoor je haar wel. Tammetje81, jammer dat die hydrofielluier niet werkt. Vond het wel een goed idee. Butterfly1984, wat een mooie foto, inderdaad daar smelt je helemaal van. Nikkie80, Wij hebben hetzelfde ritme, alleen komt Sara s nachts nog voor een voeding. Ze krijgt nu een combinatie van 120 en 150, maar ga over naar volledig 150 en kijk of ze deze opkrijgt. Vervelend zeg dat je weer moet gaan werken. Gina82, vervelend zeg dat je man zijn baan kwijt is en dat met kleine kinderen en een huwelijk in het vooruitzicht. Zag trouwend dat Lucas even zwaar en lang is als mijn kleine meid, maar drie weken ouder ongeveer. Is hij te vroeg geboren? Hoeveel voeding krijgt hij of geef jij borstvoeding? Hier, we zijn dus overgegaan op friso comfort, maar nu komt madame in ene weer om de drie uur. Ze kreeg nog flesjes 120 en één flesje 150. Ga nu maar eens kijken of ze het langer volhoudt op de hele dag 150cc. Heb wel gelezen dat Comfort lichter verteerbaar is en dat ze daardoor sneller honger kunnen hebben. Ook hebben we de ideale fles/speen combinatie nog niet gevonden.
Nienke: wij zijn sinds gister overgestapt op forte en die combineer ik met standaard. Gister om half 12 fles gegeven en hij werd rond 4 uur wakker maar speen was voldoende uiteindelijk om half 6 flesje gegeven. En toen geslapen tot 10 en weer een flesje. Heb het idee dat het toch wel helpt Hoelang doet jouw meisje over de fles?? Essie: Mijn litteken is inmiddels een beetje paars Dat van dat niezen herken ik niet. wel goed dat het er netjes uit ziet. Ik mag volgende week op na controle ben benieuwd!! Hier: Julian heeft heerlijk geslapen tot 4 (speen) en daarna lekker tot half 6. Hij is heel tevreden op zijn hoeveelheid voeding en is een veel vrolijker mannetje! Nu ligt hij lekker op bedje en hopelijk valt hij zo in slaap. Het weer is prachtig lekker wandelen vandaag!!
@Centerparcs. Wij hebben geboekt via bungalows.nl. Het is een verassing waar je naar toe gaat maar het scheelt flink in de kosten. Misschien al bekent bij jullie maar ik dacht meld het toch maar even
Er zijn weer een hoop leuke fotos voorbij gekomen en jeetje wat heb ik een hoop berichten gemist de afgelopen dagen. Djuke: Wij zijn begonnen met een Avent fles, maar omdat Senna zo slecht dronk hebben ze in het ziekenhuis hun eigen (wegwerp)flesjes gebruikt en ons geadviseerd de Difrax te gebruiken. Het drinken ging met de Difrax (de smalle flessen) meteen beter omdat ze de speen veel beter in haar mond heeft. Suzanne: als de M-speen te groot is kun je ook nog proberen de S iets ruimer te maken door een cocktailprikker in het gaatje te stoppen en de speen dan uit te koken Iedereen die verkouden, snotterig is beterschap toegewenst. Hier: Senna is nog steeds onrustig, ze wil alleen in mijn armen slapen. Ik ga een stukje wandelen met haar, dat werkt meestal goed. groetjes en geniet van het mooie weer.
@Luna: ik heb ook een keizersnede gehad en bij mij zijn de uiteinden ook nog altijd wat dikker. Net of er nog vocht onder zit ofzo. Ben jij er goed van hersteld verder? Ik heb nu alleen nog wat last van mijn buikspieren en een pijnlijke plek laag op mijn buik, net een schaafwondgevoel. @Tammetje: wat een mooi meisje, die Melissa. Prachtige ogen! @Sanne: Laurens is 10 pond, dus 10 uur . Kunnen we hem dat even duidelijk gaan maken aub???? @Nikki/ritme: heeeeeel fijn, dat schema van jou, net als dat van Blaine! Hier zit er s nacht de ene keer 3, dan weer 5 en dan weer 6 uur tussen. @Kaatje: leuke foto! Enneh wij hebben boven precies dezelfde deuren en deurstijlen in precies dezelfde kleuren als jij @hier: een rare ochtend! Ons schema vandaag: 03.30 à 130cc in twintig minuten 7.00 à 100 cc en daar heeft ie met tussenpozen een uur over gedaan 10.15 à onbedaarlijk huilen al drie kwartier, maar hij drinkt maar 20cc en valt in slaap 11.00 à 50cc en valt weer in slaap Nu ligt hij te slapen in zijn wippertje. Ik laat het maar liggen, al heeft hij nog maar heel weinig gedronken. Ik las dat meer meiden last hadden van babys die gisteren/vandaag niet goed drinken. Zal wel aan het weer liggen???
Middag meiden Hilli, lekker zo'n dagje hoor. Nee ga niet voltijd werken, 3 dagen (25 uur), mijn moeder en schoonmoeder komen oppassen. Suzanne, succes met de speen. Trouwens dat huilen met aankleden na het badje, doet Julian ook. Niet altijd, net zoals met de luier verschonen, de ene keer lacht hij, de andere keer brult hij alles bij elkaar. Butterfly, prachtige foto meid. Julian ligt hier niet zo graag in de box, wel in zijn schommelstoel. Essie, dat was een latertje met de visite, ach zolang het maar gezellig is. Ons schema is net zoals Blaine en Nikkie, 7.00 - 11.00 -15.00 - 19.00 en 23.00 kan soms iets afwijken, maar meestal lukt dit schema prima.Julian krijgt trouwens ook 150x5, mag hij prima hebben met zijn gewicht. Hier: wilde zeggen dat het een slechte nacht was, maar mag nog niet echt klagen. Julian kwam al 2 weken rond 6.30/7.00, vannacht om 5 uur, kon ook niet rekken met een speentje, hij was echt aan het gillen. Was het helemaal niet meer gewend, dat hij zo vroeg wakker was. Straks weer naar de fysio met Julian, bah heb helemaal geen zin.