@ Suzanne, niet willen drinken hebben wij hier nooit last van hij is dol op eten . Geef jij nog maar 130 cc? of wil hij gewoon niet meer, en hoe zwaar is hij dan? Als ik kijk Quinten zat hier met 2 maand al op 5x 180 . @ Gina, praat eens niet zo gek van als ik niet genoeg kom wil ik wel stoppen hoor, is nergens voor nodig iedereen heeft wel eens tijden dat ze wat minder hier kunnen komen dat wil niet zeggen dat je niet meer welkom bent. Wat balen zeg van je man zijn werk dat kun je dus echt niet gebruiken met die kleintjes en een bruiloft in het vooruitzicht. @ Nikki, al bijna weer werken jeemig dat gaat veel te snel . Hoeveel uur/dagen ga je weer werken dan? @ Kaatje, leuke foto en een goede smaak heeft de kleine nu al . @ Butterfly, ook al zo'n mooie foto. @ Voorkeurshouding, ik heb het gevoel dat bijna alle kindjes dat wel hebben je gaat je toch afvragen waarom ze dan verplicht op de rug moeten als het toch bij zoveel problemen geeft . Ik weet het verder allemaal al niet meer heb het wel gelezen maarja zwangerschapsdementie is nog niet weg . @ Hier, vanochtend al lekker heen zwemmen geweest, vrijdag moeten we naar het cb dus dan kunnen we niet dus vandaag lekker gegaan. Hij heeft vandaag echt mee gezwommen met zijn beentjes en gelachen naar de andere kindjes en zelfs even op het water geslagen dus mama helemaal trots. Hij vind het altijd erg leuk maar is vaak nog te veel aan het rond kijken om actief mee te doen en vandaag dus voor het eerst dat hij echt oplette wat er gebeurde dus erg schattig. Daarna nog een leuke hobbeldino voor hem gehaald zag hem gisteren in een folder staan en we waren beide spontaan er weg van, en tja aangezien hij alweer centjes had gekregen om zelf wat te kopen deze dus maar direct opgehaald, straks eens even proberen. Hij wist gewoon dat we vanmorgen wilde zwemmen want spontaan sliep hij weer uit, echt iedere week hetzelfde , dus weer even haasten om op tijd te zijn en dat is redelijk gelukt. Hij slaapt gelukkig weer lekker met zijn zijslaapkussen, maarja dat is ook niet zo raar als hij hem zat is kruipt hij gewoon omhoog, dan heeft het dus weinig zin, dus nog maar eens gaan bedenken hoe we kunnen voorkomen dat hij weg kruipt.
@ Jada, dus Julian vandaag foei omdat hij het schema in de war schopt . Moeten jullie zelf naar de fysio toe? Hier komen ze bij de kleintjes aan huis, vond ik toch wel erg prettig. Succes bij de fysio. Hoe zwaar is Julian nu dan?
Hier ook een voorkeurshouding, de wvp van het cb gaf aan eventueel met fysio te starten, maar ik heb het idee dat stimuleren ook wel helpt. Kijk het heel even aan. o ja, ze zei ook dat ik mocht beginnen met groente en fruit........ Ik denk dat ze even dacht dat ze al 4 mnd is ofzo, want later zei ze ook, de volgende afspraak is met 6 mnd.
LEUKE FOTO'S!!! Jada ach, als het bij 1x blijft. Succes bij de fysio. Kan me voorstellen dat je geen zin hebt, maar is voor een goed doel moet je maar denken. Met dat schema, hoe doe je dat qua slapen in bed? Luna dat klopt helemaal; rood, paars, groen, geel en dan wit. Net als elk ander litteken. Bij de nacontrole wordt ook naar het litteken gekeken, dus gewoon vragen als je er iets over wil weten. Dat niezen herken je niet, dat je dan bijna uit elkaar ploft van de pijn Sanne wat vervelend dat het drinken aan de borst even minder gaat. Heb je geen voorraadje melk? Misschien eens beginnen met aanleggen (als het kan hoor)? Jammer dat sommigen niet zo'n lekkere nacht hebben gehad. Hier wel gelachen; hij had om 23.15 de late voeding dus gehad. Dacht ik vanmorgen met m'n duffe klus dat het 7.00 was, bleek het pas 6.00 te zijn.... Maar m'n vriend was er al uit gegaan. Dus toch maar gedaan om 6.00. Daarna om 10.00 en hem eruit gehaald. Nu ga ik weer een voeding geven en leg ik hem daarna in bed (ligt nu in de box). O ik moet opschieten is al bijna 13.00 Tot later!!
Niet alles teruggelezen. Alles gaat hier z'n gangetje. Probeer elke dag een stukje verder te wandelen. Heb voor maandag ook nog een afspraak gemaakt bij de bekkenfysio, omdat het nog niet helemaal lekker zit daar. Elianne heeft gister weer gezwommen en ze hield het nu het hele halfuur vol. Ze vond het heel leuk. Ik mocht helaas nog niet het water in. Vannacht een redelijke nacht gehad. Heb om 20.30, 2.15 en 6.15 gevoed. We hebben vanmorgen 2 stallingen bekeken voor mijn paard. Wil haar per april weer dichter bij huis hebben. Beide stallingen hebben z'n voors en z'n tegens. We hebben afgesproken zaterdag naar mijn paard te gaan en dan ga ik weer eens wat met haar doen. Afhankelijk van haar gedrag (ze is wel eens erg moeilijk) maken we een keuze. Op de ene stal kan ik iets meer begeleiding krijgen en dat is wel fijn, mocht ze lastig zijn. Beide stallen zijn een goede optie. Ojee, een huilend meisje, we moeten de melkbar weer opengooien.
voorkeurshouding: waar merk je dat aan? Denk namelijk dan niet dat F het heeft. Ze ligt dan weer op de ene kant van haar hoofd, dan weer op de andere... Ga wel volgende week met haar op controle bij de chiropractor. Het schijnt dat zij er altijd wel dingetjes uithaalt ondanks dat je niet persé iets merkt aan je kindje. Zeker bij keizersnedes en snelle bevallingen etc. Ben benieuwd! Misschien krijg ik dan nog wel een braver kindje nachten: lastig hoor, als je baby niet wilt slapen! Ik blijf het dan maar makkelijk hebben hier (niet te hard roepen, want straks roep ik het over mij af). Vannacht was het 06:00 uur (laatste voeding 22:30 uur). Dat is heerlijk. De borstvoeding gaat nu ook heel ontspannen omdat ik mij helemaal niet meer druk maar of ik ze nou genoeg krijgt. Ze drinkt volle teugen uit mijn borst, is lang genoeg tevreden en heeft volle plasluiers. En het geven van afgekolfde melk brengt ook erg veel rust. Ik twijfel of ik de maand april nog helemaal vrij ga nemen, ipv halverwege de maand te gaan werken. Ik merk dat ik F zo'n stevige basis kan bieden door er simpelweg voor haar te zijn. Die paar weken extra kunnen misschien daar dan nog goed aan bijdragen. Ik mis mijn werk wel, dus ik zit een beetje in dubio. Verder heb ik vrijwel geen last meer van mijn litteken, die ene plek blijft pijn doen na teveel inspanning maar daar valt mee te leven. Ben eigenlijk gewoon een gelukkige mama en het loopt lekker...
Vraagje; wij geven nog steeds 110/120cc per keer. Meestal 4/5 keer per dag, en dan nog 1/2 keer BV: 6 in totaal. Ik denk dat we kunnen ophogen, zeker als we naar 5 voedingen willen? Hij is nu denk ik 4250 gram.
@Nienke, jeetje alweer bijna werken. Kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Ik hoef pas begin mei weer te werken. @Blaine, heerlijk altijd te lezen hoe goed het bij jullie gaat. Zit altijd jaloers achter de computer. @Ise, huh ja dat zal anders wel vroeg zijn nu al met groente en fruit beginnen. Het gaat al zo snel, haha @Chevenne, jullie meisje zwemt ook al. Zal hier ook eens informeren, lijkt me erg leuk namelijk. @Belle 1978 fijn toch dat het allemaal zo lekker loopt en jij een gelukkige mama bent. Verneemt je kindje vast en zeker ook. @Essie, ik denk zeker dat je kunt ophogen. Misschien even de consultatielijn bellen. Geef je 120 + 4 scheppen of gewoon 120 incl de scheppen. Anders kom je namelijk op 135 cc en zou ik dat gaan proberen. @schommelstoel, die vind ik ook erg leuk. Kunnen ze daar al inzitten dan? Hoeven ze daarvoor niet zelf te kunnen zitten? Ben erg benieuwd, anders haal ik hem ook op!! @hier, Jordi ligt in bed maar hoor ik toch nog veel. Laat hem lekker liggen, moet maar leren te gaan slapen. Denk dat hij soms te moe is namelijk. Ga waarschijnlijk vanmiddag Nutrilon forte kopen om dit te gaan mengen met standaard. Kijken of dat helpt, met name voor de nacht. Las dat meer mensen dat hier doen.
@Ise ja ze vind het ook heerlijk om erin te liggen. @Sjees en hoe is het met de stoep? De zon schijnt super ga dadelijk even wandelen. @Jada dat Lieke zo lang slaapt komt ook niet dagelijks voor hoor. meestal een 1.5 tot 2 uur. Gisteren was echt fijn. Ze was dan ook vanaf 07.15 wakker. Succes bij de fysio @Woops kan je niet helpen met het kruidvatmerk. Heb van het CB te horen gekregen dat ik de Hypo Allergeen van Nutrilon moet gaan gebruiken om erbij te voeden met het afbouwen van de BV. @Suzanne van de speen wist ik ook pas toen ik ernaar ging vragen omdat Lieke de eerste 3 verschillende flessen binnen 10 minuten leeg had. Ik heb nu de difrax S fles en dan de S speen daarmee doen ze over 150+5 dan 15 minuten (Borst moeten ze dus echt hard zuigen). @Luna ja erg he die extra kilo's (heeft dan wel wat moois gebracht niet te vergeten) bij mij moeten er nog 4 af. Ga dan ook lekker wat voor mezelf shoppen. @Essie dat was een latertje bij jou gisteren och als het gezellig is geweest. Fijn poepluiers midden in de nacht (not). Lieke heeft tegenwoordig 1 poepluier per dag s'morgens maar dan ook een flinke. @Gewoon Sanne ik denk als ze een keer wat minder drinkt niet zo erg is als het maar niet standaard wordt anders bel je even naar het CB ben je in ieder geval gerust. Ja die verkoudheid en rillen hier ook al gehad vandaag weer iets beter. @Tammetje jammer dat de hydrofiel luier niet geholpen heeft. Geloof goed dat je baalt dat je niet kan boeken vooral als je dan lekker weg wilt. @Butterfly wat een vrolijke foto. @Nikkie He bah maandag al werken ik moet 22 maart weer beginnen. Wij hebben nog geen vast ritme dan een paar dagen wel en dan weer een dag helemaal anders. @Blaine in het ziekenhuis heb ik gevraagt of ze Lieke op de zij willen leggen omdat een keer had gespugt en haar hoofdje zelf nog niet draaide dus je raad het al.....De verpleegster zei tegen me dat ze dat alleen mogen als de moeder daar apart naar vraagt. Zelf vinden ze het ook niet fijn dat de baby's op de rug moeten liggen ze hebben zelf ook lieven op de zij. Maar ja van hoger hand uit mogen ze dat niet. Ik heb Lieke lekker op haar zij liggen en doet ze super. Wat fijn dat het zwemmen zo goed gaat ik kan niet wachten om te beginnen (moet alleen nog een zwembad zoeken). @Chevenne nu te hopen dat het bij jullie in een stijgende lijn gaat. Wat super dat Elianne het zo goed heeft gedaan met het zwemmen. Heerlijk je paardje weer dichter bij huis. Ik wil eigenlijk deze week weer eens opstappen hoop dat dat gaat lukken. @Belle wat super om te horen dat het zo goed gaat. Heerlijk toch. @hier ook een goede nacht gehad. Ze heeft om 22.45 de laatste BV gehad en toen naar bed, om 04.00 kwam ze dus weer aangelegd en toen kwam ze pas weer om 09.30 heb dus heerlijk wat uurtjes kunnen slapen. Voel me ook een stuk beter loop niet meer standaard met een zakdoek onder mijn neus nu is het om het half uur. Maar voel alleen een koortslip opkomen:x:x:x. Die wil ik nu helemaal niet omdat het toch gevaarlijk is voor Lieke, dus die kusjes en knuffels moeten even wachten. Zo ga nu lekker naar mijn zusje wandelen die is jarig vandaag. Tot straks.
Nienke, nee hij is met 41 weken geboren, maar was heel klein. 2670 gr en 46 cm. dus voor hem is hij goed gegroeid!!! Ik geef geen bv maar 5 flesjes van 180/6 en die drinkt hij bijna altijd leeg. Ik denk dat je zeker naar 150 kan gaan, ze is net zo zwaar als Lucas. En de ideale speen/voeding combi bestaat niet, het is een ramp. wij hebben comfort voeding, die is dikker, en geven avent speen 3 en dat gaat nou goed. kleintjes moeten ook wennen aan een speen. Jada, haha wat raak je snel verwend he als je de nachten niet meer gewend bent. Vanochtend kwam Lucas ook om half 5 ineens.. gelukkig kunnen rekken tot half 7 maar ik was gebroken!! Blaine, dank je!! dan blijf ik gewoon gezellig meelezen/schrijven!! tja het is niet anders, gelukkig heeft ie al een sollicitatiegesprek gehad. het is vanwege bezuinigingen en niet vanwege slecht functioneren dus er zijn zat bedrijven gelukkig geinteresseerd, als ze nu ook maar betalen Tja, verplicht rug.. ben het er niet mee eens. Lucas en Noah zijn buikslapers.. en zijligging heb ik ook zeker 1e 2 weken gedaan... Nieks, leuke foto!! Essie, ja denk ook wel dat je dat op kunt hogen.. zou proberen meer voeding te geven tijdens de fv en dan 2 x bv erbij.. dan kom je op 3 fv en 2 bv is 5 voedingen.. Belle, super dat het lekker loopt!! Hier, hier loopt alles ook lekker. merk dat het bij een tweede allemaal veel gemakkelijker gaat. je twijfelt minder, je geniet meer en ze lopen heel snel in het ritme van de 1e mee. Ben veel de hort op met de kids en dat gaat prima. Noah is dolgek van zn broertje, elke keer kroelen en doen, zo schattig!! Nu zijn we lekker ff thuis en zometeen gaan we bakkie doen bij mn vader, die woont hier in de straat en is tevens oppas opa!! Morgen ga ik met Noah naar een vriendin toe (ook een forum lid) en blijft Lucas gezellig bij opa!
Zo hier slaapt eindelijk iemand, pff. Het kan soms zo een driftkikkertje zijn. Verder zou ik vanochted terug gebeld worden voor het weekendje weg te boeken, maar nog steeds niet gebeld :S. Bel net weer, ja mevrouw u zou toch geduld moete hebben. NOU DAT HEB IK NIET. Zult straks zien hoor dat het allemaal vol zit.
@Blaine: we bieden nu standaard 150+5 aan, maar hij krijgt het nog maar zelden leeg. Meestal drinkt hij rond de 130. Vorige week woog hij bijna 5000 dus hij mag 180+6 hebben. Gelukkig groeit hij tot nu toe goed, maar ik zou het fijn vinden als hij eens wat beter dronk, of in ieder geval niet meer zo treuzelde. Heb zojuist nieuwe spenen gehaald en een nieuwe fles, hopelijk helpt dit. Die voorkeurshouding komt inderdaad meer voor nu je de kindjes op de rug moet leggen. Ze zeggen dat wiegedood mede-gerelateerd is aan zij-ligging, dus vandaar. Trouwens, stimuleren om de andere kant op te kijken helpt hier totaal niet. Jammer dat de zijligging nog niet lukt. Het is natuurlijk flink wennen voor hem. En leuk van het zwemmen! @fysio: hier komen ze ook niet aan huis! Zou wel heel makkelijk zijn . @Chevenne: succes met de keuze voor een stalling van je paard! @Belle: een voorkeurshouding merk je echt wel aan je baby. Laurens ligt ALTIJD op zijn linkerwang. Draaien we voorzichtig zijn hoofdje terug, dan heeft ie hem binnen een halve minuut al weer teruggedraaid. Het is net alsof zijn linker spier een stuk korter is. @Tammetje: het is wat met dat boeken! Jammer dat het nog niet is gelukt! @hier: het is echt bagger hier vandaag:x. Hij heeft om 12h nog 90cc op, meer kreeg ik er niet in en verder is het huilen geblazen al heel de dag. Na de 90 cc viel hij in slaap. Zijn we net even nieuwe flessen gaan halen, slaapt hij. Net in bed gelegd, ligt hij nu alweer 15 minuten te gillen, terwijl hij doodop is (gapen, rode oogjes). Zucht!! Ik denk dat hij weer honger heeft, als ik kijk naar wat hij nog maar op heeft vandaag. Ik kijk het nog tot half drie aan en dan geef ik hem wel weer wat. Hij heeft vanaf 7h vanmorgen alleen nog maar hazenslaapjes van 10 minuten hier of daar gedaan. @flessen: zojuist een andere speen gehaald voor de Difrax en direct ook een Dr Brown-fles meegenomen omdat ik daar ook goede dingen over hoor. Hij is vandaag namelijk weer zó winderig . Ik ga ze vandaag allemaal uitproberen, ben ze nu aant uitkoken.
Bah verveel me. Kan nog genoeg doen in huis natuurlijk, maar daar heb ik gee zin in. Lag net even op de bank, maar kan de slaap niet vatten. Veel vriendinnen om me heen zijn ziek. Dus zit maar wat thuis. Iemand hier die toevallig in Noorden woont?? haha
@Suzanne1978 best wel frusterend he allemaal. Het zou een stuk makkelijker zijn als er een gebruiksaanwijzing bij zat of als ze zouden kunnen praten!!