Tammetje irritant zeg:x! Ik geef trouwens volledig BV, waar ik fles zet bedoel ik dus gekolfde melk. Ik denk dat ik over ga stappen naar de 130, en dan maar kijken hoe het gaat met teruggeven (vandaar dat ik niet eerder hebt opgehoogd). Slaapt Jordi inmiddels? Suzanne wat naar....heb je de Tommee Tippee ook al geprobeerd? Werkt hier prima. Gina, ja ik denk dat ik dat ga doen. Het vervelende is alleen dat je nooit weet hoeveel ie drinkt uit de borst. Dus zal eerst wel 4x fles blijven gok ik zo. Fijn dat het zo lekker loopt bij jullie! ZOu nog lekkerder zijn als je man gauw weer een leuke baan heeft gevonden! Succes!! Nieks gelukkig werken de luiers erg goed en gaat er zeer zelden wat naast. Dan ben ik alleen maar blij met zo'n volle, hij kan er maar vanaf zijn denk ik dan
@ Tammetje, welk nummer heb je gebeld dan? Ze belden mij van de week nog van de felicitas actie en toen ik zei dat ik al geboekt had werd er gezegd ach al boekje dit jaar nog 3x weer bij ons met je code en volgend jaar 5x maakt ons niks uit de eerste jaren blijf je nog een jong gezin en kun je altijd bellen dus misschien dat nummer even bellen. Quinten is natuurlijk ook een maandje ouder dus met slapen enzo merk je dat echt al wel. dus nog 1 maandje geduld dan komt het goed. Dino, Ik denk dat we hem echt nog wel vast moeten houden anders valt hij er uit . er zitten namelijk geen gordels in maar we vonden hem zo leuk en niet erg duur dus dan maar gauw halen. En ik ben ook wel eens jaloers op jullie hoor. Lees soms ook wel kindjes die al omrollen enzo en dan denk ik ooh dat moet quinten ook snel gaan doen schattig, maar dat zie ik hem nog niet doen, hij is wel voor het gemak volgens mij @ Essie, hij heeft er nog niet ingezeten toen we terug kwamen de fles gegeven en nu slaapt hij, is moe van het zwemmen . @ Gina, fijn dat je denkt dat hij wel snel werk heeft, mijn man is sinds 1 januari thuis maar het schiet nog niet erg hard op, hij solliciteerd genoeg maar hoort vaak niks weer. Succes met zoeken in ieder geval. @ Nieks, Quinten lag in het ziekenhuis juist wel op zijn zij, dat wilden ze zelfs graag omdat hij te vroeg geboren is en het voor hun dus beschermender lag, had ook zo'n speciaal ding waar hij in lag met zijn beentjes lekker opgetrokken. Thuis toch maar op zijn rug gaan leggen maar echt een succes vind ik dat dus niet en op zijn zij wil hij nu niet meer uit zichzelf hij rolt dan snel weer op zijn rug, dus erg lastig.
Zijn er hier kindjes die 's nachts op hun buik slapen? Hier slaapt ie alleen overdag op z'n buik, in de box.... Het lijkt me nl. niet lekker liggen op je buik met een slaapzak. Dan lig je op de rits... Jullie merken het, ik begin nu maar eens naar een leuk ritme enzo te zoeken, voor ik weer aan de slag moet. Totaal geen zin in trouwens!!! Ik vermaak me prima zonder8)!
@Tammetje: inderdaad, ik ben de gebruiksaanwijzing ook zoek!! En ik woon in het Zuiden.... hihi @Essie: ik ga die flessen gewoon állemaal uitproberen Nou, meneer is nu welgeteld 3 minuten stil. Vraag me af of het een adempauze is.... Ik ga nog eens even een beetje knutselen, als me dat gegund is Fijne dag nog en misschien tot later!
Hier is mij verteld dat na de 1e week ze op hun rug moeten liggen ivm omrollen. Dit alleen als ze hun hoofd nog niet goed zelf kunnen draaien. Yordin was meteen al belachelijk sterk in z'n nek maar het is meer dat ik het nog niet zag zitten. Terwijl we een Aerosleep hebben!!! Stom eigenlijk he, waarom heb je het dan, vraag je je af...
@Blaine, heb gebeld met het nummer 0800-1530. Ze zullen me terug bellen, maar bellen niet. denk dat ik het gewoon nog een keer ga proberen zo, hoezo ongeduldig
@ Suzanne, ik hoop dat de nieuwe flessen werken, want zo knoeien met voeding is voor jezelf niet prettig. Als hij goed groeit dan zal hij er wel genoeg aan hebben denk ik dan maar. Wat vervelend zeg zo'n baaldag/huildag, het zou dan zo makkelijk zijn als ze even zouden zeggen he moet je luisteren ik wil ...... maar dat duurt toch echt nog even. Ik had het ook niet verwacht van de fysio bewust deze praktijk gebeld omdat ik die weet te vinden en dan komen ze thuis, bij kindjes tot anderhalf doen ze dat omdat die vaak nog niet echt op vaste tijden slapen en het dan voor de ouders ook makkelijker is. Hier ook eerst dingen besproken, Quinten lag lekker te slapen en toen maar wakker gemaakt en toen ze klaar was kon hij zo zijn kinderwagen weer in en verder slapen dus erg handig. Ze is ook bijna anderhalf uur geweest dus vond het erg prettig. Stimuleren werkte hier ook niet hoor, hij kijkt liever tegen een kale muur naar rechts dan naar leuke dingen (incl ik) naar links. Heb wel het idee dat het met de oefenigen beter gaat, hij kijkt nu soms vrijwillig naar links, zou fijn zijn als het lukt. Wanner moet Laurens weer naar de fysio? @ Tammetje, nee helaas uit het oosten en 1 van de enigsten hier volgens mij . Dus erg saai reizen met de trein naar het uitje.
.....het was een adempauze...... Ik ga maar weer eens een flesje maken..... Genoeg keuze nu in ieder geval
@Blaine: goed geregeld bij jullie, die fysio! Wij moeten morgen voor het eerst (zijn maandag bij de osteopaat geweest). Is helemaal aan de andere kant van onze woonplaats, maar gelukkig vindt ie de fietskar helemaal leuk (lees: hij valt direct in slaap)
@ Tammetje, zelfde nummer dus, ik heb wel de code voor je hoor kun je gewoon via internet boeken. @ Essie, quinten slaapt dus op zijn rug met zijn hoofd naar rechts, en moet nu op zijn linkerzij, vind hij nog niet altijd even geslaagd. Op de buik vind ik ook een eng idee. @ Suzanne, ach wat jammer nu geen slaap maar adempauze. Succes met geven. Succes morgen bij de fysio, hopelijk helpt het en wat fijn dat hij zo lekker slaapt in de fietskar, dus straks ook maar een blokje om .
Wat doen jullie als kindje ontroostbaar lijkt, maar wel rustig is als hij nij je op de buik ligt overdag. Staan jullie dit toe? Jordi heeft 2 uur op bed gelegen veel gehuild, nu bij mij ligt ie lekker stil.
Maar als ik met code wil boeken pakt hij hem niet bij het park wat wij willen wel bij andere. Willen graag naa de Eemhof
Tammetje: gewoon doen! Ik ben heel erg van mening dat onze kleine babietjes nog erge behoefte aan de warmte van mama hebben... Soms lastig, maar denk ik wel iets waar ze rustig van worden. Hier althans wel. Ik ga dan lezen of tv kijken of bellen... ondertussen aai ik haar dan en daar genieten wij allebei van. Essie: waarom wil jij terug in voedingen eigenlijk? Op zich hoeft dat niet met BV toch? Ik maak mij dus niet zo druk om hoeveelheden, alleen maar dat ik niet teveel wil weggooien en dus vaak nog bij maak ipv heel veel ineens... Maar ik bied nu 100 ml aan en dat drinkt ze nu zo ongeveer wel als ik afgekolfde melk geef. Niet altijd. 's Ochtends is het minder. Maar ik geef nog een voeding of 9 op een dag denk ik...
@ Tammetje, heb je wel de juiste periode gekozen dan want de korting geld niet voor elke periode, misschien dat hij hem daarom niet pakt? En over je andere vraag, ja ik sta dat toe, ze zijn nog zo klein en soms hebben ze de rust en geborgenheid van hun mama gewoon even nodig, heb na een drukke dag al heel wat avonden met Quinten op schoot gezeten als ik hem weg legde dan begon hij te huilen, het naar bed gaan 's avonds was nooit een probleem en heb er ook nooit moeilijk over gedaan. Heb me de laatste tijd wel eens afgevraagd van zou dat over een tijdje goed gaan met eerder naar bed gaan en sinds 1 week het idee dat hij elke avond in de kamer gewoon door sliep dus sinds vorige week woensdag gaat hij iedere avond naar zijn bedje tussen 19.00-20.00 en dat gaat perfect. Het aandacht geven 's avonds heeft dus hier geen negatief bij effect gehad, en ik ben dus erg blij geweest met mijn makkelijke opvatting wat dat betreft.
@ Belle, 9 voedingen per dag , jeemig daar ben je druk mee. zoveel heeft Quinten er nog nooit gehad in het begin kreeg hij stipt iedere 3 uur dus dat zijn er dan 8. Volgens mij probeert Essie er een beetje ritme in te krijgen voor als ze straks weer gaat werken, begreep ik van het verhaal.als ik het mis heb corrigeert ze me vast
@Butterfly: super foto! @Sanne: het geeft toch niet als ze zoveel uur slaapt? O, wacht dat zegt Ise ook al! hihi @Nikie: wat een mooi ritme zeg! Ik geef nog op 'aanvraag', maar zit wel te twijfelen om het op vaste tijden te gaan doen....alhoewel we wel op ongeveer dezelfde tijden uitkomen. Ze krijgen wel al veel voeding zeg! Wat wegen ze nu? Oei, alweer werken maandag? Wat gaat het snel he? Het wordt hoog tijd voor langer bevallingsverlof! @Gina: welkom hier! Natuurlijk vinden we het gezellig als je mee komt kletsen! Druk he, met 2 kids? Ik heb ook al een dochtertje van 2,5....is even een nieuw ritme zoeken! Jij hebt ook al zo;n mooi ritme! Mag Lucas ook al flessen van 180ml? Tessa weegt 5400 gram, maar mag pas bij 3 maanden naar flessen van 180 volgens het CB....... Nou bepaal ik dat zelf wel, maar vraag me toch af waarom sommige kinderen dat wel al mogen en anderen niet? @Belle: als het financieel te doen is,is het misschien wel lekker om de heloe maand nog vrij te zijn! Ik heb het ook overwogen, maar het kost ons echt wel een beetje teveel geld, helaas. Niet alleen het salaris missen, maar ik moest ook nog 350 euro aan pensioengeld betalen! Ik ga nu dus de week van 19 april weer werken en werk dan 2 weken en heb dan weer 2 weken meivakantie @Chevenne: leuk dat Elianne het zwemmen zo leuk vindt! Ik ging met de oudste ook elke vrijdag zwemmen tot vorig jaar zomer...toen vhebben ze het ineens verplaatst naar de woensdag en dan moet ik werken!!! Nu gaan we maar op zondag naar het familiezwemmen, maar dat is veel drukker! We willen a.s. zondag v oor het eerst gaan met Tessa! @Suzanne: hier gaat het nu super met de Omneo en de 1-2-3 speen van Difrax op de S-fles (snap je 'm nog ) Tessa is veel meer tevreden en laat weer korter tussen de voedingen zitten, dus ga weer over op 5x150ml.  
Probleem gevonden wat CP betreft. Huisje wat we wilden viel er niet onder. Rest was vol dus nu naar de Huttenheugte. Nou ja is mij ook goed, als we maar weg gaan. Is ook lekker dichtbij met de kleine!
Ik heb er zojuist 140 ingekregen in een half uur tijd.... Heb dit keer de Dr Brown fles gepakt met speen 2, straks ga ik de Difrax proberen met maat M. Daarna heeft ie zelfs nog 2x naar me gelachen (als bedankje???) en nu ligt ie tevreden in bed te hikken (voor zolang als het duurt). Ik ga ook even liggen... Poeh poeh, wat 'n dagje....
Essie, Lucas slaapt op zn buik, eerst overdag alleen maar sinds een week of drie a vier ook op zn buik. Van die rits hebben ze geen last hoor. je moet alleen kijken of je een slaapzak hebt waar de bovenkant van de rits is afgedekt, die heb je bij de hema en de prenatal. Tammetje, ja dat sta ik ook toe. Die kleintjes zijn nog zo gewend aan jou als troost dat dat helemaal nog geen kwaad kan hoor. Enige waar ik wel echt rekening mee houd is dat als Lucas savonds voor de nacht naar bed gaat, dus na zn badje en de fles van 19/20 uur, dat hij zn kamertje niet meer uitkomt.. als hij dan huilt dan troosten we m eerst terwijl hij in bed ligt en als dat niet helpt dan op de schommelstoel die op zn kamer staat (grote stoel) maar niet meer mee naar beneden. Maar overdag vind ik het juist heerlijk ff kroelen en tegen me aan houden!! Mamanama, ja is idd druk. Noah wordt in mei 2 dus heb ik ook nog mn handen vol aan. Maaarrr wel erg gezellig moet ik zeggen!! Nou ik moet zeggen, gaf het hem gewoon, hij had er behoefte aan. Heb het alleen gemeld bij cb toen ze ernaar vroegen. Zij vond het ook veel maar zei ook dat dat meestal wel gelijk trekt omdat hij ws langer op deze fles zit. Hier rolt Lucas trouwens ook van buik naar rug hahaha, zo'n grappig gezicht. deed dat al heel snel trouwens.. al met 4 weken. En hij tijgert ook al zo erg als ie op zn buik ligt. Hier had Lucas daarstraks echt geen zin om te slapen, en maar huilen bahhhh.. maar nu ligt ie gelukkig al ff boven te slapen. Lekker rustig want de oudste heeft vanmiddag ook een bui om te schieten, hier dus een baaldag hahahaha.. Ga wel heel lekker koken straks, pasta met garnalen en rucola jammieee een recept van jamie oliver!!!
@ Ise: die rekensom kende ik nog niet. Lastige is wel dat ik dan nog maar 14 uur over hou voor 5 voedingen Noa geeft, als ik het aan haar over laat, vaak pas na 4 uur aan honger te hebben. Of ik heb gewoon hele zware, vette melk. Had mijn zus ook, die was zelfs te vet om in te vriezen. Hopelijk is dat bij mij niet zo, want dan heb ik een probleem als ik ga werken @ Nikkie: jeetje, alweer gaan werken. Weet niet of ik veel plezier moet zeggen of sterke/succes Lijkt me erg dubbel. Ik heb zelf ergens wel weer zin om te werken, maar moet er nog niet aan denken om Noa een hele dag te missen. @ Gina, gewoon lekker mee blijven lezen. Ik vind ook maar vaak een klein gaatje om heel snel te lezen en te typen. En dan heb ik nog maar 1 kind. Balen van je man zeg. Heeft ie al iets anders op het oog? Goed dat Lucas zo gegroeid is. Wat zit er veel verschil in babys he, Noa was met 5 weken al 4730 gram. Volgende week moeten wij weer naar het cb, ook voor de prikjes. Ben benieuwd hoe Noa zich houdt, ze kan soms zo zielig kijken als er echt iets is. Verder is het een stoere meid, dus afwachten hoe ze op de prikjes reageert. Hier ook de fysio gebeld, was ook nog niet zo erg maar voorkomen is beter dan genezen zullen we maar zeggen. Fysio komt hier ook aan huis. Ideaal. @ Sjees: had nog niet op jouw avontuur gereageerd. Ik zie dat hier ook nog wel eens gebeuren. Hier ook bijna standaard 1 zon poepmoment per dag. Laatst was ze 4 uurtjes bij mijn ouders en toen moest ze al 2x helemaal verschoond worden. Omdat ik maar 1 setje bij me had (leek me voldoende ) kreeg Noa een broekje aan van een babypop J Ik weet niet meer wie het schreef, maar bedankt voor de tip over het uittrekken van poeprompers. Stond er niet bij stil dat dit ook langs onder kan. @ Suzanne: wat kan je daar onzeker van worden he, als ze weinig drinken. En dan weet je bij FV nog hoevéél ze drinken, ik moet het elke keer maar gokken. Ik weet hoelang ze ongeveer over een flesje BV doet en heb bij het voeden aan de borst meestal een klok in de buurt om te schatten of ze genoeg heeft gehad. Hier is het inmiddels al aan het bijtrekken, ze zal inmiddels ook wel flink honger hebben gehad. Komt goed!! @ Nieks: toen ik uit de o.k. kwam en Noa bij me kreeg in haar bedje in het ziekenhuis lag ze ook op haar zij. Ze had toen ook een beetje gespuugd., dus waarschijnlijk daarom. Dag later werd ze weer op de rug gelegd. Fijn he, al die regeltjes Fijn dat het al beter gaat, alleen een koortslip is toch wel heel eng vind ik... @ Essie: met BV is het lastig om te bepalen hoeveel ze moeten/willen drinken. Dat probleem heb ik hier ook in de avond, als Noa een flesje BV krijgt. Meestal drinkt ze ook maar 120 cc. en dat terwijl ik op 5 voedingen zit per dag en Noa boven de 5 kilo zit. Heb wel begrepen dat dat sommetje van 150 ml per kilo bij BV niet helemaal op gaat, omdat de voedingswaarde sterk kan verschillen. Als je hele vette melk hebt kunnen ze vaak met minder af of andersom. Blijft lastig he. Ze slaapt 's nachts inmiddels goed, dus ik neem aan dat ze voldoende krijgt. Hier totaal geen buikslaper, moet ze nix van weten. @ Belle: jeetje: 9! Hier sinds een paar dagen van 6 naar 5 gegaan, omdat ze niet meer vraagt. Was volgens het cb ook prima, zeiden ze 3 weken terug al, maar dat vond ik wel erg snel. Ben nu dan soms wel een uur per voeding bezig inmiddels @ Hier: nou, vanmorgen Noa maar wakker gemaakt om 06:30 uur, omdat ze sinds gisteren 19:00 uur al heel slecht gedronken had, en om 22:30 uur ben ik een uur bezig geweest om er amper wat in te krijgen. Ze heeft er dus blijkbaar wel heel goed op geslapen (zelf op haar rechterkant blijven liggen, zoals ik haar in bed gelegd had gisteren). Vanmorgen ook niet bijster veel gedronken, maar wel redelijk. Toen, net als anders, weer terug in bed gelegd, maar toen was het brullen. Doet ze anders nooit. Ik weer aangelegd: geen interesse. Dus maar op aankleedkussen in mijn bed gelegd, want ik had nog maar 5 uur geslapen. Beetje gekroeld tot 09:45 en toen weer aangelegd, omdat ze begon te huilen. Toen weer redelijk gedronken, maar ook niet super. Toen nog even stout blijven liggen en toen uit bed en in bad gedaan. Meestal wordt ze daar goed wakker van, omdat ze het afdrogen niet leuk vindt. Rond 2 uur wilde ik haar weer gaan voeden, want ze vroeg erom (lag te huilen en doet ze anders bijna nooit). Belt net mijn moeder. Dus ik doe Noa even een tut in, omdat ik anders mijn moeder niet versta. Hang ik binnen 5 minuten op: Noa slaapt . Gelukkig werd ze na 10 minuten weer wakker, aangelegd en een uur lang aan 1 stuk bijna gedronken!! Ik ben dus weer even gerustgesteld. Komt allemaal vast wel goed. Volgende week naar het cb, ben zo benieuwd hoeveel ze inmiddels weegt. Ik schat rond 5400 gr (volgende week dan he). Tis een flinkerd. Wel raar, want sommige kleertjes in maat 50 passen nog en 56 soms weer te klein. Ik ga zo langzaamaan de maat 62-68 maar wassen en uitzoeken. We hebben nog voor 85,- aan prenatalbonnen liggen, dus komt wel van pas binnenkort. We hebben wel veel kleertjes, maar bijna allemaal 2e hands, dus wat nieuws is altijd leuk. Oh er wordt iemand wakker beneden in de box. Ff kijken. Tot later.