Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Bedankt meiden, voor de leuke reacties op de wagen!
    Buiten lijk ik ook wel een attractie! Iedereen wil altijd even kijken…
    Begin het wel een beetje vervelend te vinden nu hoor … vooral als wildvreemden aan mijn kinderen willen zitten!! Ben laatst heel erg uit mijn slof gegaan tegen een vrouw … die wilde de kinderen dus aanraken en toen zei ik ‘Dat doen we niet he… kijken mag maar niet aan komen’
    Ze keek me ietwat boos aan .. ‘Maar ik ken je schoonvader’ zei ze
    Ik stond verbaasd.. ze dacht er wel even aan te mogen zitten omdat zij mijn schoonvader kent??? Ik heb dat mens nog nooit gezien!!!?
    Ik zei toen ‘Al kende je tina turner .. dan nog blijf je van mijn kinderen af’
    Heel boos en geïrriteerd liep ze weg ..
    Wat hadden jullie gedaan??

Nikki80: Ik heb je Pb gelezen meis! Ik stuur je er vanavond even een terug!!! ;)
    Hier bijna dezelfde tijden … ik steeds een uur later dan jou! :D

Voeding: Ik lees dat vele van jullie nog best laag zitten met het aantal cc … of zit ik hoog?
    Mijn knullen zijn nu 4100 en 4300 gram en krijgen 4 x p.d. 165cc en de laatste fles 180 cc !
    Volgens het CB helemaal prima!

Foto’s: LEUK LEUK LEUK :D

Werken: Hier niet… Ik blijf minimaal het eerste jaar van de jongens lekker thuis! :D

Hier: De jongens zijn nu gecorrigeerd 6 weken oud en ik vermoed dat ze in een sprongetje zitten!!
    De hele dag is het niks anders dan huilen, ontevreden zijn, jammeren en vastgehouden willen worden! Bah, ik vind dit echt niet leuk …
    De dagen zijn zo verschrikkelijk vermoeiend… zit er echt een beetje doorheen! :(
    Ik ga nu maar eens even wandelen met ze … even rust!

Bye bye

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.671
    1.429
    113
    @ eleni, vind de voedingen prima klinken hoor, ze hebben ook nog wat in te halen ;). hier ook met 2 maand al 5x 180 en was ook prima.
    ik zou dat ook niet willen hebben kijken doet iedereen maar wel afblijven is van mij :D.
    ik corrigeer zijn leeftijd nooit, heb ook niet het idee dat hij minder doet als andere kindjes van 3 maand dus hij is gewoon 3 maand ;)

@ suzanne weltrusten

@ dino, is wel lastig in te zitten moet hem erg goed vast houden want de rugleuning loopt wat bol maar wel super gaaf ding, komt vanzelf dat hij alleen kan

3. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Zo werden we vanmorgen begroet vanuit de wieg...

4. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Eleni zo dat is vermoeiend zeg....dubbel:$!! Hopelijk is het idd een sprongetje en snel voorbij. Wat grappig hoe je het beschrijft van die vrouw. Nou, als ze Tina Turner écht zou kennen, mocht ze van mij even aan ze zitten in ruil voor een afspraak met Tina haha!! Nee zonder gekheid, geen idee wat ik zou doen. Ws te lief reageren en achteraf denken had ik maar gezegd dat ze van m'n kind af had moeten blijven:D Jij geeft wel veel cc per keer, ik denk dat ie 180 niet helemaal binnen zou houden. Geven jouw jongens niet veel terug van zoveel ineens:( Hij zal ong. ook zoiets wegen en hij krijgt per fles 120cc (ik ga nu over op 130). Maar nog wel meestal 6 dus dan klopt het wel. Ach, het zal wel goed zijn toch als ze goed groeien en tevreden zijn na een voeding?

Sanne/Belle/Blaine ik wil idd proberen om naar een fijn ritme toe te werken. Omdat ik maar 1 á 2x voeding aan de borst geef (met als reden dus dat het vaak lang duurt en je niet weet of ie nou genoeg heeft; besteed m'n tijd liever aan knuffelen, voorlezen, dansen etc etc.;)) kan dat best. Als ik weer ga werken (per 12 april) zou dat wel prettig zijn. Dat schema 7,11,15,19,23 vind ik wel lekker klinken8). En dan als ik thuis ben kan ik hem 1 voeding (bijv. die van 15) aan de borst leggen. Dan kan ie er net zo lang over doen als ie wil en blijft z'n moeder ook relaxt:D!

Belle 9 voedingen vind ik echt wel erg veel. Doodvermoeiend lijkt me? Maar jij bent het 'gewend', ik zou dan helemaal moeten omschakelen.

Sanne met dat sommetje zou hij ong. 600/650 mogen hebben per dag. Als ik dan 5 voedingen zou doen is dat dus 120/130.

Chevenne daar word je vrolijk van:)!!

5. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Essie
    Ik voed op verzoek, ik denk niet dat ik het red om er zelf een ritme in aan te brengen. Al is haar ritme wel redelijk hetzelfde.
    Vandaag was het:
    2.30-6.15-9.20-13.00-15.45

6. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Dat zijn dus nu al 5 voedingen....en hoe vaak geef jij de fles? Ik vind nu (itt tot eerder) het wakker maken minder 'erg' voor hem dan dat hij telkens eerst moet huilen om eten te krijgen; en dus eerst honger moet krijgen. Zielig eigenlijk....

7. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik geef bijna geen fles, heel soms kolf ik. Op zich heb ik een pittige drinker, ze drinkt ong 25 minuten en zit dan ook vol.
    Ik wacht ook niet tot ze huilt. Merk het aan het sabbelen en zoeken. Kijk dan op de klok en weet dat het ook wel weer tijd is. 's nachts proberen we het al een beetje te rekken.
    Dame accepteert hier geen speen, dus is ook geen optie.

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

voeding, ik zit her nu op 5 x 180 cc +6+1 nutriton, dus als ik het zo zie best wel veel ten opzichte van andere kids,heel soms laat ze een beetje staan maar meestal gaat alles op.
    ritme is 6-10-14-18 en 22 uur

fruithapje,weet niet meer wie,maar het is el erug vroeg om te gaan geven denk dat die vrouw echt in de war was,heb je er niets van gezegd dan??
    Ik ga hier proberen het fruithapje zo lang mogelijk uit te stellen,al lijkt me dat wel moeilijk omdat het eten van die hapjes me zo leuk lijkt straks

eleni,jemig das zwaar 2 huilende kindjes,kan me voorstellen dat je er dan echt door zit,sterkte hoor,en hopelijk zijn ze snel weer uit het sprongetje en tevreden
    En groot gelijk dat je zei dat die vrouw vanze af moest blijven al was ze de koningin,als jij niet wilt dat iemand aan ze zit dan gebeurd het ook niet,vind het juist heel goed dat je dat hebt aangegeven

nikkie,nu alweer werken en dat met een tweeling,lijkt me zo ontzettend zwaar,ik hoop dat ik voorlopig nog even thuis kan blijven

Ik heb ankje vandaag gesproken en de kozijnen zijn nog steeds niet geplaatst,ze is even niet online geweest want jonna is veel wakker en aan t huilen,zit ws in een sprongetje,dus daar hebben ze de handen vol aan,hopelijk komen morgen echt de kozijnen,dus ik duim met haar mee,jullie ook??

Ik heb vandaag een gedeelte van het terras weer wit gekregen,en ga morgen de rest doen,dan is Aylani op het kdv dus heb ik even mijn handen vrij,want vandaag is ze alweer heel de dag wakker en aan het huilen,dus komt niet veel gedaan zo.
    Vanmorgen zijn we weer naar de osteopaat geweest en die heeft haar nek los gemaakt,die zat goed vast en nu kan ze haar nek weer draaien wel moeten we haar schouder even ontzien nu,want daar heeft ze veel last van.
    Ik ga weer want A blijft huilen sorry.....

9. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Luna86, Sara doet ongeveer 20 a 25 minuten over de fles. We zijn op het moment nog een beetje aan het uitproberen welke speen het beste werkt. Net een difrax fles geprobeerd met een 1-2-3 speen en dat ging aardig.

Blaine, lekker hoor dat je met hem bent gaan zwemmen. Wil ik ook gaan doen, vanaf wanneer mag je bij jullie gaan zwemmen? De kraamzorg zei hier vanaf vier maanden, maar heb ook wel gehoord vanaf de eerste prikjes.

Tammetje81, denk dat je me verward met iemand anders, hoef zelf ook pas 1 mei weer te beginnen. Denk dat je Nikkie bedoeld. Zou de kleine gewoon bij je nemen, heeft de eerste maanden nog de warmte nodig van mama.

Gina82, ook wij hebben comfort voeding sinds kort, omdat Sara niet poepte. Nu hadden we vandaag gelukkig een luier vol en verder tot aan haar oksels. Heb vanmiddag een difrax 1-2-3 speen gehaald en dan drinkt ze de fles in 20 a 25 minuten leeg. Dat is al beter dan 45 minuten. De 3 speen van Avent ging ook niet echt goed.

Suzanne78, en ben je er al uit welke speen en fles het beste werkt?

Eleni, ik geef je groot gelijk. Ik vind ook niet dat alles en iedereen aan de kleine mag zitten. Ze kunnen het van een afstandje ook zien dat het een baby is en dat het een schattig kindje is.

Hier, de friso comfort lijkt te helpen. We hadden net een poepluier tot aan haar oksels. Beter als de stopverf die we de afgelopen dagen hadden. Ook een nieuwe fles gehaald, gaan nu de difrax proberen met de 1-2-3 speen, net deed ze 25 minuten over de fles.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.838
    9.346
    113
    Gelderland
    Suzanne: Dat schaafwond gevoel is normaal. Ik heb er geen last van maar het blijft wel heel verdoofd voelen. de uiteindes zijn niet extreem dik alleen aan de linkerkant.
    Je bent denk ik wel al op nacontrole geweest?? Wat vonden zij ervan?

Nienke: 25 min dat is netjes toch? Julian lurkte de fles vaak binnen 10 min leeg:D We geven hem nu uit de tommee tippee. Deze bevalt heel goed!
    Lekker zo'n poepluier.

voorkeurshouding: wat moeten er veel naar de fysio voor de voorkeurshouding. Ik ben gister naar het cb geweest en ze zeiden er niks van maar ik vind dat Julian een heel plat achterhoofd krijgt. Hij kijkt altijd recht vooruit! ik leg hem nu in de box zoveel mogelijk op zijn zij maar hij wordt dan heel driftig en gaat net zolang tekeer totdat hij weer op zijn rug ligt. Iemand tips??

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.671
    1.429
    113
    @ Luna, ja gewoon de fysio bellen ;). Hebben hier ook erg getwijfeld is het wel of niet nodig ook op het cb werd getwijfeld en vrijdag gebeld maandag kwam ze en ze was blij dat we hadden gebeld want hij had zijn nekje goed vast zitten en zijn hoofdje werd ook al behoorlijk plat dus gewoon even na laten kijken en is het dan goed prima maar weet je het in ieder geval zeker.

@ Nienke, hier mag je gaan zwemmen vanaf 6 weken bij het ene bad en vanaf 8 weken bij het andere bad. het cb adviseerde ons om de 8 weken aan te houden aangezien het natuurlijk best koud was en ons mannetje 5 weken te vroeg was dus beter even te wachten totdat hij wat zwaarder was. Ik zou zeggen probeer het eens als de kleine oud genoeg is en is het nog niet wat dan wacht je nog een paar weken en probeer je het nog eens weer.

@ Sjees, balen zeg een mindere dag, zou het misschien ook kunnen komen van de osteopaat? Ooh en morgen naar het kdv zie je er erg tegenop om haar weg te brengen, lijkt me zo erg moeilijk de eerste paar keer.

@ Fruithapje, hier gaan we dat echt wel doen met 4 maand, meneer kijkt me al tijden het eten uit de mond, dus hij heeft er ook echt wel zin in lijkt me, heb al van alles in huis en het weekend met de pasen mag het dan is hij 4 maand dus een extra verwennerij voor de pasen dan kan mama de chocolade uit zijn paasnetje wel opeten :D.

@ Ankje, wat balen zeg meid nog geen kozijnen, ik had het wel verwacht hij is nog geen enkele afspraak nagekomen dus waarom deze wel ;). Geef Jonna maar veel knuffels dan komt het helemaal weer goed.

@ Essie, ik moest wel lachen om je berichtje aan Eleni, 180+6 is zelfs 200 voeding ik vind het een vrij normale hoeveelheid krijgt Quinten hier ook al 1 maand, ligt natuurlijk ook erg aan het gewicht en met fv werkt dat toch net weer anders als met bv. Yordin is volgens mij niet zo'n groot/zwaar mannetje dus heeft hij ook minder nodig.

@ Hier, de kleine net in bed gelegd met wat extra voeding in zijn buikje en gaan hem vanavond niet wakker maken eens kijken hoelang hij liggen wil, gisteravond koste het erg veel moeite de fles erin te krijgen meneer was te moe, dus eens een poging wagen of hij die laatste fles missen kan. ergens dus bang voor een in de war geschopt ritme vanacht maarja als we het niet proberen weten we het ook niet.

12. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Ik heb eigenlijk maar heel snel gelezen, maar ik zag wat staan over fruitpap en groentenpap enzo. Ik begin eraan als Sam 3 maanden is. CB zegt wel 4 maanden. Maar vroeger (wij dus allemaal) kregen de kindjes fruitpap vanaf 3 maanden en groentenpap vanaf 4 maanden. Dus ik geloof niet dat het veel uitmaakt. Een andere reden waarom ik dan al start is Sam zijn reflux. Met vast voedsel zou het al heel wat beter moeten gaan.

13. Gina, je raakt idd heel gewend aan die nachten, ben benieuwd wat hij komende nacht gaat doen. Zal wel weer rond 5 uur zijn, we zullen het zien.

Sanne, het valt mij ook erg op, dat de maatjes heel verschillend vallen. Julian zit bij het ene pakje nog in 56, terwijl hij gisteren voor het eerst pakje 62 aan had. Andere pakje 62 is weer te groot. Hopelijk drinkt Noa straks beter.

Sjees, fijn dat ze het nekje wat los hebben gemaakt, volgens mij hebben toch heel wat kindjes hier last van. Ze zouden dat standaard moeten doen na de geboorte. Het nekje van Julian zit nog steeds vast.

Chevenne, wat een schatje zeg, heerlijk toch om zo wakker te worden.

Eleni, kijken naar de kindjes mag, maar aanraken niet, altans vind ik. Voel me alleen maar trots wanneer ze zeggen, dat het een mooi kindje is. Maar al is het de vriend van een vriendin van mij of wat dan ook, het is idd geen attractie. Dus vindt dat je goed gehandeld hebt. Balen dat ze vandaag zo huilerig zijn, vind het al lastig met 1 huilend kind.

Nienke, wat fijn dat het met deze voeding beter gaat, hopelijk blijft dat zo.

Blaine, ik kreeg de late voeding er gisteren ook met pijn en moeite in. Zat ook al te denken, zal ik hem overslaan, maar dan komt hij maar op 4 voedingen vandaag, is nog te weinig, hij is pas 2 maanden. Ik ben heel erg beniewd hoe Quinten het gaat doen. Die schommelstoel had ik ook in de folder zien staan, erg schattig. Trouwens waar kom jij vandaan? Lees uit het oosten. Je kan het me ook in een pB sturen. Wellicht, kom je met de trein via Apeldoorn en kunnen we eventueel samen reizen, mocht ik ook meegaan. Ik hoor het wel.

Tammetje, Hutteheugte, is ook een erg leuk park, ben er zelf al twee keer geweest.

Suzanne, ik hoop dat het de oplossing is en hij nu wat minder lang over de fles doet.

Essie, schema?? overdag slapen,dat komt nog niet in zijn woordenboek voor en al helemaal niet in zijn eigen bedje, ja voor 15 minuten en dan wil hij echt niet meer. Wil wel blijven volhouden dat wanneer hij overdag moe word, hij naar bed gaat, maar dan is het krijsen. Gisteren geprobeerd en na 30 minuten hem toch maar weer uit bed gehaald, hij was niet stil te krijgen. Ach hij slaapt nu wel lekker in zijn eigen bedje, zonder problemen.

Luna, wanneer het CB er niets over gezegd heeft, dan zal het wel meevallen. Julian heeft ook een voorkeurshouding, naar rechts en lopen ook bij de fysio. CB vertelde dat het hoofdje iets afgeplat is, maar dat wisten we al, vanwege het feit dat hij onder behandeling staat voor het kiss syndroom.

Hier: vandaag naar de fysio geweest, hoofdje is nog iets afgeplat, verder gaat het prima. Wel is er nog steeds spanning in het nekje, dus vrijdag nog een keer langs de manueel therapeut. Julian slaapt nu lekker in zijn eigen bedje, dus straks nog even wakker maken voor de laatste voeding.

14. Mecha

Mecha Niet meer actief

owwhhh :$ is dat de rede misschien dat me meissie zo slecht poept ineens ,, nou dan ga ik ook overstappen op cinababy want hier is mevr ook verstopt bah :(

ennuh speen 2??? is dat niet veel te groot dat gat?

15. Mecha

Mecha Niet meer actief

owwh wat skattiggg jeetje wat lief!!

@ fotos ja ik zal fotos maken alsh et af is .. alleen kan mijn camera niet uizoomen dus moet ff kijken hoe het erop komt hihi

16. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Bij Noah ben ik met 2,5 maand met fruithapje begonnen, elke keer als ik at zat hij luid klakkend de hap uit mn mond te kijken. En hij vond het gelijk heerlijk. Moet ook zeggen dat er geen allergien voorkomen in onze families dus keuze was makkelijk gemaakt en idd wij kregen het vroeger ook!

Vanavond gaan wij rijstebloem bij de fles doen, beginnen met 1 eetlepel. Heb het idee dat de fles niet lang genoeg op zn maagje blijft liggen voor de hele nacht.. we zien wel wat het doet!!

17. Mecha

Mecha Niet meer actief

owwj eetje ik probeer alles te lezen maar het is zoveel dus ik ga het wel ff lezen maar niet reageren op alles ivm de vele pagina's... en weinig tijd hier ook al 2 dagne een huilbaby in de avond

18. Hier komen er helaas wel allergien voor in de familie, dus CB adviseerd met 6 maanden pas te beginnen. Maar ga toch wel voorzichtig eerder beginnen, denk rond de 4 maanden.

Ben benieuwd wat de rijstebloem gaat doen, succes vanavond!

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jada slaapt hij dan in z'n box, hazenslaapjes ofzo? Hij kan toch niet de hele dag wakker zijn:( Fijn dat er progressie is wb de therapie:)!!

Hilli begrijpelijk dat je dan al met fruithapjes begint. Prima toch! Ik kan ook niet wachten!! Lijkt me geweldig:D.

Blaine succes vannacht! Oja, Yordin is ong. even zwaar als de jongens van Eleni, vandaar dat ik het dus erg veel vind. Bij 4 kg mogen ze 600/650cc, dus rond de 900 is dan wel erg veel toch?

Hier volgens mij een regeldag ofzo (kan dat nog:(). Hij lijkt onverzadigbaar, zit nu al aan z'n 6e voeding, terwijl we ze ook al hebben opgehoogd naar 130 vandaag!! Nu maar afwachten hoe lang ie erop slaapt, ben benieuwd;)!

20. Essie, idd hazenslaapjes en vaak in de box, soms in de slaapzak. En wanneer we met de auto weg zijn geweest, slaapt hij heerlijk in de maxi cosi, dus laat hem daar ook weleens inliggen. Het is gewoon een erg wakker mannetje. Ben ook benieuwd hoe lang Yordin nu slaapt, het kan best een sprongetje zijn.

Deel Deze Pagina