Blaine en Lynd, bedankt voor de bemoedigende woorden. Stom he dat ik me onzeker voel terwijl het al het tweede is? Woops, sterkte meid! het is allemaal ook zo wennen he. Lynd, wat leuk dat Jakob geluidjes maakt!
Trouwens Juni, wij hadden ook de naam Maja op de lijst met meisjesnamen staan Hoe heet je eerste ookal weer?
Sanne: Ik had al een kolf gehaald. maar lief van je dat je het wel melde ik heb eerlijk gezegt niet zo om me heen gekeken gewoon één gehaald kennissen van mij hadden een kolf van marktplaats gehaald maar dat vond ik niet zo hygiénisch dan maar een paar 10jes meer betalen maar dan weet ik wel dat het goed is. Lynd: bedankt voor je goede uitleg. Ryon boert ook gewoon naar elke voeding. Juni: Ik snap wat je bedoelt. Als ik ryon s'avond is zijn bedje leg wakker of slapend begin hij naar 10 min als het niet minder is te krijsen. Net of het helemaal niet leuk vind om in zijn bedje te slapen. Ik wordt er dan ook een beetje wanhopig van. Want overdag slaapt hij zomaar in. Ik had zijn ledikantje dan ook kleiner gemaakt met een opgerolde dekentje zodat het niet zo ruim ligt maar zelf dat help niet. Hier: Gisteravond vanaf 8 tot half 12 in de weer geweest met Ryon. Als ik de borst aanbied komt het met golven eruit waardoor Ryon er tegenaan moet drinken om het weg te krijgen. Ik denk dat dit de reden is geweest waardoor hij zo onrustig was, hij was maar even verzadigd. Half 12 hetzelfde verhaal waardoor hij om half 3 weer kwam. Ik heb voordat ik hem aangelegd wat melk uit me borst laten stromen, als ik in me borst knijp spuit het er lettelijk uit, daarna wel lang en goed gedronken en heeft hij lekker gekoest tot 7:45.
Wat is er weer veel gekletst hier zeg!!! Ik probeer het allemaal te onthouden. Woops: Meid het zit je niet mee! Hele dikke knuffel van hier voor jou! Doe het lekker rustig aan! Hoop dat je morgen iets hebt aan het advies van het CB. Hilli: moeilijk is dat he om ze op bed te leggen. Jens ligt hier overdag ook lekker in de box te slapen vind het veel te gezellig hem in de kamer ipv op bed. Sjees: vervelend dat ze weer zoveel huilt. Ben benieuwd wat de KA ervan zegt en wat voor adviezen je krijgt. Douchen: is er hier nog steeds niet van gekomen helaas. Jeroen is weer aan het werk en maakt dan lange dagen en alleen zie ik dat douchen nog niet zitten dus zal van het weekend wel worden denk ik. Blaine: fijn dat je man weer gesprek heeft gehad. Ik duim voor jullie mee dat hij deze baan krijgt! Lynd: fijn dat jullie zon goede nacht hebben gehad! Rebbel: gaat het nu beter met de nieuwe voeding? Misschien moet de uk er even aan wennen. Voeding: Jens krijgt nu overdag om de 4 uur voeding ik maak 120+4 en 2 schepjes nutriton klaar dus word dan ongeveer 140 ml. s morgens komt hij vaak 1 keer na 3 uur verder heel de dag om de 4 uur. Hij drinkt dan meestal tussen de 90-120 per voeding. s Nachts laat hij er vaak tussen de 4 en 5,5 uur tussen de voedingen zitten en krijg hij dezelfde hoeveelheid aangeboden. Hij krijgt zo 6 a 7 voedingen op een dag en in totaal tussen de 600-700 ml per 24 uur. Hij is er super tevreden onder en groeit goed. Vanacht heeft hij super goed geslapen. De laatste fles was om 23.00 en daarna om 04.45 en toen om 08.45 dus erg netjes vond ik. Dan zijn de nachten ook goed te doen. Mecha: wanneer krijg je meer te horen over die uitslag van de hielprik? Ankje: hoe gaat het nu met de verbouwing?
Hilli, ik vermoed echt een sprongetje bij jou sam hoor,knuffel hem maar lekker veel,en ineens is het net zo plots weer over als het kwam. En misschien is ie wel net zo wakker als Aylani overdag, zij slaapt maximaal 2 uurtjes over de dag maar vaak ook helemaal niet helaas. Jada, bedankt voor de kma info ik ga het morgen zeker met de kinderarts overleggen want bijna die hele lijst is van toepassing op Aylani,inclusief die pukkeltjes,diarree constant en tranende oogjes Suzanne, jij hebt echt een heerlijk schema en 5 minuten huilen teken ik voor hoor is echt niets!!!Lijkt me een perfect schema zo,hoe jij het doet gaf de kinderarts aan dat het normaal altijd gaat. Blaine,ik zal eens vragen naar die pakketten van de thuiszorg,dat wist ik niet,misschien is dat nog wel een idee,heel erg bedankt Juni,niet onzeker worden hoor,ieder kind is anders,en ik kan haar ook echt niet wakker te bed leggen want ze wordt echt niet stil hoor dan,ben ook altijd een hele tijd met haar aan t wiegen Woops sterkte ,weet hoe het voelt .. Blaine ik ga zo hard duimen dat je man wordt aangenomen Marleentje,wat een prachtige foto! Voel jij je ook weer beter nu,want jij had ook even een dip gehad toch?? Hier, nou na 2 nachten en dagen echt haast geen slaap,heeft Aylani vannacht van 23.30 tot 07.00 uur doorgeslapen!! Vandaag helaas wel weer bijna heel de dag gehuild alleen vanmiddag in het ziekenhuis,was ze even in slaap gevallen,ik moest een aantal fybromen weg laten halen om op kweek te zetten en had geen oppas dus ze moest mee,gelukkig vond de chirurg het niet erg en wel gezellig zon beebje in zijn operatiekamer,hij kletste honderduit over zijn eigen 3 kids dus was gelukkig goed gegaan,toen ik klaar was en naar buiten liep,werd ze weer wakker en ging huilen,maar ik was allang blij dat ze daarvoor stil was geweest. Ik heb haar nu in de draagzak op mijn buik hangen,maar ze is zo zwaar al zeg,maar wel even stil nu,heb haar ook weer gemeten en kwam al op 59 cm ,wow wat gaat dat snel!
Wat een schatje Maarleentje! Lynd: wat leuk dat jullie ook de naam Maja hadden. Ons oudste dochtertje heet Hazel (niet op zijn Engels uitgesproken, maar zoals in hazelnoot).
@Blaine: veel succes gewenst voor je man. Ik hoop echt dat het wat oplevert. @Hilli: wel een vaag gegeven van je schoonmoeder; je weet nu nog niet precies waar je aan toe bent terwijl je wel van alles moet regelen voor de opvang van Sam. Hopelijk kom je er zo wel aan uit! Zon safety-sleep ken ik niet, maar lijkt me wel ideaal voor kindjes die veel bewegen. Is het een soort van inbakering? Ik kan Laurens ook niet langer laten huilen dan tien minuten; ik hou dat ook echt bij en huilt hij dan nog dan ga ik hem halen. Wat is Nutriton? Ik lees dat iemand 120+4 (tot zo ver snap ik het) + 2 schepjes Nutriton klaarmaakt?? @Marleentje: Knap beebje! Hij lijkt op die foto wat op die van ons, alleen een ander neusje!
sjees: ik heb niet echt een dip gehad. Maar heb wel aangegeven dat ik toch soms wat onzeker ben terwijl ik dat juist niet had verwacht omdat ik zelf kraamverzorgende ben maar nu is het mijn eigen kind en dat is totaal anders. Maar Jens is erg makkelijk een heel tevreden dus heb geen klagen. En ik voel me werkelijk 10 keer beter als in de zwangerschap! All: dank jullie voor de complimenten van de foto! Suzanne: heb je toevallig laatst ook een foto geplaatst hier? Want zag een beebje voorbij komen van de week die inderdaad veel op Jens leek! Anticonceptie: gaan jullie allemaal weer aan de anticonceptie? Hier niet want we willen graag een 2e en aangezien we volgens de artsen niet spontaan zwanger kunnen raken (is nu wel 2 keer gelukt waarvan 1 miskraam beide was een groot wonder volgens de artsen) willen we gewoon maar kijken hoe het gaat en of we weer zwanger kunnen worden. We zijn voor Jens ook ruim 2,5 jaar bezig geweest om zwanger te raken. Dus vandaar.
suzanne: dat was ik van die nutriton. Dat is johannesbroodpitmeel om de voeding iets dikker te maken zodat het spugen minder word. En moet zeggen Jens heeft niet meer gespuugd (hij had het ook niet heel erg maar na elke fles ongeveer 1 a 2 mondjes wat hij terug gaf) En hij drinkt nu veel rustiger de fles dus dat is veel beter eerst dronk hij veel te gulzig.
Jens heeft trouwens een mooi ritme in zijn voedingen gevonden. Hij komt nu elke keer rond dezelfde tijden. Vanaf vanacht: laatste fles om 23.00 toen 04.45 - 08.45 -12.00 -15.30- 19.15 en dan zal vandaag de laatste weer rond 23.00 uur zijn. Dus erg netjes.
@ Suzanne, nutriton is johannesbrood pitmeel en zorgt er voor dat de voeding wat dikker wordt, en kindjes dus minder spugen, dat de voeding wat langer in de buikjes blijft. En ook dat ze wat dikker worden, de mevrouw van het cb was het daar niet mee eens, maar heb het al bij een aantal kindjes gezien dat zodra ze dat gingen gebruiken ook wat meer groeiden, maar ach dat geeft voor Quinten niet . @ Marleentje, lieve foto hoor. En hier alweer begonnen met de pil, wij willen niet 2 kindjes zo dicht op elkaar dat zou me veel te zwaar worden. In jullie geval kan ik me voorstellen dat je er zo over denkt, aan de andere kant moet je er dan wel rekening mee houden dat je misschien alweer heel snel zwanger kunt zijn, zou je dat geen probleem vinden? @ Sjees, je bent dus al met haar bij de ka geweest? Wel lekker dat ze 's nachts goed slaapt, nu alleen overdag nog wat meer tevreden dat zou mooi zijn. Ik denk niet dat ik vandaag nog weer langs kom, had mijn medicijnen een dagje opgeschoven want stel dat Quinten ziek werd van de prikken is het niet handig dat ik slecht te pas ben, dus nu bleegh, ga vroeg liggen dus tot morgen een keer.
blaine: dat nemen we voor lief! Vind het ook wel fijn 2 op elkaar. Maar ik vind het zonde om eerst aan de pil te gaan en dan over 1 a 2 jaar te stoppen en dna misschien weer 2 a 3 jaar moeten wachten om zwanger te worden. Dan vind ik er teveel leeftijds verschil tussen zitten. En moet zeggen het kriebelt alweer behoorlijk om zwanegr te zijn haha Maar we zijn ons ervan bewust dat het ook heel lang kan gaan duren of dat het zelfs helemaal niet lukt om weer zwanger te raken.
Johannesbroodpitmeel ken ik inderdaad wél . Laurens krijgt half Friso Extra, daar zit meer zetmeel in wat hetzelfde effect heeft. Hier een foto van ons mannetje in de traktor die hij van de buren (echt een megakado van die mensen!) heeft gekregen. Het duurt nog even voordat hij erin kan, maar op deze manier past ie wel al Bekijk bijlage 50344
hoi meiden hier ook een kleintje met krampies hjoor vannacht heeft ze bijna 3 uur gehuild echt zo zielig en ontroostbaar niks helpt,,, ben nu gestopt met de inflacol en nu heeft ze de hele dag nog geen last gehad dus ik hoop dat het nu beter gaat .. @ hielprikje morgen kan ik bellen voor de uitslag dus ik ben benieuwd @ fotos wat een moppies echt super lief vergeet inderdaad nog ff om die foto te spammen van me meid in dr wippertje wahahh ik ga ff kijken Oewwhh nog wat me meid heeft oorbellen hoe sexyyyy heerlijk kind die zal ik ook ff spammen mijn kleine anne geddes kindje
Ik ben vanavond naar de verloskundige van het ziekenhuis geweest en het blijkt om de hechting te gaan die de baarmoeder aan de buikwand hecht (oid). Deze irriteert en veroorzaakt deze snijdende pijn. Ik mag ibuprofen erbij gaan slikken en mocht dat niet afdoende zijn dan krijg ik in overleg met de anesthesist andere pijnstilling. Laten we hopen dat dat laatste niet nodig is. Ik heb blijkbaar een hoge pijngrens want de verloskundige was al verbaast dat ik een half uur kon zitten (???) Maar goed, het komt wel vaker voor en het kan nog 3 tot 5 weken duren voordat de hechting oplost en ik van de pijn af ben