Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Jada, zou gezellig zijn smaen treinen.

@ Marleentje, veel succes morgen en fijn zeg inwerken bij een babyspeciaalzaak, erg leuk werk voor je.

@ Suzanne, ach dat is wel naar dat je denkt aan kma, ik hoop van niet. Je moest vandaag toch weer met hem op pad, weet alleen niet meer zeker fysio of osteopaat maar hoe was het?

@ Sjees, fijn dat het zo lekker ging op het kdv, wanneer gaat ze weer ;). En nu lekker slapen helemaal goed.

@ Djuke, wat een geruststelling dat het gesprek met de gastouder lekker liep is toch wel erg belangrijk dat je weet dat de kleine goed zit.

@ Lynd, Jakob is dus erg netjes gegroeid fijn hoor, en heeft hij inderdaad de prikjes gehad?

verder weet ik het even niet meer :( dus tot later

2. Djuke

Djuke Bekend lid

Lynd: met mij gaat het goed zolang het met Tristan ook goed gaat. ;) Maandag was bijvoorbeeld een dag dat Tris niet lekker was en dan ben ik meteen ook over mijn toeren. Lag ook aan de slechte nachtrust hoor.
    Maar gelukkig gaat het wel beter. Dit weekend gaat we een saampjes weg ZONDER baby. Was advies van het CB. Dus ik heb een extravagant dure suite geboekt met mega korting omdat het last minute was. :D Mn moeder past op. Zij komt bij ons in huis.
    Vind het wel eng hoor, om de zorg voor Tristan volledig over te dragen. Maar tis maar een nachtje.

3. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Zo, de dame van het CB is buiten. Elisa weegt al 5kg220!? Da's 370g op 8 dagen en in totaal 690g op 2 weken!
    Ze heeft nu stilaan het gewicht en de lengte om 's nachts langer te slapen. Ben benieuwd!

Tijdens de consultatie was het brullen en schreeuwen (heb haar moeten wekken voor de weging) en heeft ze haar verzorgingskussen volgeplast. Nu ze vertrokken is, ligt ze hier zoetjes lachebekjes te trekken, lekker liggend in het borstvoedingskussen 8)

4. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer een vreselijk nacht achter de rug. Om 22uur in bed gelegd en meneer kwam om 2400 uur alweer. Was niet meer stil te krijgen tot 300uur. Toen weer in bed gelegd en om 600 uur meldde hij nzich alweer al huilend. Heb veel gezocht op internet vandaag en een lijst gevonden waar onze zoon van de 22 punten toch echt aan 16 punten voldoet. Als dat zo was, osteopaat proberen. Dus heb net gebeld. Wordt terug gebeld voor een afspraak te maken. Hoop zo dat dit het is. Ik ben helemaal aan het eind van mijn kunnen. En ik weet gewoon zeker dat er iets met mijn mannetje aan de hand is, vraag is alleen nog wat.

Heb wel terug gelezen maar kan niets onthouden. Ben gewoon te moe. Sorry dat ik de laatste dagen zo ego ben, maar hoop echt dat dit snel weer bij trekt.

5. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Tammetje, wat een nacht! Sterkte!

Marleentje wat een leuke baan lijkt me dat in een babyspeciaalzaak. Was jij niet verloskundige?
    Veel succes met de uitslag over die bult, hopelijk niks ergs!

Lynd ik moet er ook niet aan denken al te moeten gaan werken. Goed geregeld in Hongarije! En Jakob is goed gegroeid.

6. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

juni: heb je vaker last van lage rugpijn na de bevalling?
    welk soort pijn is dat?
    ik heb namelijk ook af en toe heel erge lage rugpijn, het doet echt erg zeer.

Marleen: Hopen dat het toch een opgezette klier is zoals de osteopaat dacht!Heel veel succes morgen.

Tammetje: hele dikke knuffel voor jou en jordi!
    wat een onmacht is dat he, dat ze zo huilen en je weet niet wat er aan de hand is?

melissa ligt nu lekker in de wipper te brabbelen en met haar speeltjes aan de speelboog te spelen, ze heeft het er maar druk mee!

7. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    juni: haha nee ik was kraamverzorgende ligt in dezelfde lijn. Maar omdat het zo onregelmatig werk is heb ik ontslag genomen en was opzoek naar iets wat beter met Jens te combineren valt!

8. Djuke

Djuke Bekend lid

Tammetje, wat voor lijst is dat dan? Want dan wil ik ook even kijken voor Tristan.

9. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Djuke, ik herken er echt heel veel uit als ik naar Jordi kijk.
    Hoop dus dat we snel terecht kunnen bij de osteopaat. Las ook dat als ze iets met de werveltjes enz hebben ze ook meer last van krampjes kunne krijgen. Nou ja daar heeft ie ook erg veel last van. Het zal in ieder geval een hoop verklaren.

Heb zelf echt het idee dat ik het probleem gevonden heb!!

10. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    butterfly, je kunt wel lage rugpijn overhouden aan een bevalling en zwangerschap geloof ik. En ik had tijdens de zwangerschap al bekkeninstabiliteit en sowieso heb ik een gevoelige rug omdat ik een scoliose heb. Daar komt bij dat ik onze oudste dochter ook nog moet tillen soms en ook het dragen van de maxicosi met M erin vind ik al heel zwaar nu. Op hakken lopen lukt mij niet, en ik wil er zo graag ook nog eens elegant bij lopen...De pijn is bij mij ook echt erg, maar ik kan niet veel nemen qua pijnstilling omdat ik BV geef. Ik overweeg om eens acupunctuur uit te proberen.

11. butterfly1984

juni: ik had tijdens de zwangerschap ook heel erg last van mijn rug, dat trok door in mijn been.
    Ik heb hier ook een dochter van bijna 2, en ja, die moet je ook nog geregeld tillen.Vooral nu ze de leeftijd hebben dat ze graag willen hebben dat je ze tilt.
    wat naar dat je zo'n last hebt en dat je bijna geen pijnstilling kan nemen vanwege de bv.

12. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Wat doe jij tegen de pijn? Ga je naar een fysiotherapeut ofzo? De pijn trekt inderdaad soms door naar mijn been. Gisteren kon ik bijna niet meer autorijden.

13. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Jeetje zeg, in een paar uur tijd 4 pagina's!! Ik ga zo teruglezen en reageren!

EVen een vraagje, want er zijn vast meiden die dat al weten: hoe ga je van 6 naar 5 voedingen; qua tijden maar vooral qua hoeveelheid? Als je dus bijv. op 6x120 zit, maar je wil naar 5 voedingen, kan je toch niet ineens naar 150 gaan? Dat houdt ie nooit binnen!

14. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ik heb ook even een vraagje: hoe lang gebruiken jullie het kussentje in de maxicosi? In het verkleingedeelte zit er mousse en die kun je eruit halen. Ik vraag me af hoe M nu het comfortabelst zou zitten, met die mousse nog of zonder.

15. butterfly1984

essie79: je probeert eerst eens 130+4 schepjes, kijken hoe dat gaat, en zo ga je steeds verhogen met 10.
    Ook kan je de laatste fles ophogen, dus dan geef je 150+5 schepjes, kijken hoeveel hij daar van opkrijgt.
    En dan kan het ook zijn dat hij langer doorslaapt.

Als jij vind dat het tijd word voor overslapen, kun je hem ook gewoon later jammeren snachts of lekker bij je in bed nemen tot het tijd is voor de fles.zo kan hij er iig aan wennen.

16. butterfly1984

Juni: nee ik ga niet naar een fysiotherapeut, ik neem gewoon pijnstilling.
    Met de verkleiner in de maxicosi, moet je gewoon indenken wat jezelf het fijnste zou vinden en dat doe je dan gewoon

17. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Butterfly dankje, ik geef trouwens BV (meestal per fles). Hij slaapt eigenlijk meestal al door....vandaar. Maar omdat hij best vaak teruggaf afgelopen 2 weken, heb ik niet eerder opgehoogd. Ik vind het lastig. Ik zit nu op 130 en dat gaat goed, maar dus nog steeds vaak op 6 voedingen. Zo kom ik nooit op 5! (wat een onduidelijk gebrabbel als ik mezelf teruglees, snap je het nog?)

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    #1619 Essie79, 11 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2010
    Ik heb goede en minder goede berichten gelezen. Heb even de puf niet om op iedereen te reageren, sorry (zit er lichtelijk doorheen vandaag....)

Tammetje sterkte!

Marleen van harte met je baan!!

Sjees wat fijn dat ze het zo goed heeft gedaan op het KDV!

Meiden die hem nodig hebben: dikke knuffel!!

19. butterfly1984

essie: wat zijn de tijden dat hij de fles krijgt?

Deel Deze Pagina