ah, m'n hele bericht weg...................heb niet eens de puf meer om kwaad te worden. Tijden zijn verschillend. Gister had ie dus om 21.15 al de laatste veoding (6 in totaal) en we hebben hem wakker moeten maken om 6.45, nieuw record! Daarna om 10.45 en toen alweer om 13.30. Toen heeft ie 140cc gedronken en toen nog 10 min. aan de borst!! Nu ligt ie in de box en probeer ik de volgende maar te rekken tot 18.00 en daarna tot 22/22.30. Dan zouden we uitkomen op 5. Ach, we zien wel. De melk kwam net z'n neus uit, dusssss
Essie: Wij hebben op een gegeven moment gewoon 165 aangeboden en meneer dronk het rustig allemaal op... Hij hield al netjes 4 uur tussen de voedingen dus daar veranderde niks in alleen viel dan de voeding weg van 4 uur s'nachts. Ik zou het in jouw geval net zo doen als butterfly zegt. Er gaan alweer mama's aan het werk de tijd vliegt voorbij Hier: Julian heeft goed geslapen om 3 uur was hij even wakker speentje gegeven en toen is hij weer in slaap gevallen tot half 7 Alleen komt hij in de ochtend wel eerder voor zijn voeding na 2,5 uur gaat hij al honger signalen geven! Zal wel een inhaalslag zijn.
de tijden zien er op zoch wel goed uit toch? alleen die van 10:45 naar 13:30 is alleen erg kort. het komt vast wel goed!
Essie, wij zijn ook van de 120 naar de 150 gegaan. Eerste de laatste fles op 150 gedaan en daarna wel in één keer overgegaan en als ze laat merken dat ze niet meer wilt dan gooi ik het restant gewoon weg. Wel zijn we tegelijk ook overgegaan op andere voeding, waardoor ze sneller honger kreeg (om de 3 uur) Ben gisteren geheel overgegaan naar de 150 en afgelopen nacht heeft ze de laatste fles om 23:30 gehad en daarna kwam ze om 06:00. Dus kom vandaag gewoon op vijf voedingen. Juni, wij hebben zojuist het kussentje eruit gehaald, aangezien haar voetjes over het randje begonnen te steken. Ze zit er nu een stuk beter in. Je kan dat hele kussentje er zo uit halen. Luna86, lekker dat Julian goed heeft geslapen. Wij proberen het inderdaad ook door middel van een speentje te geven als Sara s nachts komt. Werkte afgelopen nacht ook, om 4 uur speentje gegeven en toen kwam ze pas om 06:00. Hoe laat geef jij de laatste voeding. Hier, weer helemaal goedgekeurd door de vk. De spenen die ik gekocht heb, waren allemaal te groot. Dus nu maar verder puzzelen.
@Ankje Had al op het CB gevraagt hoe ik het beste kon afbouwen en heb een schema mee geregen ben nu zo ver dat ik de 1ste 3de en 5de voeding borst heb en de 2de en 4de de fles dit blijf ik lekker doen tot halverwege volgende week en dan haal ik er de 3de nog af en doe ik alleen nog de 1ste en 5de en de nacht als ze dan komt. Laat je niet overspannen maken hoor anders ga je het hem maar eens haarfijn vertellen dat het zo niet meer gaat. Sterkte en een knuffel. @Blaine wow wat een nacht kan je dat voor me in een enveloppe doen en deze kant op sturen. Echt super. Hier ook niet slecht hoor 23.30 laatste voeding en 05.45 kwam ze vanmorgen (gemiddeld tussen 04.00 en 06.00). Hoop dat de behandelingen goed werken voor Quinten @Lynd heerlijk 24 weken kraamverlof. Fijn dat het goed gaat. @Juni het meeste kraamvisite hebben we gehad. Af en toe nog wat bezoek maar is wel gezellig. @Sjees zal wel erg spannend zijn geweest de eerste dan naar het kdv. Hoe lang is ze geweest? Je zal inderdaad flink geknuffeld hebben toen ze weer thuis was. @Tammetje wat vervelend om te lezen dat het niet goed gaat hopelijk kunnen ze iets voor je doen. Sterkte en een knuffel voor jou. @Essie bij ons gaat er nu steeds wat langer tijd tussen zitten met de voedingen. Omdat ik nu ook de fles erbij heb zit ik gemiddeld op 5 tot 6 voedingen (was met alleen de bv 6 tot 9 voedingen per dag) dat is langzaam erin aan het komen. Heb de fles dan ook 150 gemaakt en maar gezien hoeveel ze drinkt. De gisteren had ik b.v. 6 voedingen en eergister zat ik er op 5. @hier goede nacht gehad om 23.30 laatste voeding en om 05.45 kwam ze vanmorgen weer. Vanmorgen ook gesprek gehad bij gastoudergezin en alles is helemaal rond en overeenkomsten getekend. Nog even naar de stad geweest vandaag moest nog wat kadotjes hebben. Vanmiddag heeft Lieke voor het eerst een fles van 150/5 helemaal leeg gedronken en slaapt inmiddels ook al 4,5 uur (en dat voor een middag).
Meiden bedankt voor jullie reacties!!! Het komt ook vast goed hoor. Voor alsnog ligt ie nog steeds te pitten, dus als het lukt te rekken dan komen we op 5 (als ie weer lekker doorslaapt vannacht zou t helemaal mooi zijn). En dan maar ophogen met de cc, kijken hoe dat gaat mbt teruggeven. Aan de andere kant hoeft dat niet eens altijd met de hoeveelheid te maken te hebben.
Juni hier nog steeds een keer of 2/3 per week echte kraamvisite.....totaal geen zin meer in (had ik al nooit). Ik tel naaste familie en vrienden overigens niet mee he?!
Nienke: Ik zie nu dat onze kleintjes bijna even oud zijn Gisteravond om 22.45 laatste fles. Hij werd om 3.00 wakker en toen heb ik hem nog even horen rommelen en toen werden we rond half 7 weer wakker van hem! Maar als Sara geen speen accepteert geef je dan een volledige voeding om 3.00? Want dan krijgt ze teveel! Ik heb hem laatst wel een keer een extra voeding gegeven maar dan met meer water en minder scheppen. Vind dat altijd erg lastig te bepalen want ik wil hem niet volproppen nieks: Wat goed dat alles rond is met het gastouder gezin. Wat fijn ook zo'n lange slaap die extra melk heeft haar goed gedaan
Luna86, probeer het zo lang mogelijk te rekken. Anders krijgt ze inderdaad teveel. Als ze s nachts eerder is gekomen dan probeer ik er overdag wat langer tussen te laten zodat we niet op teveel voedingen komen. Probeer haar s nachts zo min mogelijk te geven. Slaapt Julian al lang door?
sinds dat we 165 zijn gaan geven dus ik denk zo'n kleine week nu. Wij doen het idd hetzelfde als jullie zolang mogelijk proberen te rekken. Vind dat soms wel vermoeiend want je bent toch langer wakker dan dat je er een flesje instopt.
@Djuke: fijn om te lezen dat jij iets vergelijkbaars hebt met Tristan. Natuurlijk niet fijn voor de kindjes, maar wel fijn om te weten dat Laurens niet de enige is. Ze zijn ook min of meer even oud, dus misschien is het een kwaaltje van de leeftijd?? Dus jij bent gewoon naar de huisarts gegaan? Laurens had ook de Friso Hypoallergeen (vanwege allergieen bij Oscar en bij mijn moeder). Vraag me af waarom de huisarts nu juist de Friso Standaard heeft geadviseerd? Weet jij dat? Ik ben afgelopen maandag bij de osteopaat geweest. Hij zei dat Laurens extra last van zijn maag-darmkanaal kan hebben omdat hij via een keizersnede geboren is (en we zijn er voornamelijk geweest vanwege zijn voorkeurshouding, maar toen kwam de osteopaat dus ook hiermee). Gisteren en vandaag is ie echt super onrustig, maar dit kan naar aanleiding van de behandeling van de osteopaat zijn. Zie onderstaand ons voedingspatroon van vandaag .. Beterschap met de ontsteking, erg vervelend zeg!! En alvast veel plezier met je superdeluxe nachtje weg. @Tammetje: wat vervelend allemaal! Sterkte hoor! Reflux: hoe weet ik of Laurens last zou kunnen hebben van verborgen reflux? Dus de reflux waarbij de melk niet wordt opgegeven maar wel in zure vorm in zijn slokdarm terugkomt? Zou dit ook zijn onrustige drinkgedrag kunnen verklaren? @Marleentje: alvast een voorzichtige proficiat met je leuke nieuwe baan!! Succes morgen bij de kinderarts. @Sjees: super dat het zo goed ging met je kleine meid bij het KDV! @Kraamvisite: hier nog elke week wel 1x. Ben het ook helemaal zat. Zijn zo veel mensen die zeggen: we wachten maar even totdat alle drukte bij jullie achter de rug is, maar ja, dan is het gewoon nú druk. @Weer gaan werken: ik zou officieel 15 april weer moeten gaan werken. Maar ik werk op een middelbare school (kantoorbaan) en heb dus ook meivakantie. Nu heb ik verlof gepakt t/m de meivakantie en moet 10 mei weer beginnen voor 20 uur in de week. Ik begin wel eind deze maand weer met mn redactie-bijbaantje, maar dat doe ik van huis uit. @hier: hehe, meneer ligt nu een half uur te pitten. Vanmiddag naar de fysio geweest. Moeten een zijslapertje gaan gebruiken. Zijn hoofdje is inderdaad al scheef aant groeien, je ziet het ook al ietwat aan zn aangezicht. Maar we zijn er volgens de fysio zó op tijd bij, dat het allemaal wel goed komt. Een zijslapertje gaan gebruiken en ze heeft ons wat tips gegeven m.b.t. het dragen van hem (zij is bv erg voor een draagzak en het dragen op mijn arm op zn buikje) en het inrichten van de box e.d. Maandag weer terug. Ons voedingspatroon van vandaag: 03.30h à 90 06.00h à 130 (uur over gedaan) 09.00 à 100 12.00 à 50 13.00 à 30 16.30 à 40 En dit komt dus door zijn onrust, op een gegeven moment niet meer willen drinken of in slaap vallen grrrr .. Sins een half uur slaapt hij éindelijk, na een heel onrustige dag...
Suzanne ah ik heb echt met je te doen.... Hoezo hebben kindjes geboren met KS meer kans op maag-darmklachten?? Succes met de zijslaper! Kraamvisite: ja, goed bedoeld is dat maar slaat eigenlijk nergens op. Op een gegeven moment ben je er wel klaar mee. Wel lief hoor maar toch....en dan soms van die mensen die niet geleerd hebben dat dit soort visite max. 1 tot 1,5 uur duurt en dus gewoon uren blijven zitten.....
Luna86, het is inderdaad een stuk vermoeiender. Je blijft toch wakker liggen en half wachten tot ze wakker wordt. Maar hopelijk even doorbijten en dan hebben we twee goede doorslapers.
Nienke/Luna succes!! Nienke volgens mij klopt het onderste regeltje van je banner niet helemaal. KLopt dat?
Zo wat een geklets weer zeg Essie, wij zijn wel gewoon meer gaan geven, en zijn zonder problemen overgestapt om 5 voedingen per dag. Soms lijkt het erop dat het ritme helemaal door de war komt, maar het komt eigenlijk altijd weer goed zo over de dag heen verspreid Misschien kan je idd 's avonds eens een keer proberen 10 ml. meer te geven, en dan nog eens, en nog eens, en als hij het goed binnenhoudt dan overdag ook meer geven. Waarom zit je er doorheen vandaag? Knuffel! Hij heeft net prikjes gehad bij de kinderarts, arm kindje begon zo te gillen dat hij bij vergat weer in te ademen... Maar het was snel weer gedaan. Gelukkig hoeven we pas over een maand weer te komen voor de volgende lading inentingen, dus zolang hij goed aankomt hoeven we niet meer tussendoor te komen, dat scheelt veel tijd! Ik lees steeds meer goede (of tenminste acceptabele) nachten hier, heel goed!
Dames met een knip: is de pijn bij jullie alweer helemaal weg? Ik heb het idee dat het bij mij niet minder wordt (zelfs weer een beetje meer is). Soms heb ik twee dagen echt niks gedaan, niet lang gelopen ofzo, en toch heb ik pijn/veel ongemak bij staan (bijv. koken of was ophangen). Wordt er zo moedeloos van! Twee weken geleden op controle vond de arts alles in orde. De gele afscheiding die na het vloeien kwam is ook nog steeds niet afgenomen. Ben ik hierin de enige?
Suzanne: wat frappant zeg! Dat voedingsschema zou zo van Tristan kunnen zijn. Alleen doet hij dit dus ELKE dag. Meestal krijg ik er maximaal 80 a 100 cc in. En een uur later heeft hij weer honger. Nu moet ik van het CB toch proberen dan niets te geven. Want anders went hij nooit aan grotere hoeveelheden. Vanmiddag liet hij zich weer mooi in slaap sussen in de babybjorn. Maar vanavond was het WEEEEEEEEEEEEEEEEEEH. Dus toch maar wat gegeven. Ow ja, de ha vond het onzin dat Tris hypo-allergeen kreeg zonder dat daar een echte aanleiding voor was. (het zkh begon daarmee na de ks). Dus daarom adviseerde hij standaard.
Jeemig wat hebben jullie vanmiddag veel gekletst . Kon het gewoon niet allemaal onthouden. Even een globale poging dus. @ Essie, een knuffel voor jou wat balen dat je er even door heen zit. En waarom denk je dat Yordin geen 150 binnen kan houden? Quinten zat met 2 maand al op 180+6 dat is dus 200 voeding per keer en dat blijft prima binnen hoor. Ik zou zeggen gewoon uitproberen en wat hij niet meer wil geeft hij wel aan en dat gooi je gewoon weg. @ Lynd, wat raar dat je nog zo'n last hebt ik kan je er eigenlijk niet mee helpen want heb helemaal geen last gehad van de knip . Fijn dat hij nu zo goed groeit weer een zorg minder en wat sneu he die prikjes, hier morgen de tweede ronde . @ Tammetje, knuffel voor jullie zo is het wel erg vermoeiend, hopelijk snel verbetering. @ Suzanne, misschien dat hij de standaard voorsteld omdat dat wat minder snel verteerd . Ik zie je schema van vandaag en denk jeemig daar ben je druk mee, hoop dat er snel een oplossing komt. @ Juni, wat balen zeg van je rugpijn dat is niet erg prettig, je eschreef dat je het erger had sinds de oefeningen ik zou dan zeggen stop daar even 2 weken ofzo mee om te kijken of dat verschil maakt. En als de pijn echt ondragelijk wordt is het misschien een optie om tijdelijk om prednison te vragen dit helpt behoorlijk snel en goed en mag in lage dosis gebruikt worden met bv. @ Slechte nachten, succes dames hopelijk voor jullie ook snel goede nachten zal wat rust jullie kant op sturen hopelijk helpt dat. @ Kraamvisite, tja wij hebben niet zoveel visite gehad dus was allang blij dat er iemand kwam . Een nicht van mij sprak ik 1 januari en zou die week daarop zo bellen om langs te komen, ik denk niet dat ze nog komen . Zondag krijgen wij nog visite en dit is visite waar ik nu al tegen op zie, stel je voor een vrouw met een verstandelijk niet zo'n hoog niveau, 2kinderen beide verstandelijk niet echt goed bij en 1 van de twee ook nog autistisch. Even als voorbeeld de jongen is 13 en heeft een niveau van een kindje van 4 en is dan ook nog autistisch dus iets duidelijk maken is niet te doen, dan ook nog doodsbang voor honden en wij hebben 2 grote honden die gaan dus al bij voorbaat de keuken in/naar buiten maar alleen al de gedachte dat ze in de buurt zijn is genoeg voor paniek, dat wordt dus een moeilijk middag. Maarja je kunt slechts zeggen dat ze niet mogen komen, dus maar een middagje afzien . @ Hier, Quinten net in bad gedaan en nu ligt hij in bed, ik duim voor weer zo'n goede avond/nacht dan morgen naar het cb en foto's kijken dus een drukke dag.
Dank voor het medeleven, meiden! Jij hebt het er ook maar druk mee, Djuke. Hier een foto van onze kerel in zijn zijslapertje. We wilden het even uitproberen in de box, valt ie prompt in slaap Hopelijk vindt ie dat vannacht ook een goed idee. Bekijk bijlage 57860
@ Woops: zo, daar was behoorlijk veel aan de hand dan met Mykeda, maar wel fijn dat ze denken dat ze met een paar behandeling al heel veel kunnen doen! Hopelijk heb je idd binnenkort weer een blije baby. @Mecha: o, wat is Jazzley goed gegroeid zeg! Lekker hoor! @Belle: gezellig dat jullie lekker uit eten zijn gewees! Fijn dat F het zo goed gedaan heeft. @Suzanne: dat had Tessa dus ook! Wij hebben nu dus Nutrilon Omneo en het gaat nu stukken beter.....Hier hadden ze het ook niet over KMA...eerder over de buikkrampen die ontstaan als er teveel voeding in komt. Tessa poepte ook maar om de dag. Hoe gaat dat bij Laurens en wat is Friso Intensief? Uitslag hadden we hier ook (wel minder dan bij Laurens) en werd gewoon op de hormonen gegooid. De oudste had dat idd ook en het werd vanzelf minder, nu ook al bijna weg bij Tessa. Liefst niks op smeren......als het dat is! Ben toch benieuwd over dat maag-darmkanaal en de keizersnee....hebben ze het hier totaal niet over gehad!? @BLaine: jeetje, wat slaapt Quinten al goed! @Djuke: fijn dat het klikte met de gastouder, toch een hele geruststelling! Oei, een borstontsteking....doe je rustig aan dan? Veel drinken, rusten, pc nemen.....Beterschap! O, lekker een weekendje weg samen! Wij hebben het weekend van 27 maart nu vrijgeboekt (nu de meeting dan toch niet door gaat ....gaan niet weg,maar wel lekker uitslapen en iets leuks doen! Geniet er lekker van he, ook al vind je het moeilijk om Tristan achter te laten! @Kwek: je bent al weg voor je etentje, neem ik aan...maar veel plezier! @Marleentje: klinkt superleuk! Zal duimen dat je de baan krijgt! Is dat leuk, babymassage? Ik zit er ook aan te denken om te gaan doen met Tessa.Even een een-op-een momentje.... @Sjees: fijn dat Aylani het zo goed heeft gedaan op het KDV! Ik heb dinsdag het intake-gesprek en dan gaat ze de week erna wennen....ben benieuwd! @Juni/Lynd: tja, in NL heb je dus 'maar' 16 weken in totaal he? Vier tot zes weken voor je uitgerekende datum en de rest erna. Je kan wel ouderschapsverlof opnemen, maar dat is lang niet overal betaald! Ik krijg dan nog 55% van mijn salaris, maar bewaar het tot de oudste naar school gaat en wil dan 1 dag minder gaan werken..... @Tammetje: wat een nacht meid! Hopelijk kan je snel bij de osteopaat terecht. @Juni: ik heb het verkleindeel er al snel uitgehaald, want Tessa zat echt helemaal met haar hoofd dubbelgevouwen! @Essie: wij zijn ook weer zo over gegaan op 150cc.....als ze niet willen, drinken ze het gewoon niet helemaal op! Hier gisteravond ene avondje gehad met mijn oude volleybalteam (ben tijdens de vorige zwangerschap gestopt). Vier van ons waren tegelijk zwanger! Drie zijn bevallen in november en ik dan in januari. Alle baby;s (3 meisjes en 1 jongetje) waren ook mee. Erg gezellig, maar wat een kippenhok Iedereen was weg om 23 uur....Tessa helemaal afgedraaid en die heeft dus heerlijk geslapen van de laatste fles om 23.30 uur tot 7.15 uur! Andere dochter ook weer lekker geslapen, maar nu was mama onrustig......had naar gedroomd en lag midden in de nacht ineens onwijs te huilen.... Vandaag even de stad in geweest en verder lekker rustig gedaan. Oudste is nu best veel aandacht aan het vragen en na die onrustige nacht kon ik het niet helemaal hebben. Hoop nu op een rustige avond!