Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Zou het nog bijna vergeten.
    Moest jullie even allemaal de groetjes doen van KARELTJE, het valt haar nog erg tegen na de operatie en ze heeft dan ook niet veel puf om mee te lezen. Ze hoopt snel op te knappen en weer wat actiever mee te doen. Het gaat goed met Elise, alleen is ze ondeugend en was ze al om 4.00 wakker vandaag dus hopen voor haar dat het eenmalig was ze heeft zelf haar rust wel even nodig.

@ verkleiner maxi cosi, die heb ik hier er ook al even uit, werd zo krap dus even gepast zonder en dat lag weer stukken beter.

@ mamanama, dat klinkt gezellig en he toch niet van die nare dromen hebben hoor, knuffel.

2. Nieks: ook een goede nacht gehad, hier ook. En ook Julian heeft vandaag overdag zeker wel 4 tot 6 uur geslapen.

Essie, dikke knuffel meid. En net zoals de andere meiden zeggen, probeer het gewoon met 150, dan merk je vanzelf of hij het te veel vindt.

Lynd, ik heb al tijden geen last meer van de knip, ik weet niet hoe lang er normaal voor staat dat je er last van mag hebben. Maar ik zou het toch even in de gaten houden.

Suzanne, verborgen reflux kan je alleen herkennen doordat ze zo zuur ruiken en wellicht af en toe wat zuur uitspugen. Julian ruikt ook weleens zuur, vanavond met de kraamvisite ook. Ze kunnen hier enorm last van hebben.

Mamanama, raar is dat he, ik heb ook al van die nare dromen de laatste nachten.Nog net niet huilend wakker, maar wel zo geschrokken dat het weer even duurt wanneer ik weer in slaap ben.

Over verkleiner maxi cosi, zit hier nog wel in de maxi cosi, maar zal ook niet lang meer duren voor het eruit kan.

Hier: laatste kraamvisite is vandaag geweest, vind het ergens ook wel weer fijn, was het net zoals meerderen hier, ook een beetje zat. Morgen weer naar de manueel therapeut, omdat zijn nekje nog vastzit.

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Essie: ik heb het eigenlijk bij vlagen sinds ik getrouwd ben....ik droom dan dat ik dood ga en dat is zo levensecht (haha, leuke woordspeling!) en dit echt scary.
    Ik ben gewoon eigenlijk erg gelukkig met mijn man en kids en ben zooooo bang dat het me nog een keer afgenomen gaat worden ofzo...

4. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Jada wat super dat hij zo goed geslapen heeft. lekker he dan kan je overdag ook nog eens wat doen. Hoop dat ik vannacht weer zo'n nacht heb. Heb Lieke net om kwart voor 10 de laatste voeding gegeven. Ben benieuwd hoe laat ze komt. Hoop dat Julian z'n nacht ook lang maakt.

@Blaine sterkte met Quinten morgen met zijn prikjes. Hoop dat hij er weinig last van heeft.

Zo ga nu eens lekker mijn bedje in ben ik eens voor 00.00 in dromenland. Allemaal een hele goede nacht gewenst en morgen fit weer op.

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Mamanama je bedoelt Jada, al begrijp ik ook wat je bedoelt;)!! Naar he:(?!

Blaine/Mamanama over de voeding; hij heeft weleens de neiging om maar door te drinken en zich te 'overeten'. Daarna spuugt ie dan en heeft ie enorme krampjes....vandaar. Vandaag heeft ie 5 voedingen gehad, de laatste 150cc (al om 20.45) en dat ging goed (wel eerst zien of ie alles binnen heeft gehouden). Nu maar afwachten of ie weer de hele nacht doorslaapt;)!

Jada heerlijk dat je alle visite hebt gehad:)! Zijn jullie ook zo belachelijk verwend?

Djuke beterschap met je borst! AUW AUW AUW:$!!!!

Suzanne ik hoop met je mee dat Laurens lekker slaapt vannacht! Vertel je ons nog even van de KS vs maag-darmkanaal:(

Lynd lekker dat je al op 5 voedingen zit8)! Gaat het verder ook goed met je BV en het mixen met de KV? Fijn dat de 1e prikjes achter de rug zijn; wij moeten de 18e. Ik zat er ff doorheen; moe, last van m'n nek, opzien tegen huishouden en school etc etc.....Je weet wel, zo'n bui:(...gaat nu weer hoor:)!

6. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Die dromen zijn heeeeel normaal!! ik had het bij Noah ook heel erg, die enorme verantwoordelijkheids gevoel ineens en het feit dat je er zo gelukkig mee bent. Nu heb ik het eigenlijk niet, maar ben ook veel minder bang voor dingen nu. Ik heb het bij Noah in het begin bij elke nieuwe fase ook gehad.. dus als we voor het eerst echt samen gingen wandelen, of gingen fietsen... wordt vanzelf minder hahahah..

Hier lekkere nacht gehad.. Lucas krijgt nu de laatste fles met rijstebloem en hij slaapt nog steeds!!! lekkerrrr... ij heeft er geen krampjes van gehad e poept nog goed, dus dat is mooi!! Gisteren was Lucas heel de dag bij mijn vader geweest terwijl ik met de oudste op stap was.. was lekker maar wel ff raar!!!

Vandaag hele rustige planning.. lekker!! ff door mn huishouden heen vliegen want heb ook weer druk weekend! Morgen verjaardag en zondag werken (werk in een sportcafe erbij en ben na 3 weken lekker weer begonnen, papa dagje alleen met de kids en mama ff wat anders!) en dan nog maar 3 weken verlof pfffff... gaat echt opschieten nou!

Sorry voor de ego!!

7. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    ...wederom ego....
    Ons ventje huilt nu al enkele uren onafgebroken en is ontroostbaar. Hij wil ook niet eten... of ja, 3 slokken en dan is het weer vreselijk huilen....
    Huil er nu zelf ook even mee!
    Ik bel om 8h direct naar de huisarts, want dit is echt niet normaal!!

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Maag-darmkanaal/keizersnede: de osteopaat vertelde het als volgt. Kindjes die geboren worden dmv een keizersnede maken de zogenaamde spildraai niet. Tijdens de spildraai bij een gewone bevalling komt er een bepaalde druk en rek op het maag/darmkanaal te staan waardoor alles geactiveerd wordt. Bij kindjes die dmv een keizersnee geboren worden gebeurt dit niet en dat zou volgens hem de reden zijn dat keizersneekindjes meer last hebben van hun maag/darmen tijdens de eerste maanden.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Suzanne, knuffel voor jullie hoop dat je direct terecht kunt bij de ha. Wat erg dat hij zo huilt :(.

@ Essie, op die manier snapte het al niet, hoop dat het goed ging en je een lekkere nacht hebt gehad.

@ Hier, ik ben de rest van de dag denk ik er niet meer vanavond pas weer dus niet teveel kletsen ;)

10. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

heb bij de 1e ook een ks gehad, zij had werkelijk nooit ergens last van.
    de 2e is op een natuurlijke manier ter wereld is gekomen en zij heeft wel last gehad van darmpjes en diaree en ook spugen.

11. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hoe hebben jullie kindjes het gedaan vanacht mama's?

Hier weer hetzelfde al de dagen ervoor:
    22:30 laatste fles en om 06:30 de eerste fles.
    Nu ligt ze wat te jammeren in bed, ach ja, ze moet d'r energie ook kwijt.:D:D
    Ze duimt nu niet meer, maar ze heeft nu haar vinger gevonden.:D:D
    Dus die was giga rood gister bij de fles om 18:30.:D

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hier een beetje onrustig geweest vannacht. 22.30-2.20-6.30 Denk dat we weer een regeldagje hebben. Heb zelf ook het idee dat ik wat minder voeding heb. Ga vandaag eens een dagje kolven, want wil wel eens weten wat er in gaat op een dag.
    Vanmorgen om 6.30 heeft ze 120 gedronken. Ga nu zo douchen en daarna weer kolven.

Heb gister een nieuwe spijkerbroek en shirt gekocht. Kan op zich mijn oude broeken bijna weer aan, maar het zit zo strak bij mijn buik, omdat ze zonder stretch zijn en dat verdraag ik nog niet helemaal. Gelukkig had miss etam een extra lange spijkerbroek, met stretch en in de aanbieding :)
    Shirts zijn een groot probleem. Ik moet rekening houden dat ze geschikt zijn om in te voeden en heb een nogal grote voorgevel. Ben ook wezen kijken voor een tankini, voor het zwemmen, maar nog niets gevonden waar de voorgevel in past, helaas.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.820
    9.326
    113
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

Suzanne: Jeetje heftig zo'n nacht. Dikke knuffel voor jou.

Chevenne: Bij mij zit ook alles zo strak bij mijn buik en heb nog geen nieuwe broek kunnen vinden die past... Ze hebben bij de wehkamp ook al mooie bikini's.

Butterfly: Wat een heerlijke nacht.

Hier: Ook wij hebben een hele goede nacht gehad. Julian is altijd heel erg druk met zijn handjes. We waren gister bij vrienden en ze hadden nog een inbakerdoek liggen dus hebben we hem vannacht ingebakerd en hij heeft gewoon de hele nacht liggen pitten:$ Laatste fles was om 23.00 en om 3 uur was hij even wakker en toen pas weer om 6.45. Ben zo trots op mijn ventje...

14. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik vind het ook een aparte redenering, maar ik heb er dan ook verder geen verstand van. Ik denk dat het 'zou kunnen' dat ks-kindjes er meer last van hebben, maar ja.

Ik kan om 10h naar de huisarts. Eens vragen of ik nou zo'n typische overbezorgde nieuwbakken moeder ben of dat er écht iets is.
    Als ik gewoon overbezorgd ben, dan is dat zo, dan weet ik in ieder geval zeker dat er niets met Laurens aan de hand is en dan moeten we er nog enkele weekjes doorheen.
    Bij het CB heb ik het probleem ook al aangegeven (toen was het nog niet zo erg als nu), maar daar doen ze alles af met 'het hoort erbij' zonder hem verder te onderzoeken. Maar ik wil het even zéker weten.

Omdat ik net écht even naar buiten moest, heb ik hem in de BabyBjorn draagzak gezet (de fysio raadde het aan om dit regelmatig te doen voor zijn houding (ontspannen foetushouding)) en zijn we met de hondjes even gaan wandelen. Bij thuiskomst in het wipstoeltje gelegd (is in ons geval ook beter voor zijn houding dan plat op de rug in de box) en sindsdien slaapt uit UITERAARD.;)

15. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik lees dat velen een goede nacht hebben gehad, heerlijk hoor!
    Ik blijf hoop houden, haha

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Jada: Lekker dat Julian zo goed heeft geslapen gisteren!

Marleentje: Dat is leuk! Alvast gefeliciteerd, want volgens mij ben je wel aangenomen.

Nienke: Graag gedaan hoor. Daar zijn we ook met z’n allen hier voor toch? Hahahaha.

Tammetje: Sterkte! Gewoon van je gevoel uit blijven gaan hoor!

Essie: Ik geef Jonna inpencipe 5 voedingen.
    Geef haar om 06:00, 10:00, 14:00, 18:00, 22:00 voeding. (150+5)
    En soms als ze ’s nachts komt dan geeft ik haar extra. Als ze om 02:00 of om 03:00 komt geeft ik haar ook 150+5 maar komt ze om 04:00 geef ik haar 120+4. En komt ze om 05:00 dan geef ik haar de voeding van 06:00, maar dan moet ik poberen om er 4,5 uur tussen de voeding te doen, want dan kom ik weer op de juiste tijden uit.
    Door de vele voeding en 4 uur tussen de voeding wil ze ’s nachts wel eens doorslapen en kom je dus om 5 voedingen.

Succes. Hopelijk heb je er wat aan.
    Dit heeft Sjees mij geleerd, en ik vind het perfect!

Nieks: Bedankt meid! Doet me goed.

Misschien nog een tip bij het afbouwen….want meestal willen ze dat wel eens vergeten om erbij te vermelden.
    Jou borsten maken voeding aan voor je kleine met wat je kleine eruit drinkt.
    Het CB kan jou wel een schema voorschrijven, maar ieder kind is anders en dus ook je BV.
    Als je borsten pijn beginnen te doen en er staat fline spanning op, en het is nog geen tijd volgens de schema. Ga dan toch afkolven. Want anders kan je alsnog een borstontsteking krijgen.

Ik droeg zelf ook een extra strakke BH. Dat wil het maken van voeding in je borsten tegen gaan (natuurlijk niet helemaal, maar wordt wel minder).

Suzanne: Is het misschien iets om te proberen om 4 uur tussen de voedingen te laten.
    Jonna dronk op een gegeven moment ook minder, maar kwam wel elke 3 uur.
    Sinds ze nu om de 4 uur voeding krijgt gaat goed.

Lynd: Ik vind het altijd zo zielig die prikjes.
    Jonna moet maandag voor haar prikjes. Zie er nou al tegenop. Gelukkig gaat Jeroen mee.

Ik ben ook geknipt, maar het alleen nog een beetje trekkerig gevoel.
    Ik ben zelf nog ongesteld geweest (misschien nog een klein beetje). Zou anders toch even voor de zekerheid je VK bellen.

Kareltje: Dikke knufff

Butterfly: Lekker joh! Je hebt dus lekker geslapen.
    Jonna kreeg om 22:15 de laatste fles. En werd om 03:30 weer wakker.

Hier: Jaaaah!! De kozijnen komen zo (had net de aannemer aan de telefoon, en ze waren bezig om de kozijnen de laden)!!!

Gisteren was het super gezellig. Sjees en haar man en Aylani kwamen hier langs.
    We hebben lekker zitten grillen op de grillplaat. Zo lekker!!

We hebben ook weer lekker gelachen met z’n allen. Onze meiden waren zo lekker aan het slapen dat we elkaar even aankeken……van……het lijkt wel of we geen kinderen hebben.
    Echt grappig.

17. nienke18

nienke18 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.197
    0
    0
    Consultant
    Boskoop
    Essie79, nee klopt zal het gelijk even veranderen. Hoe is het gegaan met de 150cc, heeft hij het binnen gehouden en ook niet onbelangrijk hoe heeft hij er op geslapen.

Lynd, lijkt me zo vervelend als de kleine de prikjes krijgt. Wij hoeven pas 1 april voor de eerste keer.

Suzanne78, heeft het zijslapertje gewerkt afgelopen nacht? Wat zei de HA?

Mamamana, hoop dat de afgelopen nacht iets rustiger is geweest. Dromen over de dood kan ook inhouden dat je een oude periode hebt afgesloten en dat je een nieuw begin maakt.

Luna86, goed zeg dat het inbakeren heeft geholpen en hij heeft super geslapen. Wij hebben een iets onrustigere nacht gehad.

hier, gisteravond om 21:00 hadden we een mooie poepluier. Wij helemaal happy. Om 23:00 de laatste fles gegeven en toen werd ik om 3:00 wakker van Sara, die heel erg veel pijn in haar buik had. Dus haar even uit haar bedje gehaald en even haar buikje masseren, toen voelde ik in ene in mijn hand iets warms en wat bleek een poepluier tot aan haar oksels. Mijn man erbij geroepen en Sara maar helemaal opnieuw gewassen en aangekleed. Weer in haar bedje gelegd, want ze had geen honger. Ze is weer in slaap gevallen en vanochtend om 06:00 kreeg ze weer de fles.
    We houden de voeding even in de gaten anders moeten we gaan mengen met friso standaard.

18. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Mamanama, en heb je de rustige avond gekregen waar je op gehoopt had? En kan me dat kippenhok helemaal voorstellen, met 4 kindjes van een paar maanden oud. :$ Wel bijzonder, zeg! :)

Blaine, veel succes dan met je bezoek van zondag, het enthousiasme straalt van je af ;) :D Kan je zulke mensen niet weren? Je hoeft toch niet iedereen te vriend te houden?

verkleiner maxi cosi: als hij zijn muts en winterpak aanheeft is het wel erg krap, maar volgens mij gaat het zonder die twee nog wel. Jammer wel dat hij in de hoogte te klein is, maar die zijsteunen zijn wel nog heel praktisch en veilig…!

Essie, mixen BV/FV gaat wel ok, hij krijgt gemiddeld max zo’n 200 ml FV op een dag (op de ruim 800 die hij drinkt). Ben er zelf wat ontspannener op geworden, ik doe gewoon wat ik kan (en heb aan melk), als het op is, is het op.
    Ik heb ook last van mijn nek,maar komt volgens mij door dat ik soms verkrampt zit met BV (helemaal nergens voor nodig, maar doe het toch, trek mijn arm te ver op).

O, Jakob is wakker, dus rest komt later! :)

19. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Chevenne: mijn nacht leek sterk op die van jou: 22.30, 3 u, 6 u. Met dat verschil dat we tussendoor nog wakker waren om 1.30 u en om 4 u doordat oudste dochter huilde. Vandaag ga ik proberen bij te slapen.

Ik heb nu dus de mousse uit dat verkleinkussen gehaald maar ik laat het stootrandje om het hoofd nog zitten, dat is wel zo veilig.

Ik ben naar de dokter geweest voor die lage rugpijn en heb nu een voorschrift voor spierversterkende oefeningen en massage.

Ik ga nu eerst de rommel van vanmorgen opruimen.

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

werk@ ik ga nog niet aan het werk maar ja had wel al het kdv besproken dus betaal per maart,dan moet je er ook gebruik van maken vind ik,het enige nadeel is dat A nu echt strontverkouden is,waren al die kindjes daar,maar ja we hebben dan straks wel 1 dag per week onze handen even vrij(gister bv de tuintegels afgemaakt)

Anje, jaaaaa eindelijk je kozijnen onderweg,ik hoop zo voor je dat het nu eindelijk eens op gaat schieten!!

marleentje@ en weet je al meer vd bult?

blaine@ ze gaat 1 x per week op de donderdag

djuke,wat heerlijk even een nachtje voor jullie 2 alleen en je moet zo denken,je moeder heeft jou ook opgevoed,dus die weet prima wat ze moet doen,zal echt wel goed gaan,geniet ervan!

Tammetje,heel goed dat je de osteopaat hebt gebeld,hier werkt het echt goed,ze is woensdag geweest,en huilt nu iets minder,en kan haar hoofd weer alle kanten op bewegen,ook doet ze nu dus af en toe een slaapje overdag,dat deed ze normaal cht niet en het overstrekken is echt verminderd.

Juni, dat tillen is idd funest want eigenlijk moet je zoveel weken na de bevalling nog niets tillen ivm het overbelasten van je lijf,je kunt door de hormonen ook heel gemakkelijk spieren scheuren,daarom zeggen ze ook dat als je bv buikspieroefeningen wilt doen,je maximaal 5-10 sit-ups mag doen en zeker niet meer

Essie ,hier dus wel de hoeveelheid opgehoogd toen van 120 naar 150 maar pas toen ik merkte dat ze langer tussen de voedingen liet zitten,dus ze kon er wel eens 3,5 uur tussen laten toen heb ik de fles opgehoogd en er 4 uur tussen gelaten en als ze het eens niet helemaal leeg dronk geen probleem.

Nieks,ze was 4 uur geweest en volgende week 6 uur en daarna de hele dag

Suzanne,verborgen reflux kun je merken aan veel slikken,en constant het tongetje naar buiten doen,ook overstrekken doen ze veel,en natuurlijk huilen,soms kun je het ook ruiken dan ruikt de adem zurig,en ze hoeven idd dus helemaal niet melk terug te geven,want het blijft dus halverwege de slokdarm hangen en stroomt dan weer terug,maar hierdoor maken ze dus veel slikbewegingen en alle bovenstaande symptomen,ze kunnen dit onderzoeken door een ph-metriemeting(sonde) maar dat is niet prettig,wat je wel zou kunnen doen,en dat kan absoluut geen kwaad,maakt alleen de voeding iets dikker,is nutriton kopen(jbp) en daar 1 a 2 scheppen van door de voeding mengen,dit kost niet veel en je doet heel lang met een pak,als je merkt dat de klachten dan minder worden zou ik dat gewoon volhouden,Aylani is gestopt met het slikken en verslikken tijdens de fles dus voor ons werkte het prima!
    Oh ja vaak willen drinken komt ook veel voor bij reflux baby’s omdat ze zo de pijn in hun slokdarmpje kunnen verzachten

Lynd,ach zo zielig he die prikjes!

Mamanama,jij ook veel succes met het kdv

Deel Deze Pagina