@Ankje: een week of twee/drie geleden had ie netjes 4 uur tussen de voedingen, maar nu is het helemaal overhoop en gaat dat gewoonweg niet als hij maar 70 opheeft bijvoorbeeld. @hier: volgens de huisarts heeft hij behoorlijk wat lucht in z'n darmen en daar heeft hij nogal last van. Tja, 'hoort erbij'.... We kunnen slappe rooibos- of venkelthee geven en doorgaan met de Infacol want die zorgt ervoor dat de lucht beter naar buiten wordt geleid. Verder zei hij 'voeden op verzoek'. Ik heb er zojuist 110 ingekregen en heb hem in bed gelegd. We zijn beiden helemaal op... dus ik ga ook even liggen. Vanmiddag komt een oud-collegaatje van mij op bezoek die op dezelfde dag als ik is bevallen van ook een zoontje.
heb niks gelezen want ga zo weer weg dus later vandaag weer wilde alleen even spammen met het feit dat Quinten 6335 gram is , 58,5 cm en dus erg goed gegroeid is, dus helemaal trots op ons mannetje. De rest komt later weer heb nog wel meer te vertellen maar geen tijd
Blaine geweldig!! Suzanne heel goed dat je actie onderneemt! Ok, hij zegt dus tzelfde....pfffff. Sterkte! Ankje YEAH!!!! Zou het dan echt gaan gebeuren?! Lynd fijn dat je ontspannender bent8)! Rustig aan met je nek. Sjees/Ankje/Suzanne dankje voor de info! Hier: hij had dus om 20.45 al z'n laatste voeding (de 5e). Niet zo raar dus dat ie om 3.30 weer trek kreeg. We geven nu 140/150cc en zien wel wanneer hij dan op 5 zit. Komt goed. Verder is ie heel relaxt en gaan we zo naar Ikea. M'n vriend heeft net geprobeerd de maxi-cosi op het onderstel van de wandelwagen te zetten, helaas zonder succes. Dat systeem past niet ofzo, heel vaag en irritant:x. Iemand tips/foto's hiervan
:x:x:x Ik ben WEER teleurgesteld. Ik val helemaal in huilen uit hier. De kozijnen staan klaar op de vrachtwagen, maar mag niet worden bezorgd omdat het geld nog niet is overgemaakt. De aannemer vertelde mij dat hij gisteren het geld telefonisch heeft overgemaakt. Ik zei al....waarom pas gisteren? De kozijnen stonden 2 weken geleden al klaar. Het enige wat ik krijg is...sorry sorry. Daar moet ik het maar mee doen. Hij zegt dat ze maandag ochtend hier zijn om de kozijnen te plaatsen.....ja ja. Echt....ik heb zo sterk het vermoeden dat hij maar wat verzint en dat hij gewoon fallit is. Ik hoop het niet, maar mijn vermoeden gaan er nu wel heen. Jeroen is gelijk naar huis gekomen, want ik was helemaal overstuur. Ik zie het allemaal niet meer zitten. Mijn huis is niet meer mijn huis. Bouwvakker lopen in en uit. Ik heb overal stof en het tocht in huis. Houd het ooit een keertje op?
Essie, wat voor kinderwagen hebben jullie? Bij ons moet je twee van die zwarte dingen die al op het onderstel (vast)zitten omhoogklappen (wij hebben maxi cosi mura). Ze klappen naar binnen open, dus 'wijzend' naar elkaar laat maar zeggen. Voor sommige kinderwagens heb je een adapter nodig. Ankje, ongeloofelijk zeg.... Ik zou je zoveel tips willen geven (harde afspraken maken, geld terug weet ik veel), maar ik neem aan dat je de tactiek kiest die je het meeste kans op succes geeft (en ik heb de indruk dat je liever voorzichtig bent in de hoop dat het nog afkomt). Hij was niet aangesloten bij een geschillencommissie, toch? Meisje meisje, hele dikke knuffel!
Dromen: dromen heb ik niet, maar wel vaak de gedachte dat er wat zou kunnen gebeuren... om naar van te worden...! Suzanne, wat rot dat het drinken zo slecht gaat. Lucht in de darmen, tja... Heb je lekker veel aan dan... Hoop dat je nu even kan rusten. Getsie, hier zou ik verder moeten werken aan mijn artikel maar heb er echt geen zin in. Zou veel liever in huis rommelen of fotoalbums in elkaar zetten ofzo... mag dat van mezelf niet doen omdat ik aan het artikel moet werken, maar daar kan ik mezelf niet toe zetten, dus zit ik nu maar mijn tijd te verdoen achter de computer. Heel onlogisch, maar zo gaat het mij vaker.... Debiel, he. Maak me echt zorgen om mijn knip. Nu is de pijn wel dragelijk, hoor, maar echt meer dan 2 weken geleden en ik zou zo graag weer eens sex hebben of tenminste gewoon normaal zonder pijn kunnen staan... Op internet even gekeken, zijn best veel vrouwen die er nog heel lang last van hebben (maanden of jaren daarna), dus ik zie al helemaal doemscenario's voor me... even nog twee weken aankijken en dan weer arts bellen (hij zij dat met 10 weken de gele afscheiding wel voorbij moest zijn). Ankje, ik was nog niet ongesteld maar dat zegt niks, omdat ik BV geef.
Hey meiden Blaine, zo Quinten is goed gegroeid, wij moeten maandag weer naar het CB, ben benieuwd. Is het slapen weer goed gegaan vannacht? Lynd, gewoon goed in de gaten houden met de pijn en als je het niet vetrouwt, gewoon naar de huisarts gaan. Enne niet te veel op internet lezen, laat je niet gek maken! Sjees, ik lees dat het nu wat beter gaat met Aylani, huilen etc.. , hoeveel behandelingen moet Aylaini nog? Julian heeft er nu 3 gehad en moet er waarschijnlijk nog 1, voordat alle spanning van zijn nekje weg is. Ankje, ahh meid, ik hoop heel erg dat je het mis hebt en maandag de kozijnen netjes geplaatst worden. Dikke knuffel! Nienke, wat kan je soms blij zijn met een poepluier he? Julian had gisteren de hele dag geen poepluier, maar vanmorgen om 7 uur, dacht hij ik ga mama verrassen!! Essie,wat voor een kinderwagen heb je? Toevallig de X-Adventure? Suzanne, laat je niet te stel wegsturen door de Huisarts, vraag anders om een kinderarts. Als jij het gevoel hebt dat er iets niet goed zit, dan moet je dat gevoel volgen. Hier: weer terug van de therapeut. Julian heeft nog steeds spanning in zijn nekje, het gaat steeds beter, maar over 2 weken nog een keertje langs komen.
Bedankt meiden.....heb veel steun aan jullie. Ik ben alweer een beetje geklameerd. Jeroen en ik gaan zo naar Gamma om te kijken voor de grote kledingkast (die we zelf gaan maken). Jeroen beld vanmiddag de aannemer weer op en gaan het hem even duidelijk zeggen waar het op staat. Nu ik wel een beetje geklameerd ben, ben ik nog wel erg afwezig. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat iemand zoiets kan doen aan 2 jonge ouders met een kind van nog geen 2 maanden oud. Maar ja, wat Lynd al zei....hoop dat mijn gevoel het fout heeft en dat de kozijnen maandag komen en worden geplaatst.
@Suzanne: Ja, dat is volgens mij echt wel baby-acne. Ik heb hier ook zoveel foto's van Sam gespammed omdat ik zo twijfelde, maar het was toch echt babyacné. En hij stond echt heeeeeelemaal vol. Dat niezen, Sam heeft dat ook. Ook zovaak. Hij niest de hele dag door maar kheb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat dit erg was. Sam niesde al een uurtje na zijn geboorte. Mss is hij wel allergisch aan mij Had hij ook geen reflux? Of was dat iemand anders? Want dan kan het daardoor zijn dat hij zich zo gedraagd tijdens zijn voedingen. Ik heb vorige week ook naar Kind en Gezin gebeld omdat we het even niet meer zagen zitten. Voor dezelfde reden als jij en omdat hij zo vroeg komt voor zijn volgende voedingen. Ik heb ook zo'n zijslaper. Sam sliep eerst overdag altijd in de box en 's nachts in zijn wiegje met de zijslaper. Nu leg ik hem altijd in zijn wiegje, want op zijn rug slaapt hij veel slechter dan op zijn zij. Echt een super ding vind ik! @Blaine: Wauwie!!! Dat noem ik nog eens een slaapkopje! Haha, zalig seg. Hier nog steeds wakker 's nachts. Ik zie er echt niet uit Hehe, mijn wallen komen bijna tot onder mijn neus ... Maar als hij dan zo zielig ligt te huilen, kan ik alleen maar lachen Wow wat een goed gewicht! Dit is helemaal niet slecht bedoeld wat ik nu schrijf hé! Maar nu begrijp ik wel waarom iedereen zegt dat Sam een lange smalle is, en dat hij zo fijn is. Sam woog bij de vorige controle net 5 kg en was 58.5 cm. Quinten is een lekker gezond ventje, helemaal geen dikkie dus daarom wss @Kwek: Wat gek dat ze nu zo slecht slaapt Hopelijk is het maar een fase. Wat is ze goed bijgekomen seg! Hier vorige maand ook 700gram op 2 weken @Sjees: Wat goed dat het zo goed is gegaan met Aylani in het kdv. Ik weet niet zo goed of ik Sam al zou kunnen missen Binnenkort zal ik wel moeten ... wss binnen een week of twee begint mijn stage weer. @Ontlasting: Hier ook nog maar twee of zelfs een keer op een dag. Nog niet zo lang. Hiervoor had hij echt elke voeding een volle luier. Dus ik ben wel blij Hij laat nu ook gemakkelijker 4 uur tussen zijn voedingen. Dus ik vermoed dat hij zijn voeding beter verteert. @Juni: Hier door de babyborrel, (bijna) al het bezoek in één keer. Ik ben er zo blij mee. Mijn vriend en ik zijn echt op onze rust gesteld. Ik zou het niet kunnen, om maandenlang zoveel bezoek over de vloer te krijgen. Maarja, dat is persoonlijk hé. @Tammetje: Wat voor een lijst heb je gevonden? Waarvan heeft hij 16 van de 22 punten? Ik vind mijn nachten al vermoeiend. Die van jou zijn nog erger. Sterkte hoor. Laat dit maar snel voorbij zijn! Oei, ja. Als hij op die lijst zoveel punten heeft, kan je idd best even naar de osteopaat gaan. @Butterfly: Grijpt Melissa al echt naar haar speeltjes aan de speelboog? Sam die vindt de speelboog aan zijn wipper niet zo interessant Zijn mobiel vindt hij nu geweldig. Dus mss binnen een week of twee. Ik merk het toch wel, dat hij vroeger is geboren en later aan alles begint. Vooral al ik Melissa zo zie Ik heb ook lage rugpijn overgehouden aan de zwangerschap Hier trok het ook door tot aan mijn been. Als ik bij Sam zijn wiegje of box sta, dan sta ik bijna altijd met mijn benen open Dan komt ik wat lager. Bukken of over de box of de wieg buigen is echt een killer voor mijn rug. Ik kan me wel voorstellen dat het zwaar is met je dochter die je ook moet tillen. De mc is al zwaar genoeg. @Essie: Ik heb er nog een stapje tussen gedaan. Nl 6 x 150 na 6 x 120. Gewoon een tijdje 150 aanbieden. Dit moet hij niet altijd opdrinken, maar hij kan wel meer dan 120 drinken. Zo went hij geleidelijk aan, aan 150. Probeer er als hij wat meer heeft gedronken, wat meer tijd tussen de laten. Hoeveel tijd laat je tussen de voedingen nu dan? 4 uur? Nee toch hé? Want Yordin slaapt toch door hé? Gewoon opbouwen en telkens wat langer tussen de voedingen laten en zo ga je vanzelf naar 150. Welke wandelwagen heb je? Je hebt idd voor heel veel wagens adapters nodig. @Juni: Ik heb dat verkleinkussentje na 3 weken er al uitgezwierd. @Lynd: Wel gek dat je nog zoveel last hebt van je knip. Ik heb echt nergens last van, eigenlijk ook nooit echt gehad. Ik moest vandaag op controle bij de gyn en die zei dat het al helemaal geheeld was. Dus mss toch eens even naar laten kijken hoor! @Ankje: Ik hoop zo voor je dat je vermoeden fout is en dat het gewoon een tamzak is. Hier gaat het best goed de laatste dagen Hij komt nog wel elke nacht verschillende keren. Maar als dat alles is, ben ik al blij. We leggen Sam nu altijd in zijn wiegje bij ons op de kamer, hij slaapt niet meer in de box. Daar ligt nu een super leuk speelkleed in met bogen waar vanalles aan hangt Echt leuk. Dus de box is vanaf nu speelterrein, slapen doet hij in zijn wiegje en binnenkort in zijn bedje. Dit gaat echt super goed! In de box deed hij steeds hazenslaapjes, hij werd vaak wakker van zichzelf, omdat hij zoveel bewoog. In de wieg ligt hij op zijn zij en slaapt hij veel rustiger en langer! Ik leg hem al drie dagen rond 1 uur in zijn wiegje en hij slaapt steeds tot ongeveer 3 uur. Nu slaapt hij ook nog Heerlijk, zo even wat tijd voor mezelf en het huishouden.
@Jada lees dat Julian zijn nekje nog wat vast zit. hopelijk is over de 2 weken dan de laatste behandeling. Heeft hij er last van als ze het los maken? @Ankje he meid toch het zit jullie echt tegen ik ga heel hard duimen dat de kozijnen er maandag zijn. Nog een knuffel erbij. Wat betreft het afbouwen dank je wel voor de tip Op zich valt het wel mee met de stuwing maar kan ik dan ook een strakkere bh dragen als ik toch de ochtenden en avonden wil blijven voeden omdat er dan toch melk aangemaakt moet worden. @Sjees heel slim om het op te bouwen. Wat fijn dat ze het goed gedaan heeft alleen wel zielig dat ze nu weer verkouden is. Ik moet Lieke meteen 8 uur wegbrengen (zie er behoorlijk tegen op). Kon je haar redelijk daarlaten? @Blaine wat hij gegroeit zeg. Hoe is je nacht geweest? Weer zo lang geslapen? @Suzanne wat naar dat het niet zo goed gaat bij jullie. Heel veel sterkte en hoop dat alles snel weer normaal is. @Lynd zou er toch even naar laten nakijken dat kan nooit geen kwaad. @Hilli wat goed dat Sam nu zo kan slapen. Hier Lieke vanaf het begin in haar bedje laten slapen s'middags en dat bevalt zo goed. Zo heb je inderdaad even wat tijd om wat te doen. @hier redelijke nacht gehad om kwart voor 10 laatste voeding en ze kwam weer om 04.15 weer gedronken (10min elke kant) weer in bed gelegd en ze melde zich vanmorgen om 08.00. Lekker op bed gevoed en om 09.00 opgestaan. Merk wel dat ze meer haar speentje nodig heeft nu ze 2 keer per dag de fles krijgt. Heb haar straks om 12.15 weer met de fles gegeven en voor de 2de keer de volledige 150/5 helemaal leeg gedronken. De laatste paar dagen steekt ze steeds haar tong regelmatig uit wat kan dat zijn? Ze ruikt niet zuur of zo en geeft ook niet veel melk terug.
@Nieks: Mss helemaal niets om je zorgen over te maken hoor. Veel kindjes steken hun tong uit. Sam echt heel de dag door, maar dat komt door de reflux. Rond 3 uur werd hij wakker. Flesje gegeven en nu ligt hij al weer in zijn wiegje Hij kan beter overdag wat meer wakker zijn en 's nachts wat langer slapen
hoihoi, Ik had een heel bericht getypt, komt om 12 uur de fysio voor Noa en vergeet ik de pc op standby te zetten. Gaat de pc een automatische update doen en herstart alles. Weg verhaal. Dus maar ff snel wat ik onthouden heb: @ Lynd: ik heb ook nog altijd een beetje last van mijn knip. Heb het tot 2 weken terug heel erg gehad. De onderhuidse hechtingen zaten bij mij te vervelen en werkten zich een weg naar buiten. Ze zijn er uiteindelijk niet helemaal uit gekomen, maar ik voelde ze wel zitten zeg maar. Nu trekt het nog altijd een beetje. Van binnen heb ik ook nog tot een paar dagen terug een hechting voelen zitten. Daar is het nu nog steeds wat gevoelig. Ook wij willen wel weer eens wat proberen op het gebied van sex, maar ik blijf het eng vinden. Heb net wel de huisarts gebeld voor de minipil, dus das al 1 zorg minder @ Visite: hier zo'n beetje 1 per week nog. Volgende week een tante die ik al jaren niet gezien heb. Vind het wel leuk, maar had toch liever de meeste in de eerste 3 weken gehad, want toen was mijn man nog thuis en nu zit ik altijd alleen met de visite die overdag en door de weeks willen komen. @ Uitslag: hier ook baby-acne, denk ik althans. Ziet er precies zo uit als op de foto van een paar pagina's terug. Gisteren vooral rechts,vandaag is rechts minder en zit het meer links. Ik hou het in de gaten, maar volgens mij nog niet alarmerend. @ Dromen: ik droom nog steeds vaak dat Noa bij mij in bed ligt. Dat ik haar bv lig te voeden. Als ik dan wakker schrik dan denk ik dat ze bij mij in bed ligt, terwijl ik altijd diep onder de dekens lig. Gelukkig hebben we een babyfoon met schermpje, zodat ik altijd even kan zien dat ze gewoon in d'r eigen bedje ligt. Ook altijd de angst idd voor van alles dat er kan gebeuren met haar. @ Niesen: hier ook een baby die elke dag wel een paar keer niest, al sinds de geboorte. In het ziekenhuis zeiden ze dat dat normaal was, omdat ze 9 maanden lang in vruchtwater hebben gezeten en nu ineens droge lucht inademen. Dat gaat prikkelen, waardoor een baby'tje veel kan niesen. Klonk mij wel logisch. En nu is ze ook verkouden, dus niest ze nog wat meer. Soms ook wel 4x achter elkaar. @ Fysio: vanmiddag de fysio voor Noa geweest. Ze zei een aantal keer dat ze zo groot is voor d'r leeftijd. En het was al heel knap dat ze d'r duim zo goed kan vinden. Was blijkbaar goed met 8 weken. Al hoor ik hier al van meer baby's die dat kunnen, maar toch altijd leuk om te horen. Ze heeft verder dus een hele duidelijk voorkeur naar links. Hoofdje is nog recht gelukkig, dus wat tips gekregen over liggen in de box, aankleedkussen, badderen, en vasthouden. Ben benieuwd. Ik mocht Noa vooral niet op haar zij in bed leggen. Vond ik wel vreemd, omdat anderen dat wel moeten/mogen las ik. Maar goed, komt vast wel goed. Fysio voor mezelf: ben gisteren zelf ook weer geweest. De rugpijn is wat minder. Ik heb nog oefeningen en tips meegehad. Ook om mijn buikspieren te trainen. Ik heb zo 'ab-roler' en vroeg of dat kwaad kon om daarmee te beginnen, maar dat raadde ze af. Het is niet goed voor mijn rug en ook nog niet zo goed voor de bekkenbodem zo snel. Je kan beter je buikspieren vanuit je benen trainen nu, dus op je rug liggen, je benen optrekken en bv fietsbewegingen maken. Ga ik dus maar mee beginnen. Als mijn buikspieren ook weer wat beter worden heb ik nog een beter figuur straks van voor de zwangerschap @ Nacht/voedingen: hier nog altijd redelijk het ritme aan kunnen houden. Gisteren laatste voeding om 22:15, 120 cc BV op. Ik twijfel steeds of dat wel genoeg is, maar vanmorgen werd ze wakker om 7 uur!! En ze huilde nog niet eens!! Wat een superbaby heb ik he En dat voor borstvoeding, ik mag niet klagen geloof ik... Ik denk dat ik gewoon erg voedzame BV heb. Als ze op 120 cc zo lang kan slapen... Voor iedereen met kwaaltjes, bouwproblemen, voedingsproblemen, twijfels etc heel veel sterkte. Ik had voor jullie allemaal wat getypt, maar ga het ff niet opnieuwd doen. Excuses. Moet echt nog wat in huis doen en nog ff naar de apotheek om de pil op te halen. En misschien nog ff bij kruidvat wat glijmiddel halen, kunnen we het weekend wat gaan kroelen
@Essie: is het nog gelukt met de maxicosi en het onderstel? Nog iets leuks geshopt bij Ikea? @Ankje: dit kan toch niet waar zijn? Hoe veel pech kun je hebben???????? @Lynd: wat rot van je onderkant! Kan die heling nog zó lang duren?? @Hilli: dank je voor je verhaaltje. Fijn om te lezen dat meer nieuwbakken mamas zo zitten . Fijn dat Sam nu lekker kan slapen in zijn bedje en kan spelen onder zijn mooie speelboog. @Sanne: ik moet Laurens inderdaad op zn zij te slapen leggen, maar wel met een zijslapertje. Vindt ie overigens heerlijk. @Hier: Hij heeft vanmiddag 2,5 uur geslapen. Toen kwam een oud-collegaatje van mij met haar op dezelfde dag geboren zoontje. Het was één en al herkenning; zij zit precies in dezelfde fase als ik en het was heerlijk om te horen dat de beide heertjes zich min of meer hetzelfde gedragen. Fijn om te horen dat ook zij wel eens de babyfoon uitzet omdat ze even niet meer tegen het gehuil kan of dat haar zoontje ook zon gepeperd worstje kan zijn . Haha! Ik heb wel enkele fotos van de twee jongens in de box. Uiteraard zette L. het op een schreeuwen en was haar zoon heerlijk rustig en alleen maar met me aant sjansen. (haar zoontje was bij de geboorte trouwens precies 900 gram zwaarder dan L. en dat verschil is nog te zien!) Bekijk bijlage 58065 @morgen: komt een vriendin van mij (zij heeft een fotografiecursus gevolgd) foto's maken van ons gezinnetje. En 's avonds mag ik naar een literaire avond waar de bundel met twee van mijn verhaaltjes wordt gepresenteerd. Ik ben gevraagd om 1 verhaaltje die avond voor te dragen.... Ben benieuwd!
Hoi mama`s, Niets terug gelezen. Kom alleen even een zwaai geven aan iedereen en zeggen dat ik nog leef. Heb het zo druk met m`n meisje. Osteopaat zijn we geweest, 2 dingen haar middenrif zit te strak en daardoor kan ze niet veel eten per keer en komt ze dus vaak.(ook in de nacht) Gisteren bijvoorbeeld op heel de dag/nacht (24uur) maar 525cc op. En ze heeft voorkeurshouding naar rechts n daar zijn haar spieren ook korter en trekken aan haar nekje en dat geeft seintjes naar de hersenen dat het niet goed zit en daardoor niet slapen en veel huilen. Woensdag wordt ze weer behandeld. We zijn weer terug naar standaard melk. Nu ben ik er weer weg van. O ja vergeet mij niet he 3 Juli wat en hoe enz enz. Allemaal dikke knuffel Op de babysite staat het stukje wat in de krant komt in mijn dagboekje.
Gewoon sanne, wat grappig wat jij beschrijft,ik wordt heel vaak wakker omdat ik dan denk dat aylani nog op mijn borst of naast me ligt,terwijl ze natuurlijk echt in haar eigen bedje ligt,moet dan ook echt even overal zoeken,en het stomme is dat we haar nooit bij ons leggen als we slapen dus hoe ik daar nu toch bij kom??
@ Luna, dat was een goede nacht lekker hoor. @ Ankje, ik snap je helemaal die rotprikjes je weet dat het moet maar leuk is anders @ Nienke, dat je zo blij kunt zijn met een poepluier onvoorstelbaar he, alleen midden in de nacht zo vies is even wat minder, maar geen honger dus goede hoop voor vanacht dan maar . @ Lynd, sommige visite kun je nu eenmaal niet onderheen zijn een oom en tante van mijn man en ze zijn met die kant van de familie nogal close. En even voor zijn gemoedrust het is aangetrouwde familie (is altijd het eerste wat hij meld als mensen hun ontmoeten ) @ Sjees, verkouden hoort er gewoon bij ook zonder kdv kun je het niet altijd voorkomen. @ Suzanne, het is voor anderen altijd zo makkelijk zeggen hoort er bij maar zij zitten niet thuis met een ongelukkige baby als het niet gaat gewoon weer langs gaan hoor. @ Ankje, ooh wat erg heel verschrikkelijk wat een verschrikkelijke hufter, misschien moeten we eens met zijn allen bij jou langs gaan tegen zoveel door hormonen gestuurde vrouwen kan hij vast niet op @ jada, ja weer zo goed geslapen van 20.00 tot 7.00 dus helemaal blij mee. Ga eerst even eten reageer zo weer verder
@ Hilli, het slapen gaat hier erg goed, had gisteren al wat rust rond gestuurd hier, hoop dat het voor de andere mama's werkt dus nog een beetje. Quinten heeft toch echt wel bolle wangen , sam is ook op de foto's best een smal ventje voor mijn gevoel, maarja ben de bolle wangen hier gewend . Sam overdag gewoon wakker porren , onder het mom van ik niet slapen jij niet slapen eens zien hoe snel hij door slaapt . @ Nieks, we hadden hier weer een erg goede nacht . En hij is zeker goed gegroeid, ben ook helemaal trots. @ Suzanne, morgen dus een erg leuke dag voor jullie, geniet er lekker van en zo bijzonder (lijkt me) om je eigen verhalen in een boek te zien. Quinten is juist bij een ander altijd onrustiger als thuis, is gewoon dol op zijn eigen plekje . @ Hier, vanochtend dus naar het cb geweest en zoals ik al schreef is Quinten nu 6335 gram en 58,5 cm hij is dus erg goed gegroeid. Waren we vorige keren nog blij dat hij binnen de curve viel maar nog wel kleiner en lichter was als gemiddeld, zit hij nu met gewicht al op gemiddeld en met lengte bijna hij is dus goed aan het inhalen. Hij liep weer lekker de clown uit te hangen veel lachen en alles in de gaten houden tijdens het wachten dus alle verpleegsters weer weg van hem en met al die aandacht gaat hij natuurlijk alleen maar gekker doen succes verzekerd dus . Hij kreeg natuurlijk weer 2 spuitjes en bij de eerste gaf hij geen kik en keek er alleen verbaasd naar bij nummer 2 moest hij even heel hard huilen maar toen ik hem optilde was het weer goed . Had zelf ook nog even gevraagd aan de arts hoe het nu zit met wat hij kan, had me maandag geergerd aan het feit dat de fysio al zonder hem gezien te hebben zei dat hij minder zou kunnen als een ander kindje met 3 maand omdat hij te vroeg geboren is, tja je gaat dan toch weer twijfelen aan jezelf . Dus dacht vraag gewoon hoe zit dat en zijn er dingen die hij nog niet doet die hij wel zou moeten kunnen, de arts keek me verbaasd aan en zei het is dat het op papier staat dat hij 5 weken te vroeg geboren is maar wij hebben er nog nooit wat van gemerkt, hij kan veel dingen zelfs al een controle eerder dan dat het eigenlijk moet dus geen zorgen hierover hij heeft de achterstand die hij evt had allang ingehaald en loopt gewoon gelijk op met zijn leeftijds genootjes. Ben ik dus weer even gerustgesteld . Ze vond het zelfs al extreem knap dat hij terug is op 4 voedingen en de nachten en avonden zo goed slaapt, daar is menig ouder jaloers op zei ze en tja dat had ik ondertussen ook wel door . Vanmiddag de foto's gekeken die we hadden laten maken en oooh wat een leuke foto's zaten erbij ondanks dat hij niet wilde lachen vond ik ze toch wel super gaaf, er waren er 2 bij die ik niet mooi vond, vierkante foto's met echt een close up van zijn gezichtje en dan in een behoorlijk formaat resultaat het hoofd op de foto zelfs groter als inreal life dus dat werd hem niet. De rest was zo mooi dat ik maar diep in de buidel heb getast en alles heb genomen nu dus van het weekend lijsten gaan vullen en op gaan hangen . En wat denk je mijn man belde al vlot weer op denk dat hij last heeft van de spuiten hij blijft maar huilen hoe laat ben je thuis? Nou voorlopig nog niet dus want we waren nog onderweg er naar toe uiteindelijk heeft hij dus wel even geslapen, en toen ik thuis kwam stond hij met een huilende baby op de arm dus bij binnekomst de baby gepakt en stil en binnen een paar minuten lag hij heerlijk bij me te slapen. Vind het voor hem wel lullig maar het doet me toch stiekem erg goed dat hij zo graag bij me is . Nu ligt hij dus na zijn flesje in bed, en de babyfoon slaat wel telkens aan maar hoor verder niks dus hij zal wel liggen woelen, ben dan ook "bang" dat hij vanavond nog wel voor een voeding meld, maar dat maag ook wel een keer, het was vandaag voor hem ook weer druk op het cb en met de prikjes. Zo het is nogal een verhaal geworden maarja dat krijg je naar een dag afwezigheid
Hilli, wat fijn dat het beter gaat met de slaapjes van Sam. Ik wil Julian overdag ook niet meer in de box laten liggen, net zoals je zegt, een box is om in te spelen. Net zoals wat jij zegt, op de rug komt hij moeilijker in slaap. Maar wat dan wel raar is, Julian s'avonds en s'nachts wel gewoon op de rug in zijn wiegje en dan geen problemen. Blaine, wat fijn dat hij weer zo goed geslapen heeft. Zit je dan nu op 4 voedingen per dag? Nieks, Julian was heel ontspannen bij de fysio, helemaal niet gehuild, zelf gebrabbeld. Dat tongetje hoeft idd niets te betekenen. Julian doen het veel, maar ook vanwege de reflux hij ruikt ook zuur. Wanneer ze niet zuur ruikt, zou ik me geen zorgen maken. Suzanne, wat een verschil tussen die 2 mannetjes, ook kwa grootte. Je zou niet zeggen dat ze op dezelfde dag geboren zijn. Veel plezier morgen en succes morgenavond Woops, Julian heeft ook de voorkeur naar rechts en gespannen nekspiertje, daar kunnen ze heel veel last van hebben en heeft ook invloed op de slokdarm. Succes met je meisje. Hier, lekker een avondje rust. Kleine ligt op bed, dus heerlijk tv avondje!!
Tja de laatste voeding maak ik hem niet meer voor wakker dus hij krijgt nu om 7.00-11.00-15.00-19.00 en daarna slaapt hij door tot de volgende ochtend. Op het cb vonden ze het ook prima en de laatste voeding krijgt hij nu dus 210+7 en dan helemaal voor hongerige baby's, overdag mengen we het met gewone. Hij zou zelfs de laatste voeding 240+8 mogen of alles ophogen maar dat durf ik nog niet goed want als we helemaal op gaan hogen en hij komt een keer de avond mag hij niks meer vandaar maar zo en dat gaat prima. Geniet van je avondje rust ik ga ook even voetbal kijken.
wauw blaine,4 voedingen,das rap zeg en zo lang slapen,ik mag blij zijn als aylani slaapt als wij naar bed willen,en was al super blij dat ze 6 a 7 uur doorsliep snachts,dan proberen we daarna altijd de fles te rekken tot het 6 uur is,ik ben dus de laatste tijd elke keer tussen 4 en 5.30 al wakker omdat ze dan wakker is en niet meer wil slapen tot de voeding,maar ik wil hem echt niet eerder geven,volgens mij is het toch echt wel een kwestie van wennen,en het ging heel lang goed,maar de laatste week maakt ze een beetje een rommeltje van de fles helaas. Ach ja als ik sommige verhalen hier lees dan mogen wij s'nachts nog in de handjes knijpen met A. Allemaal welterusten ik ga A de fles geven en dan zelf ook naar bed want ben echt ongelooflijk moe,en Alain slaapt al op de bank nu,dus die bonjour ik zo ook naar zijn bed