Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    @ Mecha, wat een toestand allemaal, sterkte ermee!!! en een dienst die niet geleverd cq uitgevoerd is moet geheel terugbetaald worden en anders ff naar de rechtswinkel toe hoor!!

@Tammetje, wat fijn dat de osteopaat zo geholpen heeft. hoop dat dat zo blijft meid.

@Nienke, dat van die vrienden dat blijf je houden. Het contact zal ws steeds minder worden.. wij hadden ook zulke vrienden, kwamen regelmatig bij elkaar over de vloer, gingen veel met elkaar weg enzo enzo maar sinds Noah er was hielden ze contact erg af.. hadden m op gegeven moment half jaar niet gezien.. dus einde aan gebreeen.. ze wilden zelf wel kinderen maar toch werd contact nihil.

@Gewoon Sanne... vervelend dat je man er geen begrip voor heeft.. Zeker bij de 1e vranderd er zoveel.. je bent moeder geworden en dat vergt nogal, vooral geestelijk, wat van je. Het is dan nog moeilijk om van mama naar stoeipoes te gaan. Dat wordt echt makkelijker!!!! nu met Lucas heb ik er geen last meer van.. maar ook ik ben vaak verrot savonds.. Hou er vertrouwen in dat je echt ook op dat vlak jezelf weer word en vertel dat ook aan je man..!!! en je man moet wat meer begrip kunnen opbrengen...

Hier, lekker dagje gehad.. vanochtend bij mn ouders geweest met de kids en man, daarna de kids naar bed en smiddags boodschappen gedaan en toen heerlijk ovengerecht gemaakt (uit jamie oliver goes italy.. jammy!!!!!) en zometeen Noah in bad en naar bed en dan Lucas en dan komen mn ouders oppassen want wij gaan naar verjaardag!! morgen werken dus lange dag..
    doeggggg xx

2. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Leuk hoor, de drie mannen in mijn leven op de bank: vader, man en zoon. Wat een rijkdom :)

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Lynd geniet er lekker van en niet vergeten foto's te maken voor later is toch wel erg bijzonder en zal bij jullie niet zo vaak gebeuren.

Ik heb beide mannen in bed liggen, Quinten slaapt en mannetje schippert tussen toilet en bed gaat lekker hier dus, hij was al een paar dagen aan het zeuren en klagen en ik heb hem al vriendelijk uhm verteld dat hij niet zo moet zeuren en nu toch echt ziek voel me dus nu wel een beetje lullig :). Moet wel zeggen hij klaagt ook vaak zonder dat hij wat heeft je weet hoe mannen zijn bij een hoofdpijntje zijn ze al bijna dood en tja als ze dan een keer echt wat hebben geloof je ze niet :)

4. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Ik val even binnen.
    Het lijkt beter te gaan met m`n meisje.
    Is tevredener, lacht meer, huilt minder, slaapt redelijk goed.
    Nu alleen het volgende ze drinkt met de dag minder en ik bedoel echt weinig.
    Woensdag: 665cc totaal in 24 uur
    Donderdag: 525cc totaal in 24 uur
    Vrijdag: 515cc totaal in 24 uur
    Vandaag: (tot nu toe) 415cc
    Wil ze om half 12 toch nog wat aanbieden (120cc maar daar zal ze wel weer 50 of meer van laten staan), maar meestal haalt het niets uit.
    Ze weegt bijna 5 kilo en ze mag dus echt veel meer hebben.
    Gebruik standaard voeding.

Oja ze heeft sinds gisterenavond spruw en we hebben al medicijnen ervoor gehaald vanmorgen.
    Vinden jullie dat ik de arts moet raadplegen maandag of niet?
    Ze is juist heel zoet naar mijn gevoel sinds woensdag. :)

Begrijp me niet verkeerd, heb ze liever zoet dan zo huilerig hoor. :)

5. woops

woops Niet meer actief

O ja we gaan met Pasen een weekend naar Centerparcs met de opa en oma.
    Helemaal toppie en heb er echt zin in.
    Het is mijn laatste weekend in m`n verlof, de dinsdag 6 April ga ik weer werken. :D

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Woops, waarschijnlijk drinkt ze nu zo weinig door de spruw drinken is dan erg pijnlijk/vervelend voor ze ik zou zeggen hou goed de luiers in de gaten, plast/poept ze nog goed omdat die kleintjes best snel uitdrogen dus vooral plasluiers zijn erg belangrijk! als dat goed is zou ik persoonlijk me niet teveel zorgen maar jij ziet haar en als je het niet vertrouwd of het idee hebt dat ze sloom wordt zou ik direct bellen en niet verder knoeien, daar zijn ze toch echt te klein voor.

@ Hier, ik ga lekker slapen tot morgen

7. woops

woops Niet meer actief

Ze heeft stees vaker een droge luier en vooral snachts zit er niets in.
    Gisteren had ze 1x een diaree luier ze zat van boven tot onderen vol. :(

8. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    Hey lieve meiden!!!
    Ben een tijdje hier niet geweest en echt bijlezen zal ik ook niet doen. Het valt me zoooo tegen, hoopte al een heel stuk opgeknapt te zijn, maar helaas... Kan amper zelf voor Elise zorgen. Gelukkig heb ik veel lieve mensen om me heen die voor ons willen zorgen, maar dat is niet wat ik hoopte... Als ze me nu anders hadden ingelicht, maar dat is dus niet zo. Dan was het wel net zo erg geweest natuurlijk, maar hadden we ond er beter op kunnen voorbereiden. De huisarts zegt ook dat een week erg kort is en ik zeker 2/3 weken niet moet tillen. Dat lukt me ook echt nog niet, dus ik luister maar goed naar mn lichaam en we wachten maar af...
    Dinsdag terug naar zkhuis dus ben benieuwd wat ze ervan zeggen en als de hechtingen eruit zijn, gaat het misschien ook wel iets beter.

Sorry dat ik alleen even iets van me laat horen, maar te weinig fut om te lezen en reageren.
    Dikke knuffel aan iedereen en hopelijk mis ik niet teveel...
    Fijne zondag allemaal!!! Doei doei

9. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Hilli/Jada dan ben ik daar weer geruster over. Vandaag heeft ze het ook bijna niet gedaan.

@Jada wat fijn dat hij zo relax was. Hoe is het nu met hem? Moet je nog vaak terug?

@Blaine super dat hij zo goed slaapt en al 4 voedingen. Hier de afgelopen week nog elke nacht er 1 keer uit. Vannacht geprobeerd te rekken met een speen maar daar was ze het echt niet mee eens dus gewoon gevoed terug gelegd en sliep lekker verder. We zitten nog gemiddeld op 5 tot 6 voedingen nu ze 2 keer een fles krijgt.

@Essie gezellig naar de Ikea. Leuk dat hij nu in zijn wipstoeltje past. Lieke vind er nog niks aan gebruik hem nu als we samen douchen.

@Tammetje wat super fijn dat je weet wat het is en er nu ook iets aan gedaan kan worden en ook nog een super nacht.

@Sjees hoe gaat het met je mannetje?

@hier alles gaat redelijk mannetje ligt nog al ziek in bed heeft verschrikkelijke hoofdpijn is zelfs naar het ziekenhuis geweest omdat zijn arm en tong helemaal tintelde. Blijkt migraine te zijn. Dat heeft hij nog nooit gehad. Ik hoop dat Lieke straks wil slapen en niet begint te huilen. Ze komt nog wel elke nacht. Afgelopen nacht geprobeerd te rekken met een speentje maar dat was mislukt. Hoe laat leggen jullie de kleintjes naar bed? Ik namelijk pas na de laatste voeding omdat ze nog altijd wakker is s'avonds. Zo ga even voeden en dan gaat ze naar bed (en ik ook)

10. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Kareltje heel veel beterschap voor jou luister naar je lichaam en doe niet te veel hè.

11. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Lynd geniet ervan dat je vader er is hoor. Mijn vader had het ook geweldig gevonden maar die leeft helaas niet meer (11.5 jaar geleden gestorven) dus geniet met alles wat je kan.

12. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Lynd
    Wat fijn dat je vader is overgekomen, om Jakob te bewonderen. Geniet er maar lekker van!

@Blaine
    Wat sneu dat je man ziek is. Het schijnt wel te heersen. Mijn zusje en gezinnetje hebben er vorig weekend in gezeten.

@Woops
    Spruw doet de kleine zeer in het mondje. Daarom drinkt ze waarschijnlijk ook minder.

@Kareltje
    Heel veel sterkte met het herstel. Merk hier dat de narcose me ook nog nekt hoor en heel snel moe ben van vanalles.

@Nieks
    Ook jouw mannetje ziek. Heel veel sterkte. Elianne gaat hier tussen 19.30 en 20.30 naar bed. Zij slaapt ’s avonds haar lange ruk.

Elianne heeft dus verstopping. Ze heeft gister al een flinke poepluier geproduceerd, maar heb nog niet het idee, dat het allemaal opgelost is, dus we gaan nog even een paar dagen door.
    Omdat ze minder in 1x drinkt, komt ze vaker. Vannacht rond 1.00-5.00 en 6.30. Ik lig daarom vaak al om 20.30 in bed, omdat ik het anders niet volhoud. Ik ben gewoon nog erg moe. Wel wandel ik elke dag een heel eind en dat gaat al steeds beter. Ik ga zo bij mijn paard langs en er wat mee doen. Zou gisteren, maar dat lukte niet.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    @ Chevenne, leuk even naar het paard, geniet er van rij je ook alweer? ergens lijkt me van niet maar zou ik zomaar wel kunnen ;).
    Zo sneu zeg een verstopping hoop dat het snel over is en ja vaker drinken klinkt dan logisch als ze vol zit past er natuurlijk niet meer bij in.

@ Kareltje, nogmaals een knuffel voor jou en je weet het he niet te gek doen krijg je over een paar weken spijt van dan duurt je herstel gewoon langer. En nu heb je nog mensen die helpen want je bent net geopereerd ga je nu teveel zlef doen dan duurt het herstel langer maar komen mensen op een gegeven moment ook niet meer helpen want het is dan al zo lang geleden en dat moet je ook niet helpen. Denk nu maar eerst even aan jezelf.

@ Nieks, Quinten gaat ook pas sinds tweeen een halve week 's avonds naar bed, daarvoor was hij de avonden ook altijd beneden omdat hij niet alleen wilde zijn en ging dan met zijn laatste voeding tussen 22.00-23.00 boven naar bed en dat ging prima en zo ineens sliep hij beneden de hele avond dus hem eerder op bed gelegd en dat ging erg goed, na ongeveer 1 week kreeg ik hem nog amper wakker genoeg om te eten zijn laatste voeding dus woensdag voor het eerst geprobeerd die niet te geven en hij sliep netjes door, dus het kan ineens heel hard gaan. Ik ben ook niet iemand die dan 's avonds moeilijk ging doen van je moet naar bed de avonden wilde hij bij mama zijn nou prima en zo ineens was het goed dus dat komt bij jullie ook nog wel hoor.

@ Woops, nog gebeld met de ha post? Zag vanochtend pas je berichtje maar bij geen plasluiers zou ik direct bellen hoor, beter voor niks er heen als te laat.

@ Hier, man ligt nog steeds op bed ging er vanacht iedere half uur zo'n beetje uit om te spugen dus erg smakelijk ;). Verrassend genoeg werd de kleine dus ook op een gegeven moment wakker en heeft dus maar gewoon zijn vijfde flesje gehad, is ook geen wonder dat hij niet door sliep met zoveel herrie, het was vanochtned dus wel lekker 8.00 voordat hij wakker was dus dat is wel erg fijn. Hij slaapt nu dus ga even de honden uitlaten kom straks wel weer langs.

14. woops

woops Niet meer actief

Hoi,

Vanmorgen had ze een flinke plasluier. :D
    Ze heeft gisteren (over 24uur) maar 415cc gedronken. :$
    Morgen moet ik toch naar de huisarts voor mezelf, ga ik het meteen even vragen of het heel erg is als ze zo weinig drinkt.

O ja ik heb op m`n hyves het uitstapje staan, je mag je ook toevoegen als je wilt. :p
    Wendy van - hyves.nl

Iedereen een fijne dag (Marieke11 jij helemaal veel plezier met de doop van je zoontje Job) :D

15. Sjees

Sjees Niet meer actief

Lieve meiden,heb heel vlug gelezen,reageer even andere keer want moet zo weg,ik ga met al mijn zussen(5) naar mijn oma toe,
    allemaal een fijne zondag!

16. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Even snel reageren. Mijn man heeft een 'Noa-dag", wat wil zeggen dat hij benenden tijd aan haar besteed, terwijl ik in huis van alles kan doen dat door de weeks blijft liggen. Ik vind het wel een goed systeem, gaan we vaker doen. Moet haar wel zo voeden, dus ff snel:

@ Sjees: veel plezier vandaag!

@ bedtijd: hier ook na de laatste voeding rond 23 uur. Vaak krijg ik haar ook heel slecht wakker, en wat ze drinkt varieert van 50 - 150 cc. Soms slaapt ze na 50 cc door tot half 8. Hopelijk betekent dat dat ze ook snel naar de 4 voedingen kan. Maar daar is ze nu nog te jong/licht voor, dus ff geduld. Komt vast wel goed.
    Gisteren heeft ze 90 cc op om 23 uur. Tegen 12-en lag ze in bed en ik heb haar om kwart voor 8 wakker gemaakt!!
    Hierna weer geslapen van 9 tot half 12. Ik wil komende week proberen om haar na de 1e voeding (als de tijd hiervan hetzelfde blijft) haar op te houden en dan in de middag nog ff in bed te leggen. Jammer is dan wel dat ik dan ook niet terug naar bed kan, en dat doe ik nu vaak wel...

@ verder hier: alles goed. Heb het gisterenavond goed gemaakt met mijn man :p Is dus weer vrede en rust in huis... ;)

Ga nu ff Noa voeden en daarna was ophangen. Ben goed bezig vandaag!! ;)

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Lynd, gezellig dat je vader er is! Veel plezier.

Anke, wat een ***** die aannemer.... sjonge jonge zeg. Succes hoor!

Mecha hoop dat je je centen nog terugziet.

Sanne, fijn dat het weer goed is.

Blaine, vervelend voor je man dat ie ziek is. quinten slaapt goed zeg! Heerlijk.

Sjees, veel plezier bij oma :)

Woops, drinkt ze al wat beter?

Nou, woensdag gaat onze dame wennen op het kdv. Ben benieuwd....
    Verder heb ik, voor degene die interesse hebben, een paar nieuwe fotootjes in mijn album gezet.

18. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Hallo meiden!

Allereerste....bedankt voor al jullie lieve woorden.

Sorry dat ik even niet ben geweest, maar ik zat er even helemaal erdoor heen.
    Jeroen die zat zelfs te huilen vrijdag van alle ellende.

Jeroen en ik hebben zaterdag ochtend lekker rustig aan gedaan.
    'S middags hebben Jeroen en ik de kast (van onze slaapkamer) in elkaar gezet. We hebben namelijk zelf een kast ontworpen en planken gehaald en op maat laten zagen.
    En hij past heel erg mooi! Daarvoor komen nog 3 schuifdeuren tot aan het plafond.

Ook vandaag lekker rustig aan gedaan.
    We zijn samen met jonna de eendjes brood wezen geven. Even lekker een vrisse neus halen.

Straks ga ik even de muur van Jonna schilderen (de laatste keer) en daarna even naar de Gamme om de deuren van de kast te bestellen.

En morgen hopelijk DE dag. De kozijnen......durf haast niet te hopen, maar doe het iedere keer toch.

Jullie allemaal een fijne zondag!

Trouwens Mecha....hoe staat het met jou verbouwing....heb het even niet gevolgd....sorry.

19. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ankje wat fijn dat het iig wel gelukt is met de kast! Ik hoop wederom met jullie mee voor morgen....Dikke knuffel!!!

Jada een riem:( Ik zeg 't net tegen m'n vriend. Hij vraagt waar dat dan bij zou moeten zitten. Uit jouw verhaal bergijp ik bij de adapter? Ach, ik zei al tegen hem; bekijk het nog een keer ff op je gemak (niet vlak voordat we wegmoeten;)). Heb je vandaag ook weer een lekker rustig dagje?

Sanne herkenbaar van die slaaptijden! Straks als ik weer ga werken wil ik het volgende doen: 7.00 voeden, terug in bed. Om 11.00 uit bed en voeding, tot ie in slaapt valt en dan terug in bed tot de volgende voeding om 15.00. Daarna opblijven tot na de volgende voeding om 19.00 en dan zo rond 20.00 naar bed. Fijn dat het weer goed is tussen je man en jou:D

Sjees veel plezier:)!!! 5 zussen, wow! Zijn er ook nog broers?

Woops beterschap met Mykeda:)!

Nienke hoe was het bij je oma? Is ze erg dement?

Kareltje ik sluit me volledg bij de woorden van Blaine aan! Beterschap:)!!

Blaine/Nieks beterschap met je man:)!

Chevenne groetjes aan je paard;)! Hoe was het?

Hier: gister top gegaan bij onze vrienden:). Rustig dagje vandaag , heerlijk8)!!!!! Morgen hektisch....

20. Niene

Niene Actief lid

28 mrt 2009
    218
    0
    0
    hallo dames,

tijd niet gereageerd, maar wel trouwe meelezer.

Chevenne: was het lekker bij je paardje?ik ga tegenwoordig drie maal in de week. Wel even wennen dat het minder vaak is.

Ankje: durf het bijna niet te zeggen, maar achter de wolken schijnt de zon: Zal hij morgen dan echt gaan schijnen? Ik hoop het zo voor jullie.

blaine: zo leuk om van alles te lezen over kindje wat al wat ouder is! vier voedingen... klinkt nog zover weg, had er laatst nog zeven. Laatste keer woog ze 4960 gram en was ze 54 cm.

Hier gaat alles wel goed. Ik loop alleen te rommelen met het wakker zijn en slapen. De verhalen van essie en sanne vind ik dan ook erg interessant. Ik zou graag van meer van jullie willen horen hoe het slaap, voeden en wakker zijn patroon eruit ziet en wie dit wel en niet heeft. Ik ben ook erg benieuwd hoe veel jullie kleintjes slapen.

ennuh, doorslapen kan ik nog niet over meepraten al moet ik zeggen dat ze wel heerlijk tussen de voedingen door slaapt.

Deel Deze Pagina