Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Krijg je een uitnodiging per post?

2. woops

woops Niet meer actief

Wil Jonna al gaan staan? :D
    Hier wil ons meisje soms ook al rechtop staan, best veel kracht hebben die kleintjes in hun benen zeg. :$

3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    volgens mij wel essie

4. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    AnneMica: Welkom terug! Lekker dat het zo goed gaat met jullie.

Sjees: wat zul jij gelachen hebben vanmiddag bij je oma. Wel naar dat Aylani zo ziek is geworden zeg.
    Hopelijk gaat het morgen een stuk beter.

Een dikke knuffel

Hier: Ik maak me een beetje ongerust voor morgen.
    Morgen moet Jonna weer naar de CB en krijgt ze haar eerste prikjes.
    Jeroen heeft a.k. week ook een late dienst, dus als Jonna zo hangerig en huilerig is/wordt dan sta ik er helemaal alleen voor.
    Pfffff.

We zitten er ook aan te denken om Jonna a.s weekend een dagje naar opa en oma te doen (ook omdat we gaan verbouwen als de kozijnen er tenminste in zitten). Misschien ook een dagje slapen....maar dat zie ik nog niet helemaal zitten.
    Vind het zo moeilijk om haar al een nachtje te laten slapen. Maar als ze ergens anders slaapt dan kunnen Jeroen en ik wel een nachtje door slapen.
    Vind het zo moeilijk.....voel me dan zo'n slechte mama als ze ergens anders slaapt.

Nooit geweten en gevoeld dat het zo moeilijk kon zijn.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?

5. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Ankje gave foto!! Lijkt mij ook erg moeilijk om de kleine een nacht te moeten missen, al zou het in jullie geval wel ff lekker zijn even goed te kunnen slapen. Succes!

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ankje, onze zoon is ooit 1x een nachtje weggeweest.. ik was erg vroeg wakker en stond al om 9 uur bij mijn ouders op de stoep. Ik kan het niet, overdag wegbrengen of naar het kdv had ik geen moeite mee, maar een nachtje daar ben ik erg slecht in. In het geval van verhuizen (hoop ik natuurlijk binnenkort) en verbouwen etc is het soms erg makkelijk of noodzakelijk, dan zou ik het wel doen, maar het is inderdaad erg moeilijk!!

7. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Nou nog niet echt staan, maar merk wel dat ze al heel wat kracht krijgt in haar beentjes.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    @ Essie, hier de uitnodiging voor prenatal per mail. ga hem deze week ophalen.

@ Ise, ik vond de doos wel leuk, zat veel leesvoer in en wat pakjes met opvolgmelk enzo.

@ Ankje, aah wat een leuke foto. En tja mijn mannetje is nog nergens een daje of nachtje heen geweest, heb hem in de eerste week genoeg moeten missen ;). Mijn ouders hebben 1x een paar uur opgepast omdat ik een crematie had en verder niet. Ergens is het wel handig zeker in jullie geval maar snap je gevoel ook helemaal. Moet wel zeggen dat ik de kleine sneller naar mijn ouders zou brengen als naar mijn schoonmoeder :).
    Spuitjes vallen mij tot nu toe erg mee, Quinten heeft al 2x gehad en ging er juist erg veel van slapen van huilerig en vervelend hier niks gemerkt, dus grote kans dat je juist een erg relaxte dag krijgt ;). Het komt echt wel goed hoor.

@ Hier, ik ga slapen ben helemaal munt dus tot morgen

9. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Essie/Ise: Jullie hebben opzich ook gelijk. In onze situatie is het inderdaad erg handig en verstandig om Jonna even weg te brengen naar opa en oma.
    Want als wij gaan verhuizen (de slaapkamers dan he) en gaan opknappen, dan is het toch wel lekker dat je je kind niet in de gaten hoeft te houden en moet verzorgen.
    Maar een nachtje laten slapen.....ik weet het nog niet.

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Ik hoop het Blaine!

Ik doe Jonna dan ook naar mijn vader en zijn vrouw.
    Maar dat komt omdat mijn vader erg veel ervaring heeft met kleine baby's vanwege zijn werk, en mijn moeder en schoonouders niet.
    Stom eigenlijk he? Want onze ouders en schoonouders hebben ook al kinderen opgevoed.

Ook zoiets. Als mijn vader zou moeten werken en zijn vrouw is dan thuis dan vind ik het al moeilijk om haar overdag daar heen te brengen. Maar wil haar ook geen pijn doen.

Jemig....somme keuzes en gevoelens zeg!

11. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Het is ook lastig en moeilijk Anke....

Nou,hier is het even wachten tot de fles, geef 'm maar een half uurtje eerder (22.30 ipv 23). Vriend ligt al op bed, moet erg vroeg op.. saai dus.

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Heb niet echt teruggelezen.....sorry!
    Hier een druk weekend gehad, gisteren het verjaardagsfeestje van mijn vader. Supergezellig, maar best heel druk voor de meiden. De oudste nu ook nog waterpokken dus lekker hangerig. Tessa weer een beetje onrustig met alle herrie en mensen om haar heen.
    Maar een beetje rustig aan doen deze week!

@ Ankje: zal duimen dat de kozijnen er morgen ingezet worden!
    Is misschien beter om Jonna even bij je vader te brengen....
    Hier gaan de dames over 2 weken ook een nachtje slapen bij de opa's en oma's (Tessa bij mijn schoonouders, Maaike bij mijn ouders)...even wat voor onszelf doen en vooral SLAPEN!

@ Sex/anticonceptie: hier gaat het weer wat beter....minder pijn en meer zin ;)
    Hopleijk komt dat bij de anderen ook snel!
    Wel moeilijk om weer aan de pil te denken, ben 'm al 2x vergeten deze week :$
    Gelukkig gebruiken we ook condooms, want ik wil ECHT niet meer zwanger raken!
    Nog een vraagje: ben vorige week zondag met de pil begonnen toen ik ongesteld werd, maar daarna heeft de menstruatie niet verder doorgezet. Komt dit door de pil?

13. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Mamanama, ik denk dat dat inderdaad door de pil komt, maar anders even navragen?

Lynd,was jij dat die veel last had van de knip? Het is wel anders, maar ik ben 2x gescheurd. Na de eerste keer bleef ik veel pijn houden, als ik ongesteld was of tijdens sex (had soms nog de vraag of die 2e er wel zou komen:D..) en nu dus helemaal geen last meer. Ben namelijk anders gehecht. Tip is om er niet lang mee rond te lopen als je het blijft voelen, had ik ook moeten doen maar ik las ook overal dat je er wel een jaar last van kon blijven houden (maar wat ik al zei, ik geloof dat een knip anders is dan scheuren que herstel).

14. woops

woops Niet meer actief

Vraagje:
    Hebben jullie kindjes dat ook dat ze slapen maar dan huilen? :(
    Ons meisje heeft het nu voor de 1e keer gedaan, ze had haar fiep in, haar nummetje bij en toch huilde ze met haar ogen dicht.
    Ik heel de tijd naar boven lopen en huilt ze en haar ogen dicht, hoe vaag is dat? ;)
    Nu is het stil boven, dus denk dat ze nu echt slaapt. :)

15. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lynd, leuk zeg dat je vader er is!! Geniet er lekker van

@Blaine hopelijk gaat het wat beter met je man. Gaat echt rond geloof ik he.
    Ik lees net dat jij Quinten een pyjama aan doet. Hier zeggen ze dat zolang hij wat makkelijke kleertjes aan heeft ze geen pyjama aan hoeven te hebben.
    Zijn er meer die hun kindjes een pyjama aan doet? Jordi ligt nog niet in een slaapzakje, is een pyjama dan niet te koud in bedje?
    Fijn dat de visite is meegevallen!

@Gewoon Sanne, wat leuk zo een ingelaste dag. Ik merk hier toch wel dat als mijn man in het weekend of ’s avonds thuis is hij het heel normaal vind zijn dingen te doen e ik blijf dan met ons mannetje bezig. Neemt niet weg dat hij echt wel tijd aan ons mannetje besteed hoor, maar ik heb op deze manier nooit tijd voor mezelf.

@Ankje, ik ben heel hard voor je aan het duimen dat de kozijnen vandaag geplaatst gaan worden!! Leuk zeg een eigen kast ontwerpen en zo in elkaar zetten. Wordt vast erg mooi.
    Ik zit met hetzelfde wat betreft nachtje laten slapen. Wij hebben het hier ook weleens over, maar ik kan de stap ook niet zetten om Jordi ergens te laten slapen. Ik weet echt wel dat het goed zal komen hoor, maar toch. Zal wel lekker zijn een nachtje goed slapen!!
    Misschien nog een tip qua prikjes. Ik heb Jordi na zijn prikjes lekker in bad gedaan. Hier wordt ie altijd erg slaperig van. Heeft toen ook heerlijk en veel geslapen.

@Woops, ik hoop dat het snel beter gaat met jullie dochtertje!!

@Sjees hoe is het nu met jullie dochter? Lijkt me vreselijk als ze ineens zo ziekjes zijn. Hier gelukkig nog geen ervaring mee.

@hier het gaat duidelijk beter met Jordi. Hij is minder huilerig, kan langer alleen liggen en veel kijken en is een stuk vrolijker. Alleen het doorslapen was maar voor 1 nacht tot nu toe. Afgelopen 2 nachten kwam hij gewoon weer om half 3. Fles gegeven en daarna weer verder slapen. Wel heeft hij nog veel last van krampjes en heb dan ook het idee dat hij hiervan wakker wordt ’s nachts. Maar wij zijn heel erg blij dat we naar de osteopaat geweest zijn. Ben benieuwd wat volgende week een 2e behandeling doet. Verder hier een lekker rustig weekendje gehad met mijn 2 mannetjes. Straks zelf even naar de fysio even mijn nek en schouders weer los maken. Daarna even bij vriendin langs.
    Het lijkt hier dat Jordi zijn maatje 56 niet lang aan heeft. Heeft dit nu sinds een kleine 2 week, maar de meeste truitjes worden al weer wat te kort. Broekjes maat 62 past ook al prima. En dit terwijl hij maatje 50 toch echt een week of 5/6 aan gehad heeft. Herkennen jullie dit? Wat gaat het eigenlijk toch snel he, pffff.

16. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1756 tammetje81, 15 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
    Wij zijn het weekend wezen kijken voor een leuk zwembroekje voor Jordi als we naar CP gaan. Kon hier alleen niets vinden zo klein. Iemand suggesties waar we kunnen kijken?

Oo zie net op internet dat de Wibra weer van alles voor baby's in de folder heeft staan. Waaronder zwembroekjes en pyjama's. Vanmiddag dus maar eventjes kijken!!

17. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Tammetje, heb bij de hema ook zwembroekjes gezien..
    Bij ons ging maat 50 snel, heeft ze een week of 2 aangehad. Maat 56 truitjes wordt nu toch echt wel te klein, dus daar heeft ze 62 van. Maar broekjes gaan echt nog makkelijk in 56, van de prenatal heb ik een broek en die is echt veel te groot zelfs..
    Dus haar benen zijn in verhouding kort ofzo.......

18. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    even snel een tip. Ga straks ff bijlezen, maar moet nog ff ontbijten, dus kom later nog wel terug:

Supergoedkope babyspulletjes deze week bij de wibra. O.a. pyjamaatjes voor 1,99, etc etc. Vind ze zelf best leuk.

19. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    haha, tammetje was me al voor zie ik nu pas....

20. woops

woops Niet meer actief

Wibra heeft inderdaad leuke aanbiedingen en ook leuke kleertjes voor weinig geld.

Hier is de link, misschien wel handig voor de mensen die geen folder aankrijgen:
    Aanbiedingen

Even spammen, haar halfzusje is gisteren geweest en heeft voor de 1e keer de pamper verschoont. :D

Deel Deze Pagina