Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    Hilli alleen een gaasje of pleister erop. Dan droogt het toch en is het wel beschermd. Met een pleister kan er ook lucht bij. Oh wat spannend van het huis;)!!!

Woops jeetje wat ben jij streng zeg:D:p!!

Nienke overdag maken we wakker, 's nachts niet.

Butterfly goed nieuws:)!!

Suzanne....pfieuw, wat naar:(....sterkte maar weer. Die foto hadden we al eens gezien toch? Leuk hoor:)!

Hier: op naar de KA. Tot laterrrrrrr!

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    @HIlli, misschien een idee dat als hij in de box ligt je hem even op een kleed legt zonder luier? Kan het wat indrogen misschien. Spannend zeg ee huisje, hopelijk heb je meer gehoord!!

Ben net terug van centrum. Even pyjama's ingeslagen bij de Wibra. Wat een drukte was het daar, pff.
    Gaan vanaf vanavond dus de pyjama aantrekken, hopelijk heeft hij dit snel in de gaten dat hij dan moet slapen :D. Vandaag heeft hij weer een goeie dag. heeft een uur in de box liggen kijken en spelen. Ligt nu in bed wat te huilen. Tja lag te slapen in maxi cosi en heb hem nu in bed gelegd.

3. woops

woops Niet meer actief

Hoe slapen jullie kindjes?

Onze meid slaapt altijd in op de linker en dan rechter zij.
    Als ze echt heerlijk slaapt ligt ze meestal op de rug (doet ze zelf)
    Nu huilde ze net en ben gaan kijken, ligt ze min of meer op de buik.
    Heb ze terug op de zij gedraaid en ze begon meteen harder te huilen en ze draaide terug richting buik en sliep weer.
    Baby`s mogen toch ook half zij/buik slapen of niet?

Op de rug in slaap vallen lukt haar echt niet. :(

Hier gaat ook standaard na het avond eten de pjyama aan, heerlijk en zit ook beter dan haar "overdag" kleertjes.
    Al hoewel ze overdag dus wel met haar kleertjes op bedje ligt. ;)

Om half 4 bij de tandarts zijn, 1 uur behandeling voor alle gaatjes pppfff. :x:(

4. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Net weer naar de makelaar gebeld. Het huis is in principe verkocht. Vanavond worden de papieren getekend :( Spijtig. Volgende keer beter dan maar :)

@Essie: Ja ik wilde dat ook eerst doen, maar kheb maar schrik dat het gaasje of de pleister dan in de wond gaat blijven plakken. En dan trek ik alles natuurlijk weer open ...
    Ik ga hem maar gewoon een tijdje in zijn bloodje op zijn verzorgkussen in de woonkamer laten liggen denk ik. Hydrofiele luier eronder. Dan kan ik gemakkelijk alles proper maken als hij plast ofzo.

@Blaine: Hier ben ik! :D Wel fijn dat je me mist :)

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    hilli, bij luieruitslag helpt de zinkolie van dr swaab echt SUPERgoed.. miischien nu bij sam ook wel?

verder ga ik vandaag de mist in met sonja.... haha. ik heb net wat biscuitjes naar binnen gewerkt. geen vette dingen dus maar toch. ik heb het gevoel eerdaags ongesteld te moeten worden.

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Even een ego-berichtje....sorry.

Durf het bijna niet meer te zeggen, maar helaas weer geen kozijnen vandaag.
    Ik ben vanochtend helemaal uit mijn plaat gegaan tegen de aannemer. Hij beloofd nu woensdag de kozijnen te plaatsen.
    Heb gevraagd of hij nu de kozijnen wil leveren en dan later plaatsen, maar dat kon niet.
    Hij wil ook geen gegevens kwijt van dat bedrijf waar de kozijnen zouden staan.
    Hij heeft dus helemaal geen kozijnen volgens ons gevoel. Ook denken wij dat hij fallit is.

Ik heb op papier laten vasst leggen dat hij woensdag de kozijnen plaatst, zo niet krijgen wij 6.000 euro.

Heb in tranen Sjees opgebeld, want Jeroen stuurde me naar boven.
    Gelukkig konden Jeroen en ik later naar Sjees rijden om even stoom af te blazen.

Bij het CB was alles goed!
    Jonna groeit goed. Ze weegt nu 6115 gram! :$
    De prikjes waren echt zielig! Zat ook zelf behoorlijk mee te huilen. :p
    Tot nu toe gaat het nog goed met Jonna. Ze heeft er weinig last van tot nu toe.
    Hopelijk blijft dat ook zo.

Sorry van mijn ego-berichtje.
    Hopelijk gaat het met jullie beter als met mij momenteel.
    Zit er momenteel even er helemaal er door heen. :(

Maar als de aannemer woensdag weer niks doet, dan gaan we kijken naar iemand anders die het kan afmaken voor ons.
    En verder ga ik met de aannemer in discussie kwa betalingen enzo.

7. woops

woops Niet meer actief

Ik ga weer "lijnen" als ik ga werken.
    6 April ga ik dus weer afvallen.
    Nu geniet ik van alles nog even.
    Ben nu pas enkele daagjes gaan genieten dus gun het mezelf gewoon. :D
    Hier moeten er nog 26 kilo af. :(
    Was ook heel erg veel aangekomen met de zwangerschap.:)

@ankje,
    Jemig meid het is allemaal wat met het huis.
    Dikke knuffel en gelukkig heb je bij Sjees kunnen afblazen.

8. Nieks

Nieks Actief lid

2 jan 2009
    119
    0
    0
    Brabant
    @Butterfly wow wat is ze flink gegroeid zeg. SUPER!! En waarom geen zetpil?

@Nienke ik maak Lieke ook wakker overdag. S'nachts laat ik haar lekker slapen en wacht tot ze zelf komt.

@Jada het gaat zo snel hè.

@Hilli kunnen ze geen test doen bij de HA of hij een allergie heeft voor honden en katten? Jammer dat het huisje al verkocht is. Zou sam in zijn blote billetjes laten liggen een paar keer per dag zodat het goed kan drogen.

@Ankje jeetje meid, die man moet eens goed wakker geschut worden dat je zo niet met mensen omgaat. Je zou hem wel eens een flinke schop onder zijn kont willen geven. HEEL VEEL STERKTE.

@hier zo ga Lieke eens wakker maken zit alweer ruim 4 uur tussen de voeding misschien tot later.

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

Sorry kon daarstraks even niet reageren,omdat aylani helemaal door het lint ging,ze is vandaag gelukkig een stuk rustiger,we hebben luuf gehaald en neusdruppeltjes,en ze is al weer wat vrolijker,ook heb ik een afspraak op een ander kdv gemaakt,om daar eens te kijken hoe het er is,qua netheid,luchten,frisheid,sfeer,enz..
    We zijn net ook op het cb geweest en A is al 62 cm en 5850 gram!

Essie,ja ik heb ook nog 1 broer,die delft wel een beetje het onderspit maar kan het goed met iedereen vinden.

Ise,de tweeede doos van prenatal is helemaal niets aan,er zit een potje voeding in en wat folders,echt prut

Woops,hier doet A dat ook,vanmorgen lag ze te schreeuwen in bed,dus niet huilen,maar ze sliep gewoon,had ws een nachtmerrie ofzo,ergens ereg zielig maar ook wel grappig

Pyama,doen wij hier nu ook sinds kort maar nog steeds niet echt consequent,zou wel beter zijn eigenlijk maar als ze slaapt als ik haar naar bed breng ga ik dr echt niet wakker maken!

Nienke,fijn dat jullie eindelijk de juiste fles speen combi hebben gevonden,wat kan dat lastig zijn he,elke keer 3 verschillende spenen op tafel en maar switchen,ben hier ook blij dat we nu eindelijk 1 speen en fles hebben,scheelt een hoop gedoe

Wauw blaine lekker uitgeslapen vanmorgen!

Essie,jemig das nog best een gebroken nacht dus,ben wel blij dat aylani tot 5 a 6 uur doorslaapt,heb je toch in ieder geval een lekker aantal uren dat je door kunt slapen snachts

Suzanne,jeetje wat een verschil in lengte tussen die 2 zeg!

Euhhhhh ik weet t niet meer…..

ik heb dit bericht al 2 uur geleden getypt maar vergeten te plaatsen dus alles wat daarna is geschreven heb ik nog niet gereageerd

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Woops: ja hoor, dat is heel normaal! Ze dromen gewoon, net als wij, en hebben heel wat te verwerken! Bovendien hebben kleine baby's meer last van de overgan van lichte naar diepere slaap en zijn dan soms een beetje wakker.
    Ah, schattig dat Mykeda's halfzusje haar luier verschoond heeft!

@Tammetje: fijn dat het zo goed gaat met Jordi! Grappig he, dat sommige maten ineens overgeslag worden? Dan hebben ze ineens een groeispurtje.
    Tessa ligt trouwens ook niet in een pyjama, maar ik wil het wel gaan doen. Ze ligt wel in een slaapzak en dan in haar (luchtige) kleertjes en zonder sokken.
    Zwembroekjes zijn ook bij Prenatal, HEMA en V&D in kleine maten! Zag ook dat ze deze week bij Zeeman in de aanbieding zijn.

@ Jada: waren dat alweer Julian's 2e prikjes? Tessa hoeft pas 12 april en ze schelen maar een paar dagen? Wel lekker gegroeid weer, zie ik!
    Hoeveel voeding krijgt Julian nu?

@Sanne: het loopt al behoorlijk lekker bij jou of niet? Fijn hoor!
    Wat anticonceptie betreft: wij gebruiken nu dus condooms naast de pil, omdat ik nog niet weet of het veilig is en ik dus geen 3e kindje wil. Het kan goed zijn dat zwanger raken langer duurt, omdat je lichaam eerst moet 'ontpillen'. Ik had gelukkig dat probleem niet, na 16 jaar de pil gebruikt te hebben, was ik bij de 1e in ronde 3 zwanger en na weer 1,5 jaar pil in ronde 1. Erg fijn wat dat betreft, maar nu dus ook goed uitkijken geblazen!!!
    Ik vind de pil dus ook fijn om door te slikken. Slik altijd 2 of 3 strips achter elkaar...

@Nienke: hopelijk went Sara snel aan de nieuwe voeding! Fijn dat je een speen hebt gevonden die goed werkt.

@Nieks:fijn dat het lekker loopt met Lieke! Ja, dat spiraaltje...daar heb ik dus ook over gedacht. Ken meerdere vrouwen die er bijna niet meer ongesteld door zijn (op te lossen met een inlegkruisje!). Maar ben als de dood dat-ie niet zo goed werkt als de pil bij mij en zoals eerder gezegd, wil ik echt geen 3e!

@Blaine: hahaha, heeft Quinten lekker uitgeslapen! 6 hele minuten! ;)

@Essie: drukke dag dus vandaag!

@Suzanne: fijn dat Laurens nu beter drinkt, maar vervelend dat hij zo onrustig blijft! Hopelijk kan de osteopaat nog helpen. Jij gaat ook babymassage doen? Ik ga me ook opgeven met Tessa!Ik begin op 12 april.

@Butterfly: zo, wat is Melissa lekker gegroeid! Goed hoor!

@Hilli: wat sneu voor Sam! Ik zou het ook niet anders weten dan ontsmetten en een steriel gaasje erop.....
    Allergie voor katten kan natuurlijk goed als jij dat ook hebt! Even de HA bellen?
    O, leuk zeg een huisje op het oog! Zal duimen dat het wat voor jullie is/wordt!
    Ach nee, lees nu dat het al verkocht is...jammer zeg!

@Ankje: meid, ik weet gewoon niet meer wat ik tegen je moet zeggen....het zit jullie zo enorm tegen en ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit! Fijn dat je je verhaal bij Sjees kwijt kan en dan wat gezelligheid/vriendschap mee krijgt! Dikke dikke dikke knuf!
    Kan je geen rechtbijstand of zoiets inschakelen? Hier kan die aannemer toch neit steeds mee doorgaan?
    Fijn dat Jonna zo goed gegroeid is!

Hier vandaag een rustdagje ingelast voor mezelf en voor Tessa. Lekker een beetje uitgeslapen, samen gedoucht en boodschappen gedaan.
    Nog een vraagje qua voedingsschema...Tessa krijgt nu zo';n 5x150cc
    Tijden varieren, want meestal redt ze het niet om er 4 uur tussen te laten. 's Avonds maakt ze een langere ruk, waardoor we haar wakker moeten maken voor de laatste fles en ze die niet opdrinkt. Gevolg is dat ze rond 5.15/5.30 uur komt voor een fles en daarna weer rond 8.30 uur.
    Ik heb haar nu vannacht 90 cc gegeven en toen kwam ze weer om 7.30 uur, 11.00, 14.30 uur.
    Ik hoop dan nog 18.30 en 22.30 uur en dan de nacht door. Maar krijgt ze dan niet te veel?

11. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    #1791 Kwek, 15 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
    @ Hilli: jammer van het huis. Het is al niet eenvoudig om iets naar je smaak te vinden en als het dan net voor je neus weggekaapt wordt…

@ Ise: hier ook niet echt bezig zoals het moet.. Vanochtend gaan sporten (Bodystyling) en ondertussen al een pizza gekocht en Twix… Er moeten toch wat kilootjes af. Maar zag dat ik eigenlijk op hetzelfde “niveau” zit als vorig jaar (ze meten buik, borst, maagomtrek, heup enz) maar nu heb ik het excuus dat er een kleintje is.

@ Ankje: wat zielig die prikjes… Elisa krijgt volgende week dinsdag haar eerste. Kijk er alvast niet naar uit. En k*t van de kozijnen. STERKTE!
    Wij hebben indertijd zoiets voorgehad met iemand die onze verwarming kwam doen. Een “kameraad” die ons zou helpen. Hij heeft ons maanden aan het lijntje gehouden. Vb om 17h bellen dat hij om 18h zou komen, maar niets; zelfs telefoon werd niet opgenomen. Letterlijk honderden keren! Dec 2007 met de werken begonnen, 23 dec 2008 eindelijk verwarming!
    Weet dat je niet op dit soort verhalen zit te wachten, maar voordeel bij jou is dat het een aannemer is, bij ons was het voor en na en dan heb je geen been om op te staan als blijkt dat ie er met een paar 1000 euro vandoor is

Oeps! E is wakker! Etenstijd! Heb de indruk dat hoe meer ze eet, hoe minder tijd ze er tussen laat. Ze drinkt nu gemiddeld 150cc. Schema van vandaaag: 0:30 – 3:45 – 6:30- 9:30 (90cc) – 11:45 – 12:45 (60cc) en nu dan toch ruim 3 uur later. Echt geen lijn in te vinden… Zou toch stilaan een schema willen krijgen. Haar neefje is vandaag 3 maanden en drinkt 4 x 210cc (8h – 12h30 – 17h en 22h30). Lijkt mij zalig!

12. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Even een vraagje: merk net tijdens het verversen dat het naveltje van Elisa een beetje blauw ziet :( Iemand enig idee wat het is en/of dit ernstig is??

13. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Jeetje Kwek! Het is toch niet te geloven dat er mensen zijn die tot zoiets toe in staat zijn he.
    Ik vind het zo laag!!

We wachten woensdag nog even af. Kijken wat hij doet (terwijl we het antwoord al wel weten).
    Doet hij dan weer niks, dan gaan we verdere stappen ondernemen.

14. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    's Nachts nachts slaapt Laurens goed, dat is het rare. Alleen overdag dus niet. We hebben al van alles geprobeerd: bedje gedraaid, gordijnen open/dicht, zacht muziekje erbij, noem het maar op. Vandaag werd hij om 7h wakker. Hij heeft vanmiddag (hulde!) van 12 tot 14.30h geslapen, maar wel heel onrustig. Toen opgehaald, flesje gegeven en toen hebben we warempel even fijn kunnen spelen op de grond, een half uur denk ik. In het wipstoeltje gezet terwijl ik even ging strijken. Hij doet enkele hazenslaapjes. Leg hem net in bed, gillen als een grote.
    Ik vind het zó raar.
    En het is echt niet leuk om dan te lezen dat zo veel kindjes zo happy zijn en lachen enzo....grrr.....ik wil ook!

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    @ Ankje, ik wil wel even als een gek voor je schelden maar of dat helpt betwijfel ik, wat een ge.... Wel goed dat je het nu op papier hebt gezet nu moet hij zich er aan houden en zo niet heb je in ieder geval bewijs. En hoezo betalingen? zolang hij zijn afspraken niet na komt kreeg hij van mij geen cent meer, dat zorgt vast wel voor wat meer vaart ;).

@ Mamanama, in principe krijgt ze dan wel wat te veel, maar denk dat ze dat zelf met de laatste voedingen wel recht trekt was hier ook meestal zo en zo niet is dat voor een keertje echt geen ramp hoor als het maar niet dagelijks gebeurt. Lekker een rust dagje.

@ Kwek, heb geen idee van het naveltje? dus sorry kan ik je niet mee helpen. Krijgt ze ook fv dacht dat jij bv gaf. met bv is een schema volgens mij veel moeilijker. En 4x 210 is zalig :D, doen we hier nu ook en bevalt prima.

@ Hier, de kleine is vandaag erg onrustig ben ik helemaal niet van hem gewent, hij slaapt lekker en ineens schrikt hij wakker en begint te huilen. Denk dat de visite gisteren toch iets te indrukwekkend voor hem was ;).
    Heb zelf even gebeld met ziekenhuis voor wat controle afspraken en ben spontaan druk :$. Morgen eerst manueel met Quinten dan snel door richting ziekenhuis voor rontgenfoto's (het mag weer ;)) en veel bloed af geven heb 3 briefjes dus dat worden veel buisjes. Dan volgende week dinsdag naar de reumatoloog en 's avonds een workshop taarten bakken en woensdag naar de internist. Donderdag nog verjaardag neefje wordt 1 dus nog even kado scoren en moeten eigenlijk nog bij 2 mensen op kraamvisite ik denk dat dat nog maar een weekje moet wachten ;). Al met al kijk ik nu op de kalender en wordt toch even lichtelijk overspannen ;).

16. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    @ Suzanne, knuffel voor jou en het komt echt wel goed. Je zult zien binnenkort krijg jij ook van die leuke lachen en lekkere speel momenten, ik heb er alle vertrouwen in. Het is nu een kwestie van geduld hebben tot alle behandelingen hun werk doen en dan komt het helemaal goed.

@ Hilli, balen van het huisje.

Soms voel ik me gewoon schuldig dat het hier toch eigenlijk best goed gaat met Quinten geen extreem rare dingen en veel rust in huis, als ik het hier dan soms lees wordt ik er gewoon verdrietig van voor jullie gun jullie het ook zo om in alle rust te kunnen genieten en wilde dat ik een oplossing had van als je dit doet dan..... Nu kan ik jullie alleen maar een digitale knuffel geven en met jullie mee hopen dat alles helpt. Dus Knuffel

17. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik kreeg hier net weer mail van mijn directeur. Die lijkt niet te begrijpen dat ik verlof heb en herstellende ben de nodige ellende. Of ik een vragenlijst wilde invullen over een nieuwe methode. Ik heb haar vriendelijk, doch dringend medegedeeld dat ik nu verlof heb en even genoeg aan mezelf heb. Wat denkt ze wel niet...Voelt goed dat ik voor mezelf ben opgekomen.

Elianne gaat niet lekker. Ze heeft giga krampen tijdens het drinken en drinkt daardoor ook niet goed. Ze voelt wat warm en heb dr net getempt. 37.7. Even in de gaten houden.

18. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Thankx, Blaine!
    En je kunt hartstikke trots zijn op je lieve kereltje!! Het is gewoon het ene kindje voor het andere, en zoals je schrijft: bij ons komt het ook allemaal wel goed. Je zult zien dat wij straks allemaal rustige baby's hebben en dat jij dan in een onrustigere tijd terecht komt (wat ik niet hoop hoor!!).

En je hebt het nogal druk, zie ik. Leuke en minder leuke dingen. Die workshop taart bakken lijkt me wel wat!

Zo, ik ga boerenkool koken!

19. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Hilli: jammer van het huis!
    Wij hebben ook jaren gezocht. Uiteindelijk heeft het zo moeten zijn dat er vanalles voor onze neus weg ging of dat er op het laatste moment iets met een huis aan de hand bleek te zijn wat een té grote kostenpost was, want we hebben bijna twee jaar geleden een voor ons geweldig huis gevonden.

20. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0

Deel Deze Pagina