@ Chevenne: verlof is verlof idd, dan wil je even aan niets anders denken Moet zelf morgen ook mijn baas bellen ivm wijzigende functie na een reorganisatie Geen zin in Wat zielig dat Elianne zo last heeft van krampjes; gevolg van haar probleempjes met de verstopping? @ blaine: ik ben de laatste tijd grotendeels overgegaan tot gekolfde BV. Vind het zo veel gemakkelijker om te zien hoeveel ze gedronken heeft en ook gemakkelijker omdat het toch een pak sneller gaat. Elisa kan een uur liggen sabbelen aan de borst en dan nog eens FV achterna Heb net nog gekolfd, en merk dat de hoeveelheid weer een pak minder is dan vanochtend Moet dus toch een fles of 2 à 3 Nutrilon geven. Maar als ik dus BV per fles blijf geven, zou het toch stilaan moeten lukken. Vraag me dan wel af in hoeverre ik haar dan toch af en toe nog kan/mag aanleggen. Vooral s ochtends als ze bij mij in bed ligt genieten we wel van dit relaxe moment. @ Suzanne / koken: koken jullie elke dag warm? Heb het geluk dat vriendlief warm kan eten op het werk en heb zelf geen behoefte aan warm eten of vlees elke dag. Kook in principe enkel op zaterdag. En dan nog die ene keer lukt het Elisa om tijdens het koken ertussen te komen zodat de boel steeds vertraging oploopt @ Lynd: hoop dat je een fijne tijd hebt nu je vader bij jullie is! @ Sjees: heb het al vaak gedacht, maar nog niet geschreven: wat heeft Aylani een leuk snoetje, maar vooral dat mondje! Schitterend, zo nonchalant-brutaal (hoop dat ik me goed uitdruk; in ieder geval: het is echt wel een compliment) Trouwens: 5 zussen!? Moet een gezellige boel zijn! Zit er veel leeftijdsverschil tussen? Over aantal kinderen: hoeveel kinderen willen jullie eigenlijk? Bij ons wilde vriendlief er 1 of 2 (al neigt ie nu al meer naar 2 nu hij dus papa is van ons melkmonstertje) en zelf dacht ik 2 of 3 @ Mamanama: lekker volle dagen bij jou zo te lezen! @ kareltje: veel beterschap gewenst en gelukkig heb je mensen om op terug te vallen! @ Nieks: hoe is het nu met je mannetje? Een serieuze migraine-aanval kan helaas wel dagen duren @ Ise: hopelijk valt het wendagje woensdag mee! @ Niene: zoals je misschien al gelezen hebt: hier totaal geen regelmaat in voeden. En de ene dag is engeldag (bijna de hele dag slapen) en de andere dag is dan weer jengeldag :x
Hier heel duidelijk, het blijft bij deze ene meid bij ons. Dus 1 kindje hier. Moet er eerlijk gezegt echt niet aan denken 2, of misschien wel 3 ppppfff
Essie: het rekken met een speen zal hier niet lukken. Wanneer mevrouw honger heeft neemt ze geen genoegen met een speen. Blaine: erg leuk en interessant om over jullie ritme te lezen. Heb je hier zelf naar toe gewerkt, of is dit het ritme wat Quinten zelf aangeeft. Wanneer je zegt dat hij nog even wegdommelt, ligt hij dan in zijn bedje, in de box of heb je hem dan bij je? Djuke: wij hebben ook een puckababy. We Zijn er erg enthousiast over. Ze slaapt nu een stuk rustiger. Sjees: wat vervelend dat Aylani zo ziek is. Hopelijk gaat het al weer wat beter. Ankje: Het is zeker lastig om je dochter een nachtje bij opa en oma te laten slapen! Toch was het voor mij een goede ervaring. Oma was helemaal blij en vriend en ik helemaal uitgerust. Volgende ochtend stond mijn moeder om 8.30 met onze dochter voor de deur. Ze kwam ze thuis brengen, zodat wij ons niet aan hoefden te kleden. Ik had er dus al weer lekker vroeg bij me. Super leuke foto trouwens! Wat ontzettend vervelend van de kozijnen. Houdt het dan nooit op? Woops: wat een super leuke foto. Ze kijkt zo vertederend naar haar zusje.
Susanne 78: Ik herken veel in jou verhaal. Leanne slaapt s nachts ook heel goed. Ze komt om de vier uur voor een voeding en slaapt dan weer door. Overdag slaapt ze veel slechter en huilt ze veel. Ze is ook heel stijf/ gespannen. Haar armpjes heeft ze heel vaak gebogen en ze zijn helemaal stijf. Als ik ze naar beneden wil duwen, komt ze helemaal mee omhoog met haar hoofd/nek. Ik heb ook het idee dat ze heel weinig contact maakt. Ze luistert wel heel goed, maar kijkt me heel weinig aan. Lachen doet ze pas twee dagen. Spelen op de grond of alleen zijn in de box wil ze of helemaal niet en heel soms maximaal 20 minuten. Daarna is het huilen. Vind het best lastig allemaal.
vraagjes: Luier verschonen voor of na de fles? Waar zijn en wat doen jullie kindjes als ze wakker zijn? Hoe lang alleen in de box? Hoe zit jullie dagindeling eruit? slaap / waak ritme
Blaine: Erg lief van je. Over de betaling van 6000 euro dat geld zouden wij dan van hem krijgen, zodat we zelf de kozijnen kunnen regelen. Chevenne: Wat een eikel zeg! Goed dat je voor jezelf opkomt! Je hebt wel het nodige meegemaakt zeg. Laten we dat maar eerst afwachten he? Kwek: Opzich wil ik nog wel een kind erbij, maar eerst Jonna. De rest zien we 1 a 2 jaar later wel. Hier: Jeroen heeft een halve dag genomen en is dus nu ook lekker wer thuis. Ook hij zit er helemaal er door heen. Jonna was helemaal ontroostbaar net, ze had zoveel pijn! Echt zielig. Sjees was hier nog even langs gekomen om een zetpilletje te komen brengen en mij een knuffel geven. Wat een lieverd. Heb het misschien al eens eerder gezegd, maar ben zo blij dat ik Sjees heb leren kennen! Nu Jonna ee zetpilletje heeft gekregen slaapt ze lekker. Dus wij kunnen nu ook even lekker wat gaan eten.
Wij verschonen Jonna altijd voor de fles. Want ze wil wel eens na de fles in slaap vallen en wordt dan wakker als we haar na de fles nog verschonen. Normaal gaat ze altijd haar bed in als ze in slaap valt, maar als we visite hebben dan ligt ze ook wel eens in haa box. Jonna krijgt de fles om: 06:00 10:00 14:00 18:00 22:00 Soms komt zo ook wel een 's nachts en dan krijgt ze extra of we rekken het tot 06:00. 's Middags is ze meestal wakker en 's avonds ook wel even.
Join the club! Wel fijn om te lezen dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten, daar heb ik echt steun aan, dank jullie wel daarvoor!!
Over hoeveel kinderen, ik denk toch 2, maar we sluiten een derde niet uit (maar dan niet binnen korte tijd.. en vriend vindt het eigenlijk wel goed zo, ik weet het nog niet)
Luier verschonen voor of na de fles? OF tussendoor (als hij echt in slaap is gevallen) OF erna, omdat hij nog wel eens wil poepen tijdens het voeden. Waar zijn en wat doen jullie kindjes als ze wakker zijn? Op mijn arm, of in het wipstoeltje, dan is hij redelijk tevreden. Moeten nu van de fysio ook echt op de rug laten liggen als hij wakker is, dus dan moet ik er wel bij blijven omdat het anders huilen is. Waarachtig ging dit vanmiddag super goed en hebben we wel bijna een half uurtje 'samen' gespeeld. Hoe lang alleen in de box? Tot nu toe nauwelijks, omdat hij gaat huilen zodra zijn kontje het boxkleed raakt. Hier is waarschijnlijk een reden voor, maar welke??? Het is tot nu toe nog maar een enkele keer voorgekomen dat hij er een minuut of tien tevreden in lag, maar dat is al een paar weken geleden. Hoe zit jullie dagindeling eruit? slaap / waak ritme Ergens tussen 6 - 7h de fles. Even in bed blijven liggen bij mij, meestal is hij dan enorm tevreden. Dan kleed ik mezelf aan, dan hem, dan zet ik hem in het wipstoeltje op de keukentafel als ik ontbijt. Tot zo ver tevreden. Dan ga ik steevast met de hondjes lopen en neem hem in de wandelwagen mee. Thuiskomen en met hem aantutten tot een uur of elf, als hij weer moet eten. Dan even spelen/knuffelen en dan leg ik hem in bed. Meestal wil hij niet slapen en dan is het jengelgedrag voor die dag in gang gezet. Vandaag heb ik een uur bij zijn bedje zitten handwerken (als een echt ouderwets moedertje ) en heb steeds als hij onrustig werd (en dat was vaak) mijn hand op zijn hoofdje gelegd en dan sliep hij weer in). Om 15h weer eten, spelen, knuffelen en kijken of hij wil slapen daarna. Rond 19h de laatste fles en daarna slaapt hij altijd erg goed en moeten we hem rond 22.30h echt wakker maken om te eten. 's Nachts slaapt hij goed. Na de nachtvoeding protesteert hij hooguit 5 minuutjes en slaapt dan weer braaf in om de hele nacht rustig te blijven.
@Mamanama: Waarom probeer je niet eens om haar flessen op te hogen naar 5x180? Dan zal ze wss gemakkelijker 4 uur tussen de flessen laten en wie weet ook langer slapen. Ze mag 180 al zeker hebben. Sam krijgt dat al een week of 3. En die uren die jij zei, met dat flesje van 90cc, is goed hoor. Als je 150 geeft, mag je 6 flessen op een dag geven. Ik heb ook een tijdje 6x150cc gegeven. Dus je bent goed bezig hoor Haha, hoor mij, precies of ik ben een expert @Kwek: Phoeh, en ik zit te zagen over mijn nachten dat Sam vanaf 3 uur wakker wordt. Ik kan toch slapen van 10 tot 3, maar jij moet er echt nog vaak uit Ja zo'n schema als E's neefje is zalig hé. Sams neefje isook bijna 3 maanden en hij zit nu ook op 4 flessen, maar dan nog zaliger. 07.30 - 12.00 - 16.00 en 20.00!! Hoe heerlijk is dat?! Maar dat komt bij ons ook hoor. Nog even op onze tanden bijten ... Blauw? Mss wat opgedroogd bloed? Nee dan zou dat zwart zien wss. Geen idee ... Als je het niet vertrouwt even langs de ha mss? @Blaine: Doe jij maar wat rustig aan ja! Zo'n planning ... jeetje. Ik kan me wel voorstellen dat je daar lichtelijk overspannen van wordt ... Seg en zoveel buisjes, is dat niet gevaarlijk? Ik bedoel dan, ga je je mss niet te slap ofzo voelen? Ség, jij moet je helemaal niet schuldig voelen, in tegendeel. Genieten, dat is alles wat je moet doen. Niemand kan kiezen hoe haar kleintje is hé. Dus zeker niet schuldig over voelen @Chevenne: Knap dat je tegen haar bent ingegaan. Je bent idd niet zomaar in verlof. Straks gaat ze nog vragen of je even wat kan komen regelen ofzo ... @Kwek: Ik zou graag 3 kindjes willen, mijn vriend ook Alle ongemakken en slapeloze nachten van nu, dat is tijdelijk. Natuurlijk grote kindjes, brengen ook zorgen en problemen met zich mee, maar dat is toch anders denk ik. @Niene: Ik verschoon altijd de luier voor de fles, soms ook nog eens na omdat Sam tijdens het eten wel eens wat laat gaan Als Sam wakker is dan ligt hij of in de box, of op mijn schoot. Zijn wippertje, daar vindt hij niet veel aan. Hij is het daar heel snel beu in. Als hij echt goed wakker is, dan een kwartiertje ofzo, maar zeker niet langer. Sam is meer een boxman denk ik De box, dat gaat steeds beter en beter. Ik kan het daar nu 30 minuten tot maximum 3 kwartier alleen in leggen, daarna begint hij te morren. Maar dan is hij meestal moe van al de indrukken van zijn speeltjes denk ik, dus na de box bed in Dagindeling is verschillend, hangt ervanaf hoe laat Sam wakker is. Maar ik ga bijna elke dag vanaf 8 uur 's morgens het dorp in voor de boodschappen en rond 9 uur ga ik op bezoek bij mijn grootmoeder. Over slapen: Sinds ik Sam in zijn eigen bedje leg, slaapt hij echt veel. Vaak is hij na een fles anderhalf uur wakker en dan is zijn pijp ook uit. Hij slaapt tussen elke voeding. 's Middags slaapt hij het meeste. Vanmiddag om 12.00 op bed, om 15.30 heb ik hem eruit gehaald, omdat de vorige fles om 11 uur gegeven was. Na zijn eerste fles en zijn derde fles is hij meestal wat langer wakker, maar na zijn voorlaatste valt hij ook al heel snel in slaap. Nu ook. Fles gekregen om 18.30 en hij slaapt al van 19.10. Soms vraag ik me af, of hij niet teveel slaapt overdag en daarom 's nachts zo vroeg wakker is. Maar als ik hem wakker probeer te houden, gaat hij huilen. En dan is het ook niet hé. Zijn er hier meer kindjes die zoveel slapen? Of is Sam de enige?
Hoe veel kinderen: Ik ben zelf enig kind en dat is altijd goed bevallen. Het lijkt me wel heel makkelijk, 1 kind, omdat ik wel nog wat zou willen reizen en eigenlijk best wel op mijn vrijheid ben gesteld. Maar toch kan ik me niet voorstellen dat ik nooit meer zwanger ben... Ik denk dat het er 2 worden, maar over een tijdsbestek kan ik nog niets zeggen. Oscar zou er graag drie willen, maar dat gaan we écht niet halen, heb ik hem verteld @kwek: Ik kook 5 dagen in de week inderdaad. Op maandag kook ik steevast voor twee dagen. Op woensdag vaak iets van pasta of rijst, op donderdag vaak iets met vis, op vrijdag meestal iets makkelijks als pizza of soep of iets dergelijks. Op zaterdag kook ik regelmatig een recept uit een blad (dat vind ik wel leuk) of anders 'mijn' bami en op zondag eten we vaak bij Oscar zijn moeder. Dames, ik ga lekker in bad en dan bankhangen. Tot morgen!
Ik heb me dus echt zorgen gemaakt voor niets Hehe. Sam is echt een vrolijk lachebekje tegenwoordig. Kijk maar Die laatste foto is maar opvulling. Sam met flappies
Sam heeft trouwens twee verschillende oogjes. Vaak is het verschil echt groot, zoals bij de eerste foto.
Super, Hilli! Ik zie het dus alleen op die eerste foto, van zijn oogje, maar op de rest niet. Ik vind hem echt knap, ook mét z'n "flappies".
@Suzanne: Bedankt Jij hebt ook een mooi ventje! tZijn wel nepflappies hoor Zijn oortjes staan wel een klein beetje van zijn hoofd, maar niet zo
Suzanne,als ik het zo lees zit hij nu in een sprongetje,heb je het oei ik groei boek?? Blaine,drukke week voor de boeg,ik heb vandaag tegen Alain gezegd,deze week doe ik niets meer,want afgelopen dagen waren echt teeee druk en volgende week hebben we echt elke dag wat en voornamelijk,dokter,cb,ostepaat en zkh bezoekjes voor aylani,beuuu zo geen zin in Chevenne,wat een rare directrice hebben jullie zeg,tijdens je verlof werk gerelateerde dingen toesturen,goed dat je voor jezelf bent opgekomen!Sterkte met Elianne Kwek,wat eet je de rest van de dagen dan?? Dank je wel voor je lieve opmerking over Aylanis gezichtje,ging er gewoon van blozen. Wij zijn met 5 zussen en 1 broer maar 3 zijn halfzusjes eigenlijk dus we woonden niet bij elkaar,maar in het weekend was het idd een dolle boel,echte beestenbende,de leeftijden zijn 12, 17,17,18(bijna 19), 26 en ik ben 27,dus op 1 na ligt het wel vrij dicht op elkaar, we hebben ook heel veel contact samen en doen veel samen. Die van 18 slaapt hier 2 keer in de week,en we gaan weleens samen op vakantie met de ouders en stiefouders bij elkaar,erg grappig! Ik zal vlug een foto van ons allen plaatsen hier Aantal kids@ ik heb altijd graag 2 kindjes gewild maar met alles wat we achter de rug hebben weet ik niet of ik het trek om er nog een 2de bij te hebben,ach we zien wel . Mijn oma had er 12,wel heel gezellig maar denk dat ze me dan echt kunnen opbergen Ank,jij bent ook een super lieverd en je had voor mij hetzelfde gedaan! Dus niet steeds zo bedanken want je maakt me verlegen Niene/suzanne, er zijn veel baby;s die zichzelf op deze leeftijd nog niet zelf kunnen vermaken,het is zelfs zo dat 20 minuten in de box voor een baby ook echt de max is dat ze het vaak volhouden zonder te huilen,dit komt omdat ze zichzelf nog niet kunnen vermaken Mamanama,misschien 180 cc per fles gaan geven? Hilli,ik kwam niet meer bij van het lachen na juo fotos prachtig gewoon! Tandjes, Aylani is dus sinds gister niet zo lekker,beetje warm,ze zevert enorm veel al 3 dagen,heeft een rood wangetje,nog dunnere poep dan wat het al was,enorm verkouden,en ze blijft op haar handjes knabbelen,ook kan ze dus in ene heeel hard gaan huilen en anders dan we tot nu toe hebben meegemaakt, nu zat ik eens te denken al die symptomen komen ook overeen met tandjes krijgen,maar dacht dat dat pas met 5 maand kwam,nu las ik echter op het net al een aantal verhalen van mama;s waarbij de kids ook vlak voor de 3 maanden al tandjes kregen,wat denken jullie???
Mamanama, Julian krijgt nu 5x150, maar mocht dus al naar 180. Overdag heeft genoeg aan 150, maar wil hem de laatste avondfles vanavond 180 geven. Ze mogen tegenwoordig al prikjes vanaf 6 weken, we hadden de eerste afspraak bij het CB toen hij net 6 weken was en we hadden de keuze nu prikken of pas 15 maart, nu loopt hij gewoon iets voor op schema. Hilli, wat jammer dat het huisje niet gelukt is, er komt vast nog wel wat op jullie pad. Wat een schattige foto's van Sam. Enne Julian wil overdag juist niet te veel slapen, vandaag iets van 5 uurtjes. Na zijn flesje van 19.00 is het geen probleem dan slaapt hij meestal tot zijn volgende voeding en de nacht gaat "meestal" ook prima. Chevenne, je hebt groot gelijk. Verlof is verlof en dan moet je niet met het werk bezig zijn. Zou ik ook niet doen! Aantal kinderen, nog geen idee of er nog een tweede komt, dan moeten we eerst verhuizen, heb geen slaapkamer over, of de tweede moetbij Julian op de kamer slapen. Pff we zien het wel, eerst lekker genieten van Julian Waar zijn en wat doen jullie kindjes als ze wakker zijn? Op schoot, in de box, schommelstoeltje. Als hij maar wat te zien heeft,anders is het brullen! Luier verschonen, meestal voor de fles, soms ook tijdens de fles, maar komt maar heel weinig voor gelukkig! Box, eerst wilde hij er niets van weten, nu hij de speeltjes gaat ontdekken, gaat het vaak een halfuur tot 1 uurtje goed, maar niet langer. Ook zijn fisher price schommelstoel is een succes, allerlei lichtjes die knipperen, super interressant. Hoe zit jullie dagindeling eruit? Om 7 uur de fles, meestal, daarna wil hij niet meer slapen in zijn eigen bedje en leg ik hem meestal bij mij in bed en valt dan na een tijdje toch weer in slaap. Om 11.00, 15.00 een fles, tussen deze voedingen slaapt hij soms een uurtje,niet langer. Daarna om 19.00 weer een fles, pyjama aan puckababy aan en slaapt hij tot zijn volgende flesje van 23.00. Hierna slaapt hij meestal tot een uurtje of 7, maar wil ook weleens om 5 uur wakker zijn. Hier: Julian had straks iets verhoging van de prikjes (38.1), vorige keer had hij nergens last van. Arm mannetje!
@ Ankje, ik hoop dat het allemaal woensdag op orde komt, duim voor je mee. En fijn dat de zetpil helpt ze heeft dus toch wat last van de prikjes? @ Hilli, aaah wat een schatje en wat lekker vrolijk helemaal super. En qua planning ben ik ook niet zo blij mee maarje ziekenhuis bezoekjes gaan gewoon door en zijn ook erg nodig ik ben zelf nog niet helemaal tevreden met hoe het gaat dus hoop dat dat ook uit de onderzoeken blijkt en we wat kunnen doen. Ik verwacht ongeveer 10 buisjes mijn " record" is 15, en toen gingen de laatste buisjes met moeite vol , ach het scheelt restaurant zit er bijna naast dus daar even bij tanken . Ik zag veel vragen dus even globaal. Verschonen, voor de voeding, en soms tijdens als hij ondertussen de broek vol maakt . Als we naar of tijdens de voeding verschonen moet hij spugen dus dat is niet fijn. Wat doen als ze wakker zijn, nou uuh spelen . Quinten is dol op samen spelen kan ook al redelijk alleen in de box spelen en zit graag in zijn wipstoeltje met speelboog er voor of in zijn schommelstoel lekker rond te kijken. Qua speeltjes zijn populair de mobile, tuimeldraak, bal om tegen aan te slaan, babygym, rammelaar en knuffel dikkie dik is erg populair, die rammelt en heeft een knisperstaart. In de box, de ene dag wil hij beter alleen spelen als de andere maar op zich ongeveer 30 minuten wil hij wel alleen spelen zolang de muzieken maar aanblijven (van de mobile) zodra die uitgaan is het brommen tot mama ze weer aan komt zetten. Wij spelen ook regelmatig samen in de box, dat is met mijn box erg goed te doen, soms zitten we er zelfs samen in . Ritme heb ik al beschreven een paar pagina's terug dus zoek die maar op veel te veel om weer te typen . Hoeveel kindjes, ja het liefste 2 (natuurlijk) maar zijn er wel heel reeel in dat we eerst afwachten hoe het gaat lichamelijk gezien met de verzorging van Quinten en dan beslissen we weer, zowiezo zal er wel een redelijk leeftijdsverschil in zitten want hij zal toch echt zich zelf moeten kunnen redden voor er een 2de komt want trekken en tillen met 2 kindjes ga ik zeker niet redden. Er werd gevraagd over weg dommelen wat ik dan bedoel daar bedoel ik dus korte slaapjes mee dat de oogjes dicht gaan maar hij best snel weer wakker is. Quinten ligt overdag niet meer in zijn bedje als hij overdag slaapt gaat hij in de kinderwagen. Als ik dus zie dat hij moe is leg ik hem daar in en soms slaapt hij dan even en soms blijft hij rustig wakker liggen kijken ingeveer 30 minuten en is daarna weer uitgerust. Slapen in de box doe ik in principe niet box is om te spelen. En als hij op de arm in slaap valt leg ik hem toch echt in de kinderwagen hij wordt al veel te zwaar om lang slapend op de arm te hebben . Dit ritme is eigenlijk vanzelf ontstaan, op een gegeven moment werd hij iedere ochtend rond 7.00 wakker en het is een ritme wat voor ons ook goed te doen is dus niet mee lopen knoeien en mooi zo gelaten. Quinten is al lekker fris gebaddert en ligt dus al lekker in bed te slapen, ik ga dus zo ook even douchen en dan ook lekker liggen. denk ik .