Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Sjees!! Hier net hetzelfde! Rode wangetjes, super veel zever, verhoging in temperatuur (niet zo heel veel, meestal heeft hij 37 en nu 37.4), sabbelen op zijn handjes en bijten op zijn tutje. Als hij in zijn bedje ligt en hij is zijn tutje kwijt begint hij vaak te zabberen op zijn handjes. Ik heb een doekje onder zijn hoofdje liggen en dat moet ik echt elke keer vervangen, omdat het gewoon helemaal nat is ... Zijn knuffeltjes die hangen er ook aan, als die in de buurt van zijn mondje komen, ... dan worden ze nat :D
    Ik heb al eens in zijn mondje gekeken, maar ik zag niets.

Ik heb wel al gehoord dat het kan hoor, tandjes op 3 maanden.

@Jada: Wat zielig voor Julian. Heb je hem een zetpil gegeven? Of mag dat ook niet van jullie CB? Sam had vorige keer ook koorts, maar hij was er gelukkig niet lastig van.

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Lief van jullie om mee te denken......ze is nu weer wakker en wil een fles! Ik ga zo maar eens proberen of ze 180 wil hebben.....

Hier dus 2 kindjes en dat is prima! We hebben er altijd 2 'gewild' en gelukkig is het ons gegeven ;)
    Twee passen in ons huis, in onze auto, in ons financiele/sociale/persoonlijke leven etc.......

3. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Blaine: 15 buisjes :$ Jajks, ik had zo iets van een 5-6 buisjes in mijn hoofd! Dat vind ik al veel ...
    Ga maar lekker slapen :) Dat kan echt goed doen, een keertje vroeg op bed.

Ik ga Sam binnen een half uurtje ook in bad stoppen en dan zijn flesje. Ik ga eens een keertje 210cc geven als laatste fles. Kijken of hij dat opkrijgt en langer slaapt.

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

5. woops

woops Niet meer actief

Zo wat geven jullie allemaal al zoveel cc zeg. :$
    Kom ik aan, mijn meisje drinkt haar 120cc nog niet eens op. :)
    We zijn nu met een M flessenspeen bezig, kijken of dat wat uithaald.

Ik ga 1 verdieping hoger, mannetje is nog wel op maar ik ben bekaf. :)

6. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Sjees: Ik wist niet dat dat bestond, een trillende bijtring. Dat lijkt me wel wat, maar wel voor wat later dan wss. Ze kunnen het idd nog niet vasthouden.

@Woops: Komt wel hoor. Jouw meisje gaat na verloop van tijd ook zoveel drinken. Ze drinkt niet zomaar zo weinig hé, komt wel goed :)

7. Sjees

Sjees Niet meer actief

Maar je schreef geloof ik laatst dat ze spruw heeft,en dat is zeer pijnlijk voor een baby, dus kan goed dat ze dan de fles niet leegmaakt,momentel krijt Aylani ook maar de helft op omdat ze zo verkouden is,maar als ze weer lekkr is zal ze de fles wel weer helemaal leegmaken

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

hierbij een foto van haar lachje,ik vind het kuiltje dat ze heeft zo schattig....

9. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Mooie foto! En idd schattig, dat kuiltje :D
    Wat een blonde haartjes :)

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    @ Sjees: eet cornflakes, yoghurt, brood, kommetje soep gaat er ook wel in... Niet echt voedzame kost altijd vrees ik 8)

Net een fotoshoot gehouden in de badkamer :D Om de een of andere reden is Elisa steeds super-vrolijk als ze op de ververstafel ligt. Big smile en tong uitsteken, honger of geen honger! Moet hetzelfde niet verwachten als ik haar in de box leg hoor!!

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Meestal slaapt ze nog even tussen 6:00 en 10:00. Maar daarna is ze meestal wakker tot 22:00. Ze slaapt soms even een half uurtje zo nu en dan, maar dat is het dan ook wel.

Ze kan zich goed vermaken in de box of ze wil even bij papa of mama op schoot geknuffeld worden.

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Oke, zal het niet meer doen :p

Maar toch is het zo. :D

13. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    #1833 gewoon Sanne, 15 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
    Hoihoi,

wat een mooie foto's weer zeg!!

@ luier verschonen: bijna altijd voor het voeden. Soms, als ze heel slaperig is, tijdens, en heel soms ook erna, als er tijdens of vlak na het voeden geluid uit d'r luier komt...

@ box: houdt ze soms heel lang vol. Vaak vraagt ze na een tijdje wel om een speen, en valt dan vaak in slaap. De tijden hiervan schelen nogal. Soms slaapt ze tussen 2 voedingen bijna 2 uur, soms is ze de hele tijd wakker. Wel slaapt ze veel tussen de 1e en 2e voeding en de 4e en 5e (laatste, dus nu ook in diepe slaap). Het wakker maken gaat dan moeilijk. Vaak wordt ze half wakker als ik haar pyjama aan doe, om beneden al weer te slapen...

@ schema: de laatste dagen rond de volgende tijden:7:30-11:30-15:30-19-23 uur. Kan hier en daar wat afwijken.

@ huilen: hier huilt ze ook af en toe in haar slaap. Ze wordt dan half wakker, begint meteen redelijk hard te huilen en valt binnen een minuut of 3 weer in slaap. Ging er ook vanuit dat het dromen zijn oid.

@ Spenen: ik lees van alles over spenen uitproberen enzo. Wanneer is een speen dan niet goed? Ik heb eerst nr 1 van avent gebruikt, maar toen viel ze steeds in slaap. Ben toen naar nr. 2 gegaan en dat gaat volgens mij prima. Hoe merk je dat een speen niet goed is anders?

@ Ankje: ik heb er gewoon geen woorden meer voor....:x

@ hoeveel kids: de wens is 2. Als onze financien/en plek in huis (we willen dit jaar een verdieping op het huis bouwen, maar als ik de verhalen van Ankje hoor.... en we moeten ff kijken of het fiancieel haalbaar is) heel positief uitvallen héél misschien wel 3.

@ Wibra: zo, was net op tijd, hoewel ik al om 14:15 binnen stond. Heb een berg gekocht: 2 pyjama's, 2 pakjes met tuniekje en broekje, 3 rokjes (superstoer!!), 6 rompers, een stuk of 5 lossen truitjes, een setje met truitje en broekje, 2 leggings en 3 luierbroekjes voor ca. 44,-!! Kan ze weer even vooruit.

@ weet het niet meer: wilde nog meer reageren, maar ben het vergeten.... excuses.

@ hier: vandaag aan het kolven geslagen, omdat ik wilde weten hoeveel Noa nu drinkt. Alleen de 1e voeding heeft ze de borst gehad, maar ik wil morgenvroeg nog een een fles geven, zodat ik toch een beeld heb van wat ze per voeding opdrinkt.
    Was als volgt: 1: borst - 2: 180 cc - 3: 185 cc - 4: 185 cc - 5: moet nog komen....
    Die cc's was alles wat in het flesje zat. Moest hier en daar wel aangemoedigd worden om door te drinken, maar zo rond de 40 minuten alles op. Ik snap nu ook wel waarom ze de 5e voeding vaak slecht drinkt: ze heeft dan de rest vd dag al best veel op dus. Hoef ik me ook niet druk te maken.
    Wat ik wel lastig vind nu is dat ik bij het kolven dus hele verschillende hoeveelheden heb, na 2e voeding 220 cc, na 3e voeding 140 cc en na 4e voeding 120 cc maar. Als ik dan zie wat Noa drinkt raak ik weer aan het twijfelen of ze die hoeveelheden ook aan de borst drinkt... Ik heb met kolven echt wel het idee dat mijn borsten leeg zijn..:(
    Morgen naar het CB, lekker wegen en meten. Ben zó benieuwd!! En 1e prikjes :(. Das dan weer minder....

Als me nog iets te binnen schiet laat ik het wel weten, anders alvast weltrusten.

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Bedankt voor al jullie steun en duimen. Jullie houden zo geen duimen meer over :D.

Heb ook een paar erg leuke foto's zien langs komen....wat groeien ze hard he??
    Het gaat echt heel erg snel allemaal.

Ik ga Jonna nu de laatste fles geven en nog een zetpilletje erin. Ze heeft wel last van haar prikjes helaas.
    Hopelijk is ze morgen weer helemaal vrolijk! ;)

Slaap lekker allemaal ;)

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Pfffft! Weer van kop tot teen ondergekotst door E! :( Ze was haar fles aan het drinken toen na ong 100 ml alles er weer uitkwam.
    Had er net weer vertrouwen in dat ze met Avent speen 2 toch kon drinken (vorige keren dat ze zo hevig teruggaf was ook met de 2) en nu weer dit :x... En met speen 1 gaat het zo traag voor haar. But so be it!!

Het gekke is dat ze blijkbaar niet eens doorheeft dat ze toch nog steeds een lege maag heeft? 8) Ze ligt nu prinsesheerlijk in haar box rond te kijken. Maar ze zal vóór middernacht sowiso nog wel eens langskomen... Zal dan maar zien dat ik niet meer in de zetel zit, maar op grond of zo :p

Iedereen nog een fijne avond / nacht!

16. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Goeiemorgend :)

Sam kreeg 210cc in zijn laatste flesje, dat heeft hij volledig leeggedronken, maar meneer werd gewoon om 4 uur wakker ... Maakt dus niet veel uit of ik 180 of 210 geef ... Eergisteren 180 en toen werd hij ook om 4 uur wakker :D

Hij heeft volgens mij gewoon een ingebouwde wekker die verkeerd geprogrammeerd staat :D

17. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Aantal kindjes:
    Hier in eerste instantie 1, misschien een tweede, maar voorlopig niet, heb genoeg meegemaakt om er even mijn buik vol van te hebben.

@Niene
    Hier verschoon ik de luier meestal na de voeding. ’s Nachts verschoon ik helemaal niet. Maar Elianne poept ook maar 1x per week.
    Na de vroege ochtend voeding (tussen 6 en 7) leg ik haar wel terug in de wieg, maar schuif ik het gordijn open. Meestal ligt ze dan wat te jeuzelen. De rest van de dag hangt af van wat we nog te doen hebben verder.
    Als ze wakker is, ligt ze in de box, zit ze in de wipper of zit ze bij ons op schoot.
    ’s Avonds tussen 19.30 en 20.30 doen we pyjama aan, voed ik, lees ik een verhaaltje voor en gaat ze in bedje.
    Hier niet echt een ritme, voed op verzoek. Maar ze weet al wel het verschil tussen dag en nacht.

@Ankje
    Wat een gedoe met de kozijnen zeg. Kan me voorstellen, dat je er helemaal klaar mee bent. Fijn dat je via het forum Sjees hebt leren kennen.

@Hilli
    Lekkere lachebek is Sam zeg!

@Sjees
    Drukke boel was het bij jullie thuis, hahaha. Wel gezellig lijkt me. Tandjes, dat zou wel heel vroeg zijn, maar wie weet? Leuke foto van Aylani.

@Blaine
    Sterkte met het zh bezoek. Hoop dat ze je kunnen helpen met je klachten.

@Kwek
    Balen zeg dat E zoveel spuugde. Het is toch wel zoeken, welke speen en fles het beste bevallen. Heb hier Tommee Tippee en dat is vanaf het begin al goed.

18. woops

woops Niet meer actief

@Sjees,
    Wat is ze mooi, hele leuke/lieve foto. :D

19. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    @kwek: “…kinderen willen jullie eigenlijk?...” Mijn vriend en ik hebben voor mijn/onze zwangerschap besloten dat we maar één kindje willen. Helaas wil niemand ons geloven als we dat nu zeggen (we krijgen de standaard reactie “dat zeg je nu….).

Kwek, kun je misschien het gaatje van de 1-speen iets oprekken? Met een satéprikker uitkoken of in de magnetronsterilisator? Wij hebben het gedaan met de Difrax spenen en het werkte wel, het gaatje wordt net iets groter.

@niene:
    Luier verschonen voor of na de fles? Bij ons voor de fles (en heel soms ook nog na de fles)
    Waar zijn en wat doen jullie kindjes als ze wakker zijn? Senna ligt ’s middags in de box en ik ben dan beneden aan het “rommelen” – huishouden – internetten - ed
    Hoe lang alleen in de box? Ik laat haar niet alleen achter in de box in verband met onze oh zo lieve en zorgzame huiskat, waarvan ik verwacht dat die vrijwel meteen Senna gezelschap gaat houden in de box als ik mijn hielen licht.
    Hoe zit jullie dagindeling eruit? slaap / waak ritme? Senna slaapt na de fles van 7 uur nog 2 uurtjes, na de fles van 11 uur is ze niet in slaap te krijgen, behalve als we gaan wandelen of in de auto stappen, na de fles van 3 uur ’s middags gaat ze naar bed en slaapt ze tot een uur of 6, en na de fles van 8 uur slaapt ze door tot ongeveer 3 uur ’s nachts.

@hilli: wat een schattige foto’s van Sam, vooral die laatste (alleen nog de vingers weg photoshoppen)

@gewoon Sanne: wij zijn gisteren ook even bij de Wibra binnengelopen, we hadden het laatste roze pyjamaatje en het was duidelijk dat de verkoop waarschijnlijk afgelopen zaterdag al was begonnen (we waren er precies met openingstijd). Toen wij een kwartiertje later en nog eens langsliepen was het ontzettend druk (er passen heel veel kinderwagens in de hele kleine Wibra heb ik gemerkt).

@Hier begint weer een rustige week, mijn vriend is weer naar zijn werk (hij heeft al vanaf februari elke maandag zijn papa-dag). Ik heb weer tijd om hier te lezen en te reageren.
    Senna heeft sinds afgelopen weekend haar drinkschema aangepast naar 5 flessen (3-7-11-15-20). Ze kreeg steeds 120+4, maar gisteravond gaf ze opeens aan dat die fles te klein was, dus heeft ze nog 30 cc extra gekregen, vanaf vandaag maar eens kijken hoe het gaat met de hoeveelheid voeding.
    Helaas heeft het geen nut om haar om middernacht wakker te maken voor een fles zodat ze de hele nacht doorslaapt, dat hebben we een paar keer gedaan, maar ze komt dan gewoon weer om een uur of 3 voor een nieuwe fles.

We hebben afgelopen week flink geshopt, we hadden nog cadeaukaarten van H&M en de Prenatal liggen en hebben die allemaal opgemaakt aan leuke zomerkleertjes voor Senna. Ik moet wel oppassen, want ik zie zoveel leuke dingen voor haar, ik kan bijna niet ophouden met kopen.
    Senna roept, tot later

20. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ sjees wat een mooie foto echt super skattig

@ hilly wat een plaatje toch die mop van je ennuh ja raar van die ogen maar zal wel bijtrekken toch??
    leuk die flap oortjes whahaha

Deel Deze Pagina