Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ anke jeetje meid het is ook echt een drama bij jullie :9

@ baby ogen ... me kleintje kijkt echt super vaak scheel ( stuippies??) maar hebben jullie kindjes dat ook of is het g3ewoon raar dat ze dat nog zovaak heeft??

2. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ anke slaapt ze helemaal neit meer overdag?? :$

@ onrustige kindjes,, jeetje wat naar ik vind het makkelijk te verdragen als ze ff onrustig is en zeg maar 1 a 2 keer per dag maar als ze constand onrustig zou zijn dan zou ik toch wel de wanhoop nabij zijn :( sterkte knuff

3. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    Goeiemorgen meiden! (deel 1)
    Gisteren is mijn pa weggegaan. Was heerlijk dat hij er was, en hij genoot zo van de kleine! Hij stond echt elke 5 minuten bij de box met Jakob te praten. Door het bezoek van eerst mijn moeder en nu mijn vader ben ik er wel achter dat nu we een kind hebben, ik het wel moeilijk vind om zo ver van mijn ouders weg te wonen. Zelf heb ik geen heimwee, maar ik vind het zo moeilijk dat mijn ouders Jakob maar om de paar maanden zullen zien in het beste geval… Met hubby hadden we het er dan ook over dat we niet al te lang meer in Hongarije zullen blijven wonen. Ik verwacht maximaal nog een jaar ofzo.

Probeer wat in te halen van de afgelopen twee dagen!

Djuke, wat goed dat jullie er van het weekend opuit zijn gegaan, hoop dat jullie even hebben kunnen ontspannen. Je hebt het verdiend! Zag wel dat jullie het niet konden laten om toch voor de baby te shoppen :D Ach ja, dat hoort erbij ;)

Sjees, hoe gaat het inmiddels met Aylani?

Woops, stoer hoor, een tattoo. Heb je er al één? En wat neemt je hubby?

Blaine, jij hebt zondag een zware dag gehad…! Soms gaat het helaas niet anders, maar let je wel een beetje op jezelf? Zeker met je power-schema aankomende week!
    Nou, dan heeft Quiten gisteren wel 6 minuten uitgeslapen! Toe maar! ;)
    En doe niet zo mal, niet schuldig voelen… jij hebt ook je problemen met je eigen lijf, joh, het is je van harte gegund dat Quinten een modelbaby is en blijft!

Die tweede etosdoos (of prenatal, weet niet), is mooi aan mijn neus voorbij gegaan. Ze wilden hem niet sturen zonder mij aan de lijn te krijgen (had het tel.nr. van mijn ouders in NL opgegeven). Nou ja, jammer dan.

Annemica, er is toch hopelijk niets ernstigs gebeurd in de familie? Je schreef dat je wegens familieomstandigheden een maand niet hier was.

Ankje, wat een schattige foto van jou en Jonna! Lekker hollands, zo buiten in de wind, grasland en rijtjeshuizen op de achtergrond :)
    Zou me echt geen slechte moeder voelen hoor, om je kindje een nacht bij haar grootouders te laten slapen. Daar wordt er ook van haar gehouden en heel goed voor haar gezorgd! Jij moet ook voor jezelf zorgen, het zal heerlijk zijn de nacht eens door te kunnen slapen!

Mamanama, je went vanzelf wel weer aan de routine van de pil innemen. Wel goed dat je ook nog condooms gebruikt, want nu wil je waarschijnlijk niet zwanger raken :D Denk wel dat je menstruatie (meteen) kan reageren op het pilgebruik, je gooit immers je hormoonhuishouding even door de war.

Knip: laatste dagen echt moeite met staan, baal als een stekker. Heb soms het idee dat het nooit meer zal goedkomen. Weet natuurlijk dat het overdreven is maar soms lijkt een situatie zo uitzichtsloos als je er middenin zit. Wacht nog even een weekje en bel dan de gyn op of dit normaal is (functie huisarts is hier anders). Ik kan wel janken dat we nog steeds geen sex hebben kunnen hebben, mis het zo!

Woops, Jakob huilt wel eens op tijdens zijn slaap, maar dat duurt nooit erg lang. Meestal is het een gilletje, maar als er iets dwars zit in zijn darmen dan kan hij wel een paar minuten mekkeren in zijn halfslaap, om vervolgens weer lekker door te ronken. Ik denk dat kinderen heel veel in (half)slaap kunnen, drinken bijvoorbeeld, of op de speen zuigen :)
    En wat een mooi babietje is Mykeda toch!
    Over tijd tussen voedingen: ik zou het overdag niet proberen naar 4 uur te rekken, zeker als ze niet meer gaat drinken. Ze is pas 2 maanden oud en mag eigenlijk nog zelf aangeven wanneer ze wil eten… ’s Nachts snap ik het wel, maar het is toch niet zo erg als ze overdag alle 3,5 uur komt? ’t Is andere koek als ze alweer na 1,5 uur komt, want dan is haar maagje waarschijnlijk nog niet leeg. Jakob slaapt ’s nachts goed door, maar dat betekent ook dat hij overdag alle 3 – 3,5 uur komt. Dat doet hij zelf, maar is ook logisch, anders komt hij niet aan de benodigde hoeveelheid. Wij eten ook niet ’s nachts, maar overdag des te vaker ;) Ach, je moet maar kijken wat werkt voor jullie! :)
    Slaaphouding: ze raden buikhouding af vanwege hogere kans op wiegendood, maar als ze niet anders wil slapen dan slaapt ze niet anders, toch? Zoon van vriendin van mij wil ook alleen maar op de buik slapen (en van een paar mama’s hier ook: annemica geloof ik?). Als je je toch zorgen maakt misschien een zijslapertje kopen.

Tammetje: Jakob had de eerste 6 weken bijna uitsluitend boxpakjes aan overdag, dus we hebben hem toen geen pyama aangetrokken (die waren bijna hetzelfde). Wel een slaapzak eroverheen (met lange mouwen). Nu doen we hem overdag eerder truitjes en broekjes aan, en kleden we hem ’s avonds wel om in een pyamaatje/boxpakje, omdat deze niet naar boven kunnen schuiven. Ik denk sowieso dat een kindje lekkerder ligt in een pakje uit één deel (geen broekband, geen omhoogkruipende T-shirts), het is alleen voor het oog dat we hem nu ook andere dingen aandoen. Hij ziet er zo schattig uit in zijn tuinbroekje bijvoorbeeld :D
    Hier groeit Jakob ook als de tierelier uit zijn kleren. Het hoogtepunt was wel dat we nieuwe kleren kochten van hetzelfde merk en zelfde model dat we al hadden, maar dan een maat groter omdat hij uit de oude begon te groeien; tegen de tijd dat ze anderhalve week later eindelijk gewassen en gestreken in de kast lagen, paste Jakob ze al niet meer aan (de maat groter dus niet meer). Voor de vorm toch een keer aangedaan, en hup, in de zak met te kleine kleren… Jakob zit nu in maat 62, past echter ook nog een paar stuks 56.
    Bedankt voor de wibratip! Wij hadden vorig jaar al een boxkleed gekocht daar, paste precies in de box en bevalt ons prima, dus wilden al een tijd een tweede. Zat weer op de aanbieding te wachten (alleen volg het niet vanuit Hongarije). Gisteren op jouw tip dus even snel mijn zusje langs de Wibra gestuurd! :)

Jada, nou gelukkig zitten de prikjes er voor Julian ook op deze maand. Ging alles goed? Niet jengelig geweest/koorts gekregen?

Gewoon Sanne, passen jullie met z’n drieeen in bad? Of jullie zijn heel slank, of jullie hebben een megabad! ;)

Nieks, rot dat het zetten van het spiraaltje pijnlijk was, maar je hoeft in elk geval niet steeds aan de pil te denken. Hoop dat je ‘menstruatiekrampen’ vandaag in elk geval al weg zullen zijn.

Essie, fijn dat je afstudeerpraatje met de opdrachtgever goed is verlopen. Wat betekent: ‘we kunnen ertegen aan’? We is toch zeker jij, of niet? Vind het nog altijd knap van je!

Suzanne, vervelend dat je het idee hebt dat het met Laurens niet helemaal lekker gaat. Wel fijn dat hij weer goed drinkt. Rest komt ook wel, hoor, idd kijk maar naar Hilli/Sam. Fijn dat er nu professionals zijn die misschien wat meer licht op de zaak kunnen werpen. Hoe voel jij je erbij?

Butterfly, jeetje, Melissa is goed gegroeid, zeg!! Bijna 2 kilo in twee maanden, en 11 cm erbij!

Nienke, als het nodig is maken we Jakob wakker ’s avonds, maar bij ons komt het (op max anderhalfuur nauwkeurig) gek genoeg eigenlijk altijd wel uit ’s avonds. O je bedoelt overdag. Overdag slaapt Jakob nauwelijks (en als wel, dan niet langer dan een uur), dus als hij jengelig begint te worden kijken we op de klok, en dat is overdag meestal zo rond de 3 – 3,5 uur. Hij komt dus vanzelf. Als het om de een of andere reden niet klopt (we zijn onderweg en daarom slaapt hij meer), zorgen we wel dat er niet al te lang tussen twee voedingen zit.

Hilli, jeetje, wat een luierellende! Geen idee wat je ertegen kan doen, even arts bellen voor tips? Hier hadden we alleen een keer erg rode billetjes en naadjes (in de lies), toen met sudocreme gesmeerd en was binnen een half etmaal helemaal genezen.
    Wat spannend met het huis! :) O nee, niet gelukt :( Jammer, hoor! Zoe je actief naar iets anders?

4. Lynd

Lynd Fanatiek lid

10 okt 2008
    1.119
    0
    0
    (deel 2)
    Ankje, AAARRGH, die aannemer van jullie!! Heeeeel goed dat jullie nu e.e.a. op papier hebben laten zetten, dit heeft lang genoeg geduurd! Hoop van harte dat woensdag alles in orde komt en het niet zover komt dat jullie je geld terug moeten vorderen.

Las deze week eens een niet-snoepweek in. Voor de zwangerschap was het namelijk altijd zo dat zodra ik ophield met snoepen (niet lijnen verder, maar gewoon niet elke avond snaaien), ik 1 tot 1,5 kilo per week afviel. Nu snaai ik als vanouds en weeg ik al ruim een maand precies 68,6 kilo, geen ons meer en minder. In de hoop dat de laatste zwangerschapskilo’s er ook nu af zullen gaan dus nu even een weekje snoepvrij. Ben benieuwd. Had eigenlijk verwacht dat de BV zou leiden tot wat langzaam gewichtsverlies, maar blijkbaar tovert mijn lichaam die voor de BV benodigde calorieen ergens anders vandaag… Heb geen zin om een nieuwe garderobe aan te schaffen, maar ben ook moe van de zwangerschapsbroeken. In de meeste van mijn oude broeken pas ik nog (helemaal) niet.

Mamanama, of Tessa teveel krijgt hangt van haar gewicht af. Maar lijkt me niet, hoor. IN totaal dus 5x150 + 90 = 840. Zoveel drinkt Jakob ook vaak op een dag.

Kwek, ik heb ook niet het idee dat de hoeveelheid die Jakob drinkt samenhangt met hoe lang hij tussen de voedingen laat, hoor. En vroeger of later komen wij ook wel aan de 4x voedingen per dag, maar je moet jezelf niet met de babies vergelijken die daarin kampioen zijn! Zeker niet als je van de ene baby ziet dat hij goed drinkt, en de andere die goed slaapt, een derde die goed groeit… en dan stiekem hoopt dat de jouwe dat allemaal in één keer doet!!
    Naveltje zegt mij ook niks.
    Je mag naar hartelust varieren met kolven/aanleggen, hoor, geen probleem. Alleen zou ik de tijden wel hetzelfde houden (ik bedoel op dezelfde tijd aanleggen dat je normaal zou kolven), dan raakt je melkproductie niet van slag. Zolang de kleine nog lekker drinkt (en het niet verleert) kan je varieeren wat je wil!
    Wij willen (zoals we het nu voelen) 3 tot 4 kinderen. Heb nog een paar zwangerschappen voor de boeg, dus! Als het gaat (met mijn knip, tot nu toe nog geen sex gehad), dan wil ik zelfs van de zomer al beginnen voor een tweede. Had ik nooit gedacht van tevoren! Heb ook niet echt zin in zwanger zijn (vond het erg zwaar), maar wel in een groot gezin, en ja, dan hoort dat erbij. En heb het liever nu tegelijkertijd dan dat ik de luierperiode over 10 jaar uitsmeer. Kom maar op, dus! :D

Koken: wij eten wel elke dag warm, maar anders dan eerst heb ik er nu niet zo’n problemen mee om twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten ;) Dat vond ik eerst echt not done, en daar ben ik nu makkelijker in geworden. Scheelt toch veel tijd :D Koken vaak van recepten uit de Allerhande, eten best vaak vegetarisch en we zijn echte lekkerbekken :)

Niene:
    -Luier verschonen doen we vóór de fles, op aanraden van wijkverpleegkundige/ziekenhuis: zo verklein je de kans op reflux (omdat de pasgedronken melk met het optillen van de benen niet terugloopt in de slokdarm). Maar steeds vaker ‘on demand’, dus zodra we het horen knetteren of ruiken. We laten het verschonen voor de voeding dan ook vaker los nu.
    -Jakob is bijna de hele dag wakker en ligt dan vnl in zijn box. Hij zit ook nog wel eens een uurtje of twee in zijn wipstoeltje bij ons aan tafel als we eten of werken met twee laptops (vooral ’s avonds, dan wordt hij onrustig in box). Wipstoeltje vindt hij alleen leuk als hij bij ons is of ons ziet, dus naast ons op tafel of op de bank, of als we koken. Alleen vindt hij er niks aan. ’s Avonds is hij wel eens zo onrustig dat we hem dan vaker een uurt of twee op de arm houden of op schoot, als we bijv. TV zitten te kijken. Dat vindt hij dan prima, is weer rustig. Als echt niet gaat dan in draagdoek, dan slaapt hij meteen in.
    -Hij ligt soms wel 2 uur alleen in de box, vooral ’s ochtends is hij heel tevreden. Doe ik wel ondertussen speelboog erin, of weer weg, afhankelijk van zijn stemming, die kunnen we goed inschatten. We lopen regelmatig langs om te kletsen :) Anders dan met zijn speelboog speelt hij nog niet, kan nog geen rammelaar langer dan 3 seconden vasthouden. Hij kan wel eindeloos naar knuffels kijken.
    -Dagindeling: meestal tussen 5.30-6.30 komt hij, uurtje voeden (helaas zo lang), dan terug in bed. Soms is hij daar nog wat wakker maar is heel rustig, maar hij slaapt binnen max een uur in om dan door te slapen tot zo 10.30-11.00. Dan tweede voeding en dan in box, spelen. Soms slaapt hij een uurtje tussendoor, maar zonder detecteerbaar ritme en in principe is hij grotendeels wakker tot ’s avonds rond 22.00. Slaapt overdag dan ook niet in bed, maar in box. Voeding krijg hij dan nog rond 14.30, 18 en 22 uur (allemaal plus minus een uur). Tussen alles door overdag regelmatig knuffelen, afentoe buikligging oefenen en als hij geconcentreerd is soms met hem op de arm voorlezen.

Hilli, wat een superschattige compositie van Sams lachebekjes!! :D Jakob heeft ook wel een beetje flaporen, maar ziet er superschattig uit. O, zie nu pas dat je de oortjes vasthoudt, hihi!

Berg: Jakob heeft sinds anderhalve week best veel last van berg (gele schilfers op het hoofd). Ons stoort het allerminst (we doen niet mee aan de mooiste baby-contest), maar wijkverpleegkundige en arts komen met allerlei tips om het weg te halen (zonder erbij te zeggen dat het niet schadelijk is en het de baby helemaal niet stoort). Dat vind ik een beetje irritant. We gebruiken nu wel een speciale shampoo, maar ga het kind echt niet irriteren met dagelijkse olie-rituelen om het daarna af te schrapen, hoor. Andere kindjes hier last van?

Sjees, ik zou me niet in het tandjes-krijgen verhaal vastbijten (om eens passende beeldspraak te gebruiken…. :D). Een vriendin van me kondigde ook al 3 maanden aan dat haar kleine waarshcijnlijk tanden krijgt, maar pas nu zijn de eerste doorgekomen. Bovendien krijgen ze er meer dan één dus dan is ze jaren bezig met ‘tanden krijgen’ en alle huiltjes daaraan wijten. Dat schiet niet op, ookal klopt het een deel van de tijd wel.
    Jakob eet nu ook zijn vuist op, maar dat hoort volgens mij bij het leren ontdekken van de eigen handen. Zijn duim heeft hij (helaas, oei, mag ik dat wel zeggen) nog niet gevonden (zou schelen met speen terug in zijn mond geven!!). Hij begint nu ook echt te kwijlen, haha! Dat is ook normaal dat dat rond deze tijd gebeurt en staat bij mij weten los van tanden krijgen.
    Wat een superfoto! :) En wat ziet ze er al oud uit! Heb zo zin in de 3 juli-meeting als ik al die foto’s zie!

Gewoon Sanne: lekker kolfproductie dan! :) Ik kolf bij lange na niet zoveel (meestal rond de 50-60 per borst, soms wat minder, soms twee keer zoveel). Drinken uit de borst doet hij wel efficienter, hij drinkt zo’n 90 per keer uit een borst. Niet echt heel veel, dus moet altijd bijvoeden, maar beter dan niks.
    Meestal drinken ze uit de borst meer dan dat het kolfapparaat eruit haalt, hoor! Als ze goed groeit moet je je nergens zorgen over maken! Kolfproductie is niet representatief voor hoeveel ze drinkt!

Sjeezus, 5 pagina’s in word geschreven. Lekker dan…! ;) Dat worden wel 2 posts volgens mij…. :D :)

5. Mecha

Mecha Niet meer actief

suzanne leuke foto wat schattig die kleintjes zo samen

nou ik heb weer heel veel egmist lees ik al.. :(
    heb het nog steeds erg druk

niet afgelopen nacht maar die nacht ervoor naar hotel geweest met de paps .. ff relaxen , nou mama heeft alleen maar geslapen whahah ik was zo moe.
    ben zaterdag op stap geweest :D was echt gezellig alleen ik had het tegen iedereen over me dochter miste haar toch wel heel erg.. moet nu nog bijkomen van het stappen zaterdag hihi

nou ik ga ff een koffie pakken dan is het weer tijd om aan te kleden en te klussen :(

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

7. woops

woops Niet meer actief

Ik heb al 1 tattoo boven m`n billen (een Chinese draak, helemaal zwart)
    Mannetje neemt ook de naam van onze dochter maar dan in letterschrift Vivaldi.

O zoooooooooo schattig! :D

8. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Pff meiden, zit hier even te trillen.
    Jeroen werd al een poosje wakker met tintelende handen, dus heb hem 2 weken geleden maar eens naar de ha gestuurd. Hij moest bloed laten prikken en een hartfilmpje maken. Dat laatste heeft hij vanmorgen gedaan en hij belde net dat hij bij de ha zit. (mijn moeder is daar assistente). Op het hartfilmpje waren lichte afwijkingen te zien. Hij heeft ook een hoog cholesterolgehalte en zijn vader is toen hij 1jr was overleden aan een hartstilstand. Pfff...houdt het dan nooit op hier???

Lynd heb straks wel oefeningen voor je knippijn. Heb hier hetzelfde, een enorme druk van onderen, ter hoogte van de knip. Heb gisteren oefeningen van de bekkenfysio ervoor gekregen, de doorbloeding in bekkenbodem is dan nog niet goed.

9. woops

woops Niet meer actief

Sterkte meid, is zeker schrikken.
    Geen gekke gedachtens hebben hoor.
    Meestal ga je denken van toen hij 1 jaar was enz enz, nee positief blijven.
    (oeps komt dat uit mijn mond) :p
    Succes

10. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Jawel, maar soms even een half uurtje of een uurtje. Maar na 14:00 is ze meestal het langst wakker.

Alleen sinds gisteren middag slaapt ze heel veel.

Hoe is het met jou verbouwing en met jou meisje?

11. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Jeetje!! Wat schrikken en wat een onzekerheid zeg!
    Hopelijk zijn ze eru snel bij en kunnen ze er wat tegen doen meid.
    Heel erg veel sterkte. Dikke knuffff

12. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Lynd: Ik zit er inderdaad ook aan te denken om Jonna even bij opa en oma te laten slapen, zodat Jeroen en ik even een goede nacht kunnen maken.
    Wat jezelf ook zegt, daar houden ze ook erg veel van Jonna en wordt ze goed verzord.

Mecha: Wat lekker zeg een hotelletje gepakt!

13. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Hier: Jonna werd om 3 uur vannacht wakker. Ze kreeg de fles en om 4 uur sliep ze weer. Ze werd toen pas weer om 9 uur wakker.
    Dat heb ik dus gerekt naar 10 uur. En nu ligt ze weer te slapen.
    Volgens mij heeft het erg veel inpact gehad hoor die prikjes.

Vandaag zou de aannemer langs komen om de overloop verlichting te maken…maar tot op heden geen aannemer. Ga straks weer bellen.

Begin de middag zou mijn manager en een collega langs komen, maar werd vannochtend gebeld dat ze einde de middag / begin de avond kwamen.
    Mijn manager alleen niet want zijn dochter ligt in het ziekenhuis.

Vanmiddag lekker rustig aan doen. Ga een beetje in de tuin werken (lente klaar maken). Het is er nu mooi weer voor.

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Het waren gelukkig lichte afwijkingen en hij wordt uit voorzorg doorgestuurd naar de cardioloog.

Oefening voor Lynd. Liggen op bed. Beide benen in de lucht. Pomp beweging maken vanuit kuit, door 5x je hak richting plafond te doen en weer terug. Aan beide kanten. Daarna buigen vanuit knie, dus teen richting plafond, hak naar bil. Ook 5x per kant. Daarna 5x je billen liften. Daarna 5x je bekkenbodemspieren aanspannen. Zo breng je de circulatie beter op gang.

15. woops

woops Niet meer actief

@Ankje,
    Hier is onze meid ook al eens naar opa en oma geweest voor een goede nachtrust.
    Vond het heel vreemd want snachts werd ik wakker en dacht toch echt dat ik ze hoorde.;)
    Was best onrustig maar toch ook wel lekker was het.

Over 3 weekjes gaat onze meid om de 2 weekjes donderdagavond naar de opa en oma en gaan we haar vrijdagsmiddags weer ophalen.
    We werken dan die vrijdag alle-2 en de opa en oma wilde heel graag oppassen, zo graag dat ze de donderdagnacht ook wilde. :p

Dus hier wordt het om de 2 weekjes 1 nacht helemaal voor onzelf, alleen moeten we wel de volgende dag om 05:00 uit bed om te gaan werken. :(

:x :(
    Hiernaast zijn ze met een drilboor bezig en niet even gaatje boren ofzo, maar ze zijn nu al 45 min. bezig misschien is het wel geen drilboor, maar het is wel reuze irritant zeg.

16. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Dat is al een beetje een opluchting toch? Hij wordt nu goed in de gaten gehouden.

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Chevenne: dat is even schrikken zeg! Gelukkig gaan ze het nu uitzoeken en hopelijk valt het allemaal mee! Hij heeft ook heel wat voor zijn kiezen gehad de laatste tijd......

@Lynd: fijn dat je zo genoten hebt van het bezoek van je vader! Lastig he, als je je familie zo weinig ziet...ze missen zoveel van Jakob dan!

Tessa weegt overigens 5400 gram (tenminste, vorige week maandag). Dus ze mag wel 5-180cc heb ik gelezen!
    Gisteravond een fles van 180 gegeven om 21.45 uur en ze heeft geslapen tot 6.30 uur! JIPPIE!!!

Heb net het kennismakingsgesprek op het KDV gehad. Was maar een kort gesprek, want de oudste zit er natuurlijk ook al. Die zat echter op een andere babygroep, dus deze leidsters kende ik alleen van gezicht.
    Moest nog erg omzichtig doen, zodat de oudste me niet zag! Anders wil ze weer mee naar huis,.....

Zo komt iemand een klein dakraam op onze voorzolder plaatsen. Hij zou om 11 uur komen, dus ik net snel naar huis geracet.....belt-ie net dat het 12 uur wordt. *zucht*

18. Essie79

Essie79 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.473
    0
    0
    JEETJE MINA!!! Wat is er veeeeeeeeeeeeeel gepost, niet normaal! Ik ga nog wel teruglezen ergens vandaag, maar moet ook aan een opdracht voor school (vrijdag inleveren....) dus ff kijken of het lukt. Hoop dat het met iedereen goed gaat!!

Wil jullie wel vast vertellen dat we gister bij de KA waren en Yordin weegt nu 4295 en is 59cm. Een lang slank ventje dus! Verder zag ze dat de li.heup iets beperkter lijkt te zijn, maar dat zal de echo (=standaard bij stuitliggers) op 8 april uitwijzen. En hij heeft een navelbreuk. Heeft ie geen last van en zal in de meeste gevallen binnen het jaar vanzelf overgaan. Schijnt heel veel voor te komen, maar volgens mij heb ik er hier niemand over gehoord? Voor de rest was alles prima, hij is een zeer alert mannetje! We hadden overigens om 15.00 de afspraak en werden pas om 16.00 geholpen. 1,5uur in dat zkh geweest en hij heeft geen kik gegeven, de lieverd!!

Tot later, fijne dag! Voor degenen die hem nodig hebben: KNUFFEL!!!

19. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    @Lynd: Wat een post! Hoe lang doe je daarover?
    Ja, we gaan toch wel actief verder zoeken. Ik ben het zo beu om maandelijks mijn geld aan een huisbaas te geven. Het zou ook zo fijn zijn moest Sam gewoon buiten in het gras kunnen spelen, deze zomer.
    Wat is dat precies berg? Ik denk dat Sam ook zoiets heeft, al weken. Ik zal eens proberen om er een fto van te nemen, want ja, zijn haartjes zitten in de weg

@Chevenne: Gelukkig zijn het lichte afwijkingen, maar toch wel schrikken!

@Essie: Wat flink van Yordin seg! En idd, een lange smalle :)

20. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    @ Essie: fijn dat Yordin zo lekker gegroeid is!Wat een lekker ding dan zo lang stil blijven in het ZH...kleine kanjer!
    Hopelijk is er niks met zijn heupje......wel fijn dat ze het gaan nakijken!
    Mijn oudste had heupdysplasie (komt overigens veel vaker voor bij meisjes dan bij jongens-80 om 20 %!) en zij heeft vanaf 4 t/m 9 maanden een spreidbroekje gehad (zo'n beugeltje). Omdat het erfelijk is, zouden ze Tessa ook eerder controleren, maar nu puntje bij paaltje vinden ze dat weer niet nodig en moet de CB-arts maar gewoon kijken bij de controles....:x

He gatsie, een liesbreukje? De jongens van Eleni hebben het allebei en moeten geopereerd worden. Misschien kan zij je meer vertellen?

Deel Deze Pagina