Januari 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chrissy84, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kareltje1

kareltje1 Bekend lid

3 sep 2009
    510
    0
    0
    Werk op een woongroep waar mensen met een verstand
    Noord-Brabant
    @Essie
    Helaas nog steeds veel pijn ja! Maar dat is dus zo te horen wel normaal, zal tijd nodighebben. Luister dus maar goed naar mn lijf en laat anderen maar tillen.
    Ons meisje doet het super, dat is nu helemaal fijn!!! Heerlijk!!!
    Bij jullie ook alles goed?
    Groetjesss

@Uitje
    Blommeke en ik proberen vrij te krijgen en zijn er dus ook 3 juli bij, gezellig!!!

2. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Hier: Ga zo mijn bedje in. Jonna ligt al heerlijk te slapen.
    Jeroen heeft een late dienst en moet over werken. Kan we 2 uur worden voordat hij thuis is.

Hopelijk lukt het mij om te slapen….ik hoop toch weer dat de aannemer zijn woord nakomt en morgen komt met de kozijnen.

Morgen moet ik weer naar de chiropractor en ik ga naar de vk. Er zijn 3 vk’s en 1 vk heeft Jonna nog niet gezien. Had beloofd om nog even langs te komen.

Sjees: Je moet je echt niet schuldig voelen hoor schat. Ik vind het normaal dat je je ziek hebt gemeld, want jullie hebben een hoop meegemaakt de afgelopen weken.
    Je werk heeft het jou ook niet makkelijk gemaakt in je zwangerschap of wel?

Hopelijk een lekkere goede nacht voor jullie vannacht.

Suzanne: Wat fijn!!
    Jonna huilde vandaag ook erg weinig.
    Wat een gave foto’s zeg! Echt stoere mannetje zeg.

Over zetpilletjes. Ik heb zetpilletjes gekregen van Sjees voor de pijn voor Jonna.
    Mijn vader vertelde mij dat als de kleintjes bij heb op het werk een prik krijgen dat ze dan al standaard een zetpilletje krijgen van 60mg.
    Dat helpt ook tegen de eventuele koorts die ze hoogswaarschijnlijk kunnen krijgen.

De volgende keer zorg ik dat ik zetpilletjes in huis heb van 60mg.

Eleni: Fijn dat de jongens nog geen pijn hebben aan de liesbreuk. Wanneer worden ze eraan geholpen?
    Ach meis…..wat heb ik het met je te doen zeg. Elke dag ruzie is niet leuk….jullie weten allebei och wel dat het niet aan jullie ligt maar omdat jullie oververmoeid zijn?
    Misschien even lekker ertussen uit een idee?

Dikke knufff meis. Hopelijk gaat het snel beter tussen jullie.

Blaine: Heb je nog wel duimen over dan?
    Wat een leuke foto in het zwembad zeg. En wat een koppie!

Gina: Sterkte en beterschap met je kids!

Kareltje: Leuk je hier weer even te zien! Heel veel beterschap en laat je lekker vertroetelen door iedereen.
    Wel rustig aan doen he? Niet te snel willen.

Essie: Ow gelukkig.

Hart van Nederland: Heb net gehoord dat er een meisje was die een babytje heeft gevonden tussen het vuilnis.
    Hoe kan iemand zo iets doen!!! Ieder baby steelt je hart toch. Ookal is het kind niet van jou.

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Blaine: zo te zien vindt hij het heerlijk in het water.

@Essie: schuine buikligging = op de grond gaan zitten met opgetrokken knieen en je kindje dan schuin over je knieen leggen op de buik. Jij moet dan het been waar zijn hoofdje op ligt iets hoger zetten dan het ander. Dus hij ligt dan niet recht over je knieen, maar er schuin overheen.

@Sjees: kan me goed voorstellen dat je baalt van je admi-werk. Jij bent er om heel andere redenen aan begonnen als ik (ik heb ook een administratieve/secretariele baan), maar ik baal ook ervan. Ik doe dit nu zeven jaar op een middelbare school en ik heb het wel gezien, ook al was er ooit een moment dat ik dacht dat ik er nooit weg zou gaan. Ik ben het zat om heel de dag achter de compu te zitten, ik zou iets meer praktisch willen. Mijn probleem is echter dat ik van alles leuk vind en er niet iets is wat er uit springt. Zucht. Sterkte hoor.

TIP mbt berichten typen: waar ik aan moest denken: ik lees vaak dat iemand een bericht typt en het daarna weg is. In plaats van in Word te typen, kun je ook het volgende doen. Je typt je bericht, doet dan CTRL A (dus alles selecteren) en dan CTRL C (is kopieren). Dan plaats je je bericht. Is het gelukt? Dan hoef je verder niets te doen. Is je bericht weg? Dan doe je weer alsof je je bericht opnieuw wilt typen en doet dan CTRL V (is plakken). En al je tekst staat er weer. Dat doe ik ook heel vaak.

Op zoek naar een grote bal: ik ben op zoek naar een grote bal, als een skippybal. Dit om met Laurens op te oefenen (op z'n buikje erop). Schijnt dat ze die wel eens hebben bij het Kruidvat en ik meen dat sommige zwangeren deze ook kochten ivm hun bekken?

@hier: de ochtend is weer fijn begonnen. Net in bed heerlijk gespeeld en toen weer in z'n eigen bedje gelegd. Ik ga voor net zo'n fijne dag als gisteren!
    Vanmiddag komt een kennisje van mij op bezoek met haar dochter die 1 dag jonger is dan Laurens.
    Ik heb haar leren kennen in de winkel voor positiemode waar ik wel eens kwam, zij werkte daar. Het klikte wel, elkaar via Hyves gevonden en ze blijkt heel dichtbij te wonen. We zijn beide bevallen in het ziekenhuis en zij 1 dag later dan ik. Nu komt ze vanmiddag hier heen, ben benieuwd, want ik ken haar verder helemaal niet.
    Blijkt dat ze ook vriendinnen is met een collega van mij (die een dezer dagen moeder wordt en die gisteren bij mij op bezoek was), die eigenlijk ook meer een vriendin voor me is dan een collega. We hebben al afgesproken om in de zomer lekker te gaan zwemmen met onze drie kindjes.

Iedereen een fijne dag!

4. Mecha

Mecha Niet meer actief

ja bijna klaar , meisje is groot slaapt sinds een paar dagen ook weer wat meer :D dus ik denk dat ze weer wat lekkerder in der vellie zit .
    moet nog wat dingen verven en dan schoonmaken endan is het spullen erin en verhuizen.. heel veel troep en vuil moet opgeruimd worden .. staat in de tuin namelijk :S
    buren gingen al klagen maar ik ruim liever alles in 1 keer op dan elke dag hihi kost ook minder geld kan ik een bus huren en klaar . ik zal zo ff een foto spammen vna me meid ..

@ chevenne jeetje meid wat een naar bericht heel veel sterkte met je hubby

5. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ mamanana jaa dat is lastig hihi jij maar rennen

@ essie jeetje wat een slankie dankie whaha jazz was 46 nog iets en 53 cm whahah dikzakkie , me vriendin haar kindje had ook een navelbreuk hij is nu een half jaar en het is bijna weg voor zover ik had begrepen :D

6. Mecha

Mecha Niet meer actief

owwh wat schattig.. kodac moment hooro heb je er een foto van?

7. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ gina dat klinkt niet goed meid wat zegt de dokter?

@ mamanana wat zielig zo een heel apparaat om zo een kleintje heen :(

@ uitstapje... gaat het nog door?? en wanneer en waar? nog steeds 27 maart in utrecht???

8. Sjees

Sjees Niet meer actief

goedemorgen,
    bedankt voor alle reacties,ik ga maar eens kijken of het uwv me kan helpen.
    Ik werd vannacht helaas ook ziek,snotverkouden,oorpijn,keelpijn,hoofdpijn,enz,dus ga zo ook mijnmandje weer terug in,A ligt nog te slapen gelukkig.

Ank ik kwam eigenlijk alleen online om te kijken of je er was,ik ben zo benieuwd hoe het is gegaan vanmorgen.

suzanne,zo'n bal hebben ze ook vaak bij lidl,of je kijkt op marktplaats

verder weet niet meer sorry,ik ga gauw weer liggen

9. woops

woops Niet meer actief

3 Juli Utrecht! :D

Aan de mama`s met een dochertje:
    Wat vinden jullie?
    Het rompertje over de maljow (verkeerd geschreven natuurlijk):)
    Of de Maljow over het rompertje.

Ik vind persoonlijk zo leuk als de maljow onder de romper zit zodat je de romper als "onderbroekje" ziet zeg maar.
    Snappen jullie het een beetje?

Ben benieuwd wat jullie doen en vinden. :p

10. Mecha

Mecha Niet meer actief

@ eleni derde keer?? :$ jeetje in zo een korte tijd? is dat wel normaal?
    sterkte met je kindjes

@ sjees en een opleiding volgen en tegelijkertijd werken is niet een optie voor je?? tis wel zwaar maar tegenwoordig kan je verkort doen ben je met 1 a 2 jaar klaar dan ehb je wel de baan die je leuk vind ... hoe is het nu met het huilen van A?? ik hoop dat het beter gaat met je xx

@ spru kindjes die de tiet krijgen kunnen ook spru krijgen en dan maak je ook de fles niet schoon dus dat is niet de enige rede dat kindjes het kunnen krijg3en

11. Mecha

Mecha Niet meer actief

ik doe de malliot over het rompie

12. Mecha

Mecha Niet meer actief

13. Mecha

Mecha Niet meer actief

14. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    @Lynd
    Bij billen liften en bekkenbodem hoef je de benen niet meer in de lucht. Billen gebogen neerzetten. Bekkenbodem neerleggen. Het zijn een soort pompoefeningen, waardoor de doorbloeding weer op gang komt.

@Essie
    Wat vervelend dat Yordin een navelbreukje heeft.

@Suus
    Fijn dat Sophie het zo goed doet en gefeliciteerd met de nieuwe baan van je vriend.

@Blaine
    Fijn dat Quinten helemaal goedgekeurd was door de manueel. Geweldig van je hond. Zal die van ons ook gaan instrueren, hihi.

@Gina
    Bloed en slijm in de ontlasting klinkt niet goed. Inderdaad even naar de huisarts. Lucas is op dezelfde dag geboren als onze dochter.

@mamanama
    Benieuwd wat de osteopaat zegt. Hier in afwachting voor een afspraak. Heb alleen ervaring met osteopaat bij mijn paard en die was goed.

@Nienke
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Ankje
    Positieve berichten over de aannemer.

@Nikkie
    Kan me voorstellen dat zo’n eerste keer achterlaten heel moeilijk is.

@Hilli
    Goed zeg dat Sam het zo goed doet.

@Suzanne
    Goede berichten en leuke foto’s.

@Eleni
    Sterkte met alles! Geniet ook lekker van het aankomend zonnetje, dat geeft ook weer kracht.

@Sjees
    Ik kan mee voorstellen dat je iets wilt doen, waar je hart ligt. Is het niet mogelijk om hier te blijven werken, misschien tijdelijk even iets meer uren, zodat het financieel iets ruimer is en dat je ondertussen een opleiding volgt? Spw kun je volgens mij ook via loi o.i.d. doen. Dan kun je vanuit huis studeren.

@Ise
    Ook sterkte voor jou!

@Kareltje
    Succes met het herstel!

@Mecha
    Fijn dat je huisje eindelijk opschiet zeg! Mooie foto van Jazzley.

Hier:
    Gistermiddag kraamvisite gehad. Was gezellig. Ze heeft een mooi boek van Dikkie Dik gekregen. Ze was alleen ontzettend huilerig. Krampjes en oververmoeid, maar niet aan de slaap toe willen geven.
    Gisteravond een snel patatje gegeten en daarna naar het zwembad. Ik ben ook voor het eerst mee het water in geweest. Was leuk. Na de tijd wel veel buikpijn.
    De afwijkende ecg van Jeroen is hoogstwaarschijnlijk stressgerelateerd, door alle gedoe van zijn werk. Maar door de geschiedenis van zijn vader en halfbroer, wordt hij doorgestuurd naar de cardioloog en lichten ze hem even goed door.

Gisteren hebben we een Woombie gekocht voor Elianne. Heb hem snel gewassen en hij was droog gisteravond. Ze heeft er erg goed in geslapen. Ze kwam om 20.45-2.45(ik werd toen wakker, omdat mijn borst op ploffen stond)-6.15 en daarna hebben we tot 8.30 geslapen. Heerlijk zeg.

15. Mecha

Mecha Niet meer actief

nou liever teveel controle dan te weinig chevenne
    wat is een woombie?

16. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Gina tjee wat een toestand met Lucas. Zielig hoor een ziek kindje. Even duimen tot vrijdag!

Blaine wij hadden ook geen tv gisteravond. We hadden ook visite maar ik wilde desperate housewives opnemen 8)

Kareltje mooie foto van Elise, echt een schattig koppie.

Essie hee lekker zeg dat Yordin het zo goed doet!

Uitje ik lees dat de datum verzet is. Ik zou nog steeds graag mee willen ondanks dat ik de laatste tijd niet veel geweest ben hier. En is er ook een idee inmiddels waar we terecht kunnen in Utrecht met alle kinderwagens? Ik moet dan wel zorgen dat ik vrij ben, maar ik ga het aanvragen :)

Suzanne volgens mij kun je bij een Bart Smit oid wel een skippybal krijgen...

Mecha dus je schiet lekker op in je huissie? Lekker hoor, straks je eigen plekje. Wat een super foto's!

Sjees ook al verkouden, hier in huis is het ook raak, bah.

Chevenne sterkte met de toestanden van je man! Wat is een Woombie? Soort inbakerzak?

De afgelopen twee nachten heeft Joris van 0.00 tot 7.00 geslapen in zijn eigen bedje! Echt super! Hij sliep daarvoor tot 4, 5 of 6 uur in zijn eigen bedje. Dan begon hij onrustig te worden en pakten we hem bij ons in bed. En vanmorgen werden we dus al voor de tweede keer "zonder kind" in ons bed wakker. Heerlijk :)

17. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
  18. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ziet er handig uit, de Woombie.
    Mijn oudste had ook een bakerzak, Joris gelukkig niet. Ik vond het toch een gedoe dat dat ding steeds mee moest overal naartoe.
    En op een gegeven moment moet je ook weer afbouwen (of "cold turkey" zoals wij gedaan hebben :D)

19. Hey meiden!

Heb alweer een heletijd niet gepost :) Wel heb ik geprobeert mee te lezen, maar jullie gaan zo snel!

Hier gaat alles goed, moet morgen met Quinten naar het consultatieburo, ik ben benieuwd hoeveel hij gegroeit is.
    Vandaag werd hij pas om 7.15 wakker! (nadat ik om 5 uur zijn speen er nog een keer heb ingedaan) Normaal word hij om 6 uur wakker.
    Ons schema ziet er nu zo uit; 6.00-10.00-14.00-18.30-24.00
    Dit kan natuurlijk wel eens een half uurtje afwijken.
    Ook slaapt hij overdag een stuk minder. Misschien half uurtje tussen de voedingen door. En rond 20.00 tot 24.00 slaapt hij ook, daarna gaat hij naar zijn bedje (die nog wel op onze kamer staat vanwege verbouwing) We zijn binnenkort wel van plan om hem in zijn kamertje te laten slapen. Moet nu alleen nog even opgeruimt worden.

Zoë en Quinten
    Bekijk bijlage 59342

Deel Deze Pagina