Zo, ik ben even alleen thuis, J is nu aan het wennen.... Ging me zonder moeite eigenlijk, gelukkig. Ga zo even het huis poetsen, zodat ik morgen kan inpakken om vervolgens vrijdagochtend te vertrekken. Heerlijk nog een weekendje weg voordat ik 1 april weer aan de bak moet....
Ik lees ook nog af en toe mee maar het lukt mij niet om alles bij te houden, gaat net iets te snel. Wel fijn om te lezen dat het redelijk tot goed gaat met alle mama's en babietjes! Ik ben gisteren met F naar het CB geweest voor haar eerste prikjes. Ze is alleen helemaal niet veel zwaarder geworden! Ze is 200 g aangekomen in 2 weken... Ze is wel 3 cm gegroeid in 3 weken dus dat is waarschijnlijk de reden dat ze niet zoveel is aangekomen, maar toch. Ik twijfel toch al zo vaak over de borstvoeding... (of ik wel genoeg heb etc etc) Het CB doet er dus verder helemaal niet moeilijk over, ze is gewoon wat langer en dunner geworden... Ze moest natuurlijk wel huilen van de prikjes en was even ontroostbaar, de arme schat. Wij horen haar dus nooit zo overstuur huilen dus we moesten wel even slikken... Gelukkig was ze na een voeding weer tevreden. Wel heeft ze verhoging gekregen en was ze duidelijk niet in haar hum. Ik voed nu meestal 1x per nacht (wisselt tussen 03:00-05:00 uur). Ik hoef haar niet meer in te bakeren en word nu gewekt door luidruchtig gesabbel op haar handje... zo schattig! Verder "kletst" ze al en doet ze je na (als je een bepaalt geluid maakt imiteert ze dat) en ze lacht ontzettend veel (maar nog zonder geluid). Babyzwemmen zou ik heel erg graag willen, maar dat is alleen op de donderdag wanneer ik moet werken... Balen! Ik ga overigens 19 april weer aan de slag. Ik kijk er naar uit (was afgelopen maandag nog op mijn werk) maar zie er ook tegenop om de zorg over te laten aan derden... Fijne dag allemaal!
Drama-dag/vroege ochtend/nacht hier. Heel de tijd huilen, en spugen en niet naar bed willen. Ben net terug van een wandeling van 1 uurtje. Het is heerlijk buiten en de kleine heeft lekker geslapen. Heb thuis alles open gezet, kan de frisse "lente" lucht binnen komen. Laat de lente en zomer maar snel komen!!!! De hond wordt zo door de hondentrimsalon-taxi opgehaald en als hij klaar is weer thuis gebracht, ook lekker wordt de hond ook weer "lente" klaar gemaakt. Iedereen een fijne dag.
Hilli, lekker dat je mannetje zo rustig is, geniet er maar lekker van. Hier is het op het moment het tegenovergestelde, ze komt na drie uur voor een voeding. In de box/bed wil ze niet liggen, begint ze te huilen. Bij mij zitten vind ze goed en daar stopt het. De baan is op een accountantskantoor, werkte eerst bij een groot kantoor en ga nu naar een klein kantoor. Suzanne78, heerlijk dat je zon goede dag hebt gehad gisteren en hopelijk ook vandaag. Sjees, wat vervelend zeg dat je niet blij bent met je baan. Is er geen mogelijkheid om via een werkgever een opleiding vergoed te krijgen. Gina82, wij hebben ongeveer hetzelfde ritme, alleen het doorslapen zit er nog niet echt in. Ankje, en zijn de kozijnen er? Hoop het zo voor je. Woops, ik doe de maillot over de romper. Vooral bij ongelukjes vind ik het makkelijker. Mecha, wat een droppie. AnneMica, wat geweldig dat de kleine tot 07:00 doorslaapt. Lekker hoor, gaat de goede kant op. Ik ga op een klein accountantskantoor werken, hiervoor werkte ik bij een groot bedrijf. Maar daar was de sfeer niet echt goed meer. Nu ga ik bijna aan de overkant van de straat werken, dus dat is lekker dichtbij. Ga zo lekker even wandelen en een cadeautje voor mijn moeder halen, die is jarig vandaag. Zal dus vandaag niet meer online zijn.
Goeiemorgen allemaal, @Suzanne: heel veel plezier vandaag @Sjees: beterschap @Woops: hier gaat de maillot over het rompertje heen omdat dat beter zit. De maillots die ik heb zijn nog een beetje aan de grote kant, dus als ik dat ook nog in het rompertje moet proppen dan lijkt me dat niet fijn voor Senna. @hier: Gisteravond heeft Senna een fles van 150+5 gekregen om 20:30 en ze werd vanmorgen pas om 5:00 wakker...heerlijk gewoon. Ze heeft vannacht trouwens voor het eerst in haar slaapzakje geslapen (hij past nu eindelijk) en was dus niet helemaal naar boven gekropen. Om 8:30 werd ze wel erg onrustig, dus heb ik haar gewassen en aangekleed en om 9 uur de fles gekregen. Ze ligt nu weer heerlijk rustig te slapen in haar bedje. Ik heb dus heerlijk de meeste was weggewerkt hier en alle berichtjes hier kunnen lezen. Vanmiddag komt mijn schoonzusje met mijn neefjes op bezoek, ik moet nog ontbijten (dat wordt dus brunchen) en bedenken wat we vanavond gaan eten. Misschien gaan Senna en ik vanmiddag nog wel wat in de tuin werken zodat die een beetje lente achtig eruit gaat zien. Groetjes
Wie gaat er mee met het uitje op 3 juli? Tijdstip en locatie volgt,maar zal hoogstwaarschijnlijk zijn in Utrecht Mocht je mee willen stuur mij dan een pb'tje of kopieer dit berichtje en voeg eigen naam bij,bedankt vast! Sjees Ankje Blaine Lynd Woops Suzanne Marleentje26 Marieke11 Djuke Mamanama Nienke Kareltje Blommeke Annemica
zo ik ben weer wakker,voel me al iets beter alleen een grote snotkop Ik ga eens even zoeken naar een locatie voor ons uitje,waar we ook met alle kinderwagens terechtkunnen. Ik heb helaas nog niets van ank gehoord,dus ben bang dat dat niet veel goeds betekend helaas,ik zal haar straks gaan bellen
Hey meiden Kaatje, wat een lekkere nacht heeft ze gemaakt zeg, heerlijk!! Veel plezier vandaag Hilli, fijn dat je mannetje het zo goed doet. Geef jij nog medicijnen voor de reflux van Sam? Nienke, gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, fijne dag vandaag. Woops, balen dat ze zo slecht sliep vannacht, hopelijk gaat het vandaag iets beter. Ik weet niet of ik het al een keer gevraagd heb, maar heeft ze geen reflux? Ise, alvast veel plezier bij CP. Lekker hoor nog even genieten, ik begin 2 april weer. Annemica, fijn dat Joris zo goed slaapt,Julian slaapt meestal ook tot 7 uur, alleen vanmorgen was hij om 6 uur wakker, speentje gegeven en om 7.15 flesje gegeven. Suzanne, over het bericht typen, zo doe ik dat ook altijd CTRL C en dan CTRL V, veel makkelijker Belle, vreselijk he die prikjes. Julian had ook iets verhoging, maar verder weinig last gehad. Mecha, wat een schattige foto's van je meisje! Sjalotjuh, ahh wat schattig die twee zo op de foto. Dus jij hebt ook al zo'n wakker mannetje overdag, hier nog één. Hier: eindelijk bericht van de Kinderarts, volgende week woensdag is de afspraak. Kan ik eindelijk mijn verhaal over mogelijke KMA kwijt en reflux. Ga straks lekker wandelen en even wat boodschapjes doen.
Wie gaat er mee met het uitje op 3 juli? Tijdstip en locatie volgt,maar zal hoogstwaarschijnlijk zijn in Utrecht Mocht je mee willen stuur mij dan een pb'tje of kopieer dit berichtje en voeg eigen naam bij,bedankt vast! Sjees Ankje Blaine Lynd Woops Suzanne Marleentje26 Marieke11 Djuke Mamanama Nienke Kareltje Blommeke Annemica Jada1984
Beterschap Sjees, ik moet zeggen heb ook een beetje last van mijn keel, zal wel door het weer komen. Eerst zo koud en nu 14 graden. Ik hoop op goed nieuws van Ankje.
Wie gaat er mee met het uitje op 3 juli? Tijdstip en locatie volgt,maar zal hoogstwaarschijnlijk zijn in Utrecht Mocht je mee willen stuur mij dan een pb'tje of kopieer dit berichtje en voeg eigen naam bij,bedankt vast! Sjees Ankje Blaine Lynd Woops Suzanne Marleentje26 Marieke11 Djuke Mamanama Nienke Kareltje Blommeke Annemica Jada1984 Chevenne (misschien, afstand is vrij ver)
ik heb een aantal mailtjes verstuurd naar cafe/restaurants,met de vraag of we er met al die kinderwagens ook terecht kunnen,want denk dat dat nog het grootste probleem gaat worden,dus hopelijk krijg ik snel een reactie
Weet niet of ze dat heeft, maar ik merk en zie nu ook dat als ze slaapt dat ze dan allemaal slinkt en raar geluid maakt dat ze het weg wil hebben. Soms "boert" ze het eten op en dan loopt het er zo uit. Vanacht heb ik ze gewoon op de zij gelegt omdat ze aan het overgeven was, en lan loopt het eruit. Daarna begint ze soms gewoon te huilen maar soms dan krijst ze echt, dat ik denk nou nou volgens mij deed dat zeer. Kunnen ze daar dan wat aan doen als ze reflux zou hebben? Ik maak nu al de melk dikker met Nutriton als ik dat niet doe dan komt het echt met golven eruit.
@ Ise: fijn dat het goed ging om J achter te laten. En geniet van je komende weekendje! @ Belle: ik houd mn hart ook al vast voor Es eerste prikjes komende dinsdag Schattig hé, eens ze hun handjes ontdekt hebben en erop sabbelen! @ nienke: veel plezier met je moeders verjaardag! En succes met de nieuwe job; dicht bij huis werken is toch wel een luxe. @ Kaatje: lijkt me een heerlijk nachtje / ochtend! Ga zelf ook eens de slaapzakjes bovenhalen. Waren in het begin ook wat groot, zodat ik schrik had dat ze erdoor zou zakken @ Jada: lucht volgende week maar eens goed je hart bij de dokter! @ Mecha: wat een lachebekje! Dacht gezien te hebben dat Jazzley al oorbelletjes heeft. Hoe oud was ze toen je ze liet zetten en heeft ze niet te hard gehuild?? @ AnneMica: ook al zon voorbeeldige zoon! Misschien dat die 2-maandengrens het m toch doet? @ Chevenne: wat n grappig zicht, zon woombie. Net een rupsje! Hier schreeuwt E moord en brand als haar armpjes ondergestopt zitten en ze er niet mee kan zwaaien. Of ben ik misschien te soft en moet ik doorbijten en ook zoiets kopen? Heb al vaker gedacht dat die zwiepende armen haar wakker houden / maken @ Sjees: veel beterschap!! @ Hilli: hier wordt ook alles gestreken hoor, tot rompertjes toe. Vind het zo heerlijk om Elisa in die kreukloze, fris gestreken kleertjes te zien. Moet wel toegeven dat ik valsspeel: mijn moeder komt elke week 70km hier naartoe gereden om de strijk te doen. Kan ze haar kleindochter ook zien. Een echte win-win situatie! Ivm aantal kinderen: 2 lijkt de voorkeur te hebben hier enkel Eleni gaat zo maar even naar 4 ; respect girl! Bedacht achteraf dat mijn bewoording misschien niet zo fijngevoelig was ivm willen zeker als het over meiden gaat waar het heel lang geduurd heeft (MMM?) eer ze hun wondertje in hun armen konden houden @Hier: weet niet goed wat ik van vannacht moet denken. Elisa lag om 23h in haar bedje, wakker, en ze heeft geen kik meer gegeven. Zelf waren we in de zetel in slaap gevallen tot 2h. Toen we gingen slapen, was E met haar armpjes aan het zwaaien half wakker, half in slaap. Snel ververst en aan de borst heeft ze amper 1 min gedronken. Uiteindelijk is ze pas om 4h15 echt wakker geworden. Zou ik dit kunnen laten tellen als 5h achtereenvolgens slapen?? Zou een primeur zijn voor de nacht! Mmmm, lijkt erop dat de meeste mamas vanaf volgende maand weer aan de slag gaan Wordt redelijk eenzaam dan overdag aangezien ik pas in juni weer begin Gisteren mijn baas aan de lijn gehad. Ze zei dat ze toch al een paar keer gevloekt had en me gemist had door de vele projecten en de berg werk. Heb haar getroost: nog maar 2,5 maand doorbijten
Nienke, leuk hoor, een nieuwe baan! Waarom ben je gewisseld? Hartstikke leuk natuurlijk als je meekomt naar het uitje! Uitje: wat hebben jullie de vorige keer ook alweer gedaan? Tapas? Ankje, fijn dat de verlichting is gedaan (tenminste!). Ben heel benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren met de afspraken die jullie gemaakt hebben! Nikkie, kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is je kleine voor het eerst weer achter te laten! Vind je het wel leuk om weer aan het werk te gaan? En hoeveel werk je? Suzanne, lekker dat het gisteren zo goed ging, en wat een leuke fotos! Jakob kan zijn nekje ook wel even zo hoog tillen, maar dan is het ook gedaan. Het is zeker niet zijn sterkste kant, maak ik me soms wel wat zorgen over! Zon grote bal kan je in elk geval zeker in een sportzaak kopen (perry sport ofzo), maar daar zullen ze niet goedkoop zijn, vrees ik! Eleni, zal je net zien, haal je hubby over om toch nog een 4e kindje te nemen, wordt die zwangerschap weer een tweeling Rot dat het met jou en je partner nu niet lekker loopt. Het is ook heleboel wat je voor je kiezen krijgt met zon kindje, 24/7 beschikbaar zijn, en slaaptekort En dan hebben jullie er zelfs twee! Hoop dat het snel beter zal gaan tussen jullie, en ook met jou! Sjees, jij hebt heel wat door je hoofd malen! Snap het wel, je zit in een moeilijke situatie dat je verandering wil op het werkgebied, maar het eigenlijk financieel en praktisch niet mogelijk is. Ik zou toch kijken of er misschien een tussenoplossing mogelijk is wat opleiding betreft, dadelijk ben je 40 en doe je nog steeds hetzelfde werk waar je je niet lekker bij voelt. Dat zou heel jammer zijn! Maar wat betreft je eerste punt: zou me echt niet schuldig voelen dat je nu nog niet terug gaan werken, je hebt hele zware eerste weken gehad. Mag jij ook even bijkomen!? Prikjes: hier ook zetpilletjes in huis, die hadden we al vanaf de geboorte in huis op aanraden van kindearts. Niet hoeven gebruiken. We kregen ook een homeopatisch zalfje om erop te smeren, maar al de dag er na was er niks meer te zien. Jakob heeft bij zijn geboorte trouwens ook een tuberculoseprik gehad, dat is standaard voor de kinderen hier. In Oost-Europa komt het veel meer voor, dus kinderarts raadde ons ten zeerste aan het wel te nemen. Wel jammer, want laat lelijke put achter in de bovenarm. Blaine, wat is Quinten toch een heerlijk dikkerdje! Lekker hoor, daar hoef je je in elk geval geen zorgen over te maken. Waarom hebben jullie trouwens geen TV gehad gisteren? Nog steeds UPC problemen, of was jij dat niet? Gina, dat was dus een poepspektakel bij jou gisteren ! Ik vind het altijd zo rot om een bepoept rompertje over het hoofd van Jakob te moeten trekken, haha! Kareltje, fijn dat de hechtigen eruit gaan. Hoop dat het snel beter met je zal gaan! Gezellig dat je meewil op het uitje! Volgens mij zijn we inmiddels met een best aardige groep! Jakob heeft volgens mij weer honger, is in elk geval aan het gillen, dus rest komt later! Even een fotootje van vanochtend:
@ Lynd/Gina: iemand had hier de tip gegeven dat de rompertjes ook langs onderen uitgedaan kunnen worden ipv over het hoofdje. Doe dit enkel bij de beruchte poeprompertjes (kwestie van de rek er niet te veel uit te halen). Maar het bespaart toch een hoop extra vuiligheid!!
Jaaa,ik heb waarschijnlijk iets gevonden; POLMANS HUIS Ik kreeg een mail terug van een van de bedrijven die ik had benaderd en dit is een zusteronderneming van ze,ik zal ze nu dus gaan mailen of ze op 3 juli plek hebben,het betreft een high tea van 19.95 pp,maar je kunt even op hun site kijken
O, zoveel was er niet meer. Nou, toch maar even afmaken. Suzanne, hoop dat het leuk wordt met je nieuwe kennis vanmiddag! Chevenne, je schreef: billen gebogen neerzetten. Dan mag ik nog wel even oefenen, hoor Nee, zonder gekheid, ik snap het Jakob net al derde voeding van vandaag, ritme was nog nooit zo door de war. Hij is ook erg huilerig, maar geen idee waarom. Hubby is vandaag niet thuis, dus we doen het met zn tweetjes. Ik ben zelf best moe. Wilde nog een was draaien, maar we hebben niet genoeg was meer om een trommel vol te krijgen! Dat ik dat nog mag meemaken!!
lynd,das lekker geen was meer om in de machine te stoppen,wauw! En idd ik wil niet over zoveel jaar nog ergens zitten omdat het moet,maar omdat ik het leuk vind,ik ga morgen naar een open dag van het roc en ik ga gewoon eens goed mezelf verdiepen in alle mogelijkheden die er zijn,bedankt voor het meedenken. kwek@ ik was hier ook zo blij met de rompertjes tip! nienke,succes met je nieuwe job en heerlijk dat het zo dichtbij zit! Laten jullie het wel weten of jullie deze locatie voor het uitje geschikt vinden?? POLMANS HUIS En misschien zijn er nog mensen met andere opties/ideeen??